abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212825329
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_212825353
Enorm kwaliteitsverschil met het vodje van Plasterk, trouwens...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 14 maart 2024 @ 16:33:02 #253
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825358
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 11:39 schreef Pendule het volgende:
Jullie willen wel een islamitische staat.
Jeetje, laat me raden, jij bent ook fan van Trump? Lekker schreeuwen en liegen en daar dan de rest als schuldig bij zien. Jij vind een democratie en allerlei verdragen vast erg belangrijk.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 14 maart 2024 @ 16:37:22 #254
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825408
quote:
13s.gif Op donderdag 14 maart 2024 11:55 schreef nostra het volgende:

[..]
Laten we het vooral zo houden dat niet elke populist het stempel fascisme opgelegd krijgt en in de gevangenis gesodemierd wordt. Goddank dat we in een land leven waar je ook gewoon goedkope retoriek mag spuwen zonder Staatsgoedkeuring zeg.
Dus je geeft iig toe dat het goedkope retoriek is.
pi_212825409
Putters heeft het woord Programkabinet uitgevonden, dat bestond volgens mij nog niet. Hij wil een beknopt regeerakkoord op hoofdlijnen en qua poppetjes zou het 50/50 moeten worden: de helft wel met binding in de partijen en de andere helft niet.

Agema en Keijzer komen dus helaas wel aan bod...
pi_212825448
Dit stuk is het meest interessant:

quote:
Mij baserend op de in deze informatieronde geleverde inbreng van PVV, VVD, NSC en BBB (zowel schriftelijk als in de gesprekken) gaat het daarbij om een agenda op bijvoorbeeld de volgende punten die in een volgende fase besproken kunnen worden:
• Asiel en migratie
• Stikstof, natuur, water, landbouw, visserij en voedselzekerheid
• Bestaanszekerheid, koopkracht
• Zorg
• Volkshuisvesting
• Goed bestuur
• Veiligheid
• Financiën
• Rechtsstaat
• Internationaal en vestigingsklimaat

De samenwerkende fracties willen op bovenstaande onderwerpen concrete afspraken maken over de te bereiken doelen, overeenstemming bereiken over de problemen die daarvoor moeten worden opgelost en de richting bepalen waarin die oplossing moet worden gezocht. In aanvulling daarop kan, ter overweging, een lijst gemaakt worden met thema’s waarop fracties een eigen koers willen varen en zo mogelijk afspraken maken over de wijze waarop ze met deze verschillen zullen omgaan.
  donderdag 14 maart 2024 @ 16:44:53 #257
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825477
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 12:39 schreef Pendule het volgende:

[..]
Ja natuurlijk. Want vrouwen mogen aanraken omdat zij schaars zijn gekleed en homos in elkaar slaan omdat dat een verwerpelijkheid is in een bepaalde cultuur is zeker heel normaal.

Dit is wat ik dus bedoel met links. Alles maar goed willen praten. En nu beweren dat dat geen achterlijke ideeën zijn, maar een normaal westers land terug willen is dan opeens raar…
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 12:44 schreef Pendule het volgende:

[..]
Maar waarom blijven jullie er dan achter staan dat dit soort gedachtegoed wordt geïmporteerd.

Jullie willen geen oplossing hebben maar blijven door etteren.
Nou moet je je gezwets ook even aanvullen met bewijzen dat 'wij' erachter staan dat dit gedachtengoed wordt 'geïmporteerd'. Vervolgens geef je doodleuk aan dat men eigenlijk een soort van landverrader is door niet op Wilders te stemmen. Dan snap je niets van een democratie en ben je dus net zo agressief bezig als de Islam.
pi_212825484
Putters is toch wel een verademing na informateur Plasterk!
  donderdag 14 maart 2024 @ 16:46:16 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_212825489
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:37 schreef Hanca het volgende:

Agema en Keijzer komen dus helaas wel aan bod...
Ach het is voor oppositie wel mooi als er een paar voortdurend onder vuur liggen.
  donderdag 14 maart 2024 @ 16:47:39 #260
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825508
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Er is nog steeds volop zwartepietenspel in Nederland, november, december.
En als niet ...dit kan alleen als de Nederlanders het zelf niet meer willen doen.
Dat zijn veranderingen in de samenleving.
Is het erg als niemand meer zwartepiet wil spelen? Nee hoor...niks ergs...integendeel...dat zegt dat men niet donkere mensen willen irriteren vanwege de huidskleur.
Dat is morele vooruitgang
Vrijheid van meningsuiting, ook zo'n Westers cultuur-dingetje.
  donderdag 14 maart 2024 @ 16:50:08 #261
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825529
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:54 schreef Bluesdude het volgende:
[ x ]
Ik heb nog veel hoop over de familie Wilders...Niet allemaal bullies
Hij wil helemaal niet samenwerken, zijn aanhang ook niet. Maar wel allemaal een grote mond over Nederlandse waarden en de democratie.
pi_212825583
Ik vind dat Putters een redelijke middenweg heeft gevonden op echt een meerderheidskabinet en een echt extraparlementair kabinet waarbij bijvoorbeeld financiën een heel lastige zaak zou worden.

Of dit uiteindelijk echt voor een akkoord op hoofdlijnen gaat zorgen betwijfel ik een beetje, je moet met partijen als PVV en BBB wel gewoon een heleboel vastleggen omdat ze nou eenmaal zeer idiote plannen hebben.
pi_212825586
Wilders is een uiterst beroerde onderhandelaar. Hij heeft in korte tijd al heel veel weggegeven (rechtstaat, internationale verdragen, Oekraïne, premierschap) maar heeft tot nu toe niks gekregen. Althans ik heb nergens gelezen welk punt van zijn verkiezingsprogramma hij heeft binnengehaald.

Wilders heeft wel een grote bek maar hij maakt dus niks klaar. Maar dat wisten de meesten al lang.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_212825591
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:55 schreef Erik_Groen het volgende:
Wilders is een uiterst beroerde onderhandelaar. Hij heeft heel veel weggegeven (rechtstaat, internationale verdragen, Oekraïne, premierschap) maar heeft tot nu toe niks gekregen. Althans ik heb nergens gelezen welk punt van zijn verkiezingsprogramma al is binnengehaald.

Wilders heeft wel een grote bek maar hij maakt dus niks klaar. Maar dat wisten de meesten al lang.
Wilders heeft tot nu toe alleen dingen weggegeven die onhaalbaar waren toen hij ze opschreef en waarvan het nooit de bedoeling was dat ze uitgevoerd gingen worden. Dat is geen weggeven.
  donderdag 14 maart 2024 @ 16:57:30 #265
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825599
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:55 schreef Erik_Groen het volgende:
Wilders is een uiterst beroerde onderhandelaar. Hij heeft heel veel weggegeven (rechtstaat, internationale verdragen, Oekraïne, premierschap) maar heeft tot nu toe niks gekregen. Althans ik heb nergens gelezen welk punt van zijn verkiezingsprogramma hij heeft binnengehaald.

Het is dan ook geen verrassing dat de man die iedereen heeft geschoffeerd de afgelopen decennia slecht blijkt te zijn in verbinden.
pi_212825600
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:56 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wilders heeft tot nu toe alleen dingen weggegeven die onhaalbaar waren toen hij ze opschreef en waarvan het nooit de bedoeling was dat ze uitgevoerd gingen worden. Dat is geen weggeven.
Dat zie je dus weer helemaal verkeerd.
pi_212825616
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:57 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Het is dan ook geen verrassing dat de man die iedereen heeft geschoffeerd de afgelopen decennia slecht blijkt te zijn in verbinden.
Klopt, en hij kijkt altijd zo boos. Die man is altijd boos.
pi_212825617
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:08 schreef Pendule het volgende:

[..]
Oekraïners zijn harde wel willende mensen die met flink wat lessen Nederlands en een goede opleiding nog ver kunnen komen in Nederland.
Ze lijken in niks op onze Poolse arbeidsmigranten waar de PVV in 2015 nog een meldpunt voor opende?
  donderdag 14 maart 2024 @ 17:00:02 #269
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_212825624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:57 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Wat is verkeerd?

Dat de dingen onhaalbaar zijn of dat hij het nooit wou laten uitvoeren?
pi_212825640
Ik denk dat Wilders alleen het afschaffen van het eigen risico gegund wordt. Nou, daar kan je mee naar huis komen bij je achterban. _O-
pi_212825659
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:00 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Wat is verkeerd?

Dat de dingen onhaalbaar zijn of dat hij het nooit wou laten uitvoeren?
Hanca ziet het verkeerd dat Wilders geen slechte onderhandelaar is.
  donderdag 14 maart 2024 @ 17:05:19 #272
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825679
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:03 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Toch waren de meeste plannen totaal onuitvoerbaar. Dus ik begrijp wel dat sommige mensen iig twijfelen aan de intenties van Wilders. Dan nog is hij geen goede onderhandelaar.
pi_212825748
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:03 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Ik zei niet dat hij geen slechte onderhandelaar is, ik zei alleen dat hij nog niks heeft weggegeven.
pi_212825758
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:02 schreef Erik_Groen het volgende:
Ik denk dat Wilders alleen het afschaffen van het eigen risico gegund wordt. Nou, daar kan je mee naar huis komen bij je achterban. _O-
Er komen nog wat nepmaatregelen bij tegen asiel, die uiteindelijk niet langs de rechter komen waardoor er minder over blijft dan het akkoord wat er afgelopen juni lag.
pi_212825760
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:57 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Ik denk juist dat het nog best wel lastig onderhandelen wordt met Wilders. Hij heeft nu best veel dingen opgegeven waarvan hij wist dat hij ze niet waar kon maken en nu zal hij ook wel wat willen incasseren. Daarnaast heeft hij een achterban die al blij zijn als hij op migratie en bestaanszekerheid scoort.

Maar ik ben wel benieuwd hoe jij het dan ziet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')