Ze zijn overigens militair altijd wel redelijk aanwezig en worden daar ook wel om gewaardeerd.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Ik heb altijd gevonden dat Italië te veel intern gericht is. Gezien haar economische gewicht.
Je ziet ze nooit voorop lopen qua wereld- of EU-politiek. Terwijl ze na Frankrijk en Duitsland echt een grote speler zijn.
Misschien politiek te snel wisselend van leiders om goede relaties op te bouwen?
Dan ben je een van de vijf Nederlanders die de lijsttrekker van de PVV bij de EUP verkiezingen kentquote:
Wat niet eens zo onwaarschijnlijk is, gelet op de historie van diverse andere PVV vertegenwoordigers.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:55 schreef Hexagon het volgende:
Die PVV man heeft zo'n uitstraling alsof over ene paar weken bekend wordt dat hij zijn 80 jarige buurvrouw heeft afgeranseld met een honkbalknuppel.
Nee dit is het topic voor terugkerende stokpaardjes en waarheden die alleen de hoofden van de zenders kloppen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:36 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Is dit het topic voor het debat van nu?
En idioten die denken dat een dictatuur beter is dan democratie.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:59 schreef VoMy het volgende:
[..]
Nee dit is het topic voor terugkerende stokpaardjes en waarheden die alleen de hoofden van de zenders kloppen.
Zeker, was prima en genuanceerd.quote:
In debat met BBB en Volt word je automatisch het acceptabele midden. Best handige indeling zo voor het cda.quote:
Uiteindelijk moet het EP het wel goedkeuren.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:16 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Als je Azmani en Eickhout hoort ga je bijna denken dat het EP macht heeft. 95% van Europese regels komt vanuit de EC of lidstaten. En dat heeft niet alleen te maken met het proces van wetgeving in Europa.
Zeker. Ze hebben daardoor bij de trilogen ook wel beetje invloed. Maar de heren deden net alsof ze zelf even delen van de wetten schrijven. De mate van invloed daarop is nihil vanuit de Europarlementariër gezien. In NL doen tweede kamerleden al niet meer dan moties en amendementen, uitzonderingen daargelaten, maar daar komt het EP niet bij in de buurt. Was beetje misleidend.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Uiteindelijk moet het EP het wel goedkeuren.
Die man braakt alleen maar nietszeggende cliches uitquote:Op woensdag 5 juni 2024 21:47 schreef Hexagon het volgende:
Jammer dat ze niet vragen wat die die Real Deal meer is dan een lege doos.
Hij is een buikspreekpop van Geert. De BBB kan zo richting de ID fractie. Kan me niet voorstellen dat de christen democraten de BBB toelaten.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:48 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Die man braakt alleen maar nietszeggende cliches uit
De IRA bedoel je? Die heeft een bescheiden effect op de Amerikaanse economie in de analyses die ik heb gelezen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 21:57 schreef -XOR- het volgende:
Weet die tjap van de PVV wel dat de economie van de VS als een tierelier draait vanwege de Amerikaanse green deal?
Edit: ah, Eickhout begint er nu ook over.
Inflation reduction act inderdaad. Het doet de Amerikaanse economie in ieder geval meer goed dan kwaad.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:07 schreef Monolith het volgende:
[..]
De IRA bedoel je? Die heeft een bescheiden effect op de Amerikaanse economie in de analyses die ik heb gelezen.
Italië heeft op geopolitiek vlak echt weinig te makken. Frankrijk en Duitsland wel, maar langzaam maar zeker zie je dat deze twee landen ook aan invloed inboeten. Met name Frankrijk.quote:Op woensdag 5 juni 2024 20:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Juist.
Ik heb altijd gevonden dat Italië te veel intern gericht is. Gezien haar economische gewicht.
Je ziet ze nooit voorop lopen qua wereld- of EU-politiek. Terwijl ze na Frankrijk en Duitsland echt een grote speler zijn.
Misschien politiek te snel wisselend van leiders om goede relaties op te bouwen?
Dat is haar manier van politiek bedrijven. De suggestie doen dat er alternatieven zijn zodat je geen echte keuzes hoeft te maken.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:16 schreef Faraday01 het volgende:
Ja tuurlijk Caroline, grootschalig binnenstedelijk bouwen in de regio
Het lijkt echt steeds erger te worden met de hoeveelheid onzin die de BBB uit kraamtquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is haar manier van politiek bedrijven. De suggestie doen dat er alternatieven zijn zodat je geen echte keuzes hoeft te maken.
Het CDA komt relatief wel meer in het centrumquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:28 schreef phpmystyle het volgende:
Lol CDA verwijt de BBB op de rechterflank te zitten.
Nou ik maak mij meer zorgen dat er nog maar weinig partijen zijn waarin je niet tot een flank of extreme hoek zit. Ik mag geen sp, bbb, pvv en fvd stemmen. Blijft verdomd weinig over.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:30 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het CDA komt relatief wel meer in het centrum
Niet eens de landbouwsubsidies genoemd.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:30 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ach, het brak bij Caroline toen ze niet meer met een loeiende stofzuiger aan de slag mocht
Yep. Ik ben ben redelijk pro-Europa, maar D66 is me echt veel te pro-Europa.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat gegeil op Europees leger van D66 is echt een groot minpunt
Het doet me niet zoveel. Komt er toch niet, want ik denk niet dat het kan. Wie zou het bevel voeren?!quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat gegeil op Europees leger van D66 is echt een groot minpunt
Ik denk ook niet dat het er komt maar ik denk dat het afleidt van andere goede punten waar ze voor staan.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:36 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Het doet me niet zoveel. Komt er toch niet, want ik denk niet dat het kan. Wie zou het bevel voeren?!
Ja, dat wel. Ze hoeven hier zich niet eens op te profileren in principe.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat het er komt maar ik denk dat het afleidt van andere goede punten waar ze voor staan.
Er zijn er nog wel een paar meer JA21, VVD en SGP zijn ook rechtse flank, PvdD en Denk duidelijk linkse flank. NSC lijkt in de standpunten flink conservatief en semi religieus.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ik maak mij meer zorgen dat er nog maar weinig partijen zijn waarin je niet tot een flank of extreme hoek zit. Ik mag geen sp, bbb, pvv en fvd stemmen. Blijft verdomd weinig over.
Volt niet vergeten.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:55 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Er zijn er nog wel een paar meer JA21, VVD en SGP zijn ook rechtse flank, PvdD en Denk duidelijk linkse flank. NSC lijkt in de standpunten flink conservatief en semi religieus.
En ik stem niet op religieuze partijen, dus ook geen CDA en CU. Dan blijven alleen D66 en PvdA-GL over.
De goede zit in België.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb het overwogen maar die lijsttrekker kan echt niet.
Je kunt op de nummer 2 stemmen...quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik heb het overwogen maar die lijsttrekker kan echt niet.
Ze hebben twee lijsttrekkersquote:Op woensdag 5 juni 2024 22:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Je kunt op de nummer 2 stemmen...
Oh heh, dat wist ik niet.quote:
Aan de andere kant, meer zetels voor D66 is meer invloed in die fractie.quote:Overigens vind ik het problematisch dat D66 Europees in een fractie zit met flink wat meer conservatieve dan liberale leden.
Zeker als de VVD mogelijk vertrekt naar een fractie waar ze beter bij passen.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:02 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Oh heh, dat wist ik niet.
[..]
Aan de andere kant, meer zetels voor D66 is meer invloed in die fractie.
Veel wijsheid gewenst.quote:Op woensdag 5 juni 2024 23:22 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Zeker als de VVD mogelijk vertrekt naar een fractie waar ze beter bij passen.
Maar twijfel tussen Volt en D66 hier.
Waarom interesseert het je geen fuck wanneer je door het opstellen van richtlijnen en regels producten energiezuiniger, meer conform (bijvoorbeeld usb c oplaadkabel), goedkoper en beter recyclebaar maakt? Of ben ik de enige nerd die blij wordt van dat bureaucratie en haar productiestandaarden eigenlijk zo gemakkelijk is maar wereldwijd zoveel impact heeft (jaarlijks ongeveer 0,7% van de wereldwijde CO2 uitstoot van 2022).quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:30 schreef SnertMetChoco het volgende:
1400W stofzuiger? Who gives a fuck?
Ik ken er twee: eentje vanaf D66 en de andere vanaf GLPvdA. Puur en alleen want omdat Pieter.quote:Op woensdag 5 juni 2024 19:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
De enige NSC stemmers die ik ken waarvan ik weet dat ze dat hebben gestemd, stemden eerst altijd Leijten (SP).
Zelfs ik als EU-criticus vind dit een mooi voorbeeld van waar de EU wel excelleert. Ook bijvoorbeeld op het vlak van voedselveiligheid is de EU wat mij betreft goed bezig. Bovendien zijn het vaak dingen waar mogelijk alleen de grote multinationals slechter van worden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 08:05 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom interesseert het je geen fuck wanneer je door het opstellen van richtlijnen en regels producten energiezuiniger, meer conform (bijvoorbeeld usb c oplaadkabel), goedkoper en beter recyclebaar maakt? Of ben ik de enige nerd die blij wordt van dat bureaucratie en haar productiestandaarden eigenlijk zo gemakkelijk is maar wereldwijd zoveel impact heeft (jaarlijks ongeveer 0,7% van de wereldwijde CO2 uitstoot van 2022).
De Correspondent had hier een mooi artikel over (reeds in 2019):
De Europese Unie bepaalt hoe jij zuigt (en dat is maar goed ook)
Mijn schoonouders zijn van D66 naar Pieter gegaan omdat Pieter. Kan er gewoon niet bij dat je zo’n koerswijziging maakt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik ken er twee: eentje vanaf D66 en de andere vanaf GLPvdA. Puur en alleen want omdat Pieter.
Mja niet iedere kiezer zit er heel ideologisch in. Dus de overstap van de ene naar de andere middenpartij is niet zo raar.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:06 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Mijn schoonouders zijn van D66 naar Pieter gegaan omdat Pieter. Kan er gewoon niet bij dat je zo’n koerswijziging maakt.
quote:Geerts treurige liefde voor blond haar
Geert Wilders deelde twee fascinerende beelden, om stemmen te werven voor de Europese verkiezingen. „De zon gaat weer schijnen in Nederland!”, staat er bij wat lachende, blonde mensen in een boerenlandschap. Op het andere plaatje zien we een lachende, blonde familie voor een rijtjeshuis. „Onze gezinnen weer veilig in Nederland.”
Ik verf m'n haar al jaren blond. Betekent dit dat ik eigenlijk een PVV-er ben?quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
https://www.noordhollands(...)e&utm_medium=organic
[..]
[ x ]
Ik zie elke dag de zon schijnen, ook voor niet zo blonde mensen.
Zou Wilders graag willen dat alle Nederlandse burgers blond haar hebben ?
Nee... er kan alleen maar 1 PVV-lid zijn .quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:32 schreef Cyan9 het volgende:
Ik verf m'n haar al jaren blond. Betekent dit dat ik eigenlijk een PVV-er ben?
Ik ben wel benieuwd waar Geert die permanente zonsverduistering ervaart die asielzoekers blijkbaar regelen.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ x ]
Er is alleen weinig natuurlijk aan de afbeeldingen die hij gebruikt. Ze zien er allemaal erg AI uit.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nee... er kan alleen maar 1 PVV-lid zijn .
Maar kennelijk heeft dat ene lid speciale voorkeuren met blond haar en mensen die dat van nature zijn
Dat wordt over een tijd weer enorm hard huilen over de veiligheid in Nederland als blijkt dat het laten rondzwerven van mannelijke asielzoekers toch anders uitpakt dan gedroomd werd. Wat ook niemand zag aankomen uiteraard.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[ x ]
Tja welk stockphoto model wil nou voor de PVV gebruikt worden.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:35 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Er is alleen weinig natuurlijk aan de afbeeldingen die hij gebruikt. Ze zien er allemaal erg AI uit.
Wat een kul - en ook het eerste zinnetje (waar Bosma helemaal niets mee doet of bij ingrijpt) quoten als ware dat waar Bosma op aanslaat. Maar men moet en zal bewijs vinden dat hij een fascist is.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:32 schreef Bluesdude het volgende:
De kamervoorzitter snoert een kamerlid. Haar mening past niet in zijn discriminerend wereldbeeld
Kan gelijk ook door de BBB gebruikt worden als paardenfoto.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:21 schreef Bluesdude het volgende:
Maar dat komt vooral omdat jij je heel erg laat leiden tot zwart-wit denken. Dus dan eindig je al gauw ergens aan de flanken. Je zou ook genuanceerdere posities kunnen innemen. Diepte-artikelen lezen waarin alles best gecompliceerd blijkt te zijn. Nadeel is dat als je dat doet je ook overal aan gaat twijfelen en wellicht een 'ik weet eigenlijk ook niet wat nu de beste oplossing is' houding moet aannemen. Sommigen zien dat als zwakte.quote:Op woensdag 5 juni 2024 22:33 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nou ik maak mij meer zorgen dat er nog maar weinig partijen zijn waarin je niet tot een flank of extreme hoek zit. Ik mag geen sp, bbb, pvv en fvd stemmen. Blijft verdomd weinig over.
Ik had jou willen horen als het Arib geweest was die Bosma op deze manier had behandeld.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat een kul - en ook het eerste zinnetje (waar Bosma helemaal niets mee doet of bij ingrijpt) quoten als ware dat waar Bosma op aanslaat. Maar men moet en zal bewijs vinden dat hij een fascist is.
Ik maak me daar wel zorgen over. Want natuurlijk gaan er incidenten van komen, en daarna nog meer poliralisatie en verharding.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:40 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat wordt over een tijd weer enorm hard huilen over de veiligheid in Nederland als blijkt dat het laten rondzwerven van mannelijke asielzoekers toch anders uitpakt dan gedroomd werd. Wat ook niemand zag aankomen uiteraard.
Dat zegt meer over jou dan over mij. Het is een stemverklaring, geen debat en geen jijbakkenshowtje. Of dat nu door links of rechts gebeurt.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik had jou willen horen als het Arib geweest was die Bosma op deze manier had behandeld.
Ik kan me ook niet voorstellen dat men binnen de coalitie te achterlijk is om dat ook niet te snappen. Ik vermoed dus dat er wel enige opzet achter zit vanuit deze clubs.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik maak me daar wel zorgen over. Want natuurlijk gaan er incidenten van komen, en daarna nog meer poliralisatie en verharding.
Nóg meer voedingsbodem voor xenofobie.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat men binnen de coalitie te achterlijk is om dat ook niet te snappen. Ik vermoed dus dat er wel enige opzet achter zit vanuit deze clubs.
Dat weet ik wel zeker. Het is een soort fail safe om over een tijd die kaart weer te kunnen trekken.quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat men binnen de coalitie te achterlijk is om dat ook niet te snappen. Ik vermoed dus dat er wel enige opzet achter zit vanuit deze clubs.
Die voedselveiligheid is inderdaad wel in betere handen. Ik weet niet of dat direct uit de EU koker komt of breder Europees ligt maar producten uit de VS, Rusland, Turkije etc die de E-normen en andere normen niet halen qua toepassing van ingrediënten zou ik minder snel eten. Ook denk ik dat het onder Europese vlag qua progressie wat beter gaat in nieuwe inzichten rond voedsel en veiligheid.quote:Op donderdag 6 juni 2024 09:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Zelfs ik als EU-criticus vind dit een mooi voorbeeld van waar de EU wel excelleert. Ook bijvoorbeeld op het vlak van voedselveiligheid is de EU wat mij betreft goed bezig. Bovendien zijn het vaak dingen waar mogelijk alleen de grote multinationals slechter van worden.
Maar voor andere dingen is de EU dan weer vrij verstikkend
verwijt je mij dat ik Bosma een fascist vind?quote:Op donderdag 6 juni 2024 10:46 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat een kul - en ook het eerste zinnetje (waar Bosma helemaal niets mee doet of bij ingrijpt) quoten als ware dat waar Bosma op aanslaat. Maar men moet en zal bewijs vinden dat hij een fascist is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |