Wit-Rusland aan Zee. Owning the libs.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:37 schreef Cupfighter het volgende:
Provincie van Rusland worden onder onze blonde leider Geert
Wat was het laatste extreem-linkse kabinet waar jij problemen mee gehad hebt?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:21 schreef TAmaru het volgende: [..] Absoluut. Jij leeft liever in een extreemlinkse wereld?
Nee, die stuurt z’n troepen de gehaktmolen in waardoor er weleens een woninkje vrij zal komen.quote:Ik weet zeker dat onder Poetin er in elk geval geen woningtekort zou zijn of een probleem met migratie.
Putin doet dit inderdaad veel beter in Oekraïne.quote:Dé twee problemen die Nederland nu teisteren. Of demonstraties waarbij politieagenten worden mishandeld en gebouwen worden vernield.
Putin de crisisbestrijder :’)quote:Die zouden er dan ook niet zijn. En nee, ik heb ook liever Poetin niet, maar ik zie wel hoe het onder dat slappe linkse bestuur telkens weer uit de hand loopt hier en we van de ene onoplosbare crisis naar de andere gaan.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Onzin. Ik zeg alleen maar dat het beter is de Russen maar gewoon te laten binnenkomen dan ons kapot te vechten met een leger slappelingen dat nooit gaat winnen. Ik wil ook liever geen Russische dictatuur, maar als ze dan toch komen, dan geef ik me over ja. Want dan wordt het heus niet zo slecht als wij denken. Mensen in Rusland hebben een prima leven. Ja, er is weinig democratie, er is weinig vrijheid voor homo's e.d., en dat is KUT, maar het is ook zeker geen Noord-Korea.
Als Kim Jung Un hier aan de poort zou staan, zou ik er echt wel anders over denken.
Het hebben van een dictator die minderheden onderdrukt zorgt wel dat je minder problemen hebt met migratie (en dus meer woningen).quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Er is geen woningtekort in Rusland, omdat een hutje ook als dak boven je hoofd wordt beschouwd. Stromend water, toilet, douche, geisoleerd is allemaal niet aan de orde, maar officieel heb je met wat plaggen en vier muren ook een dak boven je hoofd.
Er is geen migratie, omdat er geen hond is die naar Rusland wil, onder andere omdat Rusland de agressor is in het land waar je vandaan vlucht (Syrie bijvoorbeeld).
Maar inderdaad, het zal prima leven zijn onder Poetin.
Die hele demografie stond al ver vóór de oorlog op instorten. Ik vraag me af hoe die er nu uitziet. Er komt met die gehaktmolenrondes een behoorlijk groter gat tussen pak en beet de 18 en 40 wat de mannen betreft.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Er is geen woningtekort in Rusland, omdat een hutje ook als dak boven je hoofd wordt beschouwd. Stromend water, toilet, douche, geisoleerd is allemaal niet aan de orde, maar officieel heb je met wat plaggen en vier muren ook een dak boven je hoofd.
Er is geen migratie, omdat er geen hond is die naar Rusland wil, onder andere omdat Rusland de agressor is in het land waar je vandaan vlucht (Syrie bijvoorbeeld).
Of je mag wonen in zo'n mooi vervallen Soviet appartementengebouw waar je de sanitaire voorzieningen mag delen met de rest van de verdieping.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
We hebben in Europa zo’n 2 miljoen mensen die voor het leger werken. Hoe het in de rest van Nederland is weet ik niet, maar er is in Nederland sprake van een behoorlijke managementcultuur en derhalve weinig boots on the ground.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me sowieso af of de dienstplichtigen nodig hebben. Stel Rusland valt aan dan wordt de NAVO aangevallen. Dus dan groeperen alle beroepslegers tegen Rusland. Zelfs als de VS zou afhaken hebben we daar volgens mij meer dan genoeg mensen mee. De bewapening op orde hebben is meer een punt van aandacht.
Dan is jongeren van de arbeidsmarkt afhalen enkel slecht voor de economie waarmee we een oorlog moeten betalen.
Mensen die dit soort teksten uitbraken moeten echt eens verplicht een jaar in Rusland wonen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Absoluut. Jij leeft liever in een extreemlinkse wereld?
Ik weet zeker dat onder Poetin er in elk geval geen woningtekort zou zijn of een probleem met migratie. Dé twee problemen die Nederland nu teisteren. Of demonstraties waarbij politieagenten worden mishandeld en gebouwen worden vernield. Die zouden er dan ook niet zijn. En nee, ik heb ook liever Poetin niet, maar ik zie wel hoe het onder dat slappe linkse bestuur telkens weer uit de hand loopt hier en we van de ene onoplosbare crisis naar de andere gaan.
ga je emigreren naar Canada? weet jij meer dan wij weten. Wat is dat luchtalarm?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
We hebben in Europa zo’n 2 miljoen mensen die voor het leger werken. Hoe het in de rest van Nederland is weet ik niet, maar er is in Nederland sprake van een behoorlijke managementcultuur en derhalve weinig boots on the ground.
Rusland heeft 1,1 miljoen mensen die voor het leger werken en 1,5 miljoen reservisten. Ik denk derhalve dat je jezelf gewoon rijk rekent @:Hexagon. Even qua beeldvorming Rusland is in de Oekraïne al 500.000 soldaten verloren, dat is 1/4 van Europa’s totale leger.
Ps. Sorry dat er geen bronnen bij zitten, moet nu weg.
In Nederland werken er in totaal net geen 70.000 mensen voor Defensie.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
We hebben in Europa zo’n 2 miljoen mensen die voor het leger werken. Hoe het in de rest van Nederland is weet ik niet, maar er is in Nederland sprake van een behoorlijke managementcultuur en derhalve weinig boots on the ground.
Rusland heeft 1,1 miljoen mensen die voor het leger werken en 1,5 miljoen reservisten. Ik denk derhalve dat je jezelf gewoon rijk rekent @:Hexagon. Even qua beeldvorming Rusland is in de Oekraïne al 500.000 soldaten verloren, dat is 1/4 van Europa’s totale leger.
Ps. Sorry dat er geen bronnen bij zitten, moet nu weg.
Eigenlijk alle afgelopen kabinetten waren zeer links, hoewel misschien niet extreemlinks. Dat kan ik me niet heugen, maar ik wil het ook liever niet meemaken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat was het laatste extreem-linkse kabinet waar jij problemen mee gehad hebt?
[..]
Nee, die stuurt z’n troepen de gehaktmolen in waardoor er weleens een woninkje vrij zal komen.
[..]
Putin doet dit inderdaad veel beter in Oekraïne.
[..]
Putin de crisisbestrijder :’)
Allemaal aan de vodka. Ik heb wel weer genoeg gelezen voor vandaag
Is toch mooi dat niemand naar Rusland wil. Zo moet je dat doen, het leven mooi maken voor je eigen onderdanen en burgers maar zorgen dat verder niemand erover denkt om naar je land te immigreren. Overigens heeft Rusland genoeg goedkope arbeidskrachten uit omringende landen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Het leven is niet mooi voor de eigen burgers in Rusland. Als dat de insteek is, zijn wij uitgepraat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is toch mooi dat niemand naar Rusland wil. Zo moet je dat doen, het leven mooi maken voor je eigen onderdanen en burgers maar zorgen dat verder niemand erover denkt om naar je land te immigreren. Overigens heeft Rusland genoeg goedkope arbeidskrachten uit omringende landen.
Rusland is natuurlijk een veeeeel groter land dan Nederland en dat brengt ook zo zijn problemen met zich mee. Wij zijn een klein, vlak en dichtbevolkt land en dat is dus heel makkelijk in te richten en besturen. Maar als wij een sterk leider zouden hebben, zou er echt geen woningtekort zijn, en nee, het toilet hoef je dan niet te delenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of je mag wonen in zo'n mooi vervallen Soviet appartementengebouw waar je de sanitaire voorzieningen mag delen met de rest van de verdieping.![]()
En dan heb je ook nog onverharde wegen in steden.
What is not to love?![]()
Dat is moreel echt compleet verwerpelijk. Jongeren hebben er geen aandeel in gehad dat de woning en arbeidsmarkt er zo aan toe zijn. Sterker nog, ze plukken de zure vruchten er van.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:19 schreef capricia het volgende:
We kunnen natuurlijk wel de jongeren die 'vrijwillig' een dienjaar gedaan hebben, voorrang geven op de huurwoningen.
Ho ho!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Allemachtig wat een dom gelul weerquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is toch mooi dat niemand naar Rusland wil. Zo moet je dat doen, het leven mooi maken voor je eigen onderdanen en burgers maar zorgen dat verder niemand erover denkt om naar je land te immigreren. Overigens heeft Rusland genoeg goedkope arbeidskrachten uit omringende landen.
Ik denk dat het voor de meeste mensen prima is. Natuurlijk is de dienstplicht momenteel wel een dompertje voor de Russen. Maar daarbuiten is het leven echt prima. Uiteraard is er ook armoede, weinig vrijheid van meningsuiting en is het er voor homo's en lesbo's gewoon kut. Maar 90% van de mensen heeft daar niet mee te maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het leven is niet mooi voor de eigen burgers in Rusland. Als dat de insteek is, zijn wij uitgepraat.
Zijn dat die mensen die weer naar huis willen?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ho ho!
Ik volg al een tijdje een geweldig YouTube kanaal van een Canadees gezin wat gemigreerd is naar Rusland. Ze zijn bezig om daar een boerderij op te zetten.
En Rusland is een geweldig land. Met veel traditionele familiewaarden. En waar geen woke-shit is, en je kinderen gewoon normaal onderwijs krijgen zonder LGTBHQ onzin.![]()
Countryside Acres:
https://youtube.com/@:cou(...)?si=Hvn-7eyjvhhokcHg
Laten we voorop stellen dat ik een verplicht dienjaar al moreel compleet verwerpelijk vind. Wat een wereld zijn we aan het worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is moreel echt compleet verwerpelijk. Jongeren hebben er geen aandeel in gehad dat de woning en arbeidsmarkt er zo aan toe zijn. Sterker nog, ze plukken de zure vruchten er van.
Nou pak je koffers zou ik zeggen en verlaat onze linkse ellende.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meeste mensen prima is. Natuurlijk is de dienstplicht momenteel wel een dompertje voor de Russen. Maar daarbuiten is het leven echt prima. Uiteraard is er ook armoede, weinig vrijheid van meningsuiting en is het er voor homo's en lesbo's gewoon kut. Maar 90% van de mensen heeft daar niet mee te maken.
Nee. Deze niet. Deze vinden het tot nu toe geweldig. Ongekende mogelijkheden als boer in Rusland.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zijn dat die mensen die weer naar huis willen?
yupquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zijn dat die mensen die weer naar huis willen?
Koekoekquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meeste mensen prima is. Natuurlijk is de dienstplicht momenteel wel een dompertje voor de Russen. Maar daarbuiten is het leven echt prima. Uiteraard is er ook armoede, weinig vrijheid van meningsuiting en is het er voor homo's en lesbo's gewoon kut. Maar 90% van de mensen heeft daar niet mee te maken.
Wat problemen geeft is dat je een enorm land hebt met 140 miljoen inwoners maar wel met een economie ter grootte van de Benelux en dan geef je als sterke leider je geld ook nog eens liever uit aan corruptie, de nieuwste duikboten en straaljagers in plaats van aan infrastructuur, woningbouw en gezondheidszorg. En het geld dat er wel heengaat komt bijna uitsluitend terecht in Mosklou en St. Petersburg.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Rusland is natuurlijk een veeeeel groter land dan Nederland en dat brengt ook zo zijn problemen met zich mee. Wij zijn een klein, vlak en dichtbevolkt land en dat is dus heel makkelijk in te richten en besturen. Maar als wij een sterk leider zouden hebben, zou er echt geen woningtekort zijn, en nee, het toilet hoef je dan niet te delen
Uiteraard, als ze iets anders zouden beweren dan zit die man binnen de kortste keren aan het front.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Deze niet. Deze vinden het tot nu toe geweldig. Ongekende mogelijkheden als boer in Rusland.
Je begrijpt natuurlijk wel dat het een SGP-achtig gezin is. Alle vrouwen dragen verplicht een rok. Ze hebben tig kinderen. En de man is letterlijk het hoofd van dat gezin.
Tsja de manier waarop Poetin zijn geld besteedt is natuurlijk niet te verdedigen. Nogmaals, ik zit ook niet op ome Vlad te wachten. Maar ik wil wel een sterk leider die extreemlinkse opstanden kan neerslaan, de woke-trein een halt kan toeroepen en de grenzen dicht durft te gooien. Nederland hoeft echt niet te vrezen voor enorm verval of ontbrekende riolering, aangezien wij natuurlijk ook niet met decennia communisme te maken hebben gehad. Dat is uiteraard allemaal nog een erfenis van het communisme. Ik hoop dat je het in elk geval met me eens bent dat mensen het onder het communisme in de Sovjet-Unie erger hadden dan nu onder ome Vlad.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat problemen geeft is dat je een enorm land hebt met 140 miljoen inwoners maar wel met een economie ter grootte van de Benelux en dan geef je als sterke leider je geld ook nog eens liever uit aan corruptie, de nieuwste duikboten en straaljagers in plaats van aan infrastructuur, woningbouw en gezondheidszorg. En het geld dat er wel heengaat komt bijna uitsluitend terecht in Mosklou en St. Petersburg.
Ben wel een paar weken in een hoekje van Siberië geweest een aantal jaar geleden en het wat betreft natuur was het echt prachtig, maar steden, dorpen en infrastructuur waren gewoon een vieze oude en vervallen bedoeling. (Tot en met boeren die paard en wagen de akkers aan het bewerken waren aan toe)
Interessant land wel, maar moeten leven als Rus laat ik toch graag aan me voorbij gaan. En dan heb ik het nog niet eens over de politieke realiteit daar gehad.
Ik vind het ook vrij kortzichtig om te stellen dat mensen geen goed leven hebben alleen maar omdat ze arm zijn, omdat er geen riolering is of omdat ze zoals @xpompompomx zei, nog met paard en wagen het land bewerken. Die mensen zijn vaak juist veel gelukkiger dan wij in het westen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Koekoek![]()
![]()
Alleen in de grote steden hebben burgers het daar 'redelijk'.
Daarbuiten is het pure armoede en zijn zaken als riolering volslagen onbekend.
Dat nog niet eens, want ze zijn officieel nog Canadese staatsburgers en hebben een bepaald soort visum. Waar ze al problemen mee gehad hebben. Dus politieke, Rusland niet welvallige, uitspraken zul je ze niet zien doen. Behalve hoe slecht en woke Canada is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, als ze iets anders zouden beweren dan zit die man binnen de kortste keren aan het front.
Ook een idee: meer huizen bouwen zodat er gewoon plek is voor iedereen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:19 schreef capricia het volgende:
We kunnen natuurlijk wel de jongeren die 'vrijwillig' een dienjaar gedaan hebben, voorrang geven op de huurwoningen.
Niet zo slim doen, jijquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook een idee: meer huizen bouwen zodat er gewoon plek is voor iedereen.
Is tenminste wel een garantie om iets gedaan te krijgen. In Nederland kun je vaak hoog of laag springen, maar gebeurt er echt helemaal niks. En nee ik ben in principe ook niet voor corruptie, maar ik probeer alleen te laten zien dat elk systeem zijn voordelen en nadelen kent. En elk volk krijgt de leiders en het systeem dat het verdient. Het is jammer dat wij altijd vanuit onze gekleurde westerse bril naar alles willen kijken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
En de corruptie hoor je door zo veel afleveringen heen. Dat is echt een groot probleem daar.
En de Russen verdienen een leider die ze keihard in de stront laat zakken?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is tenminste wel een garantie om iets gedaan te krijgen. In Nederland kun je vaak hoog of laag springen, maar gebeurt er echt helemaal niks. En nee ik ben in principe ook niet voor corruptie, maar ik probeer alleen te laten zien dat elk systeem zijn voordelen en nadelen kent. En elk volk krijgt de leiders en het systeem dat het verdient. Het is jammer dat wij altijd vanuit onze gekleurde westerse bril naar alles willen kijken.
Of grenzen dicht en actief de remigratie van immigranten bevorderen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook een idee: meer huizen bouwen zodat er gewoon plek is voor iedereen.
Blijkbaar vaart Rusland wel bij deze leider ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En de Russen verdienen een leider die ze keihard in de stront laat zakken?
De enige reden dat Rusland deze leider heeft, is omdat-ie alle oppositie de nek omdraait. Soms letterlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Blijkbaar vaart Rusland wel bij deze leider ja.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja de manier waarop Poetin zijn geld besteedt is natuurlijk niet te verdedigen. Nogmaals, ik zit ook niet op ome Vlad te wachten. Maar ik wil wel een sterk leider die extreemlinkse opstanden kan neerslaan, de woke-trein een halt kan toeroepen en de grenzen dicht durft te gooien. Nederland hoeft echt niet te vrezen voor enorm verval of ontbrekende riolering, aangezien wij natuurlijk ook niet met decennia communisme te maken hebben gehad. Dat is uiteraard allemaal nog een erfenis van het communisme. Ik hoop dat je het in elk geval met me eens bent dat mensen het onder het communisme in de Sovjet-Unie erger hadden dan nu onder ome Vlad.
En wat de linkse elite wil of waar ze in elk geval op aansturen is dat er hier in 2050 de sharia wordt ingevoerd. En dat zal inderdaad het begin zijn van een tijdperk van sterke leiders en het einde van woke, maar bepaald niet op de manier waarop ik zou willen.
Het is een patronaal systeem, als je iets gedaan wil krijgen (maar dus ook de bouwspullen voor je te bouwen huis, of je vergunning, of dat een stuk land überhaupt te koop staat en voor welke prijs) werkt het met patronage.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft Denk de sharia niet in het verkiezingsprogramma staan. Ze zouden wel gek zijn om dat er nu al in te zetten. Sterker nog, ze weten misschien zelf nog niet eens dat ze dat in de toekomst wel zullen willen. Maar als de islam hier de overhand heeft, zal de roep om de sharia heel snel komen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]De tering hé en dan worden mensen geprikkeld als ik zeg dat PVV stemmers mokerdom zijn.
Letterlijk niemand wil de sharia invoeren, zelfs DENK heeft dat niet in zijn verkiezingsprogramma staan.
Je leeft in een totale fantasiewereld en voert debiele argumenten aan. Steek liever tijd in je eigen ontwikkeling in plaats van discussieren over zaken die je extreem ver boven de pet gaan. Als ik dit soort achterlijkheid lees vraag ik me ook echt af waarom we niet gewoon algemeen stemrecht hebben. Toen ik een jaar of 10 was, kon ik al beter argumenteren dan dit de meeste klasgenootjes ook waarschijnlijk
En blijkbaar heeft dat dus bepaalde voordelen en accepteren de Russen dat het zo werkt, anders zouden ze er wel iets tegen doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een patronaal systeem, als je iets gedaan wil krijgen (maar dus ook de bouwspullen voor je te bouwen huis, of je vergunning, of dat een stuk land überhaupt te koop staat en voor welke prijs) werkt het met patronage.
Van wiki:
Patronage is de sociaal ongelijke betrekking waarbij de hogergeplaatste of patroon (beschermheer, begunstiger) gunsten verleent aan een lagergeplaatste (cliënt, beschermeling) in ruil voor eerbetoon, trouw of diensten. Deze relatie kan verlopen via een tussenpersoon of makelaar.
Tucker Carlson is helemaal weg van Moskou omdat ze daar een muntje in de winkelkarretjes douwen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Koekoek![]()
![]()
Alleen in de grote steden hebben burgers het daar 'redelijk'.
Daarbuiten is het pure armoede en zijn zaken als riolering volslagen onbekend.
Iets tegen doen = enkeltje strafkoloniequote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En blijkbaar heeft dat dus bepaalde voordelen en accepteren de Russen dat het zo werkt, anders zouden ze er wel iets tegen doen.
Zeer bijzonder standpunt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Met het pistool tegen het hoofd wordt een mens iets inschikkelijker wat dat betreft…quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En blijkbaar heeft dat dus bepaalde voordelen en accepteren de Russen dat het zo werkt, anders zouden ze er wel iets tegen doen.
Vind dat maar irritant, dat gekloot met die muntjesquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Tucker Carlson is helemaal weg van Moskou omdat ze daar een muntje in de winkelkarretjes douwen.
Een vriendelijk doch dringend verzoekquote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met het pistool tegen het hoofd wordt een mens iets inschikkelijker wat dat betreft…
De rest van je onzin gelezen alleen is 1 ding duidelijk je weet geen reet van Rusland. Zeker niet van het Rusland onder Poetin. De grootste moslim gemeenschap in Europa woont bijvoorbeeld in Rusland. De grootste Moskee in Europa staat in Moskou en is door je grote voorbeeld geopend.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:56 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft Denk de sharia niet in het verkiezingsprogramma staan. Ze zouden wel gek zijn om dat er nu al in te zetten. Sterker nog, ze weten misschien zelf nog niet eens dat ze dat in de toekomst wel zullen willen. Maar als de islam hier de overhand heeft, zal de roep om de sharia heel snel komen.
Ja. Er zijn er maar weinig die echt hun boeltje pakken. Overigens is Rusland heel welkom naar westerse migranten die daarheen willen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:04 schreef Hexagon het volgende:
Maar er zelf gaan wonen dien al die Ruslans-verheerlijkers natuurlijk niet.
Beetje net als Erdogan-turken. Lekker op een despoot stemmen zonder er zelf last van te hoeven hebben.
Amai.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zijn dit de Feenstra's? Die waren toch al hun geld kwijt en moesten een youtube filmpje waarin ze klaagden intrekken van de Russische staat?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Deze niet. Deze vinden het tot nu toe geweldig. Ongekende mogelijkheden als boer in Rusland.
Je begrijpt natuurlijk wel dat het een SGP-achtig gezin is. Alle vrouwen dragen verplicht een rok. Ze hebben tig kinderen. En de man is letterlijk het hoofd van dat gezin.
Het percentage moslims is in 30 jaar nauwelijks gestegen, zit nu net boven de 5% en 30 jaar geleden was het rond de 5%.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:56 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft Denk de sharia niet in het verkiezingsprogramma staan. Ze zouden wel gek zijn om dat er nu al in te zetten. Sterker nog, ze weten misschien zelf nog niet eens dat ze dat in de toekomst wel zullen willen. Maar als de islam hier de overhand heeft, zal de roep om de sharia heel snel komen.
Dit dus, typerend dom rechts is dit zegquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]De tering hé en dan worden mensen geprikkeld als ik zeg dat PVV stemmers mokerdom zijn.
Letterlijk niemand wil de sharia invoeren, zelfs DENK heeft dat niet in zijn verkiezingsprogramma staan.
Je leeft in een totale fantasiewereld en voert debiele argumenten aan. Steek liever tijd in je eigen ontwikkeling in plaats van discussieren over zaken die je extreem ver boven de pet gaan. Als ik dit soort achterlijkheid lees vraag ik me ook echt af waarom we niet gewoon algemeen stemrecht hebben. Toen ik een jaar of 10 was, kon ik al beter argumenteren dan dit de meeste klasgenootjes ook waarschijnlijk
Ik denk dat dat het gezin is ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:15 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zijn dit de Feenstra's? Die waren toch al hun geld kwijt en moesten een youtube filmpje waarin ze klaagden intrekken van de Russische staat?
Het is vooral projectie, lijkt mij, want de groepen die van fundamentalisme worden beschuldigd hebben nog niet eens een eigen politieke partij met ook maar een zetel. De enige fundamentalistische religieuze politieke partijen met zetels en politieke invloed in Nederland zijn Christelijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:38 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Fundamentalisten die waarschuwen dat hun fundamentalisme straks misschien wordt ingeruild voor een ander soort fundamentalisme is altijd een leuke rubriek.
Blijkbaar ben je voor het anti-immigratievolk pas echt goed bezig als je land zo kut is dat je migranten moet ronselen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Er zijn er maar weinig die echt hun boeltje pakken. Overigens is Rusland heel welkom naar westerse migranten die daarheen willen.
Had Forum niet laatst zo'n emigratie beurs naar Rusland?
Man van het volk, voortrekker van de nieuwe politiek.quote:
Het is met die islamitische fundamentalisten waarover men bezorgd is hetzelfde als met de PVV fractiequote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is vooral projectie, lijkt mij, want de groepen die van fundamentalisme worden beschuldigd hebben nog niet eens een eigen politieke partij met ook maar een zetel. De enige fundamentalistische religieuze politieke partijen met zetels en politieke invloed in Nederland zijn Christelijk.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:22 schreef TAmaru het volgende:
Maar daarbuiten is het leven echt prima. Uiteraard is er ook armoede, weinig vrijheid van meningsuiting
Ze staan 24/6 paraat!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
even ge-edit; ik denk wel dat de SGP het land kan leiden. Vraag niet hoe, maar het kan.
Is er eigenlijk geen Islamitische partij in Nederland?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het is vooral projectie, lijkt mij, want de groepen die van fundamentalisme worden beschuldigd hebben nog niet eens een eigen politieke partij met ook maar een zetel. De enige fundamentalistische religieuze politieke partijen met zetels en politieke invloed in Nederland zijn Christelijk.
Ja maar Tijger, die cijfers kloppen natuurlijk helemaal niet. Dat is allemaal onderdeel van het complot.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het percentage moslims is in 30 jaar nauwelijks gestegen, zit nu net boven de 5% en 30 jaar geleden was het rond de 5%.
Verder is DENK geen confessionele partij en heeft het een atheist als partijleider, ik ben eerder beducht voor politici die oproepen tot genocide en buitenlandse dictators die Nederlanders vermoord steunt in woord en daad.
Zijn er wel wat geweest maar dat is gerommel in de marge.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:40 schreef tufkac het volgende:
[..]
Is er eigenlijk geen Islamitische partij in Nederland?
Uiteraard ben ik daar ook heen voorstander van. Maar dit soort praktijken zijn in Rusland al zo oud als het land zelf. Lees Gogol of andere schrijvers maar eens. En in Oekraïne dat zo graag zo Europees wil zijn, hangt het ook van corruptie aan elkaar. Het is een absurde suggestie dat de cultuur hier net zo zou worden als de Russen hier zouden binnenvallen. En ook dat wil ik niet. Ik zeg alleen maar dat we andere culturen niet door onze westerse bril moeten bekijken en dat ik ook niet blij ben met de huidige linkse havermelkcultuur.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:01 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met het pistool tegen het hoofd wordt een mens iets inschikkelijker wat dat betreft…
De PVV leverde zelfs twee dwaallichten die omdraaiden naar stevig islamistisch.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zijn er wel wat geweest maar dat is gerommel in de marge.
Wat is precies "linkse havermelkcultuur"quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:50 schreef TAmaru het volgende:
en dat ik ook niet blij ben met de huidige linkse havermelkcultuur.
Hoe heb je precies last van deze zogenaamde "linkse havermelkcultuur"?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik daar ook heen voorstander van. Maar dit soort praktijken zijn in Rusland al zo oud als het land zelf. Lees Gogol of andere schrijvers maar eens. En in Oekraïne dat zo graag zo Europees wil zijn, hangt het ook van corruptie aan elkaar. Het is een absurde suggestie dat de cultuur hier net zo zou worden als de Russen hier zouden binnenvallen. En ook dat wil ik niet. Ik zeg alleen maar dat we andere culturen niet door onze westerse bril moeten bekijken en dat ik ook niet blij ben met de huidige linkse havermelkcultuur.
Jawel, NIDAquote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:40 schreef tufkac het volgende:
[..]
Is er eigenlijk geen Islamitische partij in Nederland?
Haha nou dat eerste betreft het officiële en gemeten percentage moslims boven de 15. Kinderen onder de 15 zijn dus niet meegenomen. Mogelijk statushouders ook niet. En mogelijk komen hier ook veel mensen binnen die hun religie niet laten registreren maar wel moslim zijn. Bovendien gaan al die Nederlandse oudjes in de komende decennia dood. Dan ziet zit het percentage misschien wel boven de 10% of 15%. Hoe verklaar jij anders dat er in jaren van grootschalige immigratie en lage geboortecijfers bij autochtonen procentueel geen moslims bijkomen? of zou het komen door het hoge aantal oost-europese immigranten, dat het percentage moslims omlaag brengt?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 14:19 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het percentage moslims is in 30 jaar nauwelijks gestegen, zit nu net boven de 5% en 30 jaar geleden was het rond de 5%.
Verder is DENK geen confessionele partij en heeft het een atheist als partijleider, ik ben eerder beducht voor politici die oproepen tot genocide en buitenlandse dictators die Nederlanders vermoord steunt in woord en daad.
Goed dat je er over begint, eerst maar eens even een lekkere havercappu halen hier beneden. Want anno 2024 hebben we die ook gewoon op kantoor.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoe heb je precies last van deze zogenaamde "linkse havermelkcultuur"?
Ah, dus wat er al voorspeld werd "De cijfers kloppen niet!" (Behalve als het ons uitkomt, dan kloppen ze wel)quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:54 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Haha nou dat eerste betreft het officiële en gemeten percentage moslims boven de 15. Kinderen onder de 15 zijn dus niet meegenomen. Mogelijk statushouders ook niet. En mogelijk komen hier ook veel mensen binnen die hun religie niet laten registreren maar wel moslim zijn. Bovendien gaan al die Nederlandse oudjes in de komende decennia dood. Dan ziet zit het percentage misschien wel boven de 10% of 15%. Hoe verklaar jij anders dat er in jaren van grootschalige immigratie en lage geboortecijfers bij autochtonen procentueel geen moslims bijkomen? of zou het komen door het hoge aantal oost-europese immigranten, dat het percentage moslims omlaag brengt?
en ik begon niet over Denk… misschien staat er straks een andere islampartij op
Da's inderdaad wel vreemd met al die fundamentele moslims die ons land willen veranderen...quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:48 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zijn er wel wat geweest maar dat is gerommel in de marge.
Nee maar ok ik formuleer het anders. We zijn het er toch over eens dat:quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, dus wat er al voorspeld werd "De cijfers kloppen niet!" (Behalve als het ons uitkomt, dan kloppen ze wel)
Er IS een Islamitische partij, NIDA, DENK is dat niet, kap nu eens met die onzin want het is gewoon een leugen.
Nou veel van de immigranten zijn bijvoorbeeld helemaal geen moslims maar christenen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee maar ok ik formuleer het anders. We zijn het er toch over eens dat:
1. er in de afgelopen 30 jaar flinke migratie van moslims is geweest
2. de Nederlandse bevolking inmiddels alleen nog toeneemt dankzij migratie
3. de geboortecijfers onder autochtonen laag zijn
?
Dus hoe kan het dan dat het percentage moslims niet is toegenomen? De bevolking is stevig gegroeid en het aantal moslims dus ook. Dus ik kan alleen maar concluderen dat de bevolking ook nog gegroeid is met niet-islamitische migranten. en dan vermoed ik veel Oost-Europese mensen. OF moslims worden niet goed in de cijfers meegenomen.
maar in de grote steden hebben we allemaal onze wijken zien veranderen.
En dan raar opkijken dat mensen verlangen dat Poetin ons land overneemtquote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Goed dat je er over begint, eerst maar eens even een lekkere havercappu halen hier beneden. Want anno 2024 hebben we die ook gewoon op kantoor.
Become a citizen by joining the military!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:19 schreef capricia het volgende:
Ik was degene die met DENK aan kwam zetten. Omdat in mijn ogen dat een partij voor en door islamieten in Nederland is? Misschien dat PvdA nog meer moslims vertegenwoordigt maar het zal erom spannen. In elk geval zijn er volgens mij geen kamerleden die Sharia willen? Volgens mij zijn mensen het er ook wel over eens dat mensen als Marcouch en Aboutaleb prima burgmeesters zijn. Die hele angst dat Islamieten zich niet aanpassen is zo idioot ongegrond. Zeker als we over enkele decennia kijken zal het merendeel van de Islamieten echt niet verlangen naar een zeer strenge sharia maar eerder een voorkeur hebben naar de vrijheid in onze cultuur.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ah, dus wat er al voorspeld werd "De cijfers kloppen niet!" (Behalve als het ons uitkomt, dan kloppen ze wel)
Er IS een Islamitische partij, NIDA, DENK is dat niet, kap nu eens met die onzin want het is gewoon een leugen.
Havermelk staat eigenlijk voor alles waar links voor staat: stoppen met het consumeren van natuurlijke voeding zoals melk om het milieu of het dier te beschermen en dan heelquote:Op dinsdag 4 juni 2024 15:53 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Hoe heb je precies last van deze zogenaamde "linkse havermelkcultuur"?
Misschien moet je je eens inlezen over Yesilgoz….quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik was degene die met DENK aan kwam zetten. Omdat in mijn ogen dat een partij voor en door islamieten in Nederland is? Misschien dat PvdA nog meer moslims vertegenwoordigt maar het zal erom spannen. In elk geval zijn er volgens mij geen kamerleden die Sharia willen? Volgens mij zijn mensen het er ook wel over eens dat mensen als Marcouch en Aboutaleb prima burgmeesters zijn. Die hele angst dat Islamieten zich niet aanpassen is zo idioot ongegrond. Zeker als we over enkele decennia kijken zal het merendeel van de Islamieten echt niet verlangen naar een zeer strenge sharia maar eerder een voorkeur hebben naar de vrijheid in onze cultuur.
Zie bijvoorbeeld een Lale Gul die hier schrijft over hoe ze nu een van onze rechtse columnisten is. Zie een Yesilguz die een van de grootste partijen in het land leid. Vanwaar dan die angst dat het merendeel, waar je blijkbaar niets van ziet allemaal halve taliban is.
Je hebt er dus geen last van. Oké.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Havermelk staat eigenlijk voor alles waar links voor staat: stoppen met het consumeren van natuurlijke voeding zoals melk om het milieu of het dier te beschermen en dan heel
trots op Instagram gaan staan met je havermelklatte terwijl havermelk wel slecht voor je bloedsuiker is en koffie vreselijk slecht voor het milieu. De hypocrisie gewoon. En het normale mensen onmogelijk maken om een normaal leven te leven met een gasaansluiting, auto, dierlijke producten, etc. Kijk eens wat voor troep er dankzij die lui in de supermarkt ligt. Bietensteaks van ¤5, rare alternatieven voor yoghurt, noem maar op.
tuurlijk wel. probeer maar eens een auto te rijden in dit land met een normaal salaris. probeer maar eens een camper te kopen die de stadscentra nog in mag. probeer maar eens te parkeren. probeer maar eens een huis te vinden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:22 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Je hebt er dus geen last van. Oké.
Is toch een koerdische Turk ofzo? Komt dus gewoon uit het islamitische land Turkije, neemt die cultuur ook mee hiernaartoe. Toch succesvol geintegreerd. Of moet ik zeggen succesvol meegedaan aan onze omvolkingquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:20 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens inlezen over Yesilgoz….
Koerdisch is iets heel anders dan Turks en aleviet is ook iets heel anders dan orthodox moslimquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Is toch een koerdische Turk ofzo? Komt dus gewoon uit het islamitische land Turkije, neemt die cultuur ook mee hiernaartoe. Toch succesvol geintegreerd. Of moet ik zeggen succesvol meegedaan aan onze omvolking
Zowel haver'melk' en het spul dat jij voor melk aanziet komen beide uit een fabriek, tenzij de melk in TAmaru-land rechtstreeks van de koe het pak ingaat. Met natuurlijke voeding heeft melk dus niks te maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Havermelk staat eigenlijk voor alles waar links voor staat: stoppen met het consumeren van natuurlijke voeding zoals melk om het milieu of het dier te beschermen en dan heel
trots op Instagram gaan staan met je havermelklatte terwijl havermelk wel slecht voor je bloedsuiker is en koffie vreselijk slecht voor het milieu.
Hoe maken ze je dat precies onmogelijk?quote:De hypocrisie gewoon. En het normale mensen onmogelijk maken om een normaal leven te leven met een gasaansluiting, auto, dierlijke producten, etc.
Dat hoef je toch niet te kopen als je dat niet wil?quote:Kijk eens wat voor troep er dankzij die lui in de supermarkt ligt. Bietensteaks van ¤5, rare alternatieven voor yoghurt, noem maar op.
Er rijden bijstand-trekkers in een auto. Dus met een normaal salaris kan dat prima.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:26 schreef TAmaru het volgende:
[..]
tuurlijk wel. probeer maar eens een auto te rijden in dit land met een normaal salaris.
Waarom zou je dat willen?quote:probeer maar eens een camper te kopen die de stadscentra nog in mag.
Dat kan in de parkeergaragequote:probeer maar eens te parkeren.
Is VVD-beleid, dus weinig links-havermelk aanquote:probeer maar eens een huis te vinden.
Voor je inburgering. Als je statushouder bent.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:14 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Become a citizen by joining the military!
Ok slecht voorbeeld wellicht van die camper, maar vervang dat dan door een busje. Vanaf 2025 als ik me niet vergis gaan de stadscentra dicht voor diesels. Probeer maar eens te ondernemen op die manier. Alle normale dingen worden je hier in NL onmogelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er rijden bijstand-trekkers in een auto. Dus met een normaal salaris kan dat prima.
[..]
Waarom zou je dat willen?
[..]
Dat kan in de parkeergarage
[..]
Is VVD-beleid, dus weinig links-havermelk aan
Nou nou nou, wat meer empathie voor mensen die elke keer psychische schade oplopen als ze in de supermarkt langs een product van De Vegetarische Slager struinen mag ook wel.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah ja de terreur van de bietensteak in de supermarkt. Ik snap wel dat je dan naar een sterke leider als Putin verlangt niks hypocriet aan. Onder hem zou de bietensteak verboden worden, veel beter. Dat is vrijheid! Geen producten in de supermarkt die ik niet lekker vind! Geen dwang van anderen op onderwerpen die ik belangrijk vindt! Laat me gewoon 120db techno pompen dag en nacht in een woonwijk. Klote dwingende samenleving die me die vrijheid ontneemt
Zoek hulp en neem de medicijnen die ze voorschrijven dan ook echt in.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ok slecht voorbeeld wellicht van die camper, maar vervang dat dan door een busje. Vanaf 2025 als ik me niet vergis gaan de stadscentra dicht voor diesels. Probeer maar eens te ondernemen op die manier. Alle normale dingen worden je hier in NL onmogelijk gemaakt.
En VVD-ers zijn de allergrootste havermelkdrinkers die er zijn. Stelletje socialisten zijn het.
Het gaat erom dat die producten troep zijn. Ze zijn niet gezond, niet goed voor het milieu en ook niet lekkerquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:44 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nou nou nou, wat meer empathie voor mensen die elke keer psychische schade oplopen als ze in de supermarkt langs een product van De Vegetarische Slager struinen mag ook wel.
De terreur van de bieten/soja/champignonsteak is de supermarkt is net zoiets als de kipfiletkiloknaller, BBQ-tips bij Eigen huis en tuin, BBQwedstrijden op TV, etc.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ah ja de terreur van de bietensteak in de supermarkt. Ik snap wel dat je dan naar een sterke leider als Putin verlangt niks hypocriet aan. Onder hem zou de bietensteak verboden worden, veel beter. Dat is vrijheid! Geen producten in de supermarkt die ik niet lekker vind! Geen dwang van anderen op onderwerpen die ik belangrijk vindt! Laat me gewoon 120db techno pompen dag en nacht in een woonwijk. Klote dwingende samenleving die me die vrijheid ontneemt
Klopt, net als vlees vol water en hormonentroep wat bij de supermarkt ligt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het gaat erom dat die producten troep zijn. Ze zijn niet gezond, niet goed voor het milieu en ook niet lekker
zeker waarquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:50 schreef tufkac het volgende:
[..]
Klopt, net als vlees vol water en hormonentroep wat bij de supermarkt ligt.
Ik vrees dat je hier midden tussen de tofu-etende wokerati zit, je gaat ze nooit overtuigen met hun avocado-hummus en quinoa wraps.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:46 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het gaat erom dat die producten troep zijn. Ze zijn niet gezond, niet goed voor het milieu en ook niet lekker
Ik eet dat soort dingen ook, want die zijn best gezond. Het gaat mij om de hypocrisie of nutteloosheid van dingen als havermelk of bietensteaks. Links staat voor mij voor pure hypocrisie. Altijd zich moreel verheven voelen boven de rest, maar ondertussen…quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vrees dat je hier midden tussen de tofu-etende wokerati zit, je gaat ze nooit overtuigen met hun avocado-hummus en quinoa wraps.
En zelfs al zou dat zo zijn, in hoeverre heb jij daar last van?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vrees dat je hier midden tussen de tofu-etende wokerati zit, je gaat ze nooit overtuigen met hun avocado-hummus en quinoa wraps.
Ik snap dat "hypocrisie" nooit zo. Zelfs als iemand hypocriet is, in hoeverre heb jij daar last van?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:59 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik eet dat soort dingen ook, want die zijn best gezond. Het gaat mij om de hypocrisie of nutteloosheid van dingen als havermelk of bietensteaks. Links staat voor mij voor pure hypocrisie. Altijd zich moreel verheven voelen boven de rest, maar ondertussen…
Soms heb ik wel trek in een ouderwets stuk rechtse biefstuk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:00 schreef tufkac het volgende:
[..]
En zelfs al zou dat zo zijn, in hoeverre heb jij daar last van?
Al dat kanonnenvoer zijn vooral minderheden en mannen uit arme binnenlandse streken. De hoger opgeleide en gemiddeld rijkere bevolking uit de grotere steden van West-Rusland blijven redelijk buiten schot.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:06 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe snel Rusland leeg loopt. Zeker met de duizenden doden nu. Dat is een demografische ramp in de maak.
Die liggen volgens mij ook nog steeds in de supermarkt, al kun je ze beter bij de slager halenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Soms heb ik wel trek in een ouderwets stuk rechtse biefstuk.
Mits ze in het straatje van Putin blijven lopen uiteraard.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al dat kanonnenvoer zijn vooral minderheden en mannen uit arme binnenlandse streken. De hoger opgeleide en gemiddeld rijkere bevolking uit de grotere steden van West-Rusland blijven redelijk buiten schot.
Ook daar is er geen geboorteoverschot. Begreep ik.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Al dat kanonnenvoer zijn vooral minderheden en mannen uit arme binnenlandse streken. De hoger opgeleide en gemiddeld rijkere bevolking uit de grotere steden van West-Rusland blijven redelijk buiten schot.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een VVD'er havermelk zien drinken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ok slecht voorbeeld wellicht van die camper, maar vervang dat dan door een busje. Vanaf 2025 als ik me niet vergis gaan de stadscentra dicht voor diesels. Probeer maar eens te ondernemen op die manier. Alle normale dingen worden je hier in NL onmogelijk gemaakt.
En VVD-ers zijn de allergrootste havermelkdrinkers die er zijn. Stelletje socialisten zijn het.
Rusland ontvolkt zelfs in hoog tempo.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ook daar is er geen geboorteoverschot. Begreep ik.
Ze moeten dan eindeloos landen veroveren om de bevolking een beetje op peil te houden. Dat wordt nog een hele uitdaging.
Dat YT kanaal, wat ik eerder postte, van die Canadese boer die met zijn gezin naar Rusland emigreert, die laat juist de regio rondom Moskou zien. Want daar wil hij gaan boeren. Die dorpen, die al op instorten staan, dat zijn alleen maar oudjes. Dat is over 10 jaar niets meer.
Dan wordt alles achter Moskou een grote woestenij. Ideaal voor conservatieve pioniers.![]()
Dat gaat nu inderdaad driedubbel. Het was al langer een demografische uitdaging van vergrijzing en krimp.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:06 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af hoe snel Rusland leeg loopt. Zeker met de duizenden doden nu. Dat is een demografische ramp in de maak.
Ik zou als Rusland zijnde, inzetten op conservatieve westerse jongemannen en gezinnen binnenhalen. Gratis land geven, dat ze lekker kunnen boeren en homeschooling doen. Geen woke of LGTBHQ dingen. Zelfs op Fok lopen sommige mannen daar warm voor.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland ontvolkt zelfs in hoog tempo.
Dat belijden ze met de mond, ja, niet met de daad want blijkbaar is het toch allemaal niet zo leuk in Rusland als je Nederland (of andere Westerse landen) gewend bent.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou als Rusland zijnde, inzetten op conservatieve westerse jongemannen en gezinnen binnenhalen. Gratis land geven, dat ze lekker kunnen boeren en homeschooling doen. Geen woke of LGTBHQ dingen. Zelfs op Fok lopen mannen daar warm voor.
Daar hebben we de GGZ voor, toch? Oh wacht...quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:44 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nou nou nou, wat meer empathie voor mensen die elke keer psychische schade oplopen als ze in de supermarkt langs een product van De Vegetarische Slager struinen mag ook wel.
Que? Ik heb nog nooit van mijn leven tofu, avocado, hummus of quinoa gegeten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom helpen ze dan zo veel Oekraïners om zeep? Dat heeft toch een averechts effect zou je denken. 🤔quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Rusland ontvolkt zelfs in hoog tempo.
https://en.wikipedia.org/(...)20of%20about%2017%25.
Dat is overigens, volgens veel experts, een van de redenen van de inval in Oekraine.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:59 schreef capricia het volgende:
Ik denk serieus dat dat Rusland misschien best wel eens wat kan zijn als je de juiste pioniersgeest hebt. En heel veel waarde aan anti-woke hecht en minder aan democratische principes.
'Go West young man', kan best eens al die ruimte in het oosten worden. Want echt dichtbevolkt is het er niet, zeeën van ruimte. Je moet wel uit het juiste hout gesneden zijn.
Ben je zelf al onderweg naar Rusland?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:35 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou als Rusland zijnde, inzetten op conservatieve westerse jongemannen en gezinnen binnenhalen. Gratis land geven, dat ze lekker kunnen boeren en homeschooling doen. Geen woke of LGTBHQ dingen. Zelfs op Fok lopen sommige mannen daar warm voor.
Denk niet dat NAFO-leden Rusland binnenkomen op het moment.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ben je zelf al onderweg naar Rusland?
Poetin zoekt nog steeds naar een nieuwe kok inderdaadquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:59 schreef capricia het volgende:
Ik denk serieus dat dat Rusland misschien best wel eens wat kan zijn als je de juiste pioniersgeest hebt. En heel veel waarde aan anti-woke hecht en minder aan democratische principes.
'Go West young man', kan best eens al die ruimte in het oosten worden. Want echt dichtbevolkt is het er niet, zeeën van ruimte. Je moet wel uit het juiste hout gesneden zijn.
Het zou een driedaagse oorlog speciale interventie worden, weet je nog?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom helpen ze dan zo veel Oekraïners om zeep? Dat heeft toch een averechts effect zou je denken. 🤔
Het equivalent van 1914: "We'll be home by Christmas!"quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:18 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het zou een driedaagse oorlog speciale interventie worden, weet je nog?
Ik ken het onderzoek niet, en zal de resultaten respecteren. Maar ik denk dat hier het uitgangspunt is dat er sprake zou moeten zijn van een extitentisele crisis.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
@:TAmaru NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit, helft wil land verdedigen
Dat lijkt toch jouw argument over de jeugd en de Nederlanders in militaire dienst toch wel te ondermijnen.
De VVD socialistenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:43 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ben je socialist als je havermelk drinkt? Je leert hier toch maar van alles.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:43 schreef TAmaru het volgende:
Da's wel een hele bijzondere reactie. Nee, mensen willen liever niet sneuvelen voor milkshakes of champignons. Gek, wel.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken het onderzoek niet, en zal de resultaten respecteren. Maar ik denk dat hier het uitgangspunt is dat er sprake zou moeten zijn van een extitentisele crisis.
Denk niet dat dat er ook maar enige sneuvelbereidheid is voor andere zaken anders dan extitentiele dreigingen.
Over het algemeen valt een ander leger niet binnen met waterkanonnen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ken het onderzoek niet, en zal de resultaten respecteren. Maar ik denk dat hier het uitgangspunt is dat er sprake zou moeten zijn van een extitentisele crisis.
Denk niet dat dat er ook maar enige sneuvelbereidheid is voor andere zaken anders dan extitentiele dreigingen.
Wacht, hebben wij hier een havermelk drinkende VVD'er?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Ben je socialist als je havermelk drinkt? Je leert hier toch maar van alles.
Jesse Klaver bestelde op tv een havercappu's en nu zijn er fokkers die daardoor geen Groenlinks meer gaan stemmen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's wel een hele bijzondere reactie. Nee, mensen willen liever niet sneuvelen voor milkshakes of champignons. Gek, wel.
Denk niet dat er veel animo zal zijn - en anders houden de ouders het wel tegen- om ook maar met een kleine teen stap te zetten richting het Oosten..quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:28 schreef nostra het volgende:
[..]
Over het algemeen valt een ander leger niet binnen met waterkanonnen.
Haha nee, ik zie werkelijk het nut / het smaakvoordeel er niet van in, maar aangezien het in de kringen van Amsterdam-Zuid en Haags Noordeinde redelijk in schwung is, denk ik niet dat ze daar SP stemmen, maar dat kan ik mis hebben.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wacht, hebben wij hier een havermelk drinkende VVD'er?
Mischien moet je gewoon lezen waar het over gaat. Zo maar een gedachte.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:29 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Denk niet dat er veel animo zal zijn - en anders houden de ouders het wel tegen- om ook maar met een kleine teen stap te zetten richting het Oosten..
Existentieel/existentiëlequote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dank, maar ik zit op mobquote:
Koffie vreselijk slecht voor het milieu? Ten opzichte van wat?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
trots op Instagram gaan staan met je havermelklatte terwijl havermelk wel slecht voor je bloedsuiker is en koffie vreselijk slecht voor het milieu. De hypocrisie gewoon. En het normale mensen onmogelijk maken om een normaal leven te leven met een gasaansluiting, auto, dierlijke producten, etc. Kijk eens wat voor troep er dankzij die lui in de supermarkt ligt. Bietensteaks van ¤5, rare alternatieven voor yoghurt, noem maar op.
Een gewone flat white mag wel? Het is allemaal wel erg ingewikkeld. Ik ga straks in Leiden maar een paar keer langs de rechtenfacu, dan weet ik weer wat ik wel en niet mag als rechtse.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:29 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jesse Klaver bestelde op tv een havercappu's en nu zijn er fokkers die daardoor geen Groenlinks meer gaan stemmen.
Denk het wel, zeker bij de starbucks (want rechtsen zijn natuurlijk dol op bucks), maar dan dus met gewone volle melk (wel van Hollandse bodem he, anders wordt Caroline boos).quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Een gewone flat white mag wel? Het is allemaal wel erg ingewikkeld. Ik ga straks in Leiden maar een paar keer langs de rechtenfacu, dan weet ik weer wat ik wel en niet mag als rechtse.
Ik drink altijd volle melk maar van een boer die het grondig oneens is met de BBB en LTO. Die bestaan namelijk, boeren die wel goed willen omgaan met hun omgeving en daar ook nog een goed belegde boterham mee kunnen verdienen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Denk het wel, zeker bij de starbucks (want rechtsen zijn natuurlijk dol op bucks), maar dan dus met gewone volle melk (wel van Hollandse bodem he, anders wordt Caroline boos).
Of lactose-intolerant.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:25 schreef nostra het volgende:
[..]
Nooit een "cappu" gedronken, ik drink mijn koffie zwart. Maar havermelk vind ik prima te doen, net als de hier verfoeide bietensteaks die ik lekkerder vind dan welk stuk vlees ook. Waarom mag dat niet?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:54 schreef Rnie het volgende:
Ik heb mij een aantal maandjes geleden laten overhalen om een lekkere lefty "havercappu" te nemen. Sindsdien apprecieer ik normale melk des te meer.Hemeltjelief zeg, wat was dat ranzig zeg.
Moet je een linksgeoriënteerde klapwapper zijn om het lekker te vinden? #durftevragen
Ik weer koffiezaken tegenwoordig liever en ga wel naar de appie voor een snelle zwarte bak.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:54 schreef Rnie het volgende:
Ik heb mij een aantal maandjes geleden laten overhalen om een lekkere lefty "havercappu" te nemen. Sindsdien apprecieer ik normale melk des te meer.Hemeltjelief zeg, wat was dat ranzig zeg.
Is het een pré om een linksgeoriënteerde klapwapper te zijn om het lekker te vinden? #durftevragen
een oudoom van mij ging vrijwillig in de industrie in Nazi-Duitsland werken, maar moest weer terug naar Nederland toen hier de mobilisatie begon. Hij zag dat denk ik vooral als een kans om uit de armoede te ontsnappen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:59 schreef capricia het volgende:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het namaakvlees wat ik tot op heden geproefd heb maar niks vond, dan doe ik het liever zonder. Ik heb onderlaatst een stirfry gemaakt met kastanje champignons omdat we een vegatarier aan tafel hadden in plaats van kip en dat was helemaal prima.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nooit een "cappu" gedronken, ik drink mijn koffie zwart. Maar havermelk vind ik prima te doen, net als de hier verfoeide bietensteaks die ik lekkerder vind dan welk stuk vlees ook. Waarom mag dat niet?
Je moet kwaliteit kopen. Ik eet het ook zelden (vervang het vlees liever door noten oid), maar als ik het eet voor bijvoorbeeld de traditionele gourmet met kerst of op de BBQ vind ik het echt lekker. Als je tenminste niet voor het goedkoopste spul gaat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het namaakvlees wat ik tot op heden geproefd heb maar niks vond, dan doe ik het liever zonder. Ik heb onderlaatst een stirfry gemaakt met kastanje champignons in plaats van kip en dat was helemaal prima.
Ik ga nooit voor het goedkoopste (mag ik dat zeggen? Zal vast wel weer een afkeurende opmerking over komen) maar ik weet er ook niet genoeg van om te weten welke soorten/merken beter zijn maar ik vind de smaak gewoon tegenvallen van wat we nu geprobeerd hebben en niet voldoende naar vlees smaken. Geeft ook helemaal niks, ik doe liever zonder in dat geval en dat kan ook prima.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je moet kwaliteit kopen. Ik eet het ook zelden (vervang het vlees liever door noten oid), maar als ik het eet voor bijvoorbeeld de traditionele gourmet met kerst of op de BBQ vind ik het echt lekker. Als je tenminste niet voor het goedkoopste spul gaat.
Ga ik niet zitten wijzigen waardoor ik soms mijn tekst verlies.quote:
Ik eet al jaren geen vlees (wel vis, ja, hypocrietquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk bekennen dat ik het namaakvlees wat ik tot op heden geproefd heb maar niks vond, dan doe ik het liever zonder. Ik heb onderlaatst een stirfry gemaakt met kastanje champignons omdat we een vegatarier aan tafel hadden in plaats van kip en dat was helemaal prima.
Het smaakt idd niet naar vlees, maar dat hoeft van mij dan ook totaal niet. Met groenten kun je veel meer variëren in smaak dan met vlees. Zodra ze proberen de vleessmaak na te maken is het vaak inderdaad niet lekker.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ga nooit voor het goedkoopste (mag ik dat zeggen? Zal vast wel weer een afkeurende opmerking over komen) maar ik weet er ook niet genoeg van om te weten welke soorten/merken beter zijn maar ik vind de smaak gewoon tegenvallen van wat we nu geprobeerd hebben en niet voldoende naar vlees smaken. Geeft ook helemaal niks, ik doe liever zonder in dat geval en dat kan ook prima.
Misschien kan ik daar wel een vrouw vinden dan!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:06 schreef capricia het volgende:
Sletlanaquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien kan ik daar wel een vrouw vinden dan!
Dit is op geen enkele manier een antwoord op de vraag die ik aan je stel.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 16:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik nam mijn vrouw mee uit Rusland (nou ja, van een groepsreis naar oa Rusland, de Donbass en Oekraïne, danquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Misschien kan ik daar wel een vrouw vinden dan!
Links associeer ik persoonlijk meer met zwarte koffie (en zware shagquote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:54 schreef Rnie het volgende:
Is het een pré om een linksgeoriënteerde klapwapper te zijn om het lekker te vinden? #durftevragen
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Links associeer ik persoonlijk meer met zwarte koffie (en zware shag).
Zo stel ik me SP'ers altijd voor.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Geen Van Nelle, maar goedkope bocht natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Havermelk schijnt politiek van de hoogste orde te zijn tegenwoordig. You read it here first.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:24 schreef KaheemSaid het volgende:
Zullen we het weer over Nederlandse politiek hebben?
Nee. Want ik moet dit linkse progressieve bolwerk bewaken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:09 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ben je zelf al onderweg naar Rusland?
Ja, ja, maar ben je ook sneuvelbereid?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Want ik moet dit linkse progressieve bolwerk bewaken.
Ik denk dat we binnenkort een voorstel tot verbod op havermelk gaan krijgen, om die arme rechtse vleeseters die daar last van hebben tevreden te houdenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Havermelk schijnt politiek van de hoogste orde te zijn tegenwoordig. You read it here first.
Oh ja. Nou nee, dan ben ik weg hier.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ja, maar ben je ook sneuvelbereid?
Zeg, ik ben het niet eens met de frame dat alleen arme rechtse mensen vlees eten, hoor. Ik ben ook een verstokt vleeseter!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:28 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ik denk dat we binnenkort een voorstel tot verbod op havermelk gaan krijgen, om die arme rechtse vleeseters die daar last van hebben tevreden te houden
Ik ben eerder niet schietbereid, sorry. Aan mij zul je dus ook niets hebbenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh ja. Nou nee, dan ben ik weg hier.
Zo rollen die progressieven. Dat laat ik graag over aan de mannen die de family values zo graag verdedigen.Zet hem op, mannen!
Maar hoe drink jij je koffie?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben eerder niet schietbereid, sorry. Aan mij zul je dus ook niets hebben
Dat is prima, daar hebben we de wet Gewetensbezwaren voorquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ben eerder niet schietbereid, sorry. Aan mij zul je dus ook niets hebben
Je bent gewoon stiekem rechts, al weet je dat nog nietquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zeg, ik ben het niet eens met de frame dat alleen arme rechtse mensen vlees eten, hoor. Ik ben ook een verstokt vleeseter!
Zwart. Handgemalen en hand opgeschonken, zegt dat wat over mijn politieke mening? En alleen deze bonen: https://www.moyeecoffee.c(...)ingle-origin-koffie/quote:
Ik drink hem ook zwart. Toch een overeenkomst.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zwart. Handgemalen en hand opgeschonken, zegt dat wat over mijn politieke mening? En alleen deze bonen: https://www.moyeecoffee.c(...)ingle-origin-koffie/
Een Jura? Hoe elitair.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik drink hem ook zwart. Toch een overeenkomst.Geen havercappu of latte. Gewoon zwart uit de Jura hier.
Er staan diverse grafieken op het internet waarin de co2 uitstoot van een kilo product met elkaar wordt vergeleken. Een kilo koffiebonen scoort een stuk slechter dan een kilo melk. Dit zou moeten aantonen dat mensen die melk om klimaat redenen laten staan hypocriet zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:22 schreef Hanca het volgende:
Ik vraag me trouwens af waarom koffie, als je het van een leverancier als Moyee drinkt, zo slecht voor het milieu zou zijn? Wie heeft dat verzonnen? Milieucentraal is het er iig niet mee eens: https://www.milieucentraa(...)e%20zuivelvervangers.
Zo'n filterkoffieding van Philips.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een Jura? Hoe elitair.
Normale mensen hebben een ouderwetse gewone koffiezetter
Een Melitta hadden we ooit.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een Jura? Hoe elitair.
En vale spijkerbroeken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:20 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dit klopt dus niet. Of werd je afgewezen door haar?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:54 schreef Rnie het volgende:
Ik ben ook elitair. Zo hoort dat als links persoonquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een Jura? Hoe elitair.
Van mijn koffie blijven ze iig afquote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:43 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Er staan diverse grafieken op het internet waarin de co2 uitstoot van een kilo product met elkaar wordt vergeleken. Een kilo koffiebonen scoort een stuk slechter dan een kilo melk. Dit zou moeten aantonen dat mensen die melk om klimaat redenen laten staan hypocriet zijn.
De denkfout die ze maken is dat er maar 60 gram koffiebonen per liter koffie nodig is. Een kilo koffiebonen staat dus niet gelijk aan een kilo melk.
Impliceer je hiermee dat er verder nogal wat van je afgepakt is?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Van mijn koffie blijven ze iig af
Nee, het is een stijlvorm die aan moet geven dat ik heel erg veel waarde hecht aan mijn koffie... vooral 's ochtends.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:55 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Impliceer je hiermee dat er verder nogal wat van je afgepakt is?
Nee, heb al uitgelegd waarom.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:57 schreef phpmystyle het volgende:
@:etto, kom jij wel eens in een hip koffiebarretje?
Hihi. Wilde je alleen even uitlokken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, heb al uitgelegd waarom.
Geen zin om als ik een zwarte koffie wil moet wachten op klanten voor mij die wel dergelijke complexe samenstellingen willen dat ik weet dat ik met een sprintje naar de Appie sneller m'n pleur heb.
Ik houd van netjes.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hihi. Wilde je alleen even uitlokken.
Jij bent een user waar ik mij geen voorstelling bij kan maken hoe die in het echt is, zoals leeftijd, sociaal-economische status, hoe die leeft, interavert of extravert.
Ben jij een soort Jimmy Dijk? Nuchter, degelijk, doet geen gekke dingen?quote:
nee, maar wegens mijn haardracht noemt mij men doorgaans wel Elvis the Pelvis.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ben jij een soort Jimmy Dijk? Nuchter, degelijk, doet geen gekke dingen?
Er wijkt een ding af: Jimmy rookte gewoon peuken geloof ik. Geen sigaren.
Buiten dat hypocriete mensen irritant zijn, is het vervelend om te zien dat er druk is komen te staan op traditionele cultuurvormen of dingen die heel normaal zijn in onze cultuur, omdat die door deze hypocriete mensen langs alle kanten zwart worden gemaakt. Ik noem: melk drinken, vlees eten, vliegen, je als man of vrouw identificeren, het woord blank gebruiken, Zwarte Pieten, etc.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:04 schreef tufkac het volgende:
[..]
Ik snap dat "hypocrisie" nooit zo. Zelfs als iemand hypocriet is, in hoeverre heb jij daar last van?
Ik kan het ook hypocriet noemen als iemand wel varkens eet, maar geen katten.
Of iemand die heel erg tegen moslims is, maar wel shoarma gaat eten bij de Turk.
Maar ik ga me daar niet vreselijk over opwinden
Dat vind ik wel schokkend. Dan moet je wel van heel erg traditioneel eten. En ook heel weinig nieuwsgierigheid hebben naar ander eten.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 17:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Que? Ik heb nog nooit van mijn leven tofu, avocado, hummus of quinoa gegeten.
Wellicht enigszins. De bereidheid betekent overigens nog niet dat ze ertoe in staat zijnquote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:21 schreef Tijger_m het volgende:
@:TAmaru NWS / Sneuvelbereidheid NL'ers groeit, helft wil land verdedigen
Dat lijkt toch jouw argument over de jeugd en de Nederlanders in militaire dienst toch wel te ondermijnen.
Worden jullie nou zelf niet moe van dat Calimero gejank over de vreselijk grote invloed van Links op alles en iedereen? Steek verdomme je hand eens in eigen boezem en geef gewoon toe dat rechts er een puinhoop van gemaakt heeft de afgelopen regeerperiodes, helemaal zelf, zonder hulp van Links, Aliens, Illuminati of wie of wat dan ook.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Door linkse invloeden in voormalige coalities is dit ook aan de bevolking opgedrongen. Verder zien we door de grote linkse aanwezigheid in de media dat het debat een bepaalde kant op gaat.
Tsja, als je het beleid van de VVD ziet van de afgelopen jaren. Rechts is het niet te noemen. Ze zijn in allerlei linkse plannetjes meegegaan, inclusief alle milieuplannen, stikstofwaanzin, woke-gedoe, etc. Dus dat heeft allang niks meer met echte rechtse politiek te maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:25 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
De VVD socialisten
Asjeblieft zeg, dit is of een trol of hij is zo dom
Zie het bericht boven jou berichtquote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja, als je het beleid van de VVD ziet van de afgelopen jaren. Rechts is het niet te noemen. Ze zijn in allerlei linkse plannetjes meegegaan, inclusief alle milieuplannen, stikstofwaanzin, woke-gedoe, etc. Dus dat heeft allang niks meer met echte rechtse politiek te maken.
Het is natuurlijk net wat je "milieu" noemt, maar voor 1 bakje koffie is volgens mij meer dan 100 liter water nodig.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 18:40 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Koffie vreselijk slecht voor het milieu? Ten opzichte van wat?
Water? Zeker.
Melk? Absoluut niet.
Dat Nederland in de kern diep-socialistisch is, dixit Rutte, heeft natuurlijk wel een kern van waarheid, maar dat maakt de VVD zelfnnog geen socialistische partij.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:17 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja, als je het beleid van de VVD ziet van de afgelopen jaren. Rechts is het niet te noemen. Ze zijn in allerlei linkse plannetjes meegegaan, inclusief alle milieuplannen, stikstofwaanzin, woke-gedoe, etc. Dus dat heeft allang niks meer met echte rechtse politiek te maken.
Dit is natuurlijk onzin.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:22 schreef nostra het volgende:
Dat Nederland in de kern diep-socialistisch is,
Nou volgens mij wel, want je vroeg mij in hoeverre ik er last van heb. Zoals ik zei, maakt de linkse havermelkelite het normale mensen onmogelijk om een normaal leven te leiden. Het gaat mij om de invloed van dit soort hypocriete mensen in de Nederlandse politiek. D66 dus vooral, dat jaren heeft meegeregeerd. De auto wordt kapotbelast, alles moet politiek correct zijn tegenwoordig, woke is niet meer weg te denken ... ja het wordt aan je opgedrongen. En dat komt deels vanuit de overheid, deels vanuit de media, deels vanuit anderen om ons heen die daardoor beïnvloed zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:18 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dit is op geen enkele manier een antwoord op de vraag die ik aan je stel.
Maar koffiebonen komen van de andere kant van de wereld, dus C02 uitstoot.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 19:43 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Er staan diverse grafieken op het internet waarin de co2 uitstoot van een kilo product met elkaar wordt vergeleken. Een kilo koffiebonen scoort een stuk slechter dan een kilo melk. Dit zou moeten aantonen dat mensen die melk om klimaat redenen laten staan hypocriet zijn.
De denkfout die ze maken is dat er maar 60 gram koffiebonen per liter koffie nodig is. Een kilo koffiebonen staat dus niet gelijk aan een kilo melk.
Ik zou de afgelopen coalities niet rechts noemen, al hebben ze er wel een puinhoop van gemaakt ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:17 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Worden jullie nou zelf niet moe van dat Calimero gejank over de vreselijk grote invloed van Links op alles en iedereen? Steek verdomme je hand eens in eigen boezem en geef gewoon toe dat rechts er een puinhoop van gemaakt heeft de afgelopen regeerperiodes, helemaal zelf, zonder hulp van Links, Aliens, Illuminati of wie of wat dan ook.
Probleem met Rutte is dat hij constant mee is gegaan in onzalige compromissen, verkiezingsprogramma van een ander overnemen omdat hij verliefd was/is op de macht.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat Nederland in de kern diep-socialistisch is, dixit Rutte, heeft natuurlijk wel een kern van waarheid, maar dat maakt de VVD zelfnnog geen socialistische partij.
Jesus Holy Fucking Christ.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zou de afgelopen coalities niet rechts noemen,
Rutte heeft de hele rechtse identiteit van de VVD overboord gezet. Echt een aanfluiting die man, voor zijn eigen partij en voor dit land. Meest dramatische en leugenachtige premier ooit, hoewel hij een geweldig politicus is en ook als diplomaat erg goed is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probleem met Rutte is dat hij constant mee is gegaan in onzalige compromissen, verkiezingsprogramma van een ander overnemen omdat hij verliefd was/is op de macht.
Dat is regeren in Nederland he? Je zit in een coalitie...quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probleem met Rutte is dat hij constant mee is gegaan in onzalige compromissen, verkiezingsprogramma van een ander overnemen omdat hij verliefd was/is op de macht.
Probleem is dat er een giftige uitruil is geweest tussen links en rechts.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:27 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zou de afgelopen coalities niet rechts noemen, al hebben ze er wel een puinhoop van gemaakt ja.
Rutte was, en is, in de kern juist klassiek-liberaal, heeft vervolgens een conservatievere koers moeten varen voor het VVD-leiderschap en daarna inderdaad (soms te) fors moeten inleveren omdat we nu eenmaal een coalitielandje zijn.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:28 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou, of Rutte dit gedaan heeft, tsjah, het is in elk geval toegestaan. In ruil voor kleine gestes zoals een post in het kabinet, schouderkloppen, en een goede cv. Het is onvoorstelbaar dat dit zolang heeft kunnen doorgaan bij de VVD.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Rutte heeft de hele rechtse identiteit van de VVD overboord gezet. Echt een aanfluiting die man, voor zijn eigen partij en voor dit land. Meest dramatische en leugenachtige premier ooit, hoewel hij een geweldig politicus is en ook als diplomaat erg goed is.
En is dat dan de schuld van links of is rechts gewoon een stel amateurs zonder ruggengraat, die zich omver laten lullen om maar op het pluche te blijven?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Probleem is dat er een giftige uitruil is geweest tussen links en rechts.
Rechts/VVD: goed begrotingsbeleid
Links: kosten op allerlei vervuiling gezet dmv accijnzen (gevolg bestaansproblematiek)
Rechts/VVD: dividendbelasting korting voor ASML alsmede fondsen voor "innovatie" waar ze gretig uit halen
Links; Ruimhartig asielbeleid
Rechts/VVD: specifieke lobby belangen voor bedrijfsleven maar zéér subtiel
Links: grote NPO, benoemingen in allerlei raden van (semi) overheidsbeleid
En deze voorbeelden zijn niet limitatief, en dat heeft gewoon giftig uitgepakt.
Rutte I was wel rechts. Duurde niet zo lang, anderhalf jaar. Balkenende I en III misschien ook, die duurden ook niet lang.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Jesus Holy Fucking Christ.
Piep piep, hallo, piep piep, hallo….
Stop eens met het schuim op de mond schelden. Ik steek als "rechts" toch ook de hand in eigen boezem.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En is dat dan de schuld van links of is rechts gewoon een stel amateurs zonder ruggengraat, die zich omver laten lullen om maar op het pluche te blijven?
"goed begrotingsbeleid" is niet alleen aan de VVD voorbehouden. Sterker nog, Dijsselbloem was een PvdA'er. Verder hebben we relatief een streng asielbeleid en een kleine NPO.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Links: kosten op allerlei vervuiling gezet dmv accijnzen (gevolg bestaansproblematiek)
Rechts/VVD: dividendbelasting korting voor ASML alsmede fondsen voor "innovatie" waar ze gretig uit halen
Ook de schuld van links zeker?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Rutte I was wel rechts. Duurde niet zo lang, anderhalf jaar. Balkenende I en III misschien ook, die duurden ook niet lang.
Dikke onzin. Klopt niks van.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin. Hij heeft helemaal geen ideologische veren, behalve een neus om aardig gevonden te worden en een enorme drive om in hoge bestuursrollen te komen. De VVD was daarvoor een middel.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:32 schreef nostra het volgende:
[..]
Rutte was, en is, in de kern juist klassiek-liberaal, heeft vervolgens een conservatievere koers moeten varen voor het VVD-leiderschap en daarna inderdaad (soms te) fors moeten inleveren omdat we nu eenmaal een coalitielandje zijn.
Het is niet per se iemands schuld, want dit is een coalitieland, maar ik vind dus wel dat het beleid vooral uitgezet werd door linkse invloeden de afgelopen jaren. Migratie, klimaat, stikstof. Wonen durf ik niet te zeggen maar dat heeft ook vooral met migratie te maken. Dus als het beleid gefaald heeft, dan kwam dat door links. Ik wil er best in mee als je wilt beweren dat het de schuld van rechts was dat ze links te veel macht hebben gegeven. Maar het was vooral de schuld van rechts dat ze niet met Wilders in zee wilden, want zoals iemand heeft aangetoond in dit topic was er met Wilders en wellicht FvD of SGP altijd een rechtse meerderheid te vinden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En is dat dan de schuld van links of is rechts gewoon een stel amateurs zonder ruggengraat, die zich omver laten lullen om maar op het pluche te blijven?
Waarom denk je dat dat niet zo lang duurde?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:33 schreef TAmaru het volgende:
Rutte I was wel rechts. Duurde niet zo lang, anderhalf jaar.
Niet per se. Een groot probleem in Nederland is dat er niet echt een goede rechtsradicale partij is. Een partij met bestuurders, filosofen, en leden. De LPF was na Pims dood een samengeraapt zooitje, de PVV is geen democratische (leden)partij en maar weinigen, zeker mensen met een reputatie, durfden zich ook mede door de harde uitspraken van Wilders tegenover moslims en Marokkanen te vereenzelvigen met deze partij. De FvD leek het even beter te gaan doen maar gaat nu ten onder aan Baudet, die gewoon volledig doorgedraaid is.quote:
Radicaal rechts = "goed"?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:42 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Niet per se. Een groot probleem in Nederland is dat er niet echt een goede rechtsradicale partij is. Een partij met bestuurders, filosofen, en leden. De LPF was na Pims dood een samengeraapt zooitje, de PVV is geen democratische (leden)partij en maar weinigen, zeker mensen met een reputatie, durfden zich ook mede door de harde uitspraken van Wilders tegenover moslims en Marokkanen te vereenzelvigen met deze partij. De FvD leek het even beter te gaan doen maar gaat nu ten onder aan Baudet, die gewoon volledig doorgedraaid is.
Vlaams Belang is bijvoorbeeld een prachtige radicaal-rechtse partij met intelligente mensen, goede bestuurders, etc.
Verderop in Europa zijn nog wel meer voorbeelden te vinden.
Daarom is het ook echt lastig geweest voor meer gevestigde partijen om in een echte coalitie te stappen met LPF, PVV of FvD. En dat is ook wel begrijpelijk.
Ik hoop nog steeds dat iemand in Nederland in dat gat wil springen, want dat gat is er. Een radicaal-rechtse ledenpartij, zonder rare complottheorieën en met intelligente en gedegen bestuurders.
Daarvoor ook al.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:42 schreef TAmaru het volgende:
De LPF was na Pims dood een samengeraapt zooitje,
En verderop in Europa zijn er nog meer van die goede bestuurders te vinden bij radicaal rechtsquote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daarvoor ook al.
Verder: Vlaams Belang en goede bestuurders
Dan ken je de JOVD-Rutte niet. Feitelijk was dat de basis voor Paars-1. Met Saab-scheurende Jort Kelders die een fusie tussen JD en JOVD nog voorkwámen, maar Rutte wilde dat dolgraag.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:37 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Onzin. Hij heeft helemaal geen ideologische veren, behalve een neus om aardig gevonden te worden en een enorme drive om in hoge bestuursrollen te komen. De VVD was daarvoor een middel.
Gouden Dageraad, Jobbik, Vox, AfD, fijn spul inderdaad.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En cerderop in Europa zijn er nog meer van die goede bestuurders te vinden bij radicaal rechts![]()
Rutte mijmerde over een middenpartij met rechtsere PvdA'ers en linksere VVD'ers (waar hij zichzelf en generatiegenote Melanie Schultz-van Haagen toe rekende). Nu kun je je afvragen of php daarin juist niet gelijk heeft dat Rutte een End-of-ideology-technocraat was.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan ken je de JOVD-Rutte niet. Feitelijk was dat de basis voor Paars-1. Met Saab-scheurende Jort Kelders die een fusie tussen JD en JOVD nog voorkwámen, maar Rutte wilde dat dolgraag.
Dat de man leiderschapsgeil is, geldt natuurlijk voor elke succesvolle premier, dat word je niet zonder.
Ben je nou echt zo dom of doe je maar alsof? Wat voor sufkuttenpartij ben je als je je beleid laat bepalen door partijen die niet in jouw coalitie zitten en minder zetels in de Kamer hebben?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:37 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is niet per se iemands schuld, want dit is een coalitieland, maar ik vind dus wel dat het beleid vooral uitgezet werd door linkse invloeden de afgelopen jaren. Migratie, klimaat, stikstof. Wonen durf ik niet te zeggen maar dat heeft ook vooral met migratie te maken. Dus als het beleid gefaald heeft, dan kwam dat door links. Ik wil er best in mee als je wilt beweren dat het de schuld van rechts was dat ze links te veel macht hebben gegeven. Maar het was vooral de schuld van rechts dat ze niet met Wilders in zee wilden, want zoals iemand heeft aangetoond in dit topic was er met Wilders en wellicht FvD of SGP altijd een rechtse meerderheid te vinden.
Pragmatisch, vooral, dat zeker. En als sinds zijn jonge jaren extreem goed in het deëscaleren van conflicten, niet in de laatste plaats om zichzelf verderop te helpen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte mijmerde over een middenpartij met rechtsere PvdA'ers en linksere VVD'ers (waar hij zichzelf en generatiegenote Melanie Schultz-van Haagen toe rekende). Nu kun je je afvragen of php daarin juist niet gelijk heeft dat Rutte een End-of-ideology-technocraat was.
Je schrijft eerst dat hij klassiek-liberaal is, en nu dat hij een van de actoren is van paars 1?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan ken je de JOVD-Rutte niet. Feitelijk was dat de basis voor Paars-1. Met Saab-scheurende Jort Kelders die een fusie tussen JD en JOVD nog voorkwámen, maar Rutte wilde dat dolgraag.
Dat de man leiderschapsgeil is, geldt natuurlijk voor elke succesvolle premier, dat word je niet zonder.
Je kan het ook gewoon plat opportunisme noemen hoor.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:51 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Rutte mijmerde over een middenpartij met rechtsere PvdA'ers en linksere VVD'ers (waar hij zichzelf en generatiegenote Melanie Schultz-van Haagen toe rekende). Nu kun je je afvragen of php daarin juist niet gelijk heeft dat Rutte een End-of-ideology-technocraat was.
Het doel was vooral om een "eerste" kabinet zonder confessionele partij te creëren, met JOVD- en liberale speerpunten als nadruk op individualisme, legalisering van softdrugs, afschaffing van de winkelsluitingswet, abortus, euthanasie en de JD met trivialere zaken als het afschaffen van "God zij met ons" op de gulden - wat helaas er niet van is gekomen en zelfs nu nog op de 2-euromunt moet prijken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:57 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je schrijft eerst dat hij klassiek-liberaal is, en nu dat hij een van de actoren is van paars 1?
Zo ken ik Rutte
En je lijkt te baggetaliseren wat deze goed geklede en immers gemutste man heeft gedaan de afgelopen 14. En niemand bij de VVD die hier echt tegen op stond.
- transport zit in de co2 berekening althans van de meest geciteerde bron *quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:25 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar koffiebonen komen van de andere kant van de wereld, dus C02 uitstoot.
Aan de andere kant koffie is zwart en lekker inclusief en melk is wit dus racisme.
Fantastisch, al die progressieve punten waren er anders ook wel begin 00 gekomen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:15 schreef nostra het volgende:
[..]
Het doel was vooral om een "eerste" kabinet zonder confessionele partij te creëren, met JOVD- en liberale speerpunten als nadruk op individualisme, legalisering van softdrugs, afschaffing van de winkelsluitingswet, abortus, euthanasie en de JD met trivialere zaken als het afschaffen van "God zij met ons" op de gulden - wat helaas er niet van is gekomen en zelfs nu nog op de 2-euromunt moet prijken.
Ik denk, of weet wel vrijwel zeker, dat ook links zal erkennen dat met het vertrek van Rutte de komende jaren een zwaar verlies in het premierschap en het bestuurlijk functioneren zullen lijden, ook als Timmermans premier geworden zou zijn (of, wat onwaarschijnlijk, alsnog wordt).quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:20 schreef phpmystyle het volgende:
Je gaat een beetje aan het punt voorbij dat de VVD echt steken heeft laten vallen als het gaat om het functioneren van deze kerel. Voor de helderheid, Rutte lijkt mij aardig gozer, 100% te vertrouwen. Maar bestuurlijk was het gewoon een reptiel.
Rutte als gezicht van `entiteit` Nederland en media fenomeen zal zeker gemist worden. En dat links hem gaat missen geloof ik ook wel. Dat weet ik wel zeker.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:23 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik denk, of weet wel vrijwel zeker, dat ook links zal erkennen dat met het vertrek van Rutte de komende jaren een zwaar verlies in het premierschap en het bestuurlijk functioneren zullen lijden, ook als Timmermans premier geworden zou zijn (of, wat onwaarschijnlijk, alsnog wordt).
Dus als ik het goed begrijp ben je van mening dat je momenteel geen normaal leven meer kan leiden?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:25 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou volgens mij wel, want je vroeg mij in hoeverre ik er last van heb. Zoals ik zei, maakt de linkse havermelkelite het normale mensen onmogelijk om een normaal leven te leiden. Het gaat mij om de invloed van dit soort hypocriete mensen in de Nederlandse politiek. D66 dus vooral, dat jaren heeft meegeregeerd. De auto wordt kapotbelast, alles moet politiek correct zijn tegenwoordig, woke is niet meer weg te denken ... ja het wordt aan je opgedrongen. En dat komt deels vanuit de overheid, deels vanuit de media, deels vanuit anderen om ons heen die daardoor beïnvloed zijn.
Zeker als je het verschil ziet tussen de beschaafde kabinetten onder Rutte en het groepje amateur tuig dat we de komende weken moeten ondergaan.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Rutte als gezicht van `entiteit` Nederland en media fenomeen zal zeker gemist worden. En dat links hem gaat missen geloof ik ook wel. Dat weet ik wel zeker.
De VVD lift mee op de post-truth-hype. Dat is een extreem cynische manier van politiek bedrijven. De PvdA is vooral zoekend naar wat ze nou eigenlijk zijn. Dat is een bijzonder wonderlijke manier van politiek bedrijven.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Omdat de VVD blijkbaar niet bang is om het succesverhaal van anderen te kopieren. Waarom het bij VVD als een deksel op de neus is uitgepakt weet ik niet precies. Zal ermee te maken hebben dat het moeilijk is anti-establishment te zijn en vernieuwing te beloven als je letterlijk vastgeroest zit in het pluche. Maar zelfs dan hebben ze nog hetzelfde gescoord als PvdA/GL daarbij mochten zij gewoon onderhandelen om te regeren, die luxe is PvdA/GL niet gegund daarvoor moeten ze groter worden of andere linkse partijen moeten groter worden zonder dat het PvdA/GL zetels kost. Ik zie met dezelfde strategie van de afgelopen 20 jaar niet de noodzakelijke politieke aardverschuiving komen.
Hoe verklaar jij dan dat VVD even goed scoort als PvdA/GL met een type verhaal waarvan jij zegt dat het niet succesvol is. De feiten laten toch anders zien, zelfs met hun hoeveelheid schandalen een toch vrij ontevreden bevolking én proberen te profileren op precies hetzelfde punt als PVV immigratie zijn ze even populair als de grootste linkse partij.
[..]
Laat ik dan puur voor mezelf spreken: ik wil niet meegaan in die domheid, die aangeprate angst voor immigranten, die aangeprate angst voor 'woke' en alle onzin die er gespuid wordt om de boel maar zoveel mogelijk richting domrechts te krijgen. Pak ze maar op inhoud.quote:Welke fout? De fout waarmee je regeringsdeelname hebt in een kabinet vol gelijkgezinde partijen? De fout waarmee je een meerderheid van de stemmers in het land bereikt? De fout waarmee je decennialang de politiek jouw kant op kan laten trekken...
Daarbij hoeft het een het andere toch niet uit te sluiten, omdat Bij1 in de kamer zat en minder genuanceerd geluid uitsloeg was het toch niet zo dat je niet meer kon zeggen dat er op links ook optimistisch en realistisch geluid is.
[..]
Nouja volgens mij is dit een heilloze weg die we nu al 20 jaar op rij proberen die het telkens aflegt tegen het meegaan met de tijd. Het verhaal is ook niet te complex men moet het niet. Ik heb vaak genoeg discussies gevoerd met mensen op rechts om te weten dat je met feiten of rationaliteit nergens komt. De fabels over het kapitalisme en socialisme zitten te verankerd in de geest. Ik ben echt vrij overtuigd dat links gewoon zijn eigen mythevorming moet doen. Zoals iedereen vreest voor de luie uitkeringstrekker of de uitzuigende migrant. Zou ik zeggen maak mensen bang voor de wereld waar AI de laatste middenklassers op de schopstoel zet, de wereld waar je kan werkend arm kan zijn waar je 2 banen moet hebben om rond te komen zoals in Amerika.
[..]
Door Hanca? Je wint ook niet door je daarboven te stellen. Serieus waarop baseer je dat je niet wint met leugens? Trump staat gewoon weer op winst in Amerika. Wilders is in Nederland de grootste. Hoe bedoel je je wint niet met leugens.
Nee wat mij betreft kijkt links echt veel te veel naar zichzelf. Weet je waar links succesvol was, in Denemarken met hun asielbeleid dat ik alleen kan omschrijven als dramatisch. Ik zou dat zeker niet kopieren, ik zou niet op een partij stemmen die zulk beleid kan slikken. Maar het is denk een mooi voorbeeld hoe je heilige huisjes moet slopen om verder te komen. In dit geval zie ik dus als probleem dat links veel te veel vecht met de handen op de rug.
Ja, leuk maar ook als het gaat om watergebruik scoort koffie beter dan melk. Havermelk scoort ook beter dan melk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is natuurlijk net wat je "milieu" noemt, maar voor 1 bakje koffie is volgens mij meer dan 100 liter water nodig.
En: "De koffieproductie verandert de ecosystemen van het regenwoud, wat een negatieve invloed heeft op de planten- en diersoorten die er leven. Wereldwijd leidt het gebruik van monocultuurkoffie tot ontbossing, bodemerosie en watervervuiling."
Melk is misschien vooral slecht voor het klimaat? Het ligt er wellicht ook aan wat voor soort melk je drinkt.
Zelf drink ik overigens zeer weinig melk uit gezondheidsoverwegingen en als ik melk drink, dan wel biologisch.
Dat kun je wel (een volgend deel althans). Je zit nu verkeerd. Hier moet je zijn: POL / Fusie PvdA en Groenlinks #8quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:26 schreef Blastbeat het volgende:
Wat een onhandig systeem hier dat je niet gewoon door kunt gaan in eenzelfde draadje. Maar wel lekker 1998-stijl. Dat dan weer wel.
Anyway.
[..]
De VVD lift mee op de post-truth-hype. Dat is een extreem cynische manier van politiek bedrijven. De PvdA is vooral zoekend naar wat ze nou eigenlijk zijn. Dat is een bijzonder wonderlijke manier van politiek bedrijven.
Voor mij persoonlijk zou de conclusie zijn: deze twee zijn af. Weg ermee.
[..]
Laat ik dan puur voor mezelf spreken: ik wil niet meegaan in die domheid, die aangeprate angst voor immigranten, die aangeprate angst voor 'woke' en alle onzin die er gespuid wordt om de boel maar zoveel mogelijk richting domrechts te krijgen. Pak ze maar op inhoud.
Vervelend voor je dat je je daardoor zo aangevallen voelt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 21:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Buiten dat hypocriete mensen irritant zijn, is het vervelend om te zien dat er druk is komen te staan op traditionele cultuurvormen of dingen die heel normaal zijn in onze cultuur, omdat die door deze hypocriete mensen langs alle kanten zwart worden gemaakt. Ik noem: melk drinken, vlees eten, vliegen, je als man of vrouw identificeren, het woord blank gebruiken, Zwarte Pieten, etc.
Door linkse invloeden in voormalige coalities is dit ook aan de bevolking opgedrongen. Verder zien we door de grote linkse aanwezigheid in de media dat het debat een bepaalde kant op gaat.
Het zou er dus op uit kunnen draaien dat we in de toekomst bepaalde dingen helemaal niet meer mogen of dat ze steeds moeilijker worden gemaakt.
Ik zeg ook helemaal niet dat je mee moet gaan in de angst voor immigranten of dat je mee moet gaan in woke angst. Uiteraard niet, dan dans je naar de pijpen van een ander. Je zult dat soort talking points juist zelf moeten gaan maken. De kracht ligt ook in herhaling, Wilders is al 20 jaar lang hetzelfde verhaal aan het houden op een gegeven moment weten mensen blijkbaar niet meer dat het maar een verhaal is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:26 schreef Blastbeat het volgende:
[..]
De VVD lift mee op de post-truth-hype. Dat is een extreem cynische manier van politiek bedrijven. De PvdA is vooral zoekend naar wat ze nou eigenlijk zijn. Dat is een bijzonder wonderlijke manier van politiek bedrijven.
Voor mij persoonlijk zou de conclusie zijn: deze twee zijn af. Weg ermee.
[..]
Laat ik dan puur voor mezelf spreken: ik wil niet meegaan in die domheid, die aangeprate angst voor immigranten, die aangeprate angst voor 'woke' en alle onzin die er gespuid wordt om de boel maar zoveel mogelijk richting domrechts te krijgen. Pak ze maar op inhoud.
Maar geen sympathieke inborst.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 23:10 schreef nostra het volgende:
Die Eickhout is technisch goed, jammer genoeg.
Amen. Verder dan de eigen horizon kijken is lastig voor velen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:48 schreef KaheemSaid het volgende:
Het is mijn opinie dat jullie in de discussie of links of rechts nou gefaald heeft, en of dit ligt aan Rutte’s visieloosheid of D66’s gedram, dezelfde naar binnen gekeerde kijkwijze hebben die de afgelopen verkiezingen typeerde.
Dit verhaal van deze Brits/Russische filosoof vind je misschien ook wel interessant dan:quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:48 schreef KaheemSaid het volgende:
Het is mijn opinie dat jullie in de discussie of links of rechts nou gefaald heeft, en of dit ligt aan Rutte’s visieloosheid of D66’s gedram, dezelfde naar binnen gekeerde kijkwijze hebben die de afgelopen verkiezingen typeerde. Mocht het allemaal aan D66, aan de VVD of aan het constante verhaal van Wilders liggen dan hadden we geen Brexit, geen Trump, geen Meloni, geen AfD, geen LePen, geen Vlaams Belang, geen Orban en geen PiS gehad. Kortom we kunnen Rutte of D66 de schuld geven van alles wat er in de wereld gebeurd, maar het is echt een mondialer verschijnsel.
Wanneer we dan wel mogelijke oorzaken aan gaan wijzen dan denk ik dat dit onder andere veroorzaakt wordt door:
- De grootschalige opkomst van nieuwe media :
nieuwe media zorgen altijd voor populisme en polarisatie. Toen de boekdrukkunst (en daarmee het maken van pamfletten) opkwam was er veel Populisme, Hitler was de eerste Duitse politicus die de radio veelvoudig inzette, etc.) inmiddels hebben we social media en AI.
- De tekortkomingen van de marktwerking :
Vanaf eind jaren 70 was marktwerking een duizend dingen doekje. Of het nu gaat om de zorg, de woningbouw of nutsvoorzieningen was. Inmiddels weten we dat de markt niet de oplossing voor alles is, dat de markt tekortkomingen heeft. Tegelijk is de markt het gereedschap wat politici al best lang tot beschikking hebben en lijken er nog niet echt nieuwe gereedschappen beschibaar.
- We zien dat de wereld een onrustigere plek worden. Niet alleen is Rusland wieder da, maar ook China heeft een grote invloed door haar productie en handige monopoly op vitale grondstoffen. Ondertussen ontstaat er een behoorlijke strijd om industriepolitiek terwijl Europa en Nederland vooral zakken geld uittrekt om onvrede te zussen (coronafonds, uitkoopregeling boeren, etc.)
Er zullen vast nog veel meer dingen zijn waar ik zo één, twee drie niet aan gedacht heb. Maar ik denk dat het echt te simpel is om Rutte of D66, links of rechts de schuld te geven.
Helemaal eens, de ruk naar radicaal rechts is helaas iets wat we internationaal zien. Zelfs niet alleen in het westen. Daarvan de schuld geven aan Rutte, Kaag of Timmermans is nogal vreemd.quote:Op woensdag 5 juni 2024 08:48 schreef KaheemSaid het volgende:
Het is mijn opinie dat jullie in de discussie of links of rechts nou gefaald heeft, en of dit ligt aan Rutte’s visieloosheid of D66’s gedram, dezelfde naar binnen gekeerde kijkwijze hebben die de afgelopen verkiezingen typeerde. Mocht het allemaal aan D66, aan de VVD of aan het constante verhaal van Wilders liggen dan hadden we geen Brexit, geen Trump, geen Meloni, geen AfD, geen LePen, geen Vlaams Belang, geen Orban en geen PiS gehad. Kortom we kunnen Rutte of D66 de schuld geven van alles wat er in de wereld gebeurd, maar het is echt een mondialer verschijnsel.
Wanneer we dan wel mogelijke oorzaken aan gaan wijzen dan denk ik dat dit onder andere veroorzaakt wordt door:
- De grootschalige opkomst van nieuwe media :
nieuwe media zorgen altijd voor populisme en polarisatie. Toen de boekdrukkunst (en daarmee het maken van pamfletten) opkwam was er veel Populisme, Hitler was de eerste Duitse politicus die de radio veelvoudig inzette, etc.) inmiddels hebben we social media en AI.
- De tekortkomingen van de marktwerking :
Vanaf eind jaren 70 was marktwerking een duizend dingen doekje. Of het nu gaat om de zorg, de woningbouw of nutsvoorzieningen was. Inmiddels weten we dat de markt niet de oplossing voor alles is, dat de markt tekortkomingen heeft. Tegelijk is de markt het gereedschap wat politici al best lang tot beschikking hebben en lijken er nog niet echt nieuwe gereedschappen beschibaar.
- We zien dat de wereld een onrustigere plek worden. Niet alleen is Rusland wieder da, maar ook China heeft een grote invloed door haar productie en handige monopoly op vitale grondstoffen. Ondertussen ontstaat er een behoorlijke strijd om industriepolitiek terwijl Europa en Nederland vooral zakken geld uittrekt om onvrede te zussen (coronafonds, uitkoopregeling boeren, etc.)
Er zullen vast nog veel meer dingen zijn waar ik zo één, twee drie niet aan gedacht heb. Maar ik denk dat het echt te simpel is om Rutte of D66, links of rechts de schuld te geven.
Als Trump, Tate, Putin, Bolsenaro, Orban, Baudet, Wilders etc degenen zijn die de aandacht krijgen; dan weet je inderdaad dat het niet aan links ligt maar aan de groeiende populariteit van het fascisme.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Helemaal eens, de ruk naar radicaal rechts is helaas iets wat we internationaal zien. Zelfs niet alleen in het westen. Daarvan de schuld geven aan Rutte, Kaag of Timmermans is nogal vreemd.
Ik denk vooral dat jouw eerste punt, de social media, de oorzaak zijn.
Maar ik wil nog een punt noemen: de enorme ik-gerichtheid van de samenleving. De 'wij' is verdwenen, het leven is volledig geïndividualiseert. Daarbij zijn andere houvasten als kerk, vast werk, vaste vriendenkringen (die vaak uiteenvallen door scheidingen) en vaste relaties verdwenen. Dat betekent dat veel mensen onzeker zijn geworden. De veiligheid, geborgenheid in de samenleving is verdwenen. Het gevoel dat iemand je op vangt als het mis gaat ook. En dat uit zich niet alleen in veel meer boosheid, ook in het zoeken van een zondebok (anders is alles wat mis gaat je eigen schuld, dat kan niet) en het belangrijkste: in een totaal andere manier van denken.
Waar vroeger mensen nadachten over wat het beste is voor de maatschappij en anderen ook alles gunden, waardoor bijvoorbeeld de opvang van mensen in nood of het steunen van mensen die het moeilijk hebben vanzelfsprekend was, is tegenwoordig de enige gedachte: "Wat heb ik er aan? Heb ik er last van? Wat kost het mij?" Totale ik-gerichtheid die er voor zorgt dat een samenleving eigenlijk nauwelijks kan functioneren. Met elke maatregel wordt er namelijk wel iemand boos, omdat hij of zij er 'last' van heeft of er niet van profiteert. "En ik dan?" is de meest gangbare gedachte. In plaats van "goed dat er aan die groep gedacht wordt".
Deze individualisering zie je trouwens op links en rechts. Je ziet het ook enorm in het totale onbegrip naar elkaar en het elkaar niet eens willen begrijpen.
Ik vrees dat deze enorme individualisering, in de jaren 90 al ingezet en nog weer versterkt door social media, niet terug te draaien is. En dus zal het 'wij' denken niet terug komen, waardoor politiek besluiten nemen steeds moeilijker zal worden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier zo weinig van af weet en dat de dingen die Baudet zegt vaak zo vergezocht zijn, dat ik helemaal niet begrijp wat hij zegt. Wat is er trouwens mis mee als joden betrokken waren bij de denazificatie van Europa?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:45 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Ik dacht al .... leutert Baudet minder de laatste tijd ?
Poeffff gelukkig niet.... we willen dat niet missen van hem, toch ?
Dat is te kort door de bocht. Want dan kijk je niet naar de oorzaken. En juist die oorzaken probeerde ik wat te vangen in mijn post.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Trump, Tate, Putin, Bolsenaro, Orban, Baudet, Wilders etc degenen zijn die de aandacht krijgen; dan weet je inderdaad dat het niet aan links ligt maar aan de groeiende populariteit van het fascisme.
Ik gelukkig wel omdat ik qua inkomen niet aan de onderkant van het spectrum zit en ik niet fulltime hoef te werken. Maar anders heb je dus echt een kutleven in Nederland. Je moet in Nederland wel echt keihard pakken pakken pakken want mensen die eerlijk zijn en hard werken komen gewoon niet rond. En dat ligt vooral aan al die linkse hobby's die gefinancierd moeten worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 22:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp ben je van mening dat je momenteel geen normaal leven meer kan leiden?
Dat heeft niks te maken met linkse hobby's, maar vooral met een te lage belasting voor mensen en bedrijven die wel zeer ruim rond komen en grote kapitalen hebben en met de zeer sterk toenemende kosten van de zorg, de begroting die even groot dreigt te worden als alle andere begrotingen samen. Beide geen linkse hobby's.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik gelukkig wel omdat ik qua inkomen niet aan de onderkant van het spectrum zit en ik niet fulltime hoef te werken. Maar anders heb je dus echt een kutleven in Nederland. Je moet in Nederland wel echt keihard pakken pakken pakken want mensen die eerlijk zijn en hard werken komen gewoon niet rond. En dat ligt vooral aan al die linkse hobby's die gefinancierd moeten worden.
Noem die linkse hobbies eens en geef eens weer hoeveel die de hardwerkende Nederlander kosten en leg mij dan eens uit waarom het rechtse kabinet vooral lijkt te bezuinigen op zaken die de hardwerkende Nederlander treft?quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik gelukkig wel omdat ik qua inkomen niet aan de onderkant van het spectrum zit en ik niet fulltime hoef te werken. Maar anders heb je dus echt een kutleven in Nederland. Je moet in Nederland wel echt keihard pakken pakken pakken want mensen die eerlijk zijn en hard werken komen gewoon niet rond. En dat ligt vooral aan al die linkse hobby's die gefinancierd moeten worden.
Je maakt jezelf echt volledig belachelijk door het gebruik van het woord fascisme. Een beetje vergelijkbaar met het gebruik van het woord communisme of socialisme in Amerika tijdens de Koude Oorlog. Daar was dat gewoon een soort scheldwoord, en alles wat je als communisme of socialisme kon wegzetten, was per definitie evil.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:18 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als Trump, Tate, Putin, Bolsenaro, Orban, Baudet, Wilders etc degenen zijn die de aandacht krijgen; dan weet je inderdaad dat het niet aan links ligt maar aan de groeiende populariteit van het fascisme.
Ben het helemaal met je eens, zullen we hetzelfde doen voor domrechts, dom links, Woke, etc? Gewoon discussiëren over de inhoud.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je maakt jezelf echt volledig belachelijk door het gebruik van het woord fascisme. Een beetje vergelijkbaar met het gebruik van het woord communisme of socialisme in Amerika tijdens de Koude Oorlog. Daar was dat gewoon een soort scheldwoord, en alles wat je als communisme of socialisme kon wegzetten, was per definitie evil.
Als je dit verhaal neerpoot maar wel aankomt met "Linkse hobbies" dan denk ik toch dat er ergens een disconnect zit bij jou want je doet zelf exact hetzelfde maar dan vind je dat blijkbaar wel ok want dan past het in jouw denkwereld.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:44 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Je maakt jezelf echt volledig belachelijk door het gebruik van het woord fascisme. Een beetje vergelijkbaar met het gebruik van het woord communisme of socialisme in Amerika tijdens de Koude Oorlog. Daar was dat gewoon een soort scheldwoord, en alles wat je als communisme of socialisme kon wegzetten, was per definitie evil.
Fascisme is dat blijkbaar nog steeds voor ons. En dat is triest. Ten eerste zijn de mensen die jij noemt helemaal geen fascisten, ten tweede vind ik het jammer dat we door het leed dat de fascisten maar vooral de nazi's hebben veroorzaakt niet meer kunnen inzien dat het fascisme ook best positieve eigenschappen kan hebben, zoals bijvoorbeeld nationalisme, sterk leiderschap, discipline, veiligheid, verzet tegen anarchisme, communisme en bepaalde aspecten van het kapitalisme, en behoudendheid of conservatisme. Daar kwamen natuurlijk bepaalde in mijn ogen en de ogen van de meeste mensen zeer verwerpelijke standpunten bij over raciale rangorde, haat tegen joden, homo's, gekleurden, etc.
Het is echt een doodzonde dat iedereen die in het politieke debat iets roept dat ergens iets te maken kan hebben met nationalisme of conservatisme meteen voor fascist wordt uitgemaakt. Ook is kritiek op massa-immigratie iets totaal anders dan de xenofobie en raciale theorieën van het fascisme en het nazisme in het bijzonder. Want zelfs een Baudet zegt dat de islam bijvoorbeeld een prima cultuur is, maar dat die gewoon wel thuis hoort in een islamitisch land. Dat is iets heel anders dan zeggen dat wij superieur zijn aan bepaalde mensen of dat andere volkeren/culturen/geloven zelfs vernietigd zouden moeten worden, zoals de nazi's deden.
Overigens is het de vraag of nazisme en fascisme ook niet heel erg verschilde, maar goed.
Prima, maar ik heb links nooit beschuldigd van communisme, en dan gedaan alsof de kous daarmee af was, zoals mensen met fascisme doen. Gewoon roepen "ja maar dat is fascisme" en dan niet verder beargumenteren, want alleen dat is al genoeg. Het links van nu heeft ook niks meer met communisme te maken natuurlijk.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:51 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ben het helemaal met je eens, zullen we hetzelfde doen voor domrechts, dom links, Woke, etc? Gewoon discussiëren over de inhoud.
Megabelastingvoordelen voor Shell, ASML, Schiphol en andere grootverdieners, het stimuleren van zoveel mogelijk ZZP'ers met alle risico's vandien.... erg socialistisch, inderdaad!quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:01 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Prima, maar ik heb links nooit beschuldigd van communisme, en dan gedaan alsof de kous daarmee af was, zoals mensen met fascisme doen. Gewoon roepen "ja maar dat is fascisme" en dan niet verder beargumenteren, want alleen dat is al genoeg. Het links van nu heeft ook niks meer met communisme te maken natuurlijk.
Socialisme is wel wat anders misschien. Ik riep gisteren natuurlijk dat de VVD een stel socialisten was, mede omdat ze zoveel havermelk drinken, maar ook vanwege hun redelijk socialistische beleid. Ik vind dat je dat woord nog best kunt gebruiken, zeker omdat er nog een socialistische en een sociaaldemocratische partij is. In die zin was het niet een scheldwoord op zich, want ik heb ook beargumenteerd waarom ik vond dat de VVD inhoudelijk erg ver van het rechtse gedachtengoed was afgedwaald.
Ik ken echt legio eeriljke mensen die hard werken en (meer dan) prima rond kunnen komen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik ken ook veel mensen die helemaal niet hard werken en uitstekend rond kunnen komen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik ken echt legio eeriljke mensen die hard werken en (meer dan) prima rond kunnen komen.
Je loopt met oogkleppen rond en ziet en hoort alleen wat je wil horen en zien.
Nou dan heb ik het over:quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noem die linkse hobbies eens en geef eens weer hoeveel die de hardwerkende Nederlander kosten en leg mij dan eens uit waarom het rechtse kabinet vooral lijkt te bezuinigen op zaken die de hardwerkende Nederlander treft?
Daar ben ik het inderdaad ook niet mee eens.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:06 schreef tufkac het volgende:
[..]
Megabelastingvoordelen voor Shell, ASML, Schiphol en andere grootverdieners
1. Migratie is een rechtse hobby, de eerste en huidige migratie golven komen rechtstreeks van het bedrijfsleven af.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou dan heb ik het over:
1. migratie
2. ontwikkelingssamenwerking
3. kunst en cultuur
4. belasting van de auto
5. subsidies voor minderbedeelden
6. milieu en klimaat
7. stikstofdoelen
8. hoger onderwijs
uitleg:
1. massamigratie is een vreselijk grote kostenpost die iedere Nederlander duizenden euro's per jaar kost
2. ontwikkelingssamenwerking is een enorme uitgave die in de verkeerde zakken terechtkomt en die verder ook niets bijdraagt; we zouden dat geld beter kunnen gebruiken voor de Nederlanders
3. alle kunst- en cultuursubsidies zijn vreselijk kostbaar en dragen alleen maar bij tot het in standhouden van waardeloze bijdragen van luie anarchisten die zichzelf kunstenaars noemen. ik heb zelf wat kennis van deze sector, omdat ik toen ik links was veel vrouwelijke kunstenaars in bed heb gehad, en geloof me, er zit heel veel nutteloze troep bij die deftig gesubsidieerd wordt
4. de auto wordt kapotbelast in Nederland, zodat hij nauwelijks meer de betalen is
5. denk aan eindeloze hoeveelheden toeslagen, uitkeringen, etc., vooral ook voor migranten die de taal niet eens machtig zijn (raakvlakken met punt 1)
6. miljarden in een klimaatfonds dat de opwarming van de aarde niet gaat tegenhouden
7. miljarden naar de stikstofproblematiek, wat eigenlijk gewoon een door bureaucraten verzonnen probleem is
8. eindeloze subsidie van het hoger onderwijs dat vooral ten goede lijkt te komen aan duizenden buitenlandse studenten die nu ook ten dele basisbeurzen ontvangen, en daarbij komt dat we juist lager geschoolden nodig hebben in Nederland
gelukkig gaat het nieuwe kabinet op vrijwel al deze punten flink ingrijpen. dus ja, het kan zijn dat op het eerste gezicht lijkt dat sommige werkende Nederlanders er in de nieuwe plannen een heel klein beetje op achteruit gaan, maar uiteindelijk zullen we hierdoor miljarden overhouden die aan iedereen ten goede zullen komen.
1. Niets aan je verhaal klopt. Dat je onderwijs een linkse hobby noemt is ook te gek voor woorden natuurlijk. Die zogenaamde duizenden euro's per jaar per Nederlander zijn ook totaal verzonnen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:09 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou dan heb ik het over:
1. migratie
2. ontwikkelingssamenwerking
3. kunst en cultuur
4. belasting van de auto
5. subsidies voor minderbedeelden
6. milieu en klimaat
7. stikstofdoelen
8. hoger onderwijs
uitleg:
1. massamigratie is een vreselijk grote kostenpost die iedere Nederlander duizenden euro's per jaar kost
2. ontwikkelingssamenwerking is een enorme uitgave die in de verkeerde zakken terechtkomt en die verder ook niets bijdraagt; we zouden dat geld beter kunnen gebruiken voor de Nederlanders
3. alle kunst- en cultuursubsidies zijn vreselijk kostbaar en dragen alleen maar bij tot het in standhouden van waardeloze bijdragen van luie anarchisten die zichzelf kunstenaars noemen. ik heb zelf wat kennis van deze sector, omdat ik toen ik links was veel vrouwelijke kunstenaars in bed heb gehad, en geloof me, er zit heel veel nutteloze troep bij die deftig gesubsidieerd wordt
4. de auto wordt kapotbelast in Nederland, zodat hij nauwelijks meer de betalen is
5. denk aan eindeloze hoeveelheden toeslagen, uitkeringen, etc., vooral ook voor migranten die de taal niet eens machtig zijn (raakvlakken met punt 1)
6. miljarden in een klimaatfonds dat de opwarming van de aarde niet gaat tegenhouden
7. miljarden naar de stikstofproblematiek, wat eigenlijk gewoon een door bureaucraten verzonnen probleem is
8. eindeloze subsidie van het hoger onderwijs dat vooral ten goede lijkt te komen aan duizenden buitenlandse studenten die nu ook ten dele basisbeurzen ontvangen, en daarbij komt dat we juist lager geschoolden nodig hebben in Nederland
gelukkig gaat het nieuwe kabinet op vrijwel al deze punten flink ingrijpen. dus ja, het kan zijn dat op het eerste gezicht lijkt dat sommige werkende Nederlanders er in de nieuwe plannen een heel klein beetje op achteruit gaan, maar uiteindelijk zullen we hierdoor miljarden overhouden die aan iedereen ten goede zullen komen.
Ja, die ook nog. Die noemt hij echter niet, dus dat vindt hij kennelijk wel normaal?quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:08 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik ken ook veel mensen die helemaal niet hard werken en uitstekend rond kunnen komen.
Dat laatste zou mij totaal niet verbazen bij partijen die hun hele bestaan op inhoudsloos geschreeuw op social media baseren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:27 schreef Hanca het volgende:
De coalitie weet duidelijk zelf ook niet wat het wil, ze dienen een plan in (eindelijk iets goeds, de terugleverkosten afschaffen zodat die niet kunnen bestaan bij het afschaffen van de salderingsregeling) om vervolgens zelf tegen te stemmen: https://www.volkskrant.nl(...)-toch-niet~bc706ea3/
Is dit de nieuwste methode? Een plan maken, goede sier in de media en dan hopen dat niemand merkt dat je het zelf weg stemt?
Man man manquote:Op woensdag 5 juni 2024 10:27 schreef Hanca het volgende:
De coalitie weet duidelijk zelf ook niet wat het wil, ze dienen een plan in (eindelijk iets goeds, de terugleverkosten afschaffen zodat die niet kunnen bestaan bij het afschaffen van de salderingsregeling) om vervolgens zelf tegen te stemmen: https://www.volkskrant.nl(...)-toch-niet~bc706ea3/
Is dit de nieuwste methode? Een plan maken, goede sier in de media en dan hopen dat niemand merkt dat je het zelf weg stemt?
1. Wat een onzin. De kansloze steuntrekkende asielzoekers die hier binnenkomen komen hier binnen dankzij links omdat die al die arme vluchtelingen willen helpen. Arbeidsmigranten komen hier ook dankzij het bedrijfsleven, maar ook daar heeft links de deur altijd wagenwijd voor opengezet. Kennismigranten zijn verder wel nuttig voor de economie, dus daar heb ik geen probleem mee. Je zou kunnen zeggen: de migranten die hier via het bedrijfsleven komen, zijn sowieso nuttig voor de economie.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
1. Migratie is een rechtse hobby, de eerste en huidige migratie golven komen rechtstreeks van het bedrijfsleven af.
2. Ontwikkelingssamenwerking gaat behoudens noodhulp naar Nederlandse bedrijven en naar asielkosten in Nederland.
3. Ok, prima, maar kunst en cultuur zijn bepaald niet links.
4. En het rechtse kabinet wil er 16 cent per liter bij doen en subsidie op EV's afschaffen. Kortom, rechts maakt het NOG duurder en onmogelijker als we jouw redenering volgen.
5. Eindeloze toeslagen die de komende rechtse regering uit wil breiden. Wat is daar dan links aan?
6. Klimaatfonds is niet rechts of links maar hard nodig en klimaatverandering kost miljarden, het is alleen maar dom en kortzichtig om dat als links of rechts te karakterisen.
7. Prima, geen miljarden naar de boeren, gewoon koud saneren dus. Probleem opgelost.
8. Ok, dus de rechtse oplossing is om minder Nederlandse mensen hoog op te leiden en laaggeschoold werk te laten doen zodat we buitenlanders moeten binnenhalen voor het echt goed betalende werk? Dat is rechts? Bijzonder wel.
quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
1. Wat een onzin. De kansloze steuntrekkende asielzoekers die hier binnenkomen komen hier binnen dankzij links omdat die al die arme vluchtelingen willen helpen. Arbeidsmigranten komen hier ook dankzij het bedrijfsleven, maar ook daar heeft links de deur altijd wagenwijd voor opengezet. Kennismigranten zijn verder wel nuttig voor de economie, dus daar heb ik geen probleem mee. Je zou kunnen zeggen: de migranten die hier via het bedrijfsleven komen, zijn sowieso nuttig voor de economie.
2. Nou, de ontwikkelingssamenwerking beslaat heel veel, zoals je hier kunt lezen: https://www.rijksoverheid(...)kkelingssamenwerking
Maar als dat al ten goede komt aan Nederlandse bedrijven, dan zullen dat vooral bedrijven zijn die daar in die gebieden werk verrichten, dat dan weer ten goede komt aan die regio. Dus Nederland heeft daar helemaal niets aan. Er is volgens mij ook nooit bewezen dat ontwikkelingssamenwerking helpt om conflicten te verminderen of migratie te verlagen.
3. Steun van waardeloze kunst en cultuur wel. Tegen steun aan de allerbesten in hun vak heb ik niets, hoewel die geen steun nodig hebben lijkt me. Ik heb heel veel subsidieaanvragen voor allerlei vreemde performances voorbij zien komen, en die performances ook bijgewoond met een gevoel van "WHAT THE FUCK?".
4. Nou ja de nieuwe coalitie wil de brandstofaccijnsverlaging nog een jaar doortrekken naar 2025. Volgens mij was dat eerst niet het plan. Dus dat noem ik wel een marginal gain. Jammer dat daarna de accijnsverlaging wordt teruggedraaid ja.
5. Ik denk dat dat wel meevalt met die toeslagen uitbreiden.
6. Stop die miljarden liever in dijkverhoging en andere beschermende maatregelen dan in het verlagen van de temperatuur op aarde met 0,000036 graden
7. Of boeren niet saneren maar gewoon laten voortbestaan
8. Volgens mij hebben we genoeg hoogopgeleiden in Nederland, maar ik zou wel durven zeggen dat er een grotere behoefte is aan loodgieters, reparateurs en mensen in de bouw dan nog weer een hoogopgeleide AI-specialist of consultant ofzo.
quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:02 schreef Janneke141 het volgende:
Mogen we dom gelul wel dom gelul noemen, of dat ook niet?
Maar in het vinden van een duiding in meer woorden scheer je ook nog steeds iedereen over dezelfde kam. Wat niet heel gek is, want de uitwerking is dat er sympathie is voor een selectie van de genoemden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 09:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is te kort door de bocht. Want dan kijk je niet naar de oorzaken. En juist die oorzaken probeerde ik wat te vangen in mijn post.
een geparafraseerd citaat van een willekeurige jongere zo'n 15 jaar geleden "ik verveel me en hoop dat het weer eens oorlog wordt"quote:Waarom zoekt men naar 'sterke leiders' die zondebokken aanwijzen (want dat hebben deze mensen allemaal gemeen, je kunt er nog wel een heel aantal aan toevoegen)? Dat is omdat men zich ergens aan wil vastklampen.
Radicaal rechts wil graag dat we onze mening vrij kunnen verkondigen en dingen duiden zoals ze zich tonen. Dat iemand op een fascist stemt, mag je duiden. Als je aan de ene kant harde taal mag aanslaan ("snoeihard beleid voor migranten") en je tegenstander witte handschoenen gaat aanreiken, dan is dat uit balans.quote:Een nieuwe vorm van zekerheid zoeken, omdat alle oude vormen met de doorgedraaide individualisering zijn verdwenen. En omdat iemand de schuld geven in een samenleving die ik-gericht is altijd een betere optie is dan kijken of je zelf misschien iets verkeerd hebt gedaan of helemaal niet snappen waarom dingen gebeuren in deze steeds ingewikkelder wordende wereld.
Doen alsof het alleen 'het fascisme is in trek' is, alsof dat een modeverschijnsel is, is echt het negeren van alles wat daar onder ligt. De vorige keer dat er zo sterk werd gezocht naar sterke leiders met zondebokken, de periode waar jij naar verwijst met je fascisme (ik vind trouwens dat geen van de namen die jij noemt voldoen aan de eigenschappen van een fascist), was ook een periode van enorme onzekerheden en het wegvallen van een samenleving waar alles ging zoals het altijd ging en je nu kon voorspellen hoe je leven er over 30 jaar uit zou zien. Dat hebben de jaren 30 van de vorige eeuw en deze periode met elkaar gemeen.
Mensen die duidelijk niet fascist zijn vervolgens wel zo noemen draagt trouwens helemaal niet bij aan een oplossing.
Vandaar dat rechts nu kranten e.d. een stuk duurder gaat maken, zodat andere mensen ook kunnen zien wat die mening en duiding is, natuurlijk.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Rechts wil graag dat we onze mening vrij kunnen verkondigen en dingen duiden zoals ze zich tonen. Dat iemand op een fascist stemt, mag je duiden. Als je aan de ene kant harde taal mag aanslaan en je tegenstander witte handschoenen gaat aanreiken, dan is dat uit balans.
Heb je het deel van John de Mol's vehicle SBS gelezen. Natuurlijk is het logisch dat er belasting komt op kwaliteitsmedia. Een krant als de Telegraaf met hun WNL zou dat ook moeten zien, maar WNL gaat wel naar de commercielen als de publieke omroep teveel onder vuur komt. Eigenlijk ook nooit begrepen waarom WNL 'niet bij de commercielen' zit.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:03 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Vandaar dat rechts nu kranten e.d. een stuk duurder gaat maken, zodat andere mensen ook kunnen zien wat die mening en duiding is, natuurlijk.
Logica is niet je sterkste punt?
"Ik interesseer me eigenlijk niet voor politiek gedoe en wat er ook gaat gebeuren later. Het is gewoon wat het is, he?"quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:00 schreef nostra het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ctator-geen-probleem
Ik vind dit hele verhaal heel veel weg hebben van complottheorieën. Met een genius als John de Mol op de achtergrond? Extreem ver gezocht, meer iets voor BNW.quote:Op woensdag 5 juni 2024 10:55 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Maar in het vinden van een duiding in meer woorden scheer je ook nog steeds iedereen over dezelfde kam. Wat niet heel gek is, want de uitwerking is dat er sympathie is voor een selectie van de genoemden.
[..]
een geparafraseerd citaat van een willekeurige jongere zo'n 15 jaar geleden "ik verveel me en hoop dat het weer eens oorlog wordt"
Het beeld dat door rechtse stemmers geschetst wordt is alsof links 20 jaar lang heeft geregeerd en we het ontzettend slecht hebben en de onderkant van de samenleving zich massaal aan rechtse partijen vastklampt.
Feit is dat we in vergelijking met veel andere landen een rijk en welvarend en wellicht 'verveeld' land zijn en er door midden- en hogere inkomens wordt rechts gestemd met het argument dat links te woke is en links er voor zorgt dat alle woningen naar asielzoekers en migranten gaan. Deze klassen hebben 'geen' problemen, maar het is de verveling voor deze groepen ook waarin men problemen 'wil' creeeren. Dat migranten en links de oorzaak van problemen a t/m z zijn en daar maar eens 'whack the mole' op moet worden gespeeld is wat rechts suggereert.
Vergeet ook niet dat de extreem rijken zoals John de Mol 'enorm' graag willen dat een radicaal en onkundige rechtse partij komt. Waarom? Omdat dit onduidelijkheid, onrust en chaos geeft. In zo'n Nederland is het voor hen 'nog' veel makkelijker om ongezien weg te komen met nog venijnigere constructies en zo 'nog' meer geld over te houden, omdat men er in de politiek met de pet naar gaat gooien. Zie die lege zetels van de PVV. Timmermans duide dat 'buitenspelen' prima.
Een zender als SBS met een programma als VI dat de opinie bespeelt en versterkt is eigenlijk zijn "persoonlijke" vehicle om de politieke boodschap aan te stuwen. SBS schijnt ook een flinke duit in de zak te hebben gedaan in de uitslag.
Met die logica kun je vervolgens verder gaan. Een John de Mol wil zeer graag dat de publieke omroep wordt afgeschaft of zo goed als lam wordt gelegd. Wat zou het ideaal zijn dat net als in vele andere kwakkellanden, de publieke opinie wordt gedomineerd door nieuws en opinie van de commerciele zenders en de commercie op social media. Dat je als bedrijf en kerk volledig kunt penetreren en consumentenrechten langzaam in verval komen.
[..]
Radicaal rechts wil graag dat we onze mening vrij kunnen verkondigen en dingen duiden zoals ze zich tonen. Dat iemand op een fascist stemt, mag je duiden. Als je aan de ene kant harde taal mag aanslaan ("snoeihard beleid voor migranten") en je tegenstander witte handschoenen gaat aanreiken, dan is dat uit balans.
maar je ziet vanuit welk perspectief dit weer wordt gebracht hè? de mening van jongeren wordt zorgwekkend genoemd.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:00 schreef nostra het volgende:
quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:00 schreef nostra het volgende:
Natuurlijk is die mening extreem zorgwekkend, jij zou dat ook zorgwekkend moeten vinden. Als de pers ook al stopt de democratie te verdedigen, kunnen we beter gewoon het land opheffen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:14 schreef TAmaru het volgende:
[..]
maar je ziet vanuit welk perspectief dit weer wordt gebracht hè? de mening van jongeren wordt zorgwekkend genoemd.
edit: en Baudet wordt erin gemonteerd om hem zwart te maken
Men zou moeten inzien dat de jongeren een punt hebben. Onze democratie is zo zwak geworden, dat er geen enkel beleid meer gemaakt kan worden. We hebben een krachtige leider nodig.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk is die mening extreem zorgwekkend, jij zou dat ook zorgwekkend moeten vinden. Als de pers ook al stopt de democratie te verdedigen, kunnen we beter gewoon het land opheffen.
Totdat die krachtige leider een Timmermans-achtig persoon is met linkse ideeën die hij als linkse dictator door gaat drukken. Ik vermoed zomaar dat jij dan ineens geen krachtige leider meer wil.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Men zou moeten inzien dat de jongeren een punt hebben. Onze democratie is zo zwak geworden, dat er geen enkel beleid meer gemaakt kan worden. We hebben een krachtige leider nodig.
Nee, dat hebben we niet. We hebben de democratie nodig, die helemaal niet zwak is. Naar een 'sterke leider' zoeken, dat is pas zwak. Niemand die een dictatuur boven een democratie prefereert heeft een punt. Nooit.quote:Op woensdag 5 juni 2024 11:33 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Men zou moeten inzien dat de jongeren een punt hebben. Onze democratie is zo zwak geworden, dat er geen enkel beleid meer gemaakt kan worden. We hebben een krachtige leider nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |