Nah de EBU wil de verantwoordelijkheid gewoon niet dragen en legt het bij de politie, zodat ze zelf zo min mogelijk gezichtsverlies lijdenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
Volgens mijn speculatie is de organisatie intern verdeeld over dit onderwerp en is dat de reden dat je niks hoort.
Hou op hoor.quote:- the singer from Malta, announces "amazing news" on Instagram at 19:30, promoting people to speculate that she is a replacement for Joost
Laten we het hopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:06 schreef Piperidine het volgende:
Uiteindelijk denk ik dat er straks ook wel weer een waterdicht verhaal komt en we het allemaal een eventuele terechte sanctie vinden.
Zal wel opgelegd zijn door de EBUquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:09 schreef Perrin het volgende:
En hoe kan AVROTROS nu al 30 uur niks zeggen?
Om 3.00 gisteren sliepen ze denk ikquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:09 schreef Perrin het volgende:
Ja, normaal is hun communicatie echt geweldigquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:09 schreef Perrin het volgende:
Normaal lekt er wel iets uit door iemand die zijn broerzusvriend belt die weer de kapster belt en heel de wereld het weet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:09 schreef Perrin het volgende:
Een conclusie die vooralsnog nergens op gebaseerd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:06 schreef CarloV het volgende:
[..]
Nah de EBU wil de verantwoordelijkheid gewoon niet dragen en legt het bij de politie, zodat ze zelf zo min mogelijk gezichtsverlies lijden
Gewoon buiten johquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:10 schreef kilon het volgende:
Joost zou voor vanavond een zaaltje moeten afhuren en een eigen concert geven. Mogen vnog wel wat landen meedoen die ook niet helemaal happy zijn volgens de geruchten.
Lekker uit laten zenden door de AVROTROS, Spanje en België die al eerder problemen hadden en een feestje bouwen.
Tegen de tijd dat dit klaar is zijn er nog genoeg uren te gaan in de finale om rustig de stemmen af te wachten en die chaos ook mee te maken.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:11 schreef Ama het volgende:
Ik dacht toen ik ging slapen als ik wakker word is er wel een beslissing gemaakt maar nee hoor.
Ik gok de laatste plaats, want op een sympathy-vote hoeft hij niet meer te rekenen. In tegendeel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:58 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Juryleden moeten een top 26/25 inleveren. Ze moeten Nederland dus ergens plaatsen.
Misschien is het toch het handgemeen met de fotograaf of de productiemedewerk(st)er geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:11 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Normaal lekt er wel iets uit door iemand die zijn broerzusvriend belt die weer de kapster belt en heel de wereld het weet.
Contracten, lijkt me.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:09 schreef Perrin het volgende:
Normaal lekt alles uit.quote:
Lekker man als je niks misdaan hebtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik gok de laatste plaats, want op een sympathy-vote hoeft hij niet meer te rekenen. In tegendeel.
Of je kan stemmen op Nederland. Of nietquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom stemmen buiten de EU nu niet kan ivm dit incident?
Dit inderdaadquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:15 schreef TheVulture het volgende:
Het feit dat die stemming ook nog steeds niet is geopend. Ik denk dat het allang niet meer om Joost alleen gaat.
Woordvoerder politie heeft aangegeven dat er op dat moment nog geen aanklacht was ingediend.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:56 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je kan ook onderzoek doen nadat er aangifte is gedaan om te kijken of de aangifte rechtmatig is.
Of we lasten het af en we doen helemaal niks meer, volgend jaar weer in Zweden!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:15 schreef Benny het volgende:
[..]
Of je kan stemmen op Nederland. Of niet
Daar hebben ze wel iets goed gedaan, erg knap dat er gewoon vrijwel niets zinnigs utlekt.quote:
Ze kennen nu natuurlijk ook de juryresultaten. Het zou kunnen dat Israël daar wat meer punten haalt dan de EBU lief is, en dat ze bijna wel moeten winnen. Dan heeft de EBU een probleem.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:15 schreef TheVulture het volgende:
Het feit dat die stemming ook nog steeds niet is geopend. Ik denk dat het allang niet meer om Joost alleen gaat.
Grote kans. Wordt een zooitje als er eigenlijk amper iets is gebeurd en hij vanavond toch mag optreden. Ook al is het al een grote puinhoop natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:13 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik gok de laatste plaats, want op een sympathy-vote hoeft hij niet meer te rekenen. In tegendeel.
Als die televote geruchten over Israël kloppen weten ze ondertussen al of Israël gaat winnen of niet, nu de jury gestemd heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:15 schreef TheVulture het volgende:
Het zou niet erg eerlijk zijn om televoting te openen als nog niet duidelijk is of Klein mee mag doen. Ten eerste krijgen Klein-stemmers mogelijk geen waar voor hun geld, ten tweede is het competitievervalsend: een Klein-stemmer zou mogelijk op een ander land hebben gestemd bij volledige informatie, en mogelijk zijn er nu stemmers die het liefst op Klein zouden willen stemmen maar bang zijn dat hun stem in rook opgaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom stemmen buiten de EU nu niet kan ivm dit incident?
Nee Nee. We willen wel uniek zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:16 schreef CarloV het volgende:
[..]
Of we lasten het af en we doen helemaal niks meer, volgend jaar weer in Zweden!
Dat heb ik gemist dan, link ajb?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:16 schreef FYazz het volgende:
[..]
Woordvoerder politie heeft aangegeven dat er op dat moment nog geen aanklacht was ingediend.
Ik denk ook dat bij een formele aanklacht Joost al eerder was gediskwalificeerd.
Nu de politie is betrokken en de juryshow gisteren met alle deelnemers wel doorging ben ik er juist van overtuigd dat t wel alleen om Joost gaat.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:15 schreef TheVulture het volgende:
Misschien is het daarom wel een stunt. Je hebt uiteindelijk maar één iemand nodig die zegt dat er iets is voorgevallen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:17 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Daar hebben ze wel iets goed gedaan, erg knap dat er gewoon vrijwel niets zinnigs utlekt.
