‘Kinderachtig en Verbijsterend’ aldus de beste commentator De Winther!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:15 schreef VoMy het volgende:
[..]
De krant met 'de beste politieke redactie'!
Dat klopt, maar je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat dit als een boomerang in je gezicht terug kan komen over een paar weken. Dat risico wil NSC wellicht nu al niet lopen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Niet echt, tegen Gom lag een aangifte, bij Plasterk is het UAMC nu aan het onderzoeken of er misschien iets verkeerd is gegaan.
Nee dat snap ik en ben ik ook wel eens met NSC, vind alleen de redenatie van de jongeren nergens op slaan, ik verwacht beter van toekomstige leiders.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:20 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat klopt, maar je kunt er natuurlijk vergif op innemen dat dit als een boomerang in je gezicht terug kan komen over een paar weken. Dat risico wil NSC wellicht nu al niet lopen.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:24 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee dat snap ik en ben ik ook wel eens met NSC, vind alleen de redenatie van de jongeren nergens op slaan, ik verwacht beter van toekomstige leiders.![]()
Er is geen boer in Nederland die dat wil en er is, op de FvD na, geen enkele politieke partij die dit wil. Zelfs de PVV heeft Nexit laten vallen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:15 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Dat denken ze ook helemaal niet natuurlijk, ze weten verdomd goed dat dit er niet door gaat komen in Brussel. Voelt meer als de opmaat naar een Nexit-campagne.
Nu nog niet nee, maar de geesten worden wel rijp gemaakt voor een Nexit als de EU 'te lastig doet'.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er is geen boer in Nederland die dat wil en er is, op de FvD na, geen enkele politieke partij die dit wil. Zelfs de PVV heeft Nexit laten vallen.
Ik betwijfel dat ten sterkste maar als het lukt over landbouw of asielzoekers dan is de kiezer nog veel dommer dan ik al dacht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:35 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nu nog niet nee, maar de geesten worden wel rijp gemaakt voor een Nexit als de EU 'te lastig doet'.
En bezuinigen op hoger onderwijs past daar ook perfect in, waarom zou je veel geld uitgeven aan Nederlanders als je ze goedkoper uit buitenla....oh....wacht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:39 schreef Breekfast het volgende:
Wel goed dat ze de BTW op boeken weer verhogen. Het lezen van boeken moet hard aangepakt worden. Walgelijke bezigheid die we als samenleving niet moeten aanmoedigen
Waarom boeken lezen als je ook VI kan kijken?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:39 schreef Breekfast het volgende:
Wel goed dat ze de BTW op boeken weer verhogen. Het lezen van boeken moet hard aangepakt worden. Walgelijke bezigheid die we als samenleving niet moeten aanmoedigen
Of Ik hou van Holland...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom boeken lezen als je ook VI kan kijken?
\_(ツ)_/
Heel begrijpelijk inderdaad. Walgelijk en stuitend.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:39 schreef Breekfast het volgende:
Als de SGP er bij zat kreeg elk huishouden gratis 1 boek. De statenbijbel de rest wordt dan inderdaad verbannen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Heel begrijpelijk inderdaad. Walgelijk en stuitend.
Maar ja.. als de SGP had aangeschoven was zou er nog een voorstel tot boekverbanning naast liggen. Dus dit zijn nog light maatregelen.
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:39 schreef Breekfast het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)rder-achteruitgegaanquote:Leesvaardigheid Nederlandse 15-jarigen verder achteruitgegaan
Ja, zowel qua totaal aantal zetels van de formatie alsook meer zetels per individuele partij.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:06 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Maar ik vraag mij serieus af of er in 30 jaar een kabinet is geweest dat zoveel steun heeft gehad onder de bevolking.
Dit zullen de nieuwe coalitiepartijen een prachtige ontwikkeling vindenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:50 schreef jcdragon het volgende:
[..]
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)rder-achteruitgegaan
Boeken over Derksen, Kieft en Genee worden in BTW verlaagd.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:44 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom boeken lezen als je ook VI kan kijken?
\_(ツ)_/
Hij doet wel zijn best.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:56 schreef BlackLining het volgende:
Lachen wel, die show nu rond Omtzigt en Plasterk. Wat een verbijsterend amateuristisch circus alles bij elkaar. Ik ken lokale voetbalverenigingen waar het dagelijks bestuur beter functioneert. Sterker nog, ik ken er weinig waar het slechter werkt.
Hoe kom je in zes maanden tot zo'n volstrekt onuitvoerbaar akkoord en ga je daarna nog openlijk liggen rommelen met excuses terwijl je echt niet gaat zeggen wie de premierskandidaat wordt
Je mag niet zeggen dat ze incompetent zijn maar ik kan het wel denkenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:56 schreef BlackLining het volgende:
Lachen wel, die show nu rond Omtzigt en Plasterk. Wat een verbijsterend amateuristisch circus alles bij elkaar. Ik ken lokale voetbalverenigingen waar het dagelijks bestuur beter functioneert. Sterker nog, ik ken er weinig waar het slechter werkt.
Hoe kom je in zes maanden tot zo'n volstrekt onuitvoerbaar akkoord en ga je daarna nog openlijk liggen rommelen met excuses terwijl je echt niet gaat zeggen wie de premierskandidaat wordt
quote:
Dit gaat gewoon een Balkende 1 worden. Dus niet al te serieus nemen en vooral genieten van alle dingen die gaan gebeuren waar we ons flink over kunnen verbazen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:56 schreef BlackLining het volgende:
De vorm past heel aardig bij de kwaliteit van de inhoud.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:56 schreef BlackLining het volgende:
Omtzigt wordt gewoon gegijzeld door de wind van zijn partij die kiezers van links n rechts aantrok en daarom geen duidelijk vak qua kiezersprofiel heeft.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:56 schreef BlackLining het volgende:
En de boeken die Derksen geschreven heeft verplichte "Literatuur" op school?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Boeken over Derksen, Kieft en Genee worden in BTW verlaagd.
Ik zie vooral gelijkenissen met Rutte I.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dit gaat gewoon een Balkende 1 worden. Dus niet al te serieus nemen en vooral genieten van alle dingen die gaan gebeuren waar we ons flink over kunnen verbazen.
NSC is sowieso al aangeschoten wild, al die beloftes van Omtzigt over goed bestuur blijken na dit broddelwerk echt geen fluit waard. Ik vraag me wel eens af wat de NSC-kamerleden over dit theater denken, iemand als Rosanne Hertzberger moet zich toch wel afvragen in welke situatie ze zich in hemelsnaam gebracht heeft. Gaat ook leuk worden met de Europese verkiezingen, dat zal wel flinke spanningen gaan opleveren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:04 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik zie vooral gelijkenissen met Rutte I.
Het CDA van toen is toch een beetje NSC+BBB van nu. Hoop wel dat dit uiteindelijk niet zo lang gaat duren als de hele Rutte periode
Dit is wel de grootste grap. BBB is er zo van overtuigd dat ze Brussel gaan overhalen dat ze het hele stikstoffonds hebben opgegeven. Zelfs de andere partijen waarschuwden BBB hiervoor, maar de BBB was zo overtuigd dat ze zeiden: als jullie dat geloven, moet je het vooral doen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 13:52 schreef Hanca het volgende:
Heb je BBB aan boord, is er toch minder geld voor boeren: https://www.ad.nl/politie(...)jard-gehad~aabd8cfa/
Dat afblazen van dat landbouwakkoord is ook echt wel in het gezicht van de boeren ontploft.
Ze krijgen macht en dan zijn ze stil.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
NSC is sowieso al aangeschoten wild, al die beloftes van Omtzigt over goed bestuur blijken na dit broddelwerk echt geen fluit waard. Ik vraag me wel eens af wat de NSC-kamerleden over dit theater denken, iemand als Rosanne Hertzberger moet zich toch wel afvragen in welke situatie ze zich in hemelsnaam gebracht heeft.
Hertzberger was van de VVD dus ik denk niet dat die onoverkomelijke bezwaren tegen dit Frankensteinkabinet heeft.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:12 schreef J.B. het volgende:
[..]
NSC is sowieso al aangeschoten wild, al die beloftes van Omtzigt over goed bestuur blijken na dit broddelwerk echt geen fluit waard. Ik vraag me wel eens af wat de NSC-kamerleden over dit theater denken, iemand als Rosanne Hertzberger moet zich toch wel afvragen in welke situatie ze zich in hemelsnaam gebracht heeft. Gaat ook leuk worden met de Europese verkiezingen, dat zal wel flinke spanningen gaan opleveren.
Zat ook wel met mijn oren te klapperen toen ik dat van notabene iemand in de 2e kamer hoorde ja. Bepaald niet fraai allemaal.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:48 schreef -XOR- het volgende:
"De Palestijnen, dat is een nepvolk. Dat heeft nooit bestaan en bestaat nu ook niet"
Vanuit de Nederlandse coalitie blijkbaar een fiat voor etnische zuivering in Gaza.
Bosma maakt flinke uitglijders afgelopen dagen, of hij denkt nu er bijna een nieuw kabinet is is het tijd om mn ware ik te laten zien.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:48 schreef -XOR- het volgende:
"De Palestijnen, dat is een nepvolk. Dat heeft nooit bestaan en bestaat nu ook niet"
Vanuit de Nederlandse coalitie blijkbaar een fiat voor etnische zuivering in Gaza.
Verwacht dat we zulke braaksels wel vaker zullen gaan zien nu.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bosma maakt flinke uitglijders afgelopen dagen, of hij denkt nu er bijna een nieuw kabinet is is het tijd om mn ware ik te laten zien.
[ x ]
Waar hij gisteren niet had moeten ingrijpen had hij zeker moeten ingrijpen vandaag. Potsierlijke teksten van PVV.
Wat?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:48 schreef -XOR- het volgende:
Ja dat bedoelde ik al vanmorgen, al dat soort uitgestelde lekkermakerij, en hun stemvolk trapt er met open ogen in...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:07 schreef Breekfast het volgende:
Trouwens ook een heel vies politiek spelletje wat ze spelen met het eigen risico in de zorg.
Iedereen nu lekker maken met een verlaging die echter pas in 2027 in zou gaan zodat het voor de nieuwe coalitie voorlopig geen financile consequenties heeft. En tegen die tijd, als er weer verkiezingen aankomen, moord en brand kunnen schreeuwen als het volgende kabinet het voornemen weer terug draait omdat het onbetaalbaar is.
Het hele akkoord is uitgestelde lekkermakerij want het is geen regeerakkoord en heeft totaal geen praktische invulling, het zijn vooral soundbytes en spiegeltjes en kraaltjes met, voor een aantal van de belangrijkste punten, 100% externe afhankelijkheid waarvan het vrijwel uitgesloten is dat die waargemaakt kan worden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik al vanmorgen, al dat soort uitgestelde lekkermakerij, en hun stemvolk trapt er met open ogen in...
Ja blijkbaar heeft Bosma zich even rustig gehouden. Maar nu laat hij zijn ware aard als voorzitter zien. Niet onverwachts dat het fascistischer wordt als we alleen maar naar rechts blijven opschuiven.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Wat?
Edit: ah, doorscrollen.
Wat intens treurig. Wat een waardeloze zak hooi van een voorzitter.
De degradatie in fatsoen die we de dag na de verkiezingen al zagen, dat het ineens oke was geworden om openlijk racistische uitspraken te doen, wordt zo weer een stapje erger.
Ook als je terugkijkt naar dit stukje in het debat bij SBS destijds:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ja dat bedoelde ik al vanmorgen, al dat soort uitgestelde lekkermakerij, en hun stemvolk trapt er met open ogen in...
Er is hier dus ook maanden over onderhandeld... Over niets want straks gaan ze weer bekvechten als minister in kwestie met een 'slecht' voorstel komt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:34 schreef miss_sly het volgende:
Er ligt ook nog geen akkoord.
Het is een samenraapsel van wat vier partijen wel zouden willen, en dat hebben ze in een documentje geplakt.
Ik vind ook dat claim dat ze 'eruit zijn' en dus helemaal niet zo absurd lang hebben onderhandeld een loze kreet, want er is eigenlijk nog niet onderhandeld. De nieuwe bewindslieden die nog moeten worden gezocht, gaan dadelijk een echt akkoord maken, financieel onderbouwen en kijken wat er nou werkelijk kan en niet kan. Dus eigenlijk is er nog helemaal niets, en dat niets is gebouwd op luchtkastelen en externe factoren die niet mee gaan werken.
Sommige mensen zijn er trots op.
Precies. Er is dus eigenlijk nog niks.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:35 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er is hier dus ook maanden over onderhandeld... Over niets want straks gaan ze weer bekvechten als minister in kwestie met een 'slecht' voorstel komt.
Stilstand en achteruitgang. Bezuinigingen op onderwijs etc. Dat is er.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies. Er is dus eigenlijk nog niks.
Het gaat pas echt interessant worden als ministers dit in praktisch beleid moeten gaan omzetten en tegen de open messen van de echte wereld op gaan lopen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Precies. Er is dus eigenlijk nog niks.
De hele bende is gestoeld op de verwachting dat Europa hieraan gaat meewerken. Er is al uitgesproken dat dat niet gaat gebeuren. En daarin leggen we het af tegen Europa. En dan moet het ook nog eens met minder ambtenaren voor elkaar worden gebokst.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:40 schreef nostra het volgende:
Gewoon eerst maar even afwachten voordat de hel en verdoemenis al als feit aangenomen.
Dat werd ook gezegd over de mogelijkheid van regeren van PVV, van het tot een soort van akkoord komen van deze coalitie. Soms moet je niet afwachten of het allemaal echt zo vreselijk wordt als je vreest, maar moet je daar vooral over praten. Op wijzen. Zodat niemand straks kan zeggen dat ie het niet wist. En wellicht kun je dan hele grote rampen nog voorkomen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:40 schreef nostra het volgende:
Gewoon eerst maar even afwachten voordat de hel en verdoemenis al als feit aangenomen.
Ja, het is wel navrant dat bij al deze eurosceptici de EU een hoofdrol speelt om hun plannen te kunnen waarmaken. En dat ze dondersgoed weten dat dit niet gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:44 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De hele bende is gestoeld op de verwachting dat Europa hieraan gaat meewerken. Er is al uitgesproken dat dat niet gaat gebeuren. En daarin leggen we het af tegen Europa.
Ook als je voorstander zou zijn van deze kortetermijnstrategie, dan nog is er weinig reden om hoopvol te zijn.
En dat is ook prima verlopen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:45 schreef miss_sly het volgende:
Dat werd ook gezegd over de mogelijkheid van regeren van PVV, van het tot een soort van akkoord komen van deze coalitie.
Daaorver verschillen we al van mening.quote:
En niet alleen de boeken, ook de kranten moeten er gelukkig aan geloven. Weg met letters!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:39 schreef Breekfast het volgende:
Blijkbaar zit er wel een historische kern van waarheid in wat Van Roon zegt, maar een "volk" kan natuurlijk heel snel ontstaan, zeker met een gemeenschappelijke vijand of strijd. Dus dat zou net zo zijn als zeggen dat er geen Belgisch volk is, omdat Belgi een samenraapsel is van Vlamingen, Walen en Duitstaligen, of dat er geen Vlaams volk is omdat Vlaanderen tot niet al te lang geleden bij Nederland hoorde.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bosma maakt flinke uitglijders afgelopen dagen, of hij denkt nu er bijna een nieuw kabinet is is het tijd om mn ware ik te laten zien.
[ x ]
Waar hij gisteren niet had moeten ingrijpen had hij zeker moeten ingrijpen vandaag. Potsierlijke teksten van PVV.
Het is gewoon een VVD-akkoord met wat scoringspuntjes voor BBB en PVV die op en voor hun conto worden uitgevoerd. Zo gek veel veranderd is er, afgezien van asiel, niet ten opzichte van wat er was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daaorver verschillen we al van mening.
Op die basis is er ook geen Nederlands volk, natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Blijkbaar zit er wel een historische kern van waarheid in wat Van Roon zegt, maar een "volk" kan natuurlijk heel snel ontstaan, zeker met een gemeenschappelijke vijand of strijd. Dus dat zou net zo zijn als zeggen dat er geen Belgisch volk is, omdat Belgi een samenraapsel is van Vlamingen, Walen en Duitstaligen, of dat er geen Vlaams volk is omdat Vlaanderen tot niet al te lang geleden bij Nederland hoorde.
Ik vind het verder ook niet zo constructief om die situatie op zo'n manier te benaderen.
Economisch is het 100% VVD, ja. En als VVD'er zou ik daar vermoedelijk ook heel tevreden over zijn maar laten we niet doen alsof er ook maar iets goed of normaal gegaan is in dit proces tot op heden met de soap opera over Plasterk die nu nog gaande is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is gewoon een VVD-akkoord met wat scoringspuntjes voor BBB en PVV die op en voor hun conto worden uitgevoerd. Zo gek veel veranderd is er, afgezien van asiel, niet ten opzichte van wat er was.
De VVD akkoorden hadden nog iets van een zinnig financieel fundament. Beetje kortzichtig altijd wel maar het was er tenminste. Nu ontbreekt zelfs dat.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is gewoon een VVD-akkoord met wat scoringspuntjes voor BBB en PVV die op en voor hun conto worden uitgevoerd. Zo gek veel veranderd is er, afgezien van asiel, niet ten opzichte van wat er was.
Nee nou zo kun je dus blijven doorgaan. Je kunt je wel afvragen of de identiteit van volkeren die een korte geschiedenis (als volk) hebben minder sterk is dan die van volkeren met een lange geschiedenis. Nederlanders en Belgen hebben geloof ik niet een bijzonder sterke identiteit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op die basis is er ook geen Nederlands volk, natuurlijk.
Maar het is geen samenhangend geheel. Het is een willekeurige verzameling van scoringspuntjes. En belangrijker: het heeft totaal geen financile visie. Het doet maar wat. Dat is toch echt niet VVD-eigen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Economisch is het 100% VVD, ja. En als VVD'er zou ik daar vermoedelijk ook heel tevreden over zijn maar laten we niet doen alsof er ook maar iets goed of normaal gegaan is in dit proces tot op heden met de soap opera over Plasterk die nu nog gaande is.
Nee, die dekking blijft wel een heikel punt ja. Met een beetje kwade wil kan je het nog zien als voorsorteren op een vroegtijdige val.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De VVD akkoorden hadden nog iets van een zinnig financieel fundament. Beetje kortzichtig altijd wel maar het was er tenminste. Nu ontbreekt zelfs dat.
Dat is exact het probleem met dat soort uitspraken, dat je kan blijven doorgaan met dat soort onzin.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:55 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee nou zo kun je dus blijven doorgaan. Je kunt je wel afvragen of de identiteit van volkeren die een korte geschiedenis (als volk) hebben minder sterk is dan die van volkeren met een lange geschiedenis. Nederlanders en Belgen hebben geloof ik niet een bijzonder sterke identiteit.
Als je jezelf dat wijs wil maken, mag dat, maar als je eerlijk bent, zie je ook dat het niet klopt. De financiele onderbouwing is er niet of nauwelijks en de 'scoringspuntejs' van BBB en PVV zijn dusdanige punten dat ze heel slecht uitpakken als deze punten dadelijk ook werkelijk doorgaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar alweer, die punten gaan de strijd met de werkelijkheid verliezen. BBB kan wel doen alsof stikstof van tafel is maar dat is het dus niet. Wilders kan wel doen alsof hij de asielzoekers gaat tegen houden maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je jezelf dat wijs wil maken, mag dat, maar als je eerlijk bent, zie je ook dat het niet klopt. De financiele onderbouwing is er niet of nauwelijks en de 'scoringspuntejs' van BBB en PVV zijn dusdanige punten dat ze heel slecht uitpakken als deze punten dadelijk ook werkelijk doorgaan.
Precies en bovendien is het niet echt aan anderen om te oordelen of de Palestijnen een volk zijn of niet. Er bestaan aannames dat de Palestijnen zich als volk presenteren om hun politieke idealen kracht bij te zetten, maar er zijn genoeg volkeren die door dat soort gemeenschappelijke strijd een volk geworden zijn. Je kunt een volk misschien ook creren op die manier. Bij de eenwording van Itali werd gezegd: "We hebben Itali geschapen; nu alleen de Italianen nog."quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is exact het probleem met dat soort uitspraken, dat je kan blijven doorgaan met dat soort onzin.
Dit is precies mijn standpunt en een standpunt dat 90% van Nederland zou sierenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:02 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind de geschiedenis van de Palestijnen en Isral ook te complex om er een mening over te vormen als relatief leek, maar ik weet wel zeker dat beide partijen veel fouten hebben begaan
zdil.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ x ]
Speculeren maar, Herzberger? Duk?
Angela de Jong die de NPO gaat slopenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ x ]
Nou, ja, en wellicht geldt dat voor heel erg veel dingen in de wereld, dat ze te complex zijn om ons een mening over te vormen, tenzij we experts zijn. En zelfs experts zijn het nooit met elkaar eens. Ook zijn meningen vaak te zwart-wit. De werkelijkheid is doorgaans heel grijs. Ook op de inval van Rusland in Oekrane, die gevoelsmatig echt fout is, zou je best wat kunnen aanmerken om de Russen te verdedigen. Of om in elk geval aan te tonen dat het Westen ook niet zonder fouten was in de hele kwestie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:04 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dit is precies mijn standpunt en een standpunt dat 90% van Nederland zou sieren
Ook mee eens. Prachtig relaas Het is ook weer toe te passen op wat ik nu van je quote. Want ik keur het af, maar voor bezetting oid is ook wel wat te zeggen als je een overheid/instantie hebt die niet naar je luistert. Slopen vind ik punt 2. De coronarellen gingen echt dwars door mijn hart.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:09 schreef TAmaru het volgende:
Dat laat overigens niet onverlet dat ik de protesten, bezettingen en vernielingen op de UvA wel fout vind, wat je ook van de situatie in Palestina vindt. Want daar heb ik wel een heel zwart-witte en simpele mening over: het kapotmaken van andermans bezittingen is fout en het bezetten van gebouwen ook.
En ding is zeker: beide nee's gaan het draagvlak onder de EU afbreken, dat VVD daar aan mee werkt is ook zeker niet des VVD's.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar alweer, die punten gaan de strijd met de werkelijkheid verliezen. BBB kan wel doen alsof stikstof van tafel is maar dat is het dus niet. Wilders kan wel doen alsof hij de asielzoekers gaat tegen houden maar dat gaat niet gebeuren.
Wat er dan gebeurt is wel interessant, of ze hun verlies pakken of dat ze de boel dan laten klappen.
Nou ja, die is tenminste nog 2e Kamer lid geweest maar op welk vlak is hij expert? Want volgens Omtzigt zou er een kabinet met experts gevormd gaan wordenquote:
Duk als Minister van Informatievoorziening en Propaganda.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, die is tenminste nog 2e Kamer lid geweest maar op welk vlak is hij expert? Want volgens Omtzigt zou er een kabinet met experts gevormd gaan worden
Bezetting is ok, vernielingen en geweld absoluut niet. Idem met anti-semitisme en idem met moslimhaat.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:11 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ook mee eens. Prachtig relaas Het is ook weer toe te passen op wat ik nu van je quote. Want ik keur het af, maar voor bezetting oid is ook wel wat te zeggen als je een overheid/instantie hebt die niet naar je luistert. Slopen vind ik punt 2. De coronarellen gingen echt dwars door mijn hart.
Afshin Ellian of Leon de Winter hopelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ x ]
Jij kan nog slapen vannacht met dit soort dingen in je hoofd?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Duk als Minister van Informatievoorziening en Propaganda.
Wierd Duk, dan ontploft het internetquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ x ]
Hopelijk nietquote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:15 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Afshin Ellian of Leon de Winter hopelijk.
Onderwijs. Maakt zich hard voor het mbo.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou ja, die is tenminste nog 2e Kamer lid geweest maar op welk vlak is hij expert? Want volgens Omtzigt zou er een kabinet met experts gevormd gaan worden
Ik moet zeggen dat ik over de coronaprotesten zeer positief was en dat ik vond dat die ook nog wat intensiever hadden gemogen. Want ik vond wel dat de overheid daar dictatoriale trekjes begon te vertonen en dat we ons daar duidelijker tegen mochten uitspreken. Rellen is natuurlijk altijd fout. Die rellen hadden over het algemeen weinig te maken met die protesten volgens mij. Ik kan me van die rellen herinneren dat het vooral jongeren en gefrustreerde types waren. Blijkbaar behoort rellen inmiddels tot onze cultuur. Als we het ergens niet mee eens zijn of gefrustreerd raken, gaan we dingen kapotmaken. Zelfs als je bijv. Ajax-fan bent en je club het niet goed doet, dan is het blijkbaar normaal om je halve stadion te slopen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:11 schreef Japepk het volgende:
[..]
Ook mee eens. Prachtig relaas Het is ook weer toe te passen op wat ik nu van je quote. Want ik keur het af, maar voor bezetting oid is ook wel wat te zeggen als je een overheid/instantie hebt die niet naar je luistert. Slopen vind ik punt 2. De coronarellen gingen echt dwars door mijn hart.
Wel een aardig gekleurde historie en dat bedoel ik op geen enkele manier racistisch. Lijkt mij een groot risico voor welke partij dan ook.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:18 schreef nostra het volgende:
[..]
Onderwijs. Maakt zich hard voor het mbo.
Nou, hopelijk dan toch wappie Herzberger en niet beroepsracist Wierd. Hoewel het kiezen is uit tal van kwaden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ x ]
Ja, dure boeken in winkels worden natuurlijk voor gekocht door en voor mensen die al lezen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:18 schreef JaxStrumleyII het volgende:
Ik ben absoluut geen voorstander van een verhoogde BTW op boeken, maar dat dat invloed op de leesvaardigheid van jongeren gaat hebben geloof ik niet zo.
Die is namelijk n al beneden alle peil, ook zonder hoog BTW-tarief. Daarnaast puilen kringloopwinkels en straatbibliotheekjes uit van de goedkope en gratis boeken. Meer dan voldoende te lezen, zou ik zo zeggen.
Tis ook maar een totale gok. Die vader van die Iraanse VVD'er die nu in de Kamer zit? Die is toch rechtsgeleerde? Naam even kwijt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:23 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wel een aardig gekleurde historie en dat bedoel ik op geen enkele manier racistisch. Lijkt mij een groot risico voor welke partij dan ook.
Afshin Ellian bedoel je?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:29 schreef nostra het volgende:
[..]
Tis ook maar een totale gok. Die vader van die Iraanse VVD'er die nu in de Kamer zit? Die is toch rechtsgeleerde? Naam even kwijt.
Sander Schimmelpenninck.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ x ]
Helemaal mee eens. Als je een stoffige boekenlijst met namen als Harry Mulisch en Gerard Reve als verplichting blijft opleggen aan elke nieuwe generatie dan moet je inderdaad niet gek opkijken dat jongeren niet heel enthousiast raken om meer te gaan lezen. Laat ze zelf maar kiezen wat voor genre ze leuk vinden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, dure boeken in winkels worden natuurlijk voor gekocht door en voor mensen die al lezen.
Ik ben er trouwens van overtuigd dat de methode van de komende middelbare school van onze dochter het beste werkt: elke week een verplicht leeshalfuur voor de hele school, elke week op een ander moment (dus je mist steeds een ander vak). Maar het belangrijkste: de keuze in boeken is volledig vrij, je kunt zelfs aanvragen doen die de school dan probeert aan te schaffen. Zoals de docenten die ik sprak zeiden: de eerste 2 maanden zie je dat bruggers het nog vervelend vinden, daarna hebben ze 'hun' genre gevonden en zie je ze zelfs buiten dat half uur veel lezen.
Wat het meest slecht is om jongeren te leren lezen is de verplichte boekenlijst. Ze zelf boeken laten kiezen in alle genres werkt veel beter.
Maar goed, dat is even een zijsprong.
Straks een begrotingstekort van 10%. Gerrit Zalm draait zich om in zijn urn.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Gerrit Zalm is nog springlevend hoorquote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Straks een begrotingstekort van 10%. Gerrit Zalm draait zich om in zijn urn.
Misschien kan Omtzigt een vacature plaatsen in de T.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja. Expert internationaal publieksrecht. Die kennis kan je er wel bij hebben met alle wilde plannen.quote:
Minister van Rancune?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Er was een open sollicitatie vanmorgen in de T.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:39 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Misschien kan Omtzigt een vacature plaatsen in de T.
De VVD gaat al decennia lang tegen vooraanstaande economen, fiscalisten en andere experts in juist om maar wat te scoren bij hun doelgroep hoor. En deze keer is het niet anders.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar het is geen samenhangend geheel. Het is een willekeurige verzameling van scoringspuntjes. En belangrijker: het heeft totaal geen financile visie. Het doet maar wat. Dat is toch echt niet VVD-eigen.
Ja. Of Plasterk als minister presidentquote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:44 schreef -XOR- het volgende:
Als het per se rancuneuze ex-PvdA/GL'ers moeten zijn zou ik Tunahan Kuzu aanraden op Asiel en Selcuk Ozturk op BuZa.
Hij lijkt me er ijdel genoeg voor iig. Al is het met dat soort figuren altijd afwachten of ze hun money puten waar hun mouth isquote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja. Expert internationaal publieksrecht. Die kennis kan je er wel bij hebben met alle wilde plannen.
Maar dan is het toch niet allemaal prima verlopen? Het is een samengeraapt leugenachtig documentje met wensen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar alweer, die punten gaan de strijd met de werkelijkheid verliezen. BBB kan wel doen alsof stikstof van tafel is maar dat is het dus niet. Wilders kan wel doen alsof hij de asielzoekers gaat tegen houden maar dat gaat niet gebeuren.
Wat er dan gebeurt is wel interessant, of ze hun verlies pakken of dat ze de boel dan laten klappen.
De VVD is vooral uit het oog verloren dat zomaar voldoen aan de individuele wensen van ondernemers niet perse het beste beleid oplevert. Dat is logisch, want het zijn grotendeels malafide vrijhandelaars. Alleen op gegeven moment is de boel dan dus kapot, ieder voor zich werkt niet bij een diersoort die zich zo ingrijpend heeft voortgeplant.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
De VVD gaat al decennia lang tegen vooraanstaande economen, fiscalisten en andere experts in juist om maar wat te scoren bij hun doelgroep hoor. En deze keer is het niet anders.
En het is hem wel toevertrouwd om mee te gaan in de goedkope retoriek van de beoogde coalitie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:39 schreef nostra het volgende:
[..]
Ja. Expert internationaal publieksrecht. Die kennis kan je er wel bij hebben met alle wilde plannen.
Dan krijgt Rob Oudkerk ook vast een plekje.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:44 schreef -XOR- het volgende:
Als het per se rancuneuze ex-PvdA/GL'ers moeten zijn zou ik Tunahan Kuzu aanraden op Asiel en Selcuk Ozturk op BuZa.
Voorlopig lijkt het erop dat zijn grootste fout is dat hij een paar miljoen verdiend heeft ten koste van het AUMC en een groep kankerpatinten.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:24 schreef VoMy het volgende:
Ik had de dynamiek wel willen zien als Plasterk nog columnist van de T. was geweest. Misschien was zijn grootste fout wel om informateur te worden.
Hoezo? Als hij een formatie al niet eens in goede banen kan leiden, hoe moet dat dan straks als hij premier is?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:24 schreef VoMy het volgende:
Ik had de dynamiek wel willen zien als Plasterk nog columnist van de T. was geweest. Misschien was zijn grootste fout wel om informateur te worden.
Ja, zijn probleem om uberhaupt premier te worden bedoel ik. Zijn gebrek aan kwaliteiten kon hem zo in een te vroege fase al opbreken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoezo? Als hij een formatie al niet eens in goede banen kan leiden, hoe moet dat dan straks als hij premier is?
Zonder de kennis van de formatie had er veel minder bezwaar tegen hem geweest, natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:26 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoezo? Als hij een formatie al niet eens in goede banen kan leiden, hoe moet dat dan straks als hij premier is?
Keek per ongeluk in de reacties. Vertrouwen in de Nederlander: -108744quote:
Ja, maar als hij gewoon de kwaliteiten niet bezit (wat ik denk) dan zal hij straks alsnog wel snel door de mand vallen als premier.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zonder de kennis van de formatie had er veel minder bezwaar tegen hem geweest, natuurlijk.
Ben ik met je eens maar als hij nu pas in beeld gekomen was dan was er vermoedelijk weinig aan de hand geweest om hem er door te krijgen bij de andere 2 (BBB tel ik niet mee, die zijn niet serieus)quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar als hij gewoon de kwaliteiten niet bezit (wat ik denk) dan zal hij straks alsnog wel snel door de mand vallen als premier.
Het zal een hele goede wetenschapper zijn, maar qua management- en leiderschapskwaliteiten lijkt hij mij totaal niet geschikt voor het premierschap.
Precies dit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ben ik met je eens maar als hij nu pas in beeld gekomen was dan was er vermoedelijk weinig aan de hand geweest om hem er door te krijgen bij de andere 2 (BBB tel ik niet mee, die zijn niet serieus)
Hij is volgens mij juist meer nog een manager dan wetenschapper. Al is het land managen natuurlijk nog wat anders dan wetenschap managen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:36 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ja, maar als hij gewoon de kwaliteiten niet bezit (wat ik denk) dan zal hij straks alsnog wel snel door de mand vallen als premier.
Het zal een hele goede wetenschapper zijn, maar qua management- en leiderschapskwaliteiten lijkt hij mij totaal niet geschikt voor het premierschap.
BBB en NSC zijn rechtse partijen. Niet centrumrechts.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Klaver is hier mild voor de BBB door ze centrumrechts te noemen.
Zojuist bij Eenvandaag: Er is iets veel groters aan de hand. Loopt een onderzoek naar Plasterk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:59 schreef Hanca het volgende:
Ik zou het trouwens wel goud vinden als NSC echt zijn poot stijf houdt en Plasterk blokkeert. Zet je jezelf zo voor gek met zo'n domme ingezonden brief, blijkt het voor niets.
Zojuist bij eenvandaag en al een week in de overige mediaquote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Zojuist bij Eenvandaag: Er is iets veel groters aan de hand. Loopt een onderzoek naar Plasterk.
Deels waar maar de impact lijkt groter dan gedacht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zojuist bij eenvandaag en al een week in de overige media
AUMC onderzoekt dat, ja.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:58 schreef Breekfast het volgende:
Gaat over dat eigen bedrijfje van hem toch, en het patent dat hij op zijn eigen naam had gezet?
Goh, nu is een strafblad ineens een probleem voor Jesse?quote:
Het strafblad van Wilders is niet een probleem voor Klaver.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:00 schreef nostra het volgende:
[..]
Goh, nu is een strafblad ineens een probleem voor Jesse?
Dit klinkt niet als Hancaquote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:59 schreef Hanca het volgende:
Ik zou het trouwens wel goud vinden als NSC echt zijn poot stijf houdt en Plasterk blokkeert. Zet je jezelf zo voor gek met zo'n domme ingezonden brief, blijkt het voor niets.
Die club is wel lastig te duiden. Tijdens het formeren van de provinciale coalities viel het allemaal best wel mee. Maar afgelopen halfjaar zijn ze wel erg close met de PVV geworden…quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:34 schreef VoMy het volgende:
[..]
Klaver is hier mild voor de BBB door ze centrumrechts te noemen.
En dan roept men dat niet Plasterk maar de PvdA veranderd is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:10 schreef ijs_beer het volgende:
Er kan in twaalf jaar veel veranderen.
[ x ]
Maar ja, anders kan men niet regeren en geld stinkt ook niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:10 schreef ijs_beer het volgende:
Er kan in twaalf jaar veel veranderen.
[ x ]
Het is om aan te geven dat de nieuwe regering een nog grotere hekel heeft aan Palestijnen dan de vorige.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:31 schreef Vis1980 het volgende:
Waarom moest de ambassade zo nodig naar Jerusalem? Was de oude locatie kapot?
Geld over de balk gooien voor symboolpolitiek dus blijkbaar.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is om aan te geven dat de nieuwe regering een nog grotere hekel heeft aan Palestijnen dan de vorige.
Wat? Ik kijk nietquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
Omg @ Mona Keijzer. Dat mens is niet helemaal honderd.
NPO 1
Dat zie je vaker als je ouders broer en zus zijn.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
NPO 1
Maar wat zei ze dan?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:38 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Dat zie je vaker als je ouders broer en zus zijn.
Absoluut. Het enige voordeel daarvan is dat het niet direct een extra negatieve impact heeft, zoals een groot deel van de andere plannen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:38 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Geld over de balk gooien voor symboolpolitiek dus blijkbaar.
Laat ik het zo zeggen, ze had zo een willekeurige NWS poster kunnen zijn. Zo klonk het.quote:
Wel dapper op zich dat ze na die gnante vertoning van een week of drie geleden gewoon weer langskomt om zichzelf opnieuw voor schut te zettenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:34 schreef Mutant01 het volgende:
NPO 1
Dat geloof ik gelijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ze had zo een willekeurige NWS poster kunnen zijn. Zo klonk het.
Ging over strengere inburgering en de reden waarom: er komen moslims binnen en hun cultuur is antisemitisch, want kijk naar Hamas.quote:
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ging over strengere inburgering en de reden waarom: er komen moslims binnen en hun cultuur is antisemitisch, want kijk naar Hamas.
Owh, wowquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:42 schreef Aberkullie het volgende:
Volgens Twitter zei ze dat alle moslima antisemieten zijn
Bedenk even wie dat ook wilde.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:31 schreef Vis1980 het volgende:
Dat scoort bij mensen die bereid zijn alles in het leven af te breken om een paar buitenlanders te weren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:42 schreef Aberkullie het volgende:
Volgens Twitter zei ze dat alle moslima antisemieten zijn
Asielzoekers zijn islamitisch + antisemitisme zit in de aard/cultuur van moslimsquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat geloof ik gelijk.
Maar ik ben toch wel rg benieuwd wat ze zei en waarover..
Maar gezien je refereert aan NWS ging het waarschijnlijk over asielzoekers?
Begint met een T en eindigt met rumpquote:
quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn islamitisch + antisemitisme zit in de aard/cultuur van moslims
Huh die buitenlanders pakken toch juist alles afquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat scoort bij mensen die bereid zijn alles in het leven af te breken om een paar buitenlanders te weren.
‘Jodenhaat maakt onderdeel uit van de islamitische cultuur.’quote:
Ja, ik was echt benieuwd naar een andere reden dan de grote idioot nadoen en lekker Moslims treiteren, maar blijkbaar vinden veel mensen dat geen probleem. Ik vind het bijzonder kinderachtig en ben best wel woest dat zulke dingen met ons belastinggeld wordt gedaan. Het mag allemaal wat kosten en de boodschap is voor om je te schamen.quote:
En wat jij nu doet is?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:44 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Asielzoekers zijn islamitisch + antisemitisme zit in de aard/cultuur van moslims
Speechlessquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:46 schreef Perrin het volgende:
[..]
‘Jodenhaat maakt onderdeel uit van de islamitische cultuur.’
Mij vertellen wat Mona Keizer zei?quote:
Mona deed dat he?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:48 schreef Vis1980 het volgende:
Het is van het niveau:
'Generaliseren moet je nooit doen, weet je wie dat altijd doen? Chinezen!'
Heb hem al een like gegeven! Je bent te laat voor de prijzen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:50 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mij vertellen wat Mona Keizer zei?
Nou, jij wint ze vandaag zeker nietquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Heb hem al een like gegeven! Je bent te laat voor de prijzen.
Ja daar doel ik ook op met die comment, die andere comment ging inderdaad over de user, die mij daarna prima op mijn plek zette.quote:
Ook hiervoor geldt dat er eigenlijk niets nieuws staat. Het is al 50 jaar het doel om terug naar Jeruzalem te gaan mits er een twee staten oplossing is. Die voorwaarde staat ook weer in dit document. Ik durf wel te gokken dat het conflict in Isral dit kabinet overleeft. Er verandert dus niets.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:32 schreef VoMy het volgende:
[..]
Het is om aan te geven dat de nieuwe regering een nog grotere hekel heeft aan Palestijnen dan de vorige.
Kan niet altijd scherp zijn blijkbaar, eerder nog ging een van mijn grappen nog viral...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou, jij wint ze vandaag zeker niet![]()
Hij schijnt juist echt een topwetenschapper te zijn in zijn vakgebied (moleculaire biologie).quote:Op vrijdag 17 mei 2024 18:46 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij is volgens mij juist meer nog een manager dan wetenschapper. Al is het land managen natuurlijk nog wat anders dan wetenschap managen.
quote:Prof. dr. R.H.A. (Ronald) Plasterk, Moleculaire biologie, Universiteit van Amsterdam en NIOB-KNAW is een van de meest briljante, ondernemende en aansprekende onderzoekers op het gebied van de moleculaire biologie.
Kennelijk verworden we als maatschappij tot (een soort van) Idiocracyquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:52 schreef Blastbeat het volgende:
De staat van de politiek is momenteel van een dusdanig droevig niveau dat ik er een beetje cynisch van word. Hoe moet het nou verder als dom en asociaal doen blijkbaar leidt tot de meeste stemmen? Dan krijg je dus Joost Eerdmans, Geert Wilders, Caroline van der Plas, Dilan Yesilgz en Mona Keijzer.
Tegelijkertijd gaat het wel om het landsbestuur, de democratie, dus opgeven en de andere kant opkijken is geen optie, maar holy crap... Dit is de ernstigste nationale crisis sinds WO2. Sindsdien was Nederland niet meer in meerderheid zo levensgevaarlijk gestoord. Hoe herstel je een maatschappij die lompe domheid tot ideaal heeft verheven?
Zo'n domme ingezonden brief, door zo'n ijdel figuur met zo'n ego. Kun je nagaan wat een knauw zijn ego krijgt bij zo'n briefje. En dan nog eind van de dag niet zeker of het geholpen. Tja, als je daardoor nog niet moet lachen weet ik het ook niet meer.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dit klinkt niet als Hanca![]()
Wat is er gebeurd?
Ja, kijk. Dat IK moet lachen c.q. me verkneukel, of pom of Perrin ofzo, ok. Maar dat JIJ zo uit de hoek komtquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo'n domme ingezonden brief, door zo'n ijdel figuur met zo'n ego. Kun je nagaan wat een knauw zijn ego krijgt bij zo'n briefje. En dan nog eind van de dag niet zeker of het geholpen. Tja, als je daardoor nog niet moet lachen weet ik het ook niet meer.
Niet. Zie debat van gister: ze zijn dat helemaal niet van plan: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #306 Wishful thinkingquote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:31 schreef Vis1980 het volgende:
Dus, waarom staat het er dan in denk je?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet. Zie debat van gister: ze zijn dat helemaal niet van plan: Hanca in POL / Nederlandse Politiek #306 Wishful thinking
Als het in de hoofden van mensen in Nederland met het land effe iets minder gaat, dan ineens zijn 'we' heel gevoelig voor makkelijke oneliners. Je zag tijdens corona al hoe lastig het was oor een wetenschapper om een gedegen uitleg te geven tegenover een plaatje op het internet met een leugen, verpakt in een oneliner.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:52 schreef Blastbeat het volgende:
De staat van de politiek is momenteel van een dusdanig droevig niveau dat ik er een beetje cynisch van word. Hoe moet het nou verder als dom en asociaal doen blijkbaar leidt tot de meeste stemmen? Dan krijg je dus Joost Eerdmans, Geert Wilders, Caroline van der Plas, Dilan Yesilgz en Mona Keijzer.
Tegelijkertijd gaat het wel om het landsbestuur, de democratie, dus opgeven en de andere kant opkijken is geen optie, maar holy crap... Dit is de ernstigste nationale crisis sinds WO2. Sindsdien was Nederland niet meer in meerderheid zo levensgevaarlijk gestoord. Hoe herstel je een maatschappij die lompe domheid tot ideaal heeft verheven?
Er is inderdaad al weer gretig omheen gedraaid ja. Het symbolische blijft hier dus zelfs beperkt tot het slechts opnemen in het hoofdlijnenakkoord.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:52 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Ook hiervoor geldt dat er eigenlijk niets nieuws staat. Het is al 50 jaar het doel om terug naar Jeruzalem te gaan mits er een twee staten oplossing is. Die voorwaarde staat ook weer in dit document. Ik durf wel te gokken dat het conflict in Isral dit kabinet overleeft. Er verandert dus niets.
Omdat De Roon dat heel erg graag wil, al jaren. Al sinds hij in de Kamer zit dient hij hier regelmatig moties over in. Veel meer zou ik er niet achter zoeken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:01 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dus, waarom staat het er dan in denk je?
Sterke leider!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Zo'n domme ingezonden brief, door zo'n ijdel figuur met zo'n ego. Kun je nagaan wat een knauw zijn ego krijgt bij zo'n briefje. En dan nog eind van de dag niet zeker of het geholpen. Tja, als je daardoor nog niet moet lachen weet ik het ook niet meer.
Dat ontken ik ook niet, maar als Professor in de huidige wetenschappelijke cultuur in Nederland is het erg belangrijk om ook een goede manager te zijn, onder meer omdat je een onderzoeksgroep moet leiden, onderzoeksgeld moet binnenhalen, en onderzoeksprojecten moet leiden etc. Misschien moet ik het herformuleren, ik bedoelde dat hij (Plasterk) mij niet echt de 'idealistische wetenschapper' lijkt. Daar wijst het patent-gedoe ook wel op.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij schijnt juist echt een topwetenschapper te zijn in zijn vakgebied (moleculaire biologie).
https://www.nwo.nl/prof-dr-rha-ronald-plasterk#!
[..]
Juist bij al die vakgebieden waar het draait om grote onderzoeksgroepen en -instituten, is de lijn tussen uitstekend wetenschapper en uitstekend borrelaar flinterdun.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij schijnt juist echt een topwetenschapper te zijn in zijn vakgebied (moleculaire biologie).
https://www.nwo.nl/prof-dr-rha-ronald-plasterk#!
[..]
Idealistisch is hij sowieso niet, maar ik denk dat hij van zijn vakgebied wel gewoon erg veel verstand heeft. Dat hij die reputatie steeds te grabbel wil gooien door iets te doen wat hij totaal niet kan, de politiek en besturen, snap ik dan ook niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:04 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat ontken ik ook niet, maar als Professor in de huidige wetenschappelijke cultuur in Nederland is het erg belangrijk om ook een goede manager te zijn, onder meer omdat je een onderzoeksgroep moet leiden, onderzoeksgeld moet binnenhalen, en onderzoeksprojecten moet leiden etc. Misschien moet ik het herformuleren, ik bedoelde dat hij (Plasterk) mij niet echt de 'idealistische wetenschapper' lijkt. Daar wijst het patent-gedoe ook wel op.
Zijn natuurlijk vooral gefocused op de boeren. Maar ook op het platteland doet een beetje buut'nlander gezeik het meestal erg goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 19:12 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die club is wel lastig te duiden. Tijdens het formeren van de provinciale coalities viel het allemaal best wel mee. Maar afgelopen halfjaar zijn ze wel erg close met de PVV geworden…
Extreemrechts heeft ook nogal wat probleempjes gehad rondom haten van onder andere Joden, en er zijn ook andere geloofsgroepen die ook veel haat ontvangen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:55 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind dat Mona best een beetje gelijk heeft. Niet slim om te zeggen overigens. Maar ik vind dat het best wel gezegd kan worden dat jodenhaat onderdeel is van de islamitische cultuur. Dat betekent overigens niet dat alle moslims joden haten. Maar de meeste moslims zullen niet snel dikke vrienden met joden worden.
Nou geloven haten van oudsher andere geloven en ongelovigen, maar de islam is daarin wel het meest extreem. De meeste moslims zijn vredelievend, maar in de koran staat wel dat ongelovigen (en dus ook aanhangers van andere geloven) moeten worden gedood. Ook al geloven de meeste moslims dat niet, in hun achterhoofd houden ze toch altijd dat idee dat de islam een superieur geloof is. Zeker de joden kunnen ze vanwege de geschiedenis moeilijk hebben.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Extreemrechts heeft ook nogal wat probleempjes gehad rondom haten van onder andere Joden, en er zijn ook andere geloofsgroepen die ook veel haat ontvangen.
Zondebokken aanwijzen is erg makkelijk en het heeft volgens mij nog nooit iets positiefs opgeleverd. Aan de ene kant je druk maken over 'er alles aan doen' en 'extreemrechts', tegelijkertijd wel uitdelen. Het ene zou dan ineens gevaarlijk zijn, maar het andere is dan ineens 'dingen benoemen'.
Ja zulke dingen vind je in elke religie terug. Vooral het wijzen naar anderen, want die zijn pas echt slecht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou geloven haten van oudsher andere geloven en ongelovigen, maar de islam is daarin wel het meest extreem. De meeste moslims zijn vredelievend, maar in de koran staat wel dat ongelovigen (en dus ook aanhangers van andere geloven) moeten worden gedood. Ook al geloven de meeste moslims dat niet, in hun achterhoofd houden ze toch altijd dat idee dat de islam een superieur geloof is. Zeker de joden kunnen ze vanwege de geschiedenis moeilijk hebben.
Alles is de fout van links, zelfs als men al decennia niets te vertellen heeft.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even het fragment van Mona plaatsen hier want wat ik hier weer voor treurige dingen zie gebeuren in Politiek is ook behoorlijk tekenend voor de stand van het land. Mona plaatst een vrij genuanceerde quote waarbij Grunberg en Sophie als wespen reageren en totaal niet in staat zijn om even normaal genuanceerd te luisteren. Dit is niet de fout van rechts maar van links.
[ x ]
Als christen kan ik je vertellen dat ook in de thora en dus het oude testament van de bijbel staat dat ongelovigen moeten worden gedood. Je kent psalm 137 "By the rivers of Babylon" vrolijk gezongen door Boney M? Nou, dit stukje slaat hij over:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nou geloven haten van oudsher andere geloven en ongelovigen, maar de islam is daarin wel het meest extreem. De meeste moslims zijn vredelievend, maar in de koran staat wel dat ongelovigen (en dus ook aanhangers van andere geloven) moeten worden gedood. Ook al geloven de meeste moslims dat niet, in hun achterhoofd houden ze toch altijd dat idee dat de islam een superieur geloof is. Zeker de joden kunnen ze vanwege de geschiedenis moeilijk hebben.
quote:Babel, weldra word je verwoest.
Gelukkig hij die wraak zal nemen
en jou doet wat jij ons hebt gedaan.
Gelukkig hij die jouw kinderen grijpt
en op de rotsen verplettert.
Het was gewoon een prima uitspraak. Er zullen bar weinig orthodoxe moslims zijn die Joden een warm hart toedragen. Kortom: Je haalt maatschappelijke onrust binnen op het moment dat er veel moslimimmigranten naar Nederland komen, iets dat je op dit moment overal in het land ziet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 20:55 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind dat Mona best een beetje gelijk heeft. Niet slim om te zeggen overigens. Maar ik vind dat het best wel gezegd kan worden dat jodenhaat onderdeel is van de islamitische cultuur. Dat betekent overigens niet dat alle moslims joden haten. Maar de meeste moslims zullen niet snel dikke vrienden met joden worden.
Daar heeft dit toch helemaal niets mee te maken? Het gaat om het wegkijken bij een gigantisch maatschappelijk probleem. Probeert iemand dat met nuance te adresseren dan spelen we vol op de persoon terwijl de uitspraak die de persoon doet voor een heel groot deel gewoon waar is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:19 schreef Vis1980 het volgende:
Ik blijf mij toch verwonderen hoeveel mensen denken dat links met de scepter heeft gezwaaid in de afgelopen decennia en ze op basis daarvan beleid van andere partijen kwalijk nemen.
Ok, nu is de groep aangewezen en benoemd. En wat is de winst nu precies?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daar heeft dit toch helemaal niets mee te maken? Het gaat om het wegkijken bij een gigantisch maatschappelijk probleem. Probeert iemand dat met nuance te adresseren dan spelen we vol op de persoon terwijl de uitspraak die de persoon doet voor een heel groot deel gewoon waar is.
Er is niets genuanceerd aan de absoluut racistische wartaal die Mona Keijzer minutenlang uit aan het slaan was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Even het fragment van Mona plaatsen hier want wat ik hier weer voor treurige dingen zie gebeuren in Politiek is ook behoorlijk tekenend voor de stand van het land. Mona plaatst een vrij genuanceerde quote waarbij Grunberg en Sophie als wespen reageren en totaal niet in staat zijn om even normaal genuanceerd te luisteren. Dit is niet de fout van rechts maar van links.
[ x ]
quote:Antisemitistische opvattingen komen in alle bevolkingsgroepen voor. Zij zijn echter bijzonder sterk
verbreid onder moslims, waar antisemitisme geen randverschijnsel is, maar een grote minderheid of
zelfs de meerderheid kenmerkt. Bovendien blijkt uit onderzoek een duidelijke samenhang met
religiositeit: onder de religieuze moslims en in het bijzonder onder degenen daarvan die een
fundamentalistische geloofsopvatting aanhangen, is het antisemitisme veel sterker verbreid – in de
orde van grootte van 60-70% - dan onder niet-praktiserende of seculiere moslims. Omdat moslims in
Europa een relatief klein deel – ongeveer 5% - van de bevolking uitmaken, zijn desondanks de
meeste antisemieten niet –moslim.
Die reletivering gaat echter niet op voor antisemitisch geweld. Slachtofferenquetes in verschillende
Europese landen laten zien dat de door slachtoffers meest genoemde dadercategorie uit “mensen
met een islamitisch-extremistische achtergrond” – zij werden vaker als dader aangewezen dan
linksextremisten of rechtsextremisten. Wanneer het om gewelddadige antisemitische incidenten
gaat, was gemiddeld over alle onderzochte landen gerekend in 40 procent van de gevallen sprake
van daders uit deze hoek. In Zweden en Frankrijk was zelfs een meerderheid van de genoemde
daders van antisemtische geweldincidenten uit de islamitisch-extremistische hoek afkomstig.
Natuurlijk zijn deze gegevens gebaseerd op inschattingen van de slachtoffers en dienen met politie-
en justitiegegevens te worden gecomplementeerd. Dat de laatste niet beschikbaar zijn, valt de
slachtoffers echter niet te verwijten, maar is het resultaat van de bewuste beslissing van
beleidsmakers om dergelijke daderinformatie niet te verzamelen of naar buiten te brengen.
Mona heeft dus zeker een punt. Let wel, ze zegt dus ook niet dat alle moslims jodenhaters zijn, maar wel dat het haast onderdeel genoemd kan worden van de islamitische cultuur. Niet alle Nederlanders fietsen graag, maar wel een merendeel, en dus is het onderdeel van de Nederlandse cultuur. Dus ik vind dat best gerechtvaardigd.quote:In Belgie verrichte de socioloog Mark Elchardus onderzoek naar antisemitisme onder middelbare
scholieren.1 Van de moslims onder hen stemde de helft in met de stellingen “Joden zetten aan tot
oorlog en geven anderen de schuld ervan” (53%; tegen 8% van de niet-islamitische scholieren) en
“als je met Joden zaken doet, moet je extra goed oppassen” (48%; tegen 13% van de niet-moslims).
Dat dit antisemitisme zich in alle leeftijdsgroepen doet gelden laat een zeslanden-onderzoek zien.2
Daarin gaven 45 procent van de moslims (40% in Nederland) aan dat volgens hen Joden niet te
vertrouwen zijn. Onder de autochthone bevolking was “slechts” 8 procent die mening toegedaan.
Het onderzoek laat ook zien dat het islamitische antisemitisme zeer sterk samenhangt met
fundamentalistische geloofsopvattingen.
De meeste PVV-stemmers haten buitenlanders. Wat gaan we daar aan doen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:23 schreef TAmaru het volgende:
Hier een zeer interessant document op de website van de Tweede Kamer over antisemitisme en moslims:
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2018D43888
[..]
[..]
Mona heeft dus zeker een punt. Let wel, ze zegt dus ook niet dat alle moslims jodenhaters zijn, maar wel dat het haast onderdeel genoemd kan worden van de islamitische cultuur. Niet alle Nederlanders fietsen graag, maar wel een merendeel, en dus is het onderdeel van de Nederlandse cultuur. Dus ik vind dat best gerechtvaardigd.
Uit deze cijfers blijkt dus zelfs dat het ook tot meer geweld tegen joden door moslims leidt.
Sinds wanneer is "alle asielzoekers zijn moslims en alle moslims zijn antisemitistisch" (want daar kwam haar onzin op neer) het genuanceerd adresseren van een probleem? Ze heeft nog kans dat als iemand aangifte doet, dat ze gewoon veroordeeld wordt. Zo genuanceerd was haar verhaal.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Daar heeft dit toch helemaal niets mee te maken? Het gaat om het wegkijken bij een gigantisch maatschappelijk probleem. Probeert iemand dat met nuance te adresseren dan spelen we vol op de persoon terwijl de uitspraak die de persoon doet voor een heel groot deel gewoon waar is.
De Bijbel staat echt vol met dat soort verzen. In Deuteronomium 13:13-15 staat dat de hele stad uitgeroeid moet worden als men andere goden aanbidt. Hier nog een leuke opsomming van andere inspirerende verzen:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:10 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Waarom precies deze selectieve verontwaardiging over de koran?quote:Kill adulterers (Lev 20:10)
Kill all witches (Ex 22:18)
Kill blasphemers (Lev 24:14)
Kill false prophets (Zech 13:3)
Kill fortune-tellers (Lev 20:27)
Kill anyone who sins (Ezek 18:4)
Kill the curious (1 Sam 6:19-20)
Kill gays (Lev 20:13, Rom 1:21-32)
Kill all non-Hebrews (Dt 20:16-17)
Kill sons of sinners (Isaiah 14:21)
Kill non-believers (2 Chron 15:12-13)
Kill anyone who curses God (Lev 24:16)
Kill any child who hits a parent (Ex 21:15)
Kill children who disobey parents (Dt 21:20)
Kill those who work on the Sabbath (Ex 31:15)
Kill disobedient children (Ex 21:17, Mk 7:10)
Kill strangers close to a church (Num 1:48-51)
Kill all males after winning battles (Dt 20:13)
Kill those who curse father or mother (Lev 20:9)
Kill men who have sex with other men (Lev 20:13)
Kill any bride discovered not a virgin (Dt 22:21)
Kill those who worship the wrong god (Num 25:1-9)
Kill anyone who does not observe the Sabbath (Ex 31:14)
And most importantly: Kill anyone who kills anyone (Lev 24:17).
Onzin. Ik heb ook op de PVV gestemd en ik haat buitenlanders niet. Ik heb buitenlandse vrienden en heb talloze buitenlandse vrouwen geneukt. Haha, ok flauw die laatste. Maar ik heb totaal geen probleem met buitenlanders op zich, zolang ze niet hier massaal naartoe komen. Wat snappen mensen nou niet aan het levensgrote verschil tussen racisme of haat, en kritiek op migratie of het waarschuwen voor de sociale problemen die kunnen ontstaan door massamigratie uit culturen die gewoon tegengesteld zijn aan onze vrije Nederlandse cultuur? Dat zijn echt twee totaal verschillende dingen. Dit is Nederland, ik heb een Nederlands paspoort, ik mag heus wel een mening hebben over wie wij hier toelaten in dit land.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:25 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
De meeste PVV-stemmers haten buitenlanders. Wat gaan we daar aan doen?
Als christen, die ook de koran gelezen heeft (kan ik iedereen aanraden), kan ik je alleen maar gelijk geven. Qua geweld verschillen bijbel en koran niks.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
De Bijbel staat echt vol met dat soort verzen. In Deuteronomium 13:13-15 staat dat de hele stad uitgeroeid moet worden als men andere goden aanbidt. Hier nog een leuke opsomming van andere inspirerende versen:
[..]
Waarom precies deze selectieve verontwaardiging over de koran?
Zou ik nog terecht vinden ook deze uitspraak is zo enorm foutquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Sinds wanneer is "alle asielzoekers zijn moslims en alle moslims zijn antisemitistisch" (want daar kwam haar onzin op neer) het genuanceerd adresseren van een probleem? Ze heeft nog kans dat als iemand aangifte doet, dat ze gewoon veroordeeld wordt. Zo genuanceerd was haar verhaal.
Er is een hele grote groep mensen die dat soort metaforen tijdens maatschappijleer niet meer snappen. Hell, mensen begrijpen niet eens meer dat hun kind seksuele voorlichting op school krijgt. Maar ik snap je idee, misschien helpt het kijken van 'The Wave' al heeft ie dringend een oppoetsversie nodig.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:27 schreef -XOR- het volgende:
Misschien kan het ook geen kwaad om in het onderwijs ook in abstractere zin over de holocaust en de Jodenvervolging na te denken. Wat kan er in gang worden gezet als je een etnische groep neerzet als volksvreemde parasiterende scapegoat die de cultuur van het herrenvolk probeert te ondermijnen en af te breken en zonder wie de wereld een paradijs zou zijn?
Het is toch allemaal dezelfde onzin. Het verschil is alleen dat moslims in grotere mate letterlijk geloven en volgen wat er in hun boek staat en dat christenen het boek als leidraad nemen maar ook de kerk grote autoriteit toekennen om het heilige boek te interpreteren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:26 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
De Bijbel staat echt vol met dat soort verzen. In Deuteronomium 13:13-15 staat dat de hele stad uitgeroeid moet worden als men andere goden aanbidt. Hier nog een leuke opsomming van andere inspirerende verzen:
[..]
Waarom precies deze selectieve verontwaardiging over de koran?
"Ik heb er niks tegen maar ze moeten niet in de buurt komen"quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb ook op de PVV gestemd en ik haat buitenlanders niet. Ik heb buitenlandse vrienden en heb talloze buitenlandse vrouwen geneukt. Haha, ok flauw die laatste. Maar ik heb totaal geen probleem met buitenlanders op zich, zolang ze niet hier massaal naartoe komen. Wat snappen mensen nou niet aan het levensgrote verschil tussen racisme of haat, en kritiek op migratie of het waarschuwen voor de sociale problemen die kunnen ontstaan door massamigratie uit culturen die gewoon tegengesteld zijn aan onze vrije Nederlandse cultuur? Dat zijn echt twee totaal verschillende dingen. Dit is Nederland, ik heb een Nederlands paspoort, ik mag heus wel een mening hebben over wie wij hier toelaten in dit land.
Dit is misschien wel de meest ironische post, maar goed daar was ik ook op uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Onzin. Ik heb ook op de PVV gestemd en ik haat buitenlanders niet. Ik heb buitenlandse vrienden en heb talloze buitenlandse vrouwen geneukt. Haha, ok flauw die laatste. Maar ik heb totaal geen probleem met buitenlanders op zich, zolang ze niet hier massaal naartoe komen. Wat snappen mensen nou niet aan het levensgrote verschil tussen racisme of haat, en kritiek op migratie of het waarschuwen voor de sociale problemen die kunnen ontstaan door massamigratie uit culturen die gewoon tegengesteld zijn aan onze vrije Nederlandse cultuur? Dat zijn echt twee totaal verschillende dingen. Dit is Nederland, ik heb een Nederlands paspoort, ik mag heus wel een mening hebben over wie wij hier toelaten in dit land.
Extreemrechts stemmen zonder door te hebben dat je op extreemrechts stemt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:31 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dit is misschien wel de meest ironische post, maar goed daar was ik ook op uit.
Net als met homo's en transgenders? Er zijn enorm veel Christenen die de Bijbel op het woord geloven.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het is toch allemaal dezelfde onzin. Het verschil is alleen dat moslims in grotere mate letterlijk geloven en volgen wat er in hun boek staat en dat christenen het boek als leidraad nemen maar ook de kerk grote autoriteit toekennen om het heilige boek te interpreteren.
Wat zeg je nou precies?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:27 schreef -XOR- het volgende:
Misschien kan het ook geen kwaad om in het onderwijs ook in abstractere zin over de holocaust en de Jodenvervolging na te denken. Wat kan er in gang worden gezet als je een etnische groep neerzet als volksvreemde parasiterende scapegoat die de cultuur van het herrenvolk probeert te ondermijnen en af te breken en zonder wie de wereld een paradijs zou zijn?
Niet iedere vluchteling is moslim.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Tijdens de corona heel goed kunnen zien dat de Holocaust niet snappen geen exclusieve hobby voor Moslims is. 'Wij zijn de nieuwe Joden, QR-Code is onze ster'.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:30 schreef VoMy het volgende:
Het is ook weer een knap staaltje onzin om huidige problemen die gesignaleerd worden, op te hangen aan de grote boze moslims die nog naar Nederland moeten komen.
Volgens mij wordt zeker 99% van de problemen in de Nederlandse maatschappij veroorzaakt door mensen die al in Nederland wonen. Wil je daadwerkelijk iets oplossen, begin dan dus bij de mensen die er al zijn. En als je dat serieus wil aanpakken dan moet je misschien ook eens met het afstappen van het denigrerende idee dat iedere rasechte Nederland zo ontzettend goed weet wat de Holocaust en dergelijke wel niet is en dat alle buitenlanders een cursus nodig zouden hebben. Of dat dat berhaupt het enige probleem is dat aangepakt moet worden.
Het gaat om de mate waarin. En het gaat er ook om welke buitenlanders het zijn. Ik ben zeker wel van mening dat we mogen selecteren wie we hier toelaten op basis van cultuur en land van afkomst. Ik zou duizend maal liever vriendelijke vredelievende boeddhistische mensen uit Thailand, Laos, Cambodja of Vietnam hier hebben dan mensen uit Afghanistan, Syri, Irak, Libanon, Jemen, etc. Toch haat ik die laatstgenoemden niet. Ik vind alleen wel dat ze beter op hun plek zijn in een land met een islamitische cultuur. Omdat massamigratie van die mensen hierheen, onherroepelijk leidt tot sociale spanningen. Hetzelfde zou overigens gebeuren als wij met miljoenen tegelijk in die landen zouden gaan wonen. Dan zouden zij ook (terecht) vermoedelijk zeggen dat onze vrouwen daar te schaars gekleed rondlopen of dat te veel alcohol drinken. Dan zouden zij ook zeggen: doe maar wat minder Europeanen. Want het is hun land, met hun wetten. Niet meer dan terecht.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:30 schreef BlackLining het volgende:
[..]
"Ik heb er niks tegen maar ze moeten niet in de buurt komen"
Autochtonen lijken de laatste tijd vooral heel ruimdenkend te zijn in hun vooroordelen over buitenlanders.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:33 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik ken heel veel collega’s die toevallig moslim zijn en waarschijnlijk veel ruimdenkender en toleranter zijn dan veel autochtonen.
Dat we moeten oppassen dat de geschiedenis zich niet herhaald en dat we moeten oppassen hele bevolkingsgroepen (religieuze groepen) als zondebok aan te wijzen van alles dat fout gaat in de samenleving.quote:
En dit is dan weer totale nonsens, een christen gelooft de bijbel van kaft tot kaft. Niet als leidraad, maar letterlijk. En 99% van de moslims is volledig vredelievend, ook die voeren die oude teksten die hier natuurlijk uit de context worden getrokken niet uit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het verschil is alleen dat moslims in grotere mate letterlijk geloven en volgen wat er in hun boek staat en dat christenen het boek als leidraad nemen maar ook de kerk grote autoriteit toekennen om het heilige boek te interpreteren.
Het gaat er vooral om hoe je alles zo kunt spinnen dat je zelf onaantastbaar bent, ongeacht of je je wel of niet met die praktijken bezig houdt, want het maakt toch niet uit, aangezien jij een Nederlands pasport hebt. En als die ander dat ook heeft, dan gaat het erom dat jij hier wel geboren bent. En als die ander dat ook is, gaat het om dat jouw ouders hier ook geboren zijn. En als zijn ouders dat ook zijn...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:34 schreef TAmaru het volgende:
Het gaat om de mate waarin. En het gaat er ook om welke buitenlanders het zijn.
Godverdomme zeg. Zelden zo een kortzichtige xenofobe flauwekul gelezen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:34 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Het gaat om de mate waarin. En het gaat er ook om welke buitenlanders het zijn. Ik ben zeker wel van mening dat we mogen selecteren wie we hier toelaten op basis van cultuur en land van afkomst. Ik zou duizend maal liever vriendelijke vredelievende boeddhistische mensen uit Thailand, Laos, Cambodja of Vietnam hier hebben dan mensen uit Afghanistan, Syri, Irak, Libanon, Jemen, etc. Toch haat ik die laatstgenoemden niet. Ik vind alleen wel dat ze beter op hun plek zijn in een land met een islamitische cultuur. Omdat massamigratie van die mensen hierheen, onherroepelijk leidt tot sociale spanningen. Hetzelfde zou overigens gebeuren als wij met miljoenen tegelijk in die landen zouden gaan wonen. Dan zouden zij ook (terecht) vermoedelijk zeggen dat onze vrouwen daar te schaars gekleed rondlopen of dat te veel alcohol drinken. Dan zouden zij ook zeggen: doe maar wat minder Europeanen. Want het is hun land, met hun wetten. Niet meer dan terecht.
Ja en nee. Mona zei 'het zit bijna ingebakken in de islamitische cultuur'. Dat is geen wereldschokkende uitspraak en ik denk dat veel moslims het (iets anders verwoordend) er nog mee eens zouden zijn ook. Laat onderstaande afbeelding even goed op je inwerken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:35 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat we moeten oppassen dat de geschiedenis zich niet herhaald en dat we moeten oppassen hele bevolkingsgroepen (religieuze groepen) als zondebok aan te wijzen van alles dat fout gaat in de samenleving.
Een christen gelooft misschien de bijbel, maar neemt deze niet letterlijk over het algemeen. Er zijn maar heel weinig christenen die letterlijk geloven dat god in 7 dagen de aarde geschapen heeft. Een christen zal dat zien als leidraad, of interpreteert de boodschap als geheel. Bij moslims is dat wellicht toch wat anders. En ja 99% van de moslims is vredelievend, maar ik geloof ook wel dat jodenhaat van jongs af aan wordt meegegeven. Maar vast minder bij moslims in Azi dan in het Midden-Oosten of Europa.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:36 schreef Hanca het volgende:
[..]
En dit is dan weer totale nonsens, een christen gelooft de bijbel van kaft tot kaft. Niet als leidraad, maar letterlijk. En 99% van de moslims is volledig vredelievend, ook die voeren die oude teksten die hier natuurlijk uit de context worden getrokken niet uit.
Laat dat even op je inwerken? Wat dacht jij om te beginnen van een behoorlijke bron en fatsoenlijke duiding van dit tabelletje?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Mona zei 'het zit bijna ingebakken in de islamitische cultuur'. Dat is geen wereldschokkende uitspraak en ik denk dat veel moslims het (iets anders verwoordend) er nog mee eens zouden zijn ook. Laat onderstaande afbeelding even goed op je inwerken.
[ afbeelding ]
Hier toon jij aan net zo weinig te weten van het christendom als de islam, verreweg de meeste christenen nemen de bijbel van kaft tot kaft letterlijk. Ook het scheppingsverhaal. En in Nederland al helemaal, dat staat in onze drie formulieren van eenheid.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:39 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Een christen gelooft misschien de bijbel, maar neemt deze niet letterlijk over het algemeen. Er zijn maar heel weinig christenen die letterlijk geloven dat god in 7 dagen de aarde geschapen heeft. Een christen zal dat zien als leidraad, of interpreteert de boodschap als geheel. Bij moslims is dat wellicht toch wat anders. En ja 99% van de moslims is vredelievend, maar ik geloof ook wel dat jodenhaat van jongs af aan wordt meegegeven. Maar vast minder bij moslims in Azi dan in het Midden-Oosten of Europa.
Bron:quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Laat dat even op je inwerken? Wat dacht jij om te beginnen van een behoorlijke bron en fatsoenlijke duiding van dit tabelletje?
Er heeft in Nederland nu ook 75% op iemand anders gestemd dan Wilders en toch gaan we die kant op.
Dit zegt werkelijk helemaal niks.
Neem je bovenstaande afbeelding ook even mee in je verhaal?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier toon jij aan net zo weinig te weten van het christendom als de islam, verreweg de meeste christenen nemen de bijbel van kaft tot kaft letterlijk. Ook het scheppingsverhaal.
Dan zie ik dat elke groep ze blijkbaar heeft en dat we maar naar een groep wijzen omdat 'daar de meeste inzitten'.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:39 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja en nee. Mona zei 'het zit bijna ingebakken in de islamitische cultuur'. Dat is geen wereldschokkende uitspraak en ik denk dat veel moslims het (iets anders verwoordend) er nog mee eens zouden zijn ook. Laat onderstaande afbeelding even goed op je inwerken.
[ afbeelding ]
Niemand ontkent dat er veel Moslims zijn die Joden niet zo fijn vinden, maar zoals je net ook al trachtte te laten zien, vind je die mensen in elke groep.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Lees dit artikel ook even mannen. En dan weer even terug naar de realiteit. Met alle gespeelde verontwaardiging.
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Islam
Jij hebt een plaatje zonder bron gegoogled en dat moet ik meenemen in het verhaal dat 99% van de moslims volledig vredelievend is? Nee, allereerst dus omdat je het plaatje ook zelf kunt hebben gemaakt en ten tweede omdat er niks staat over geweld oid.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:43 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Neem je bovenstaande afbeelding ook even mee in je verhaal?
Bron staat een paar posts eronder.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij hebt een plaatje zonder bron gegoogled en dat moet ik meenemen in het verhaal dat 99% van de moslims volledig vredelievend is? Nee, allereerst dus omdat je het plaatje ook zelf kunt hebben gemaakt en ten tweede omdat er niks staat over geweld oid.
Je zou ook kunnen stellen dat VI probeert jongere kijkers aan zich te trekken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:45 schreef trein2000 het volgende:
In het kader van de voortdurende debilisering van Nederland zit Dilan momenteel bij VI.
Who cares wat VI wil?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:46 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Je zou ook kunnen stellen dat VI probeert jongere kijkers aan zich te trekken.
Een bron over dat de moslims in Nederland niet vredelievend zijn? Nee, die zie ik niet.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:46 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Bron staat een paar posts eronder.
Nee dat is ook niet de quote van Mona. Mona zei dat jodenhaat bijna ingebakken zit in de Islamitische cultuur. Daar is een prima case voor te maken op basis van dit soort data.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een bron over dat de moslims in Nederland niet vredelievend zijn? Nee, die zie ik niet.
En wat is haar mening over de selectie die Koeman heeft samengesteld? Tenminste, ik neem aan dat je niet met die idioten over politiek gaat praten als je enigszins serieus bent...quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:45 schreef trein2000 het volgende:
In het kader van de voortdurende debilisering van Nederland zit Dilan momenteel bij VI.
Kun je ook allebei doen? Dus aangeven dat er een serieus cultureel probleem is binnen de moslimgemeenschap, zoals ook mensen als Lale Gul proberen te doen?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zou eerder nadenken over hoe je de moslims nog beter kan laten integreren dan ze wegzetten als antisemieten.
Maar goed, het is makkelijker om niets te doen.
Juist wel, want schoenmakers die niet bij hun leest blijven zullen weinig op de inhoud ingaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
En wat is haar mening over de selectie die Koeman heeft samengesteld? Tenminste, ik neem aan dat je niet met die idioten over politiek gaat praten als je enigszins serieus bent...
Welke problemen hebben we precies met de moslims in Nederland?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kun je ook allebei doen? Dus aangeven dat er een serieus cultureel probleem is binnen de moslimgemeenschap, zoals ook mensen als Lale Gul proberen te doen?
Gozer.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welke problemen hebben we precies met de moslims in Nederland?
Nee want als het daarover gaat dan haakt deze dame af, wat een misser van de VVD is dat zegquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Juist wel, want schoenmakers die niet bij hun leest blijven zullen weinig op de inhoud ingaan.
Dat probleem, in de zin van het afkeuren van een bevolkingsgroep, is er ook in Nederland. Zie verkiezingsuitslag.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Kun je ook allebei doen? Dus aangeven dat er een serieus cultureel probleem is binnen de moslimgemeenschap, zoals ook mensen als Lale Gul proberen te doen?
Ah, het moet allemaal op de onderbuik zo van 'je weet toch wel wat ik bedoel'.quote:
Lale Gul wordt zwaar bedreigd vanuit Islamitische hoek.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:52 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ah, het moet allemaal op de onderbuik zo van 'je weet toch wel wat ik bedoel'.
Momenteel gaat de discussie met Ren Froger over de btw verhoging voor concerten. Dilan zegt niets…quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
En wat is haar mening over de selectie die Koeman heeft samengesteld? Tenminste, ik neem aan dat je niet met die idioten over politiek gaat praten als je enigszins serieus bent...
Ja van jodenhaters naar jodenvriendjes ,het kan raar lopenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:51 schreef Vis1980 het volgende:
Extreemrechts, gaat in een paar decennia van Jodenhaat naar Moslimhaat en verwijt ze Joden te haten.
Zijn de Toppers niet uitgezonderd van die regel?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Momenteel gaat de discussie met Ren Froger over de btw verhoging voor concerten. Dilan zegt niets…
Nee, je kunt op basis van die tabel hooguit zeggen dat er veel moslims zijn die geen positieve mening hebben over het jodendom. Niet dat het 'ingebakken' zit in hun cultuur en inherent is aan het zijn van moslim.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:48 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Nee dat is ook niet de quote van Mona. Mona zei dat jodenhaat bijna ingebakken zit in de Islamitische cultuur. Daar is een prima case voor te maken op basis van dit soort data.
En dat is het enige probleem dat we met moslims hebben?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Lale Gul wordt zwaar bedreigd. Gewoon omdat ze geen zin meer had om moslima te zijn.
Voor de Toppers zou de btw met 100 procent verhoogd moeten wordenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zijn de Toppers niet uitgezonderd van die regel?
Ja dat moet haast wel de oorzaak zijn!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:56 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
[..]
Nee, je kunt op basis van die tabel hooguit zeggen dat er veel moslims zijn die geen positieve mening hebben over het jodendom. Niet dat het 'ingebakken' zit in hun cultuur en inherent is aan het zijn van moslim.
Een alternatieve mogelijkheid zou kunnen zijn dat moslims in het Midden-Oosten het mikpunt zijn geweest van niet al te lief Isralisch beleid om het maar zacht uit te drukken, en dat men daarom een beetje boos is en grijpt naar radicalere middelen als er voor hen niks verandert.
Vooral bij het hoger onderwijs. Slimme mensen zijn gevaarlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:58 schreef capricia het volgende:
Gaat het alleen maar om Moslims?
If so, waarom wordt er geld weggehaald bij onderwijs. Miljarden.
Dat ontkent niemand.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:54 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Lale Gul wordt zwaar bedreigd vanuit Islamitische hoek.
En dat heeft niets met migratie of moslims te maken.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:58 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vooral bij het hoger onderwijs. Slimme mensen zijn gevaarlijk.
De manier waarop Isral werd opgericht destijds was dan ook niet al te fraai. Zeker niet voor de bewoners van dat gebied.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ja dat moet haast wel de oorzaak zijn! Vast even vergeten dat de complete staat Isral vanaf dag 1 (in 1948) door omringende landen van de kaart geveegd moest worden.
Ja er is totaal geen probleem met moslims in dit land. Die bezetten geen universiteiten, bedreigen geen geloofsverlaters of politici.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:00 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat heeft niets met migratie of moslims te maken.
Wat een schijndiscussie.
Als zelfs Luyendijk het constateert. Het is toch belachelijk dat dit in dit topic massaal ontkend wordt.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:03 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Nou ja Luyendijk constateert in zijn boek 'elke goede man slaat soms zijn vrouw' ongeveer hetzelfde als Mona. Al heb ik niet meer helemaal scherp hoe het onderscheid tussen Arabische wereld en moslims wordt gemaakt in het boek. Wel dat het algemeen geaccepteerd is dat achter ongeveer alles een joods complot zit.
Edit: Mona is altijd min veel.
Waar zojuist de minister van Justitie en veiligheid “kutnijd” verweten wordt. Gezegend zij het land waar dat kan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:03 schreef Kickinalfa het volgende:
VI is ongeveer het op 1 of 2 na beste bekeken programma.
Ja dit is leuk maar de Islamieten hebben desondanks niet op industriele wijze en schaal Joden geruimd, dat waren toch die verlichte en superieure Europeanen. Waarom dan mensen uit het Midden-Oosten per se moeten leren van onze fouten terwijl we de eerste fase van herhaling van diezelfde fouten al voorbij zijn is me dan een raadsel.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Lees dit artikel ook even mannen. En dan weer even terug naar de realiteit. Met alle gespeelde verontwaardiging.
https://en.wikipedia.org/wiki/Antisemitism_in_Islam
Ah, dan is het antwoord bezuinigen op onderwijs en wetenschap.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja er is totaal geen probleem met moslims in dit land. Die bezetten geen universiteiten, bedreigen geen geloofsverlaters of politici.
(En ja, dat gaat inderdaad om uitwassen maar een zeer groot aantal moslims is absoluut geen fan van Joden)
Nou ja, het ene constateren in een boek na een lange bestudering en helemaal ingekaderd in allerlei context vind ik wel anders dan het roepen vanuit een onderbuik voor effectbejag op de nationale tv. Ik wens ze bij EZK alvast sterkte.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Als zelfs Luyendijk het constateert. Het is toch belachelijk dat dit in dit topic massaal ontkend wordt.
Ga nog maar eens goed nadenken over dat raadsel dan. Wat stel je voor? Gewoon negeren die jodenhaat? Lekker laten gaan?quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja dit is leuk maar de Islamieten hebben desondanks niet op industriele wijze en schaal Joden vermoord, dat waren toch die verlichte en superieure Europeanen. Waarom dan mensen uit het Midden-Oosten per se moeten leren van onze fouten terwijl we de eerste fase van herhaling van diezelfde fouten al voorbij zijn is me dan een raadsel.
Heb je het fragment teruggekeken? Ik zag vooral 2 hysterische linkse mensen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:07 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou ja, het ene constateren in een boek na een lange bestudering en helemaal ingekaderd in allerlei context vind ik wel anders dan het roepen vanuit een onderbuik voor effectbejag op de nationale tv. Ik wens ze bij EZK alvast sterkte.
Je zegt het dus zelf. Het gaat om uitwassen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja er is totaal geen probleem met moslims in dit land. Die bezetten geen universiteiten, bedreigen geen geloofsverlaters of politici.
(En ja, dat gaat inderdaad om uitwassen maar een zeer groot aantal moslims is absoluut geen fan van Joden)
Ik heb er even langsgezapt en ergens is het wel heerlijk heikneuterig Nederlands dat dit kan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Waar zojuist de minister van Justitie en veiligheid “kutnijd” verweten wordt. Gezegend zij het land waar dat kan.
Maar het is natuurlijk wel in en in triest.
Tijdens de inburgering kunnen prima de vruchten van het humanisme worden uitgelegd en de backlash medio 20e eeuw maar laten we niet doen alsof antisemitisme van oudsher meer ingebakken zit in de islamitische cultuur dan in de Europese, dat is namelijk niet zo. De Jodenhaat in de moslimwereld (die er weldegelijk is) is een recenter fenomeen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:07 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ga nog maar eens goed nadenken over dat raadsel dan. Wat stel je voor? Gewoon negeren die jodenhaat? Lekker laten gaan?
Omdat er mensen zijn die zich blindstaren op een paar buitenlanders en vervolgens alles wat er is opgebouwd laten afbreken. Verdragen? Woke! Mensenrechten? Links! Samenwerken? Voor deugers!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:58 schreef capricia het volgende:
Gaat het alleen maar om Moslims?
If so, waarom wordt er geld weggehaald bij onderwijs. Miljarden.
Ze doet het toch prima. Dit is zo schaamteloos.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:10 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik heb er even langsgezapt en ergens is het wel heerlijk heikneuterig Nederlands dat dit kan.
Ook is het wel zo dat ze meestal wat losser/eerlijker zijn dan de gedrilde media training op officile pers conferenties (je leert wat meer de persoon zelf kennen), hoewel Dilan hier wel redelijk berekend overkomt.
Tja mona trekt het los van die constatering naar een asielzoekers > moslims > jodenhaters > fout. Plus het diende geen enkel doel of droeg niet bij tot wat voor oplossing dan ook. Als de wijze van het land leiden wordt dan wordt het lijden.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:08 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Heb je het fragment teruggekeken? Ik zag vooral 2 hysterische linkse mensen.
Man, blijkbaar let je niet helemaal op, want men is daar al eeuwen bezig. En wij gaan olie op het vuur gooien door geld over de balk te gooien om symbolisch onze ambassade in Jeruzalem te plaatsen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:58 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja dat moet haast wel de oorzaak zijn!Vast even vergeten dat de complete staat Isral vanaf dag 1 (in 1948) door omringende landen van de kaart geveegd moest worden.
Alle buurlanden verklaarden Isral de oorlog.
Dat zal best maar de statistieken wijzen uit dat we momenteel in 2024 weinig Hollanders/Fransen/Duitsers hebben die nog steeds joden haten en volgens mij weet je dat donders goed.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Tijdens de inburgering kunnen prima de vruchten van het humanisme worden uitgelegd en de backlash medio 20e eeuw maar laten we niet doen alsof antisemitisme van oudsher meer ingebakken zit in de islamitische cultuur dan in de Europese, dat is namelijk niet zo. De Jodenhaat in de moslimwereld (die er weldegelijk is) is een recenter fenomeen.
Haar man schijnt in het bestuur van Ajax te zittenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 21:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Want er zit helemaal niets tussen 0 en 100.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Je doet nu alsof moslims de universiteiten bezetten terwijl het juist een brede beweging is van studenten. Maar dat zijn juist de "woke" mensen en niet de groep conservatieve moslims waar jij tegen ageert.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ik hoor men nog zeggen 'op veel vlakken is de PVV eigenlijk links...'quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:04 schreef capricia het volgende:
Je kunt prima inzetten op minder migratie. En het onderwijs en de wetenschap ongemoeid laten.
Maar dat doen ze niet.
Objectiviteit lijkt sowieso een uitstervend ras.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:05 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
De tijd van de objectieve journalist ligt ook wel achter ons of niet?
Wat een treurnis.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 22:15 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ik hoor men nog zeggen 'op veel vlakken is de PVV eigenlijk links...'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |