Huh, CDA toch.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:19 schreef phpmystyle het volgende:
Er wordt nogal eens vergeten dat NSC groot is geworden door kiezers die in principe VVD, BBB, of PVV zouden stemmen.
Ik woon iets dichter bij de hometown van NSC en de mensen die ik ken, die NSC hebben gestemd zijn vooral VVD'ers.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige NSC stemmers die ik ken waarvan ik weet dat ze dat hebben gestemd, stemden eerst altijd Leijten (SP).
Wat ik ervan terug kon vinden, maar dat was op basis van peilingen voor de verkiezingen, niet.quote:
Ik heb in de laatste verkiezingen ook NSC gestemd, voorheen meestal SP, zeg eerlijk dat ik er spijt van heb gezien de ontwikkelingen nuquote:Op woensdag 5 juni 2024 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige NSC stemmers die ik ken waarvan ik weet dat ze dat hebben gestemd, stemden eerst altijd Leijten (SP).
Ok...die connectie zie ik niet echt, SP en NSC qua inhoud.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik heb in de laatste verkiezingen ook NSC gestemd, voorheen meestal SP, zeg eerlijk dat ik er spijt van heb gezien de ontwikkelingen nu
Het zal voor een heel groot deel idd ex-Balkenende zijn.quote:
Simpel: toeslagenaffaire.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:53 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ok...die connectie zie ik niet echt, SP en NSC qua inhoud.
Ik hou mijn mond maar.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het zal voor een heel groot deel idd ex-Balkenende zijn.
Niet gek, Omtzigt belt ook zeer vaak (meerdere keren per week) met Balkenende.
SGP is volgens mij ook één van de weinige partijen waarvan de kas nog goed gevuld was, ondanks afgelopen tussentijdse verkiezingen. Zeer rijke en gulle achterban.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
Valt mij op dat de SGP ook overal oppopt, TV, op de weg, podcasts, werkelijk overal. Ze willen volgens mij een groter publiek aanspreken.
Net op eenvandaag, 400k gooien ze ertegenaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
SGP is volgens mij ook één van de weinige partijen waarvan de kas nog goed gevuld was, ondanks afgelopen tussentijdse verkiezingen. Zeer rijke en gulle achterban.
En dan werkt je partij nu samen met etnische profileringspartij PVV, daar ben je dan lekker mee.quote:
Zitten in de zelfde anti woke vijver als de PVV (en voorheen FvD). Tom de Nooijer-achtigen. Serieuze SGP jongere die nu Ongehoord NL presenteert.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:54 schreef phpmystyle het volgende:
Valt mij op dat de SGP ook overal oppopt, TV, op de weg, podcasts, werkelijk overal. Ze willen volgens mij een groter publiek aanspreken.
Onder andere ja, plus dat ik bewust voor een partij wou gaan die kans had om te regeren en een einde maakte aan dat Rutte beleid, helaas verkeerd gekozen dusquote:
Die hebben sinds corona en de nieuwe conservatieve wind een nieuwe potentiele vijver.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Zitten in de zelfde anti woke vijver als de PVV (en voorheen FvD). Tom de Nooijer-achtigen. Serieuze SGP jongere die nu Ongehoord NL presenteert.
Die vijver.
Als slachtoffer van de toeslagenaffaire die eerder Leijten stemden, was er nu nog 1 zogenaamde voorvechter over: Omtzigt. De beeldvorming in de media en het onterechte op een schild heffen hebben hun werk gedaan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:56 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja...daar snap ik dan helemaal niets van maar goed, dat is democratie.
Nou nee, dat heb je dan wel goed gedaan want ze gaan regeren en het is einde Rutte beleid.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:58 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Onder andere ja, plus dat ik bewust voor een partij wou gaan die kans had om te regeren en een einde maakte aan dat Rutte beleid, helaas verkeerd gekozen dus
Ja, de mensen die ik ken hebben dan ook allemaal spijt van hun stem op Omtzigt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:58 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En dan werkt je partij nu samen met etnische profileringspartij PVV, daar ben je dan lekker mee.
Ik snap de beeldvorming maar ik kijk naar de inhoud, een partij programma, en niet naar het poppetje wat over een week vertrokken kan zijn. Maar zoals gezegd, dat is democratie nu eenmaal, iedereen maakt keuzes op zijn of haar eigen wijze.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als slachtoffer van de toeslagenaffaire die eerder Leijten stemden, was er nu nog 1 zogenaamde voorvechter over: Omtzigt. De beeldvorming in de media en het onterechte op een schild heffen hebben hun werk gedaan.
De SGP jongeren waaien alle conservatieve hoeken en gaten in. De SGP mist die jongeren. En bovendien is er veel concurrentie die de stemmers van ze afsnoepen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die hebben sinds corona en de nieuwe conservatieve wind een nieuwe potentiele vijver.
Ja dat wel, maar ik had iets anders in gedachtequote:Op woensdag 5 juni 2024 20:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou nee, dat heb je dan wel goed gedaan want ze gaan regeren en het is einde Rutte beleid.
Klopt.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Zitten in de zelfde anti woke vijver als de PVV (en voorheen FvD). Tom de Nooijer-achtigen. Serieuze SGP jongere die nu Ongehoord NL presenteert.
Die vijver.
Op iemand stemmen die je vertrouwt is natuurlijk perfect democratisch. Niet iedereen overziet hele partijprogramma's, snapt niet altijd welke gevolgen keuzes hebben. En doorrekeningen snapt zeker niet iedereen. En dan is iemand kiezen waarvan je denkt dat die dat overziet en de goede keuzes maakt omdat je die vertrouwt wat mij betreft helemaal niet zo onverstandig, slimmer dan achter wat oneliners aanlopen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik snap de beeldvorming maar ik kijk naar de inhoud, een partij programma, en niet naar het poppetje wat over een week vertrokken kan zijn. Maar zoals gezegd, dat is democratie nu eenmaal, iedereen maakt keuzes op zijn of haar eigen wijze.
Dit dus.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:04 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Klopt.
De jongere achterban van de SGP die normaal alleen SGP zou kiezen, kan ook voor FvD of PVV gaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |