Als je dat Twitter bericht bedoelt wat ik voorbij heb zien komen van die Spaanse gast die zich geïntimideerd voelde en een live video ging maken over de kwestie: die vent schreeuwde “free Palestine” recht voor de neus van dat Israelisch meisje (gaf die zelf in dat bericht/video toe). Dat is me nogal een provocatie op een non political evenement zoals het in de regels van Eurovision staat waar alle deelnemers een handtekening onder hebben gezet. Alsnog is reageren/initmideren op zulke kinderachtige provocaties af te keuren vind ik, maar er zit veel emotie bij, Israel is een heel klein land met relatief weinig inwoners, iedereen kent daar wel iemand die betrokken is in die oorlog. Maar alsnog moet je boven zulke provocaties staan, net als Joost Klein dat zou moeten als mensen hem of zn ouders beledigen (wat wel of niet waar zou zijn).quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Is het inderdaad fake nieuws?
Je lijkt er vanuit te gaan maar er zijn wel al meerdere landen met klachten over de Israëlische pers.
Spanje heeft zelfs een officieel statement geplaatst.
Ik spreek Spaans, hij riep het niet recht voor haar neus maar vanaf de tribune na het optreden.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:48 schreef Eagles89 het volgende:
Als je dat Twitter bericht bedoelt wat ik voorbij heb zien komen van die Spaanse gast die zich geïntimideerd voelde en een live video ging maken over de kwestie: die vent schreeuwde “free Palestine” recht voor de neus van dat Israelisch meisje (gaf die zelf in dat bericht/video toe). Dat is me nogal een provocatie
nee, de Spaanse omroep deed dat na klachten van de artiesten.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 04:48 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Als je dat Twitter bericht bedoelt wat ik voorbij heb zien komen van die Spaanse gast die zich geïntimideerd voelde en een live video ging maken over de kwestie: die vent schreeuwde “free Palestine” recht voor de neus van dat Israelisch meisje (gaf die zelf in dat bericht/video toe). Dat is me nogal een provocatie op een non political evenement zoals het in de regels van Eurovision staat waar alle deelnemers een handtekening onder hebben gezet. Alsnog is reageren/initmideren op zulke kinderachtige provocaties af te keuren vind ik, maar er zit veel emotie bij, Israel is een heel klein land met relatief weinig inwoners, iedereen kent daar wel iemand die betrokken is in die oorlog. Maar alsnog moet je boven zulke provocaties staan, net als Joost Klein dat zou moeten als mensen hem of zn ouders beledigen (wat wel of niet waar zou zijn).
Dat is nogal een statement van de VRTquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:03 schreef Za het volgende:
[..]
Ik spreek Spaans, hij riep het niet recht voor haar neus maar vanaf de tribune na het optreden.
Het is zijn mening. En terecht.
Dit deed gebeurde op de Belgische VRT tijdens het ESF het beeld op zwart en:
[ afbeelding ]
Een Oekraïense vlag vindt men prachtig, een regenboogvlag ook, maar aan de kant van de Palestijnse bevolking staan is een provocatie.
Nou denk dat je teveel gedronken hebt. Staat nietsquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:20 schreef drankge het volgende:
Joost doet vanavond mee! Staat in de Volkskrant!
Jammer dat het achter een paywall staat, alleen de kop is te lezenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:24 schreef drankge het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)n-lopen-op~b85d9def/
Als je dat abo-ding wegklikt kun je hem helemaal lezenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:28 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Jammer dat het achter een paywall staat, alleen de kop is te lezen
Wel raar dat ze de kop niet toelichten...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Sorry, even heel simpel alles geselecteerd en knippen-plakken.
moet je eerst een account maken en dat wil ik eigenlijk niet.. dus bedankt voor het postenquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Als je dat abo-ding wegklikt kun je hem helemaal lezenIk betaal ook niet, maar zie wel het hele artikel
Misschien heb ik fout geknipt en geplakt hoor!quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:34 schreef drankge het volgende:
[..]
Wel raar dat ze de kop niet toelichten...
Hoe kom ik aan een account daarvanquote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:35 schreef SiGNe het volgende:
[..]
moet je eerst een account maken en dat wil ik eigenlijk niet.. dus bedankt voor het posten
Wat een slecht artikel eigenlijk totaal geen duidelijkheid over de status en een hoop oud nieuws verder.quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
De tekst van het volkskrantartikel. Gedeeld door @:drankge . Dank daarvoor
[..]
Inderdaad raar dat ze met zo'n kop komen zonder bronvermelding en verdere toelichting. Maar het is de Volkskrant, ik neem aan dat die weten wat ze doen. En dit bericht staat al een uur op internet. Als die kop een foutje was dan hadden ze hem nu toch al wel verwijderd...quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:43 schreef dolfg het volgende:
Artikel klopt zoals hier geciteerd, alleen strookt de kop niet met de rest. Daar staat dat nog niet duidelijk is of hij wordt gediskwalificeerd.
Beetje heel apart dus.
Mogelijk ja, maar heeft joost nog wel zin om op te treden?quote:Op zaterdag 11 mei 2024 05:42 schreef drankge het volgende:
Wellicht heeft de EBU zojuist alleen gecommuniceerd dat Joost vanavond mee mag doen. En komen ze later op de dag met de details over wat er nou eigenlijk allemaal gebeurd is. Het zou ook zo maar kunnen dat ze hebben besloten om volledige toelichting op de rel achterwege te laten tot na de finale. Al lijkt me dat geen houdbare situatie...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |