abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213811451
Ik denk dat een 'nieuwe' rechtse flank van de liberale partij D66 momenteel veel logischer is dan een wederopstanding van de liberale flank van de VVD. Die paar VVD'ers die zichzelf écht liberaal vinden doen er goed aan om over te stappen.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
  donderdag 6 juni 2024 @ 16:04:29 #102
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213811486
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:58 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat is een kwesties van keuzes maken, bijvoorbeeld of je als halve stadstaat (in ieder geval de Randstad) überhaupt nog natuur wil, althans dat kan combineren met je andere wensenlijstjes. Het antwoord op dat laatste is in ieder geval nee. Dan wordt het kiezen of je de cake houdt of opeet.
Maar de Randstad is geen halve stadstaat en ook binnen de Randstad is voldoende open ruimte om gewoon natuur te hebben, zonder dat dat problemen oplevert. Bewoning an sich levert niet de grote druk op de natuur op, dus dat ergens mensen wonen maakt niet dat direct daarnaast geen ecologische ruimte is voor een natuurgebied.

Verder zijn je opgelepelde fabeltjes over natuur in Nederland is verder gewoon heel vermoeiend. De Randstad is druk dus we hebben in Nederland geen natuur. Zo werkt natuur, natuurwetgeving en natuurbescherming niet. Het is niet verboden om iets van een onderwerp te begrijpen voordat je er een grote mond over op zet.
Antifa
pi_213811597
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 16:04 schreef VoMy het volgende:
Maar de Randstad is geen halve stadstaat en ook binnen de Randstad is voldoende open ruimte om gewoon natuur te hebben, zonder dat dat problemen oplevert. Bewoning an sich levert niet de grote druk op de natuur op, dus dat ergens mensen wonen maakt niet dat direct daarnaast geen ecologische ruimte is voor een natuurgebied.

Verder zijn je opgelepelde fabeltjes over natuur in Nederland is verder gewoon heel vermoeiend. De Randstad is druk dus we hebben in Nederland geen natuur. Zo werkt natuur, natuurwetgeving en natuurbescherming niet.
Dat is dan ook totaal niet wat er staat. Een stadstaat, wat de Randstad de facto wel degelijk gewoon is, is wat anders dan een woonlocatie. De andere wensenlijstjes omvatten onder andere een goede infrastructuur, ruimte voor maakindustrie, ruimte voor Schiphol, recreatie, zware industrie, havens, landbouw, bouwbestemmingen en ga zo maar door. Dat is niet te rijmen met de kaders waarbinnen we óók nog natuurgebieden willen, dus dan moet je kiezen.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_213811690
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Die is van Van Rij. Ook een prima bestuurder, lees ik net.
Minister is eindverantwoordelijk…
zie email 27 oktober
pi_213811897
Maar goed, bezwaar maken heeft dus alleen zin als je minder hebt verdiend dan het fictieve vermogen en alleen klagers krijgen hun geld terug. Kost wel veel mankracht om de klachten te controleren als er veel mensen klagen, maar zouden met deze economie er echt veel mensen een (veel) lager rendement halen dan fictief berekend is?
En zeker terug naar 2017, hoeveel mensen zouden al die cijfers nog hebben (je moet het zelf aantonen) en behoefte hebben om daar over te klagen?

[ Bericht 20% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2024 17:06:00 ]
pi_213811954
quote:
2s.gif Op donderdag 6 juni 2024 15:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vind het wel een beetje minachting van de stemmer. Denken ze in het VVD-politbureau nou echt dat we achterlijk zijn?
Hebben ze ongelijk dan als het om de gemiddelde kiezer gaat?

Ik krijg tegenwoordig steeds meer het gevoel dat de grootste fout die partijen kunnen maken is om kiezers te hoog in te schatten.
  donderdag 6 juni 2024 @ 17:18:46 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213812032
Nog even terug naar de uitspraak vd HR van vandaag:
quote:
Volgens de Hoge Raad lost de berekening van het forfaitaire rendement op grond van de Herstelwet het in de uitspraak van 24 december 2021 gesignaleerde probleem doorgaans op voor mensen die niet risicovol beleggen voor zover hun vermogen bestaat uit banktegoeden. Het forfaitaire rendement voor banktegoeden benadert namelijk in de regel het werkelijke rendement.
https://www.hogeraad.nl/a(...)eeds-discriminerend/

De wijze van rendement berekenen over banktegoeden uit de Herstelwet is dus wél toegestaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 6 juni 2024 @ 17:26:53 #108
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213812096
quote:
12s.gif Op donderdag 6 juni 2024 14:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Correctie, nog even wat gas op de campagne:

https://www.instagram.com/reel/C7yY82GoHt8/?igsh=dnVxb2xtbnVmd2k1

[ afbeelding ]
Wtf, dit is echt een vvd campagneposter?
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213812132
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, bezwaar maken heeft dus alleen zin als je minder hebt verdiend dan het fictieve vermogen en alleen klagers krijgen hun geld terug. Kost wel veel mankracht om de klachten te controleren als er veel mensen klagen, maar zouden met deze economie er echt veel mensen een (veel) lager rendement halen dan fictief berekend is?
En zeker terug naar 2017, hoeveel mensen zouden al die cijfers nog hebben (je moet het zelf aantonen) en behoefte hebben om daar over te klagen?
Overzichten van spaartegoeden en beleggingsportefeuilles kun je zo opvissen bij je bank.
  donderdag 6 juni 2024 @ 17:31:11 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_213812133
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:04 schreef Hanca het volgende:
En als je alleen banktegoeden hebt hoef je de moeite niet te nemen om bezwaar te maken:
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog even terug naar de uitspraak vd HR van vandaag:
[..]
https://www.hogeraad.nl/a(...)eeds-discriminerend/

De wijze van rendement berekenen over banktegoeden uit de Herstelwet is dus wél toegestaan.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_213812271
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
En als je alleen banktegoeden hebt hoef je de moeite niet te nemen om bezwaar te maken:
[..]

Het gaat dus alleen om mensen met een grotere beleggingsportefeuille (voor 3 tientjes ga je dit traject niet in), die ook de overzichten en hun rendementen nog hebben van de afgelopen jaren, het beduidend minder deden dan het fictieve rendement (anders moet je meer betalen, dat doet niemand) en de moeite nemen bezwaar te maken. Dat zal vast een groep zijn, maar misschien kan het allemaal wel mee vallen. De meest actieve mensen halen volgens mij vaak juist eerder een beter rendement dan het fictieve.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2024 17:47:18 ]
pi_213812278
Ergens lijkt het me ook wel iets voor belasting op inkomen, ipv belasting aangifte op basis van je salaris standaard iedereen het modaal inkomen geven, lekker pragmatisch.
pi_213812287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Ergens lijkt het me ook wel iets voor belasting op inkomen, ipv belasting aangifte op basis van je salaris standaard iedereen het modaal inkomen geven, lekker pragmatisch.
Ehhhhh....huh?
pi_213812350
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ehhhhh....huh?
Als je een fictief/berekend rendement neemt als rekengrondslag voor belasting kun je dat prima doortrekken naar salaris.

Dus waarom allemaal laten opgeven door heel Nederland als je ook een fictief salaris kan pakken, we weten wat modaal is dus ipv belasting aangifte doen gaan we gewoon uit van een fictief modaal salaris voor iedereen!

Ook geen toeslagen affaires meer want je kunt nooit teveel of te weinig verdienen.

De hele toeslagen en uitzonderingen kunnen ook weg want iedereen verdient hetzelfde.

Geniaal.
pi_213812704
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:26 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Wtf, dit is echt een vvd campagneposter?
Ja, het is geen deepfake van Joop ofzo, wat ik ook vermoedde. Geen poster overigens, alleen online banners bij de STER.
twitter
Wait for the ricochet.
pi_213812800
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 17:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het gaat dus alleen om mensen met een grotere beleggingsportefeuille (voor 3 tientjes ga je dit traject niet in), die ook de overzichten en hun rendementen nog hebben van de afgelopen jaren, het beduidend minder deden dan het fictieve rendement (anders moet je meer betalen, dat doet niemand) en de moeite nemen bezwaar te maken. Dat zal vast een groep zijn, maar misschien kan het allemaal wel mee vallen. De meest actieve mensen halen volgens mij vaak juist eerder een beter rendement dan het fictieve.
Obligaties vallen ook onder het hoge tarief en niemand die dat in die jaren heeft gehaald (6,17%). Incourante beleggingen kan je mee spelen, zeg maar wat mijn schilderij waard is of mijn venture capital inleggen, zolang ik die niet gerealiseerd heb 0 (tenzij getaxeerd, is alleen geen eis). Huuropbrengsten so-so. En dan de grote vraag: wanneer is winst winst?
Wait for the ricochet.
pi_213812824
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2024 18:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, het is geen deepfake van Joop ofzo, wat ik ook vermoedde. Geen poster overigens, alleen online banners bij de STER. [ x ]
En tegelijk een opt-out willen van het EU beleid. Ja, dat komt wel logisch voor maar goed, op de PVV toer gaan is blijkbaar goed bevallen bij de VVD leiding.
pi_213812843
quote:
7s.gif Op donderdag 6 juni 2024 18:29 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja, het is geen deepfake van Joop ofzo, wat ik ook vermoedde. Geen poster overigens, alleen online banners bij de STER. [ x ]
Laat ik me beschaafd uitdrukken: ze hebben in ieder geval hun liefde voor de PVV treffend geïllustreerd. Verder een fijne gedachte dat er bij de VVD veel sigaren worden gerookt, veel rood vlees wordt gegeten, veel alcohol wordt gedronken en er vaak sprake is van overgewicht.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213813197
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 18:41 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Laat ik me beschaafd uitdrukken: ze hebben in ieder geval hun liefde voor de PVV treffend geïllustreerd. Verder een fijne gedachte dat er bij de VVD veel sigaren worden gerookt, veel rood vlees wordt gegeten, veel alcohol wordt gedronken en er vaak sprake is van overgewicht.
Klinkt alsof het gemiddelde Nederlanders zijn op de sigaren na :D
pi_213813689

hoe meer timmermans tekeer gaat tegen wilders hoe meer stemmetjes hij gaat krijgen

ik zie deze poll straks realiteit worden bij de echte verkiezingen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_213813715
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

hoe meer timmermans tekeer gaat tegen wilders hoe meer stemmetjes hij gaat krijgen

De echte verkiezingen zijn momenteel gaande Klaas.
zie email 27 oktober
pi_213813754
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De echte verkiezingen zijn momenteel gaande Klaas.
ben benieuwd of de uitslag vanavond ook zo zal zijn
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_213813812
Als de uitslag zo zijn dan kan het nieuwe kabinet al hun plannen bijvoorbeeld met assielbeleid en het landbouw beleid denk ik gelijk in de prullenbak gooien....
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 19:56:59 #124
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213813841
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 18:41 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
+ rode broek, bootschoenen, polo en een trui over de schouders gedrapeerd. Daarnaast grijs en half kaal.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_213813846
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 19:46 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]

Een fokpoll is gewoon een arcsinus van de werkelijkheid.
Wait for the ricochet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')