En dat is ook prima verlopen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:45 schreef miss_sly het volgende:
Dat werd ook gezegd over de mogelijkheid van regeren van PVV, van het tot een soort van akkoord komen van deze coalitie.
Daaorver verschillen we al van mening.quote:
En niet alleen de boeken, ook de kranten moeten er gelukkig aan geloven. Weg met letters!quote:Op vrijdag 17 mei 2024 14:39 schreef Breekfast het volgende:
Wel goed dat ze de BTW op boeken weer verhogen. Het lezen van boeken moet hard aangepakt worden. Walgelijke bezigheid die we als samenleving niet moeten aanmoedigen
Blijkbaar zit er wel een historische kern van waarheid in wat Van Roon zegt, maar een "volk" kan natuurlijk heel snel ontstaan, zeker met een gemeenschappelijke vijand of strijd. Dus dat zou net zo zijn als zeggen dat er geen Belgisch volk is, omdat België een samenraapsel is van Vlamingen, Walen en Duitstaligen, of dat er geen Vlaams volk is omdat Vlaanderen tot niet al te lang geleden bij Nederland hoorde.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 15:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Bosma maakt flinke uitglijders afgelopen dagen, of hij denkt nu er bijna een nieuw kabinet is is het tijd om mn ware ik te laten zien.
[ x ]
Waar hij gisteren niet had moeten ingrijpen had hij zeker moeten ingrijpen vandaag. Potsierlijke teksten van PVV.
Het is gewoon een VVD-akkoord met wat scoringspuntjes voor BBB en PVV die op en voor hun conto worden uitgevoerd. Zo gek veel veranderd is er, afgezien van asiel, niet ten opzichte van wat er was.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:47 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Daaorver verschillen we al van mening.
Op die basis is er ook geen Nederlands volk, natuurlijk.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:49 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Blijkbaar zit er wel een historische kern van waarheid in wat Van Roon zegt, maar een "volk" kan natuurlijk heel snel ontstaan, zeker met een gemeenschappelijke vijand of strijd. Dus dat zou net zo zijn als zeggen dat er geen Belgisch volk is, omdat België een samenraapsel is van Vlamingen, Walen en Duitstaligen, of dat er geen Vlaams volk is omdat Vlaanderen tot niet al te lang geleden bij Nederland hoorde.
Ik vind het verder ook niet zo constructief om die situatie op zo'n manier te benaderen.
Economisch is het 100% VVD, ja. En als VVD'er zou ik daar vermoedelijk ook heel tevreden over zijn maar laten we niet doen alsof er ook maar iets goed of normaal gegaan is in dit proces tot op heden met de soap opera over Plasterk die nu nog gaande is.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is gewoon een VVD-akkoord met wat scoringspuntjes voor BBB en PVV die op en voor hun conto worden uitgevoerd. Zo gek veel veranderd is er, afgezien van asiel, niet ten opzichte van wat er was.
De VVD akkoorden hadden nog iets van een zinnig financieel fundament. Beetje kortzichtig altijd wel maar het was er tenminste. Nu ontbreekt zelfs dat.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is gewoon een VVD-akkoord met wat scoringspuntjes voor BBB en PVV die op en voor hun conto worden uitgevoerd. Zo gek veel veranderd is er, afgezien van asiel, niet ten opzichte van wat er was.
Nee nou zo kun je dus blijven doorgaan. Je kunt je wel afvragen of de identiteit van volkeren die een korte geschiedenis (als volk) hebben minder sterk is dan die van volkeren met een lange geschiedenis. Nederlanders en Belgen hebben geloof ik niet een bijzonder sterke identiteit.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Op die basis is er ook geen Nederlands volk, natuurlijk.
Maar het is geen samenhangend geheel. Het is een willekeurige verzameling van scoringspuntjes. En belangrijker: het heeft totaal geen financiële visie. Het doet maar wat. Dat is toch echt niet VVD-eigen.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Economisch is het 100% VVD, ja. En als VVD'er zou ik daar vermoedelijk ook heel tevreden over zijn maar laten we niet doen alsof er ook maar iets goed of normaal gegaan is in dit proces tot op heden met de soap opera over Plasterk die nu nog gaande is.
Nee, die dekking blijft wel een heikel punt ja. Met een beetje kwade wil kan je het nog zien als voorsorteren op een vroegtijdige val.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:53 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De VVD akkoorden hadden nog iets van een zinnig financieel fundament. Beetje kortzichtig altijd wel maar het was er tenminste. Nu ontbreekt zelfs dat.
Dat is exact het probleem met dat soort uitspraken, dat je kan blijven doorgaan met dat soort onzin.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:55 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Nee nou zo kun je dus blijven doorgaan. Je kunt je wel afvragen of de identiteit van volkeren die een korte geschiedenis (als volk) hebben minder sterk is dan die van volkeren met een lange geschiedenis. Nederlanders en Belgen hebben geloof ik niet een bijzonder sterke identiteit.
Als je jezelf dat wijs wil maken, mag dat, maar als je eerlijk bent, zie je ook dat het niet klopt. De financiele onderbouwing is er niet of nauwelijks en de 'scoringspuntejs' van BBB en PVV zijn dusdanige punten dat ze heel slecht uitpakken als deze punten dadelijk ook werkelijk doorgaan.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:49 schreef nostra het volgende:
[..]
Maar alweer, die punten gaan de strijd met de werkelijkheid verliezen. BBB kan wel doen alsof stikstof van tafel is maar dat is het dus niet. Wilders kan wel doen alsof hij de asielzoekers gaat tegen houden maar dat gaat niet gebeuren.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je jezelf dat wijs wil maken, mag dat, maar als je eerlijk bent, zie je ook dat het niet klopt. De financiele onderbouwing is er niet of nauwelijks en de 'scoringspuntejs' van BBB en PVV zijn dusdanige punten dat ze heel slecht uitpakken als deze punten dadelijk ook werkelijk doorgaan.
Precies en bovendien is het niet echt aan anderen om te oordelen of de Palestijnen een volk zijn of niet. Er bestaan aannames dat de Palestijnen zich als volk presenteren om hun politieke idealen kracht bij te zetten, maar er zijn genoeg volkeren die door dat soort gemeenschappelijke strijd een volk geworden zijn. Je kunt een volk misschien ook creëren op die manier. Bij de eenwording van Italië werd gezegd: "We hebben Italië geschapen; nu alleen de Italianen nog."quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is exact het probleem met dat soort uitspraken, dat je kan blijven doorgaan met dat soort onzin.
Dit is precies mijn standpunt en een standpunt dat 90% van Nederland zou sierenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:02 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind de geschiedenis van de Palestijnen en Israël ook te complex om er een mening over te vormen als relatief leek, maar ik weet wel zeker dat beide partijen veel fouten hebben begaan
Özdil.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ x ]
Speculeren maar, Herzberger? Duk?
Angela de Jong die de NPO gaat slopenquote:Op vrijdag 17 mei 2024 16:54 schreef GlennQuagmire het volgende:
[ x ]
Speculeren maar, Herzberger? Duk?
Nou, ja, en wellicht geldt dat voor heel erg veel dingen in de wereld, dat ze te complex zijn om ons een mening over te vormen, tenzij we experts zijn. En zelfs experts zijn het nooit met elkaar eens. Ook zijn meningen vaak te zwart-wit. De werkelijkheid is doorgaans heel grijs. Ook op de inval van Rusland in Oekraïne, die gevoelsmatig echt fout is, zou je best wat kunnen aanmerken om de Russen te verdedigen. Of om in elk geval aan te tonen dat het Westen ook niet zonder fouten was in de hele kwestie.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:04 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dit is precies mijn standpunt en een standpunt dat 90% van Nederland zou sieren
Ook mee eens. Prachtig relaas Het is ook weer toe te passen op wat ik nu van je quote. Want ik keur het af, maar voor bezetting oid is ook wel wat te zeggen als je een overheid/instantie hebt die niet naar je luistert. Slopen vind ik punt 2. De coronarellen gingen echt dwars door mijn hart.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:09 schreef TAmaru het volgende:
Dat laat overigens niet onverlet dat ik de protesten, bezettingen en vernielingen op de UvA wel fout vind, wat je ook van de situatie in Palestina vindt. Want daar heb ik wel een heel zwart-witte en simpele mening over: het kapotmaken van andermans bezittingen is fout en het bezetten van gebouwen ook.
Eén ding is zeker: beide nee's gaan het draagvlak onder de EU afbreken, dat VVD daar aan mee werkt is ook zeker niet des VVD's.quote:Op vrijdag 17 mei 2024 17:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Maar alweer, die punten gaan de strijd met de werkelijkheid verliezen. BBB kan wel doen alsof stikstof van tafel is maar dat is het dus niet. Wilders kan wel doen alsof hij de asielzoekers gaat tegen houden maar dat gaat niet gebeuren.
Wat er dan gebeurt is wel interessant, of ze hun verlies pakken of dat ze de boel dan laten klappen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |