abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_212825810
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:37 schreef Vis1980 het volgende:
Dus je geeft iig toe dat het goedkope retoriek is.
Natuurlijk is het vaak goedkope retoriek, alleen wordt de PVV hier opgeblazen tot extreem-rechtse fascisten, die als IS-strijders vervolgd moeten worden en dan heb je je morele kompas toch niet helemaal lekker afgestemd wat mij betreft.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
pi_212825822
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:11 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik denk juist dat het nog best wel lastig onderhandelen wordt met Wilders. Hij heeft nu best veel dingen opgegeven waarvan hij wist dat hij ze niet waar kon maken en nu zal hij ook wel wat willen incasseren. Daarnaast heeft hij een achterban die al blij zijn als hij op migratie en bestaanszekerheid scoort.

Maar ik ben wel benieuwd hoe jij het dan ziet?
Wat ik zei, hij krijgt wellicht zijn zin met het afschaffen van het eigen risico. Misschien dat zijn vijand de NPO wordt gekortwiekt of zelfs opgeheven (dat laatste geloof ik niet echt). De rest zal hij in een extra-parlementaire context moeten binnenhalen met meerderheden in een verschillende samenstelling. De hypocriete linkse partijen die hebben aangegeven niet met Wilders te willen samenwerken zullen ongetwijfeld als schoothondjes achter hem aanlopen als er op onderwerpen iets kan worden binnengehaald.
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
pi_212825839
Die dubbele ontkenningen lopen niet helemaal lekker volgens mij.
Do I wanna know?
L’État, c’est la grande fiction à travers laquelle tout le monde s’efforce de vivre aux dépens de tout le monde.
  donderdag 14 maart 2024 @ 17:21:30 #279
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825859
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Natuurlijk is het vaak goedkope retoriek, alleen wordt de PVV hier opgeblazen tot extreem-rechtse fascisten, die als IS-strijders vervolgd moeten worden en dan heb je je morele kompas toch niet helemaal lekker afgestemd wat mij betreft.
Er zal vast eens iemand zoiets gezegd hebben, maar nu pak je er een denkbeeldig iets bij om 'goedkope retoriek' ineens begrijpelijk of minder erg te maken.

Wilders heeft wel degelijk plannen die niet samengaan met onze grondwet, de EU en tallozen samenwerkingsverbanden en verdragen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_212825865
Jááá, weer een nietszeggend briefje van Dilan als update. Mét natuurlijk een volgende stap!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Do I wanna know?
  donderdag 14 maart 2024 @ 17:22:10 #281
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825866
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:17 schreef Erik_Groen het volgende:

[..]
Wat ik zei, hij krijgt wellicht zijn zin met het afschaffen van het eigen risico. Misschien dat zijn vijand de NPO wordt gekortwiekt of zelfs opgeheven (dat laatste geloof ik niet echt). De rest zal hij in een extra-parlementaire context moeten binnenhalen met meerderheden in een verschillende samenstelling. De hypocriete linkse partijen die hebben aangegeven niet met Wilders te willen samenwerken zullen ongetwijfeld als schoothondjes achter hem aanlopen als er op onderwerpen iets kan worden binnengehaald.
Wat heb je sowieso aan het opheffen van de NPO?
pi_212825868
Klinkt als een gigantisch experiment dat gegarandeerd snel eindigt in een tijd dat we juist behoefte hebben aan een stabiel kabinet dat aan de gang gaat met de grote problemen.

Misschien moet iedereen gewoon eens stoppen zich te laten gijzelen door die dorpsgek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Wienerschnitzels op 14-03-2024 17:35:27 ]
graag op anoniem
pi_212825872
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:21 schreef Vis1980 het volgende:
Wilders heeft wel degelijk plannen die niet samengaan met onze grondwet, de EU en tallozen samenwerkingsverbanden en verdragen.
Dat mag je hebben hè, daar is weinig strafbaars aan, hooguit veel onhaalbaars.
Do I wanna know?
pi_212825874
Omtzigt die ‘gedetailleerde afspraken’ wil maken :')_!
pi_212825885
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:23 schreef Raw85 het volgende:
Omtzigt die ‘gedetailleerde afspraken’ wil maken :')_!
Die man is alvast een rits recurring Outlook invites aan het uitsturen waar je niet goed van wordt.
Do I wanna know?
  donderdag 14 maart 2024 @ 17:24:25 #286
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_212825886
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 16:55 schreef Erik_Groen het volgende:
Wilders is een uiterst beroerde onderhandelaar. Hij heeft in korte tijd al heel veel weggegeven (rechtstaat, internationale verdragen, Oekraïne, premierschap) maar heeft tot nu toe niks gekregen. Althans ik heb nergens gelezen welk punt van zijn verkiezingsprogramma hij heeft binnengehaald.

Wilders heeft wel een grote bek maar hij maakt dus niks klaar. Maar dat wisten de meesten al lang.
Kwestie hoe je dat ziet (of graag denkt te zien).
Wilders heeft helemaal "niets" noch weggegeven en zit zelf tot aan z'n pensioen honkvast in de Kamer en z'n dood opgezadeld met beveiliging.

Ik geloof waarachtig dat Wilders zelf helemaal niets ziet/zag in een premierschap waar hij alleen maar zal dienen als slagkipveld. Met Wilders aan de linkerkant van rechts wordt het stuk moeilijker om nationale belangen te verkwanselen. In de Kamer is de macht van Wilders onweerlegbaar van invloed.

Verder vraag ik mij werkelijk af, wat en wie in de politiek wel waarmaakt ? Dit buiten wat gedoe of er een kaasprikker in de Kamer staat, de industrie, de visserij en andere zeggenschapszaken zoals boeren, bouwen en wonen. Ongeacht blijven we in een gaaf land wonen waar we wel moeilijk doen maar zo glad als een aal wegblijven van zorg voor elkaar.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 14 maart 2024 @ 17:26:39 #287
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825903
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:22 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat mag je hebben hè, daar is weinig strafbaars aan, hooguit veel onhaalbaars.
Ik zeg toch ook nergens dat het strafbaar is, waar haal je dat dan weer vandaan? Ik geef alleen aan dat het een doodlopende weg is, waarvan iedereen de schuld krijgt, behalve degene die komt met onuitvoerbare plannen. En ik blijf mij altijd verbazen hoeveel mensen het geen reet uitmaakt of het wel uitgevoerd kan worden. Nee, dan laten we die verdragen verscheuren, maar die zijn er om iedereen te beschermen en dienen niet eventjes opzij geschoven te worden om even mensen van bepaalde afkomst weg te sturen. Het is geen advies oid.
  donderdag 14 maart 2024 @ 17:28:59 #288
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_212825928
quote:
12s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:24 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wilders heeft helemaal "niets" noch weggegeven en zit zelf tot aan z'n pensioen honkvast in de Kamer en z'n dood opgezadeld met beveiliging.

Ik geloof waarachtig dat Wilders zelf helemaal niets ziet/zag in een premierschap waar hij alleen maar zal dienen als slagveld. Met Wilders aan de linkerkant van rechts wordt het stuk moeilijker om nationale belangen te verkwanselen. In de kamer is de macht van Wilders onweerlegbaar van invloed.

Verder vraag ik mij werkelijk af, wat en wie in de politiek wel waarmaakt ? Dit buiten wat gedoe of er een kaasprikker in de Kamer staat, de industrtie, de visserij en aandere zeggenschapszaken zoals boeren, bouwen en wonen. Ongeacht blijven we in een gaaf land wonen waar we wel moeilijk doen maar zo glad als een aal wegblijven van zorg voor elkaar.
Als je eerlijk bent en verder kijkt dan vandaag is dat eigenlijk altijd het geval. We zijn allemaal maar mensen en eigenlijk is er op het moment niemand die er voor iedereen gaat zitten en het land gaat leiden, zonder daarbij alleen aan zijn belangen of partij te denken. Maar zo is het dus bijna altijd besef ik mij tegenwoordig.
pi_212825957
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:26 schreef Vis1980 het volgende:
Ik zeg toch ook nergens dat het strafbaar is, waar haal je dat dan weer vandaan?
Ik heb het ook niet over jou, maar over de kwalificaties fascisme, extreem-rechts en vervolgen als IS-strijders. Dat is extreme verdunning van die begrippen of extreem opblazen van waar Wilders voor staat en beide vervuilen de discussie gewoon. En als het in de politieke arena gebeurt, dan ben je sowieso al af.
Do I wanna know?
pi_212825960
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 13:36 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Ik geloof deze Jomanda direct. :')

heb je ook een uitspraak over de Iraniërs?
Als ik naar mijn dorp en omgeving kijk zijn vrijwel alle oekrainers in de kassen aan het werk, de paar iraanse gezinnen die hier ook wonen hebben huizen en autos die ik nooit zal kunnen betalen
pi_212825965
quote:
7s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:17 schreef nostra het volgende:

[..]
Dat moet je dan toch even boekstaven want ik zie dat hier niemand zeggen.

Wat wel gebeurt is dat men PVV uitspraken en programma's aanhaalt. Wat daar instaat is voor rekening van de PVV, lijkt mij en daar mag de PVV dan ook op beoordeeld worden

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2024 17:35:16 ]
pi_212825970
De Oekraïners hier in het Westland zijn inderdaad vaak gewoon in de handarbeid aan het werk - waar bijzonder weinig mis mee is - maar ook veelvuldig gewoon in design of engineering van de kassen. Het werkethos is in ieder geval bijzonder hoog. N=1.
Do I wanna know?
pi_212825971
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Klinkt als een gigantisch experiment dat gegarandeerd snel eindigt in een tijd dat we juist behoefte hebben aan een stabiel kabinet dat aan de gang gaat met de grote problemen.

Misschien moet iedereen gewoon eens stoppen zich te laten gijzelen door die dorpsgek.
Dat doet men ook niet, men probeert geregeld een nieuwe messias uit. Het lijstje is zolangzamerhand behoorlijk lang aan het worden.
pi_212825976
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat doet men ook niet, men probeert geregeld een nieuwe messias uit. Het lijstje is zolangzamerhand behoorlijk lang aan het worden.
159, 160.
Do I wanna know?
pi_212825985
quote:
12s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:24 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik geloof waarachtig dat Wilders zelf helemaal niets ziet/zag in een premierschap waar hij alleen maar zal dienen als slagkipveld. Met Wilders aan de linkerkant van rechts wordt het stuk moeilijker om nationale belangen te verkwanselen. In de Kamer is de macht van Wilders onweerlegbaar van invloed.

Verder vraag ik mij werkelijk af, wat en wie in de politiek wel waarmaakt ? Dit buiten wat gedoe of er een kaasprikker in de Kamer staat, de industrie, de visserij en andere zeggenschapszaken zoals boeren, bouwen en wonen. Ongeacht blijven we in een gaaf land wonen waar we wel moeilijk doen maar zo glad als een aal wegblijven van zorg voor elkaar.
Ik kan een eind met je meekomen maar het beeld dat Wilders op dit moment van zichzelf neerzet is uiterst wankel. Zijn domme achterban zal zich nu toch vertwijfeld afvragen waar dit alles naar leidt?
Ik discrimineer niet, voor mij zijn alle mensen met een rare mening gelijk
  Forum Admin donderdag 14 maart 2024 @ 17:36:08 #296
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_212825988
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:02 schreef Erik_Groen het volgende:
Ik denk dat Wilders alleen het afschaffen van het eigen risico gegund wordt. Nou, daar kan je mee naar huis komen bij je achterban. _O-
Ik gok zo dat veel van zijn electoraat toch elk jaar dat eigen risiso kwijt is dus tel uit je winst..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_212826004
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2024 17:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik gok zo dat veel van zijn electoraat toch elk jaar dat eigen risiso kwijt is dus tel uit je winst..
Winst zou ik het niet noemen, kost 5-6 miljard per jaar ;)

Ik vind het een prima plan, overigens, 400 euro extra die wij niet nodig hebben, daar kunnen we toch weer aardig de Voedselbank van steunen.

De rekening zal vast niet bij ons terecht gaan komen.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2024 17:40:09 ]
  donderdag 14 maart 2024 @ 17:38:42 #298
12221 Tijn