De Volkskrant zegt dat hij genoemd wordt:quote:
https://www.volkskrant.nl(...)n-de-kamer~b3ba3c25/quote:Een van de namen die in Den Haag wordt genoemd als een mogelijke optie is Johan Remkes. De ervaren VVD’er heeft zich de afgelopen jaren als adviseur bemoeid met tal van lastige dossiers en was eerder formateur van een extraparlementair college in Limburg. Remkes pleitte zelf in februari al voor de vorming van een extraparlementair kabinet.
Niet voor premier, maar die wordt helaas vast vice-premier (als die er zijn voor elke partij) of anders gewoon minister.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
Wat denken jullie van de kansen van Mona?
Ja het is niet echt dik gezaaid.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:07 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet voor premier, maar die wordt helaas vast vice-premier (als die er zijn voor elke partij) of anders gewoon minister.
Arme ambtenaren van EZKquote:Op woensdag 13 maart 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
Dan nog eerder Mat Herbenquote:Op woensdag 13 maart 2024 21:03 schreef Hanca het volgende:
[..]
De Volkskrant zegt dat hij genoemd wordt:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)n-de-kamer~b3ba3c25/
In theorie juist heel dik: bij extraparlementair is iedereen, lid van een politieke partij of niet, een optie. Maar in praktijk wordt het een stuk lastiger.quote:
BBB krijgt 100% zeker financiën niet. Die wordt a-politiek of VVD.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:09 schreef -XOR- het volgende:
Henk Vermeer op financien zou ik wel een mooie vinden.
Dat is bij een gewoon kabinet natuurlijk ook zo.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:09 schreef Hanca het volgende:
[..]
In theorie juist heel dik: bij extraparlementair is iedereen, lid van een politieke partij of niet, een optie. Maar in praktijk wordt het een stuk lastiger.
Bij een gewoon kabinet zijn er altijd wel een paar partijtijgers aan de beurt. Maar NSC en BBB hebben geen partijtijgers, VVD heeft die in 4 kabinetten Rutte er wel doorheen gejaagd en PVV heeft er wel, maar die zitten in de Kamer en kunnen daar vanwege lijstuitputting niet uit. En dan is het nu ook nog eens zo dat het een pré lijkt als je niet verbonden bent met 1 van de 4 dragende partijen. Ik ben echt wel heel benieuwd wat daar uit komt. Een zootje ongeregeld, baantjesjagers? Of juist een aantal kwalitatieve toppers?quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is bij een gewoon kabinet natuurlijk ook zo.
Haha zou kunnen, Wilders gaf al meteen na de winst aan dat hij gewoon het PVV geluid wilde blijven vertolkenquote:Op woensdag 13 maart 2024 21:29 schreef Lichtloper het volgende:
Ik ben wel enorm benieuwd hoe dit uit gaat pakken hoor. Straks is er bijvoorbeeld een extraparlementaire minister met het stikstofdossier onder zich. Die heeft dan te dealen met de echte rekenmodellen, met de echte uitspraken van de Raad van State etcetera. Kortom, met de werkelijkheid.
Daartegenover staan dan partijen als de BBB en de PVV die houden van een schijnwerkelijkheid waarin we lekker stikstof kunnen blijven uitstoten, lekker kunnen blijven bouwen en niemand de pijn hoeft te nemen. Zij verbinden zich niet aan een gedetailleerd regeerakkoord op stikstof en kunnen dus lekker aan die schijnwerkelijkheid vasthouden.
Bij wie moet die minister dan aankloppen om dingen in de werkelijkheid te regelen? De oppositie? Gaan die zich daarvoor lenen, zodat de populisten lekker kunnen blijven schreeuwen?
Daarom ben ik ook zo benieuwd wat voor mensen zich graag laten benoemen tot kop van jut.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:29 schreef Lichtloper het volgende:
Ik ben wel enorm benieuwd hoe dit uit gaat pakken hoor. Straks is er bijvoorbeeld een extraparlementaire minister met het stikstofdossier onder zich. Die heeft dan te dealen met de echte rekenmodellen, met de echte uitspraken van de Raad van State etcetera. Kortom, met de werkelijkheid.
Daartegenover staan dan partijen als de BBB en de PVV die houden van een schijnwerkelijkheid waarin we lekker stikstof kunnen blijven uitstoten, lekker kunnen blijven bouwen en niemand de pijn hoeft te nemen. Zij verbinden zich niet aan een gedetailleerd regeerakkoord op stikstof en kunnen dus lekker aan die schijnwerkelijkheid vasthouden.
Bij wie moet die minister dan aankloppen om dingen in de werkelijkheid te regelen? De oppositie? Gaan die zich daarvoor lenen, zodat de populisten lekker kunnen blijven schreeuwen?
Die vrouw heeft helemaal geen uitstraling.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
Ik neem aan dat die landbouw en natuur willen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB krijgt 100% zeker financiën niet.
Dat gaat Tjeerd de Groot doen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die landbouw en natuur willen.
Dan moet ie dus uit D66 als ik het goed begrijp? Jetten heeft gezegd dat zijn partij nergens aan wil meewerken.quote:
Het afbreukrisico lijkt me te groot voor capabele mensen om voor dit kabinet de eigen carriere in de ijskast te zetten. Als PvdA/GL'er of SP'er kun je natuurlijk ook niet met goed fatsoen in zo'n kabinet plaatsnemen, dus het zal vooral opportunisten, clowntjes en Sander Dekker aantrekken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bij een gewoon kabinet zijn er altijd wel een paar partijtijgers aan de beurt. Maar NSC en BBB hebben geen partijtijgers, VVD heeft die in 4 kabinetten Rutte er wel doorheen gejaagd en PVV heeft er wel, maar die zitten in de Kamer en kunnen daar vanwege lijstuitputting niet uit. En dan is het nu ook nog eens zo dat het een pré lijkt als je niet verbonden bent met 1 van de 4 dragende partijen. Ik ben echt wel heel benieuwd wat daar uit komt. Een zootje ongeregeld, baantjesjagers? Of juist een aantal kwalitatieve toppers?
Ik kan mij voorstellen dat als er een neutrale premier komt de PVV ook nog wel aanspraak maakt op die functie.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
BBB krijgt 100% zeker financiën niet. Die wordt a-politiek of VVD.
Ik gooi mezelf echt van een brug.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef -XOR- het volgende:
Het afbreukrisico lijkt me te groot voor capabele mensen om voor dit kabinet de eigen carriere in de ijskast te zetten. Als PvdA/GL'er of SP'er kun je natuurlijk ook niet met goed fatsoen in zo'n kabinet plaatsnemen, dus het zal vooral opportunisten, clowntjes en Sander Dekker aantrekken.
Als je geluk hebt vind je nog een paar (pre-)pensionado’s die nog wel trek hebben in een laatste kunstje. Maar daar zitten ook genoeg Henk Kamp’jes tussen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het afbreukrisico lijkt me te groot voor capabele mensen om voor dit kabinet de eigen carriere in de ijskast te zetten. Als PvdA/GL'er of SP'er kun je natuurlijk ook niet met goed fatsoen in zo'n kabinet plaatsnemen, dus het zal vooral opportunisten, clowntjes en Sander Dekker aantrekken.
Een zakenkabinet kan ook eigenlijk helemaal niet,daarvoor is deze coalitie veel te ideologisch geladen.
Exact.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:54 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Een zakenkabinet kan ook eigenlijk helemaal niet,daarvoor is deze coalitie veel te ideologisch geladen.
Jij was altijd zo te spreken over hem als Stas Onderwijs? Mede dankzij hem staan we nu ronkend bovenaan allerlei lijstjes op gebied van onderwijskwaliteit.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik gooi mezelf echt van een brug.
Denk dat het echt een harde voorwaarde is voor de VVD dat zij financiën beheren. Ik gok dat PVV dan justitie en zorg krijgt. Agema op zorg, De Roon op justitie. Dat zijn eigenlijk ook de enige kamerleden van de PVV die misschien een ministerie kunnen leiden.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik kan mij voorstellen dat als er een neutrale premier komt de PVV ook nog wel aanspraak maakt op die functie.
Ik snap je redenering hoor. Maar ergens komt natuurlijk ook het punt dat Wilders wat terug gaat vragen voor al die ‘concessies’ van hem. En hij weet ook dat de vvd het niet op het poppetje kan laten klappen. Ik moet het nog even zien.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Denk dat het echt een harde voorwaarde is voor de VVD dat zij financiën beheren. Ik gok dat PVV dan justitie en zorg krijgt. Adema op zorg, De Roon op justitie. Dat zijn eigenlijk ook de enige kamerleden van de PVV die misschien een ministerie kunnen leiden.
VVD gaat alle opgebouwde leverage inzetten op migratie.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:03 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik snap je redenering hoor. Maar ergens komt natuurlijk ook het punt dat Wilders wat terug gaat vragen voor al die ‘concessies’ van hem. En hij weet ook dat de vvd het niet op het poppetje kan laten klappen. Ik moet het nog even zien.
Op onderwijs komt een BBBer met discalculie. Rekenen schaffen we af, wel verplicht landbouwonderwijs gefinancierd door de grote gifbedrijven.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik gooi mezelf echt van een brug.
Wordt vice-premier voor de BBB.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:05 schreef capricia het volgende:
Gekker dan een absurdist zou kunnen verzinnenquote:Op woensdag 13 maart 2024 22:11 schreef Harvest89 het volgende:
-Een boerderij is natuur
-Wolven zijn slecht
-Varkens lijden niet bij een stalbrand
In principe heeft de kiezer dat gedaan.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:22 schreef Pendule het volgende:
De politiek kiest er nu dus zelf voor om Nederland naar de klote te laten gaan. Lekker allemaal kop in de zand als een struisvogel en al dat onaangepaste tuig maar laten rondlopen en zelfs geld toe geven.
Wie zijn dat precies?quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:22 schreef Pendule het volgende:
en al dat onaangepaste tuig maar laten rondlopen en zelfs geld toe geven.
Ah, gelukkig toont Jetten ballen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:53 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dan moet ie dus uit D66 als ik het goed begrijp? Jetten heeft gezegd dat zijn partij nergens aan wil meewerken.
Volgens mij bedoelt hij de relboeren.quote:
Interessant. Putters wil volgens mij vooral het beste voor het land, dus ik gok dat de vervolgopdracht inhoudt dat hij hieraan invulling kan geven.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:14 schreef Hanca het volgende:
Volgens het AD blijft Putters informateur: https://www.ad.nl/politie(...)an-positie~a76467b8/
We hebben nu een jonkvrouw.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:33 schreef mcmlxiv het volgende:
Een echte ridder op defensie, het zou maar zo kunnen.
Ik denk eigenlijk dat als ze de vacatures voor ministers online zouden zetten, in plaats ze binnen de partijen te zoeken, dat ze nog verrassend veel geschikte kandidaten zouden krijgen. Niet iedereen die het ministerschap ziet zitten, heeft zin om zich binnen een partij omhoog te likken.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:32 schreef zimmy910 het volgende:
De vraag is natuurlijk wie wil er zijn hoofd in dit wespennest steken ? Ik kan me niet echt voorstellen dat deze kruiwagen met kikkers een lang leven beschoren is.
Een kabinet vol (bijna) gepensioneerde linkse politiciquote:Op woensdag 13 maart 2024 22:34 schreef Bluesdude het volgende:
Misschien kunnen ze nog een PvdA'er vinden die graag een rechts kabinet wil inleiden of zelfs leiden.
Het is in het landsbelang toch..... rechts rulez
Wat voor types verwacht je dat erop reageren? Gaan ze hun carrière ervoor stilzetten?quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:35 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat als ze de vacatures voor ministers online zouden zetten, in plaats ze binnen de partijen te zoeken, dat ze nog verrassend veel geschikte kandidaten zouden krijgen. Niet iedereen die het ministerschap ziet zitten, heeft zin om zich binnen een partij omhoog te likken.
Ik zag vanmorgen de BBB ridder in het nieuws. Wonderlijke uitstraling, beetje het van Kooten typetje “de vieze man”.quote:
Zoals recent hier gezegd, zou een Pieter Hasekamp misschien te porren zijn voor premier. Ik denk dat er meer van dit soort individuen zijn. Mensen die wel geïnteresseerd zijn, maar geen zin hebben om jarenlang partijbijeenkomsten bij te wonen in de hoop om zichzelf binnen een partij omhoog te werken. Een lossere band tussen kabinet en kamer, zorgt ook dat een minister sneller kan zeggen: ik had graag wat gedaan, maar ik ben afhankelijk van de kamer. Meer macht naar de kamer, betekent ook meer verantwoordelijkheid naar de kamer.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat voor types verwacht je dat erop reageren? Gaan ze hun carrière ervoor stilzetten?
Ach gezien niemand het er over eens is wat precies rechts is kan het alle kanten op.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:34 schreef Bluesdude het volgende:
Misschien kunnen ze nog een PvdA'er vinden die graag een rechts kabinet wil inleiden of zelfs leiden.
Het is in het landsbelang toch..... rechts rulez
Het lijkt mij nogal een gok. Een goede officier is nog geen goed politicus. Natuurlijk is er wel een zekere overlap, maar de ervaring leert toch dat enige politieke/bestuurlijke achtergrond voor een bewindspersoon eigenlijk onontbeerlijk is.quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:38 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zag vanmorgen de BBB ridder in het nieuws. Wonderlijke uitstraling, beetje het van Kooten typetje “de vieze man”.
Maar lijkt mij wel een mogelijk kundige defensie minister
quote:Op woensdag 13 maart 2024 22:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In principe heeft de kiezer dat gedaan.
Nee, een deel van de kiezers heeft op de PVV gestemd. Geen meerderheid.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:39 schreef Pendule het volgende:
[..]—- de kiezer heeft Wilders juist gekozen.
Wat is er holle retoriek aan de waarheid? Ik ga er geen zijde verhaal van maken. Gewoon zeggen zoals het is. Geen ouwenhoeren.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je post staan alleen vol holle retoriek en lege containerbegrippen. Daar kun je niet normaal mee in discussie. Dus je kan beter naar VBL gaan ofzo.
Ah dus al die strenge immigratiewensen gelden wel voor anderen maar niet voor jou? Sterk verhaal ja.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:55 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wat is er holle retoriek aan de waarheid? Ik ga er geen zijde verhaal van maken. Gewoon zeggen zoals het is. Geen ouwenhoeren.
Nee zullen wij lekker de hele dag gaan debatteren over koetjes en kalfjes. Kunnen wij belasting gaan gooien op houten lepels want oh nee er worden bossen gekapt!!
Nederland zit met een zwaar integratieprobleem, een asielprobleen en een raar immigratiebeleid met de daar uit voortgekomen woningnood. Iedereen steekt zijn kop in het zand. En het ligt allemaal aan de belastingbetalende Nederlander want dat zijn xenofoben.
Inb4 racist/discriminatie want ik kom zelf uit het buitenland.
Er is maar èèn partij die durft te spreken over deze problemen en wat zou willen doen.
Maar liever gaan wij gloeilampen verbieden en het hebben over stikstof en belasting op suiker, want dat is lekker veilig. Echte problemen worden niet aangepakt.
Eigen volk wegcijferen vanwege een of ander verdrag waar zwaar misbruik van wordt gemaakt
En maar binnen blijven halen…
Neen, de meederheid van Nederland heeft op de PVV gestemd, anders wordt jij toch niet de grootste?quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, een deel van de kiezers heeft op de PVV gestemd. Geen meerderheid.
Wilders kan niet genoeg collega Kamerleden overtuigen van zijn capabiliteit en capaciteitom MP te worden en daardoor valt die optie weg, de PVV kan echter wel regeren zoals de opzet nu is dus waar klaag je dan over?
Als Wilders MP had willen worden dan hij een collega geen katholieke gluiperd kunnen noemen maar dat deed hij wel net als hij een aantal malen uithaalde naar collega's. Tja, dan kan je de grootste partij zijn en toch geen MP leveren met dat soort kleuter gedrag.
We hebben blijkbaar jou ook binnengehaald volgens jouw woorden. Da's dan wel grappig dat je zo tegen mensen binnenhalen bent.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:55 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wat is er holle retoriek aan de waarheid? Ik ga er geen zijde verhaal van maken. Gewoon zeggen zoals het is. Geen ouwenhoeren.
Nee zullen wij lekker de hele dag gaan debatteren over koetjes en kalfjes. Kunnen wij belasting gaan gooien op houten lepels want oh nee er worden bossen gekapt!!
Nederland zit met een zwaar integratieprobleem, een asielprobleen en een raar immigratiebeleid met de daar uit voortgekomen woningnood. Iedereen steekt zijn kop in het zand. En het ligt allemaal aan de belastingbetalende Nederlander want dat zijn xenofoben.
Inb4 racist/discriminatie want ik kom zelf uit het buitenland.
Er is maar èèn partij die durft te spreken over deze problemen en wat zou willen doen.
Maar liever gaan wij gloeilampen verbieden en het hebben over stikstof en belasting op suiker, want dat is lekker veilig. Echte problemen worden niet aangepakt.
Eigen volk wegcijferen vanwege een of ander verdrag waar zwaar misbruik van wordt gemaakt
En maar binnen blijven halen…
De grootste partij zijn betekent niet dat je de meerderheid hebt of alleen mag bepalen wat er verder gebeurt, er is ook nog steeds een regering ZONDER de PVV te vormen.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:59 schreef Pendule het volgende:
[..]
Neen, de meederheid van Nederland heeft op de PVV gestemd, anders wordt jij toch niet de grootste?
En waarom zou Wilders de mensen moeten overtuigen die zelf hebben laten zien dat zij lak hebben aan hun volk en niks klaarspelen? Vreemde manier van werken.
Eigenlijk is het een soort van ‘krijg de klere, wij doen lekker waar wij zin in hebben’ richting het volk.
Er is een heel smerig spelletje gespeelt door Yesilgöz en Omtzigt, waarvan ik eerder best veel positieve bijdrage van had verwacht.
Ik ben gevlucht omdat ik in mijn eigen land niet veilig was om meerdere redenen, waaronder mijn geaardheid.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ah dus al die strenge immigratiewensen gelden wel voor anderen maar niet voor jou? Sterk verhaal ja.
Misschien moet je dan zelf weggaan. Is er weer een woning vrij.
Ja, als jij de weet hebt dat er hier gratis geld en opvang in een eengezinswoning voor jou klaarstaat loop jij hier inderdaad flink mee te koop als land.quote:Op woensdag 13 maart 2024 23:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We hebben blijkbaar jou ook binnengehaald volgens jouw woorden. Da's dan wel grappig dat je zo tegen mensen binnenhalen bent.
Wie is bereid om met de PVV als grootste partij te gaan regeren dan?quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De grootste partij zijn betekent niet dat je de meerderheid hebt of alleen mag bepalen wat er verder gebeurt, er is ook nog steeds een regering ZONDER de PVV te vormen.
Ze zijn bereid met de PVV te gaan regeren dus waar heb jij het in godsnaam over? Wat voor smerig spelletje is dat dan? Waar haal je vandaan dat andere partijen maar moeten doen wat de grootste wil, eigenlijk, want zo werkt het dus niet in een coalitie. Dat is al vrijwel de hele naoorloogse periode het geval.
Lak aan hun eigen volk? Dat klinkt nogal hol want ik voel mij, als geboren Nederlander, totaal niet tot Wilders' volk behoren. Sowieso een raar verhaal dat bepaalde mensen meer "het volk" zouden zijn dan anderen.
Nee, dan begrijp je niet wat er nu gebeurt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:13 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wie is bereid om met de PVV als grootste partij te gaan regeren dan?
Omtzigt en Yesilgöz in iedergeval niet. Die willen alleen maar een apart kabinet hebben.
Ja maar niet zoals het hoort. Wilders geen premier.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dan begrijp je niet wat er nu gebeurt.
PVV-VVD-NSC-BBB gaan een regering vormen, dat is nu het plan, kan nog fout gaan maar dat is waar men nu mee bezig gaat.
Wat vind jij dat ik in Ter Apel niet zou durven of kunnen zeggen en snap je ook wat de Spreidingswet inhoud, waar Wilders zo tegen was, voor Ter Apel?quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:12 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ja, als jij de weet hebt dat er hier gratis geld en opvang in een eengezinswoning voor jou klaarstaat loop jij hier inderdaad flink mee te koop als land.
Ga maar even een rondje in Ter Apel doen en zeg wat jij nu tegen mij zegt tegen de mensen die daar wonen. Ik denk niet dat dit jou in dank zal worden afgenomen.
Waar haal je dit vandaan? Er is geen "zoals het hoort", dat is in Nederland niet vastgelegd of een verplichting.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:29 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ja maar niet zoals het hoort. Wilders geen premier.
Dan kan hij dus alsnog worden tegen gewerkt door linkse lieden.
Spreidingswet? Hoezo? Krijgen die mensen een woning? Dat gebeurde bij mij en mijn moeder ook niet zomaar. Eerst integreren.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat vind jij dat ik in Ter Apel niet zou durven of kunnen zeggen en snap je ook wat de Spreidingswet inhoud, waar Wilders zo tegen was, voor Ter Apel?
Omtzigt en Yesilgöz hebben weer laten zien dat zij zijn vriendjes van Timmermans en Klaver. Lekker al de wetten die de linksen erdoor drukken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waar haal je dit vandaan? Er is geen "zoals het hoort", dat is in Nederland niet vastgelegd of een verplichting.
Nogmaals, PVV-VVD-NSC-BBB hebben een ruime meerderheid dus waar heb jij het over met "linkse lieden"? Ik krijg een beetje het idee dat je niet weet hoe de Nederlandse staatsinrichting in elkaar zit.
Waarom denk jij dat dit nu anders loopt dan? Want zo gaat het nog steeds.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:34 schreef Pendule het volgende:
[..]
Spreidingswet? Hoezo? Krijgen die mensen een woning? Dat gebeurde bij mij en mijn moeder ook niet zomaar. Eerst integreren.
Wij mochten in een opvang wonen en ik ging op taalles. Mijn moeder was nog bezig met een taalcursus vlak voor zij dood ging.
Wat gaat er gebeuren in Nederland.
Sorry, maar je hebt geen flauw idee waar je over praat, lijkt het.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:36 schreef Pendule het volgende:
[..]
Omtzigt en Yesilgöz hebben weer laten zien dat zij zijn vriendjes van Timmermans en Klaver. Lekker al de wetten die de linksen erdoor drukken.
Nee, maar hoezo symptoombestreiding? Waarom wordt het niet gewoon opgelost.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat dit nu anders loopt dan? Want zo gaat het nog steeds.
Kijk, leuk dat je hier langs komt en een grote mond opzet, da's allemaal prima, maar als je niet eens weet wat de Spreidingswet inhoud voor mensen in Ter Apel dan valt er weinig inhoudelijk te discussieren.
De hele bedoeling van de Spreidingswet is namelijk om de druk van Ter Apel en de gemeente aldaar af te halen.
WILDERS IS GEEN PREMIERRRRRRRRRRUHHHH.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, maar je hebt geen flauw idee waar je over praat, lijkt het.
Ik zal het nog een keer zeggen: DE PVV GAAT REGEREN MET VVD, NSC EN BBB.
Zoals je misschien ook weet hebben we hier een democratie en geen dictatuur waarbij één flapdrol alles bepaalt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:40 schreef Pendule het volgende:
[..]
WILDERS IS GEEN PREMIERRRRRRRRRRUHHHH.
Zij kunnen dus weer hun zin gaan doordrukken zonder dat Wilders daar wat aan kan doen.
Zelfs met die samenstelling is het allemaal de schuld van links.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Sorry, maar je hebt geen flauw idee waar je over praat, lijkt het.
Ik zal het nog een keer zeggen: DE PVV GAAT REGEREN MET VVD, NSC EN BBB.
Nou, zeg, Krijgt iemand de kans om hier te komen wonen en te genieten van ons land, misbruikt hij nu de gastvrijheid om dit anderen pertinent te willen ontnemen. Wat wil die gene dan, alle buitenlanders terug naar herkomst? Be careful what you wish for. Nu is het de nieuwe lichting, straks is het iedereen die er al is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:12 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ja, als jij de weet hebt dat er hier gratis geld en opvang in een eengezinswoning voor jou klaarstaat loop jij hier inderdaad flink mee te koop als land.
Ga maar even een rondje in Ter Apel doen en zeg wat jij nu tegen mij zegt tegen de mensen die daar wonen. Ik denk niet dat dit jou in dank zal worden afgenomen.
Zo machtig is de premier in Nederland niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:40 schreef Pendule het volgende:
[..]
WILDERS IS GEEN PREMIERRRRRRRRRRUHHHH.
Zij kunnen dus weer hun zin gaan doordrukken zonder dat Wilders daar wat aan kan doen.
Interessant, je hebt het nu niet meer over hoe Nederland presteert in de strijd tegen opwarming maar je gooit het nu over een andere boeg namelijk de verzorgingsstaat. Op basis van je eerste reactie zou ik denken dat je niet gediend bent van het verplaatsen van doelpalen maar je bent dus van mening daarover veranderd.quote:Op woensdag 13 maart 2024 07:44 schreef nostra het volgende:
[..]
Bon, dat is je goed recht om allemaal te willen: niet minder vliegen, maar niet vliegen, geen geld meer naar consultants, hef Tata maar op, heel Pernis ook.
Maar besef dan wel de prijs die daar tegenover staat, want tegelijkertijd wil je de verzorgingsstaat verbeteren, minimumlonen nog verder verhogen en de overheid als hoeder van de maatschappij met euro's laten wapperen.
Het is van beide één natuurlijk: fors inleveren op onze welvaart of een pragmatische balans vinden, om nog maar niet te spreken over de verschrikkelijk marginale rol die Nederland speelt in de vraagstukken die je opwerpt.
Uit de Volkskrant dus alleen de inleiding. https://www.volkskrant.nl(...)gseconomie~bd726262/quote:INTERVIEW ULRIKE HERRMANN
‘Het klimaat kan alleen gered worden door een oorlogseconomie’
Om het voortbestaan van de mens te redden pleit de Duitse journalist Ulrike Hermann voor een oorlogseconomie naar Brits model met door de overheid bepaalde rantsoenering. Maar de consumptie halveren, kan dat wel? 'Het zal sowieso gebeuren. Dat is iets wat veel mensen niet begrijpen.'
Peter Giesen 6 januari 2024, 05:00
In 1978 verloor Nederland de WK-finale van Argentinië, kwam de film Grease uit en werd Karol Wojtyla gekozen tot paus Johannes Paulus II. De meeste Europeanen hadden het goed, maar leefden een stuk soberder dan nu: niet zo vaak uit eten en één keer per jaar op vakantie, met de tent naar Frankrijk of Italië.
Om de planeet te redden moeten we terug naar het consumptieniveau van 1978 schrijft de Duitse journalist Ulrike Hermann in haar boek Das Ende des Kapitalismus.
De economie moet gehalveerd worden, omdat de aarde haar grenzen heeft bereikt. 'In 1978 groeiden de universiteiten, er was een verzorgingsstaat, we hadden een oudedagvoorziening, niemand leed honger. We hadden het goed. Als we onze consumptie halveren, hoeven we niet terug naar het stenen tijdperk...
Er is geen wet die zegt dat de grootste partij de premier mag leveren. Het is zelfs meerdere keren voorgekomen dat de grootste partij buitenspel stond. Je overschat ook schromelijk hoeveel macht een minister-president heeft in Nederlandquote:Op donderdag 14 maart 2024 00:29 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wij, van de Tweede kamer, vegen onze reet af met de stembiljetten van de kiezers. Zo komt het over. Weer jarenlang geen oplossing voor de problemen in Nederland.
Lekker doorgaan met het stikstofbeleid en het van het gas halen van mensen.
Nog meer domme milieu-regeltjes.
Er is geen wet die zegt dat de grootste partij de premier mag leveren. Het is zelfs meerdere keren voorgekomen dat de grootste partij buitenspel stond. Je overschat ook schromelijk hoeveel macht een minister-president heeft in Nederlandquote:Op donderdag 14 maart 2024 00:29 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wij, van de Tweede kamer, vegen onze reet af met de stembiljetten van de kiezers. Zo komt het over. Weer jarenlang geen oplossing voor de problemen in Nederland.
Lekker doorgaan met het stikstofbeleid en het van het gas halen van mensen.
Nog meer domme milieu-regeltjes.
Waarom hebben ze dan geen meerderheidscoalitie gevormd met VVD, CDA/GL, D66 en NSC?quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:36 schreef Pendule het volgende:
[..]
Omtzigt en Yesilgöz hebben weer laten zien dat zij zijn vriendjes van Timmermans en Klaver. Lekker al de wetten die de linksen erdoor drukken.
De PVV wil jou hier ook niet. Gewoon omdat je niet van hier bent. Dus als je zo voor zijn beleid bent mag je zelf ook weg.quote:Op donderdag 14 maart 2024 00:08 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik ben gevlucht omdat ik in mijn eigen land niet veilig was om meerdere redenen, waaronder mijn geaardheid.
En welke strenge eisen dan? Ik heb niet veel hoeven doen om hier te blijven.
Dan is het niet de bedoeling dat het volk waarvan ik eerder deel uitmaakte hier naartoe komt om vervolgens onaangepast de regels en gebruiken van die culturen en geloven hier te willen opdringen en/of implementeren. Dat soort zaken zijn juist redenen waarom het geen fijne landen zijn om te wonen. Dan ga jij er toch niet voor zorgen dat het hier net zo wordt?
Daarnaast, hoe kan het zo zijn dat er nog onaangepaste mensen in Nederland zijn met een accentje die hier al 3 generaties wonen? Ik woon hier nu ongeveer 10 jaar en spreek en schrijf de Nederlandse taal nagenoeg foutloos. Kan jij dat verklaren?
Mensen begrijpen gewoon niet naar wat voor een gevaarlijke situatie wij als Europa aan het afstevenen zijn.
Vluchtelingen en immigratie is in principe prima. Als de gevluchtte of geëmigreerde zich maar aanpast aan de cultuur, normen en waarden en taal van het land waar deze mensen zich vestigen.
Ulrike Herrman wil dus terug naar 1978, een tijd waarin haar buren dat experiment in levenden lijve uitvoerden en haar bevolking onder totale repressie en armoede leefden. En een tijd waarin zijzelf haar opleiding op de (toevallig?) in datzelfde jaar opgerichte privéschool genoot. 'Für mich, nicht für dich' en 'das Leben der Anderen' in de praktijk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Het volstaat blijkbaar om terug te gaan naar het consumptieniveau van 1978 en dat is goed te doen:
[..]
Nu is ze niet alleen journaliste, maar ook energiespecialiste. Waar ze volledig aan voorbij schiet, is dat de kracht van het kapitalisme juist zit in het oplossen van problemen. Dat probleem was eerst überhaupt de opwekking van groene energie; nu we al meer dan de helft groen opwekken verschuift dat probleem naar een distributie- en opslagvraagstuk. Nergens toont zij aan waarom dat een onoplosbaar probleem zou zijn, maar ze gooit het als gegeven in haar ceteris paribus vergelijking en komt dan tot de volgende oplossingsrichting:quote:Diese Aussage mag zunächst überraschen, schließlich schickt die Sonne 5.000-mal mehr Energie zur Erde, als die acht Milliarden Menschen benötigen würden, wenn sie alle den Lebensstandard der Europäer genießen könnten. […] Solarpaneele und Windräder liefern jedoch nur Strom, wenn die Sonne scheint und der Wind weht. Um für Flauten und Dunkelheit vorzusorgen, muss Energie gespeichert werden – und dieser Zwischenschritt ist so aufwendig, dass Ökostrom knapp bleiben wird.
Een ultra-communistisch denkgoed dus, dat wordt gerechtvaardigd door niet het Oost-Duitse, maar Britse voorbeeld te nemen: dat was immers wél een vrije democratie.quote:Als Lösung für diesen Übergang schlägt die Autorin die britische Kriegswirtschaft ab 1939 vor. Damals teilte die britische Regierung privaten Unternehmen Rohstoffe, Kredite und Arbeitskräfte zu. Jeder Einwohner bekam eine feste Menge an Lebensmitteln. „Luxusgüter“ wie Möbel oder Kleidung konnten über ein persönliches „Punktebudget“ bezahlt werden. Ein geordneter, sozial gerechter Rückbau, findet Herrmann.
Het minimumloon is afgelopen jaren fors gestegen van circa ¤ 1.650 bruto per maand in 2019 naar ¤ 2.300 bruto per maand nu. Het is wel even goed geweest met de (forse) stijgingen van het minimumloon, want dat zorgt alleen maar voor gedoe op de werkvloer voor iedereen die net boven het nieuwe minimumloon zit en er geen forse salarisverhoging bij krijgt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:43 schreef Hanca het volgende:
Ondertussen een proef voor de PVV: steunen ze de minimumloonverhoging die ze voor de verkiezingen steunden en die ook in hun programma stond en geven ze zo links een meerderheid, of buigen ze mee met VVD en NSC en stemmen ze tegen?
https://www.trouw.nl/poli(...)-schroeven~b4d5db22/
Wilders heeft nooit premier willen zijn, die voelt zich goed in de kamerquote:Op woensdag 13 maart 2024 23:48 schreef -XOR- het volgende:
Wilders had natuurlijk het premierschap wel kunnen opeisen maar dan had hij daar eerder mee moeten beginnen.
Lekker nog vele jaren belastinggeld opslurpen en er niks tegenoverstellen dan een beetje brullen langs de zijlijn. De eeuwige uitkeringstrekker.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:05 schreef 111210 het volgende:
[..]
Wilders heeft nooit premier willen zijn, die voelt zich goed in de kamer
Als wij teruggaan naar het consumptieniveau van 1978, dan zou ons BNP ¤ 516 miljard zijn in plaats van bijna het dubbele (inflatiecorrectie BNP 1978). Ja, het lijkt mij heerlijk om weer op één salaris een gezin te kunnen draaien, maar ik denk dat veel mensen moeite hebben met het stoppen met vakanties, weekendjes weg, etc.quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
[..]
Interessant, je hebt het nu niet meer over hoe Nederland presteert in de strijd tegen opwarming maar je gooit het nu over een andere boeg namelijk de verzorgingsstaat. Op basis van je eerste reactie zou ik denken dat je niet gediend bent van het verplaatsen van doelpalen maar je bent dus van mening daarover veranderd.
Het volstaat blijkbaar om terug te gaan naar het consumptieniveau van 1978 en dat is goed te doen:
[..]
Uit de Volkskrant dus alleen de inleiding. https://www.volkskrant.nl(...)gseconomie~bd726262/
Typisch links zwart wit denken, waneer hebben ze bij de pvv gezegd dat iedereen van buiten nederland niet welkom is dan?quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:40 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De PVV wil jou hier ook niet. Gewoon omdat je niet van hier bent. Dus als je zo voor zijn beleid bent mag je zelf ook weg.
Dat vind jij alleen maar omdat je zelf onderbetaald wordt en te lui bent om een betere baan te zoeken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 07:59 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Het minimumloon is afgelopen jaren fors gestegen van circa ¤ 1.650 bruto per maand in 2019 naar ¤ 2.300 bruto per maand nu. Het is wel even goed geweest met de (forse) stijgingen van het minimumloon, want dat zorgt alleen maar voor gedoe op de werkvloer voor iedereen die net boven het nieuwe minimumloon zit en er geen forse salarisverhoging bij krijgt.
Typisch PVV-niet op de hoogte zijn. De PVV wil nul asielzoekers dus ze willen Pendule, die asielzoeker is, hier ook niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:08 schreef 111210 het volgende:
[..]
Typisch links zwart wit denken, waneer hebben ze bij de pvv gezegd dat iedereen van buiten nederland niet welkom is dan?
Waar pleit de PVV precies voor deporatie van reeds geïntegreerde vluchtelingen?quote:Op donderdag 14 maart 2024 06:40 schreef Hexagon het volgende:
De PVV wil jou hier ook niet. Gewoon omdat je niet van hier bent. Dus als je zo voor zijn beleid bent mag je zelf ook weg.
Nergens. Maar hij wil verder echter geen enkele vluchteling. Wie die ook is en wat zijn verhaal ook is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Waar pleit de PVV precies voor deporatie van reeds geïntegreerde vluchtelingen?
Je ziet dat in binnen- en buitenland een hoger minimumloon leidt tot veel onrusten en stakingen. Dat wil ik voorkomen. Ik had ook liever gehad dat Europa totaal geen ruchtbaarheid gaf aan de Speciale Militaire Operatie in Oekraïne zodat wij geen sancties tegen Rusland hoefde in te stellen en wij zo nog steeds konden profiteren van goedkoop Russisch gas. Waarom moet het faalbeleid van de overheden van diverse Europese landen op het bordje van de werkgever gelegd worden?quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:08 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dat vind jij alleen maar omdat je zelf onderbetaald wordt en te lui bent om een betere baan te zoeken.
Is dit een samenhangend betoog in je eigen gedachten?quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je ziet dat in binnen- en buitenland een hoger minimumloon leidt tot veel onrusten en stakingen. Dat wil ik voorkomen. Ik had ook liever gehad dat Europa totaal geen ruchtbaarheid gaf aan de Speciale Militaire Operatie in Oekraïne zodat wij geen sancties tegen Rusland hoefde in te stellen en wij zo nog steeds konden profiteren van goedkoop Russisch gas. Waarom moet het faalbeleid van de overheden van diverse Europese landen op het bordje van de werkgever gelegd worden?
Mooie vent ben je ook.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:43 schreef Erno-BE het volgende:
totaal geen ruchtbaarheid gaf aan de Speciale Militaire Operatie
Precies. Dus het verhaal dat de PVV "jou hier ook niet wil" is verder nergens op gebaseerd.quote:
Met toevoeging. Een totale asielstop - hoe onmogelijk en onwenselijk ook - is natuurlijk wat anders en daar zijn andere argumenten voor te vinden dan "jij bent niet van hier dus we moeten je niet".quote:Maar hij wil verder echter geen enkele vluchteling meer. Wie die ook is en wat zijn verhaal ook is.
Wilders is ook van de omvolkingstheorie. Dus al die mensen die hier niet horen omdat ze niet 'ons volk' zijn worden wel een probleem.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies. Dus het verhaal dat de PVV "jou hier ook niet wil" is verder nergens op gebaseerd.
[..]
Met toevoeging. Een totale asielstop - hoe onmogelijk en onwenselijk ook - is natuurlijk wat anders en daar zijn andere argumenten voor te vinden dan "jij bent niet van hier dus we moeten je niet".
Zeker ook zodra ze ook maar 1 misstap begaan. Die moeten volgens de PVV direct uitgezet worden. Mochten ze nog een tweede nationaliteit hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wilders is ook van de omvolkingstheorie. Dus al die mensen die hier niet horen omdat ze niet 'ons volk' zijn worden wel een probleem.
Een misstap zoals het thuis lezen van de Koran. Want die wilde hij verbieden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Zeker ook zodra ze ook maar 1 misstap begaan. Die moeten volgens de PVV direct uitgezet worden. Mochten ze nog een tweede nationaliteit hebben.
Met familie en al.
En nu ga je weer van de verzorgingsstaat over op communisme. Voor iemand die een ander de maat wil nemen over het verplaatsen van doelpalen ben je wel bijzonder actief in juist dat namelijk het verplaatsen van doelpalen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 07:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Ulrike Herrman wil dus terug naar 1978, een tijd waarin haar buren dat experiment in levenden lijve uitvoerden en haar bevolking onder totale repressie en armoede leefden. En een tijd waarin zijzelf haar opleiding op de (toevallig?) in datzelfde jaar opgerichte privéschool genoot. 'Für mich, nicht für dich' en 'das Leben der Anderen' in de praktijk.
Los van die persoonlijke beschouwing, stoelt ze haar argumentatie op het hoofdargument dat groei, een noodzakelijk onderdeel van kapitalisme, niet haalbaar is zonder energieverbruik en dat dat benodigde energieverbuik niet groen is op te wekken:
[..]
Nu is ze niet alleen journaliste, maar ook energiespecialiste. Waar ze volledig aan voorbij schiet, is dat de kracht van het kapitalisme juist zit in het oplossen van problemen. Dat probleem was eerst überhaupt de opwekking van groene energie; nu we al meer dan de helft groen opwekken verschuift dat probleem naar een distributie- en opslagvraagstuk. Nergens toont zij aan waarom dat een onoplosbaar probleem zou zijn, maar ze gooit het als gegeven in haar ceteris paribus vergelijking en komt dan tot de volgende oplossingsrichting:
[..]
Een ultra-communistisch denkgoed dus, dat wordt gerechtvaardigd door niet het Oost-Duitse, maar Britse voorbeeld te nemen: dat was immers wél een vrije democratie.
Daar gaat ze echter volledig voorbij dat een invasieve wereldoorlog een zodanig exceptionele omstandigheid is, dat zulke maatregelen aan je bevolking nog zijn te verkopen. Een vermeend groeimaximum is dat niet en dus is de enige manier om zo'n samenleving te creëren er één van autocratie. Om de gevolgen daarvan te beseffen, doet ze er goed aan zes jaar op te schuiven in haar heimwee en Orwells klassieker nog eens te lezen.
Tevens moeten alle moskeeën gesloten worden. En op school moeten de gevaren van de Islam onderwezen worden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:03 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Een misstap zoals het thuis lezen van de Koran. Want die wilde hij verbieden.
Dit dus, het is geen dictator, al zouden veel van zijn fans hem wel die macht geven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 03:45 schreef Hanca het volgende:
Maar uiteindelijk maakt het niet eens verschrikkelijk veel uit of hij wel of geen premier wordt, zijn partij gaan regeren in een kamer met een rechtse meerderheid. Dat je dan toch nog te klagen hebt vind ik echt absurd, dan snap je blijkbaar helemaal niet hoe weinig invloed een premier heeft.
Natuurlijk werken verschillende religies naast elkaar laten leven niet. Dat is juist het probleem ook hier.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:12 schreef capricia het volgende:
Tevens moeten we de bouw van meer nederzettingen vanuit Israël aanmoedigen. En de huidige direct erkennen.
Want die "nederzettingen zijn een schoolvoorbeeld van vreedzame co-existentie."
Daarom moeten mensen met de dubbele nationaliteit die een misstap begaan (zoals de koran lezen) per direct uitgezet worden. Inclusief familie.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:20 schreef Pendule het volgende:
[..]
Natuurlijk werken verschillende religies naast elkaar laten leven niet. Dat is juist het probleem ook hier.
Multi culturele samenleving kan alleen in landen zoals de VS.
Niet bepaald, je komt zelf met een auteur aan wier oplossing ik alleen maar analyseer.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:04 schreef Bondsrepubliek het volgende:
En nu ga je weer van de verzorgingsstaat over op communisme. Voor iemand die een ander de maat wil nemen over het verplaatsen van doelpalen ben je wel bijzonder actief in juist dat namelijk het verplaatsen van doelpalen.
Klopt, dat er een inherente kracht in het kapitalisme zit besloten, betekent niet dat er geen keerzijde van de medaille is. Fukuyama schrijft daar prima boekjes over. Een zekere mate van overheidssturing hoeft ook niet verkeerd te zijn, als die maar gericht, effectief en haalbaar is. Meubels op de bon en niet meer vliegen haalt het effectiviteitscriterium dan misschien wel, maar is natuurlijk niet haalbaar.quote:Goed, de kracht van het Kapitalisme is het oplossen van problemen zeg jij. Maar het klimaatprobleem dat er nu is kost al mensenlevens vanwege bosbranden, weersextremen en mislukte oogsten. Dat heeft het kapitalisme dus niet voorkomen maar juist in de hand gewerkt. In de jaren 80 van de vorige eeuw was het klimaatprobleem al bekend en bereidden overheden plannen voor om het niet uit de hand te laten lopen. Helaas kwam het neoliberalisme op dat niet gecharmeerd is van overheidssturing en de markt kan echt zelf wel de langetermijn belangen in het oog houden dachten de naïeve neoliberalen. Nou niet dus.
Ja, diezelfde groep wil ook in Amerika 'import' weren. Het is een klassiek voorbeeld van meelopen met mensen weren en dan keert die groep zich tegen jou. Het is de tegenpartij, die graag een zondebok aanwijst voor 'misstanden', die beginnen met het stoppen van nieuwe vluchtelingen, om daarna door te gaan met de mensen die er al zijn. Nee, niet elke Wilders-fan wil dat, maar er zijn er zat die verwachten dat alle niet-Nederlanders ook uit hun straat verdwijnen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:20 schreef Pendule het volgende:
[..]
Natuurlijk werken verschillende religies naast elkaar laten leven niet. Dat is juist het probleem ook hier.
Multi culturele samenleving kan alleen in landen zoals de VS.
Hij geeft hier impliciet aan dat de PVV in principe de premier nu niet gaat leveren.quote:,,Uiteindelijk moet je de keuze maken: kies je voor eigen positie of het landsbelang. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan. Hoeveel pijn het ook doet en hoe onrechtvaardig ik het vind.” Hij noemde het ook 'staatrechtelijk onjuist’. ,,In beginsel vind ik dat leider grootste partij premier moet leveren.”
Staatsrechtelijk onjuist? Waar hééft hij het over?quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wilders over opgeven Torentje: ‘Unfair en staatsrechtelijk onjuist’
Interessant quoteje in dit artikel
[..]
Hij geeft hier impliciet aan dat de PVV in principe de premier nu niet gaat leveren.
Die gaat gewoon door met oppositie voeren vanuit de kamer.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wilders over opgeven Torentje: ‘Unfair en staatsrechtelijk onjuist’
Interessant quoteje in dit artikel
[..]
Hij geeft hier impliciet aan dat de PVV in principe de premier nu niet gaat leveren.
Ongeschreven staatsrecht, net als de vertrouwensregel.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:49 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Staatsrechtelijk onjuist? Waar hééft hij het over?
Het is toch met regelmaat voorgekomen na de tweede wereldoorlog. In onze moderne geschiedenis, zeg maar.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ongeschreven staatsrecht, net als de vertrouwensregel.
Die gaat daar gewoon mee door, hoor. Dat is zijn 'verdienmodel'.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:51 schreef TheVulture het volgende:
Je moet Geert wel nageven dat ie de slachtofferrol toch telkens briljant weet uit te melken nu hem het premierschap is afgepakt
De EU in deze samenstelling had in 1995 373,13 miljoen inwoners, in 2023 waren dit er 412,07 miljoen inwoners.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:28 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, diezelfde groep wil ook in Amerika 'import' weren. Het is een klassiek voorbeeld van meelopen met mensen weren en dan keert die groep zich tegen jou. Het is de tegenpartij, die graag een zondebok aanwijst voor 'misstanden', die beginnen met het stoppen van nieuwe vluchtelingen, om daarna door te gaan met de mensen die er al zijn. Nee, niet elke Wilders-fan wil dat, maar er zijn er zat die verwachten dat alle niet-Nederlanders ook uit hun straat verdwijnen.
Ja daarom speelt dit 'm natuurlijk ook weer perfect in de kaart. Want als het straks binnen no-time klapt dan kan ie altijd zeggen dat dat niet was gebeurt als hij zelf premier was geworden. Hij kan er nu ook heerlijk tegenaan blijven schoppen. Persoonlijk ben ik blij dat we Wilders geen premier zien worden, maar of het uitendelijk het slimste is om 'm niet nog populairder te maken vraag ik me sterk af.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Die gaat daar gewoon mee door, hoor. Dat is zijn 'verdienmodel'.
Dat staat los van wat ik beweer, het een sluit het andere niet uit. Heel Amerika is 'opgebouwd' door migranten uit Europa en omstreken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:54 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De EU in deze samenstelling had in 1995 373,13 miljoen inwoners, in 2023 waren dit er 412,07 miljoen inwoners.
In de tijd dat de VS ruim 25% groeide, groeide de EU net 10%. Misschien kunnen we heel voorzichtig concluderen dat de VS veel opener stond voor migratie in de afgelopen 30 jaar.
Ps. In Nederland was het 16,1%.
De enige reden dat je baalt van de sancties is omdat je graag naar Rusland wil reizen en hoopt dat Russische vrouwen wel op Westerse incels zitten te wachten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Je ziet dat in binnen- en buitenland een hoger minimumloon leidt tot veel onrusten en stakingen. Dat wil ik voorkomen. Ik had ook liever gehad dat Europa totaal geen ruchtbaarheid gaf aan de Speciale Militaire Operatie in Oekraïne zodat wij geen sancties tegen Rusland hoefde in te stellen en wij zo nog steeds konden profiteren van goedkoop Russisch gas. Waarom moet het faalbeleid van de overheden van diverse Europese landen op het bordje van de werkgever gelegd worden?
https://nos.nl/collectie/(...)ik-geen-premier-wordquote:Wilders vindt het unfair dat hij geen premier wordt
PVV-leider Wilders vindt dat hij premier had moeten worden. Voor een laatste bijeenkomst van PVV, VVD, NSC en BBB met informateur Putters noemde hij het unfair dat hij het niet wordt: "Maar daar heb je wel steun voor nodig van alle partijen."
Gisteren werd duidelijk dat de partijleiders in de Kamer blijven en niet in het kabinet gaan zitten, dus ook Wilders niet. De PVV-voorman benadrukte dat hij de leider is van de grootste partij. Hij voegde eraan toe dat hij alleen van BBB-leider Van der Plas volmondig steun kreeg om premier te worden. "En er was één partij die zei: 'We hebben het liever niet, maar we gaan er niet voor liggen', en er was een partij die zei: in de extraparlementaire vorm geen sprake van'." Wilders had geen nadere precisering, maar het is duidelijk dat die laatste partij NSC was.
Wilders zei dat hij toen uiteindelijk de afweging heeft gemaakt dat hij, "hoeveel pijn het ook doet en hoe staatsrechtelijk onjuist het ook is", zich hier in het landsbelang bij neerlegt.
Informateur Putters praat op dit moment dus nog eens met de vertegenwoordigers van de vier partijen. Later vandaag biedt Putters zijn eindverslag aan aan de Tweede Kamer.
Dinsdag zei Putters al dat een volgende stap kan worden gezet. PVV, VVD, NSC en BBB willen samen werken aan een nieuw kabinet.
https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdfquote:Op donderdag 14 maart 2024 08:08 schreef 111210 het volgende:
[..]
Typisch links zwart wit denken, waneer hebben ze bij de pvv gezegd dat iedereen van buiten nederland niet welkom is dan?
Dit is zo'n gelul hè. Niet dat het wat uitmaakt, zijn vaste aanhang gelooft het toch wel.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:12 schreef Tijn het volgende:
en hoe staatsrechtelijk onjuist het ook is
Waaruit blijkt dat? Voor ongeschreven staatsrecht is er ook een zekere overtuiging nodig dat iets een rechtsregel is. Dat is dit niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:50 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ongeschreven staatsrecht, net als de vertrouwensregel.
Nou "jij bent niet van hier dus we moeten je niet" lijkt bij de PVV wel het argument aangezien er met die partij niet op wat voor manier dan ook over asielopvang te praten is en er ook nooit enige onderbouwde verhalen komen waarom er precies nul vluchtelingen welkom zouden moeten zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2024 08:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies. Dus het verhaal dat de PVV "jou hier ook niet wil" is verder nergens op gebaseerd.
[..]
Met toevoeging. Een totale asielstop - hoe onmogelijk en onwenselijk ook - is natuurlijk wat anders en daar zijn andere argumenten voor te vinden dan "jij bent niet van hier dus we moeten je niet".
Algehele asielstop omdat nederland vol is (en een ter apel het niet meer aankan) + het inperken van arbeid en studie migranten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
https://www.pvv.nl/images/2023/PVV-Verkiezingsprogramma-2023.pdf
Pagina 6 kan ik aanbevelen.
En zijn stemmers vreten het op want die voelen zich ook slachtoffer van alles en nog wat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:51 schreef TheVulture het volgende:
Je moet Geert wel nageven dat ie de slachtofferrol toch telkens briljant weet uit te melken nu hem het premierschap is afgepakt
Algehele asielstop is behoorlijk zwart/wit. Maar prima, joh, wat jij wil.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:19 schreef 111210 het volgende:
[..]
Algehele asielstop omdat nederland vol is (en een ter apel het niet meer aankan) + het inperken van arbeid en studie migranten.
Dat is niet zo zwart wit als “iedereen met een ander paspoort is niet welkom” wat hierboven ergens gesuggereerd is.
En als ze nee zeggen? Want weglopen word nu wel moeilijk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:23 schreef Tijn het volgende:
Maar goed, eerst heeft-ie al beloofd zich aan de grondwet te houden en nu geeft-ie ook al het premierschap op. Tijdens de onderhandelingen is het nu aan de rest om wat in te leveren, want voor wat hoort wat. 2-0 voor Wilders.
Dat is zwart-wit gesteld. Er is nog zat geografische ruimte.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:19 schreef 111210 het volgende:
[..]
Algehele asielstop omdat nederland vol is
Ook voor velen is niet welkom die mensen die er anders uitzien, anders kleden, anders praten.quote:Dat is niet zo zwart wit als “iedereen met een ander paspoort is niet welkom” wat hierboven ergens gesuggereerd is.
Dat hebben we met Omtzigt gezien, dan krijg je de zwarte piet toegespeeld. Lekker dagenlang een lege stoel in beeld brengen. "Kijk, wij zitten hier, maar hij komt niet". Wilders wint altijd zolang-ie geen daadwerkelijke verantwoordelijkheid hoeft te nemen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En als ze nee zeggen? Want weglopen word nu wel moeilijk.
Ja, maar dat moet nu dus wel. Of hij nu MP is of niet, zijn partij is de grootste en zal moeten leveren. Wat exact is mij niet duidelijk, ik betwijfel of zijn kiezers daar zelfs een antwoord op hebben maar business as usual gaat niet werken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat hebben we met Omtzigt gezien, dan krijg je de zwarte piet toegespeeld. Lekker dagenlang een lege stoel in beeld brengen. "Kijk, wij zitten hier, maar hij komt niet". Wilders wint altijd zolang-ie geen daadwerkelijke verantwoordelijkheid hoeft te nemen.
Doordat er nu is afgesproken dat alle partijleiders in de kamer blijven, kan het juist business as usual blijven. De PVV hoeft niet te leveren vanuit hun eigen fractie, ze kunnen iedereen naar voren schuiven die ze willen. En wanneer het kabinet er vervolgens zit, kan Wilders vanuit de kamer prijsschieten, zoals-ie altijd doet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar dat moet nu dus wel. Of hij nu MP is of niet, zijn partij is de grootste en zal moeten leveren. Wat exact is mij niet duidelijk, ik betwijfel of zijn kiezers daar zelfs een antwoord op hebben maar business as usual gaat niet werken.
Tuurlijk kan dat niet, dan is binnen een maand de coalitie kapot.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doordat er nu is afgesproken dat alle partijleiders in de kamer blijven, kan het juist business as usual blijven. De PVV hoeft niet te leveren vanuit hun eigen fractie, ze kunnen iedereen naar voren schuiven die ze willen. En wanneer het kabinet er vervolgens zit, kan Wilders vanuit de kamer prijsschieten, zoals-ie altijd doet.
Die werken nog in de kassen bv, maar ook dat is natuurlijk treurig. Kost een hoop geld, levert onder aan de streep niets op en een groot deel van Oekraine is gewoon veilig. Dus opvang in eigen regio is hierin toch niet een hele gekke gedachte?quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Algehele asielstop is behoorlijk zwart/wit. Maar prima, joh, wat jij wil.
Ik vraag mij trouwens wel af hoe die enorme groep Oekrainers, de grootste groep asielzoekers, bijdraagt aan de islamisering van Nederland.
Is het niet een geweldige management truc om je grootste tegenstander mee te laten praten, zodat er achteraf geen argumenten meer zijn die tegen je gebruikt kunnen worden? Gaan we misschien toch naar het extraparlementair kabinet TimmerFrans 1, die beleid moet verdedigen dat door vier andere partijen gemaakt is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:53 schreef TheVulture het volgende:
Zolang het maar niet Mona wordt, dat zou helemaal de horror zijn, die glijdt van genot zo de hofvijver in...
Dan praat je over racisme, die idioten zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd blijvenquote:Op donderdag 14 maart 2024 10:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
[..]
Ook voor velen is niet welkom die mensen die er anders uitzien, anders kleden, anders praten.
Ik praat over discriminatie van mensen die er anders uitzien, anders kleden, anders praten. En een van de oorzaken is ook racisme.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:33 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dan praat je over racisme, die idioten zijn er altijd al geweest en zullen er ook altijd blijven
Ik denk dan ook niet dat de PVVWilders erop uit is om dit kabinet een hele lange levensduur te geven. Hoe het er verder ook uitziet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat niet, dan is binnen een maand de coalitie kapot.
Dan dondert de boel heel snel in (of uit) elkaar.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Doordat er nu is afgesproken dat alle partijleiders in de kamer blijven, kan het juist business as usual blijven. De PVV hoeft niet te leveren vanuit hun eigen fractie, ze kunnen iedereen naar voren schuiven die ze willen. En wanneer het kabinet er vervolgens zit, kan Wilders vanuit de kamer prijsschieten, zoals-ie altijd doet.
Dat zijn tijdelijke vluchtelingen onder de Richtlijn Tijdelijke Bescherming van de EU.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Algehele asielstop is behoorlijk zwart/wit. Maar prima, joh, wat jij wil.
Ik vraag mij trouwens wel af hoe die enorme groep Oekrainers, de grootste groep asielzoekers, bijdraagt aan de islamisering van Nederland.
Alsof-ie dat erg vindt? Geert wint alleen maar bij nieuwe verkiezingen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk kan dat niet, dan is binnen een maand de coalitie kapot.
Ja, dat is ook nog een mogelijkheid, hij heeft zich al eens eerder in de vingers gesneden door opinie polls voor waar aan te nemen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:35 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dan ook niet dat de PVVWilders erop uit is om dit kabinet een hele lange levensduur te geven. Hoe het er verder ook uitziet.
Kan jij beter tegen al die lui zeggen die vanuit hun geloofje homo’s in elkaar meppen en Nederlandse vrouwen uitschelden voor hoer omdat zij een topje dragen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 02:21 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nou, zeg, Krijgt iemand de kans om hier te komen wonen en te genieten van ons land, misbruikt hij nu de gastvrijheid om dit anderen pertinent te willen ontnemen. Wat wil die gene dan, alle buitenlanders terug naar herkomst? Be careful what you wish for. Nu is het de nieuwe lichting, straks is het iedereen die er al is.
Nee er is geen enkele partij die dat wil. Dat zijn leugens van de PVV.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:41 schreef Pendule het volgende:
[..]
Kan jij beter tegen al die lui zeggen die vanuit hun geloofje homo’s in elkaar meppen en Nederlandse vrouwen uitschelden voor hoer omdat zij een topje dragen.
Maar daar kijken linkse mensen niet naar. Want dat hoort zogenaamd bij de cultuur van die mensen. Een cultuur die niet relevant is in de westerse beschaafde wereld.
Er is zelfs een asielzoeker door andere ‘asielzoekers’ overgoten met kokend water omdat zij lesbisch zou zijn.
En dat soort mensen wil links heel graag in onze samenleving plaatsen, inclusief basisinkomen en woning.
Zonder tegenprestatie / integratie.
Ik snap heel goed dat de PVV dat soort mensen weg wilt hebben.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee er is geen enkele partij die dat wil. Dat zijn leugens van de PVV.
Wat de PVV daarentegen wil dat is dat mensen in jouw situatie hier per definitie niet welkom zijn. Ga dan zelf ook weg.
Domme man. Of juist geniaal. De achterban zal het slikken als zoete koek.quote:Geert Wilders vindt het „staatsrechtelijk onjuist en ondemocratisch” dat hij geen premier wordt. Dat heeft hij donderdagochtend gezegd voor aanvang van een onderhoud met informateur Kim Putters, schrijven persbureau ANP en de NOS. De partijleider van de PVV, die afgelopen november de verkiezingen won, heeft op verzoek van de NSC en VVD een stap opzijgezet in de formatie en zegt zich daarbij neer te leggen.
De PVV wil nog veel meer mensen weg hebben. Eigenlijk willen ze gewoon iedere vluchteling weg hebben, inclusief jij.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:51 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat de PVV dat soort mensen weg wilt hebben.
Als je zo goed geïntegreerd bent. Waarom vertel je dan zoveel dingen over onze politiek dit totaal niet kloppen?quote:Een verschil van mij ten opzichte van die andere mensen, is dat ik wel ben geïntegreerd.
Je hebt ideologie enkel vervangen door een andere totalitaire, feitenvrije ideologie waarmee je ons komt lastig vallen en onze samenleving wil verslechteren.quote:Ik heb de taal geleerd, afstand gedaan van mijn ideologie die nergens op slaat bij nader inzien en mee gaan doen in de Nederlandse maatschappij inclusief de cultuur die in dit land hoort.
Daar in tegen, zie jij juist dat de meeste asielzoekers zich helemaal niet aanpassen. Gewoon hun rare geloofje en cultuur willen behouden in dit land. Om vervolgens op de Nederlandse cultuur te gaan zitten zeiken.
We hebben wel Oekraïners nodig om personeelstekorten in vitale sectoren zoals de zorg en het openbaar vervoer tegen te gaan. Dus ik zie liever dat Oekraïners actief integreren in de samenleving, de taal leren en opgeleid worden tot bijvoorbeeld zorgmedewerker of buschauffeur.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:32 schreef 111210 het volgende:
[..]
Die werken nog in de kassen bv, maar ook dat is natuurlijk treurig. Kost een hoop geld, levert onder aan de streep niets op en een groot deel van Oekraine is gewoon veilig. Dus opvang in eigen regio is hierin toch niet een hele gekke gedachte?
Er is geen stok tussen de deur te krijgen bij linksen héquote:Op donderdag 14 maart 2024 11:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De PVV wil nog veel meer mensen weg hebben. Eigenlijk willen ze gewoon iedere vluchteling weg hebben, inclusief jij.
[..]
Als je zo goed geïntegreerd bent. Waarom vertel je dan zoveel dingen over onze politiek dit totaal niet kloppen?
Verder maakt het voor de PVV niet uit wat jij doet. Jij bent gewoon niet welkom volgens hun wensen.
[..]
Je hebt ideologie enkel vervangen door een andere totalitaire, feitenvrije ideologie waarmee je ons komt lastig vallen en onze samenleving wil verslechteren.
Ik ben niet links. Niet alles dat niet PVV is links. Weer zoiets waar je volstrekt niet op de hoogte blijkt te zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:11 schreef Pendule het volgende:
[..]
Er is geen stok tussen de deur te krijgen bij linksen hé
-Je steunt de PVV, die plannen hebben die onze samenleving aanzienlijk verslechterenquote:En de samenleving verslechteren is zeker niet iets waar ik schuldig aan ben. Die beschuldiging zie ik overigens als een belediging. Iemand die gewoon belasting betaald. Elke dag netjes naar zijn werk gaat en zich aan de Nederlandse cultuur en gebruiken houdt.
Nee die vinden wij niet geweldig en we willen hier geen islamitische staat.quote:Maar de figuren die vinden dat zij homo’s in elkaar mogen trappen, Vrouwen op straat lastigvallen en de heledag overlast veroorzaken in Nederland vinden jullie helemaal geweldig![]()
Als jullie zo graag de islamisering van europa willen steunen: be my guest. Ik heb gewaarschuwd. Ik weet waar ik over praat. Ik kom er zelf vandaan, ben er niet voor niks weggegaan.
Nee dat wil ik niet en daarom wil ik dus absoluut niks van de PVV weten aangezien die hier ook een niet westerse ideologie en barbaarse praktijken willen invoeren.quote:Jullie willen jullie eigen cultuur zien verdwijnen ten gunste van een niet westerse ideologie en barbaarse praktijken.
Jij wil zelf een barbaarse cultuur invoeren hier. Namelijk de PVV-ideologie.quote:Straks kan ik weer gaan vluchten vanwege mijn geaardheid omdat jullie zo graag mensen in onze samenleving willen hebben die mensen zoals ik dood willen hebben.
Hoe kan jij nou zo’n plaat voor jouw gezicht hebben. Jij ziet het gewoon niet.
De enige oplossing is gedwongen integratie van die mensen. Niks barbaarse cultuur aanhouden in Nederland.
Daarom is het ook niet overdreven om dit fascisme te noemen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:29 schreef Janneke141 het volgende:
De goedkope retoriek van Wilders (en Trump, en andere populisten) werkt, of althans: het slaat aan en mensen trappen erin (zie boven en zie de verkiezingsuitslag). Maar op het moment dat wij binnen ons lesprogramma kinderen of jongeren willen leren hoe je onwaarheden kan herkennen in uitspraken, artikelen en opinies die wel waar lijken, of welke retorische trucs er bestaan om mensen om de tuin te leiden, dan doen we aan linkse indoctrinatie en moeten er meldpunten komen.
En moet het ook geen millimeter ruimte krijgen en er ook geen millimeter aan worden toegegeven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Daarom is het ook niet overdreven om dit fascisme te noemen.
Jullie willen wel een islamitische staat. Jullie zijn tegen de enige partij die er wat tegen wilt doen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben niet links. Niet alles dat niet PVV is links. Weer zoiets waar je volstrekt niet op de hoogte blijkt te zijn.
[..]
-Je steunt de PVV, die plannen hebben die onze samenleving aanzienlijk verslechteren
-Je loopt leugens en desinformatie te verspreiden over de politiek.
Allemaal dingen waarmee je onze samenleving loopt te verslechteren.
[..]
Nee die vinden wij niet geweldig en we willen hier geen islamitische staat.
Met het verspreiden van dit soort leugens maak jij je ook weer schuldig aan het verslechteren van de samenleving.
[..]
Nee dat wil ik niet en daarom wil ik dus absoluut niks van de PVV weten aangezien die hier ook een niet westerse ideologie en barbaarse praktijken willen invoeren.
[..]
Jij wil zelf een barbaarse cultuur invoeren hier. Namelijk de PVV-ideologie.
Verder natuurlijk helemaal triest als je weer ergens anders meent zelf wel recht te hebben op asiel en die ander in dezelfde situatie niet.
Nee dat willen we niet. En geen enkele partij wil die staat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:39 schreef Pendule het volgende:
[..]
Jullie willen wel een islamitische staat. Jullie zijn tegen de enige partij die er wat tegen wilt doen.
De PVV maakt geen onderscheid, want 0 asielzoekers. Dus je bent volgens hen niet welkom.quote:En verder moet jij echt jouw mond houden met jouw ‘mensen in de zelfde situatie’ hoe durf jij dat te beweren?!
De situatie waar ik in zat is toch wel even wat anders. Die mensen komen alleen maar hier naar toe omdat zij weten dat zij hier gratis geld gaan krijgen.
Dit wil ik niet in het land halen. Zoveelste leugen.quote:Anders zou jij niet de rare cultuur meenemen die hoort in het land waar jij vandaan komt. Dat is namelijk de reden dat zo’n land zo’n kut plek is.
Mijn eigen vader wilt mij dood zien omdat ik homo en afvallig ben. Waarom zou jij dat soort gevaarlijke mensen in jouw land willen halen?
En nog meer leugens dat wij graag terrorisme willen omdat we de PVV afwijzen.quote:Vergeten wat er met Theo van Gogh is gebeurd? Wie en met welke denkwijze zou dat nou weer gedaan zijn.
Zijn wij de tramaanslag in Utrecht vergeten?
En eigenlijk zeggen alle mensen die tegen Wilders zijn ‘ja dat soort dingen willen wij graag zien in Nederland’
Laten we het vooral zo houden dat niet elke populist het stempel fascisme opgelegd krijgt en in de gevangenis gesodemierd wordt. Goddank dat we in een land leven waar je ook gewoon goedkope retoriek mag spuwen zonder Staatsgoedkeuring zeg.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:37 schreef Hexagon het volgende:
En moet het ook geen millimeter ruimte krijgen en er ook geen millimeter aan worden toegegeven.
Iedereen die fascisme verspreid moet vergelijkbaar met IS-strijders worden aangepakt.
quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:39 schreef Pendule het volgende:
Vergeten wat er met Theo van Gogh is gebeurd? Wie en met welke denkwijze zou dat nou weer gedaan zijn.
Zijn wij de tramaanslag in Utrecht vergeten?
En eigenlijk zeggen alle mensen die tegen Wilders zijn ‘ja dat soort dingen willen wij graag zien in Nederland’
https://www.volkskrant.nl(...)gt-omtzigt~b431a563/quote:Omtzigt: Wilders had wél premier kunnen worden
Volgens Pieter Omtzigt had Geert Wilders wel premier kunnen worden van een minderheidskabinet van PVV, VVD en BBB. Zijn partij NSC zou bereid zijn geweest om een dergelijk kabinet als gedoger mogelijk te maken.
Omtzigt bestrijdt daarmee de lezing van Wilders die donderdag zei dat één partij zijn premierschap heeft tegengehouden. De PVV-leider noemde dat ‘ondemocratisch’, ‘unfair’ en ‘staatsrechtelijk onjuist’.
Mona heeft mij wel verrast met haar PVV corfee de afgelopen maanden. Ik dacht dat zij net zoals Pieter een transparante weg wou belanden in plaats van oude politiek.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:08 schreef Mrmime het volgende:
Remkes enMona, beiden liever niet. Mona zal wel een leuke ministerspost krijgen denk ik.
Het idee van Pieter is dat er geen oppositie is.quote:Op woensdag 13 maart 2024 21:29 schreef Lichtloper het volgende:
Niet op de PVV stemmen staat gelijk aan een islamstaat willen. Geen leugen. Geen enkele partij gaat wat aan dit probleem willen doen. Om de simpele reden dat zij dan als Pim Fortuyn eindigen. De enige die er wat aan wilt doen is Wilders en bekoopt dit al bijna met zijn leven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee dat willen we niet. En geen enkele partij wil die staat.
Weer twee leugens waarmee je de samenleving verziekt.
[..]
De PVV maakt geen onderscheid, want 0 asielzoekers. Dus je bent volgens hen niet welkom.
[..]
Dit wil ik niet in het land halen. Zoveelste leugen.
[..]
En nog meer leugens dat wij graag terrorisme willen omdat we de PVV afwijzen.
De radicale islam is kut. Maar de PVV is minstens zo kut en daarom wil ik die hier ook niet.
Dus ja je maakt je schuldig aan meerdere dingen die je anderen verwijt
-Je hangt een radicaal autoritair gedachtegoed aan en wilt dat onze samenleving opleggen
-Je bent niet op de hoogte van onze politiek
-Je maakt mensen verdacht met leugens en beschuldigingen
Nou ja. Iedereen ontkent die gebeurtenissen maar of zegt dat het ergens anders aan heeft gelegen dan aan de massa immigratie van personen met een verwerpelijk geloof en culturele achtergrond.quote:
Als immigratie werkelijk het enige is waar je je druk om maakt...quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:11 schreef Pendule het volgende:
Jij bent voor, of tegen Nederland. Voor is PVV tegen is links of elke andere kop in het zand stekende partij.
Het is een feit dat bij de verkiezingsoverwinning het geluid van links was: Wilders mag geen premier worden, dan is het land verloren.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:15 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is zo'n gelul hè. Niet dat het wat uitmaakt, zijn vaste aanhang gelooft het toch wel.
Dat is zeker wel een leugen. Je beschuldigt iedere niet-PVV'er er nu van een islamstaat te willen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:11 schreef Pendule het volgende:
[..]
Niet op de PVV stemmen staat gelijk aan een islamstaat willen. Geen leugen. Geen enkele partij gaat wat aan dit probleem willen doen. Om de simpele reden dat zij dan als Pim Fortuyn eindigen. De enige die er wat aan wilt doen is Wilders en bekoopt dit al bijna met zijn leven.
We hebben geen puur linkse kabinetten gehad. Ik zou het geld van die inburgeringscursussen eens terugvragen als je zo slecht op de hoogte bent van hoe de politiek in elkaar zit.quote:PVV is niet autoritair. De PVV wil alleen maar de fouten herstellen waar linkse kabinetten in de jaren 60 en 70 mee zijn begonnen.
Inderdaad de PVV-ideologie hoort in landen als Rusland, Turkije of Venezuela. Vooral daar houden.quote:Nederland heeft zijn eigen cultuur, normen en waarden. Daar hoort geen vreemde verwerpelijke buitenlandse cultuur en ideologie bij.
Jij wilt hier een vreemde cultuur die een autoritaire, isolationistische staat wilt vestigen. Dat lijkt me wel een slag zorgelijker dan zwarte piet.quote:Het verdwijnen van zwarte piet is bijvoorbeeld een gevolg van het binnen halen van vreemde culturen en het toestaan van deze culturen in onze samenleving.
Ik heb geen hekel buitenlanders. Ik ben zelf een buitenlander.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:23 schreef Lt.Bookman het volgende:
[..]
Als immigratie werkelijk het enige is waar je je druk om maakt...
Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook voor een streng maar fair immigratiebeleid. Maar er zijn nog honderd andere thema's die ik belangrijk acht voor de toekomst van ons land. En op al die thema's hebben we he-le-maal niks aan de PVV.
Ik vergelijk stemmen op de PVV altijd met je huis in de fik steken omdat de koelkast kapot is. Je zet al onze normen en waarden en verworven rechten en vrijheden bij het grofvuil alleen omdat je een hekel aan buitenlanders hebt.
Het is positief en negatief. Premier Wilders was een schandvlek geweest die eeuwig in onze geschiedenisboeken had gestaan, dus ik ben blij dat ons dat, in ieder geval vooralsnog, bespaard blijft. Aan de andere kant biedt dit hem een kans om buiten schot te blijven als dit experiment een onvermijdelijke gigantische puinhoop wordt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:23 schreef Gia het volgende:
Ja, wat willen jullie nou?? Moet hij premier worden of mag hij geen premier worden?
Wat hebben linkse partijen hiermee te maken? Er zitten 4 partijen om tafel bij de informateur, zij hebben besloten dat Wilders geen premier wordt, geen van allen links.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Het is een feit dat bij de verkiezingsoverwinning het geluid van links was: Wilders mag geen premier worden, dan is het land verloren.
En nu er gekozen gaat worden voor iemand anders is het linkse geluid: Bwoah, hij neemt geen verkiezingsverantwoordelijkheid!!
Ja, wat willen jullie nou?? Moet hij premier worden of mag hij geen premier worden?
Wat een boel complete achterlijkheid is dit zeg.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:11 schreef Pendule het volgende:
[..]
Niet op de PVV stemmen staat gelijk aan een islamstaat willen. Geen leugen. Geen enkele partij gaat wat aan dit probleem willen doen. Om de simpele reden dat zij dan als Pim Fortuyn eindigen. De enige die er wat aan wilt doen is Wilders en bekoopt dit al bijna met zijn leven.
PVV is niet autoritair. De PVV wil alleen maar de fouten herstellen waar linkse kabinetten in de jaren 60 en 70 mee zijn begonnen.
Nederland heeft zijn eigen cultuur, normen en waarden. Daar hoort geen vreemde verwerpelijke buitenlandse cultuur en ideologie bij.
Jij bent voor, of tegen Nederland. Voor is PVV tegen is links of elke andere kop in het zand stekende partij.
Het verdwijnen van zwarte piet is bijvoorbeeld een gevolg van het binnen halen van vreemde culturen en het toestaan van deze culturen in onze samenleving.
Er zijn wel linkse kabinetten geweest. Neem als voorbeeld Den Uyl. Het begin van de ellende. De geschiedenislessen zijn mij wel bij gebleven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat is zeker wel een leugen. Je beschuldigt iedere niet-PVV'er er nu van een islamstaat te willen.
Mensen die dit soort beweringen verspreiden zijn minstens zo schadelijk als die radicale islam aanhangers.
[..]
We hebben geen puur linkse kabinetten gehad. Ik zou het geld van die inburgeringscursussen eens terugvragen als je zo slecht op de hoogte bent van hoe de politiek in elkaar zit.
[..]
Inderdaad de PVV-ideologie hoort in landen als Rusland, Turkije of Venezuela. Vooral daar houden.
Ga daar maar lekker asiel aanvragen als je jezelf er wel welkom vind.
[..]
Jij wilt hier een vreemde cultuur die een autoritaire, isolationistische staat wilt vestigen. Dat lijkt me wel een slag zorgelijker dan zwarte piet.
En dan beweren dat anderen achterijke ideeen willen importeren hier.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een boel complete achterlijkheid is dit zeg.
Ga zelf ook maar terug dan. Jij bracht immers ook een bepaalde cultuur naar dit land aangezien je ergens anders vandaan komt volgens jouw definities.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:34 schreef Pendule het volgende:
[..]
Er zijn wel linkse kabinetten geweest. Neem als voorbeeld Den Uyl. Het begin van de ellende. De geschiedenislessen zijn mij wel bij gebleven.
Jij hoeft niet een goede kennis van politiek te hebben om te weten dat er op één partij na, niemand is die een probleem wilt aanpakken. Het is niet voor niks dat er zoveel mensen op Wilders hebben gestemd.
En er moet hier geen vreemde cultuur komen. Die horen hier niet. Dus wat jij nu aandraagt begrijp ik niet helemaal. Het is juist de bedoeling dat de Nederlandse cultuur inclusief gebruiken dominant blijft. En dat komt nu in gevaar.
Ooit gehoord van Minderheid / meerderheid.
Zij fokken als konijnen en meer kinderen als geïntegreerde mensen / Nederlanders
Als het straks een meerderheid wordt heb jij een groot probleem.
Er valt ook geen gesprek mee te voeren zeg. Wat kan je daar als weldenkend mens nou mee? Die gast hoort in een mentale inrichting.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan beweren dat anderen achterijke ideeen willen importeren hier.
Ja, het fenomeen van de stok tussen de eigen spaken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 09:51 schreef TheVulture het volgende:
Ja natuurlijk. Want vrouwen mogen aanraken omdat zij schaars zijn gekleed en homos in elkaar slaan omdat dat een verwerpelijkheid is in een bepaalde cultuur is zeker heel normaal.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En dan beweren dat anderen achterijke ideeen willen importeren hier.
Nergens wordt hier zulke daden goedgepraat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:39 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Want vrouwen mogen aanraken omdat zij schaars zijn gekleed en homos in elkaar slaan omdat dat een verwerpelijkheid is in een bepaalde cultuur is zeker heel normaal.
Dit is wat ik dus bedoel met links. Alles maar goed willen praten. En nu beweren dat dat geen achterlijke ideeën zijn, maar een normaal westers land terug willen is dan opeens raar…
1. Was niet voluit linksquote:Op donderdag 14 maart 2024 12:34 schreef Pendule het volgende:
[..]
Er zijn wel linkse kabinetten geweest. Neem als voorbeeld Den Uyl. Het begin van de ellende. De geschiedenislessen zijn mij wel bij gebleven.
Jazeker willen anderen het aanpakken. Alleen niet op de manier die Wilders wil omdat we hier niet de ene achterlijke totalitaire ideologie willen inruilen voor de andere.quote:Jij hoeft niet een goede kennis van politiek te hebben om te weten dat er op één partij na, niemand is die een probleem wilt aanpakken. Het is niet voor niks dat er zoveel mensen op Wilders hebben gestemd.
De PVV is momenteel het grootste gevaar voor onze cultuur. Jij wilt die vreemde cultuur uit Rusland hier importeren.quote:En er moet hier geen vreemde cultuur komen. Die horen hier niet. Dus wat jij nu aandraagt begrijp ik niet helemaal. Het is juist de bedoeling dat de Nederlandse cultuur inclusief gebruiken dominant blijft. En dat komt nu in gevaar.
De cijfers spreken tegen dat die meerderheid er ooit komt.quote:Ooit gehoord van Minderheid / meerderheid.
Zij fokken als konijnen en meer kinderen als geïntegreerde mensen / Nederlanders
Als het straks een meerderheid wordt heb jij een groot probleem.
Ik heb helemaal geen cultuur meegebracht. Ik volg de Nederlandse cultuur.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ga zelf ook maar terug dan. Jij bracht immers ook een bepaalde cultuur naar dit land aangezien je ergens anders vandaan komt volgens jouw definities.
Stop met je achterlijke frames. Echt walgelijk wat je hier allemaal schrijft. Walgelijk hoe je mensen massaal in een hokje stopt.
Maar waarom blijven jullie er dan achter staan dat dit soort gedachtegoed wordt geïmporteerd.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:41 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Nergens wordt hier zulke daden goedgepraat.
Rot op met je idioterie
De politiek uit Rusland hier willen importeren is hier ook niet normaal.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:39 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Want vrouwen mogen aanraken omdat zij schaars zijn gekleed en homos in elkaar slaan omdat dat een verwerpelijkheid is in een bepaalde cultuur is zeker heel normaal.
Het is altijd de schuld van links.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:30 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat hebben linkse partijen hiermee te maken? Er zitten 4 partijen om tafel bij de informateur, zij hebben besloten dat Wilders geen premier wordt, geen van allen links.
Verdraagzaamheid. Tolerantie. Iedereen in z'n waarde laten. Ook fundamenten van de Nederlandse cultuur.quote:
De PVV wil een algehele asielstop. Dient die ook te gelden voor LHBTQ vluchtelingen die hun leven niet zeker zijn in die bepaalde culturen? Die mensen moeten we volgens jou ook de deur wijzen?quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:39 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dit is wat ik dus bedoel met links. Alles maar goed willen praten. En nu beweren dat dat geen achterlijke ideeën zijn, maar een normaal westers land terug willen is dan opeens raar…
Gastvrijheid. Tolerantie tot op zekere hoogte. Nederlanders zijn gastvrij tot jij aan hun cultuur gaat zitten.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
Verdraagzaamheid. Tolerantie. Iedereen in z'n waarde laten. Ook fundamenten van de Nederlandse cultuur.
Maar die komen hier niet. Want voordat zij de kans krijgen om asiel aan te vragen zijn zij al in elkaar gemept of weggepest door de rest van de ‘asielzoekers’quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:48 schreef probeer het volgende:
[..]
De PVV wil een algehele asielstop. Dient die ook te gelden voor LHBTQ vluchtelingen die hun leven niet zeker zijn in die bepaalde culturen? Die mensen moeten we volgens jou ook de deur wijzen?
Huh? Dus je stelt dat LHBTQ vluchtelingen hier niet komen, en draagt vervolgens een voorbeeld aan van een lesbische vrouw in een asielzoekerscentrum in Nederland?quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:53 schreef Pendule het volgende:
[..]
Maar die komen hier niet. Want voordat zij de kans krijgen om asiel aan te vragen zijn zij al in elkaar gemept of weggepest door de rest van de ‘asielzoekers’
Lees het nieuws maar eens. Wat mij is bij gebleven is het verhaal over een lesbische asielzoekster die is overgoten met kokend water door een andere asielzoeker vanwege naar geaardheid. Alle alarmbellen moeten dan toch gaan rinkelen bij een COA bijvoorbeeld. Maar nee de dader mag gewoon lekker blijven in plaats van enkeltje terug.
Zij komen hier niet meer nee. Die worden wel gewaarschuwd door de rest van de gemeenschap.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Huh? Dus je stelt dat LHBTQ vluchtelingen hier niet komen, en draagt vervolgens een voorbeeld aan van een lesbische vrouw in een asielzoekerscentrum in Nederland?
Dus volgens jou zitten er nul LHBTQ mensen in de asielprocedure?quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:57 schreef Pendule het volgende:
[..]
Zij komen hier niet meer nee. Die worden wel gewaarschuwd door de rest van de gemeenschap.
Het artikel hieronder zegt alweer genoeg.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)door-landgenoten-azc
Wat mij betreft zijn echte vluchtelingen welkom. Zoals ik al eerder had aangegeven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Maar geef eens antwoord. Moeten LHBTQ vluchtelingen hier asiel kunnen krijgen? Of toch liever een algehele asielstop zoals de PVV wil?
Dit is letterlijk het huidige beleid.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:59 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn echte vluchtelingen welkom. Zoals ik al eerder had aangegeven.
Maar wel: integreren, de taal leren op acceptabel niveau, Nederlandse cultuur leren en de normen en waarden van de Nederlandse samenleving overnemen.
Ik ben zo nichterig als het maar kan dus bij mij was het snel duidelijk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:57 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus volgens jou zitten er nul LHBTQ mensen in de asielprocedure?
(Behalve jij dan natuurlijk, toen je hier destijds binnen kwam.)
Een beleid wat niet wordt uitgevoerd. Ik zie immers genoeg mensen rondlopen die gebrekkig Nederlands spreken en hoor ook weer genoeg over homo geweld van asielzoekers.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is letterlijk het huidige beleid.
Snapt ie niet. Zal zijn culturele achtergrond wel zijn.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is letterlijk het huidige beleid.
Liever enkeltje Verenigde staten dan. Als ik terug ga naar mijn thuisland wordt ik afgemaakt omdat ik homo ben en nog erger: afstand gedaan heb van mijn geloof en daardoor wordt gezien als ‘afvallige’quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:59 schreef Frozen-assassin het volgende:
Als er al een asielstop had moeten zijn vanaf periode Den Uyl dan stel ik voor dat user Pendule op eerstvolgende vlucht terug wordt gezet. En tot die tijd in Justitieel Complex Schiphol wordt vastgezet.
De oekrainers die hier komen zijn volgens mij voornamelijk laag geschoolde mensen die het in eigen land al slecht hadden, daarom werken die allemaal in de kassen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:08 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
We hebben wel Oekraïners nodig om personeelstekorten in vitale sectoren zoals de zorg en het openbaar vervoer tegen te gaan. Dus ik zie liever dat Oekraïners actief integreren in de samenleving, de taal leren en opgeleid worden tot bijvoorbeeld zorgmedewerker of buschauffeur.
Dat het het huidige beleid is, wil niet zeggen dat het ook uitgevoerd wordt. Want blijkbaar gaat het mis. Nog genoeg niet geïntegreerde mensen te zien met vreemde culturen en geloven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:04 schreef probeer het volgende:
[..]
Snapt ie niet. Zal zijn culturele achtergrond wel zijn.
(Ja, I know. Totaal ongepast. Maar he, blijkbaar moet ik PVV-er worden omdat ik anders tegen dit land ben en een Islamitische staat wil. Dus ja, dan zal ik me dit soort 'retoriek' maar aan moeten leren ...)
Oekraïners zijn harde wel willende mensen die met flink wat lessen Nederlands en een goede opleiding nog ver kunnen komen in Nederland.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
De oekrainers die hier komen zijn volgens mij voornamelijk laag geschoolde mensen die het in eigen land al slecht hadden, daarom werken die allemaal in de kassen.
Dus die mensen integreren voor geschoolde banen waarbij je nederlands moet spreken is denk ik een utopie.
Ok, en dan dus maar een asielstop? Waardoor dus ook de echte vluchtelingen die wel integreren, niet meer toegelaten worden? De mensen zoals jij?quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:07 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dat het het huidige beleid is, wil niet zeggen dat het ook uitgevoerd wordt. Want blijkbaar gaat het mis. Nog genoeg niet geïntegreerde mensen te zien met vreemde culturen en geloven.
Leuke rubriek deel 526.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)gt-omtzigt~b431a563/
Haha, prachtig. Je als 3e partij vanaf dag 0 van de formatiegesprekken zodanig opstellen dat een meerderheidskabinet uitgesloten is, en als Geert dan loopt te huilen dat hij geen MP wordt, er een 'eigen schuld, je had ook voor de meest zwakke kabinetsvorm kunnen kiezen' achteraan gooien.quote:
Is ook de schuld van links.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:18 schreef probeer het volgende:
[..]
Haha, prachtig. Je als 3e partij vanaf dag 0 van de formatiegesprekken zodanig opstellen dat een meerderheidskabinet uitgesloten is, en als Geert dan loopt te huilen dat hij geen MP wordt, er een 'eigen schuld, je had ook voor de meest zwakke kabinetsvorm kunnen kiezen' achteraan gooien.
Ja, dat zit echt helemaal goed met de sfeer in ons aanstaande kabinet
Pieter de christendemocraat wil overduidelijk een Islamitische staat. Dat heb ik zojuist geleerd.quote:
Wat betreft de PVV niet, dus jij ook niet.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:59 schreef Pendule het volgende:
[..]
Wat mij betreft zijn echte vluchtelingen welkom. Zoals ik al eerder had aangegeven.
En ook niet de cultuur uit weer een heel ander land importeren zoals Rusland.quote:Maar wel: integreren, de taal leren op acceptabel niveau, Nederlandse cultuur leren en de normen en waarden van de Nederlandse samenleving overnemen.
Dus niet vervolgens de cultuur van het thuisland willen aanhouden en dan roepen dat vrouwen hoeren zijn en homos onrein. Want dat is wat er nu gebeurd.
Dit is toch wel heel vermoeiend aan het worden. Omtzigt gedraagt zich echt als een schijnheilige kleuter. We hoeven niet elke scheet die er op dat landgoed is gelaten te horen, als je maar laat zien dat je stappen zetquote:Op donderdag 14 maart 2024 12:02 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)gt-omtzigt~b431a563/
quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:25 schreef Japepk het volgende:
[..]
Dit is toch wel heel vermoeiend aan het worden. Omtzigt gedraagt zich echt als een schijnheilige kleuter. We hoeven niet elke scheet die er op dat landgoed is gelaten te horen, als je maar laat zien dat je stappen zet
2 kleuters.quote:Wilders die donderdag zei dat één partij zijn premierschap heeft tegengehouden
Ach het is best leuk om te oefenen kan ik uit ervaring vertellen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:04 schreef probeer het volgende:
Dus ja, dan zal ik me dit soort 'retoriek' maar aan moeten leren ...)
Morgen andere vluchtelingen dan ook naar de VS. Of ben weer enkel jij welkom?quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:06 schreef Pendule het volgende:
[..]
Liever enkeltje Verenigde staten dan. Als ik terug ga naar mijn thuisland wordt ik afgemaakt omdat ik homo ben en nog erger: afstand gedaan heb van mijn geloof en daardoor wordt gezien als ‘afvallige’
Er is nog steeds volop zwartepietenspel in Nederland, november, december.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:11 schreef Pendule het volgende:
Het verdwijnen van zwarte piet is bijvoorbeeld een gevolg van het binnen halen van vreemde culturen en het toestaan van deze culturen in onze samenleving.
Het is ook gewoon fucking schandalig dat iemand die hier als gast is toegelaten, het gore lef denkt te hebben om onze Nederlandse politiek te bekritiseren. Hij is hier verdomme dankzij mensen zoals wij; de échte Nederlanders. Het enige wat die persoon hier dient te doen, is dankbaar te zijn, zijn mond te houden, en 'ik wordt' zonder t te schrijven. Ik heb echt helemaal niets met mensen die hier binnen komen en denken de boel te mogen veranderen. Meteen uitzetten dat volk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach het is best leuk om te oefenen kan ik uit ervaring vertellen.
Ik geloof deze Jomanda direct.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
De oekrainers die hier komen zijn volgens mij voornamelijk laag geschoolde mensen die het in eigen land al slecht hadden, daarom werken die allemaal in de kassen.
200.000 Oekrainers werken in de kassen? Hoe verzin je het?quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:07 schreef 111210 het volgende:
[..]
Dus die mensen integreren voor geschoolde banen waarbij je nederlands moet spreken is denk ik een utopie.
Oekraïners, Bulgaren, Roemenen, allemaal één pot nat.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
200.000 Oekrainers werken in de kassen? Hoe verzin je het?
Probleem is meer dat de hele sector nog geen 100.000 werknemers telt en dat word alleen gehaald in piektijden, de normale bemensing is in totaal 60.000 en daarvan zijn ook nog eens een groot deel autochtone Nederlanders.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Oekraïners, Bulgaren, Roemenen, allemaal één pot nat.
https://www.gfactueel.nl/nog-meer-arbeidsmigranten-bij-tuinders/quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Probleem is meer dat de hele sector nog geen 100.000 werknemers telt en dat word alleen gehaald in piektijden, de normale bemensing is in totaal 60.000 en daarvan zijn ook nog eens een groot deel autochtone Nederlanders.
Ja, het is heel makkelijk en een beproefd recept, je kunt vluchtelingen ook vervangen door willekeurig welke groep die je tot doelwit wil maken, dat is ook heel lekker want zodra je van de vluchtelingen af bent zul je wel een nieuwe groep nodig hebben om aan te vallen. Oh, ja, die ligt al klaar, natuurlijk, moslims.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:49 schreef probeer het volgende:
[..]
https://www.gfactueel.nl/nog-meer-arbeidsmigranten-bij-tuinders/
Niet heel recent meer, maar 25% van de 800k werkt in de agrarische sector. En sure, daar zitten dan ook de boeren bij, maar boeren worden ook geterroriseerd door links, dus het ligt toch weer aan de vluchtelingen.
Ik merk dat ik er zeer snel erg goed in wordt, die PVV-denkwijze en spelling.
Ja er zijn gelukkig wel een paar eerlijke lui daar.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Ik heb nog veel hoop over de familie Wilders...Niet allemaal bullies
Ik wil graag de wielrenners nomineren.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, het is heel makkelijk en een beproefd recept, je kunt vluchtelingen ook vervangen door willekeurig welke groep die je tot doelwit wil maken, dat is ook heel lekker want zodra je van de vluchtelingen af bent zul je wel een nieuwe groep nodig hebben om aan te vallen. Oh, ja, die ligt al klaar, natuurlijk, moslims.
Doe mij maar goededoelenwervers op straatquote:Op donderdag 14 maart 2024 13:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik wil graag de wielrenners nomineren.
Toch is dat een enorm risico Tijn, vraag dat maar aan de VVD.quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Alsof-ie dat erg vindt? Geert wint alleen maar bij nieuwe verkiezingen.
D66-ersquote:Op donderdag 14 maart 2024 13:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Doe mij maar goededoelenwervers op straat
quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:59 schreef probeer het volgende:
[..]
D66-ers
(Als SP-er zit ik denk ik wel relatief veilig, de SP lijkt immers zo veel op de PVV)
En jij staat sowieso voor me in de rij naar het schavot voor de linkse landverraders!quote:
Als dat nodig is om BBB aan de macht te brengen, ja.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:02 schreef Bluesdude het volgende:
Zou Lientje akkoord gaan met Baudet als extraparlementaire minister ?
Weet ik niet. Zowel D66 als de PVV zijn door een rancuneuze oud VVD'er opgericht.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:59 schreef probeer het volgende:
[..]
D66-ers
(Als SP-er zit ik denk ik wel relatief veilig, de SP lijkt immers zo veel op de PVV)
Het is de schuld van D66 (en GL) dat de vluchtelingen onder Rutte toch nog binnen kwamen. Aldus de PVV-er.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Weet ik niet. Zowel D66 als de PVV zijn door een rancuneuze oud VVD'er opgericht.
Bleker, Keijzer, Van Haga, Eerdmans, Baudet, De Mos, Van Reyquote:Op donderdag 14 maart 2024 14:02 schreef Bluesdude het volgende:
Zou Lientje akkoord gaan met Baudet als extraparlementaire minister ?
van Haga wel ?
Nu verschillen ik en mijn broeder ook van mening op politiek vlak, maar vind het tamelijk bizar dat die Paul er een sport van maakt om zijn broer constant te bashen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Deze laatst tweet van broer Paul was geen bashen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:26 schreef Rnie het volgende:
[..]
Nu verschillen ik en mijn broeder ook van mening op politiek vlak, maar vind het tamelijk bizar dat die Paul er een sport van maakt om zijn broer constant te bashen.![]()
Hoe zal het tijdens het kerstdiner met mams gaan vraag je je af.
Dat is er niet, die twee hebben al jaren geen contact meer; vroeger wel vrij intensief.quote:Op donderdag 14 maart 2024 14:26 schreef Rnie het volgende:
Hoe zal het tijdens het kerstdiner met mams gaan vraag je je af.
Right, alle oekrainers zijn het zelfde…quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:08 schreef Pendule het volgende:
[..]
Oekraïners zijn harde wel willende mensen die met flink wat lessen Nederlands en een goede opleiding nog ver kunnen komen in Nederland.
Jeetje wat een ontzettend kortzichtig gelul. Liegen is je blijkbaar niet vreemd. Veel plezier ermee, knul!quote:Op donderdag 14 maart 2024 10:41 schreef Pendule het volgende:
[..]
Kan jij beter tegen al die lui zeggen die vanuit hun geloofje homo’s in elkaar meppen en Nederlandse vrouwen uitschelden voor hoer omdat zij een topje dragen.
Maar daar kijken linkse mensen niet naar. Want dat hoort zogenaamd bij de cultuur van die mensen. Een cultuur die niet relevant is in de westerse beschaafde wereld.
Er is zelfs een asielzoeker door andere ‘asielzoekers’ overgoten met kokend water omdat zij lesbisch zou zijn.
En dat soort mensen wil links heel graag in onze samenleving plaatsen, inclusief basisinkomen en woning.
Zonder tegenprestatie / integratie.
Leugens, en daarnaast laat jij je enorm kennen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:11 schreef Pendule het volgende:
Maar de figuren die vinden dat zij homo’s in elkaar mogen trappen, Vrouwen op straat lastigvallen en de heledag overlast veroorzaken in Nederland vinden jullie helemaal geweldig
Jeetje, laat me raden, jij bent ook fan van Trump? Lekker schreeuwen en liegen en daar dan de rest als schuldig bij zien. Jij vind een democratie en allerlei verdragen vast erg belangrijk.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:39 schreef Pendule het volgende:
Jullie willen wel een islamitische staat.
Dus je geeft iig toe dat het goedkope retoriek is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 11:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Laten we het vooral zo houden dat niet elke populist het stempel fascisme opgelegd krijgt en in de gevangenis gesodemierd wordt. Goddank dat we in een land leven waar je ook gewoon goedkope retoriek mag spuwen zonder Staatsgoedkeuring zeg.
quote:Mij baserend op de in deze informatieronde geleverde inbreng van PVV, VVD, NSC en BBB (zowel schriftelijk als in de gesprekken) gaat het daarbij om een agenda op bijvoorbeeld de volgende punten die in een volgende fase besproken kunnen worden:
• Asiel en migratie
• Stikstof, natuur, water, landbouw, visserij en voedselzekerheid
• Bestaanszekerheid, koopkracht
• Zorg
• Volkshuisvesting
• Goed bestuur
• Veiligheid
• Financiën
• Rechtsstaat
• Internationaal en vestigingsklimaat
De samenwerkende fracties willen op bovenstaande onderwerpen concrete afspraken maken over de te bereiken doelen, overeenstemming bereiken over de problemen die daarvoor moeten worden opgelost en de richting bepalen waarin die oplossing moet worden gezocht. In aanvulling daarop kan, ter overweging, een lijst gemaakt worden met thema’s waarop fracties een eigen koers willen varen en zo mogelijk afspraken maken over de wijze waarop ze met deze verschillen zullen omgaan.
quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:39 schreef Pendule het volgende:
[..]
Nou moet je je gezwets ook even aanvullen met bewijzen dat 'wij' erachter staan dat dit gedachtengoed wordt 'geïmporteerd'. Vervolgens geef je doodleuk aan dat men eigenlijk een soort van landverrader is door niet op Wilders te stemmen. Dan snap je niets van een democratie en ben je dus net zo agressief bezig als de Islam.quote:Op donderdag 14 maart 2024 12:44 schreef Pendule het volgende:
[..]
Maar waarom blijven jullie er dan achter staan dat dit soort gedachtegoed wordt geïmporteerd.
Jullie willen geen oplossing hebben maar blijven door etteren.
Ach het is voor oppositie wel mooi als er een paar voortdurend onder vuur liggen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:37 schreef Hanca het volgende:
Agema en Keijzer komen dus helaas wel aan bod...
Vrijheid van meningsuiting, ook zo'n Westers cultuur-dingetje.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:34 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Er is nog steeds volop zwartepietenspel in Nederland, november, december.
En als niet ...dit kan alleen als de Nederlanders het zelf niet meer willen doen.
Dat zijn veranderingen in de samenleving.
Is het erg als niemand meer zwartepiet wil spelen? Nee hoor...niks ergs...integendeel...dat zegt dat men niet donkere mensen willen irriteren vanwege de huidskleur.
Dat is morele vooruitgang
Hij wil helemaal niet samenwerken, zijn aanhang ook niet. Maar wel allemaal een grote mond over Nederlandse waarden en de democratie.quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Wilders heeft tot nu toe alleen dingen weggegeven die onhaalbaar waren toen hij ze opschreef en waarvan het nooit de bedoeling was dat ze uitgevoerd gingen worden. Dat is geen weggeven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:55 schreef Erik_Groen het volgende:
Wilders is een uiterst beroerde onderhandelaar. Hij heeft heel veel weggegeven (rechtstaat, internationale verdragen, Oekraïne, premierschap) maar heeft tot nu toe niks gekregen. Althans ik heb nergens gelezen welk punt van zijn verkiezingsprogramma al is binnengehaald.
Wilders heeft wel een grote bek maar hij maakt dus niks klaar. Maar dat wisten de meesten al lang.
Het is dan ook geen verrassing dat de man die iedereen heeft geschoffeerd de afgelopen decennia slecht blijkt te zijn in verbinden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:55 schreef Erik_Groen het volgende:
Wilders is een uiterst beroerde onderhandelaar. Hij heeft heel veel weggegeven (rechtstaat, internationale verdragen, Oekraïne, premierschap) maar heeft tot nu toe niks gekregen. Althans ik heb nergens gelezen welk punt van zijn verkiezingsprogramma hij heeft binnengehaald.
Wilders heeft wel een grote bek maar hij maakt dus niks klaar. Maar dat wisten de meesten al lang.
Dat zie je dus weer helemaal verkeerd.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:56 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wilders heeft tot nu toe alleen dingen weggegeven die onhaalbaar waren toen hij ze opschreef en waarvan het nooit de bedoeling was dat ze uitgevoerd gingen worden. Dat is geen weggeven.
Klopt, en hij kijkt altijd zo boos. Die man is altijd boos.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:57 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Het is dan ook geen verrassing dat de man die iedereen heeft geschoffeerd de afgelopen decennia slecht blijkt te zijn in verbinden.
Ze lijken in niks op onze Poolse arbeidsmigranten waar de PVV in 2015 nog een meldpunt voor opende?quote:Op donderdag 14 maart 2024 13:08 schreef Pendule het volgende:
[..]
Oekraïners zijn harde wel willende mensen die met flink wat lessen Nederlands en een goede opleiding nog ver kunnen komen in Nederland.
Wat is verkeerd?quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:57 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Dat zie je dus weer helemaal verkeerd.
Hanca ziet het verkeerd dat Wilders geen slechte onderhandelaar is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat is verkeerd?
Dat de dingen onhaalbaar zijn of dat hij het nooit wou laten uitvoeren?
Toch waren de meeste plannen totaal onuitvoerbaar. Dus ik begrijp wel dat sommige mensen iig twijfelen aan de intenties van Wilders. Dan nog is hij geen goede onderhandelaar.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:03 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Hanca ziet het verkeerd dat Wilders geen slechte onderhandelaar is.
Ik zei niet dat hij geen slechte onderhandelaar is, ik zei alleen dat hij nog niks heeft weggegeven.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:03 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Hanca ziet het verkeerd dat Wilders geen slechte onderhandelaar is.
Er komen nog wat nepmaatregelen bij tegen asiel, die uiteindelijk niet langs de rechter komen waardoor er minder over blijft dan het akkoord wat er afgelopen juni lag.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:02 schreef Erik_Groen het volgende:
Ik denk dat Wilders alleen het afschaffen van het eigen risico gegund wordt. Nou, daar kan je mee naar huis komen bij je achterban.
Ik denk juist dat het nog best wel lastig onderhandelen wordt met Wilders. Hij heeft nu best veel dingen opgegeven waarvan hij wist dat hij ze niet waar kon maken en nu zal hij ook wel wat willen incasseren. Daarnaast heeft hij een achterban die al blij zijn als hij op migratie en bestaanszekerheid scoort.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:57 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Dat zie je dus weer helemaal verkeerd.
Natuurlijk is het vaak goedkope retoriek, alleen wordt de PVV hier opgeblazen tot extreem-rechtse fascisten, die als IS-strijders vervolgd moeten worden en dan heb je je morele kompas toch niet helemaal lekker afgestemd wat mij betreft.quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:37 schreef Vis1980 het volgende:
Dus je geeft iig toe dat het goedkope retoriek is.
Wat ik zei, hij krijgt wellicht zijn zin met het afschaffen van het eigen risico. Misschien dat zijn vijand de NPO wordt gekortwiekt of zelfs opgeheven (dat laatste geloof ik niet echt). De rest zal hij in een extra-parlementaire context moeten binnenhalen met meerderheden in een verschillende samenstelling. De hypocriete linkse partijen die hebben aangegeven niet met Wilders te willen samenwerken zullen ongetwijfeld als schoothondjes achter hem aanlopen als er op onderwerpen iets kan worden binnengehaald.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:11 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik denk juist dat het nog best wel lastig onderhandelen wordt met Wilders. Hij heeft nu best veel dingen opgegeven waarvan hij wist dat hij ze niet waar kon maken en nu zal hij ook wel wat willen incasseren. Daarnaast heeft hij een achterban die al blij zijn als hij op migratie en bestaanszekerheid scoort.
Maar ik ben wel benieuwd hoe jij het dan ziet?
Er zal vast eens iemand zoiets gezegd hebben, maar nu pak je er een denkbeeldig iets bij om 'goedkope retoriek' ineens begrijpelijk of minder erg te maken.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk is het vaak goedkope retoriek, alleen wordt de PVV hier opgeblazen tot extreem-rechtse fascisten, die als IS-strijders vervolgd moeten worden en dan heb je je morele kompas toch niet helemaal lekker afgestemd wat mij betreft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
Wat heb je sowieso aan het opheffen van de NPO?quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:17 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Wat ik zei, hij krijgt wellicht zijn zin met het afschaffen van het eigen risico. Misschien dat zijn vijand de NPO wordt gekortwiekt of zelfs opgeheven (dat laatste geloof ik niet echt). De rest zal hij in een extra-parlementaire context moeten binnenhalen met meerderheden in een verschillende samenstelling. De hypocriete linkse partijen die hebben aangegeven niet met Wilders te willen samenwerken zullen ongetwijfeld als schoothondjes achter hem aanlopen als er op onderwerpen iets kan worden binnengehaald.
Dat mag je hebben hè, daar is weinig strafbaars aan, hooguit veel onhaalbaars.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:21 schreef Vis1980 het volgende:
Wilders heeft wel degelijk plannen die niet samengaan met onze grondwet, de EU en tallozen samenwerkingsverbanden en verdragen.
Die man is alvast een rits recurring Outlook invites aan het uitsturen waar je niet goed van wordt.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:23 schreef Raw85 het volgende:
Omtzigt die ‘gedetailleerde afspraken’ wil maken_!
Kwestie hoe je dat ziet (of graag denkt te zien).quote:Op donderdag 14 maart 2024 16:55 schreef Erik_Groen het volgende:
Wilders is een uiterst beroerde onderhandelaar. Hij heeft in korte tijd al heel veel weggegeven (rechtstaat, internationale verdragen, Oekraïne, premierschap) maar heeft tot nu toe niks gekregen. Althans ik heb nergens gelezen welk punt van zijn verkiezingsprogramma hij heeft binnengehaald.
Ik zeg toch ook nergens dat het strafbaar is, waar haal je dat dan weer vandaan? Ik geef alleen aan dat het een doodlopende weg is, waarvan iedereen de schuld krijgt, behalve degene die komt met onuitvoerbare plannen. En ik blijf mij altijd verbazen hoeveel mensen het geen reet uitmaakt of het wel uitgevoerd kan worden. Nee, dan laten we die verdragen verscheuren, maar die zijn er om iedereen te beschermen en dienen niet eventjes opzij geschoven te worden om even mensen van bepaalde afkomst weg te sturen. Het is geen advies oid.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:22 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat mag je hebben hè, daar is weinig strafbaars aan, hooguit veel onhaalbaars.
Als je eerlijk bent en verder kijkt dan vandaag is dat eigenlijk altijd het geval. We zijn allemaal maar mensen en eigenlijk is er op het moment niemand die er voor iedereen gaat zitten en het land gaat leiden, zonder daarbij alleen aan zijn belangen of partij te denken. Maar zo is het dus bijna altijd besef ik mij tegenwoordig.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kwestie hoe je dat ziet (of graag denkt te zien).
Wilders heeft helemaal "niets" noch weggegeven en zit zelf tot aan z'n pensioen honkvast in de Kamer en z'n dood opgezadeld met beveiliging.
Ik geloof waarachtig dat Wilders zelf helemaal niets ziet/zag in een premierschap waar hij alleen maar zal dienen als slagveld. Met Wilders aan de linkerkant van rechts wordt het stuk moeilijker om nationale belangen te verkwanselen. In de kamer is de macht van Wilders onweerlegbaar van invloed.
Verder vraag ik mij werkelijk af, wat en wie in de politiek wel waarmaakt ? Dit buiten wat gedoe of er een kaasprikker in de Kamer staat, de industrtie, de visserij en aandere zeggenschapszaken zoals boeren, bouwen en wonen. Ongeacht blijven we in een gaaf land wonen waar we wel moeilijk doen maar zo glad als een aal wegblijven van zorg voor elkaar.
Ik heb het ook niet over jou, maar over de kwalificaties fascisme, extreem-rechts en vervolgen als IS-strijders. Dat is extreme verdunning van die begrippen of extreem opblazen van waar Wilders voor staat en beide vervuilen de discussie gewoon. En als het in de politieke arena gebeurt, dan ben je sowieso al af.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:26 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zeg toch ook nergens dat het strafbaar is, waar haal je dat dan weer vandaan?
Als ik naar mijn dorp en omgeving kijk zijn vrijwel alle oekrainers in de kassen aan het werk, de paar iraanse gezinnen die hier ook wonen hebben huizen en autos die ik nooit zal kunnen betalenquote:Op donderdag 14 maart 2024 13:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik geloof deze Jomanda direct.
heb je ook een uitspraak over de Iraniërs?
Dat moet je dan toch even boekstaven want ik zie dat hier niemand zeggen.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:17 schreef nostra het volgende:
[..]
Natuurlijk is het vaak goedkope retoriek, alleen wordt de PVV hier opgeblazen tot extreem-rechtse fascisten, die als IS-strijders vervolgd moeten worden en dan heb je je morele kompas toch niet helemaal lekker afgestemd wat mij betreft.
Dat doet men ook niet, men probeert geregeld een nieuwe messias uit. Het lijstje is zolangzamerhand behoorlijk lang aan het worden.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Klinkt als een gigantisch experiment dat gegarandeerd snel eindigt in een tijd dat we juist behoefte hebben aan een stabiel kabinet dat aan de gang gaat met de grote problemen.
Misschien moet iedereen gewoon eens stoppen zich te laten gijzelen door die dorpsgek.
159, 160.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:34 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat doet men ook niet, men probeert geregeld een nieuwe messias uit. Het lijstje is zolangzamerhand behoorlijk lang aan het worden.
Ik kan een eind met je meekomen maar het beeld dat Wilders op dit moment van zichzelf neerzet is uiterst wankel. Zijn domme achterban zal zich nu toch vertwijfeld afvragen waar dit alles naar leidt?quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:24 schreef Vallon het volgende:
[..]
Kwestie hoe je dat ziet (of graag denkt te zien).
Wilders heeft helemaal "niets" noch weggegeven en zit zelf tot aan z'n pensioen honkvast in de Kamer en z'n dood opgezadeld met beveiliging.
Ik geloof waarachtig dat Wilders zelf helemaal niets ziet/zag in een premierschap waar hij alleen maar zal dienen als slagkipveld. Met Wilders aan de linkerkant van rechts wordt het stuk moeilijker om nationale belangen te verkwanselen. In de Kamer is de macht van Wilders onweerlegbaar van invloed.
Verder vraag ik mij werkelijk af, wat en wie in de politiek wel waarmaakt ? Dit buiten wat gedoe of er een kaasprikker in de Kamer staat, de industrie, de visserij en andere zeggenschapszaken zoals boeren, bouwen en wonen. Ongeacht blijven we in een gaaf land wonen waar we wel moeilijk doen maar zo glad als een aal wegblijven van zorg voor elkaar.
Ik gok zo dat veel van zijn electoraat toch elk jaar dat eigen risiso kwijt is dus tel uit je winst..quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:02 schreef Erik_Groen het volgende:
Ik denk dat Wilders alleen het afschaffen van het eigen risico gegund wordt. Nou, daar kan je mee naar huis komen bij je achterban.
Winst zou ik het niet noemen, kost 5-6 miljard per jaarquote:Op donderdag 14 maart 2024 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik gok zo dat veel van zijn electoraat toch elk jaar dat eigen risiso kwijt is dus tel uit je winst..
Volgens mij vinden zij het nog prima als Wilders over ze heen schijtquote:Op donderdag 14 maart 2024 17:35 schreef Erik_Groen het volgende:
[..]
Ik kan een eind met je meekomen maar het beeld dat Wilders op dit moment van zichzelf neerzet is uiterst wankel. Zijn domme achterban zal zich nu toch vertwijfeld afvragen waar dit alles naar leidt?
Dat bedoel ik, dat is veel geld voor symboliekquote:Op donderdag 14 maart 2024 17:38 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Winst zou ik het niet noemen, kost 5-6 miljard per jaar
Nah ja, het is niet symbolisch voor de mensen voor wie 400 euro veel geld is. Het probleem is alleen dat voor de meeste kiezers het geen probleem is.quote:Op donderdag 14 maart 2024 17:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, dat is veel geld voor symboliek
Zeker, je bent beter af met het compenseren van de mensen die dat elk jaar kwijt zijn. Hence symboliekquote:Op donderdag 14 maart 2024 17:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nah ja, het is niet symbolisch voor de mensen voor wie 400 euro veel geld is. Het probleem is alleen dat voor de meeste kiezers het geen probleem is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |