Wit-Rusland aan Zee. Owning the libs.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:37 schreef Cupfighter het volgende:
Provincie van Rusland worden onder onze blonde leider Geert
Wat was het laatste extreem-linkse kabinet waar jij problemen mee gehad hebt?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:21 schreef TAmaru het volgende: [..] Absoluut. Jij leeft liever in een extreemlinkse wereld?
Nee, die stuurt z’n troepen de gehaktmolen in waardoor er weleens een woninkje vrij zal komen.quote:Ik weet zeker dat onder Poetin er in elk geval geen woningtekort zou zijn of een probleem met migratie.
Putin doet dit inderdaad veel beter in Oekraïne.quote:Dé twee problemen die Nederland nu teisteren. Of demonstraties waarbij politieagenten worden mishandeld en gebouwen worden vernield.
Putin de crisisbestrijder :’)quote:Die zouden er dan ook niet zijn. En nee, ik heb ook liever Poetin niet, maar ik zie wel hoe het onder dat slappe linkse bestuur telkens weer uit de hand loopt hier en we van de ene onoplosbare crisis naar de andere gaan.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Onzin. Ik zeg alleen maar dat het beter is de Russen maar gewoon te laten binnenkomen dan ons kapot te vechten met een leger slappelingen dat nooit gaat winnen. Ik wil ook liever geen Russische dictatuur, maar als ze dan toch komen, dan geef ik me over ja. Want dan wordt het heus niet zo slecht als wij denken. Mensen in Rusland hebben een prima leven. Ja, er is weinig democratie, er is weinig vrijheid voor homo's e.d., en dat is KUT, maar het is ook zeker geen Noord-Korea.
Als Kim Jung Un hier aan de poort zou staan, zou ik er echt wel anders over denken.
Het hebben van een dictator die minderheden onderdrukt zorgt wel dat je minder problemen hebt met migratie (en dus meer woningen).quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Er is geen woningtekort in Rusland, omdat een hutje ook als dak boven je hoofd wordt beschouwd. Stromend water, toilet, douche, geisoleerd is allemaal niet aan de orde, maar officieel heb je met wat plaggen en vier muren ook een dak boven je hoofd.
Er is geen migratie, omdat er geen hond is die naar Rusland wil, onder andere omdat Rusland de agressor is in het land waar je vandaan vlucht (Syrie bijvoorbeeld).
Maar inderdaad, het zal prima leven zijn onder Poetin.
Die hele demografie stond al ver vóór de oorlog op instorten. Ik vraag me af hoe die er nu uitziet. Er komt met die gehaktmolenrondes een behoorlijk groter gat tussen pak en beet de 18 en 40 wat de mannen betreft.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Er is geen woningtekort in Rusland, omdat een hutje ook als dak boven je hoofd wordt beschouwd. Stromend water, toilet, douche, geisoleerd is allemaal niet aan de orde, maar officieel heb je met wat plaggen en vier muren ook een dak boven je hoofd.
Er is geen migratie, omdat er geen hond is die naar Rusland wil, onder andere omdat Rusland de agressor is in het land waar je vandaan vlucht (Syrie bijvoorbeeld).
Of je mag wonen in zo'n mooi vervallen Soviet appartementengebouw waar je de sanitaire voorzieningen mag delen met de rest van de verdieping.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
We hebben in Europa zo’n 2 miljoen mensen die voor het leger werken. Hoe het in de rest van Nederland is weet ik niet, maar er is in Nederland sprake van een behoorlijke managementcultuur en derhalve weinig boots on the ground.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 09:56 schreef Hexagon het volgende:
Ik vraag me sowieso af of de dienstplichtigen nodig hebben. Stel Rusland valt aan dan wordt de NAVO aangevallen. Dus dan groeperen alle beroepslegers tegen Rusland. Zelfs als de VS zou afhaken hebben we daar volgens mij meer dan genoeg mensen mee. De bewapening op orde hebben is meer een punt van aandacht.
Dan is jongeren van de arbeidsmarkt afhalen enkel slecht voor de economie waarmee we een oorlog moeten betalen.
Mensen die dit soort teksten uitbraken moeten echt eens verplicht een jaar in Rusland wonen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Absoluut. Jij leeft liever in een extreemlinkse wereld?
Ik weet zeker dat onder Poetin er in elk geval geen woningtekort zou zijn of een probleem met migratie. Dé twee problemen die Nederland nu teisteren. Of demonstraties waarbij politieagenten worden mishandeld en gebouwen worden vernield. Die zouden er dan ook niet zijn. En nee, ik heb ook liever Poetin niet, maar ik zie wel hoe het onder dat slappe linkse bestuur telkens weer uit de hand loopt hier en we van de ene onoplosbare crisis naar de andere gaan.
ga je emigreren naar Canada? weet jij meer dan wij weten. Wat is dat luchtalarm?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
We hebben in Europa zo’n 2 miljoen mensen die voor het leger werken. Hoe het in de rest van Nederland is weet ik niet, maar er is in Nederland sprake van een behoorlijke managementcultuur en derhalve weinig boots on the ground.
Rusland heeft 1,1 miljoen mensen die voor het leger werken en 1,5 miljoen reservisten. Ik denk derhalve dat je jezelf gewoon rijk rekent @:Hexagon. Even qua beeldvorming Rusland is in de Oekraïne al 500.000 soldaten verloren, dat is 1/4 van Europa’s totale leger.
Ps. Sorry dat er geen bronnen bij zitten, moet nu weg.
In Nederland werken er in totaal net geen 70.000 mensen voor Defensie.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:01 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
We hebben in Europa zo’n 2 miljoen mensen die voor het leger werken. Hoe het in de rest van Nederland is weet ik niet, maar er is in Nederland sprake van een behoorlijke managementcultuur en derhalve weinig boots on the ground.
Rusland heeft 1,1 miljoen mensen die voor het leger werken en 1,5 miljoen reservisten. Ik denk derhalve dat je jezelf gewoon rijk rekent @:Hexagon. Even qua beeldvorming Rusland is in de Oekraïne al 500.000 soldaten verloren, dat is 1/4 van Europa’s totale leger.
Ps. Sorry dat er geen bronnen bij zitten, moet nu weg.
Eigenlijk alle afgelopen kabinetten waren zeer links, hoewel misschien niet extreemlinks. Dat kan ik me niet heugen, maar ik wil het ook liever niet meemaken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat was het laatste extreem-linkse kabinet waar jij problemen mee gehad hebt?
[..]
Nee, die stuurt z’n troepen de gehaktmolen in waardoor er weleens een woninkje vrij zal komen.
[..]
Putin doet dit inderdaad veel beter in Oekraïne.
[..]
Putin de crisisbestrijder :’)
Allemaal aan de vodka. Ik heb wel weer genoeg gelezen voor vandaag
Is toch mooi dat niemand naar Rusland wil. Zo moet je dat doen, het leven mooi maken voor je eigen onderdanen en burgers maar zorgen dat verder niemand erover denkt om naar je land te immigreren. Overigens heeft Rusland genoeg goedkope arbeidskrachten uit omringende landen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Het leven is niet mooi voor de eigen burgers in Rusland. Als dat de insteek is, zijn wij uitgepraat.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is toch mooi dat niemand naar Rusland wil. Zo moet je dat doen, het leven mooi maken voor je eigen onderdanen en burgers maar zorgen dat verder niemand erover denkt om naar je land te immigreren. Overigens heeft Rusland genoeg goedkope arbeidskrachten uit omringende landen.
Rusland is natuurlijk een veeeeel groter land dan Nederland en dat brengt ook zo zijn problemen met zich mee. Wij zijn een klein, vlak en dichtbevolkt land en dat is dus heel makkelijk in te richten en besturen. Maar als wij een sterk leider zouden hebben, zou er echt geen woningtekort zijn, en nee, het toilet hoef je dan niet te delenquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:01 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Of je mag wonen in zo'n mooi vervallen Soviet appartementengebouw waar je de sanitaire voorzieningen mag delen met de rest van de verdieping.![]()
En dan heb je ook nog onverharde wegen in steden.
What is not to love?![]()
Dat is moreel echt compleet verwerpelijk. Jongeren hebben er geen aandeel in gehad dat de woning en arbeidsmarkt er zo aan toe zijn. Sterker nog, ze plukken de zure vruchten er van.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:19 schreef capricia het volgende:
We kunnen natuurlijk wel de jongeren die 'vrijwillig' een dienjaar gedaan hebben, voorrang geven op de huurwoningen.
Ho ho!quote:Op dinsdag 4 juni 2024 12:43 schreef miss_sly het volgende:
Allemachtig wat een dom gelul weerquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:19 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is toch mooi dat niemand naar Rusland wil. Zo moet je dat doen, het leven mooi maken voor je eigen onderdanen en burgers maar zorgen dat verder niemand erover denkt om naar je land te immigreren. Overigens heeft Rusland genoeg goedkope arbeidskrachten uit omringende landen.
Ik denk dat het voor de meeste mensen prima is. Natuurlijk is de dienstplicht momenteel wel een dompertje voor de Russen. Maar daarbuiten is het leven echt prima. Uiteraard is er ook armoede, weinig vrijheid van meningsuiting en is het er voor homo's en lesbo's gewoon kut. Maar 90% van de mensen heeft daar niet mee te maken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het leven is niet mooi voor de eigen burgers in Rusland. Als dat de insteek is, zijn wij uitgepraat.
Zijn dat die mensen die weer naar huis willen?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Ho ho!
Ik volg al een tijdje een geweldig YouTube kanaal van een Canadees gezin wat gemigreerd is naar Rusland. Ze zijn bezig om daar een boerderij op te zetten.
En Rusland is een geweldig land. Met veel traditionele familiewaarden. En waar geen woke-shit is, en je kinderen gewoon normaal onderwijs krijgen zonder LGTBHQ onzin.![]()
Countryside Acres:
https://youtube.com/@:cou(...)?si=Hvn-7eyjvhhokcHg
Laten we voorop stellen dat ik een verplicht dienjaar al moreel compleet verwerpelijk vind. Wat een wereld zijn we aan het worden.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:21 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is moreel echt compleet verwerpelijk. Jongeren hebben er geen aandeel in gehad dat de woning en arbeidsmarkt er zo aan toe zijn. Sterker nog, ze plukken de zure vruchten er van.
Nou pak je koffers zou ik zeggen en verlaat onze linkse ellende.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meeste mensen prima is. Natuurlijk is de dienstplicht momenteel wel een dompertje voor de Russen. Maar daarbuiten is het leven echt prima. Uiteraard is er ook armoede, weinig vrijheid van meningsuiting en is het er voor homo's en lesbo's gewoon kut. Maar 90% van de mensen heeft daar niet mee te maken.
Nee. Deze niet. Deze vinden het tot nu toe geweldig. Ongekende mogelijkheden als boer in Rusland.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zijn dat die mensen die weer naar huis willen?
yupquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Zijn dat die mensen die weer naar huis willen?
Koekoekquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:22 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat het voor de meeste mensen prima is. Natuurlijk is de dienstplicht momenteel wel een dompertje voor de Russen. Maar daarbuiten is het leven echt prima. Uiteraard is er ook armoede, weinig vrijheid van meningsuiting en is het er voor homo's en lesbo's gewoon kut. Maar 90% van de mensen heeft daar niet mee te maken.
Wat problemen geeft is dat je een enorm land hebt met 140 miljoen inwoners maar wel met een economie ter grootte van de Benelux en dan geef je als sterke leider je geld ook nog eens liever uit aan corruptie, de nieuwste duikboten en straaljagers in plaats van aan infrastructuur, woningbouw en gezondheidszorg. En het geld dat er wel heengaat komt bijna uitsluitend terecht in Mosklou en St. Petersburg.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Rusland is natuurlijk een veeeeel groter land dan Nederland en dat brengt ook zo zijn problemen met zich mee. Wij zijn een klein, vlak en dichtbevolkt land en dat is dus heel makkelijk in te richten en besturen. Maar als wij een sterk leider zouden hebben, zou er echt geen woningtekort zijn, en nee, het toilet hoef je dan niet te delen
Uiteraard, als ze iets anders zouden beweren dan zit die man binnen de kortste keren aan het front.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. Deze niet. Deze vinden het tot nu toe geweldig. Ongekende mogelijkheden als boer in Rusland.
Je begrijpt natuurlijk wel dat het een SGP-achtig gezin is. Alle vrouwen dragen verplicht een rok. Ze hebben tig kinderen. En de man is letterlijk het hoofd van dat gezin.
Tsja de manier waarop Poetin zijn geld besteedt is natuurlijk niet te verdedigen. Nogmaals, ik zit ook niet op ome Vlad te wachten. Maar ik wil wel een sterk leider die extreemlinkse opstanden kan neerslaan, de woke-trein een halt kan toeroepen en de grenzen dicht durft te gooien. Nederland hoeft echt niet te vrezen voor enorm verval of ontbrekende riolering, aangezien wij natuurlijk ook niet met decennia communisme te maken hebben gehad. Dat is uiteraard allemaal nog een erfenis van het communisme. Ik hoop dat je het in elk geval met me eens bent dat mensen het onder het communisme in de Sovjet-Unie erger hadden dan nu onder ome Vlad.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat problemen geeft is dat je een enorm land hebt met 140 miljoen inwoners maar wel met een economie ter grootte van de Benelux en dan geef je als sterke leider je geld ook nog eens liever uit aan corruptie, de nieuwste duikboten en straaljagers in plaats van aan infrastructuur, woningbouw en gezondheidszorg. En het geld dat er wel heengaat komt bijna uitsluitend terecht in Mosklou en St. Petersburg.
Ben wel een paar weken in een hoekje van Siberië geweest een aantal jaar geleden en het wat betreft natuur was het echt prachtig, maar steden, dorpen en infrastructuur waren gewoon een vieze oude en vervallen bedoeling. (Tot en met boeren die paard en wagen de akkers aan het bewerken waren aan toe)
Interessant land wel, maar moeten leven als Rus laat ik toch graag aan me voorbij gaan. En dan heb ik het nog niet eens over de politieke realiteit daar gehad.
Ik vind het ook vrij kortzichtig om te stellen dat mensen geen goed leven hebben alleen maar omdat ze arm zijn, omdat er geen riolering is of omdat ze zoals @xpompompomx zei, nog met paard en wagen het land bewerken. Die mensen zijn vaak juist veel gelukkiger dan wij in het westen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Koekoek![]()
![]()
Alleen in de grote steden hebben burgers het daar 'redelijk'.
Daarbuiten is het pure armoede en zijn zaken als riolering volslagen onbekend.
Dat nog niet eens, want ze zijn officieel nog Canadese staatsburgers en hebben een bepaald soort visum. Waar ze al problemen mee gehad hebben. Dus politieke, Rusland niet welvallige, uitspraken zul je ze niet zien doen. Behalve hoe slecht en woke Canada is.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteraard, als ze iets anders zouden beweren dan zit die man binnen de kortste keren aan het front.
Ook een idee: meer huizen bouwen zodat er gewoon plek is voor iedereen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:19 schreef capricia het volgende:
We kunnen natuurlijk wel de jongeren die 'vrijwillig' een dienjaar gedaan hebben, voorrang geven op de huurwoningen.
Niet zo slim doen, jijquote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook een idee: meer huizen bouwen zodat er gewoon plek is voor iedereen.
Is tenminste wel een garantie om iets gedaan te krijgen. In Nederland kun je vaak hoog of laag springen, maar gebeurt er echt helemaal niks. En nee ik ben in principe ook niet voor corruptie, maar ik probeer alleen te laten zien dat elk systeem zijn voordelen en nadelen kent. En elk volk krijgt de leiders en het systeem dat het verdient. Het is jammer dat wij altijd vanuit onze gekleurde westerse bril naar alles willen kijken.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:45 schreef capricia het volgende:
[..]
En de corruptie hoor je door zo veel afleveringen heen. Dat is echt een groot probleem daar.
En de Russen verdienen een leider die ze keihard in de stront laat zakken?quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:50 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Is tenminste wel een garantie om iets gedaan te krijgen. In Nederland kun je vaak hoog of laag springen, maar gebeurt er echt helemaal niks. En nee ik ben in principe ook niet voor corruptie, maar ik probeer alleen te laten zien dat elk systeem zijn voordelen en nadelen kent. En elk volk krijgt de leiders en het systeem dat het verdient. Het is jammer dat wij altijd vanuit onze gekleurde westerse bril naar alles willen kijken.
Of grenzen dicht en actief de remigratie van immigranten bevorderen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:49 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ook een idee: meer huizen bouwen zodat er gewoon plek is voor iedereen.
Blijkbaar vaart Rusland wel bij deze leider ja.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:51 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
En de Russen verdienen een leider die ze keihard in de stront laat zakken?
De enige reden dat Rusland deze leider heeft, is omdat-ie alle oppositie de nek omdraait. Soms letterlijk.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Blijkbaar vaart Rusland wel bij deze leider ja.
quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tsja de manier waarop Poetin zijn geld besteedt is natuurlijk niet te verdedigen. Nogmaals, ik zit ook niet op ome Vlad te wachten. Maar ik wil wel een sterk leider die extreemlinkse opstanden kan neerslaan, de woke-trein een halt kan toeroepen en de grenzen dicht durft te gooien. Nederland hoeft echt niet te vrezen voor enorm verval of ontbrekende riolering, aangezien wij natuurlijk ook niet met decennia communisme te maken hebben gehad. Dat is uiteraard allemaal nog een erfenis van het communisme. Ik hoop dat je het in elk geval met me eens bent dat mensen het onder het communisme in de Sovjet-Unie erger hadden dan nu onder ome Vlad.
En wat de linkse elite wil of waar ze in elk geval op aansturen is dat er hier in 2050 de sharia wordt ingevoerd. En dat zal inderdaad het begin zijn van een tijdperk van sterke leiders en het einde van woke, maar bepaald niet op de manier waarop ik zou willen.
Het is een patronaal systeem, als je iets gedaan wil krijgen (maar dus ook de bouwspullen voor je te bouwen huis, of je vergunning, of dat een stuk land überhaupt te koop staat en voor welke prijs) werkt het met patronage.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tuurlijk heeft Denk de sharia niet in het verkiezingsprogramma staan. Ze zouden wel gek zijn om dat er nu al in te zetten. Sterker nog, ze weten misschien zelf nog niet eens dat ze dat in de toekomst wel zullen willen. Maar als de islam hier de overhand heeft, zal de roep om de sharia heel snel komen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]De tering hé en dan worden mensen geprikkeld als ik zeg dat PVV stemmers mokerdom zijn.
Letterlijk niemand wil de sharia invoeren, zelfs DENK heeft dat niet in zijn verkiezingsprogramma staan.
Je leeft in een totale fantasiewereld en voert debiele argumenten aan. Steek liever tijd in je eigen ontwikkeling in plaats van discussieren over zaken die je extreem ver boven de pet gaan. Als ik dit soort achterlijkheid lees vraag ik me ook echt af waarom we niet gewoon algemeen stemrecht hebben. Toen ik een jaar of 10 was, kon ik al beter argumenteren dan dit de meeste klasgenootjes ook waarschijnlijk
En blijkbaar heeft dat dus bepaalde voordelen en accepteren de Russen dat het zo werkt, anders zouden ze er wel iets tegen doen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is een patronaal systeem, als je iets gedaan wil krijgen (maar dus ook de bouwspullen voor je te bouwen huis, of je vergunning, of dat een stuk land überhaupt te koop staat en voor welke prijs) werkt het met patronage.
Van wiki:
Patronage is de sociaal ongelijke betrekking waarbij de hogergeplaatste of patroon (beschermheer, begunstiger) gunsten verleent aan een lagergeplaatste (cliënt, beschermeling) in ruil voor eerbetoon, trouw of diensten. Deze relatie kan verlopen via een tussenpersoon of makelaar.
Tucker Carlson is helemaal weg van Moskou omdat ze daar een muntje in de winkelkarretjes douwen.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:27 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Koekoek![]()
![]()
Alleen in de grote steden hebben burgers het daar 'redelijk'.
Daarbuiten is het pure armoede en zijn zaken als riolering volslagen onbekend.
Iets tegen doen = enkeltje strafkoloniequote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:57 schreef TAmaru het volgende:
[..]
En blijkbaar heeft dat dus bepaalde voordelen en accepteren de Russen dat het zo werkt, anders zouden ze er wel iets tegen doen.
Zeer bijzonder standpunt.quote:Op dinsdag 4 juni 2024 13:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |