Nee, zelfs dat mislukt en dat vind ik een knappe prestatie anno 2024quote:
Da's oud nieuws, en geeft nog steeds geen enkele duidelijkheid.quote:
Staat dus los van de vakjury?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:10 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is een publiekspoll, zegt verder niks.
Dit is een audience poll van de mensen uit de zaal toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:11 schreef Catalunya. het volgende:
Een Eurovisie-fanclub pollt een prognose en Nederland staat derde.
Erg leuk maar net zo weinig waard als alle andere fanprognoses.
Wat moeten wij nu met jouquote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:11 schreef Za het volgende:
[..]
Nee idd, ik dacht dat ze om exact 02.00 de jury votes etc. Het is laat excuseer.
Nee, OGAE is een Eurovisie-fanclub en ze hebben onder de leden gepeild.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dit is een audience poll van de mensen uit de zaal toch?
Correct.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:11 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Dit is een audience poll van de mensen uit de zaal toch?
Wat denk je zelf?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Apart dat de Nederlandse media weg zou moeten.. of begrijp ik het bericht verkeerd?
Zou jij langer dan 5 minuten je werk kunnen doen als Aran Bade naast je staat te kwispelen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:16 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Apart dat de Nederlandse media weg zou moeten.. of begrijp ik het bericht verkeerd?
Lijkt mij uiterst onwaarschijnlijk dat de Nederlandse journalisten naar huis moeten vanwege whatever Joost K. misschien op zijn kerfstok heeft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:20 schreef SiGNe het volgende:
het is juist m'n vraag.. er staat Dutch media room, dat is niet de kleedkamer van Joost.
Het bericht van Litouwen is iig al 8u oud:quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:16 schreef Cosima het volgende:
Damn weten we nog niks. Maar die tweet van de Litouwse delegatie lijkt me wel legit. Ik denk dat het over en uit is en dat het iets knullige en beschamends gaat zijn. En dat we voor schut staan als land.
Agressief naar een vrouw toe?quote:
Jepquote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:36 schreef Za het volgende:
Is iedereen weg?
Ik heb nog steeds het idee dat ik naar een klucht zit te kijken.
Kan verhuld taalgebruik zijn voor seksuele intimidatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:37 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Agressief naar een vrouw toe?
Wel "bijzonder" dat erbij moet staan naar een vrouw toe. Agressie is altijd verkeerd.
Maar goed... we weten zo nog niks, dunkt mij
Kan...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:39 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Kan verhuld taalgebruik zijn voor seksuele intimidatie.
Als er overtuigend bewijs was, dan had het niet zo lang hoeven duren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:39 schreef Vis1980 het volgende:
En dan is het de vraag, was het een duw, een klap of meer? En is er bewijs van?
Naja... misschien als ze grenzen en consequenties willen bepalenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:40 schreef CarloV het volgende:
[..]
Als er overtuigend bewijs was, dan had het niet zo lang hoeven duren.
Als ze dat nu nog moeten doen, dan zijn ze daar wel een beetje laat mee inderdaad. Ik neem aan dat ze al wel vaker conflicten hebben gehad tussen delegaties/media.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Naja... misschien als ze grenzen en consequenties willen bepalen
Anderzijds zouden ze vast wel ergens hierover afspraken zwart op wit zullen hebben staan
Ja iddquote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:47 schreef CarloV het volgende:
[..]
Als ze dat nu nog moeten doen, dan zijn ze daar wel een beetje laat mee inderdaad. Ik neem aan dat ze al wel vaker conflicten hebben gehad tussen delegaties/media.
Gvd. Wat een blamage. Ik schaam me kapot. Sta je dan de happy hardcore cool guy kindervriend uit te hangen, kan je ondertussen jezelf niet beheersen. Zonde voor hem, het songfestival en Nederland.quote:
Er is nog niet veel bekend over wat er gebeurd is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:59 schreef Cosima het volgende:
[..]
Gvd. Wat een blamage. Ik schaam me kapot. Sta je dan de happy hardcore cool guy kindervriend uit te hangen, kan je ondertussen jezelf niet beheersen. Zonde voor hem, het songfestival en Nederland.
Uitlokking of niet: agressie is niet okquote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:02 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er is nog niet veel bekend over wat er gebeurd is.
En misschien was Joost wel uitgelokt door iemand en klaagde daar iets te agressief over bij de producente.
Misschien is het een valse beschuldiging.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:59 schreef Cosima het volgende:
Gvd. Wat een blamage. Ik schaam me kapot. Sta je dan de happy hardcore cool guy kindervriend uit te hangen, kan je ondertussen jezelf niet beheersen. Zonde voor hem, het songfestival en Nederland.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 02:53 schreef Evenstar het volgende:
Als hij morgen alsnog mag meedoen gaat hij nog een portie symphatievotes krijgen denk ik. Alleen verwacht ik bizar weinig van de jury. Al helemaal na vandaag.
Kan ook verbale agressie zijn geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uitlokking of niet: agressie is niet ok
Dat was al bekend en is ook zo door het team van Joost zo aangeleverdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:07 schreef Rebel- het volgende:
Is deze al gedeeld? Werd ondergesneeuwd op mijn tijdlijn.
[ x ]
Ander stuk in de recap.
Ja en verbaal is ook niet ok (jaja ik ben ook wel eens onaardig. En een toetsenbordheld. Zoals iedereen. Alleen dat maakt het niet oke)quote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Kan ook verbale agressie zijn geweest.
Vrij normaal bij de NPO
Het is een stressvole omgeving, een week lang, als je daar niet goed tegen kan dan kan het gebeuren dat je sneller je stem verheft.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja en verbaal is ook niet ok (jaja ik ben ook wel eens onaardig. En een toetsenbordheld. Zoals iedereen. Alleen dat maakt het niet oke)
Al kan ik me niet voorstellen dat dat meer dan een waarschuwing opgeleverd. Daarom geloof ik ook niet dat het enkel verbale agressie was. Of echt met schreeuwen en omgeremdheid en dreigend zijn geweest
Maar dit is allemaal speculatie
er zou een tv producente van het EBU bij betrokken zijn geweest dus lijkt me niet dat die met een valse beschuldiging zou komen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:47 schreef Za het volgende:
Wanneer ze Joost diskwalificeren gaat hij spreken, en staan er batterijen interviewers om hem heen, morgen op de dag van het festival daar in Malm.
Tot nu toe spreekt hij noch een van zijn vrienden. Ik geloof niet in een misdrijf, eerder een valse beschuldiging, ookal ken ik de man uiteraard niet.
Maar hij staat midden in de spotlights, meer dan wie ook, en iedereen wil hem voor zijn/haar camera hebben, en hij moet ook aan zijn carrire denken.
Bij mijn weten is hij nooit opgepakt voor een geweldsmisdrijf. Wat een waanzin.
Maar goed, morgen moet eea duidelijk zijn, en kan hij indien hij aangeeft vals beschuldigd te zijn het festival in een kwaad daglicht zetten, en dat zal een grote reactie uitlokken.
Door hem alsnog mee te laten doen (als hij dat al zou willen) moeten er heel veel excuses aan hem gemaakt worden, de ontnomen kans om gisteren op het podium te staan, het breed besmeuren van zijn persoonlijkheid en carrire, en zijn persoonlijk opgedragen lied.
Er is niemand gewond bij mijn weten, geen aangifte, geen arrestatie.
Welke kant dit ook opgaat, het wordt zeer rommelig, er gaan juristen aan te pas komen, en het nare, het gaat Joost mentaal raken, ik geloof nog steeds in hem.
En daar is een groot politie onderzoek voor nodig? Wat een dom geklets zeg, dat is echt geen reden voor de schorsing. Dit klinkt gewoon net als dat verhaal dat rondgaat dat een Israel delegatie zn ouders belachelijk zouden hebben gemaakt. Echt alles wordt nu verzonnen om hem een soort heldenstatus te geven als de stoere boy die een andere deelnemende kandidaat ter verantwoording roept. Treurig hoe ze alles aangrijpen vanuit de anti Israel lobby dit incident te gebruiken voor hun eigen agenda.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:56 schreef SiGNe het volgende:
[ x ]
Geen idee of die bericht klopt maar 't is van 40 minuten geleden
Maar als ik jouw reacties zo lees in het topic dan lijk je het bij voorbaat al op te nemen voor Isral.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En daar is een groot politie onderzoek voor nodig? Wat een dom geklets zeg, dat is echt geen reden voor de schorsing. Dit klinkt gewoon net als dat verhaal dat rondgaat dat een Israel delegatie zn ouders belachelijk zouden hebben gemaakt. Echt alles wordt nu verzonnen om hem een soort heldenstatus te geven als de stoere boy die een andere deelnemende kandidaat ter verantwoording roept. Treurig hoe ze alles aangrijpen vanuit de anti Israel lobby dit incident te gebruiken voor hun eigen agenda.
Het is nieuwspaal hequote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje over het paard getild voor een wedstrijdje
Wat een dramatisch gedoe.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:43 schreef Eagles89 het volgende:
Dit is gewoon klaar, gaan nu zoveel verhalen rond over een mishandeling en een politie onderzoek, dat gaat niet meer goedkomen binnen pak hem beet 16 uur, onmogelijk.
Wat een reden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:56 schreef SiGNe het volgende:
[ x ]
Geen idee of die bericht klopt maar 't is van 40 minuten geleden
Altijd leuk, stukje satire in de nacht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:02 schreef SiGNe het volgende:
https://nieuwspaal.nl/eur(...)kwestie-joost-klein/
Dat hoeft niet hoor, niet iedereen kent nieuwspaal en de berichten daar kan je vrij makkelijk intrappen..quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:08 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik moest hen even googlelen en voel me nu een enorm grote debiel
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dat hoeft niet hoor, niet iedereen kent nieuwspaal en de berichten daar kan je vrij makkelijk intrappen..
Ik moet ook altijd eerst even naar de URL kijken voor ik het door heb
Dat zegt idd wel iets over je eigen beperkte invulling .quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:02 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
En daar is een groot politie onderzoek voor nodig? Wat een dom geklets zeg, dat is echt geen reden voor de schorsing. Dit klinkt gewoon net als dat verhaal dat rondgaat dat een Israel delegatie zn ouders belachelijk zouden hebben gemaakt. Echt alles wordt nu verzonnen om hem een soort heldenstatus te geven als de stoere boy die een andere deelnemende kandidaat ter verantwoording roept. Treurig hoe ze alles aangrijpen vanuit de anti Israel lobby dit incident te gebruiken voor hun eigen agenda.
Ik sta er een beetje dubbel in, maar je las hier een paar pagina’s geleden nog dat er iemand uit de Nederlandse delegatie heeft gezegd dat het een conflict tussen Joost en een productiemeisje was, en niks met Israel te maken had. Maar alles wordt nu zo gedraaid dat het met een conflict met Israel te maken heeft, puur vanuit mensen die een enorme haat/hekel aan Israel hebben en voor hun eigen agenda verhalen verzinnen met complete totaal uit context gerukte videos aan toe. Alles is speculatie en dat is prima hier vind ik tenminste, maar ga niet lopen stoken zoals je nu op social media zo enorm ziet vanuit het anti Israel kamp.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Maar als ik jouw reacties zo lees in het topic dan lijk je het bij voorbaat al op te nemen voor Isral.
Ik wil niet zegen dat ik geheel onpartijdig ben maar jij bent het zeker niet.,
Mijn beperkte invulling? Volg jij social media? Het is echt een schande wat voor totale onzin er momenteel op social media rondgaat, puur en alleen om lekker te stoken richting Israel, wat al aardig gewerkt heeft, want dat meisje dat aan het zingen was mocht vanavond nog twee keer harder zingen om boven al het boegeroep uit te komen door al die fake news haat propaganda op social media, en wat heeft zij precies gedaan? Het is een grove schande, puur voortgekomen uit haat en jaloezie vanuit het anti kamp, en niets anders, en als ik een beperkte invulling heb door dat aan te kaarten, ben ik trots op mijn beperkte invulling.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:15 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Dat zegt idd wel iets over je eigen beperkte invulling .
Grappig wel
Nee nog steeds hetzelfde als aan het begin van de nachtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:26 schreef BeriBeri het volgende:
Wat een blamage, nog steeds niks bekend?
Ik postte alleen een recent bericht, zet er ook nog bij dat ik niet weet of dat bericht klopt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:17 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Ik sta er een beetje dubbel in, maar je las hier een paar pagina’s geleden nog dat er iemand uit de Nederlandse delegatie heeft gezegd dat het een conflict tussen Joost en een productiemeisje was, en niks met Israel te maken had. Maar alles wordt nu zo gedraaid dat het met een conflict met Israel te maken heeft, puur vanuit mensen die een enorme haat/hekel aan Israel hebben en voor hun eigen agenda verhalen verzinnen met complete totaal uit context gerukte videos aan toe. Alles is speculatie en dat is prima hier vind ik tenminste, maar ga niet lopen stoken zoals je nu op social media zo enorm ziet vanuit het anti Israel kamp.
Is het inderdaad fake nieuws?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:20 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Mijn beperkte invulling? Volg jij social media? Het is echt een schande wat voor totale onzin er momenteel op social media rondgaat, puur en alleen om lekker te stoken richting Israel, wat al aardig gewerkt heeft, want dat meisje dat aan het zingen was mocht vanavond nog twee keer harder zingen om boven al het boegeroep uit te komen door al die fake news haat propaganda op social media, en wat heeft zij precies gedaan? Het is een grove schande, puur voortgekomen uit haat en jaloezie vanuit het anti kamp, en niets anders, en als ik een beperkte invulling heb door dat aan te kaarten, ben ik trots op mijn beperkte invulling.
Hier ga ik spijt van krijgen: maar onze media is ook niet objectief, maar doorspekt met politiek. En heel erg zwartwit.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is het inderdaad fake nieuws?
Je lijkt er vanuit te gaan maar er zijn wel al meerdere landen met klachten over de Isralische pers.
Spanje heeft zelfs een officieel statement geplaatst.
We hebben altijd nog Fok nieuwsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hier ga ik spijt van krijgen: maar onze media is ook niet objectief, maar doorspekt met politiek. En heel erg zwartwit.
Het is zelfs zo verkleurd dat ik mensen niet durf te zeggen dat ik een joodse naam + familie heb omdat ik dan het pro-Palastina over me heen geworpen krijgt. Zonder dat ik ook maar iets van mening geuit heb.
Als je dat Twitter bericht bedoelt wat ik voorbij heb zien komen van die Spaanse gast die zich gentimideerd voelde en een live video ging maken over de kwestie: die vent schreeuwde “free Palestine” recht voor de neus van dat Israelisch meisje (gaf die zelf in dat bericht/video toe). Dat is me nogal een provocatie op een non political evenement zoals het in de regels van Eurovision staat waar alle deelnemers een handtekening onder hebben gezet. Alsnog is reageren/initmideren op zulke kinderachtige provocaties af te keuren vind ik, maar er zit veel emotie bij, Israel is een heel klein land met relatief weinig inwoners, iedereen kent daar wel iemand die betrokken is in die oorlog. Maar alsnog moet je boven zulke provocaties staan, net als Joost Klein dat zou moeten als mensen hem of zn ouders beledigen (wat wel of niet waar zou zijn).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is het inderdaad fake nieuws?
Je lijkt er vanuit te gaan maar er zijn wel al meerdere landen met klachten over de Isralische pers.
Spanje heeft zelfs een officieel statement geplaatst.
Ik spreek Spaans, hij riep het niet recht voor haar neus maar vanaf de tribune na het optreden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:48 schreef Eagles89 het volgende:
Als je dat Twitter bericht bedoelt wat ik voorbij heb zien komen van die Spaanse gast die zich gentimideerd voelde en een live video ging maken over de kwestie: die vent schreeuwde “free Palestine” recht voor de neus van dat Israelisch meisje (gaf die zelf in dat bericht/video toe). Dat is me nogal een provocatie
nee, de Spaanse omroep deed dat na klachten van de artiesten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als je dat Twitter bericht bedoelt wat ik voorbij heb zien komen van die Spaanse gast die zich gentimideerd voelde en een live video ging maken over de kwestie: die vent schreeuwde “free Palestine” recht voor de neus van dat Israelisch meisje (gaf die zelf in dat bericht/video toe). Dat is me nogal een provocatie op een non political evenement zoals het in de regels van Eurovision staat waar alle deelnemers een handtekening onder hebben gezet. Alsnog is reageren/initmideren op zulke kinderachtige provocaties af te keuren vind ik, maar er zit veel emotie bij, Israel is een heel klein land met relatief weinig inwoners, iedereen kent daar wel iemand die betrokken is in die oorlog. Maar alsnog moet je boven zulke provocaties staan, net als Joost Klein dat zou moeten als mensen hem of zn ouders beledigen (wat wel of niet waar zou zijn).
Dat is nogal een statement van de VRTquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik spreek Spaans, hij riep het niet recht voor haar neus maar vanaf de tribune na het optreden.
Het is zijn mening. En terecht.
Dit deed gebeurde op de Belgische VRT tijdens het ESF het beeld op zwart en:
[ afbeelding ]
Een Oekraense vlag vindt men prachtig, een regenboogvlag ook, maar aan de kant van de Palestijnse bevolking staan is een provocatie.
Nou denk dat je teveel gedronken hebt. Staat nietsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:20 schreef drankge het volgende:
Joost doet vanavond mee! Staat in de Volkskrant!
Jammer dat het achter een paywall staat, alleen de kop is te lezenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:24 schreef drankge het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)n-lopen-op~b85d9def/
Als je dat abo-ding wegklikt kun je hem helemaal lezenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jammer dat het achter een paywall staat, alleen de kop is te lezen
Wel raar dat ze de kop niet toelichten...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry, even heel simpel alles geselecteerd en knippen-plakken.
moet je eerst een account maken en dat wil ik eigenlijk niet.. dus bedankt voor het postenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als je dat abo-ding wegklikt kun je hem helemaal lezenIk betaal ook niet, maar zie wel het hele artikel
Misschien heb ik fout geknipt en geplakt hoor!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:34 schreef drankge het volgende:
[..]
Wel raar dat ze de kop niet toelichten...
Hoe kom ik aan een account daarvanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
moet je eerst een account maken en dat wil ik eigenlijk niet.. dus bedankt voor het posten
Wat een slecht artikel eigenlijk totaal geen duidelijkheid over de status en een hoop oud nieuws verder.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
De tekst van het volkskrantartikel. Gedeeld door @:drankge . Dank daarvoor
[..]
Inderdaad raar dat ze met zo'n kop komen zonder bronvermelding en verdere toelichting. Maar het is de Volkskrant, ik neem aan dat die weten wat ze doen. En dit bericht staat al een uur op internet. Als die kop een foutje was dan hadden ze hem nu toch al wel verwijderd...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:43 schreef dolfg het volgende:
Artikel klopt zoals hier geciteerd, alleen strookt de kop niet met de rest. Daar staat dat nog niet duidelijk is of hij wordt gediskwalificeerd.
Beetje heel apart dus.
Mogelijk ja, maar heeft joost nog wel zin om op te treden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:42 schreef drankge het volgende:
Wellicht heeft de EBU zojuist alleen gecommuniceerd dat Joost vanavond mee mag doen. En komen ze later op de dag met de details over wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is. Het zou ook zo maar kunnen dat ze hebben besloten om volledige toelichting op de rel achterwege te laten tot na de finale. Al lijkt me dat geen houdbare situatie...
En die klopt niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ook de Volkskrant niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:58 schreef egeltje1985 het volgende:
Is er al andere media mef het nieuws dat Joost toch mee mag doen? Of alleen Volkskrant tot nu toe?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 06:19 schreef Masspa het volgende:
[..]Ja, was gen paywall maar je moet wle registerenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee toch? Nog steeds dicht.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:31 schreef frien het volgende:
Aangezien de rest van de wereld al kan stemmen, zou dat niet betekenen dat Joost toch mee mag doen vanavond?
Die kunnen nog steeds niet stemmen. Staat "pre show voting has been delayed".quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:31 schreef frien het volgende:
Aangezien de rest van de wereld al kan stemmen, zou dat niet betekenen dat Joost toch mee mag doen vanavond?
Anders wordt het een dure grap voor de EBU om al het geld van de stemmers op Joost terug te betalen...
Of ze betalen niks terug en diskwalificeren hem alsnog, dat zou helemaal hufterig zijn.
Ivm onderzoek naar ‘Dutch Artist’, staat er als toelichting bij.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:32 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Die kunnen nog steeds niet stemmen. Staat "pre show voting has been delayed".
Ahh ik zag 2 uur vertraagd en ben toen gaan pitten. Dus niemand kan nog stemmen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:32 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Die kunnen nog steeds niet stemmen. Staat "pre show voting has been delayed".
En als 'ie er toch gaat staan: kan 'ie de lol dan nog wel overtuigend brengen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:36 schreef Em31 het volgende:
Dit is toch ongekend.
Zou Joost zelf nog wel willen.
Nou inderdaad. En het duurt nu zo lang, er zit hoe dan ook een smet op.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:44 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En als 'ie er toch zou staan: kan 'ie de lol dan nog wel overtuigend brengen.
Oh ja? Als iemand aangifte doet van bijvoorbeeld mishandeling (klap op gezicht, duw, whatever) dan moet de politie dat toch onderzoeken? Iets met hoor en wederhoor enzo.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:49 schreef Hatseflats22 het volgende:
Je zou evengoed kunnen zeggen, als het echt ernstig was, was hij al lang naar huis gestuurd.
Er ligt blijkbaar geen aanklacht. Dus op basis van wat de politie dan onderzoek doet?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:48 schreef dolfg het volgende:
Nu het zo lang duurt vrees ik wel voor de uitkomst.
Als je na een avond en nacht nog steeds niet helder hebt wat er gebeurd is lopen de verklaringen heel erg uiteen of het is te ernstig.
In ieder geval gaat het niet om een scheldpartij ofzo.
Denk ik.
En de EBU is niet gebaat bij dit hele gedoe en zeker niet de onduidelijkheid.
Ik gok dat ze het team van het terrein af hebben voor de bekendmaking.
Dat zou vannacht al gebrurd kunnen zijn.
Als het allemaal goed zou zijn was het gelijk bekend gemaakt denk ik.
Dus dit is geen goed teken. En wat er precies gebeurd is lijkt ernstiger dan ‘zomaar een aanvaring’.
Hoe dan ook: het blijft speculeren en gissen.
Als je een account hebt bij een ander DPG medium. In mijn geval is dat nu.nl.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:35 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hoe kom ik aan een account daarvanik kan me niet heugen daar een gemaakt te hebben, maar soit
Edit: en het account verwijderd
Klopt, we hebben het recht om het te weten! Nu worden wij ook getraumatiseerd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:54 schreef BetterCallSally het volgende:
Ik ben wakker geworden met een kater door deze hele ontwikkeling. Het voelt ook zo onrechtvaardig dat de stekker er gelijk uit getrokken lijkt te zijn, terwijl er nog geen duidelijkheid is gegeven. Als het een heftig vergrijp is was hij allang meegenomen naar het politiebureau en als het dus gn heftig vergrijp was dan had men toch het onderzoek kunnen starten terwjl hij nog mee deed?
Het uitblijven van communicatie ergert me nog het meest.
Niet echt helemaal met elkaar vergelijkbaar, deze 2 situaties.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:50 schreef grrrrg het volgende:
Mocht Joost Klein echt geweld hebben gebruikt, dan mag hij wat mij betreft wel gediskwalificeerd worden.
Ik lees net weer een artikel over hoeveel impact zoiets kan hebben:
https://www.nu.nl/binnenl(...)-boos-o-zo-boos.html
Op basis van een verzoek van de EBU om opheldering misschien.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:54 schreef alpeko het volgende:
[..]
Er ligt blijkbaar geen aanklacht. Dus op basis van wat de politie dan onderzoek doet?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:54 schreef BetterCallSally het volgende:
Ik ben wakker geworden met een kater door deze hele ontwikkeling. Het voelt ook zo onrechtvaardig dat de stekker er gelijk uit getrokken lijkt te zijn, terwijl er nog geen duidelijkheid is gegeven. Als het een heftig vergrijp is was hij allang meegenomen naar het politiebureau en als het dus gn heftig vergrijp was dan had men toch het onderzoek kunnen starten terwjl hij nog mee deed?
Als je hier zoveel last van hebt heb je nog niet echt veel meegemaakt in je leven of wel?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:56 schreef Eurochacha het volgende:
Heb weleens betere nachten gehad. Hopelijk snel nieuws
Hij mocht niet meedoen met de generale. Meer of minder is het toch niet geweest?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:55 schreef Em31 het volgende:
Als hij wel mee mag doen, dan is het voor de EBU meteen ook weer een schandaal dat hij dat gisteren dan niet mocht. Wat een shitshow, vraag me nu wel of hoe dit nog goed moet komen.
Zo'n opmerking hoor je nooit te maken naar iemand, ook niet online.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Als je hier zoveel last van hebt heb je nog niet echt veel meegemaakt in je leven of wel?
De jury heeft gestemd gisteravond.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij mocht niet meedoen met de generale. Meer of minder is het toch niet geweest?
Sorry hoor. Maar de hele wereld staat in brand en mensen slapen slecht omdat ze niet weten of Joost mee mag doen met een liedjes wedstrijd.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:01 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zo'n opmerking hoor je nooit te maken naar iemand, ook niet online.
😂 Surequote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Als je hier zoveel last van hebt heb je nog niet echt veel meegemaakt in je leven of wel?
Joh laat iedereen dat zelf lekker weten. Een deel van de mensen zit hier het hele jaar alles te volgen rond het Songfestival, niet alleen deze week.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Dat is primaquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sorry hoor. Maar de hele wereld staat in brand en mensen slapen slecht omdat ze niet weten of Joost mee mag doen met een liedjes wedstrijd.
Dat soort mensen kan ik heel slecht serieus nemen.
Ik heb geen idee wat we hierachter moeten zoeken. Ergens is Joost ook wel "too big to fail", d.w.z. je kunt toch de grootste hit van het Eurovisiejaar niet zomaar aan de kant schuiven. Dan moet je daar hele serieuze redenen voor hebben. Daarom zou het ook kunnen dat het inmiddels Joost zelf is die niet meer wil.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:55 schreef Em31 het volgende:
Als hij wel mee mag doen, dan is het voor de EBU meteen ook weer een schandaal dat hij dat gisteren dan niet mocht. Wat een shitshow, vraag me nu wel of hoe dit nog goed moet komen.
Hij mocht niet meedoen met de juryshow, het optreden waar de jury haar punten op baseert. De punten worden niet toegekend in de finale.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hij mocht niet meedoen met de generale. Meer of minder is het toch niet geweest?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
[..]
Als je op Joost zoekt op Twitter zie je ook buitenlandse media met allemaal verschillende redenen waarom hij niet mee zou mogen doen. Gewoon uren later nog niets gedeeld hebben blijft bizar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:03 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Wrom duurt een verklaring zo belachelijk lang?!
Ze kunnen toch wel iets delen, vooral om indianenverhalen de kop in te drukken.
Ze hebben toch wel iets a la een incidenten draaiboek.
Slachtofferhulp is al ingelicht, uiterlijk morgenmiddag ontvang je bericht met het kennismakingsgesprek en eventuele opties voor een vervolgtraject.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:54 schreef BetterCallSally het volgende:
Ik heb nog even nagedacht over mijn opmerking en jullie hebben gelijk...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:05 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Er zijn ook genoeg volwassen mannen die janken als Nederland wordt uitgeschakeld op het WK. Heeft niet perse iets te maken met ‘hoeveel je hebt meegemaakt’.
Jawel, daarom ook de instart van zijn optreden gisteravond. Als hij mee mag doen tellen de jurypunten gewoon mee.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij mocht niet meedoen met de juryshow, het optreden waar de jury haar punten op baseert. De punten worden niet toegekend in de finale.
Ja dat denk ik ook. Alleen alles is zo tegenstrijdig nu. Als het echt heel serieus was hadden we toch allang its gehoord, van wie dan ook. Duizenden mensen daar en niemand weet iets.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:04 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat we hierachter moeten zoeken. Ergens is Joost ook wel "too big to fail", d.w.z. je kunt toch de grootste hit van het Eurovisiejaar niet zomaar aan de kant schuiven. Dan moet je daar hele serieuze redenen voor hebben. Daarom zou het ook kunnen dat het inmiddels Joost zelf is die niet meer wil.
En als hij toch gaat optreden, wat voor optreden wordt dat dan? Een slapeloze nacht, hij was al helemaal uit z'n humeur, en dan een beetje leuk gaan doen voordat Isral op mag. Dat wordt natuurlijk sowieso absurd.
Ze zijn bang dat de pleuris uitbreekt, daarom houdt de EBU zoch stil.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:03 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Paywallquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:09 schreef Benny het volgende:
Joost Klein liet al dagen merken dat hij zich stoorde aan de organisatie van het songfestival
https://www.tubantia.nl/s(...)ngfestival~a6e4a770/
Maar als het echt zo erg is zal iedereen de EBU toch ook begrijpen. Echt wtf.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:10 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de pleuris uitbreekt, daarom houdt de EBU zoch stil.
Daarom gaat het dus mis.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:09 schreef dolfg het volgende:
[..]
Jawel, daarom ook de instart van zijn optreden gisteravond. Als hij mee mag doen tellen de jurypunten gewoon mee.
Politie-onderzoek wellicht? Als iemand aangifte heeft gedaan, kan dat wel even duren.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:03 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Vond het raar dat ze alleen de outtro draaiden. Misschien omdat het voor hem t belangrijkste deel was. Maar het gaf geen goede impressiequote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:07 schreef Rebel- het volgende:
Is deze al gedeeld? Werd ondergesneeuwd op mijn tijdlijn.
[ x ]
Ander stuk in de recap.
Publiciteit,, meer mensen gaan nu kijkenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:03 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Toen het nieuwtje van de producer's choice werd aangekondigd was ik al bang voor precies zo'n situatie, namelijk dat een favoriet nu gewoon weet dat hij keihard wordt genaaid. Ik had alleen niet verwacht dat het Nederland zou zijnquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:09 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook. Alleen alles is zo tegenstrijdig nu. Als het echt heel serieus was hadden we toch allang its gehoord, van wie dan ook. Duizenden mensen daar en niemand weet iets.
Begrijp er echt niets meer van, alles is sowieso wel verpest zo. Helemaal als het nu ook nog uren gaat duren.
Hij mist als enige deelnemer alle drie de repetities. => Oneerlijke strijdquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
inlevingsvermogen is ook een kunst blijkbaar.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:03 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Sorry hoor. Maar de hele wereld staat in brand en mensen slapen slecht omdat ze niet weten of Joost mee mag doen met een liedjes wedstrijd.
Dat soort mensen kan ik heel slecht serieus nemen.
Las idd dat frankrijk een erge misser had gisterenavond bij die uithaal wat verder weg van de microfoon. Dan baal je ookquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:14 schreef Rnie het volgende:
[..]
Daarom gaat het dus mis.
Voor de omringende landen is dat heel raar. Stel dat hun halve finale performance beter was dan de juryshow, wat dan?
Oekrane is door die producer choice ook genaaid met de 2de startplekquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:15 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Toen het nieuwtje van de producer's choice werd aangekondigd was ik al bang voor precies zo'n situatie, namelijk dat een favoriet nu gewoon weet dat hij keihard wordt genaaid. Ik had alleen niet verwacht dat het Nederland zou zijn(hoewel, misschien eigenlijk wel, want dat is ook niet de eerste keer).
Het probleem is dat ls hij mag optreden, dit gegeven blijft. Hij zal zich genaaid blijven voelen. En terecht. Dus ja... hij moet zichzelf dan wel heel erg blijven vertellen dat hij het doet voor de kinderen en voor z'n ouders en voor het land etc.
Dat zeiden we hier gister ook zo'n beetje ieder uurquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:15 schreef dolfg het volgende:
Gaat geen uren meer duren. Vanochtend wordt het bekend gemaakt. Ik gok dat ze 12 uur voor de show wel iets moeten besluiten.
Dus rond 9 uur weten we meer.
Gok ik. Anders wordt het helemaal een chaos.
Het beste hadden ze Joost gewoon laten meedoen hangende het onderzoek en verder niks naar buiten brengen over dat onderzoek totdat het wel tot een diskwalificatie leidt. Dan had de EBU minder een shitshow gehad dan wat het nu is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:16 schreef Cirilico het volgende:
[..]
Hij mist als enige deelnemer alle drie de repetities. => Oneerlijke strijd
Hij treedt als enige deelnemer niet live op voor de jury. => Oneerlijke strijd
Fans betalen flink geld onder andere om Joost live te zien. Die worden ook benadeeld terwijl hij nog niet veroordeeld/gediskwalificeerd is en dus prima had kunnen meerepeteren. Wat mij betreft geld terug. Vooral als hierna blijkt dat ie tch mee mag doen.
Hoe de EBU met de situatie omgaat is uiterst onprofessioneel en onhandig. Ook financieel en voor haar reputatie onverstandig. Ongeacht wat Joost wel of niet gedaan zou hebben.
Daar vrees ik nu ook voor ja, dat het sowieso een diskwalificatie wordt, omdat ze anders zelf nog meer kritiek krijgen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:17 schreef engine het volgende:
Ze hebben er al z'n puinhoop van gemaakt dat er eigenlijk geen weg terug meer is. Jammer.
rest of the world blijkbaar, die gelden straks ook als 1 land qua stemmen voor puntenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:17 schreef vencodark het volgende:
Welke landen hebben nu vannacht al mogen stemmen?
Dat begrijp ik niet. Hoe zit dat?
Zeker, maar bij Joost komt er ook nog eens bij dat hij direct voor Isral mag aantreden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:16 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Oekrane is door die producer choice ook genaaid met de 2de startplek
Niemand op dit momentquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:17 schreef vencodark het volgende:
Dan is de uiteindelijk uitslag dus niet eerlijk. Als Joost een top performance zou hebben gezet (wat imo niet zo is), heb je dus een voordeel.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:16 schreef Eurochacha het volgende:
[..]
Las idd dat frankrijk een erge misser had gisterenavond bij die uithaal wat verder weg van de microfoon. Dan baal je ook
update is dat er geen update is.....quote:De European Broadcasting Union heeft nog niet bekendgemaakt of Joost Klein mag meedoen aan de finale van het Eurovisie Songfestival. Na de juryshow op vrijdag, waar Klein ontbrak, is geen nieuwe verklaring meer gekomen over het lopende onderzoek.
Je kunt een genocide niet verbloemen door een land te laten optreden die deze uitvoert en dan te doen alsof alles zo mooi is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:07 schreef Amsel het volgende:
Juist omdat de wereld in brand staat, is het zo fijn als het ESF een week lang (+ langer voor wie helemaal into de voorbereiding is) onschuldig vermaak levert. Even een uitvlucht van de oorlog en de politiek. En wat hebben we nu? Een ESF dat alleen maar over oorlog en politiek gaat
Een zoethoudertje?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:19 schreef Em31 het volgende:
Maarja die man voor de show zei ook iets van ‘hopelijk is hij morgen weer terug’. Als je weet wat hij gedaan heeft zeg je toch ook niet zoiets?
Bang voor nog meer anti-Joodse rellenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:10 schreef core2duo het volgende:
[..]
Ze zijn bang dat de pleuris uitbreekt, daarom houdt de EBU zoch stil.
Rest of the Worldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh dat ging niet door natuurlijk.
Maar wie hadden dat dan geweest?
Hoe moeten ze dit volgend jaar nou weer overtreffen, je kunt niet elk jaar een oorlog fixen... Wellicht moet er een regel komen dat er minimaal 1 land dat in oorlog is meedoet, ook als dat niet in Europa ligt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:19 schreef Bosbeetle het volgende:
Alles leuk en wel maar er gebeurt eindelijk wel een keertje iets bij het esf![]()
Iedereen buiten de deelnemende landen, behalve wat landen zoals Noord-Korea, Rusland, etc.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh dat ging niet door natuurlijk.
Maar wie hadden dat dan geweest?
Gewoon de VS mee laten doen en je zit elk jaar goedquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dit volgend jaar nou weer overtreffen, je kunt niet elk jaar een oorlog fixen... Wellicht moet er een regel komen dat er minimaal 1 land dat in oorlog is meedoet, ook als dat niet in Europa ligt.
Precies, de beste manier om te vergeten dat er oorlog is is geen oorlog voeren. Dat zou toch moeten kunnen. Sowieso mensen die denken dingen op te lossen door andere mensen te vermoordenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je kunt een genocide niet verbloemen door een land te laten optreden die deze uitvoert en dan te doen alsof alles zo mooi is.
Dit alles even vergeten kan.. Rusland niet uitnodigen en Israel niet uitnodigen.
Laten we een vrouw met een baard sturen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:21 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hoe moeten ze dit volgend jaar nou weer overtreffen
Klopt, maar doen alsof het allemaal niet plaatsvindt en internationaal even een feestje bouwen met Rusland of Israel erbij is alles behalve een uitvlucht uit de politieke situatie.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Precies, de beste manier om te vergeten dat er oorlog is is geen oorlog voeren. Dat zou toch moeten kunnen. Sowieso mensen die denken dingen op te lossen door andere mensen te vermoordenik heb daar niets mee.
Maar dan wel eentje "van kleur" in een rolstoel in een furry outfit he!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:28 schreef Piperidine het volgende:
[..]
Laten we een vrouw met een baard sturen.
Is allemaal een HOAXquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
De politie doet onderzoek maar er is geen aangifte gedaan. Vreemd.
Maar dat was het nieuws inderdaad, meer nieuws is er niet geweest.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:05 schreef Rnie het volgende:
[..]
Hij mocht niet meedoen met de juryshow, het optreden waar de jury haar punten op baseert. De punten worden niet toegekend in de finale.
Die wist misschien ook niks. Ik kreeg het idee dat hij dat uit eigen beweging zomaar riep omdat ie ongemakkelijk werd van het boegeroep.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:19 schreef Em31 het volgende:
Maarja die man voor de show zei ook iets van ‘hopelijk is hij morgen weer terug’. Als je weet wat hij gedaan heeft zeg je toch ook niet zoiets?
“The rest of the World”. Dus vrijwel alle landen die niet deelnemen aan het songfestival. Zij mochten vanaf 00:00 stemmen. Dit is tot op heden dus uitgesteld.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:17 schreef vencodark het volgende:
Het streisand-effect is weer lekker aanwezig.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klopt, maar doen alsof het allemaal niet plaatsvindt en internationaal even een feestje bouwen met Rusland of Israel erbij is alles behalve een uitvlucht uit de politieke situatie.
Je username en karige postgeschiedenis doet mij vermoeden.....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:34 schreef Joox het volgende:
Zou het kunnen dat Joost weigert om deel te nemen?
Dan diskwalificeer je hem toch...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:34 schreef Joox het volgende:
Maar we weten helemaal niet wat er nou gebeurd is. EBU moet zich schamen voor het totale gebrek aan informatie en communicatie, zeker, maar of Joost zich wel of niet moet schamen kunnen we nu toch nog onmogelijk zeggen johquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:32 schreef TLC het volgende:
Ik vind het een regelrechte schande van het EBU en de Zweden dat ze Joost zolang laten wachten, niet Joost moet zich schamen, noch de Nederlandse delegatie maar zij !!!!!
Ach tis nu toch fucking aanstellen, als er echt wat was hebben ze daar 24 uur de tijd voor gehad om met wat op de proppen te komen, Zweden moeten ze onthouden om de komende jaren het ESF te organiserenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar we weten helemaal niet wat er nou gebeurd is. EBU moet zich schamen voor het totale gebrek aan informatie en communicatie, zeker, maar of Joost zich wel of niet moet schamen kunnen we nu toch nog onmogelijk zeggen joh
Hij was zijn paspoort kwijt, toch?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:29 schreef OmniRocket het volgende:
Wat kan er zo erg zijn dat je naar het politiebureau moet maar waarvoor je niet direct gediskwalificeerd wordt?
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:40 schreef Document1 het volgende:
Waaaaaaaat.
Er is nog steeds niks veranderd?is er wel gestemd vannacht?
Volgens mij is er nergens bevestigd dat er wel of niet aangifte is gedaan.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:30 schreef MissButterflyy het volgende:
De politie doet onderzoek maar er is geen aangifte gedaan. Vreemd.
Die Eurovisie heetquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:45 schreef TheVulture het volgende:
Goedemorgen, welkom in de rollercoaster jonguh
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 03:11 schreef CarloV het volgende:
Nou wat het ook was, als ik wakker wordt weet ik het waarschijnlijk nog niet! Welterusten!
Netflix :quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:47 schreef Poppejans1.4 het volgende:
Nou, wie zal er gecast worden als Joost voor Joost The Movie
Dit is gewoon al script voor een film inmiddels
Dan is het wel terecht dat de EBU dit door de politie laat onderzoeken.....quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:34 schreef Joox het volgende:
Met dat verhaal kan je toch tijd kopen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:50 schreef libranl het volgende:
[..]
Dan is het wel terecht dat de EBU dit door de politie laat onderzoeken.....
Als het om dreigementen enzo richting Joost gaat welquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:50 schreef libranl het volgende:
[..]
Dan is het wel terecht dat de EBU dit door de politie laat onderzoeken.....
YESSS, het vuurwerk waar ik op gehoopt had.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:50 schreef TheVulture het volgende:
Als Joost inderdaad wel zou mogen optreden blijft natuurlijk de vraag in welke staat, en ik denk dat ze vooral bang zijn dat ie op het podium alsnog zijn gram gaat halen als het allemaal wel meevalt.
Het statement is dat de politie onderzoek doet om vast te stellen of er een misdaad is gepleegd of niet, dat is wel een bevestiging dat er in ieder geval nog geen aangifte ligt.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:42 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Volgens mij is er nergens bevestigd dat er wel of niet aangifte is gedaan.
Dat komt doordat wat er precies gebeurd niet bekend is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:49 schreef Arcee het volgende:
Ik kan de zin "wat er precies is gebeurd is niet bekend" niet meer horen. Hou op!
quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:52 schreef Document1 het volgende:
Gaat de finale geannuleerd worden? Kan dat?
Als Joost zelf niet wil, waarom zegt hij dan zelf niets? Ik bedoel zou jij al die geruchten over jou accepteren als je zelf hebt besloten niet meer mee te doen? Dan kun je toch zelf ook je verhaal doen.quote:
Fuck Paredes, never forgetquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:52 schreef Lt.Bookman het volgende:
Voelt vandaag hetzelfde als de dag na uitschakeling van Oranje in de halve finales WK voetbal.
Normaal zou ik zeggen dat gaat niet gebeuren, maar ik sta nergens meer van te kijken.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:52 schreef Document1 het volgende:
Gaat de finale geannuleerd worden? Kan dat?
Oh ik wist niet dat dit gebeurde.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:32 schreef Deatheyee het volgende:
[..]
“The rest of the World”. Dus vrijwel alle landen die niet deelnemen aan het songfestival. Zij mochten vanaf 00:00 stemmen. Dit is tot op heden dus uitgesteld.
Je kan ook onderzoek doen nadat er aangifte is gedaan om te kijken of de aangifte rechtmatig is.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:52 schreef FYazz het volgende:
[..]
Het statement is dat de politie onderzoek doet om vast te stellen of er een misdaad is gepleegd of niet, dat is wel een bevestiging dat er in ieder geval nog geen aangifte ligt.
Maar wat de beschuldigingen nu precies wel zijn wordt nog een paar uur speculeren denk ik
Sinds vorig jaar ofzo dat de Rest of the World kan stemmenquote:
Misschien dat de politie de EBU een update gaat geven over hun bevindingen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:52 schreef Em31 het volgende:
De politie komt met een update in plaats van de EBU?
De politie arresteert de EBU voor wanbestuur.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:57 schreef Arizona het volgende:
[..]
Misschien dat de politie de EBU een update gaat geven over hun bevindingen?
Juryleden moeten een top 26/25 inleveren. Ze moeten Nederland dus ergens plaatsen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:54 schreef Madhouse11 het volgende:
Wat een shitshow.
De jurypunten zijn al uitgedeeld. Kan niet anders dan dat dit behoorlijke gevolgen heeft voor de punten. Misschien positief voor NL maar zeer waarschijnlijk negatief. Veel juryleden zullen geen punten geven aan een artiest die geschorst is.
Ja nogal, honderden journalisten aanwezig in Malm. Niemand die iets zegtquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:57 schreef Document1 het volgende:
Ook bizar dat er vannacht totaal niks naar buiten is gekomen.
Onderzeerquote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:58 schreef Kinga het volgende:
We moeten zo'n countdown klokje hebben. Net zoals de amerikanen hadden voor iets laatst.. wat was dat ook weer ? Oh ja de tijd voordat iemand gered kon worden uit een grot ofzo iets?
Hallo, hallo!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:57 schreef Fretwork het volgende:
Je kan me zoeken in de kroeg, in de club
In de disco of de pub
Je kan me zoeken bij de bar
Want ik weet zelf niet waar ik ben zo fucking in de war
Je kan me zoeken in de kroeg, in de club
In de disco of de pub
Je kan me zoeken bij de bar, bij een bitch
Zelfs Joost weet niet waar de Klein nu is
Uit alle informatie die er is, lijkt het me inderdaad ook dat het om iets ernstigs gaat. Joost mocht al niet meedoen aan de repetitie voor de juryleden. De Nederlandse vlaggen zijn weggehaald. En de politie doet onderzoek.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 07:48 schreef dolfg het volgende:
Nu het zo lang duurt vrees ik wel voor de uitkomst.
Als je na een avond en nacht nog steeds niet helder hebt wat er gebeurd is lopen de verklaringen heel erg uiteen of het is te ernstig.
In ieder geval gaat het niet om een scheldpartij ofzo.
Denk ik.
En de EBU is niet gebaat bij dit hele gedoe en zeker niet de onduidelijkheid.
Ik gok dat ze het team van het terrein af hebben voor de bekendmaking.
Dat zou vannacht al gebeurd kunnen zijn.
Als het allemaal goed zou zijn was het gelijk bekend gemaakt denk ik.
Dus dit is geen goed teken. En wat er precies gebeurd is lijkt ernstiger dan ‘zomaar een aanvaring’.
Hoe dan ook: het blijft speculeren en gissen.
Eurovisiejournalisten zijn niet de creme de la creme van het gilde, maar het is wel bijzonder dat er inderdaad he-le-maal niemand iets lijkt te weten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:58 schreef aarontje112 het volgende:
[..]
Ja nogal, honderden journalisten aanwezig in Malm. Niemand die iets zegt
Of niet.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uit alle informatie die er is, lijkt het me inderdaad ook dat het om iets ernstigs gaat. Joost mocht al niet meedoen aan de repetitie voor de juryleden. De Nederlandse vlaggen zijn weggehaald. En de politie doet onderzoek.
Een land schrappen is niet zomaar wat, dat heeft natuurlijk ook commercile en juridische gevolgen, vandaar dat het allemaal zo lang duurt voordat er gecommuniceerd wordt.
Zelf denk ik ook dat het iets ernstigs is, inderdaad geen scheldpartij. Ik denk dat er een gewelddadig incident geweest is, en dat Joost hierbij als dader betrokken was. Vanmiddag zal er dan een persconferentie komen, en dan zal Joost definitief geschrapt worden.
Just my two cents.
Volgend jaar maar weer een beschaafd iemand sturen zonder mentale problemen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uit alle informatie die er is, lijkt het me inderdaad ook dat het om iets ernstigs gaat. Joost mocht al niet meedoen aan de repetitie voor de juryleden. De Nederlandse vlaggen zijn weggehaald. En de politie doet onderzoek.
Een land schrappen is niet zomaar wat, dat heeft natuurlijk ook commercile en juridische gevolgen, vandaar dat het allemaal zo lang duurt voordat er gecommuniceerd wordt.
Zelf denk ik ook dat het iets ernstigs is, inderdaad geen scheldpartij. Ik denk dat er een gewelddadig incident geweest is, en dat Joost hierbij als dader betrokken was. Vanmiddag zal er dan een persconferentie komen, en dan zal Joost definitief geschrapt worden.
Just my two cents.
Kan jij een beetje zingen?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:01 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Volgend jaar maar weer een beschaafd iemand sturen zonder mentale problemen.
True, maar landelijke pers van elk land is er ook. Al zijn dat natuurlijk ook de snoepreisjes voor de Aran Bades van deze wereldquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Eurovisiejournalisten zijn niet de creme de la creme van het gilde, maar het is wel bijzonder dat er inderdaad he-le-maal niemand iets lijkt te weten.
De verdenking is in ieder geval dat het iets ernstigs is. De politie kan je in Zweden vermoedelijk niet zo maar voor je karretje spannen, dus dan gaat het om iets ernstigs.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Just my two cents.
Maakt het ook voor de politie en EBU lastig als niemand iets weetquote:Op zaterdag 11 mei 2024 09:00 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Eurovisiejournalisten zijn niet de creme de la creme van het gilde, maar het is wel bijzonder dat er inderdaad he-le-maal niemand iets lijkt te weten.
als het ernstig en overduidelijk was, dan had de EBU al lang een DQ kunnen uitdelen.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 08:59 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Just my two cents.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |