Ik zou zeggen dat ervaring ons leert dat de eerste optie altijd beter is. Er is geen land ter wereld waar een dictatuur voor een beter leven voor de meerderheid van de bevolking zorgt vziw.quote:Op woensdag 5 juni 2024 16:36 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Weinig, maar wie zegt dat een democratie waarin iedereen overal kritiek op kan hebben beter is dan een dictatuur waarin niemand kritiek mag hebben? Misschien wordt in die laatste situatie het leven wel een stuk simpeler voor iedereen.
Er valt als je het zo zwart-wit stelt een case te maken voor Franco.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
Er is geen land ter wereld waar een dictatuur voor een beter leven voor de meerderheid van de bevolking zorgt vziw.
Ik moet je teleurstellen, dat valt er niet. Evenmin als voor Mussolini, Stroessner, Peron, Pinochet, Salazar of de Argentijnse junta.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Er valt als je het zo zwart-wit stelt een case te maken voor Franco.
Noord-Korea is niemands voorbeeldland denk ik. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat A de democratie zijn beperkingen heeft en B een autoritair bewind wellicht niet zo slecht is als mensen vaak denken, of ook voordelen heeft. Ik zie gewoon heel sterk dat er in dit land en in heel Europa eigenlijk niets tot stand komt door hoe de democratie is ingericht, dus ik snap dat jongeren positief denken over een sterkere leider of zelfs dictatuur. Maar hopelijk is er een manier om de democratie te verbeteren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:15 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik zou zeggen dat ervaring ons leert dat de eerste optie altijd beter is. Er is geen land ter wereld waar een dictatuur voor een beter leven voor de meerderheid van de bevolking zorgt vziw.
Simpeler is het inderdaad wel maar persoonlijk leef ik liever in een complexere maatschappij dan in Noord-Korea. YMMV uiteraard en ik zou iedereen aanraden om andere systemen te ervaren en zelf te ondervinden hoe dat bevalt.
Elk systeem heeft zijn beperkingen maar ik ben blij dat ik in democratie leef, lijkt me ondanks zijn beperkingen toch een beter systeem dan een dictatuur want daar wordt maar een klein gedeelte van de bevolking echt blij van.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Noord-Korea is niemands voorbeeldland denk ik. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat A de democratie zijn beperkingen heeft en B een autoritair bewind wellicht niet zo slecht is als mensen vaak denken, of ook voordelen heeft. Ik zie gewoon heel sterk dat er in dit land en in heel Europa eigenlijk niets tot stand komt door hoe de democratie is ingericht, dus ik snap dat jongeren positief denken over een sterkere leider of zelfs dictatuur. Maar hopelijk is er een manier om de democratie te verbeteren.
Wat een onzin. Alles wat je om je heen zie5 en elke vrijheid die jij hebt zijn het gevolg van ern democratisch besluitproces. Het enige dat jou dwarszit is dat types als Wilders, Baudet en Orban niet gewoon kunnen doen wat jij wilt, namelijk elke immigrant de Middellandse Zee in tyfen. Zonder bootje.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:39 schreef TAmaru het volgende:
[..] Ik zie gewoon heel sterk dat er in dit land en in heel Europa eigenlijk niets tot stand komt door hoe de democratie is ingericht,
Ik had van Omtzigt nooit verwacht dat hij met de PVV zou gaanquote:Op woensdag 5 juni 2024 13:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik had bijna NSC gestemd, maar ben voor D66 gegaan. De volgende keer wordt het ook PvdAGL. En hoop dat Aboutaleb dan verkiesbaar is.
Dat was 1 minuut, wat zeg ik tien seconden, na de uitslag al duidelijk.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:50 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik had van Omtzigt nooit verwacht dat hij met de PVV zou gaan
En toch vind ik het triest. Dat iemand verkozen wordt op een programma over het hooghouden van de rechtstaat en transparantie enzo. En meteen ging samenwerken met een partij die mensen met een ander geloof anders wil behandelen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat was 1 minuut, wat zeg ik tien seconden, na de uitslag al duidelijk.
Omtzigt wil vooral informatie krijgen om daar dan vervolgens mensen mee af te kunnen fikken, dat is zijn hele modus operandi. Dat heeft dus sowieso niets in een kabinet te zoeken, maar daar komt-ie dan ook niet in. Informatie geven, of zélf transparant zijn, daar is hij te Speciaal voor en bovendien komt hij er langzamerhand ook achter hoe de echte politiek die vermeend haalbare totale transparantie belemmert. Die Messias-verering heb ik werkelijk nooit begrepen, dit komt ook niet uit de lucht vallen ofzo.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:54 schreef capricia het volgende:
[..]
En toch vind ik het triest. Dat iemand verkozen wordt op een programma over het hooghouden van de rechtstaat en transparantie enzo. En meteen ging samenwerken met een partij die mensen met een ander geloof anders wil behandelen.
Nee, want niemand had verwacht dat pvv 37 zetels zou halenquote:Op woensdag 5 juni 2024 17:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan heb jij toch wat nieuws gemist, want die speech was duidelijk niet op PVV gericht en van te voren geschreven, zonder dat hij wist dat de PVV zo groot zou worden. Hij heeft daarna nog een paar stevige fractieoverleggen gehad, omdat een deel van zijn fractie absoluut niet met de PVV in zee wilde.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:52 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)ringen-en-te-regerenquote:Op woensdag 5 juni 2024 18:01 schreef Hanca het volgende:
die speech was duidelijk niet op PVV gericht
Niet echt, Spanje onder Franco was gewoon een enorm armoedig land.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Er valt als je het zo zwart-wit stelt een case te maken voor Franco.
Nee, dat had idd niks met de PVV te maken. Over de eigen schaduw springen is in Den Haag de meest gebruikte (en lelijkste) uitdrukking van de afgelopen 20 jaar. Komt echt elk debat zo ongeveer langs. En later is gelekt dat die speech al voor de uitslag geschreven was, hij had dus exact hetzelfde gezegd als de PvdA/GL combi de grootste was geworden.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:10 schreef nostra het volgende:
[..]
https://www.hartvannederl(...)ringen-en-te-regeren
Nee, dat had werkelijk niets met de PVV te maken.
Ik zie echter nergens een argument van jou wat de voordelen zou moeten aantonen van een autoritair bewind en voor het feit dat er niets tot stand komt blijkt er toch eigenlijk verdomd veel tot stand te komen. Dus daar kan ik ook niet veel mee.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Noord-Korea is niemands voorbeeldland denk ik. Maar ik probeer alleen maar aan te geven dat A de democratie zijn beperkingen heeft en B een autoritair bewind wellicht niet zo slecht is als mensen vaak denken, of ook voordelen heeft. Ik zie gewoon heel sterk dat er in dit land en in heel Europa eigenlijk niets tot stand komt door hoe de democratie is ingericht, dus ik snap dat jongeren positief denken over een sterkere leider of zelfs dictatuur. Maar hopelijk is er een manier om de democratie te verbeteren.
Niets tot stand komt? Hoe kom je daar nou weer bij? De enige reden dat je zoiets kunt beweren is dat we hier zo ongekend rijk en verwend zijn dat je zelfs het belang van de democratie niet eens meer op waarde weet te schattenquote:Op woensdag 5 juni 2024 17:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al jaren problemen in de jeugdzorg en ook hier lijken ze het niet super gedaan te hebben. Misschien is het wel goed dat daar iets aan gebeurd?quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat een Kamerdebat over dat meisje in Vlaardingen compleet ridicuul is?
Als je een voorbeeld wil hebben van politiek op basis van voorpagina incidenten dan is dit er wel een, natuurlijk is het een enorme tragedie die blijkbaar te voorkomen was geweest maar de 2e Kamer moet zich toch niet bezig houden met zulke individuele gevallen?
Ja, maar niet op basis van een incident. Als er structureel problemen zijn dan moeten die structureel aangepakt worden en geen pleisters gaan plakken omdat er ophef is over een geval.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er al jaren problemen in de jeugdzorg en ook hier lijken ze het niet super gedaan te hebben. Misschien is het wel goed dat daar iets aan gebeurd?
Mwoah, hij had ook best met Timmermans Jetten en Y een centrumlinks kabinet kunnen vinden. Blijft wel een CDA'er.quote:Op woensdag 5 juni 2024 17:52 schreef nostra het volgende:
[..]
Nee je bent niet de enigequote:Op woensdag 5 juni 2024 18:49 schreef Tijger_m het volgende:
Ben ik trouwens de enige die denkt dat een Kamerdebat over dat meisje in Vlaardingen compleet ridicuul is?
Het lijkt me bijzonder stug (en ook bijzonder knuliig) als er niet speeches voor de diverse scenario's klaarlagen, of had hij daar hetzelfde gestaan met 12 zetels? Direct berginnen over schaduwen en direct niet meer expliciet de PVV uitsluiten en direct beginnen over een lastig karwei dat morgen besproken moet worden én expliciet mee willen regeren, terwijl de PVV een landslide heeft behaald, geeft toch gewoon aan dat hij daaraan mee wil doen; dan kan je semantisch afpellen dat hij dat niet direct zo heeft gezegd, maar kom op.quote:Op woensdag 5 juni 2024 18:14 schreef Hanca het volgende:
Nee, dat had idd niks met de PVV te maken. Over de eigen schaduw springen is in Den Haag de meest gebruikte (en lelijkste) uitdrukking van de afgelopen 20 jaar. Komt echt elk debat zo ongeveer langs. En later is gelekt dat die speech al voor de uitslag geschreven was, hij had dus exact hetzelfde gezegd als de PvdA/GL combi de grootste was geworden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |