abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213795468
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_213795476
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Totdat die krachtige leider een Timmermans-achtig persoon is met linkse ideeën die hij als linkse dictator door gaat drukken. Ik vermoed zomaar dat jij dan ineens geen krachtige leider meer wil.
Zal ik je eens wat zeggen? Zelfs dictator Timmermans zou ik beter vinden dan dit slappe gedoe dat we democratie noemen. Geef mij dan maar een extreemlinkse dictatuur hoor.
Mja
pi_213795488
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:40 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Zal ik je eens wat zeggen? Zelfs dictator Timmermans zou ik beter vinden dan dit slappe gedoe dat we democratie noemen. Geef mij dan maar een extreemlinkse dictatuur hoor.
Dan wordt het tijd dat jij eens naar school gaat en geschiedenis gaat volgen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:41:43 #4
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213795490
Mensen die een dictatuur serieus als iets goeds zien 8)7 |:(

Dan heb je toch wel wat afslagen gemist en te lang onder een molen gestaan, kolere.

Lees een wat geschiedenis boeken, kijk wat docu's en praat eens met mensen die in een dictatuur leven of geleefd hebben.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 11:42:09 #5
5428 crew  miss_sly
pi_213795494
quote:

[..]
Ik geloof er echt helemaal niets van, gezien wat jij hier verder allemaal post over wat jij beschouwt als linkse hobby's.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_213795530
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik geloof er echt helemaal niets van, gezien wat jij hier verder allemaal post over wat jij beschouwt als linkse hobby's.
Er geloof er niks van dat er onder een linkse dictatuur nog linkse hobby's zouden bestaan. Linkse hobby's bestaan alleen maar ter bevordering van de doelen van linkse kiezers. Kunst- en cultuursubsidies bestaan zodat mensen op links gaan stemmen. Massa-immigratie bestaat zodat de nieuwe Nederlanders meteen op links gaan stemmen. Uitkeringen bestaan zodat meer mensen op links stemmen. Links zou veel minder polariserend zijn als ze de volledige macht hadden.
Mja
pi_213795539
quote:
13s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
Mensen die een dictatuur serieus als iets goeds zien 8)7 |:(

Dan heb je toch wel wat afslagen gemist en te lang onder een molen gestaan, kolere.

Lees een wat geschiedenis boeken, kijk wat docu's en praat eens met mensen die in een dictatuur leven of geleefd hebben.
Dictatuur is prima, als de dictator alles doet wat ik wil. ;)
Give every man thine ear, but few thy voice
Take each man's censure, but reserve thy judgment.
pi_213795542
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er geloof er niks van dat er onder een linkse dictatuur nog linkse hobby's zouden bestaan. Linkse hobby's bestaan alleen maar ter bevordering van de doelen van linkse kiezers. Kunst- en cultuursubsidies bestaan zodat mensen op links gaan stemmen. Massa-immigratie bestaat zodat de nieuwe Nederlanders meteen op links gaan stemmen. Uitkeringen bestaan zodat meer mensen op links stemmen. Links zou veel minder polariserend zijn als ze de volledige macht hadden.
:D
pi_213795547
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:14 schreef Hanca het volgende: [..] Ik vind dit hele verhaal heel veel weg hebben van complottheorieën. Met een genius als John de Mol op de achtergrond? Extreem ver gezocht, meer iets voor BNW.
Ga er eens inhoudelijk op in ipv zo kort door de bocht te reageren zoals je aangaf.

Je BNW plakker komt er niet als ‘de migrant’ en ‘links’ de kern van het probleem wordt genoemd.

Vraag je gewoon eens af “wie profiteren van een kleinere tot geen publieke omroep?” Wie worden er beter van de gepresenteerde incompetentie, lege zetels bij belangrijke onderwerpen en harde taal?”

Andere landen hebben die vraag al voor ons beantwoord.

Ik heb in landen gewoond waar enkele magnaten de hele media in handen hadden en waar de ooit goed functionerende publieke omroep al zo goed als dood was. Wat ze ook hadden waren een president en gekozen burgemeesters. Winner takes all.

De burgemeester van onze plaats werd aangesproken over verval onder zijn supervisie, maar gaf jarenlang niet thuis. De lokale radio had een vraag per week “waar is onze burgemeester?” (te druk met feesten en golfen). Liet zich niet publiekelijk zien.

Wat ook populair werd waren piramidespelen bij wanhopige burgers omdat veel zekerheden langzaam werden weggehaald en naar de zakken van politici en magnaten ging. Heerlijk.

Ik heb me weleens afgevraagd of we die kant in Nederland op kunnen gaan. En ik denk best dat dit mogelijk zou kunnen zijn.
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:48:45 #10
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213795548
Laten we vooral nog drie topics volposten met reacties op dit gezwets. Lijkt me echt fantastisch.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213795552
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:46 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Er schijnen in het oosten van Ethiopië op de grens met Eritrea zelfs GroenLinks/PvdA kantoren te staan waar je in ruil voor een stem meteen de Nederlandse nationaliteit kan krijgen! Johan Derkse zegt het zelluf!

8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:50:16 #12
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213795553
Maar serieus: democratie is kut, want het leidt altijd tot compromissen, dus tot teleurstellingen, maar er is nu eenmaal geen beter alternatief
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 11:52:12 #13
5428 crew  miss_sly
pi_213795569
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:48 schreef Janneke141 het volgende:
Laten we vooral nog drie topics volposten met reacties op dit gezwets. Lijkt me echt fantastisch.
Je hebt gelijk. Dit leidt nergens toe en het niveau van het topic wordt er ook niet beter op.
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:54:30 #14
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213795590
Nee de reacties erop zijn lekker inhoudelijk. Waarom is een dictatuur slecht? En kom niet met drogredenen zoals "lees een geschiedenisboek"
  woensdag 5 juni 2024 @ 11:57:47 #15
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213795619
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ga er eens inhoudelijk op in ipv zo kort door de bocht te reageren zoals je aangaf.

Je BNW plakker komt er niet als ‘de migrant’ en ‘links’ de kern van het probleem wordt genoemd.

Vraag je gewoon eens af “wie profiteren van een kleinere tot geen publieke omroep?” Wie worden er beter van de gepresenteerde incompetentie, lege zetels bij belangrijke onderwerpen en harde taal?”

Ik heb in landen gewoond waar enkele magnaten de hele media in handen hadden en waar de ooit goed functionerende publieke omroep al zo goed als dood was. Wat ze ook hadden waren een president en gekozen burgemeesters. Winner takes all.

De burgemeester van onze plaats werd aangesproken over verval onder zijn supervisie, maar gaf jarenlang niet thuis. De lokale radio had een vraag per week “waar is onze burgemeester?” (te druk met feesten en golfen). Liet zich niet publiekelijk zien.

Wat ook populair werd waren piramidespelen bij wanhopige burgers omdat veel zekerheden langzaam werden weggehaald en naar de zakken van politici en magnaten ging. Heerlijk.

Ik heb me weleens afgevraagd of we die kant in Nederland op kunnen gaan. En ik denk best dat dit mogelijk zou kunnen zijn.
Dit is zo real.

De Mol is gewoon de Murdoch van Nederland. Net zoals Trump president werd door Murdoch door jaren Obama en Hillary Clinton te laten aanvallen, werd Wilders de grootste door De Mol.

Het bekende item van de mevrouw die chronisch ziek was en Timmermans aanviel dat hij de eigen risico niet meteen liet afschaffen terwijl Wilders erop aanhaakte komt van een spindoctor uit die kant.
pi_213795634
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Dan nog is verwijzen naar iemand met wat noodlijdende commerciële media bedrijven die puur gericht zijn op vermaak (John de Mol) idioot. Kijk dan eerder naar de DPG mediagroep (AD, Trouw, Volkskrant, Parool, Tubantia, De Gelderlander, nu.nl, qmusic, libelle, enz. enz. en daarnaast ook nog de halve Vlaamse mediawereld), die zijn vele malen groter en serieuzer. De enige concurrent is Mediahuis, ook al Belgisch, ook al eigenaar van een groot deel van de Belgische media en hier eigenaar van NRC, De Telegraaf en De Limburger.

John de Mol houdt zich niet bezig met nieuws en politiek. Dus die doet er in dit topic helemaal niet toe.
pi_213795644
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:50 schreef tufkac het volgende:
Maar serieus: democratie is kut, want het leidt altijd tot compromissen, dus tot teleurstellingen, maar er is nu eenmaal geen beter alternatief
Je kunt heus de democratie wel iets daadkrachtiger maken. Eerste Kamer afschaffen, hoge kiesdrempel van 10 zetels. Dan vallen er even snel gerekend 44 zetels vrij. Dat betekent dat je naar een 2-partijencoalitie kunt van bijv. PVV-VVD. Daarnaast kun je invoeren dat de lijsttrekker van de grootste coalitiepartij automatisch premier wordt. Je zult dan automatisch minder kleine splinterpartijen krijgen en meer grotere machtsblokken; vermoedelijk één grote linkse partij, één grote rechtsliberale partij en één grote rechtsradicale partij. En wellicht een of meerdere middenpartijen. Daarnaast het liefst ook een Nexit.

Dan heb je wel echt een daadkrachtige democratie. De democratie heeft nu vooral te lijden onder Europese wet- en regelgeving, de enorme versplintering en de moeizame coalitievorming waardoor Nederland praktisch 25% van de tijd zonder een regering zit en het enorm trage besluitvormingsproces mede door de inspraak van zoveel kleine partijen en door de Eerste Kamer.
Mja
pi_213795659
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:54 schreef Origami94 het volgende:
Nee de reacties erop zijn lekker inhoudelijk. Waarom is een dictatuur slecht? En kom niet met drogredenen zoals "lees een geschiedenisboek"
Dan kom ik met een echte reden: de geschiedenis wijst uit dat elke dictatuur vervalt in onderdrukking, in vriendjespolitiek, in zelfverrijking en machtshonger. Letterlijk elke. Dat kun je lezen in de geschiedenisboeken.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:04:43 #19
346939 Janneke141
pi_213795699
quote:
Waarom is een dictatuur slecht?
Omdat een dictatuur geen enkele bescherming biedt voor minderheden. En iedereen hoort bij een of andere minderheid.
pi_213795735
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan kom ik met een echte reden: de geschiedenis wijst uit dat elke dictatuur vervalt in onderdrukking, in vriendjespolitiek, in zelfverrijking en machtshonger. Letterlijk elke. Dat kun je lezen in de geschiedenisboeken.
Het blijft fascinerend dat de voorstanders van dictaturen, zoals we die tegenwoordig zoveel zien, hier altijd compleet aan voorbij gaan of vanuit hun fantasieën denken dat zoiets niet zal gebeuren in de door hun gedroomde dictatuur. Ik kan er met mijn pet niet bij.
pi_213795832
quote:

[..]
Nou ja, Tito, Atatürk, maar dat zijn zo ongeveer de enige recente die ik me kan bedenken.

Het enige (verder totaal onrealistische) scenario waarbij het zou kunnen werken is als je iemand een beperkte tijd (1 jaar?) die absolute macht geeft om 1 doel te bereiken.

Maar daar weet je al dat je een enorme groep verliezers hebt en een kleine groep winnaars.
pi_213795845
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan nog is verwijzen naar iemand met wat noodlijdende commerciële media bedrijven die puur gericht zijn op vermaak (John de Mol) idioot. Kijk dan eerder naar de DPG mediagroep (AD, Trouw, Volkskrant, Parool, Tubantia, De Gelderlander, nu.nl, qmusic, libelle, enz. enz. en daarnaast ook nog de halve Vlaamse mediawereld), die zijn vele malen groter en serieuzer. De enige concurrent is Mediahuis, ook al Belgisch, ook al eigenaar van een groot deel van de Belgische media en hier eigenaar van NRC, De Telegraaf en De Limburger.

John de Mol houdt zich niet bezig met nieuws en politiek. Dus die doet er in dit topic helemaal niet toe.
De Mol houdt zich bezig met opinie over het nieuws en politiek. De heren van VI zijn voor velen het ankerpunt van de meningsvorming en scoorden goed. Zijn toen van voetbal naar landelijke opiniemaker gepromoveerd.

[ Bericht 0% gewijzigd door Beathoven op 05-06-2024 12:28:41 ]
pi_213795852
quote:
15s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:07 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het blijft fascinerend dat de voorstanders van dictaturen, zoals we die tegenwoordig zoveel zien, hier altijd compleet aan voorbij gaan of vanuit hun fantasieën denken dat zoiets niet zal gebeuren in de door hun gedroomde dictatuur. Ik kan er met mijn pet niet bij.
Of dat ze er automatisch vanuit gaan dat het in hun voordeel uitvalt en/ze bij de winnaars horen.
Maar ik kan wel gokken dat het Nederland van dictator Baudet er heel anders uitziet dan dictator Taghi.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:30:04 #24
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213795965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:19 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Of dat ze er automatisch vanuit gaan dat het in hun voordeel uitvalt en/ze bij de winnaars horen.
Maar ik kan wel gokken dat het Nederland van dictator Baudet er heel anders uitziet dan dictator Taghi.
of van Dictator Timmermans!
pi_213795987
quote:

[..]
Singapore.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:36:52 #26
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_213796017
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Nou ja, Tito, Atatürk, maar dat zijn zo ongeveer de enige recente die ik me kan bedenken.

Het enige (verder totaal onrealistische) scenario waarbij het zou kunnen werken is als je iemand een beperkte tijd (1 jaar?) die absolute macht geeft om 1 doel te bereiken.

Vraag Julius Caesar / de Romeinse Republiek maar eens hoe goed dat werkt. Oh, wacht even…..
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:42:52 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213796073
quote:
Omdat een dictatuur enkel werkt bij een feilloze leider. En dat soort mensen bestaan niet.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:43:57 #28
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213796085
quote:

[..]
Dus Nederland in de huidige staat?
pi_213796087
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:30 schreef tufkac het volgende:

[..]
of van Dictator Timmermans!
Iedereen van het gas af is heel simpel als je alle leidingen volstopt met beton, dat kan volgende week geregeld zijn.
En de complete veestapel in Nederland kan ook binnen 1 maand verdwijnen, moeten we voortaan alleen maar vegetarisch eten.

Schiphol wordt een maisveld en iedereen is rijk want het minimumloon gaat naar 1 miljoen miljard euro per uur.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:44:58 #30
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213796099
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Omdat een dictatuur geen enkele bescherming biedt voor minderheden. En iedereen hoort bij een of andere minderheid.
Ja. Maar dat gebeurt nu ook. Asielzoekers zijn ook een minderheid en krijgen de volledige schuld van wanbeleid in de overheid. Idem dito voor toeslagenouders of groningen
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:45:27 #31
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213796108
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Omdat een dictatuur enkel werkt bij een feilloze leider. En dat soort mensen bestaan niet.
Dus 100 mensen met dezelfde macht zorgt wel voor integriteit?
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:45:56 #32
66444 Lord_Vetinari
pi_213796113
quote:
Dat is geen drogreden. “Hij die niet leert van de geschiedenis, is gedoemd deze te herhalen.”
pi_213796115
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:43 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dus Nederland in de huidige staat?
Nederland een dictatuur, is dat echt jouw professionele mening?
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:47:21 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213796134
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:45 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Dus 100 mensen met dezelfde macht zorgt wel voor integriteit?
Ja omdat die elkaar kunnen corrigeren. En de kiezer hen weer kan corrigeren.
pi_213796137
quote:
De compromissen zijn het probleem niet, meer het gebrek aan langetermijn denken. Uberhaupt het gebrek aan kennis bij het beslissen. Zou echt wel meer gexperimenteerd kunnen worden met andere staatsvormen. Democratie is de beste tot nu toe maar overduidelijk niet perfect. Epistocratie bijvoorbeeld zou waarschijnlijk een stuk beter werken voor iedereen. Daarbij sluit democratie nu ook al mensen uit, op basis van leeftijd dus in de basis is het al niet geheel democratisch.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:47:43 #36
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213796140
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:46 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
Nederland een dictatuur, is dat echt jouw professionele mening?
Nee

Onderdrukking, vriendjespolitiek, zelfverrijking en machtshonger.

Zonder D66 was er echt wel een Rutte 5, 6 etc gekomen
pi_213796163
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Mij lijkt dat het probleem meer is dat de macht zo extreem scheef verdeeld is. Leuk als je onpopulaire beslissingen wil doordrukken. Maar ook nogal makkelijk om onder verplettert te worden. Daarbij inderdaad ook jouw punt zo'n dicatator kan vaak wel wat goeds bewerkstelligen maar ze blijven vrijwel altijd voorbij hun houdbaarheidsdatum zitten.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:50:19 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_213796169
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:47 schreef Origami94 het volgende:

[..]
Nee

Ah, het Almachtige D66. Hans van Mierlo moet intussen dansend door de hemel lopen vanwege de enorme macht die zijn geesteskindje heeft verworven. Zonder ook maar een verkiezing te winnen ook nog.
pi_213796175
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Vraag Julius Caesar / de Romeinse Republiek maar eens hoe goed dat werkt. Oh, wacht even…..
Het is ook totaal kansloos verder
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:51:41 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213796178
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Mij lijkt dat het probleem meer is dat de macht zo extreem scheef verdeeld is. Leuk als je onpopulaire beslissingen wil doordrukken. Maar ook nogal makkelijk om onder verplettert te worden. Daarbij inderdaad ook jouw punt zo'n dicatator kan vaak wel wat goeds bewerkstelligen maar ze blijven vrijwel altijd voorbij hun houdbaarheidsdatum zitten.
Plus zo'n persoon moet ook volkomen onzelfzuchtig zijn en ook zijn personeel streng en rechtvaardig in het gareel houden. En nog meer super eigenschappen die niemand allemaal bezit.
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:52:57 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213796184
quote:
Ik snap het gescheld op compromissen ook niet. Gaat dat bij die mensen thuis ook zo dat de persoon in kwestie enkel zijn zin doordrukt en nul rekening houdt met de ander?
pi_213796195
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik snap het gescheld op compromissen ook niet. Gaat dat bij die mensen thuis ook zo dat de persoon in kwestie enkel zijn zin doordrukt en nul rekening houdt met de ander?
Iedereen op fok zit alleen op zijn zolderkamer dus ook niemand om mee rekening te houden :P
pi_213796199
quote:

[..]
Nee

vriendjespolitiek is echt overal in elke bedrijfstak. Zelfverrijking idem dito. Onderdrukking zie ik hier nergens trouwens.
pi_213796202
quote:

[..]
Nee

koekoek
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:55:23 #45
66444 Lord_Vetinari
pi_213796216
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:54 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
vriendjespolitiek is echt overal in elke bedrijfstak. Zelfverrijking idem dito. Onderdrukking zie ik hier nergens trouwens.
Ik heb mijn potlood al boven mijn Bingokaart hangen voor het antwoord hierop.
pi_213796220
Maar sowieso is die Omtzigt toch ook echt een wappie. Zat dat op1 debat te kijken en met de coalitie waar hij inzit wil hij naar Brussel om op tafel te slaan voor uitzondering voor onze boeren. Maar hij is opeens slaaf van Brussel als het gaat om investeren in onze economie, dan lult hij opeens dat we geen investeringen kunnen doen in Nederland omdat we gebonden zijn aan Europese afspraken over begrotingstekort en staatsschuld. Nogal bizar om onze boeren als belangrijker te poneren dan de gehele economie :')
pi_213796233
quote:
2s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar sowieso is die Omtzigt toch ook echt een wappie. Zat dat op1 debat te kijken en met de coalitie waar hij inzit wil hij naar Brussel om op tafel te slaan voor uitzondering voor onze boeren. Maar hij is opeens slaaf van Brussel als het gaat om investeren in onze economie, dan lult hij opeens dat we geen investeringen kunnen doen in Nederland omdat we gebonden zijn aan Europese afspraken over begrotingstekort en staatsschuld. Nogal bizar om onze boeren als belangrijker te poneren dan de gehele economie :')
die is nog het minst betrouwbaar van allemaal daar. Die gaat echt alle kanten op :D
  woensdag 5 juni 2024 @ 12:56:53 #48
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213796234
Overigens hoef je niet tot een minderheid te behoren om de pineut te zijn bij een dictator.

Stel je voor dat zijn lokale zetbaas jouw huis wel wat vind voor zijn dochter, en jou eruit gooit. Kan allemaal in een dictatuur.
  woensdag 5 juni 2024 @ 13:01:18 #49
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213796272
quote:

[..]
Nou ja, een compris is in feite natuurlijk een teleurstelling, je krijgt nooit 100% je zin.

Uiteindelijk is het leven één aaneenschakeling van teleurstellingen ;)
pi_213796280
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 11:59 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar waarom heeft onze politiek bijna ons hele medialandschap door een paar uitgevers op laten kopen? Is het niet een taak van een markttoezichthouder of iets dergelijks dat hij de verkoop niet toestaat als een DPG mediagroep een groot deel van de kranten en dagbladen opslobbert. In die zin ga je dan wel bijna vermoeden dat er gelobbyed is of dat op een andere manier de zittende macht het wel prettig vindt om alle journalistiek onder een dak te hebben. Lekker makkelijk ook om dat dan te controleren regel dat DPG naar je pijpen danst en half Nederland leest gekleurd nieuws...
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 13:02:12 #51
5428 crew  miss_sly
pi_213796287
quote:

[..]
'Wie bepaald, betaald' (ja, zo gespeld :') ) lees ik vaak. Dus ja, dan hoef je vaak geen rekening te houden met kinderen, of met je partner die 'maar' parttime werkt en dus niet zoveel binnenbrengt.
pi_213796312
quote:

[..]
Ik stap de volgende verkiezingen over van Omtzigt naar Timmermans

Waarom?

Gewoon om ik dat kan :)

Ik ben niet rechts of links

Ik stem altijd op mensen waarvan ik denk dat ze niet de extreems rechts hoek gaan helpen
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  woensdag 5 juni 2024 @ 13:05:31 #53
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213796332
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maar waarom heeft onze politiek bijna ons hele medialandschap door een paar uitgevers op laten kopen? Is het niet een taak van een markttoezichthouder of iets dergelijks dat hij de verkoop niet toestaat als een DPG mediagroep een groot deel van de kranten en dagbladen opslobbert. In die zin ga je dan wel bijna vermoeden dat er gelobbyed is of dat op een andere manier de zittende macht het wel prettig vindt om alle journalistiek onder een dak te hebben. Lekker makkelijk ook om dat dan te controleren regel dat DPG naar je pijpen danst en half Nederland leest gekleurd nieuws...
Marktwerking is een rechtse hobby, werkt erg goed als je het hele land wil overdragen aan het grootkapitaal :Y
  woensdag 5 juni 2024 @ 13:06:14 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213796340
quote:

[..]
En vervolgens krijg je ruzie met een vriendje van de dictator en trapt hij jou het werkkamp in. :')
  woensdag 5 juni 2024 @ 13:07:33 #55
505036 tufkac
Liflaflof
pi_213796349
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En vervolgens krijg je ruzie met een vriendje van de dictator en trapt hij jou het werkkamp in. :')
Nee, nee, Timmermans is socialist, die zijn vooral tegen werken en vóór het handjesophouden, toch?
  woensdag 5 juni 2024 @ 13:11:03 #56
66444 Lord_Vetinari
pi_213796391
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:07 schreef tufkac het volgende:

[..]
Nee, nee, Timmermans is socialist, die zijn vooral tegen werken en vóór het handjesophouden, toch?
Timmermans is geen socialist, hij is een sociaal-democraat. Wat doe je in dit topic of subforum als je daar het verschil niet tussen weet?
pi_213796392
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:07 schreef tufkac het volgende:

[..]
Voor het handje ophouden is voornamelijk de kabinetten rutte verantwoordelijk geweest het afgelopen decennia
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_213796453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:05 schreef tufkac het volgende:

[..]
Marktwerking is een rechtse hobby, werkt erg goed als je het hele land wil overdragen aan het grootkapitaal :Y
Pim Fortuyn zat op de eerste golf van degenen die marktwerking mogelijk wilden maken.
pi_213796478
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:04 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik stap de volgende verkiezingen over van Omtzigt naar Timmermans

Waarom?

Gewoon om ik dat kan :)

Ik ben niet rechts of links

Ik stem altijd op mensen waarvan ik denk dat ze niet de extreems rechts hoek gaan helpen
Ik had bijna NSC gestemd, maar ben voor D66 gegaan. De volgende keer wordt het ook PvdAGL. En hoop dat Aboutaleb dan verkiesbaar is.
pi_213796631
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:20 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik had bijna NSC gestemd, maar ben voor D66 gegaan. De volgende keer wordt het ook PvdAGL. En hoop dat Aboutaleb dan verkiesbaar is.
Zo zie je maar weer dat wijsheid met de tijd komt :)
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213796900
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De ACM blokkeert vooralsnog gewoon de overname van RTL door DPG, dus daar zit echt wel toezicht op, al hebben al die autoriteitsclubjes ook weer zo hun eigen fratsen (met name de AP is echt incapabel, de AFM in mindere mate).
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
  woensdag 5 juni 2024 @ 15:08:43 #62
505619 Origami94
#FreeKlopkoek
pi_213797666
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 12:56 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
die is nog het minst betrouwbaar van allemaal daar. Die gaat echt alle kanten op :D
Staat ook wel hevig onder druk van PVV, VVD en het CDA/NSC
pi_213797702
quote:
Gaat dat bij die mensen thuis ook zo dat de persoon in kwestie enkel zijn zin doordrukt en nul rekening houdt met de ander?
Je denkt dat die in een stabiele relatie zitten, bakfietsje erbij voor de kids en alles?
  Forum Admin woensdag 5 juni 2024 @ 15:19:39 #64
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213797754
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:13 schreef nostra het volgende:

[..]
Je denkt dat die in een stabiele relatie zitten, bakfietsje erbij voor de kids en alles?
Dat zijn dan ook de schone schijn mensen die elkaar achter de voordeur de tent uit vechten :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213798055
quote:
14s.gif Op woensdag 5 juni 2024 13:33 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Zo zie je maar weer dat wijsheid met de tijd komt :)
Ik heb altijd wel wat gezwalkt tussen liberaler en socialer. Maar heel extreem is het allemaal niet. Zeker niet in deze tijden.
pi_213798124
quote:

[..]
Aboutaleb, de Grote Redder :o
_O-
Mja
pi_213798141
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 15:58 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Aboutaleb, de Grote Redder :o
_O-
ipv Timmermans.. ik denk dat het wel een succes kan zijn. Maar ja, ff afkloppen.
pi_213798292
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]
ipv Timmermans.. ik denk dat het wel een succes kan zijn. Maar ja, ff afkloppen.
Het wordt wel weer eens tijd dat de PvdA het met een oud-burgemeester probeert.

Ging de vorige keer niet heel erg goed, maar wie weet.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_213798390
Hoeveel dictaturen kennen we waar dit geen probleem is? Met dit bedoel ik op een openbare plek (dit forum) kritiek hebben op de zittende macht.
pi_213798491
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:27 schreef KaheemSaid het volgende:
Hoeveel dictaturen kennen we waar dit geen probleem is? Met dit bedoel ik op een openbare plek (dit forum) kritiek hebben op de zittende macht.
Weinig, maar wie zegt dat een democratie waarin iedereen overal kritiek op kan hebben beter is dan een dictatuur waarin niemand kritiek mag hebben? Misschien wordt in die laatste situatie het leven wel een stuk simpeler voor iedereen.
Mja
  woensdag 5 juni 2024 @ 16:37:30 #71
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_213798500
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 16:36 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Weinig, maar wie zegt dat een democratie waarin iedereen overal kritiek op kan hebben beter is dan een dictatuur waarin niemand kritiek mag hebben? Misschien wordt in die laatste situatie het leven wel een stuk simpeler voor iedereen.
Ik wil helemaal geen simpel leven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_213798550
quote:

[..]
:')
pi_213798555
quote:

[..]
Als je een simpel leven wil, moet je het Russische leger in. Hoef je niets meer zelf te beslissen, niet eens meer zelf na te denken. Heb je nog een sterke leider ook. Lijkt me dan echt wat voor jou. De meeste mensen willen geen simpel leven, maar een leven waar ze invloed op hebben. En waar ze kunnen zeggen wat ze willen.
pi_213798564
quote:

[..]
Het verschil zit hem in de keuze. Je hoeft niet te stemmen, je hoeft geen mening te hebben, je hoeft niet te discussiëren of wat dan ook. Je mag simpeler leven.
pi_213798854
We zijn allemaal hier in staat om inhoudelijk posts waar je het mee oneens bent van repliek te dienen,
we gaan geen users bannen of anders het zwijgen opleggen zolang ze binnen de policy blijven. Er is ook geen behoefte aan pseudo moderatie.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2024 17:13:53 ]
pi_213798863
Throwback naar een paar weken geleden toen hij doodleuk opperde dat het superieure Westen andere landen moet koloniseren omdat wij democratische welvarende landen zijn en zij niet.
pi_213798875
quote:

[..]
Ik zou zeggen dat ervaring ons leert dat de eerste optie altijd beter is. Er is geen land ter wereld waar een dictatuur voor een beter leven voor de meerderheid van de bevolking zorgt vziw.

Simpeler is het inderdaad wel maar persoonlijk leef ik liever in een complexere maatschappij dan in Noord-Korea. YMMV uiteraard en ik zou iedereen aanraden om andere systemen te ervaren en zelf te ondervinden hoe dat bevalt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-06-2024 17:17:06 ]
pi_213799131
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
Er is geen land ter wereld waar een dictatuur voor een beter leven voor de meerderheid van de bevolking zorgt vziw.
Er valt als je het zo zwart-wit stelt een case te maken voor Franco.
pi_213799181
En Evita Peron gaf ook geld aan armen.
  woensdag 5 juni 2024 @ 17:38:35 #80
66444 Lord_Vetinari
pi_213799231
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:33 schreef nostra het volgende:

[..]
Ik moet je teleurstellen, dat valt er niet. Evenmin als voor Mussolini, Stroessner, Peron, Pinochet, Salazar of de Argentijnse junta.
pi_213799250
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:15 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik zou zeggen dat ervaring ons leert dat de eerste optie altijd beter is. Er is geen land ter wereld waar een dictatuur voor een beter leven voor de meerderheid van de bevolking zorgt vziw.

Simpeler is het inderdaad wel maar persoonlijk leef ik liever in een complexere maatschappij dan in Noord-Korea. YMMV uiteraard en ik zou iedereen aanraden om andere systemen te ervaren en zelf te ondervinden hoe dat bevalt.
Noord-Korea is niemands voorbeeldland denk ik. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat A de democratie zijn beperkingen heeft en B een autoritair bewind wellicht niet zo slecht is als mensen vaak denken, of ook voordelen heeft. Ik zie gewoon heel sterk dat er in dit land en in heel Europa eigenlijk niets tot stand komt door hoe de democratie is ingericht, dus ik snap dat jongeren positief denken over een sterkere leider of zelfs dictatuur. Maar hopelijk is er een manier om de democratie te verbeteren.
Mja
pi_213799328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:39 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Noord-Korea is niemands voorbeeldland denk ik. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat A de democratie zijn beperkingen heeft en B een autoritair bewind wellicht niet zo slecht is als mensen vaak denken, of ook voordelen heeft. Ik zie gewoon heel sterk dat er in dit land en in heel Europa eigenlijk niets tot stand komt door hoe de democratie is ingericht, dus ik snap dat jongeren positief denken over een sterkere leider of zelfs dictatuur. Maar hopelijk is er een manier om de democratie te verbeteren.
Elk systeem heeft zijn beperkingen maar ik ben blij dat ik in democratie leef, lijkt me ondanks zijn beperkingen toch een beter systeem dan een dictatuur want daar wordt maar een klein gedeelte van de bevolking echt blij van.
  woensdag 5 juni 2024 @ 17:46:35 #83
66444 Lord_Vetinari
pi_213799367
quote:

[..] Ik zie gewoon heel sterk dat er in dit land en in heel Europa eigenlijk niets tot stand komt door hoe de democratie is ingericht,
Wat een onzin. Alles wat je om je heen zie5 en elke vrijheid die jij hebt zijn het gevolg van ern democratisch besluitproces. Het enige dat jou dwarszit is dat types als Wilders, Baudet en Orban niet gewoon kunnen doen wat jij wilt, namelijk elke immigrant de Middellandse Zee in tyfen. Zonder bootje.
pi_213799441
quote:

[..]
Ik had van Omtzigt nooit verwacht dat hij met de PVV zou gaan

Zo zie je maar dat dit soort gasten in de politiek op het moment dat ze een machtpositie kunnen krijgen hun hele uitgebrachte visie naar de kiezers helemaal in de prullenbak gooien.

Omtzigt heeft geen rechte rug, Ik heb de indruk dat hij de druk niet meer aankon om het niet te doen.
pi_213799460
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:50 schreef klaasweetalles het volgende:

Dat was 1 minuut, wat zeg ik tien seconden, na de uitslag al duidelijk.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 17:54:25 #86
236264 crew  capricia
pi_213799490
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:52 schreef nostra het volgende:

[..]
En toch vind ik het triest. Dat iemand verkozen wordt op een programma over het hooghouden van de rechtstaat en transparantie enzo. En meteen ging samenwerken met een partij die mensen met een ander geloof anders wil behandelen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213799578
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 17:54 schreef capricia het volgende:

[..]
En toch vind ik het triest. Dat iemand verkozen wordt op een programma over het hooghouden van de rechtstaat en transparantie enzo. En meteen ging samenwerken met een partij die mensen met een ander geloof anders wil behandelen.
Omtzigt wil vooral informatie krijgen om daar dan vervolgens mensen mee af te kunnen fikken, dat is zijn hele modus operandi. Dat heeft dus sowieso niets in een kabinet te zoeken, maar daar komt-ie dan ook niet in. Informatie geven, of zélf transparant zijn, daar is hij te Speciaal voor en bovendien komt hij er langzamerhand ook achter hoe de echte politiek die vermeend haalbare totale transparantie belemmert. Die Messias-verering heb ik werkelijk nooit begrepen, dit komt ook niet uit de lucht vallen ofzo.
pi_213799598
quote:

[..]
Nee, want niemand had verwacht dat pvv 37 zetels zou halen

Bovendien ben je het nu aan het overdrijven want zo is de beginfase helemaal niet verlopen
pi_213799641
quote:

[..]
Dan heb jij toch wat nieuws gemist, want die speech was duidelijk niet op PVV gericht en van te voren geschreven, zonder dat hij wist dat de PVV zo groot zou worden. Hij heeft daarna nog een paar stevige fractieoverleggen gehad, omdat een deel van zijn fractie absoluut niet met de PVV in zee wilde.
Alleen: hij zat nou eenmaal vast aan de VVD.
pi_213799774
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:01 schreef Hanca het volgende:
die speech was duidelijk niet op PVV gericht
https://www.hartvannederl(...)ringen-en-te-regeren

Nee, dat had werkelijk niets met de PVV te maken.
pi_213799791
quote:

[..]
Niet echt, Spanje onder Franco was gewoon een enorm armoedig land.
pi_213799826
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:10 schreef nostra het volgende:

[..]
https://www.hartvannederl(...)ringen-en-te-regeren

Nee, dat had werkelijk niets met de PVV te maken.
Nee, dat had idd niks met de PVV te maken. Over de eigen schaduw springen is in Den Haag de meest gebruikte (en lelijkste) uitdrukking van de afgelopen 20 jaar. Komt echt elk debat zo ongeveer langs. En later is gelekt dat die speech al voor de uitslag geschreven was, hij had dus exact hetzelfde gezegd als de PvdA/GL combi de grootste was geworden.
pi_213800013
quote:

[..]
Ik zie echter nergens een argument van jou wat de voordelen zou moeten aantonen van een autoritair bewind en voor het feit dat er niets tot stand komt blijkt er toch eigenlijk verdomd veel tot stand te komen. Dus daar kan ik ook niet veel mee.

Democratie verbeteren is simpel, in mijn optiek, stop gewoon eens met kiezers te behandelen alsof ze ergens slachtoffer van zijn terwijl kiezers gewoon de daders zijn, het zijn hun stemmen die de democratie maken (of breken) en wijs de kiezer ook eens op hun verantwoordelijkheid als stemmer omdat democratie nu eenmaal staat of valt met een geinformeerde keuze.
pi_213800057
quote:

[..]
Niets tot stand komt? Hoe kom je daar nou weer bij? De enige reden dat je zoiets kunt beweren is dat we hier zo ongekend rijk en verwend zijn dat je zelfs het belang van de democratie niet eens meer op waarde weet te schatten
pi_213800417
Ben ik trouwens de enige die denkt dat een Kamerdebat over dat meisje in Vlaardingen compleet ridicuul is?

Als je een voorbeeld wil hebben van politiek op basis van voorpagina incidenten dan is dit er wel een, natuurlijk is het een enorme tragedie die blijkbaar te voorkomen was geweest maar de 2e Kamer moet zich toch niet bezig houden met zulke individuele gevallen?
pi_213800637
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat een Kamerdebat over dat meisje in Vlaardingen compleet ridicuul is?

Als je een voorbeeld wil hebben van politiek op basis van voorpagina incidenten dan is dit er wel een, natuurlijk is het een enorme tragedie die blijkbaar te voorkomen was geweest maar de 2e Kamer moet zich toch niet bezig houden met zulke individuele gevallen?
Volgens mij zijn er al jaren problemen in de jeugdzorg en ook hier lijken ze het niet super gedaan te hebben. Misschien is het wel goed dat daar iets aan gebeurd?
pi_213800674
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:58 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Volgens mij zijn er al jaren problemen in de jeugdzorg en ook hier lijken ze het niet super gedaan te hebben. Misschien is het wel goed dat daar iets aan gebeurd?
Ja, maar niet op basis van een incident. Als er structureel problemen zijn dan moeten die structureel aangepakt worden en geen pleisters gaan plakken omdat er ophef is over een geval.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:12:24 #98
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213800869
quote:

[..]
Mwoah, hij had ook best met Timmermans Jetten en Y een centrumlinks kabinet kunnen vinden. Blijft wel een CDA'er.

Maar wel een katholiek. iets met wet Nolens ;)
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  FOK!fotograaf woensdag 5 juni 2024 @ 19:15:58 #99
364681 over_hedge
pi_213800928
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:49 schreef Tijger_m het volgende:

Nee je bent niet de enige
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_213800949
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 18:14 schreef Hanca het volgende:
Nee, dat had idd niks met de PVV te maken. Over de eigen schaduw springen is in Den Haag de meest gebruikte (en lelijkste) uitdrukking van de afgelopen 20 jaar. Komt echt elk debat zo ongeveer langs. En later is gelekt dat die speech al voor de uitslag geschreven was, hij had dus exact hetzelfde gezegd als de PvdA/GL combi de grootste was geworden.
Het lijkt me bijzonder stug (en ook bijzonder knuliig) als er niet speeches voor de diverse scenario's klaarlagen, of had hij daar hetzelfde gestaan met 12 zetels? Direct berginnen over schaduwen en direct niet meer expliciet de PVV uitsluiten en direct beginnen over een lastig karwei dat morgen besproken moet worden én expliciet mee willen regeren, terwijl de PVV een landslide heeft behaald, geeft toch gewoon aan dat hij daaraan mee wil doen; dan kan je semantisch afpellen dat hij dat niet direct zo heeft gezegd, maar kom op.
pi_213800956
quote:

Volgens mij heeft Timmermans hier vaak genoeg voor gewaarschuwd voor de verkiezingen, maar mensen dachten dat het maar een retorisch trucje was of zo.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:18:09 #102
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213800957
Hihihih
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:19:14 #103
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213800980
Eens met nostra. Hele speech van Omtzigt direct na de uitslagen was gewoon een enorme toespeling naar PVV toe. Dat was gewoon onbeschaamd zelfs.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:19:26 #104
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213800984
Er wordt nogal eens vergeten dat NSC groot is geworden door kiezers die in principe VVD, BBB, of PVV zouden stemmen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:20:13 #105
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213801003
quote:

[..]
Voor veel landen die geen uitgewerkte democratie hebben kan een dictatuur beter zijn, een democratie werkt alleen als de bevolking democratische principes geinternaliseerd heeft. Aan een dictatoriale backslide van gevestigde democratieen heeft daarentegen helemaal niemand wat.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_213801007
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:12 schreef phpmystyle het volgende:
Mwoah, hij had ook best met Timmermans Jetten en Y een centrumlinks kabinet kunnen vinden. Blijft wel een CDA'er.
Oh, dat had hem ook beter gepast (alhoewel ik denk dat ook Jetten hem inmiddels onder tafel (of huilend uit de kamer) lult).
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:23:41 #107
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801073
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:20 schreef nostra het volgende:

[..]
Oh, dat had hem ook beter gepast (alhoewel ik denk dat ook Jetten hem inmiddels onder tafel (of huilend uit de kamer) lult).
Vind juist dat ie redelijk goed alle kritiek en aanvallen doorstaat. Gisteravond bij OP1 kreeg ie Timmermans redelijk stil.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213801101
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:23 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Vind juist dat ie redelijk goed alle kritiek en aanvallen doorstaat. Gisteravond bij OP1 kreeg ie Timmermans redelijk stil.
Als er geen druk op zit, gaat het wel ja. Enige vervelende van het vak dat hij gekozen heeft is dat dat zelden het geval is.
pi_213801121
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
Er wordt nogal eens vergeten dat NSC groot is geworden door kiezers die in principe VVD, BBB, of PVV zouden stemmen.
Niet alleen daar vandaan. Ook mensen die normaal gesproken GLPvdA of D66 stemmen zijn volle bak voor het poppetje Omtzigt gevallen. Dat ie eigenlijk al te rechtsconservatief was voor het toch al vrij rechtsconservatieve CDA is men allemaal collectief vergeten. En nu zitten we met de gebakken peren.

Er is zeker ruimte voor een nieuwe middenpartij nu de VVD kleur bekend heeft en het CDA einde verhaal is. Maar NSC is niet die partij. NSC blijkt helaas ook gewoon populistisch. Geen oplossingen voor problemen, niks niet.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_213801141
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Als er geen druk op zit, gaat het wel ja. Enige vervelende van het vak dat hij gekozen heeft is dat dat zelden het geval is.
Ja, in de 2e Kamer zal het, wanneer andere partijen hem ter verantwoording gaan roepen, wel anders gaan. Want zodra hij op dat podium staat kan hij heel slecht met kritiek overweg.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:30:47 #111
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801156
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:27 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Niet alleen daar vandaan. Ook mensen die normaal gesproken GLPvdA of D66 stemmen zijn volle bak voor het poppetje Omtzigt gevallen. Dat ie eigenlijk al te rechtsconservatief was voor het toch al vrij rechtsconservatieve CDA is men allemaal collectief vergeten. En nu zitten we met de gebakken peren.
Ik snap wat je zegt, maar dat zal 20/30 % zijn geweest.
Nu heeft ie beide groepen beetje teleurgesteld. Hij blijkt niet stevig rechts te zijn, maar gaat wel met GW in zee. Lastige positie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:35:12 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801224
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:25 schreef nostra het volgende:

[..]
Toch houdt ie het al meer dan 20 jaar vol. Waarvan het grootste deel van die tijd bij CDA.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:37:50 #113
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801273
Komt Rutte nog in beeld in de campagne om de kiezer te wijzen op het rode gevaar onder leiding van Timmermans?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213801288
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Komt Rutte nog in beeld in de campagne om de kiezer te wijzen op het rode gevaar onder leiding van Timmermans?
Nee, wel bij de PS, nu zijn het Malik en Dilan.
pi_213801295
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:37 schreef phpmystyle het volgende:
Dat is toch de job van de Telegraaf?
pi_213801312
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:39 schreef nostra het volgende:

[..]
Nee, wel bij de PS, nu zijn het Malik en Dilan.
Die breken niet echt potten heb ik het idee.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:40:54 #117
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801326
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is toch de job van de Telegraaf?
Valt mee. Telegraaf stelt zich dikwijls neutraal op.
Zijn soms wel heel kritisch op rechts vind ik. Wierd Duk zei laatst dat ie toestemming nodig heeft om Baudet te interviewen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213801344
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Valt mee. Telegraaf stelt zich dikwijls neutraal op.
Zijn soms wel heel kritisch op rechts vind ik. Wierd Duk zei laatst dat ie toestemming nodig heeft om Baudet te interviewen.
Tja, heeft de Telegraaf toch nog wat geleerd van hun collaboratie in WO2 :P
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:42:37 #119
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801361
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, heeft de Telegraaf toch nog wat geleerd van hun collaboratie in WO2 :P
Verwijder je deze post en geef je jezelf een note?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213801376
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Verwijder je deze post en geef je jezelf een note?
Nee, dat doe ik nooit. Maar je mag gerust een van de collega's aanschieten of een TR zetten, hoor.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:44:17 #121
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801387
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat doe ik nooit. Maar je mag gerust een van de collega's aanschieten of een TR zetten, hoor.
Bespaar me de moeite. Die doen niks, die zijn allang blij dat iemand hier pro deo de boel wat in de gaten houdt :P
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213801414
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bespaar me de moeite. Die doen niks, die zijn allang blij dat iemand hier pro deo de boel wat in de gaten houdt :P
We werken allemaal pro deo en momenteel zijn beiden op het forum aanwezig. Nu is dit klaar in dit topic, als je verdere vragen of andere opmerkingen hebt kan je daarvoor in het FB topic terecht.
pi_213801447
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Die breken niet echt potten heb ik het idee.
Dilan was matig in de debatten die ik heb gezien, met als voordeel dat de rest nog slechter was - met uitzondering van die GL-kerel. Malik doet het nog wel aardig, o.a. in Buitenhof, maar buitencategorie is het zeker niet. Sowieso is hij natuurlijk aangeschoten wild nu.
pi_213801492
quote:
De enige NSC stemmers die ik ken waarvan ik weet dat ze dat hebben gestemd, stemden eerst altijd Leijten (SP).
pi_213801499
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Dilan was matig in de debatten die ik heb gezien, met als voordeel dat de rest nog slechter was - met uitzondering van die GL-kerel. Malik doet het nog wel aardig, o.a. in Buitenhof, maar buitencategorie is het zeker niet. Sowieso is hij natuurlijk aangeschoten wild nu.
Dilan was op Baudet na de zwakste in debatten
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 19:49:52 #126
236264 crew  capricia
pi_213801502
quote:
Huh, CDA toch.
Of ieg CDA vijver.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:51:07 #127
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801518
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
De enige NSC stemmers die ik ken waarvan ik weet dat ze dat hebben gestemd, stemden eerst altijd Leijten (SP).
Ik woon iets dichter bij de hometown van NSC en de mensen die ik ken, die NSC hebben gestemd zijn vooral VVD'ers.
Maar ik hoorde ook iemand zeggen dat ie op P.O heeft gestemd omdat die niet op D.Y wilde stemmen omdat ze Turks is _O- _O-
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213801539
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh, CDA toch.
Wat ik ervan terug kon vinden, maar dat was op basis van peilingen voor de verkiezingen, niet.
pi_213801543
quote:

[..]
Ik heb in de laatste verkiezingen ook NSC gestemd, voorheen meestal SP, zeg eerlijk dat ik er spijt van heb gezien de ontwikkelingen nu
pi_213801553
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ik heb in de laatste verkiezingen ook NSC gestemd, voorheen meestal SP, zeg eerlijk dat ik er spijt van heb gezien de ontwikkelingen nu
Ok...die connectie zie ik niet echt, SP en NSC qua inhoud.
pi_213801565
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Huh, CDA toch.
Of ieg CDA vijver.
Het zal voor een heel groot deel idd ex-Balkenende zijn.
Niet gek, Omtzigt belt ook zeer vaak (meerdere keren per week) met Balkenende.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:54:34 #132
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801583
Valt mij op dat de SGP ook overal oppopt, TV, op de weg, podcasts, werkelijk overal. Ze willen volgens mij een groter publiek aanspreken.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213801585
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok...die connectie zie ik niet echt, SP en NSC qua inhoud.
Simpel: toeslagenaffaire.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 19:55:25 #134
236264 crew  capricia
pi_213801600
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het zal voor een heel groot deel idd ex-Balkenende zijn.
Niet gek, Omtzigt belt ook zeer vaak (meerdere keren per week) met Balkenende.
Ik hou mijn mond maar. :+
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213801607
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
Valt mij op dat de SGP ook overal oppopt, TV, op de weg, podcasts, werkelijk overal. Ze willen volgens mij een groter publiek aanspreken.
SGP is volgens mij ook één van de weinige partijen waarvan de kas nog goed gevuld was, ondanks afgelopen tussentijdse verkiezingen. Zeer rijke en gulle achterban.
pi_213801626
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja...daar snap ik dan helemaal niets van maar goed, dat is democratie.
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:57:58 #137
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801658
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
SGP is volgens mij ook één van de weinige partijen waarvan de kas nog goed gevuld was, ondanks afgelopen tussentijdse verkiezingen. Zeer rijke en gulle achterban.
Net op eenvandaag, 400k gooien ze ertegenaan.
Maar ik zie ook op X dat ze met berichten komen waarmee ze ook Christelijke PVV en FVD kiezers willen trekken. Urkers die bijvoorbeeld niet SGP meer stemmen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:58:18 #138
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213801662
quote:

[..]
En dan werkt je partij nu samen met etnische profileringspartij PVV, daar ben je dan lekker mee.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 19:58:34 #139
236264 crew  capricia
pi_213801667
quote:
Zitten in de zelfde anti woke vijver als de PVV (en voorheen FvD). Tom de Nooijer-achtigen. Serieuze SGP jongere die nu Ongehoord NL presenteert.
Die vijver.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213801670
quote:

[..]
Onder andere ja, plus dat ik bewust voor een partij wou gaan die kans had om te regeren en een einde maakte aan dat Rutte beleid, helaas verkeerd gekozen dus
  woensdag 5 juni 2024 @ 19:59:25 #141
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213801684
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:58 schreef capricia het volgende:

[..]
Zitten in de zelfde anti woke vijver als de PVV (en voorheen FvD). Tom de Nooijer-achtigen. Serieuze SGP jongere die nu Ongehoord NL presenteert.
Die vijver.
Die hebben sinds corona en de nieuwe conservatieve wind een nieuwe potentiele vijver.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213801693
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja...daar snap ik dan helemaal niets van maar goed, dat is democratie.
Als slachtoffer van de toeslagenaffaire die eerder Leijten stemden, was er nu nog 1 zogenaamde voorvechter over: Omtzigt. De beeldvorming in de media en het onterechte op een schild heffen hebben hun werk gedaan.
pi_213801699
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:58 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Onder andere ja, plus dat ik bewust voor een partij wou gaan die kans had om te regeren en een einde maakte aan dat Rutte beleid, helaas verkeerd gekozen dus
Nou nee, dat heb je dan wel goed gedaan want ze gaan regeren en het is einde Rutte beleid. :+
pi_213801708
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:58 schreef -XOR- het volgende:

[..]
En dan werkt je partij nu samen met etnische profileringspartij PVV, daar ben je dan lekker mee.
Ja, de mensen die ik ken hebben dan ook allemaal spijt van hun stem op Omtzigt.
pi_213801725
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als slachtoffer van de toeslagenaffaire die eerder Leijten stemden, was er nu nog 1 zogenaamde voorvechter over: Omtzigt. De beeldvorming in de media en het onterechte op een schild heffen hebben hun werk gedaan.
Ik snap de beeldvorming maar ik kijk naar de inhoud, een partij programma, en niet naar het poppetje wat over een week vertrokken kan zijn. Maar zoals gezegd, dat is democratie nu eenmaal, iedereen maakt keuzes op zijn of haar eigen wijze.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 20:02:02 #146
236264 crew  capricia
pi_213801728
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 19:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Die hebben sinds corona en de nieuwe conservatieve wind een nieuwe potentiele vijver.
De SGP jongeren waaien alle conservatieve hoeken en gaten in. De SGP mist die jongeren. En bovendien is er veel concurrentie die de stemmers van ze afsnoepen.
Het conservatisme heeft nu de wind in de zeilen. De SGP zou hiervan moeten kunnen profiteren. Vinden ze zelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213801741
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou nee, dat heb je dan wel goed gedaan want ze gaan regeren en het is einde Rutte beleid. :+
Ja dat wel, maar ik had iets anders in gedachte
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:04:22 #148
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801773
quote:

[..]
Die vijver.
Klopt.
De jongere achterban van de SGP die normaal alleen SGP zou kiezen, kan ook voor FvD of PVV gaan.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213801774
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik snap de beeldvorming maar ik kijk naar de inhoud, een partij programma, en niet naar het poppetje wat over een week vertrokken kan zijn. Maar zoals gezegd, dat is democratie nu eenmaal, iedereen maakt keuzes op zijn of haar eigen wijze.
Op iemand stemmen die je vertrouwt is natuurlijk perfect democratisch. Niet iedereen overziet hele partijprogramma's, snapt niet altijd welke gevolgen keuzes hebben. En doorrekeningen snapt zeker niet iedereen. En dan is iemand kiezen waarvan je denkt dat die dat overziet en de goede keuzes maakt omdat je die vertrouwt wat mij betreft helemaal niet zo onverstandig, slimmer dan achter wat oneliners aanlopen.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 20:05:23 #150
236264 crew  capricia
pi_213801800
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:04 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt.
De jongere achterban van de SGP die normaal alleen SGP zou kiezen, kan ook voor FvD of PVV gaan.
Dit dus.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213801814
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op iemand stemmen die je vertrouwt is natuurlijk perfect democratisch. Niet iedereen overziet hele partijprogramma's, snapt niet altijd welke gevolgen keuzes hebben. En doorrekeningen snapt zeker niet iedereen. En dan is iemand kiezen waarvan je denkt dat die dat overziet en de goede keuzes maakt omdat je die vertrouwt wat mij betreft helemaal niet zo onverstandig, slimmer dan achter wat oneliners aanlopen.
Nou ja, bij NSC hoefde je de doorrekening niet te snappen want die was er helemaal niet. Bij iemand die altijd zelf alles tot 3 cijfers achter de komma wil weten, dat was voor mij het moment dat hij helemaal af was.

Maar ik zei al, dat is democratie nu eenmaal.
pi_213801879
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, bij NSC hoefde je de doorrekening niet te snappen want die was er helemaal niet. Bij iemand die altijd zelf alles tot 3 cijfers achter de komma wil weten, dat was voor mij het moment dat hij helemaal af was.

Maar ik zei al, dat is democratie nu eenmaal.
Ik snap vooral die lui niet die achter elke nieuwe messias aanhuppelen. Althans, voor mijn idee zijn dat vaak dezelfde mensen, maar misschien vergis ik me. Was voor me geen doorrekening voor nodig.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_213801882
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, ik vond hem betrouwbaar overkomen met een goed verhaal, ik kende het programma ook, was het niet met alles eens maar in de hoofdlijnen kon ik me vinden, nu gaat hij deelnemen in een Wilders kabinet en dat valt me heel erg tegen
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:09:47 #154
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801899
Ik had serieus niet durven dromen dat wij in Nederland zo snel de weg vooruit zouden vinden, van een radicaal links-progressief kabinet, naar een centrum kabinet met een licht conservatief karakter. Daar waar de PVV werd verweten extreemrechts te zijn, worden ze ingehaald door FvD. En internationaal zijn er nog veel gekkere partijen. ON, de vele conservatieve podcasts, en de democratisering van deze beweging begint echt tractie te krijgen. Had dit ruim een half jaar geleden niet durven dromen. En Nederland neemt hier ook nog eens het voortouw in.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213801923
quote:
Rijkste partij per zetel, dus genoeg te besteden.
pi_213801930
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:09 schreef phpmystyle het volgende:
Ik had serieus niet durven dromen dat wij in Nederland zo snel de weg vooruit zouden vinden, van een radicaal links-progressief kabinet, naar een centrum kabinet met een licht conservatief karakter. Daar waar de PVV werd verweten extreemrechts te zijn, worden ze ingehaald door FvD. En internationaal zijn er nog veel gekkere partijen. ON, de vele conservatieve podcasts, en de democratisering van deze beweging begint echt tractie te krijgen. Had dit ruim een half jaar geleden niet durven dromen. En Nederland neemt hier ook nog eens het voortouw in.
niemand gaat happen hoor :O
pi_213801934
quote:
Volgens mij heeft Italie al jaren een rechtsere regering terwijl Nederland die nog steeds niet heeft dus zelf op dat punt sla je de plank helemaal mis.
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:12:41 #158
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213801965
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij heeft Italie al jaren een rechtsere regering terwijl Nederland die nog steeds niet heeft dus zelf op dat punt sla je de plank helemaal mis.
Melonie heeft een gematigdere trackreccord als een Baudet of Wilders hoor. Melonie is redelijk salonfahig, gaat zelfs praten met Von der leyen.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:12:47 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213801972
quote:

[..]
Die vijver.
Die vijver bevat wel meer smaken, want woke is ook gewoon een probleem. Zeker in academia.

Reden dat heel dat circus in de VS al aan het verdwijnen is; legio universiteiten die eindelijk hun kerntaak weer serieus gaan nemen en heel dat DEI-gewauwel buitenflikkeren.

Nu hier nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213801987
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:11 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja hoe heette dat liedje nou van ene Marco B over dromen ;)
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 20:13:43 #161
236264 crew  capricia
pi_213801996
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die vijver bevat wel meer smaken, want woke is ook gewoon een probleem. Zeker in academia.
Ja. Klopt. De wappies zitten ook in die hoek.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213802002
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Melonie heeft een gematigdere trackreccord als een Baudet of Wilders hoor. Melonie is redelijk salonfahig, gaat zelfs praten met Von der leyen.
Meloni. En Van der Plas gaat in Brussel met de vuist op tafel slaan samen met Omtzigt en Wilders. Ze moeten alleen nog even een leeg kantoortje daarvoor vinden.
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:15:11 #163
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213802025
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Meloni. En Van der Plas gaat in Brussel met de vuist op tafel slaan samen met Omtzigt en Wilders. Ze moeten alleen nog even een leeg kantoortje daarvoor vinden.
Dat gaan we meemaken. Jij had dit een half jaar geleden ook niet voorspeld.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:15:41 #164
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213802032
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Ja. Klopt. De wappies zitten ook in die hoek.
Nee, vooral ook echte academici.

https://edition.cnn.com/2(...)ation-cec/index.html

https://reason.com/2024/0(...)y-faculty-positions/

https://www.bestcolleges.com/news/anti-dei-legislation-tracker/

Het is dood en over daar... Zoals gezegd: nu hier nog, zodat academische integriteit weer op één staat.

DEI statements often "[compel] faculty to affirm contested views or incorporate them into teaching, research, and service activities," reads a release from the Foundation for Individual Rights and Expression, a First Amendment nonprofit. "With scholars increasingly facing administrative consequences for voicing minority or simply unpopular opinions, the last thing universities need is another tool for enforcing ideological conformity."
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213802050
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Met zijn drieen in een leeg kantoor op tafel slaan? Vermoedelijk wel ja.

Nee, dat klopt, dat had ik niet voorspeld maar ik heb dan ook geen voorspelling gedaan, vandaar.
pi_213802078
quote:
Echt, wat doe je hier als je geen enkele politieke term kent. Kun je niet gewoon een PVV forum vervuilen met je 'licht conservatief centrum' of 'radicaal links-progressief' (is dat een kabinet met 76 zetels van de PvdD?). Hou gewoon op, gebruik gewoon de termen die letterlijk iedere politiek duider gebruikt.
pi_213802089
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:15 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Een half jaar geleden was er al gestemd
pi_213802104
Maar over de echte politiek: Groningen is vast duidelijk, hier geen kerncentrale: https://dvhn.nl/groningen(...)ie-uit-29074929.html
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:18:53 #169
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213802105
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Echt, wat doe je hier als je geen enkele politieke term kent. Kun je niet gewoon een PVV forum vervuilen met je 'licht conservatief centrum' of 'radicaal links-progressief' (is dat een kabinet met 76 zetels van de PvdD?). Hou gewoon op, gebruik gewoon de termen die letterlijk iedere politiek duider gebruikt.
Ik zal het je nog sterker zeggen, en hopelijk schrik je niet. Maar Baudet zei dacht ik vorige week bij forum inside dat hij in de basis niet eens rechts is. Ja vergeleken met de politieke constellatie wel, maar internationaal vindt ie zichzelf meer een liberaal.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213802111
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk :D
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:19:19 #171
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213802118
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:18 schreef Hanca het volgende:
Maar over de echte politiek: Groningen is vast duidelijk, hier geen kerncentrale: https://dvhn.nl/groningen(...)ie-uit-29074929.html
Als het maatschappelijk belang daarbij gediend is komt daar gewoon een kerncentrale hoor.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213802128
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:17 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
En toen voorspelden we al letterlijk dat er gedoe zou komen over de invulling van de poppetjes. En waar zijn we nu? Bij gedoe over de invulling van de poppetjes. Extreem voorspelbaar dus.
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:20:42 #173
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213802143
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
En toen voorspelden we al letterlijk dat er gedoe zou komen over de invulling van de poppetjes. En waar zijn we nu? Bij gedoe over de invulling van de poppetjes. Extreem voorspelbaar dus.
En ook dat gedoe lijkt opgelost.
Rome is ook niet in 1 dag gebouwd.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:22:31 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213802167
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:18 schreef Hanca het volgende:
Dan zal het wel ergens anders in de generaliteitslanden terecht komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213802169
quote:

[..]

Zo zie je maar dat dit soort gasten in de politiek op het moment dat ze een machtpositie kunnen krijgen hun hele uitgebrachte visie naar de kiezers helemaal in de prullenbak gooien.

Omtzigt heeft geen rechte rug, Ik heb de indruk dat hij de druk niet meer aankon om het niet te doen.
Wat ik wel een beetje heb met dit aanstaande kabinet is dat het anders is dan een partij die de volle mep aan winst pakt en maar raak kan gaan plannen zoals met de AKP van Erdogan in Turkije.

Het blijft een coalitie met open invulling en er zijn nog geen ‘concreet uitvoerbare’ plannen dus er ligt nog een heel open speelveld

Plasterk klapte al wat te vroeg uit de school dat hij er eigenlijk een sociaal democratische draai aan had willen geven als premier. Iemand als Omtzigt lijkt ook een beetje een eigen koers te willen gaan varen.

Het scenario dat PVV en BBB hier compleet f*cked uit gaan komen omdat de VVD en NSC hier uiteindelijk samen de lakens gaan uitdelen ‘is’ 100% aanwezig :)

Ik wil eigenlijk nog wel even wat momentum voor Omtzigt zien. Zijn carrière hangt hier ook compleet vanaf. Het lijkt me zeer sterk dat hij er ‘niet’ voor zou kiezen het voortouw te nemen.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 20:22:42 #176
236264 crew  capricia
pi_213802170
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:12 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Klopt.
Ik weet niet of je Italiaanse politiek volgt. Maar binnenlands is ze wel heftig hoor.
Met terugwerkende kracht gay-parents uit hun ouderlijke macht zetten enzo.

Maar qua EU, is ze poeslief. Want de EU heeft geld (nog van de covid-bonds). Dikke vrienden met VDL etc. Ze heeft natuurlijk een schurfthekel aan Le Pen (sws aan Fransen). En is super anti Russisch. Hell, de fascisten (uit wiens jeugdbeweging zij komt) hebben serieus meegevochten aan het oostfront.

Ben benieuwd wat haar houding gaat zijn als een Draghi de positie van VDL gaat overnemen. :D
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:24:04 #177
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213802196
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Klopt.
Ik weet niet of je Italiaansw politiek volgt. Maar binnenlands is ze wel heftig hoor.

Maar qua EU, is ze poeslief. Want de EU heeft geld (nog van de covid-bonds). Dikke vrienden met VDL etc. Ze heeft natuurlijk een schurfthekel aan Le Pen (sws aan Fransen). En is super anti Russisch. Hell, de fascisten (uit wiens jeugdbeweging zij komt) hebben serieus meegevochten aan het oostfront.

Ben benieuwd wat haar houding gaat zijn als een Draghi de positie van VDL gaat overnemen. :D
Dat italie pro eu is snap ik wel. Ze hebben zoals je schrijft ons geld nodig, zij heeft geen zin in allerhande ombuigingen die noodzakelijk zijn als de EU stopt met de geld distributie.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:25:10 #178
66444 Lord_Vetinari
pi_213802216
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:18 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ik zal het je nog sterker zeggen, en hopelijk schrik je niet. Maar Baudet zei dacht ik vorige week bij forum inside dat hij in de basis niet eens rechts is. Ja vergeleken met de politieke constellatie wel, maar internationaal vindt ie zichzelf meer een liberaal.
Meer bewijs dat Baudet volledig van het padje is, dus. Elke politicoloog en bestuurskundige zal hem als rechts of radicaal rechts bestempelen.
pi_213802234
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:22 schreef capricia het volgende:

[..]
Klopt.
Ik weet niet of je Italiaansw politiek volgt. Maar binnenlands is ze wel heftig hoor.

Toch wel opvallend hoe de voormalige As mogendheden hun draai naar het fascisme weer terugvinden. Duitsland is weer aardig op weg, Oostenrijk ditto, Hongarije is er al, Italie is weer flink die kant op gegaan. Alleen Roemenie lijkt nog op het sociaal-democratische pad
pi_213802241
quote:
Russische politicus pleit voor nucleaire aanval op Nederland: ‘Het is een kwestie van één dag’

Rusland moet een nucleaire aanval op Nederland lanceren, vindt de Russische parlementariër en reserve-luitenant-generaal Andrej Goeroeljov. Volgens hem zou een dergelijke aanval Europa op de knieën kunnen dwingen en is Rotterdam ‘een dik doelwit’.

Joost Bosman 05-06-24, 19:17 Laatste update: 19:21
Goeroeljov deed zijn uitspraken deze week tijdens een van de beruchtste Russische talkshows Een avond met Vladimir Solovjov, van de gelijknamige gespreksleider. ,,Ik heb ontdekt dat bijna 50 tot 60 procent van de Europese fossiele brandstoffenvoorraad in Nederland ligt’’, begon het lid van de Doema, de Russische Tweede Kamer, zijn betoog.

,,Stel je voor, in Nederland aan de kust. Het leger noemt dit een ‘dik doelwit’. Wij begrijpen heel goed hoe we kritieke schade kunnen toebrengen om Europa op de knieën te krijgen. Het is een kwestie van één dag. Met minimaal gebruik van kernwapens.”

Goeroeljov slaat niet voor het eerst zulke dreigende taal uit tegen Nederland. In september vorig jaar verklaarde hij in hetzelfde praatprogramma dat ‘Rotterdam een perfect doelwit zou zijn voor Russische raketten en granaten’.

De politicus maakte deze week zijn rentree in de talkshow, nadat hij half december plotseling van de buis was verdwenen. Waarom hij uit de ether werd verbannen is nooit gezegd. Destijds viel wel op dat hij geregeld niet helemaal nuchter voor de camera’s verscheen.
https://www.ad.nl/buitenl(...)an-een-dag~aeb70572/
Ik had dit nog voorspeld he

maar topic moest zonodig dicht

ik stel voor dat die weer open gaat :D

OOR / Poll We moeten een KERN BOM gooien op Rusland en niet wachten op hun
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:27:03 #181
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213802243
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Toch wel opvallend hoe de voormalige As mogendheden hun draai naar het fascisme weer terugvinden. Duitsland is weer aardig op weg, Oostenrijk ditto, Hongarije is er al, Italie is weer flink die kant op gegaan. Alleen Roemenie lijkt nog op het sociaal-democratische pad
Duitsland aardig op weg naar het fascisme? Que?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_213802256
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:27 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Ik had dit nog voorspeld he

maar topic moest zonodig dicht

ik stel voor dat die weer open gaat :D

OOR / Poll We moeten een KERN BOM gooien op Rusland en niet wachten op hun
Wat hebben wij met OOR te maken? Ga lekker in OOR vragen of dat topic weer open mag en laat dat hier achterwege.
pi_213802259
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Duitsland aardig op weg naar het fascisme? Que?
Je hebt de opkomst van de AfD gemist?
pi_213802279
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Dat italie pro eu is snap ik wel. Ze hebben zoals je schrijft ons geld nodig, zij heeft geen zin in allerhande ombuigingen die noodzakelijk zijn als de EU stopt met de geld distributie.
Je weet dat Italië een netto betaler is? De kleinste weliswaar, maar netto betaler is netto betaler.
pi_213802284
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat hebben wij met OOR te maken? Ga lekker in OOR vragen of dat topic weer open mag en laat dat hier achterwege.
rustig maar

ik dacht dat ik die topic hier geopend had
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 20:30:01 #186
236264 crew  capricia
pi_213802288
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:24 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Die rechts-extreme kant van het politieke spectrum is altijd verdeeld. Op assen als 'In of uit de EU', houding naar Rusland, China etc. Zelfs in de EU fracties kunnen zij niet samen. Le Pen sluit het Duitse AFD uit, en Meloni ook nog zo wat. Altijd maar verdeeld zijn ze op die vleugel.
En FvD heeft niet eens een fractie, want die hoort dan weer nergens bij.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:31:38 #187
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213802314
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat noemen we nu ook gewoon 'fascisme'?
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nu de Grünen eindelijk hun naïviteit losgelaten hebben is er nog hoop.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:33:13 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213802352
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:29 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Je weet dat Italië een netto betaler is? De kleinste weliswaar, maar netto betaler is netto betaler.
Zeker niet de kleinste, dat is Spanje. Sowieso draagt Italie netto meer bij dan Nederland.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213802362
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat noemen we nu ook gewoon 'fascisme'?
We? Ik spreek alleen voor mijzelf en ik pretendeer nooit voor meer dan dat te spreken.
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:34:53 #190
66444 Lord_Vetinari
pi_213802383
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Zeker niet de kleinste, dat is Spanje. Sowieso draagt Italie netto meer bij dan Nederland.
Dat kan niet. Wilders en dergelijke gillen al jaren dat wij de grootste betaler zijn. Je gaat toch niet beweren dat de Messias <gasp> gelogen heeft?
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:35:53 #191
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213802413
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Dat kan niet. Wilders en dergelijke gillen al jaren dat wij de grootste betaler zijn. Je gaat toch niet beweren dat de Messias <gasp> gelogen heeft?
Wilders liegt nooit, doet ook nooit valse beloftes.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213802417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Welke Messias? We wisselen nogal vaak van Messias tegenwoordig :+
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:36:03 #193
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213802419
Is dit het topic voor het debat van nu?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_213802431
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Of dat van morgen, dat mag ook :D
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 20:37:02 #195
236264 crew  capricia
pi_213802449
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:33 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Juist.
Ik heb altijd gevonden dat Italië te veel intern gericht is. Gezien haar economische gewicht.
Je ziet ze nooit voorop lopen qua wereld- of EU-politiek. Terwijl ze na Frankrijk en Duitsland echt een grote speler zijn.
Misschien politiek te snel wisselend van leiders om goede relaties op te bouwen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213802450
Is dit het livetopic?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:37:12 #197
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213802453
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:36 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Of dat van morgen, dat mag ook :D
Dan ook weer een nos debat? :P
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:37:29 #198
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213802463
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:37 schreef superniger het volgende:
Is dit het livetopic?
Bij deze
pi_213802467
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dan ook weer een nos debat? :P
Vast wel, toch? Morgen zijn er toch exit polls?
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:38:09 #200
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213802481
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vast wel, toch? Morgen zijn er toch exit polls?
Met een laagje opkomst om 10uur ook de definitieve uitslag
pi_213802522
Ik ken alleen Azmani en die PVV boy.
#superniger2020
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:46:17 #202
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213802626
Ik heb nu al spijt
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:46:31 #203
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213802631
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Ik heb altijd gevonden dat Italië te veel intern gericht is. Gezien haar economische gewicht.
Je ziet ze nooit voorop lopen qua wereld- of EU-politiek. Terwijl ze na Frankrijk en Duitsland echt een grote speler zijn.
Misschien politiek te snel wisselend van leiders om goede relaties op te bouwen?
Ze zijn overigens militair altijd wel redelijk aanwezig en worden daar ook wel om gewaardeerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213802749
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:40 schreef superniger het volgende:
Ik ken alleen Azmani en die PVV boy.
Dan ben je een van de vijf Nederlanders die de lijsttrekker van de PVV bij de EUP verkiezingen kent :D
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:55:55 #205
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213802817
Die PVV man heeft zo'n uitstraling alsof over een paar weken bekend wordt dat hij zijn 80 jarige buurvrouw heeft afgeranseld met een honkbalknuppel.
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:57:10 #206
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213802838
Die BBB man heeft de gave om met tekst en lichaamshouding enorme ergernis op te wekken.
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:57:48 #207
66444 Lord_Vetinari
pi_213802853
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:55 schreef Hexagon het volgende:
Die PVV man heeft zo'n uitstraling alsof over ene paar weken bekend wordt dat hij zijn 80 jarige buurvrouw heeft afgeranseld met een honkbalknuppel.
Wat niet eens zo onwaarschijnlijk is, gelet op de historie van diverse andere PVV vertegenwoordigers.
  woensdag 5 juni 2024 @ 20:59:07 #208
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_213802881
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nee dit is het topic voor terugkerende stokpaardjes en waarheden die alleen de hoofden van de zenders kloppen.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:00:39 #209
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213802916
De BBB man kan alleen maar jij-bakken en door iedereen heen schreeuwen.

De volt dame staat nog te oefenen op haar zinnen
pi_213802926
Ze lijkt op Noah Vahle.
#superniger2020
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:01:12 #211
66444 Lord_Vetinari
pi_213802931
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:59 schreef VoMy het volgende:

[..]
Nee dit is het topic voor terugkerende stokpaardjes en waarheden die alleen de hoofden van de zenders kloppen.
En idioten die denken dat een dictatuur beter is dan democratie.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:02:06 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_213802949
Goed verhaal van het CDA
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:03:24 #213
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213802976
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Goed verhaal van het CDA
Zeker, was prima en genuanceerd.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213802984
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
Goed verhaal van het CDA
In debat met BBB en Volt word je automatisch het acceptabele midden. Best handige indeling zo voor het cda.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:12:41 #215
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213803131
Ik krijg het idee dat Azmani wel heel erg probeert te balanceren. Niet al te kritisch op Europa maar tegelijk ook geen afstand durven nemen van hoofdlijnenakkoord. Om de positie in RENEW te behouden wellicht
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:14:14 #216
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213803159
Azmani krijgt tikken van Eickhout
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:16:21 #217
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213803192
Als je Azmani en Eickhout hoort ga je bijna denken dat het EP macht heeft. 95% van Europese regels komt vanuit de EC of lidstaten. En dat heeft niet alleen te maken met het proces van wetgeving in Europa.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:17:15 #218
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213803202
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als je Azmani en Eickhout hoort ga je bijna denken dat het EP macht heeft. 95% van Europese regels komt vanuit de EC of lidstaten. En dat heeft niet alleen te maken met het proces van wetgeving in Europa.
Uiteindelijk moet het EP het wel goedkeuren.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:21:31 #219
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213803253
Ik heb niet het idee dat meneer van SP weet waar andere partijen voor staat en ze daarover op kan aanspreken
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:23:57 #220
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213803283
Gejank over Sjienese staatssteun :')

oNeErLiJkE cOnCuRrEnTiE!1
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:24:13 #221
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213803287
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Uiteindelijk moet het EP het wel goedkeuren.
Zeker. Ze hebben daardoor bij de trilogen ook wel beetje invloed. Maar de heren deden net alsof ze zelf even delen van de wetten schrijven. De mate van invloed daarop is nihil vanuit de Europarlementariër gezien. In NL doen tweede kamerleden al niet meer dan moties en amendementen, uitzonderingen daargelaten, maar daar komt het EP niet bij in de buurt. Was beetje misleidend.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:32:37 #222
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213803379
Ik snap dat je van PvdD bent maar dit vind ik wel een hele slechte zeepkist-spreekbeurt
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:39:50 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213803491
Anja Haga had ook geen beste beurt. Heb je een minuut, begin je wat te leuteren over Turkije, wat momenteel helemaal geen topic is.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:40:17 #224
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213803499
Diaree aan cliches en open deuren van BBB
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:42:13 #225
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213803532
Ik snap echt niets van BBB. Ik dacht dat Caroline zich wel aan de afspraken wil houden maar over uitvoering gaat ze twisten.

Alleen deze meneer van BBB wil hele Parijs-akkoord gewoon de kliko in smijten
pi_213803606
‘Real deal’
pi_213803620
Sowieso raar dat de BBB zich zo afzet tegen zonne-energie. Al die boeren met honderden panelen worden zo wel in de kou gezet. :P
pi_213803631
quote:
9s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:45 schreef boekenplank. het volgende:
‘Real deal’
Mbappé is een Real deal.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:47:48 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213803639
Jammer dat ze niet vragen wat die die Real Deal meer is dan een lege doos.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:48:40 #230
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213803651
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:47 schreef Hexagon het volgende:
Jammer dat ze niet vragen wat die die Real Deal meer is dan een lege doos.
Die man braakt alleen maar nietszeggende cliches uit
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:49:30 #231
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213803664
Dit is een soort PVV'er en BBB'er in een persoon.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:49:44 #232
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213803670
Die voxpop momentjes van de NOS ook :')
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:50:31 #233
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213803684
Dit zijn echt cringe stukjes.

3 euro voor pilsje in Nederland en 75 cent in Duitsland!!!

Meneer is al 70 jaar niet in Duitsland geweest zo te horen
pi_213803717
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Die man braakt alleen maar nietszeggende cliches uit
Hij is een buikspreekpop van Geert. De BBB kan zo richting de ID fractie. Kan me niet voorstellen dat de christen democraten de BBB toelaten.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:53:18 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213803736
Wat een kneus die Stoteler.
pi_213803737
Jonge jonge kap die malloot af die zendtijd voor politieke partijen denkt te hebben.
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:53:35 #237
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213803740
Volt heeft de stagiair gestuurd
pi_213803762
Die PVV’er :D
  woensdag 5 juni 2024 @ 21:57:53 #239
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213803810
Weet die tjap van de PVV wel dat de economie van de VS als een tierelier draait vanwege de Amerikaanse green deal?

Edit: ah, Eickhout begint er nu ook over.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:03:26 #240
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213803884
Ik ga echt genieten wanneer de rechtsen binnenkort bakzeil gaan halen in Europa.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_213803905
PVV'ers pik je er ook echt zo tussenuit qua debatstijl. Ze kunnen nog oneindig veel leren van hun grote, blonde leider. Die is namelijk wel erg sterk daarin, itt z'n volgelingen.
pi_213803942
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 21:57 schreef -XOR- het volgende:
Weet die tjap van de PVV wel dat de economie van de VS als een tierelier draait vanwege de Amerikaanse green deal?

Edit: ah, Eickhout begint er nu ook over.
De IRA bedoel je? Die heeft een bescheiden effect op de Amerikaanse economie in de analyses die ik heb gelezen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:07:50 #243
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_213803952
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:07 schreef Monolith het volgende:

[..]
De IRA bedoel je? Die heeft een bescheiden effect op de Amerikaanse economie in de analyses die ik heb gelezen.
Inflation reduction act inderdaad. Het doet de Amerikaanse economie in ieder geval meer goed dan kwaad.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:08:37 #244
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213803963
twitter
pi_213803983
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 20:37 schreef capricia het volgende:

[..]
Juist.
Italië heeft op geopolitiek vlak echt weinig te makken. Frankrijk en Duitsland wel, maar langzaam maar zeker zie je dat deze twee landen ook aan invloed inboeten. Met name Frankrijk.
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:13:17 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213804006
Azmani merkt op dat de SP een radicaal linkse lijn volgt 😅
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213804048
Ja tuurlijk Caroline, grootschalig binnenstedelijk bouwen in de regio _O-
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:21:56 #248
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_213804100
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:16 schreef Faraday01 het volgende:
Ja tuurlijk Caroline, grootschalig binnenstedelijk bouwen in de regio _O-
Dat is haar manier van politiek bedrijven. De suggestie doen dat er alternatieven zijn zodat je geen echte keuzes hoeft te maken. :')
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:23:51 #249
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213804131
0.2% meer in portemonnee van arme gezinnen zodat ze nu WEL ontbijt kunnen kopen.

Het is goed met je Caroline
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:28:30 #250
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213804181
Lol CDA verwijt de BBB op de rechterflank te zitten.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_213804188
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat is haar manier van politiek bedrijven. De suggestie doen dat er alternatieven zijn zodat je geen echte keuzes hoeft te maken. :')
Het lijkt echt steeds erger te worden met de hoeveelheid onzin die de BBB uit kraamt
pi_213804202
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Lol CDA verwijt de BBB op de rechterflank te zitten.
Het CDA komt relatief wel meer in het centrum _O-
pi_213804206
1400W stofzuiger? Who gives a fuck?
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:30:42 #254
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213804207
Ach, het brak bij Caroline toen ze niet meer met een loeiende stofzuiger aan de slag mocht
pi_213804219
Handel is gebonden aan onderline afspraken wat een gelijk speelveld creeert.
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:33:03 #256
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_213804237
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:30 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Het CDA komt relatief wel meer in het centrum _O-
Nou ik maak mij meer zorgen dat er nog maar weinig partijen zijn waarin je niet tot een flank of extreme hoek zit. Ik mag geen sp, bbb, pvv en fvd stemmen. Blijft verdomd weinig over.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:33:36 #257
2651 svann
night-hawk
pi_213804242
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach, het brak bij Caroline toen ze niet meer met een loeiende stofzuiger aan de slag mocht
Niet eens de landbouwsubsidies genoemd.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:34:44 #258
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213804254
Dat gegeil op Europees leger van D66 is echt een groot minpunt
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:36:08 #259
346939 Janneke141
pi_213804273
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Yep. Ik ben ben redelijk pro-Europa, maar D66 is me echt veel te pro-Europa.
pi_213804275
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het doet me niet zoveel. Komt er toch niet, want ik denk niet dat het kan. Wie zou het bevel voeren?!
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:37:46 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213804290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Het doet me niet zoveel. Komt er toch niet, want ik denk niet dat het kan. Wie zou het bevel voeren?!
Ik denk ook niet dat het er komt maar ik denk dat het afleidt van andere goede punten waar ze voor staan.
pi_213804328
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik denk ook niet dat het er komt maar ik denk dat het afleidt van andere goede punten waar ze voor staan.
Ja, dat wel. Ze hoeven hier zich niet eens op te profileren in principe.
pi_213804350
Ah, ze heeft geoefend op dit punt.
pi_213804408
Is er werkelijk iemand die dit verhaal van Van der Plas geloofwaardig vindt?
  woensdag 5 juni 2024 @ 22:47:51 #265
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213804423
Caroline haar argumenten komen niet verder dan "Ik weet iets maar ik ga niet zeggen wat"
pi_213804520
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nou ik maak mij meer zorgen dat er nog maar weinig partijen zijn waarin je niet tot een flank of extreme hoek zit. Ik mag geen sp, bbb, pvv en fvd stemmen. Blijft verdomd weinig over.
Er zijn er nog wel een paar meer JA21, VVD en SGP zijn ook rechtse flank, PvdD en Denk duidelijk linkse flank. NSC lijkt in de standpunten flink conservatief en semi religieus.

En ik stem niet op religieuze partijen, dus ook geen CDA en CU. Dan blijven alleen D66 en PvdA-GL over.
pi_213804535
Wat De Hond zegt klopt niet helemaal denk ik. Je ziet sowieso dat PVV-kiezers relatief moeilijker zijn qua opkomst gegeven hun demografie.
  Moderator woensdag 5 juni 2024 @ 22:57:13 #268
236264 crew  capricia
pi_213804553
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:55 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er zijn er nog wel een paar meer JA21, VVD en SGP zijn ook rechtse flank, PvdD en Denk duidelijk linkse flank. NSC lijkt in de standpunten flink conservatief en semi religieus.

En ik stem niet op religieuze partijen, dus ook geen CDA en CU. Dan blijven alleen D66 en PvdA-GL over.
Volt niet vergeten. :P
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_213804568
quote:
1s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Volt niet vergeten. :P
Ik heb het overwogen maar die lijsttrekker kan echt niet.
pi_213804580
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
De goede zit in België.
pi_213804582
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je kunt op de nummer 2 stemmen...
pi_213804609
quote:
3s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:59 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Je kunt op de nummer 2 stemmen...
Ze hebben twee lijsttrekkers _O-

Overigens vind ik het problematisch dat D66 Europees in een fractie zit met flink wat meer conservatieve dan liberale leden.
pi_213804620
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:01 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ze hebben twee lijsttrekkers _O-
Oh heh, dat wist ik niet.

quote:
Overigens vind ik het problematisch dat D66 Europees in een fractie zit met flink wat meer conservatieve dan liberale leden.
Aan de andere kant, meer zetels voor D66 is meer invloed in die fractie.
pi_213804819
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Oh heh, dat wist ik niet.
[..]
Aan de andere kant, meer zetels voor D66 is meer invloed in die fractie.
Zeker als de VVD mogelijk vertrekt naar een fractie waar ze beter bij passen.
Maar twijfel tussen Volt en D66 hier.
pi_213804967
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2024 23:22 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker als de VVD mogelijk vertrekt naar een fractie waar ze beter bij passen.
Maar twijfel tussen Volt en D66 hier.
Veel wijsheid gewenst.
pi_213806423
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
1400W stofzuiger? Who gives a fuck?
Waarom interesseert het je geen fuck wanneer je door het opstellen van richtlijnen en regels producten energiezuiniger, meer conform (bijvoorbeeld usb c oplaadkabel), goedkoper en beter recyclebaar maakt? Of ben ik de enige nerd die blij wordt van dat bureaucratie en haar productiestandaarden eigenlijk zo gemakkelijk is maar wereldwijd zoveel impact heeft (jaarlijks ongeveer 0,7% van de wereldwijde CO2 uitstoot van 2022).

De Correspondent had hier een mooi artikel over (reeds in 2019):
De Europese Unie bepaalt hoe jij zuigt (en dat is maar goed ook)

[ Bericht 0% gewijzigd door KaheemSaid op 06-06-2024 08:24:48 ]
pi_213806526
Betreffend de collectieve verontwaardiging over Sander Smit (BBB). Het lijkt wel of die gewezen CDA’ers niks anders willen dan in plaats van constructief overleg de onderbuik het woord laten doen.
pi_213807201
quote:

[..]
Ik ken er twee: eentje vanaf D66 en de andere vanaf GLPvdA. Puur en alleen want omdat Pieter. |:(
pi_213807243
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 08:05 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Waarom interesseert het je geen fuck wanneer je door het opstellen van richtlijnen en regels producten energiezuiniger, meer conform (bijvoorbeeld usb c oplaadkabel), goedkoper en beter recyclebaar maakt? Of ben ik de enige nerd die blij wordt van dat bureaucratie en haar productiestandaarden eigenlijk zo gemakkelijk is maar wereldwijd zoveel impact heeft (jaarlijks ongeveer 0,7% van de wereldwijde CO2 uitstoot van 2022).

De Correspondent had hier een mooi artikel over (reeds in 2019):
De Europese Unie bepaalt hoe jij zuigt (en dat is maar goed ook)
Zelfs ik als EU-criticus vind dit een mooi voorbeeld van waar de EU wel excelleert. Ook bijvoorbeeld op het vlak van voedselveiligheid is de EU wat mij betreft goed bezig. Bovendien zijn het vaak dingen waar mogelijk alleen de grote multinationals slechter van worden.

Maar voor andere dingen is de EU dan weer vrij verstikkend
Mja
pi_213807567
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:24 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik ken er twee: eentje vanaf D66 en de andere vanaf GLPvdA. Puur en alleen want omdat Pieter. |:(
Mijn schoonouders zijn van D66 naar Pieter gegaan omdat Pieter. Kan er gewoon niet bij dat je zo’n koerswijziging maakt.
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:11:55 #281
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213807604
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:06 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Mijn schoonouders zijn van D66 naar Pieter gegaan omdat Pieter. Kan er gewoon niet bij dat je zo’n koerswijziging maakt.
Mja niet iedere kiezer zit er heel ideologisch in. Dus de overstap van de ene naar de andere middenpartij is niet zo raar.

Ik moet ook zeggen dat ik de visie van Omtzigt voor de verkiezingen echt niet zo slecht vond. Dus ik begrijp wel dat het voor teleurgestelde D66-kiezers een interessant uitstapje leek.

Al denk ik dat het voor D66 niet heel moeilijk gaat zij die kiezers terug te pakken.
pi_213807704
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic
quote:
Geerts treurige liefde voor blond haar
Geert Wilders deelde twee fascinerende beelden, om stemmen te werven voor de Europese verkiezingen. „De zon gaat weer schijnen in Nederland!”, staat er bij wat lachende, blonde mensen in een boerenlandschap. Op het andere plaatje zien we een lachende, blonde familie voor een rijtjeshuis. „Onze gezinnen weer veilig in Nederland.”
twitter

Ik zie elke dag de zon schijnen, ook voor niet zo blonde mensen.
Zou Wilders graag willen dat alle Nederlandse burgers blond haar hebben ?
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 10:32:04 #283
375570 crew  Cyan9
pi_213807843
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ x ]

Ik verf m'n haar al jaren blond. Betekent dit dat ik eigenlijk een PVV-er ben? ;(
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213807853
twitter

De kamervoorzitter snoert een kamerlid. Haar mening past niet in zijn discriminerend wereldbeeld
pi_213807874
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:32 schreef Cyan9 het volgende:

Ik verf m'n haar al jaren blond. Betekent dit dat ik eigenlijk een PVV-er ben? ;(
Nee... er kan alleen maar 1 PVV-lid zijn .
Maar kennelijk heeft dat ene lid speciale voorkeuren met blond haar en mensen die dat van nature zijn
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:34:45 #286
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213807884
quote:
[..]
[ x ]

Ik ben wel benieuwd waar Geert die permanente zonsverduistering ervaart die asielzoekers blijkbaar regelen.
  Moderator donderdag 6 juni 2024 @ 10:35:50 #287
375570 crew  Cyan9
pi_213807903
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee... er kan alleen maar 1 PVV-lid zijn .
Maar kennelijk heeft dat ene lid speciale voorkeuren met blond haar en mensen die dat van nature zijn
Er is alleen weinig natuurlijk aan de afbeeldingen die hij gebruikt. Ze zien er allemaal erg AI uit.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_213807967
quote:
[..]
[ x ]

Dat wordt over een tijd weer enorm hard huilen over de veiligheid in Nederland als blijkt dat het laten rondzwerven van mannelijke asielzoekers toch anders uitpakt dan gedroomd werd. Wat ook niemand zag aankomen uiteraard.
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:46:29 #289
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213808031
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:35 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Er is alleen weinig natuurlijk aan de afbeeldingen die hij gebruikt. Ze zien er allemaal erg AI uit.
Tja welk stockphoto model wil nou voor de PVV gebruikt worden.
pi_213808035
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:32 schreef Bluesdude het volgende:
De kamervoorzitter snoert een kamerlid. Haar mening past niet in zijn discriminerend wereldbeeld
Wat een kul - en ook het eerste zinnetje (waar Bosma helemaal niets mee doet of bij ingrijpt) quoten als ware dat waar Bosma op aanslaat. Maar men moet en zal bewijs vinden dat hij een fascist is.
pi_213808052
quote:
Kan gelijk ook door de BBB gebruikt worden als paardenfoto.
pi_213808073
quote:
7s.gif Op woensdag 5 juni 2024 22:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Maar dat komt vooral omdat jij je heel erg laat leiden tot zwart-wit denken. Dus dan eindig je al gauw ergens aan de flanken. Je zou ook genuanceerdere posities kunnen innemen. Diepte-artikelen lezen waarin alles best gecompliceerd blijkt te zijn. Nadeel is dat als je dat doet je ook overal aan gaat twijfelen en wellicht een 'ik weet eigenlijk ook niet wat nu de beste oplossing is' houding moet aannemen. Sommigen zien dat als zwakte.
beter een knipoog dan een blauw oog
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:51:16 #293
66444 Lord_Vetinari
pi_213808083
quote:
81s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:46 schreef nostra het volgende:

[..]
Wat een kul - en ook het eerste zinnetje (waar Bosma helemaal niets mee doet of bij ingrijpt) quoten als ware dat waar Bosma op aanslaat. Maar men moet en zal bewijs vinden dat hij een fascist is.
Ik had jou willen horen als het Arib geweest was die Bosma op deze manier had behandeld.
  donderdag 6 juni 2024 @ 10:55:15 #294
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_213808128
quote:
10s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:40 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat wordt over een tijd weer enorm hard huilen over de veiligheid in Nederland als blijkt dat het laten rondzwerven van mannelijke asielzoekers toch anders uitpakt dan gedroomd werd. Wat ook niemand zag aankomen uiteraard.
Ik maak me daar wel zorgen over. Want natuurlijk gaan er incidenten van komen, en daarna nog meer poliralisatie en verharding.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_213808135
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Ik had jou willen horen als het Arib geweest was die Bosma op deze manier had behandeld.
Dat zegt meer over jou dan over mij. Het is een stemverklaring, geen debat en geen jijbakkenshowtje. Of dat nu door links of rechts gebeurt.
pi_213808153
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik maak me daar wel zorgen over. Want natuurlijk gaan er incidenten van komen, en daarna nog meer poliralisatie en verharding.
Ik kan me ook niet voorstellen dat men binnen de coalitie te achterlijk is om dat ook niet te snappen. Ik vermoed dus dat er wel enige opzet achter zit vanuit deze clubs.
pi_213808163
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat men binnen de coalitie te achterlijk is om dat ook niet te snappen. Ik vermoed dus dat er wel enige opzet achter zit vanuit deze clubs.
Nóg meer voedingsbodem voor xenofobie.
"Pools are perfect for holding water"
  Forum Admin donderdag 6 juni 2024 @ 11:04:53 #298
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213808208
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat weet ik wel zeker. Het is een soort fail safe om over een tijd die kaart weer te kunnen trekken.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213808238
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2024 09:29 schreef TAmaru het volgende:

[..]
Zelfs ik als EU-criticus vind dit een mooi voorbeeld van waar de EU wel excelleert. Ook bijvoorbeeld op het vlak van voedselveiligheid is de EU wat mij betreft goed bezig. Bovendien zijn het vaak dingen waar mogelijk alleen de grote multinationals slechter van worden.

Maar voor andere dingen is de EU dan weer vrij verstikkend
Die voedselveiligheid is inderdaad wel in betere handen. Ik weet niet of dat direct uit de EU koker komt of breder Europees ligt maar producten uit de VS, Rusland, Turkije etc die de E-normen en andere normen niet halen qua toepassing van ingrediënten zou ik minder snel eten. Ook denk ik dat het onder Europese vlag qua progressie wat beter gaat in nieuwe inzichten rond voedsel en veiligheid.

In de VS schijnt ook een hulpstofje te zijn gebruik (of nog steeds gebruikt wordt) dat het hongergevoel al tijdens het eten versterkt. Wat verantwoord is ligt daar veel meer in het commerciële dan in regulering.

En ik zou niet zoals Tucker Carlson mijn winkelkar volladen met Russische producten. Gewoon met de wetenschap dat de Russische waarde van een mensenleven zo goed als 0 is en ik er met vervallen politiek totaal geen vertrouwen in heb dat er ook maar enig toezicht is op die hele markt.

Ik heb overigens het vermoeden dat men die boodschappen gelaten heeft voor wat het is.
pi_213808301
quote:
81s.gif Op donderdag 6 juni 2024 10:46 schreef nostra het volgende:

[..]
verwijt je mij dat ik Bosma een fascist vind?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')