abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 juni 2024 @ 08:57:51 #176
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_213831442
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Tijd voor slimme inkoopcombinaties dan.
Vraag me niet hoe het zit bij basisscholen, maar in het VO gebeurt de inkoop door de schoolbesturen of zelfs combinaties daarvan, en niet door de scholen zelf. Maar in een markt waar twee distributeurs en een handje vol uitgevers bijna het hele volume in handen hebben, win je daar niet zo veel mee.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_213831464
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 08:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Vraag me niet hoe het zit bij basisscholen, maar in het VO gebeurt de inkoop door de schoolbesturen of zelfs combinaties daarvan, en niet door de scholen zelf. Maar in een markt waar twee distributeurs en een handje vol uitgevers bijna het hele volume in handen hebben, win je daar niet zo veel mee.
Je eigen kartel er tegenover zetten kan best helpen ;).
  Moderator zaterdag 8 juni 2024 @ 09:44:52 #178
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_213831695
De BBB-hart- en vaatziekten mevrouw gaat achter de echt belangrijke zaken aan:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zaterdag 8 juni 2024 @ 09:48:29 #179
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213831711
Met BBB is het geen stilstand maar een vlucht terug in de tijd...
  Moderator zaterdag 8 juni 2024 @ 09:55:06 #180
5428 crew  miss_sly
pi_213831734
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 09:44 schreef xpompompomx het volgende:
[ x ]
En intussen wel de BTW op boeken in Nederland omhoog doen, terwijl die in Belgie laag blijft.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 8 juni 2024 @ 10:00:11 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_213831756
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 09:48 schreef Frozen-assassin het volgende:
Met BBB is het geen stilstand maar een vlucht terug in de tijd...
Allemaal lui die een beetje in de jaren tachtig zijn blijven hangen.

Ben benieuwd wanneer ze gaan pleiten voor een ruimhartiger beleid voor gokkasten. Of voor het afschaffen van het bromfiets certificaat.
pi_213831794
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 10:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ben benieuwd wanneer ze gaan pleiten voor een ruimhartiger beleid voor gokkasten. Of voor het afschaffen van het bromfiets certificaat.
Enkel voor Kreidlr en Honda dan.
pi_213831975
quote:
[ x ]
Geef het volk brood en spelen shag en frikandellen.
  Moderator zaterdag 8 juni 2024 @ 10:40:50 #184
236264 crew  capricia
pi_213832039
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 09:55 schreef miss_sly het volgende:

[..]
En intussen wel de BTW op boeken in Nederland omhoog doen, terwijl die in Belgie laag blijft.
Wat een triestigheid hè. Onbegrijpelijk.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_213832133
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 21:42 schreef PippenScottie het volgende:

[..]
Die partij bestaat al bijna twintig jaar, maar heeft maar twee mensen voortgebracht die een ministerschap misschien aan zouden kunnen, Agema en Bosma.

En dat is best treurig eigenlijk.
En het verbazingwekkende is nog wel dat de kiezer het blijkbaar prima vindt, gezien de stijgend aantal stemmen
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 8 juni 2024 @ 11:14:24 #186
121125 Gimmick
I am vomit vomiting
pi_213832322
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 10:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Helm en gordelplicht afschaffen. Met 50 door de bebouwde kom. Leeftijd voor kopen van sigaretten en drank terug naar 16 jaar. Tenzij je sigaretten voor je ouders koopt, dan krijg je ze ook mee als je 13 bent. Geen tractorrijbewijs. Bollenpellen mag weer vanaf 12 jaar.
I am a black hole shitting into the void
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 8 juni 2024 @ 11:14:49 #187
426493 crew  PippenScottie
pi_213832327
quote:
[ x ]
Dit is een partij die weigert te onderzoeken waarom relatief veel agrariërs de ziekte van Parkinson krijgen.

Mij bekruipt het idee dat ze er niet écht voor de boeren zijn.
My friends all drive horses
pi_213832566
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 10:32 schreef Lt.Bookman het volgende:

[..]
Geef het volk brood en spelen shag en frikandellen.
Het is clientelisme.
pi_213832602
quote:
[ x ]
Gewoon terechte vragen over een absurd accijnsbeleid.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
pi_213832618
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 11:40 schreef nostra het volgende:

[..]
Gewoon terechte vragen over een absurd accijnsbeleid.
Mjah, maar dit beleid was al een tijdje geleden ingevoerd en toen hield mevrouw van der Plas haar mond erover dicht, nu het in de media komt heeft ze ineens Kamervragen.
pi_213832641
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 11:42 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Mjah, maar dit beleid was al een tijdje geleden ingevoerd en toen hield mevrouw van der Plas haar mond erover dicht, nu het in de media komt heeft ze ineens Kamervragen.
Dat kan best kloppen, ik volg de accijnsdebtatten en -standpunten niet meer, van het roken ben ik gelukkig al jaren af en ik rijd elektrisch. ;) Maar het is natuurlijk wel een dingetje om dat unitlateraal aan te passen als minilandje met drie landen om je heen (waarbij ik Luxemburg gemakshalve even meetel).
Wait for the ricochet.
pi_213832663
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 11:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat kan best kloppen, ik volg de accijnsdebtatten en -standpunten niet meer, van het roken ben ik gelukkig al jaren af en ik rijd elektrisch. ;) Maar het is natuurlijk wel een dingetje om dat unitlateraal aan te passen als minilandje met drie landen om je heen (waarbij ik Luxemburg gemakshalve even meetel).
Er is in het vorige kabinet afgesproken dat de accijnzen op rookwaren sterk verhoogd zouden worden en dat het onmoedigingsbeleid aangescherpt werd, ook het verbod voor supermarkten op verkoop van tabakswaren valt daar onder. Het heeft niets te maken met wat andere landen doen, dit zijn maatregelen in het kader van de volksgezondheid en naar mijn mening terechte maatregelen.

Er is een EU richtlijn voor accijnzen maar dat stelt alleen een minimum vast en daar zitten wij sowieso ver boven maar mischien wil ze daar ook voor op tafel gaan slaan en een opt-out hebben?

Het punt is dat ze nu Kamervragen gaat stellen terwijl de antwoorden volkomen duidelijk zijn en helemaal geen toelichting behoeven,

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2024 11:49:55 ]
  zaterdag 8 juni 2024 @ 11:50:32 #193
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_213832677
Het is gewoon plat populisme. Ze weet dat dit niet meer teruggedraaid gaat worden dus is het wel een heerlijk moment om erover te kunnen klagen.

95% van de kiezers heeft geen besef dat ze gedurende besluitvorming hier niet over heeft geklaagd.
pi_213832689
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 11:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is in het vorige kabinet afgesproken dat de accijnzen op rookwaren sterk verhoogd zouden worden en dat het onmoedigingsbeleid aangescherpt werd, ook het verbod voor supermarkten op verkoop van tabakswaren valt daar onder. Het heeft niets te maken met wat andere landen doen, dit zijn maatregelen in het kader van de volksgezondheid en naar mijn mening terechte maatregelen.
Het valt maar te bezien hoe effectief dat soort maatregelen allemaal zijn, elke franchiser koopt gewoon het naastgelegen pand en maakt daar een tabakswinkel van en het probleem met de jeugd zit nu bij vapen en niet zozeer bij sigaretten, dus men loopt wat achter de feiten aan heb ik het idee.

quote:
Er is een EU richtlijn voor accijnzen maar dat stelt alleen een minimum vast en daar zitten wij sowieso ver boven maar mischien wil ze daar ook voor op tafel gaan slaan en een opt-out hebben?
Om niet bovenmatig te belasten heb je geen opt-out nodig natuurlijk. ;)
Wait for the ricochet.
pi_213832707
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 11:52 schreef nostra het volgende:

[..]
Het valt maar te bezien hoe effectief dat soort maatregelen allemaal zijn, elke franchiser koopt gewoon het naastgelegen pand en maakt daar een tabakswinkel van en het probleem met de jeugd zit nu bij vapen en niet zozeer bij sigaretten, dus men loopt wat achter de feiten aan heb ik het idee.
[..]
Om niet bovenmatig te belasten heb je geen opt-out nodig natuurlijk. ;)
Vapen gaat ook onder de nieuwe regels vallen maar daar hoor ik van der Plas geen Kamervragen over stellen.

De aantallen qua vapen zijn overigens helemaal zo hoog niet als voorheen het roken was.

https://www.vzinfo.nl/roken/jongeren#roken-scholieren

Causality etc etc etc maar dit lijkt er toch wel op te wijzen dat het beleid werkt.

PS: 40 jaar zelf gerookt en nu gebruik ik een Iqos dus ik ben geen anti-roker oid.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2024 11:57:41 ]
pi_213832828
quote:
[ x ]
Jezus, wat een karikatuur.

De BBB en PVV doen echt hun best om kiezers de links zouden moeten stemmen voor rijk rechts binnen te houden.

Beetje virtueel bier beloven en zo lang als mogelijk is doormodderen.

Politiek verval voor het volk, maar meer kansen voor degenen die zich liberaal kunnen noemen omdat ze al in een netwerk en geld geboren zijn.
pi_213832859
Het afschaffen van de subsidie op keuken romannetjes en concert tickets heeft wel wat getriggerd aan de linkerkant zeg.
pi_213832894
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 12:12 schreef Kickinalfa het volgende:
Het afschaffen van de subsidie op keuken romannetjes en concert tickets heeft wel wat getriggerd aan de linkerkant zeg.
In het rechtse kamp is lezen natuurlijk een vies woord en is een zaterdagavondje SBS6 bingen het summum van culturele verrijking.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_213832900
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 11:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Vapen gaat ook onder de nieuwe regels vallen maar daar hoor ik van der Plas geen Kamervragen over stellen.

De aantallen qua vapen zijn overigens helemaal zo hoog niet als voorheen het roken was.

https://www.vzinfo.nl/roken/jongeren#roken-scholieren

Causality etc etc etc maar dit lijkt er toch wel op te wijzen dat het beleid werkt.

PS: 40 jaar zelf gerookt en nu gebruik ik een Iqos dus ik ben geen anti-roker oid.
Oh, ik cheat ook nog met vapen dus ik ben nog net zo verslaafd en ook geen anti-roker. ;) Goed om te zien dat het meevalt, in de eerste plaats voor de jongeren zelf, daarnaast wat minder risico op nog meer regelgeving voor mezelf (genoeg landen waar het verboden is).
Wait for the ricochet.
pi_213832983
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 12:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
In het rechtse kamp is lezen natuurlijk een vies woord en is een zaterdagavondje SBS6 bingen het summum van culturele verrijking.
Johan Derksen is op en top cultuur natuurlijk.

Gezien de papier industrie nog vervuilender is dan de luchtvaart lijkt het me nog wel een goed idee om een co2 tax te introduceren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')