Het lijkt mij niet dat je nog even lekker kan gaan optreden. Ik bedoel hij zit al best lang te wachten op een eventuele beslissing. Wachten is vaak het meest moeilijke, ik weet niet of je dan nog wel lekker genoeg in je vel zit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:18 schreef Ericr het volgende:
[..]
Grote kans. Wordt een zooitje als er eigenlijk amper iets is gebeurd en hij vanavond toch mag optreden. Ook al is het al een grote puinhoop natuurlijk.
Het record meeste keer achter elkaar niet kwalificeren voor de finalequote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:18 schreef Benny het volgende:
[..]
Nee Nee. We willen wel uniek zijn.
• Nederland is het enige land wat om bijzonder omstandigheden het festival tweemaal achtereen organiseert
• Nederland is de enige die niet optreed zonder diskwalificatie
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:20 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie de EBU ook nog wel de kaart van "voting irregularities" trekken om die Israëlische zege te voorkomen, want dat is natuurlijk de echte olifant blauwe vogel in de kamer.
Vooraf was Joost natuurlijk een redelijke kanshebber voor de winst. Dan lijkt het me, op welke manier dan ook wel verstandig dat de organisatie daar zorgvuldig mee om gaat. Als ze hem diskwalificeren moet dat met een zorgvuldige reden zijn om je gezicht als organisatie te behouden. Als ze Joost wél op laten treden moet het verhaal waterdicht zijn, zeker als mocht blijken dat Joost daadwerkelijk zou winnen. Dan wil je als organisatie niet dat daar een smetje op zit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:15 schreef TheVulture het volgende:
"Er ligt op dit moment geen aanklacht, zegt een woordvoerder van de politie tegen SVT. Maar we zijn ter plaatse en voeren onderzoeksmaatregelen uit om te zien wat er is gebeurd."quote:
En onze NQ-streak!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:18 schreef Benny het volgende:
[..]
• Nederland is het enige land wat om bijzonder omstandigheden het festival tweemaal achtereen organiseert
Niet meer alleen om Joost, zegt hij. De Björkmans kennen de juryresultaten, die weten of Israël gaat winnen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:18 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Nu de politie is betrokken en de juryshow gisteren met alle deelnemers wel doorging ben ik er juist van overtuigd dat t wel alleen om Joost gaat.
Heel eerlijk, dan ben ik ook wel een beetje bang voor mijn eigen veiligheid vanavond in die zaal, met name voor wat er buiten afspeelt op weg naar huis...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Israël wint wordt Malmö afgebroken door reltuig, dan heeft de polizei ook wel een probleem.
Daar heb je wel een goed punt. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:19 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Het lijkt mij niet dat je nog even lekker kan gaan optreden. Ik bedoel hij zit al best lang te wachten op een eventuele beslissing. Wachten is vaak het meest moeilijke, ik weet niet of je dan nog wel lekker genoeg in je vel zit.
Sterkte daarquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heel eerlijk, dan ben ik ook wel een beetje bang voor mijn eigen veiligheid vanavond in die zaal, met name voor wat er buiten afspeelt op weg naar huis...
Snap ik, je zal weleens enthousiaster naar een finale zijn gegaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Heel eerlijk, dan ben ik ook wel een beetje bang voor mijn eigen veiligheid vanavond in die zaal, met name voor wat er buiten afspeelt op weg naar huis...
Dank U.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:21 schreef FYazz het volgende:
[..]
"Er ligt op dit moment geen aanklacht, zegt een woordvoerder van de politie tegen SVT. Maar we zijn ter plaatse en voeren onderzoeksmaatregelen uit om te zien wat er is gebeurd."
https://nos.nl/collectie/(...)eid-over-joost-klein
Gewoon op weg terug naar je hotel (?) bij een zo groot mogelijke groep 'normale' fans blijven, dus niet van die lui die uitzinnig lopen te zingen en schreeuwen enzo, maar gewoon rustig met z'n allen terug naar het hotel zonder veel poespasquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen, sterkte daar idd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Yupquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:20 schreef Spablauw214 het volgende:
Als Israël wint wordt Malmö afgebroken door reltuig, dan heeft de polizei ook wel een probleem.
Dan zal het gaan zoals IJsland in 2021 omdat er iemand positief getest had op corona. Uitzenden van een eerder opgenomen optreden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:18 schreef Benny het volgende:
[..]
De meesten zitten denk ik met popcorn en een cola dit te volgen hoor.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:23 schreef totebel het volgende:
[..]
Dat kan ik me goed voorstellen, sterkte daar idd.
Bah, de lol gaat er voor de liefhebbers zo wel af
Bijna 3300 mensen en dan krijg je 5 stemmenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:25 schreef Momo het volgende:
Gisterenavond nog derde in de publiekspoll
[ afbeelding ]
Zwitserland verbaast me best welquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Als het uit de klauwen zou lopen zou het wel godsgeklaagd zijn en een gigantische smet op de reputatie van het ESF, als event waar het draait om eenheid, diversiteit, inclusiviteit en dergelijke.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:21 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Waarschijnlijk stemmen mensen ook vooral op hun eigen land als die nog meedoet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bijna 3300 mensen en dan krijg je 5 stemmen
Zou wel verrassend zijn als Nederland ineens Elvis als vervanger zou sturen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:15 schreef Cupfighter het volgende:
Nederland komt met een nieuwe inzending
Nummer heet Jailhouse rock
Nu 1equote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:25 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Nou, mer spanning wel, maar met popcorn en cola zeker niet. Wat er ook gebeurd is, dit is voor niemand leuk. Ook niet voor de andere deelnemers, want dit drukt de sfeer niet alleen bij ons.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:25 schreef roos94 het volgende:
[..]
De meesten zitten denk ik met popcorn en een cola dit te volgen hoor.
Daar kan ook wel weer een likje verf op…quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:26 schreef Joox het volgende:
die arme Petra, wat een monsterklus om dit te moeten presenteren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wtf die is meteen 50 jaar ouder gewordenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:26 schreef Joox het volgende:
die arme Petra, wat een monsterklus om dit te moeten presenteren
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Account is prive geen idee waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:28 schreef suzebol75 het volgende:
https://www.instagram.com(...)MXQ4Yjd1NGl2ODlicA==
Maar Yvonne denkt het te weten, als je betaald weet je wat zij denkt te weten 🤣🤣
¤papa
Debiel wijf zouden ze ook moeten verbannen van alle kanalen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:28 schreef suzebol75 het volgende:
https://www.instagram.com(...)MXQ4Yjd1NGl2ODlicA==
Maar Yvonne denkt het te weten, als je betaald weet je wat zij denkt te weten 🤣🤣
¤papa
Mee, maar ik vreet me wel rot aan harlekijntjes, in plaats van popcorn. Lang geleden, zo'n rel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:09 schreef StellaClark het volgende:
Herinneren jullie nog dat Joost zei dat hij slechts een Harlekijn was? Die rol heeft hij uiteindelijk niet kunnen vervullen...
Vandaar mijn korte samenvatting eronder...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:28 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Account is prive geen idee waar je het over hebt.
Ik denk het niet hoor, als de commentator verteld dat Joost betrokken was met een handgemeen met een fotograaf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:30 schreef Kinga het volgende:
Ik bekijk het nog altijd positief, als je hem na deze heisa gewoon mee laat doen... dan wint ie.
Zonder juryvotes, puur op televotes.
Oh, wow, een bezoek dat al gepland stond gaat door... nu is er echt stront aan de europapaknikker.quote:
Nou als hij iemand voor zn bek heeft geslagen gaat dat niet veel votes opleveren tenzij het slachtoffer iemand van Israelische komaf isquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:30 schreef Kinga het volgende:
Ik bekijk het nog altijd positief, als je hem na deze heisa gewoon mee laat doen... dan wint ie.
Zonder juryvotes, puur op televotes.
Ik denk dat als het eerste gerucht klopt en hij getreiterd is met de dood van z’n vader hij juist heel veel sympathie stemmen gaat krijgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik denk het niet hoor, als de commentator verteld dat Joost betrokken was met een handgemeen met een fotograaf.
Ik denk dat je best wel dichtgetimmerd zit met contracten enzo? Ik geloof niet dat een kandidaat op finaledag kan zeggen, ja ik wil niet meer, succes ermee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:31 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat we zijn aanbeland bij ‘Joost wil zelf niet meer’ en hij nu overtuigd moet worden, anders gaat het toch nergens over dat dit zo lang moet duren.
Hopelijk heeft de politie genoeg bewijs gevonden om Joost te overtuigenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:31 schreef Em31 het volgende:
Ik hoop eigenlijk dat we zijn aanbeland bij ‘Joost wil zelf niet meer’ en hij nu overtuigd moet worden, anders gaat het toch nergens over dat dit zo lang moet duren.
Want jij volgt haar wel?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:30 schreef suzebol75 het volgende:
[..]
Vandaar mijn korte samenvatting eronder...
Ik ga er gezien de track record van Israël van uit dat het hooguit een duwtje van Joost en een hele grote schwalbe van die Israëli is geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nou als hij iemand voor zn bek heeft geslagen gaat dat niet veel votes opleveren tenzij het slachtoffer iemand van Israelische komaf is
Mwah, hangt van de omstandigheden af waarom hij (of iemand van zijn entourage, dat kan namelijk ook nog steeds) uitgehaald zou hebben.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nou als hij iemand voor zn bek heeft geslagen gaat dat niet veel votes opleveren tenzij het slachtoffer iemand van Israelische komaf is
Het is ook maar af te wachten wat echt is gebeurd. Zie het ook nog wel voor mij dat er eigenlijk een incident van niks was. Maar goed laten we afwachten....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:32 schreef Document1 het volgende:
[..]
Ik denk dat als het eerste gerucht klopt en hij getreiterd is met de dood van z’n vader hij juist heel veel sympathie stemmen gaat krijgen.
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat er méér aan de hand is, dan enkel een (gewelds)incident.quote:
Oeh een vrouw geslagen? Dat wordt helemaal geen votes danquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Op Radio 1 zojuist gemeld dat de zaak (vermeende fysieke altercatie met een vrouwelijke tv-medewerker) is voorgelegd aan de openbaar aanklager en dat dit nog weken kan duren.
Alsof iemand mag meedoen die wordt onderzocht voor een geweldsdelict. Dit is klaar.
Ja maar wie zegt dat dat uberhaupt waar is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:31 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oké, dit is einde verhaalquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Op Radio 1 zojuist gemeld dat de zaak (vermeende fysieke altercatie met een vrouwelijke tv-medewerker) is voorgelegd aan de openbaar aanklager en dat dit nog weken kan duren.
Alsof iemand mag meedoen die wordt onderzocht voor een geweldsdelict. Dit is klaar.
Ook een manier om een kandidaat uit te schakelen, beetje ruzie met 'm zoekenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Zenuwinzinking.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:34 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ja maar wie zegt dat dat uberhaupt waar is.
Ik geloof het nog steeds niet.
Dat je de dag voor het grootste podium ever, ff ruzie gaat zitten bouwen.. Ik zie hem er gewoon niet voor aan.
never mindquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:33 schreef Joox het volgende:
[..]
Ik ben er inmiddels van overtuigd dat er méér aan de hand is, dan enkel een (gewelds)incident.
Ook op nos.nlquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
Ik ben geen songfestivalfan, maar volg het nieuws wel. Ik vind het schandalig dat de EBU zo lang op zich laat wachten met een beslissing. Niet alleen voor de fans, maar ook voor de deelnemers. Die zitten al bijna een etmaal met zweet in hun handen te wachten op een uitspraak. Zo ga je niet met mensen om.quote:
Blijkbaar was beschuldigingen al voldoende voor 'schorsing'quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ook een manier om een kandidaat uit te schakelen, beetje ruzie met 'm zoeken
Betalen?? never!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Want jij volgt haar wel?
Dat er überhaupt nog mensen zijn die daarvoor willen betalen.
Nouja zorgvuldigheid kost tijd, maar als Joost een vrouw geklapt heeft. Ik neem aan dat er dan toch wel genoeg omstanders (bewijs) was.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:35 schreef Vincent_student het volgende:
[..]
Ik ben geen songfestivalfan, maar volg het nieuws wel. Ik vind het schandalig dat de EBU zo lang op zich laat wachten met een beslissing. Niet alleen voor de fans, maar ook voor de deelnemers. Die zitten al bijna een etmaal met zweet in hun handen te wachten op een uitspraak. Zo ga je niet met mensen om.
En dan wordt het geseponeerd wegens gebrek aan bewijs en heeft die jongen Eurovision gemist.quote:
Tot 15 mei 23:59 uur.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:32 schreef Breekfast het volgende:
Hoe lang heeft de politie en de EBU nodig om vast te stellen of er wel/geen klap is uitgedeeld?![]()
Het lijkt wel alsof ze een moordzaak aan het onderzoeken zijn.
En dan zou dat na een uur fo 2 wel duidelijk moeten zijn toch dat het verhaal over is?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:36 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Nouja zorgvuldigheid kost tijd, maar als Joost een vrouw geklapt heeft. Ik neem aan dat er dan toch wel genoeg omstanders (bewijs) was.
Linkje van NOS waar staat dat het nog weken duurt ajb? Ik loop buiten met hond.quote:
Het incident heeft dus niks met Israël te maken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:34 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Het is überhaupt totale waanzin dat Israël mee mag doen. Vanwege de situatie in het land, maar vooral omdat het land niet eens in Europa ligt.
En dat geldt voor alle niet-Europese landen. Opzouten.
Ja ik weet het ook niet meerquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:36 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
En dan wordt het geseponeerd wegens gebrek aan bewijs en heeft die jongen Eurovision gemist.
Als er getuigen waren / het op beeld staat was hij wel al meteen gediskwalificeerd.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:36 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
En dan wordt het geseponeerd wegens gebrek aan bewijs en heeft die jongen Eurovision gemist.
Als er getuigen waren / het op beeld staat was hij wel al meteen gediskwalificeerd.
Start stemmen songfestival uitgesteld, nog geen duidelijkheid over Joost Klein - https://nos.nl/l/2520022quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Linkje van NOS waar staat dat het nog weken duurt ajb? Ik loop buiten met hond.
Denk dat zijn carrière dan sowieso een eind klaar is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:35 schreef michiel_merk het volgende:
Als Joost een vrouw heeft geslagen is het gewoon klaar
https://nos.nl/artikel/25(...)nale-nog-onduidelijkquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Linkje van NOS waar staat dat het nog weken duurt ajb? Ik loop buiten met hond.
Ja die zag ik, maar ik zie nergens een bevestiging dat hij een vrouw heeft geslagen en het onderzoek nog weken duurt daarin?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Start stemmen songfestival uitgesteld, nog geen duidelijkheid over Joost Klein - https://nos.nl/l/2520022
Mwuah lil kleine pakt nog steeds 10k per optredenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Denk dat zijn carrière dan sowieso een eind klaar is.
Je concludeert wederom gebakken lucht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:37 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat jammer dat hij zich dus waarschijnlijk niet heeft kunnen inhouden, ongeacht wat er is gezegd tegen hem. Onder die druk en spanning staan, daar moet je wel tegen kunnen.
Dat ligt vooral aan het type fans.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mwuah lil kleine pakt nog steeds 10k per optreden
Kappen met die grappen jonguh.quote:
Je zou het denken, maar toch duren dat soort dingen vaak lang. Ik heb het vermoeden dat het ook nooit helemaal gaat om het incident, maar ook hoe je met het incident moet omgaan. Daar kunnen meningen over verdeeld zijn. Ook denk ik dat het nooit zo simpel is als slechts diskwalificeren en dan verder niks meedelen. Je zult wel moeten kunnen uitleggen waarom, wat moeilijk is. Tenzij ze gewoon zeggen dat hij verdacht wordt van, maar ja wat als die verdenking achteraf niet waar is?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:36 schreef Momo het volgende:
[..]
En dan zou dat na een uur fo 2 wel duidelijk moeten zijn toch dat het verhaal over is?
Or he grabbed her by the pussyquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:39 schreef vencodark het volgende:
Misschien gooide hij uit frustratie of boosheid alleen zijn lege papieren koffiekopje naar haar.
Sommige vinden dat gelijk geweld.
Denk wel een ander publiek dan joostquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:39 schreef roos94 het volgende:
[..]
Mwuah lil kleine pakt nog steeds 10k per optreden
Waar zeg ik dat dat wel zo zou zijn? En bovendien, hoe weet je dat?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:37 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het incident heeft dus niks met Israël te maken.
Ligt er wel aan wat er gebeurd is, zou mij ook niet verbazen dat het duwtje was of iets zonder erg. Maar echt hard slaan is natuurlijk een no go.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Denk dat zijn carrière dan sowieso een eind klaar is.
Dat hij een vrouw heeft geslagen staat ook nergens.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die zag ik, maar ik zie nergens een bevestiging dat hij een vrouw heeft geslagen en het onderzoek nog weken duurt daarin?
De recorder had ineens geen tape meer natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:39 schreef Greys het volgende:
En hebben ze daar niet echt overal camera's hangen voor de beveilig en overal loopt pers en dan zou niks op beeld staan?
Het zou gaan om iemand van de productie van het Songfestival. Maar ik was er niet zelf bij neequote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:40 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat wel zo zou zijn? En bovendien, hoe weet je dat?
17 Augustus 13:30 maar dat kan ook een kwartier later worden.quote:
Oeps, en jij kunt niet lezen, dat je het woord ‘waarschijnlijk’ niet hebt gezien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je concludeert wederom gebakken lucht.
Waar doel je hiermee op? Welk zuigende gedrag?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:38 schreef Verida het volgende:
het "zuigende" gedrag op het filmpje, vlak na het incident, is ook min of meer uit de media verdwenen, wordt niet meer aan gerefereerd.
Dat krijg je automatisch zodra je daar op ‘volg’ klikt.quote:
Je hebt dus geen idee. Precies mijn punt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Het zou gaan om iemand van de productie van het Songfestival. Maar ik was er niet zelf bij nee
Nu ga je er vanuit dat het vermeende slachtoffer de filmende dame van de Israëlische delegatie was, het kan net zo goed een totaal ander iemand zijn.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:38 schreef Verida het volgende:
stel....de fotograaf heeft Joost geprovoceerd met het belachelijk maken van de dood van zijn ouders, en joost is min of meer geflipt en heeft die fotograaf een dreun, of een zet verkocht.....
dan kunnen ze joost wel diskwalificeren, maar dan moet ook die provocatie bekend worden gemaakt. En dat gaat denk ik niet gebeuren.
het "zuigende" gedrag op het filmpje, vlak na het incident, is ook min of meer uit de media verdwenen, wordt niet meer aan gerefereerd.
Het is een aanname van mij, geen feiten.
Dit zou best weleens kunnen jaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:41 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ze proberen de npo en avrotros mu te bewegen om zichzelf terug te trekken omdat ebu klem zit met politieonderzoek
En niet iemand die vanaf zijn twaalfde als een wees door heel Europa zwierf?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:36 schreef roos94 het volgende:
Had dit soort taferelen toch eerder bij Anouk of doorgesnoven Douwe ofzo verwacht.
Ik las iets over een ruzie met de Israëlische deelnemer naar aanleiding van vragen die Joost had gesteld. Daarna zou vanaf hun kant een opmerking over de overleden ouders van Joost zijn gemaakt. Daarna kwam het tot wat geduw en getrek met oa de fotograaf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Misschien is het toch het handgemeen met de fotograaf of de productiemedewerk(st)er geweest.
Dan is het al gelekt. Het probleem is natuurlijk dat er ook volop gespeculeerd wordt, en mensen ook maar wat roepen.
Ik nomineer "altercatie" alvast als woord van het jaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:33 schreef Jedi_Pimp het volgende:
En niemand lijkt iets te hebben gezien of gehoord? Dit wordt wekenlang 'he said she said' om uiteindelijk op niks uit te lopen. Met als enige uitkomst een gemist ESF voor Joost en de toekomstige wetenschap voor iedereen dat je een concurrent uit kunt schakelen door te claimen dat die iets gedaan heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:39 schreef Greys het volgende:
En hebben ze daar niet echt overal camera's hangen voor de beveilig en overal loopt pers en dan zou niks op beeld staan?
Zoek op x op Israël + Joost + filmen. Is allang voorbijgekomen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:42 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Waar doel je hiermee op? Welk zuigende gedrag?
Ja, dat kan niet zomaar even uit de mouw geschud worden.quote:
Hij had geen ruzie met die Israëlische zangeres hij vroeg alleen waarom ze niet de vraag hoefde te beantwoorden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik las iets over een ruzie met de Israëlische deelnemer naar aanleiding van vragen die Joost had gesteld. Daarna zou vanaf hun kant een opmerking over de overleden ouders van Joost zijn gemaakt. Daarna kwam het tot wat geduw en getrek met oa de fotograaf.
Dit zou ook direct de doofpot kunnen verklaren, want er zijn al aardig wst protesten tegen Israël en ze zijn bang dat dit uit de hand loopt. En de urenlange stilte is gevolg van niet weten wat met de situatie aan te moeten.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:42 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
Ik zie het ook niet meer gebeuren tbh.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Om nu nog akkoord te krijgen, een goede act neer te zetten, en stemmen te krijgen..
Dat wordt moeilijker dan die maanlanding..
Als hij maar mag optreden, vind ik dan persoonlijk.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Om nu nog akkoord te krijgen, een goede act neer te zetten, en stemmen te krijgen..
Zo dan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oeps, en jij kunt niet lezen, dat je het woord ‘waarschijnlijk’ niet hebt gezien.
Je bent ontzettend irritant dat je in een topic vol speculaties omdat er zo weinig duidelijk is een beetje de politieagent gaat spelen.
Kap daarmee.
Ja.quote:
Welke belangen staan er op het spel? Ik denk dat gerechtigheid niet af te kopen is, ja je kan schikken. Alleen wat als het slachtoffer dat niet ziet zitten? Verder kun je ook niet schikken als nog niet helder is wat de aanklacht is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:46 schreef Saboo het volgende:
[..]
Maar zelfs als er glashard bewijs is, is het niet ondenkbaar (afhankelijk van het de incident en de ernst) dat ze een schikking willen treffen met een vermeend slachtoffer. Staan hier best wat belangen op het spel, en ik kan me voorstellen dat als hij iemand een mep heeft verkocht dat AVRO tros zegt "hier heb je X bedrag, en dan gaan we allemaal verder met ons leven, en doen we alsof het een ongelukje was en bedenken we een mooi verhaal waardoor NL en EBU niet voor lul staan". Of begin ik dan teveel op een complotwappie te lijken?
Ik zeg niet dat het zo is hoor, maar lijkt me wel een mogelijke verklaring waarom het zolang duurt.
Je trekt een conclusie dat hij waarschijnlijk bezweken is onder de druk en dat is helemaal nergens op gebaseerd. Het woordje waarschijnlijk toevoegen maakt dat niet minder onzinnig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:42 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Oeps, en jij kunt niet lezen, dat je het woord ‘waarschijnlijk’ niet hebt gezien.
Je bent ontzettend irritant dat je in een topic vol speculaties omdat er zo weinig duidelijk is een beetje de politieagent gaat spelen.
Kap daarmee.
Maar dat is het dus nietquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik las iets over een ruzie met de Israëlische deelnemer naar aanleiding van vragen die Joost had gesteld. Daarna zou vanaf hun kant een opmerking over de overleden ouders van Joost zijn gemaakt. Daarna kwam het tot wat geduw en getrek met oa de fotograaf.
Dit zou ook direct de doofpot kunnen verklaren, want er zijn al aardig wst protesten tegen Israël en ze zijn bang dat dit uit de hand loopt. En de urenlange stilte is gevolg van niet weten wat met de situatie aan te moeten.
Die Keren Peles heeft trouwens daarna nog allemaal stories geschreven op insta over Joostquote:
er is gisteren een filmpje geweest dat een camerapersoon op een heel lullige manier vroeg waar joost was, want ze hadden hem gemist op het podium, dit was echt provocerend en iemand van een team van Joost vroeg of die vent zich wel lekker voelde ( of woorden van die strekking) en haalde Joost bij die persoon vandaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:42 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
[..]
En als je jezelf onschuldig acht wil je helemaal niet schikken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:47 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Welke belangen staan er op het spel? Ik denk dat gerechtigheid niet af te kopen is, ja je kan schikken. Alleen wat als het slachtoffer dat niet ziet zitten? Verder kun je ook niet schikken als nog niet helder is wat de aanklacht is.
Jij kan me niet klappequote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:48 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Nouja als ik jou een klap verkoop, zul je daar ook niet blij mee zijn.
Niet te bevatten.quote:
Hopelijk doet AVROTROS dat alleen als écht duidelijk is dat Joost schuldig is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:48 schreef Dave het volgende:
EBU wil waarschijnlijk dat Avrotros zichzelf terugtrekt
Ik hoop dat AVROTROS hem steunt en met een gestrekt been erin gaat... Wij trekken ons NIET terug. Wat denk je wat voor geld daarin zit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:48 schreef Dave het volgende:
En het had het beste jaar ever kunnen zijn want de liedjes zijn boven niveau dit keer. Dit is zo zondequote:
Wat geduw en getrek is toch geen reden om direct de politie in te schakelen. Of zie ik dat verkeerd? Het laatste vind ik wel plausibel. Hoop alleen dat Joost zich niet vrijwillig zal terugtrekken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:44 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Stel dat AvroTros dat niet wilt, dan heeft EBU een probleemquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:48 schreef Dave het volgende:
Dat ook natuurlijk, daarom gerechtigheid is niet af te kopen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
En als je jezelf onschuldig acht wil je helemaal niet schikken.
Stemmen zal geen probleem zijn. Die extra aandacht zal hem een boost gevenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:46 schreef Brave_Sir_Robin het volgende:
Als het waar is dat het tot een fysiek iets is gekomen naar een ander persoon daar toe, zou dat wel kunnen, of niet dan?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Je trekt een conclusie dat hij waarschijnlijk bezweken is onder de druk en dat is helemaal nergens op gebaseerd. Het woordje waarschijnlijk toevoegen maakt dat niet minder onzinnig.
Wat denk je zelfquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:50 schreef Kinga het volgende:
[..]
Ik hoop dat AVROTROS hem steunt en met een gestrekt been erin gaat... Wij trekken ons NIET terug. Wat denk je wat voor geld daarin zit.
Precies, als van wegduwen een klap is gemaakt pikt niemand zo'n beschuldiging.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
En als je jezelf onschuldig acht wil je helemaal niet schikken.
Ik snap het ook allemaal hoe serieus ze het aanpakken maar wat als hij onschuldig blijkt. Je once in a lifetime moment gewoon door de neus geboord. Niet meer terug te draaien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:50 schreef helloo_152420 het volgende:
Als de berichtgeving klopt snap ik wel dat de EBU het hier moeilijk mee heeft. Aan de ene kant wil je namelijk je medewerkers beschermen en moet je dus ingrijpen als er een incident plaatsvindt. Tegelijkertijd ben je onschuldig tot het tegendeel in de rechtbank bewezen is en is het ook een dramatische stap om een land te diskwalificeren waar tienduizenden of honderdduizenden mensen op hebben gestemd tijdens de halve finale. Ik denk persoonlijk dat ze de stekker eruit trekken en zullen besluiten hem niet mee te laten doen.
Niet als het verhaal rond gaat dat hij iemand uit de productie heeft geslagenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Stemmen zal geen probleem zijn. Die extra aandacht zal hem een boost geven
misschien een patstelling? EBU die zegt: AVROTROS trek je aub terug, AVROTROS die zegt, fuck it dat doen we niet zonder hard bewijs?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:50 schreef Momo het volgende:
Maak nu gewoon een besluit, waar wil je nu nog uren op wachten?
Naar mannetje idd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:48 schreef Verida het volgende:
[..]
er is gisteren een filmpje geweest dat een camerapersoon op een heel lullige manier vroeg waar joost was, want ze hadden hem gemist op het podium, dit was echt provocerend en iemand van een team van Joost vroeg of die vent zich wel lekker voelde ( of woorden van die strekking) en haalde Joost bij die persoon vandaan.
was een vervelend sfeertje, heel provocerend van die Israelier.
Je wilt ook niet hebben dat hij wint en dan twee weken later 'schuldig' blijkt te zijn (in theorie)quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:50 schreef helloo_152420 het volgende:
Als de berichtgeving klopt snap ik wel dat de EBU het hier moeilijk mee heeft. Aan de ene kant wil je namelijk je medewerkers beschermen en moet je dus ingrijpen als er een incident plaatsvindt. Tegelijkertijd ben je onschuldig tot het tegendeel in de rechtbank bewezen is en is het ook een dramatische stap om een land te diskwalificeren waar tienduizenden of honderdduizenden mensen op hebben gestemd tijdens de halve finale. Ik denk persoonlijk dat ze de stekker eruit trekken en zullen besluiten hem niet mee te laten doen.
Maja definieer' tv-medewerker' dat kan toch ook een journalist zijn van een andere omroep of zo?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet als het verhaal rond gaat dat hij iemand uit de productie heeft geslagen
Zou kunnen nog, al mogen journalisten niet zo maar in de artiesten bubbel. Eventueel wel als iemand een documentaire maakt ofzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:53 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Maja definieer' tv-medewerker' dat kan toch ook een journalist zijn van een andere omroep of zo?
Slaan, duwen… alles waarmee jouw lijf een ander lijf aanraakt kan als geweld gezien worden door de politie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:51 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Precies, als van wegduwen een klap is gemaakt pikt niemand zo'n beschuldiging.
Als het ernstig was had het slachtoffer zichtbare schade.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:52 schreef Aratanax het volgende:
Een ernstig geweldsincident zal het sowieso niet geweest zijn, want anders hadden ze niet de gênante beslissing hoeven nemen om the rest of the world vote uit te stellen.
Ook als hij het zelf uitlokt dor te zeggen haha, je papa is dood.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:52 schreef Momo het volgende:
[..]
Niet als het verhaal rond gaat dat hij iemand uit de productie heeft geslagen
Aran is ook tv medewerker, om maar een voorbeeld te noemrnquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:53 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Maja definieer' tv-medewerker' dat kan toch ook een journalist zijn van een andere omroep of zo?
Want je zit bij de crisisoverleggen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:52 schreef Nexum het volgende:
Maar ja. Dus WEER een situatie waarbij het overduidelijk lijkt alsof de EBU geen verantwoordelijkheid wilt nemen en heel graag wilt dat iemand anders de zondebok rol op zich neemt. Laffe honden echt waar
Daar heb ik geen verstand van maar ik vind het woord tv-medewerkster erg breed.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:53 schreef Momo het volgende:
[..]
Zou kunnen nog, al mogen journalisten niet zo maar in de artiesten bubbel. Eventueel wel als iemand een documentaire maakt ofzo.
Ja dat heet gewoon uitlokking.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Slaan, duwen… alles waarmee jouw lijf een ander lijf aanraakt kan als geweld gezien worden door de politie.
Dus als je iemand duwt, gewoon zeggen tegen de politie dat diegene gevallen is.
( tip heb ik zelf van een politieagent gehad ooit)
Dat is dan ook niet het incident waar het om draait.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:51 schreef viceversa het volgende:
[..]
Wat geduw en getrek is toch geen reden om direct de politie in te schakelen. Of zie ik dat verkeerd? Het laatste vind ik wel plausibel. Hoop alleen dat Joost zich niet vrijwillig zal terugtrekken.
Ze willen waarschijnlijk niet iemand diskwalificeren met het risico dat straks blijkt dat er niks aan de hand was, dus zullen ze idd liever hebben dat NL 'de eer aan zichzelf houdt'. Dan hebben zij het iig niet gedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:50 schreef Momo het volgende:
Maak nu gewoon een besluit, waar wil je nu nog uren op wachten?
Kan al snel met zulke schoudervullingenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:53 schreef quirina het volgende:
[..]
Slaan, duwen… alles waarmee jouw lijf een ander lijf aanraakt kan als geweld gezien worden door de politie.
Dus als je iemand duwt, gewoon zeggen tegen de politie dat diegene gevallen is.
( tip heb ik zelf van een politieagent gehad ooit)
Aan jouw knokkels in elk geval.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:53 schreef Zoon_John het volgende:
[..]
Als het ernstig was had het slachtoffer zichtbare schade.
Als ik iemand vol op het gezicht ram, is dat echt wel te zien.
quote:
Denk dat ze bang zijn voor rellen als Joost zichzelf niet terugtrekt maar gedwongen gediskwalificeerd wordt. De uitzending is nu al verpest.quote:
Uitlokking raak je niemand mee aan dus dat mag.quote:
Dat zal ook wel de einduitkomst zijn. Joost kan vanavond niet meer optreden, dat bestaat gewoon niet. Dus dan moet je jezelf terugtrekken. Wat ze bij Israël ook probeerden, maar die begrepen de vele hints niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:54 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ze willen waarschijnlijk niet iemand diskwalificeren met het risico dat straks blijkt dat er niks aan de hand was, dus zullen ze idd liever hebben dat NL 'de eer aan zichzelf houdt'. Dan hebben zij het iig niet gedaan.
Tsja, we leven in een tijd waar hetgeen dat één persoon zegt wordt aangenomen als waarheid, en daar ook naar wordt gehandeld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:51 schreef viceversa het volgende:
[..]
Wat geduw en getrek is toch geen reden om direct de politie in te schakelen. Of zie ik dat verkeerd? Het laatste vind ik wel plausibel. Hoop alleen dat Joost zich niet vrijwillig zal terugtrekken.
Waarom zo AVROTROS dat niet willen? Als er echt stront aan de knikker is kan dit de reputatie van Nederland op de Songfestival de komende jaren flink besmettenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:52 schreef Arizona het volgende:
Miss
[..]
misschien een patstelling? EBU die zegt: AVROTROS trek je aub terug, AVROTROS die zegt, fuck it dat doen we niet zonder hard bewijs?
Misschien ging hij voor een solar plexus klap.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:55 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Aan jouw knokkels in elk geval.
Ja precies. Tegen mijn schoudervulling aangelopen en is gevallen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:54 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Kan al snel met zulke schoudervullingen
Ja dit. En ik hoop dat ze zich daaraan vasthouden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:52 schreef Arizona het volgende:
Miss
[..]
misschien een patstelling? EBU die zegt: AVROTROS trek je aub terug, AVROTROS die zegt, fuck it dat doen we niet zonder hard bewijs?
Dat zijn tweets waar een mens iets aan heeft.quote:
Nederlanders kunnen ook best traag van begrip zijn, zeker als ze al ergens veel geld in hebben zitten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat zal ook wel de einduitkomst zijn. Joost kan vanavond niet meer optreden, dat bestaat gewoon niet. Dus dan moet je jezelf terugtrekken. Wat ze bij Israël ook probeerden, maar die begrepen de vele hints niet.
De EBU is sowieso de lul als zij geen veilige werksfeer voor de artiesten kondem creëren. Er zijn ook andere klachten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Tsja, we leven in een tijd waar hetgeen dat één persoon zegt wordt aangenomen als waarheid, en daar ook naar wordt gehandeld.
Het is een high-profile zaak, als iemand er iets met de politie van wil maken, dan gebeurt dat, al dan niet omdat de EBU dat zou willen omdat zij zich daar dan achter kunnen verschuilen.
Niet zoals de kaarten nu liggen. Een onderzoek naar aanleiding van een aanklacht van een vrouwelijke medewerker. Dat levert geen sympathie votes op..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:51 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Stemmen zal geen probleem zijn. Die extra aandacht zal hem een boost geven
Als hij inderdaad wordt gediskwalificeerd maar door de rechtbank wordt vrijgepleit (of de zaak wordt geseponeerd), dan kan je zeker een rechtszaak vanuit de AVROTROS (teruggave deelnemersgeld) of vanuit Joost (smaad/laster) verwachten. Ik denk dat het o.a. daarom zo lang duurt, de EBU moet natuurlijk alle juridische aspecten afdekken voordat ze een beslissing nemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik snap het ook allemaal hoe serieus ze het aanpakken maar wat als hij onschuldig blijkt. Je once in a lifetime moment gewoon door de neus geboord. Niet meer terug te draaien.
Het zal wel allemaal wat minder zwart-wit zijn dan sommigen stellen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:56 schreef Em31 het volgende:
Als het gewoon heel duidelijk was dan is een DQ logisch en zal niemand ook echt klagen dat de EBU deze stap neemt, dat maakt nog dat je gaat twijfelen.
Al besproken.quote:
Ja, het zou wel heel bijzonder zijn als hij zichzelf nog bij elkaar geraapt krijgt om zo'n vrolijk nummer te brengen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:55 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat zal ook wel de einduitkomst zijn. Joost kan vanavond niet meer optreden, dat bestaat gewoon niet. Dus dan moet je jezelf terugtrekken. Wat ze bij Israël ook probeerden, maar die begrepen de vele hints niet.
Deelname kost tonnen, Joost heeft er waarschijnlijk ook tienduizenden euro's in zitten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:57 schreef helloo_152420 het volgende:
[..]
Als hij inderdaad wordt gediskwalificeerd maar door de rechtbank wordt vrijgepleit (of de zaak wordt geseponeerd), dan kan je zeker een rechtszaak vanuit de AVROTROS (teruggave deelnemersgeld) of vanuit Joost (smaad/laster) verwachten. Ik denk dat het o.a. daarom zo lang duurt, de EBU moet natuurlijk alle juridische aspecten afdekken voordat ze een beslissing nemen.
Kun je elders meer nieuws vinden momenteel?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Aran Bade met z’n nutteloze scoops. Ugh
Met nieuws komen dat er geen nieuws is genotquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Aran Bade met z’n nutteloze scoops. Ugh
Dat mag wrs niet als het onderzoek loopt. Hij zit ook vast.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:53 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Ook als hij het zelf uitlokt dor te zeggen haha, je papa is dood.
Joost moet eigenlijk zelf met zijn kant van het verhaal komen
Zonder hard bewijs laat je jouw artiest niet zomaar vallen. Dan kan iedereen wel wat roepen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:56 schreef europapa het volgende:
[..]
Waarom zo AVROTROS dat niet willen? Als er echt stront aan de knikker is kan dit de reputatie van Nederland op de Songfestival de komende jaren flink besmetten
Ze hebben ook de verantwoordelijkheid om geloofwaardig te blijven als land, vind ik.
Maar goed, publiekelijke omroep, he. We weten allemaal hoe die men dit soort zaken omgaat. Zal wel weer een rapportje komen.
Hou opquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
En het kan ook nog zijn dat hij een vrouw heeft lastiggevallen. Dus geen fysiek geweld, maar seksueel, en dat de klacht daarover gaat.
Ja of misschien stond hij wel op iemand zijn teen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:59 schreef MissButterflyy het volgende:
En het kan ook nog zijn dat hij een vrouw heeft lastiggevallen. Dus geen fysiek geweld, maar seksueel, en dat de klacht daarover gaat.
Tv medewerker, klinkt niet als een vrouw(volgens eerdere berichtgeving) dan zou er wel medewerkster hebben gestaan toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:49 schreef Benny het volgende:
Klacht ingediend tegen Joost Klein, verhoord door politie
De Zweedse politie meldt aan RTL Nieuws dat er een klacht is ingediend tegen Joost Klein. En om die reden is de artiest door de politie verhoord. Waar de klacht precies over gaat, is nog niet helemaal duidelijk. Wel wil de politie zeggen dat het gaat om een incident dat donderdag heeft plaatsgevonden en dat een tv-medewerker erbij betrokken is.
De zaak is doorgegeven aan de openbaar aanklager. Die moet gaan bepalen wat ermee zal gebeuren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |