abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213509711
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 04:30 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Is het inderdaad fake nieuws?
Je lijkt er vanuit te gaan maar er zijn wel al meerdere landen met klachten over de Israëlische pers.
Spanje heeft zelfs een officieel statement geplaatst.
Als je dat Twitter bericht bedoelt wat ik voorbij heb zien komen van die Spaanse gast die zich geïntimideerd voelde en een live video ging maken over de kwestie: die vent schreeuwde “free Palestine” recht voor de neus van dat Israelisch meisje (gaf die zelf in dat bericht/video toe). Dat is me nogal een provocatie op een non political evenement zoals het in de regels van Eurovision staat waar alle deelnemers een handtekening onder hebben gezet. Alsnog is reageren/initmideren op zulke kinderachtige provocaties af te keuren vind ik, maar er zit veel emotie bij, Israel is een heel klein land met relatief weinig inwoners, iedereen kent daar wel iemand die betrokken is in die oorlog. Maar alsnog moet je boven zulke provocaties staan, net als Joost Klein dat zou moeten als mensen hem of zn ouders beledigen (wat wel of niet waar zou zijn).
pi_213509718
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 04:48 schreef Eagles89 het volgende:

Als je dat Twitter bericht bedoelt wat ik voorbij heb zien komen van die Spaanse gast die zich geïntimideerd voelde en een live video ging maken over de kwestie: die vent schreeuwde “free Palestine” recht voor de neus van dat Israelisch meisje (gaf die zelf in dat bericht/video toe). Dat is me nogal een provocatie
Ik spreek Spaans, hij riep het niet recht voor haar neus maar vanaf de tribune na het optreden.
Het is zijn mening. En terecht.
Dit deed gebeurde op de Belgische VRT tijdens het ESF het beeld op zwart en:

Een Oekraïense vlag vindt men prachtig, een regenboogvlag ook, maar aan de kant van de Palestijnse bevolking staan is een provocatie.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 05:03:28 #103
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_213509719
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 04:48 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Als je dat Twitter bericht bedoelt wat ik voorbij heb zien komen van die Spaanse gast die zich geïntimideerd voelde en een live video ging maken over de kwestie: die vent schreeuwde “free Palestine” recht voor de neus van dat Israelisch meisje (gaf die zelf in dat bericht/video toe). Dat is me nogal een provocatie op een non political evenement zoals het in de regels van Eurovision staat waar alle deelnemers een handtekening onder hebben gezet. Alsnog is reageren/initmideren op zulke kinderachtige provocaties af te keuren vind ik, maar er zit veel emotie bij, Israel is een heel klein land met relatief weinig inwoners, iedereen kent daar wel iemand die betrokken is in die oorlog. Maar alsnog moet je boven zulke provocaties staan, net als Joost Klein dat zou moeten als mensen hem of zn ouders beledigen (wat wel of niet waar zou zijn).
nee, de Spaanse omroep deed dat na klachten van de artiesten.

En er gaan naast Spanje meer verhalen over de Israëlische pers die mensen zou intimideren.
Dat zijn meerdere bronnen dus niet een verhaal van 1 persoon.
Ierland had er ook al over geklaagd.

Lijkt me sowieso verstandig om eerst meer nieuws af te wachten voor er een echte mening gevormd kan worden.
Er zijn een hoop geruchten, waar of niet waar en misschien hebben gevolgens ook duidelijke oorzaken.

Dat gaat beide kanten op, gewoon voorlopig nog geen conclusies trekken voor alles echt duidelijk is, daarna kan je pas een mening vormen.
  zaterdag 11 mei 2024 @ 05:07:06 #104
45 SiGNe
pi_213509720
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:03 schreef Za het volgende:

[..]
Ik spreek Spaans, hij riep het niet recht voor haar neus maar vanaf de tribune na het optreden.
Het is zijn mening. En terecht.
Dit deed gebeurde op de Belgische VRT tijdens het ESF het beeld op zwart en:

[ afbeelding ]

Een Oekraïense vlag vindt men prachtig, een regenboogvlag ook, maar aan de kant van de Palestijnse bevolking staan is een provocatie.
Dat is nogal een statement van de VRT :o

Ik zou dat zelf iets subtieler hebben aangepakt, alleen het schenden van mensenrechten en blokkeren van persvrijheid benoemen maar niet err direct bij zetten wie dat dan zou doen.. die conclusie magt het publiek trekken.
pi_213509722
Joost doet vanavond mee! Staat in de Volkskrant!
  zaterdag 11 mei 2024 @ 05:23:17 #106
104901 OxygeneFRL
....dus....
pi_213509723
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:20 schreef drankge het volgende:
Joost doet vanavond mee! Staat in de Volkskrant!
Nou denk dat je teveel gedronken hebt. Staat niets
  zaterdag 11 mei 2024 @ 05:28:42 #108
45 SiGNe
pi_213509726
quote:
Jammer dat het achter een paywall staat, alleen de kop is te lezen
pi_213509727
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:28 schreef SiGNe het volgende:

[..]
Jammer dat het achter een paywall staat, alleen de kop is te lezen
Als je dat abo-ding wegklikt kun je hem helemaal lezen :) Ik betaal ook niet, maar zie wel het hele artikel
pi_213509729
Edit: even weggehaald artikel. Beetje copyright-angst

[ Bericht 25% gewijzigd door ChildoftheStars op 11-05-2024 05:46:26 ]
pi_213509730
Sorry, even heel simpel alles geselecteerd en knippen-plakken.
Dank je voor vinden en delen @drankge
pi_213509731
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry, even heel simpel alles geselecteerd en knippen-plakken.
Wel raar dat ze de kop niet toelichten...
  zaterdag 11 mei 2024 @ 05:35:12 #113
45 SiGNe
pi_213509732
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:29 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Als je dat abo-ding wegklikt kun je hem helemaal lezen :) Ik betaal ook niet, maar zie wel het hele artikel
moet je eerst een account maken en dat wil ik eigenlijk niet.. dus bedankt voor het posten ^O^
pi_213509733
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:34 schreef drankge het volgende:

[..]
Wel raar dat ze de kop niet toelichten...
Misschien heb ik fout geknipt en geplakt hoor!

En bedankt voor het delen van het artikel :*
pi_213509734
quote:
11s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:35 schreef SiGNe het volgende:

[..]
moet je eerst een account maken en dat wil ik eigenlijk niet.. dus bedankt voor het posten ^O^
Hoe kom ik aan een account daarvan _O- ik kan me niet heugen daar een gemaakt te hebben, maar soit

Edit: en het account verwijderd
pi_213509735
Mooi. Op naar winst van Joost. Gelukkig kan die mee doen
pi_213509736
quote:
En bedankt voor het delen van het artikel :*
You're welcome!
  zaterdag 11 mei 2024 @ 05:39:10 #118
45 SiGNe
pi_213509737
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
De tekst van het volkskrantartikel. Gedeeld door @:drankge . Dank daarvoor
[..]

Wat een slecht artikel eigenlijk totaal geen duidelijkheid over de status en een hoop oud nieuws verder.
Het enige dat er staat is
"Joost Klein doet vanavond toch mee aan finale Songfestival, politieke spanningen lopen op
In aanloop naar de finale van het Songfestival is het vrijdag lang onduidelijk gebleven of Joost Klein zou mogen meedoen. "
pi_213509738
Wellicht heeft de EBU zojuist alleen gecommuniceerd dat Joost vanavond mee mag doen. En komen ze later op de dag met de details over wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is. Het zou ook zo maar kunnen dat ze hebben besloten om volledige toelichting op de rel achterwege te laten tot na de finale. Al lijkt me dat geen houdbare situatie...

[ Bericht 2% gewijzigd door drankge op 11-05-2024 05:48:59 ]
  zaterdag 11 mei 2024 @ 05:43:08 #120
10721 dolfg
RegiZeur
pi_213509740
Artikel klopt zoals hier geciteerd, alleen strookt de kop niet met de rest. Daar staat dat nog niet duidelijk is of hij wordt gediskwalificeerd.
Beetje heel apart dus.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_213509741
Oh, domme koe dat ik ben, copyright en geen zin in problemen, dus ik haal hem even weg! Sorry (zeker omdat het toch maar een vaag/slecht verhaal is)
pi_213509748
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:43 schreef dolfg het volgende:
Artikel klopt zoals hier geciteerd, alleen strookt de kop niet met de rest. Daar staat dat nog niet duidelijk is of hij wordt gediskwalificeerd.
Beetje heel apart dus.
Inderdaad raar dat ze met zo'n kop komen zonder bronvermelding en verdere toelichting. Maar het is de Volkskrant, ik neem aan dat die weten wat ze doen. En dit bericht staat al een uur op internet. Als die kop een foutje was dan hadden ze hem nu toch al wel verwijderd...

Edit: Cornald werkt toch voor de Volkskrant?

[ Bericht 0% gewijzigd door drankge op 11-05-2024 06:32:05 ]
pi_213509751
Alle beloftes zijn nagekomen, menselijk onmogelijk, de ESF massa crowd opzwepen tot grote hoogte en het grootste applaus krijgen terwijl je er zelf fysiek niet bij bent.
De maanlanding, het was waar.

twitter
  zaterdag 11 mei 2024 @ 05:55:57 #124
45 SiGNe
pi_213509752
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2024 05:42 schreef drankge het volgende:
Wellicht heeft de EBU zojuist alleen gecommuniceerd dat Joost vanavond mee mag doen. En komen ze later op de dag met de details over wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is. Het zou ook zo maar kunnen dat ze hebben besloten om volledige toelichting op de rel achterwege te laten tot na de finale. Al lijkt me dat geen houdbare situatie...
Mogelijk ja, maar heeft joost nog wel zin om op te treden?
Wat er ook gebeurd is, er was een flinke besculdiging, de politie is er zelfs bij gehaald
pi_213509754
quote:
De maanlanding, het was waar.
Erg uitputtend, zo'n maanlanding. Nooit meer doen. Ik ben kapót!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')