https://www.bd.nl/politie(...)etsvoorstel~a83331c1quote:Het kabinet wil in het bevolkingsregister het woord ‘moeder’ vervangen door de term ‘ouder uit wie het kind is geboren’. De orthodox-christelijke SGP is boos: eerder zei het kabinet zelf dat zo’n aanpassing ‘niet wenselijk’ was.
Volgens SGP-Kamerlid André Flach wordt ‘een uiterst gevoelige wijziging’ door het kabinet ‘weggemoffeld’. De wijziging staat namelijk in een zogenoemde verzamelwet, een wet waarmee in één klap meerdere aanpassingen aan bestaande wetten worden gedaan. Het gaat in deze wet vooral om ‘verschrijvingen’, ‘gebreken’ en ‘onjuiste verwijzingen’ die worden rechtgezet – zo wordt bijvoorbeeld een puntkomma veranderd in een komma.
In de ambtelijke adviezen aan de minister over het wetsvoorstel staat onder het kopje ‘politieke context’ dat het ‘niet in de lijn der verwachting’ ligt dat ‘dit tot veel discussie in de Kamer zal leiden’. ,,Het wetsvoorstel bevat enkel technische wijzigingen”, schrijven ambtenaren aan minister Hugo de Jonge (Binnenlandse Zaken, CDA).
Flach spreekt echter van ‘een verregaande inhoudelijke wijziging’. ,,Het is buitengewoon kwalijk dat de regering deze aanpassing in een verzamelwet heeft verstopt.” De SGP’er wil een debat met De Jonge.
De wijziging is volgens de toelichting bij het wetsvoorstel het gevolg van een eerdere aanpassing van het besluit burgerlijke stand uit 2022. Toen werd er een uitzondering mogelijk voor transgender personen die een kind krijgen, bijvoorbeeld iemand die nog wel de biologische geslachtskenmerken heeft van een vrouw, maar juridisch al als man staat geregistreerd. In dat geval komt op de geboorteakte geen ‘moeder’ te staan, maar ‘ouder uit wie het kind is geboren’.
Destijds benadrukte het kabinet juist dat er geen andere aanpassingen in wetten nodig waren. Toenmalig minister Sander Dekker voor Rechtsbescherming schreef dat het ‘niet proportioneel is’ om het afstammingsrecht ‘verdergaand aan te passen’. ,,De ouder uit wie het kind geboren wordt, is in vrijwel alle gevallen een vrouw.”
Sekseneutraal
Het kabinet vindt dat ook in de Wet basisregistratie personen ‘een sekseneutrale terminologie’ moet worden gehanteerd, vandaar nu de aanpassing. Volgens Flach is dat juist in tegenspraak met eerdere uitspraken van het kabinet.
Hij wijst erop dat het kabinet in 2021 nog schreef dat ‘het schrappen van de aanduiding ‘moeder’ (en ‘vader’) niet wenselijk’ is. Als reden werd genoemd dat ‘voor veel ouders de juridische duiding van ‘moeder’ van betekenis is’. Flach: ,,Nu willen ze de aanduiding toch voor iedereen schrappen, terwijl er voor een kleine groep al een oplossing is.”
Het ministerie van Binnenlandse Zaken zegt niet te kunnen reageren op de vraag waarom het woord ‘moeder’ nu toch in een wet wordt geschrapt terwijl het kabinet eerder stelde dit niet te gaan doen. ,,De SGP heeft ook Kamervragen gesteld en dan mogen we geen antwoord geven op vragen van de pers”, zegt een woordvoerder. ,,Het parlement moet eerst worden beantwoord.
Formeel stelde de SGP geen Kamervragen, maar plaatste de partij in een schriftelijke inbreng vraagtekens bij het wetsvoorstel. Wanneer minister De Jonge daarop reageert, is onbekend.
Eeuwenlang
De SGP hecht vanwege de christelijke achtergrond zeer aan het gebruik van het woord ‘moeder’ en vindt dat de term ‘een emotionele lading’ heeft. Volgens Flach wordt er al ‘eeuwenlang’ gekozen om in wetten de moeder te koppelen aan het kind. ,,De meest directe lijn naar het kind is via de moeder.”
Het SGP-Kamerlid ziet ‘een ideologische agenda’ in nu de voorgestelde wijziging. ,,Dit staat symbool voor een bredere beweging die vindt dat woorden als man, vrouw, vader en moeder weggedrukt moet worden uit het publieke domein.”
"Populisme (van het Latijnse populus, volk) is een manier van communiceren en van politiek bedrijven waarin de centrale tegenstelling die tussen het vermeende volk en de vermeende elite is en waarbij de populist de kant van het volk kiest."quote:
Waarom? De term blijft gewoon.quote:
Degene die een kind baart is de moeder. Dat is bij alle diersoorten zo, waarom zou dat bij de mens dan anders moeten heten? Dat een moeder zich man voelt, dat kan. Maar het blijft de moeder van het kind. Dat 'het' zich wil laten aanspreken als 'papa' moet 'het' ook zelf weten, maar het blijft de moeder.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja prima, maar de wet is er voor iedereen dus wordt er een zo'n breed en accuraat mogelijk taalgebruik nagestreefd. "We hebben altijd moeder gezegd dus moet het altijd moeder blijven" is geen argument.
[..]
Ik vergelijk slechts het aanspreken en de overeenkomst daartussen, en dat is in wezen niet anders. Tenzij je aan het woord moeder meer waarde toekent dan het woord man of vrouw.
Voor nu, maar we hebben het ook bij BLM gezien: dat kleine groepje blijft zeuren. Net zolang tot ze hun zin krijgen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:52 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
dit verhaal is al lang en breed teruggetrokken
Omdat ze betrapt werden ja.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:52 schreef Ikbenookeenklant het volgende:
dit verhaal is al lang en breed teruggetrokken
Er zijn ook diersoorten waarbij de man kan baren toch?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:52 schreef Gia het volgende:
Degene die een kind baart is de moeder. Dat is bij alle diersoorten zo
Jij mag jezelf ook gewoon vrouw of moeder noemen. Alleen de wet moet rekening houden met iedereen. Ouder uit wie het kind is geboren is net wat accurater dan moeder.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:43 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dus jij mag jezelf een man en vader noemen en vrouwen moeten alles maar accepteren en zichzelf anders gaan noemen omdat ze anders transfoob zijn?
quote:Op maandag 4 maart 2024 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jij mag jezelf ook gewoon vrouw of moeder noemen. Alleen de wet moet rekening houden met iedereen. Ouder uit wie het kind is geboren is net wat accurater dan moeder.
Ja, zeepaardjes. Dat is inderdaad een uitzondering. Maar dan is het in dat geval de vader en nog steeds niet het zeepaardje dat de kinderen uitgezaaid heeft.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn ook diersoorten waarbij de man kan baren toch?
Toch vreemd om te zien dat dit woke-geluid dan zoveel weerklank vindt binnen de politiek en besluitvorming.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat valt wel mee. Het gros van Nederland moet niks van woke hebben; dit gedram kan nog even duren maar geheid dat het een keer klaar is en ook deze hype weer overwaait.
Nee, het is altijd de moeder, ook al voelt die zich man.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jij mag jezelf ook gewoon vrouw of moeder noemen. Alleen de wet moet rekening houden met iedereen. Ouder uit wie het kind is geboren is net wat accurater dan moeder.
Het systematisch zoeken naar problemen, zoals Etto woke omschreef (ik quote een beetje vrij nu), dat vind ik wel typisch iets voor populisten. Of woke daaronder valt weer ik niet, ik weet niet eens wie of wat onder woke valt. Woke lijkt me tegenwoordig meer een scheldwoord dan echt een hanteerbaar begrip.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:51 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
"Populisme (van het Latijnse populus, volk) is een manier van communiceren en van politiek bedrijven waarin de centrale tegenstelling die tussen het vermeende volk en de vermeende elite is en waarbij de populist de kant van het volk kiest."
Lijkt mij het tegenovergestelde van woke, woke is een kleine groep die hun zin doordrukt.
Jij hoeft jezelf niet zo te noemen maar de wet mag dat wel en technisch gezien klopt het gewoon en omschrijf je daar net wat meer mensen mee.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Degene die een kind baart is de moeder. Dat is bij alle diersoorten zo, waarom zou dat bij de mens dan anders moeten heten? Dat een moeder zich man voelt, dat kan. Maar het blijft de moeder van het kind. Dat 'het' zich wil laten aanspreken als 'papa' moet 'het' ook zelf weten, maar het blijft de moeder.
Ik vind het van de zotte dat alles qua taalgebruik maar aangepast moet worden door een klein groepje mensen dat zich 'anders' voelt.
Ook qua huidskleur mag je jezelf niet meer 'blank' noemen. Ik ben een blanke moeder en ik weiger mezelf een 'wit persoon die een kind gebaard heeft' te noemen.
Nee, ik heb al duizend keer uitgelegd wat woke is (gebaseerd op primaire bronnen):quote:Op maandag 4 maart 2024 11:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het systematisch zoeken naar problemen, zoals Etto woke omschreef (ik quote een beetje vrij nu), dat vind ik wel typisch iets voor populisten. Of woke daaronder valt weer ik niet, ik weet niet eens wie of wat onder woke valt. Woke lijkt me tegenwoordig meer een scheldwoord dan echt een hanteerbaar begrip.
Je moet wat, met je 'inclusie'-obsessie.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jij hoeft jezelf niet zo te noemen maar de wet mag dat wel en technisch gezien klopt het gewoon en omschrijf je daar net wat meer mensen mee.
Makkelijk lullen als je zelf niet als man die raak geschoten heeft word genoemd en er van je verwacht word dat je jezelf ook zo gaat noemen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Met 'moeder' omschrijf je precies de groep mensen die een kind gebaard hebben. Of de vrouw die een kind geadopteerd heeft. Mannen kunnen geen kinderen baren, alleen vrouwen kunnen dat. En ja, vrouwen die zich man voelen, kunnen dat ook, maar het blijven moeders. Hoe ze zich door het kind laten noemen, moeten ze helemaal zelf weten. Maar naar mijn mening hoeft het bevolkingsregister daar niet voor aangepast te worden.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:56 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Jij hoeft jezelf niet zo te noemen maar de wet mag dat wel en technisch gezien klopt het gewoon en omschrijf je daar net wat meer mensen mee.
De vrouw is bij woke sowieso de lul, altijd.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Makkelijk lullen als je zelf niet als man die raak geschoten heeft word genoemd en er van je verwacht word dat je jezelf ook zo gaat noemen.
Er lijkt niet voldoende draagvlak te zijn voor deze wijziging dus wat dat betreft goed dat dit er op dit moment niet doorheen komt. Neemt niet weg dat dit heel erg uit de onderbuik komt en niet gebaseerd is op logica of feiten.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
Accurater![]()
En op herhaling, uit het stuk:
Als reden werd genoemd dat 'voor veel ouders de juridische duiding van 'moeder' van betekenis is'.
Die moeten gewoon niet zo zeuren met hún gevoel.
Persoon die raak geschoten heeft, bedoel je. Vader mag ook niet meer, want stel dat die zich als vrouw identificeert!quote:Op maandag 4 maart 2024 11:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Makkelijk lullen als je zelf niet als man die raak geschoten heeft word genoemd en er van je verwacht word dat je jezelf ook zo gaat noemen.
Die Verwendung des Wortes „Mof“ durch diese Partei beleidigt mich.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:50 schreef ToT het volgende:
Kabinet wil het woord ‘moeder’ schrappen, SGP boos: ‘Weggemoffeld in wetsvoorstel’
Feiten en logica...quote:Op maandag 4 maart 2024 12:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Er lijkt niet voldoende draagvlak te zijn voor deze wijziging dus wat dat betreft goed dat dit er op dit moment niet doorheen komt. Neemt niet weg dat dit heel erg uit de onderbuik komt en niet gebaseerd is op logica of feiten.
Zo ongeveer zou ik woke ook best kunnen omschrijven. Alleen als je bijvoorbeeld zegt dat transgenders niet gediscrimineerd moeten worden (alleszins een redelijke bewering), dan schreeuwt het halve forum dat je woke bent dus in die zin is de term wel een beetje vernageld.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:58 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, ik heb al duizend keer uitgelegd wat woke is (gebaseerd op primaire bronnen):
Het a priori en automatisch toekennen van eigenschappen aan mensen op basis van vaststaande zaken als ras, geslacht, seksuele voorkeur met bijpassend eveneens a priori en automatisch dader- dan wel slachtofferprofiel.
Heerlijk mensen die een ander verwijten van bekrompenheid maar zichzelf niet willen aanpassen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je moet wat, met je 'inclusie'-obsessie.
quote:Op maandag 4 maart 2024 12:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De vrouw is bij woke sowieso de lul, altijd.
Biologie niet. Gender en identiteit wel.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:02 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Feiten en logica...
Biologie is ook een gevoel ja.
Dat bedoelde ik ook.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Persoon die raak geschoten heeft, bedoel je. Vader mag ook niet meer, want stel dat die zich als vrouw identificeert!
Ik vind dat niemand gediscrimineerd moet worden. Iemand die zich van het andere geslacht voelt ook niet. Maar dat staat los van het bevolkingsregister!quote:Op maandag 4 maart 2024 12:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zo ongeveer zou ik woke ook best kunnen omschrijven. Alleen als je bijvoorbeeld zegt dat transgenders niet gediscrimineerd moeten worden (alleszins een redelijke bewering), dan schreeuwt het halve forum dat je woke bent dus in die zin is de term wel een beetje vernageld.
Ik blijf dat echt een fucking beledigende term vinden!quote:Op maandag 4 maart 2024 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat niemand gediscrimineerd moet worden. Iemand die zich van het andere geslacht voelt ook niet. Maar dat staat los van het bevolkingsregister!
Ik vind het al van de zotte dat in mijn ziekenhuis bij etniciteit op een formulier, tegenwoordig, wit wordt ingevuld.
Mensen die dat willen kunnen nu al aangeven dat ze zich ouder uit wie het kind is geboren willen noemen. Dus moeder hoeft niet geschrapt te worden.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Ik kras het dan door en maak er 'blank' van. Ik ben niet wit. Eerder 'beige'.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik blijf dat echt een fucking beledigende term vinden!
Als kind was ik altijd erg bleek en ik haatte het als men mij wit noemde.
Het lijkt er soms wel eens op dat een bepaalde groep erop uit is om het westen te verzwakken met al deze onzin.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:46 schreef matigeuser het volgende:
De Russen komen niet meer bij van het lachen.
En ik ben een boze witte heteroseksuele cis-gendered man!quote:Op maandag 4 maart 2024 12:07 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, vind ik ook. Ik kras het dan door en maak er 'blank' van. Ik ben niet wit. Eerder 'beige'.
quote:Op maandag 4 maart 2024 12:09 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Het lijkt er soms wel eens op dat een bepaalde groep erop uit is om het westen te verzwakken .et al deze onzin.
En de 'progressieven' met een hekel aan hun eigen volk staan er bij te juichen
Ah kijk daar heb je het alweer.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Zo ongeveer zou ik woke ook best kunnen omschrijven. Alleen als je bijvoorbeeld zegt dat transgenders niet gediscrimineerd moeten worden (alleszins een redelijke bewering), dan schreeuwt het halve forum dat je woke bent dus in die zin is de term wel een beetje vernageld.
Ik zie vooral mensen weggezet worden als transfoob wanneer ze weigeren met deze waanzin mee te doen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:02 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ook zoiets idd.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Je bent ook niet wit, gewoon blank.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:06 schreef ToT het volgende:
[..]
Klopt, en dat geldt ook voor vrouwen die zich moeder noemen en voelen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:03 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Biologie niet. Gender en identiteit wel.
In een koelcel met een kaartje aan je grote teenquote:Op maandag 4 maart 2024 12:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Je bent ook niet wit, gewoon blank.
Wit is iemand die ziek is, buikgriep en dergelijke.
Zet dan ras of nationaliteit op het formulier, hoe is etniciteit relevant?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind dat niemand gediscrimineerd moet worden. Iemand die zich van het andere geslacht voelt ook niet. Maar dat staat los van het bevolkingsregister!
Ik vind het al van de zotte dat in mijn ziekenhuis bij etniciteit op een formulier, tegenwoordig, wit wordt ingevuld.
Zolang hij zelf maar man en vader genoemd word dan kan het hem gewoon niet schelen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, en dat geldt ook voor vrouwen die zich moeder noemen en voelen.
Het wil maar niet echt binnenkomen wel?
Dan zou zwart ook niet meer gebruikt moeten worden.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:13 schreef Haags het volgende:
[..]
Je bent ook niet wit, gewoon blank.
Wit is iemand die ziek is, buikgriep en dergelijke.
Nou, die woke shit zie je met name in de Angelsaksische landen en in de EU.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:39 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Zijn er landen die dat niet zijn? En zo ja: welke?
Daar ging toevallig op nu.nl ook een bericht over vandaag.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Vroeger als je iemand zwart noemde was dat discriminatie.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Dan zou zwart ook niet meer gebruikt moeten worden.
Het wil bij jou niet binnenkomen dat de wetgeving een zo accuraat mogelijk beschrijving wil geven omdat de wet er voor iedereen is. Ouder omvat meer mensen waar het om gaat dan moeder (zelfde geldt voor vader). Betekent niet dat moeder fout is voor de mensen die zich als moeder identificeren. Betekent ook niet dat ouder fout is of dat moeder gebruikt moét worden.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt, en dat geldt ook voor vrouwen die zich moeder noemen en voelen.
Het wil maar niet echt binnenkomen wel?
Misschien omdat het bot overkomt, net als wit.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vroeger als je iemand zwart noemde was dat discriminatie.
Nee. Het is stupide. Moeder is in 100% van de gevallen accuraat. Dat er een enkeling is die deze term niet gewenst vindt is vers twee. Daar is echter al lang aan tegemoet gekomen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:53 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Lijkt me wel.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:20 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Misschien omdat het bot overkomt, net als wit.
Bij bepaalde onderzoeken schijnt het wel relevant te zijn in het ziekenhuis, bijvoorbeeld omdat donkere mensen vaak meer spiermassa hebben.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:14 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Zet dan ras of nationaliteit op het formulier, hoe is etniciteit relevant?
En als blijkt dat je Turks bent dan verontschuldigen ze zich alsof wit een belediging is.
Ja, en voor het gros der mensheid is dat vader of moeder.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het wil bij jou niet binnenkomen dat de wetgeving een zo accuraat mogelijk beschrijving wil geven omdat de wet er voor iedereen is. Ouder omvat meer mensen waar het om gaat dan moeder (zelfde geldt voor vader). Betekent niet dat moeder fout is voor de mensen die zich als moeder identificeren. Betekent ook niet dat ouder fout is of dat moeder gebruikt moét worden.
Geen idee wat ze er dan op zetten. Ik heb in zo'n leefstijlprogramma gezeten met elke 4 maanden een dexa-scan. Op die papieren stond 'etniciteit' en daarachter bij mij dus: wit.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:14 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Zet dan ras of nationaliteit op het formulier, hoe is etniciteit relevant?
En als blijkt dat je Turks bent dan verontschuldigen ze zich alsof wit een belediging is.
En de bedoeling is dat dit dus NIET meer MAG.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het wil bij jou niet binnenkomen dat de wetgeving een zo accuraat mogelijk beschrijving wil geven omdat de wet er voor iedereen is. Ouder omvat meer mensen waar het om gaat dan moeder (zelfde geldt voor vader). Betekent niet dat moeder fout is voor de mensen die zich als moeder identificeren. Betekent ook niet dat ouder fout is of dat moeder gebruikt moét worden.
Blank is nu 'wit' en zwart is nu 'mensen van kleur'quote:Op maandag 4 maart 2024 12:20 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Misschien omdat het bot overkomt, net als wit.
Of in de meeste andere talen. Dat gezeur over blank en wit is echt een typisch Nederlands dingetje. Wit en blank zijn synoniemen en werden vroeger ook beide gebruikt voor huidskleur, totdat er een onderscheid ontstond en blank de standaard werd. Beide zijn correct.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef Alarmonoff het volgende:
[..]
Behalve in het Engels.
Je geeft met je reactie precies weer wat ik bedoelde te zeggen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:11 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ah kijk daar heb je het alweer.
Een aantal transgenders voelt zich niet goed, doen boehoe en dan moeten er benamingen aangepast worden waardoor er nog meer mensen zich beledigd voelen. Maar DIE mensen mogen niks zeggen want dat ben je transfoob.
Bek dicht houden en je noemen zoals wij willen anders worden we boos.
Heerlijke instelling.
Dat interesseert veel mensen niet. Het vlees moet wel betaalbaar blijven hè.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:21 schreef Aberkullie het volgende:
Adema heeft deze week wat rechten voor dieren geschrapt, waarom is iedereen daar niet over aan het schuimbekken??
Oja we moeten wel kunnen blijven barbecueën.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat interesseert veel mensen niet. Het vlees moet wel betaalbaar blijven hè.
Ik gok zo dat veel mensen die hier reageren ook anti vegan enz zijn.
Niet echt; de ene is gecriminaliseerd.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Of in de meeste andere talen. Dat gezeur over blank en wit is echt een typisch Nederlands dingetje. Wit en blank zijn synoniemen en werden vroeger ook beide gebruikt voor huidskleur, totdat er een onderscheid ontstond en blank de standaard werd. Beide zijn correct.
Niet echt, ik lust nauwelijks vlees want de structuur en smaak vind ik niet prettig.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ah, kijk, hier hebben we de misvatting. Van wie mag dat niet meer? Ben bang dat je gevallen bent voor anti-woke propaganda...quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En de bedoeling is dat dit dus NIET meer MAG.
... aldus Ronald, die volledig het genderradicalisme heeft omarmd.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah, kijk, hier hebben we de misvatting. Van wie mag dat niet meer? Ben bang dat je gevallen bent voor anti-woke propaganda...
Precies! Ook dat komt in gevaar, dat recht.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:24 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oja we moeten wel kunnen blijven barbecueën.
Ik ben niet anti-vegan, maar als er gepreekt gaat worden (daar houden sommigen nogal van), dan kun je weerwoord verwachten. En verwacht ook niet teveel van aanpassingen in het menu, want zaken als speciaal 'vegan' wijn halen valt bij mij onder spijkers op laag water zoeken.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Barbecueën heb ik al helemaal een liederlijke hekel aan... De stank, dat rondzeulen met papieren bordjes, de rotzooi.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Precies! Ook dat komt in gevaar, dat recht.
Ik ben niet bezig om te bepalen hoe anderen moeten leven zich moeten noemen voelen of wat dan ook.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je geeft met je reactie precies weer ik bedoelde te zeggen.
Het enige dat ik schreef is dat transgenders niet gediscrimineerd moeten worden, de rest verzin jij er zelf helemaal bij.
Bedankt voor je aanmatigende reactie, uitstekend voorbeeld van hoe makkelijk mensen vanwege een alleszins redelijke opmerking diep de woke hoek ingedrukt worden.
Daarom is die term ook onbruikbaar, het is een soort scheldwoord.
Ik ook niet, dat heb je helemaal zelf verzonnen en je hebt ook niets om te draaien waar dat uit blijkt.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ben niet bezig om te bepalen hoe anderen moeten leven zich moeten noemen voelen of wat dan ook.
Je draait alles nou om.
quote:Op maandag 4 maart 2024 12:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah, kijk, hier hebben we de misvatting. Van wie mag dat niet meer? Ben bang dat je gevallen bent voor anti-woke propaganda...
Volgens mij had Gizmo het niet specifiek over jou.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ook niet, dat heb je helemaal zelf verzonnen en je hebt ook niets om te draaien waar dat uit blijkt.
Waarom? Niemand is anti-woke. Iemand mag zich best non-binair voelen. Waarom zou je daar op tegen zijn. Ze moeten alleen niet verlangen dat iedereen als geslachtsloos in het bevolkingsregister moet staan, om het voor iedereen geldig te laten zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou persoonlijk.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ook niet, dat heb je helemaal zelf verzonnen en je hebt ook niets om te draaien waar dat uit blijkt.
Precies dat ja.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Niemand is anti-woke. Iemand mag zich best non-binair voelen. Waarom zou je daar op tegen zijn. Ze moeten alleen niet verlangen dat iedereen als geslachtsloos in het bevolkingsregister moet staan, om het voor iedereen geldig te laten zijn.
Overigens vind ik het voldoende als in het bevolkingsregister de mogelijkheid bestaat tussen 'man', 'vrouw' en 'anders'. Meer smaken hoeven er niet te zijn. Op de 'kaart' van een kind kan prima 'vader' en 'moeder' staan, ook al staat een van beide als 'anders' te boek.
In geval van 2 homovaders, kan er op de 'kaart' van het kind ook prima 'vader 1' en 'vader 2' staan.
Fijn, vandaar dat ik het gevoel had een compleet ander gesprek te voeren.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou persoonlijk.
Jij ook veel plezier, ik zal ook weer andere dingen gaan doen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Fijn, vandaar dat ik het gevoel had een compleet ander gesprek te voeren.
Ik ga even naar buiten, ik ben vrij vandaag, wandeling maken. Veel plezier met de discussie verder 👍
Dat wordt toch ook niet meer gebruikt? Noem jij mensen zwart?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef Alarmonoff het volgende:
Oh, really? Heb je daar wat literatuur over?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat gezeur over blank en wit is echt een typisch Nederlands dingetje. Wit en blank zijn synoniemen en werden vroeger ook beide gebruikt voor huidskleur
Toen ik op de havo zat (35 jaar geleden of zo) ging de hele klas over de zeik toen ik het woord "neger" gebruikte.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vroeger als je iemand zwart noemde was dat discriminatie.
Deze leraarquote:Op maandag 4 maart 2024 12:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Toen ik op de havo zat (35 jaar geleden of zo) ging de hele klas over de zeik toen ik het woord "neger" gebruikte.
Gelukkig zei de leraar dat het een heel normale term was, en hij snapte de ophef niet.
Bijv.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, really? Heb je daar wat literatuur over?
En Sylvana Simons (een 50-plusser) is "een meisje van kleur".quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Blank is nu 'wit' en zwart is nu 'mensen van kleur'
Meneer Kos, leraar Nederlands!quote:
Duidelijk verhaal.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Bijv.
https://onzetaal.nl/taalloket/wit-en-blank
quote:Sommige media kiezen sinds (ongeveer) 2016 bewust voor wit in plaats van blank als benaming voor de ‘roze’ huidskleur: de witte bevolking, witte boeren in Zimbabwe. Deze keuze valt op. Dat is een normaal verschijnsel als een woord anders wordt gebruikt dan lange tijd gebruikelijk is geweest. In dit geval geldt dat extra sterk doordat de keuze voor wit of blank verweven is met politiek gevoelige thema’s.
Nee.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Deze wereld van haat en verderf heeft woke nodig.
Hoezo, we hebben jou toch?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Deze wereld van haat en verderf heeft woke nodig.
Ik ben maar een onderdeel in de strijd tegen haat en onverdraagzaamheid.quote:
Elk ding wordt aangegrepen om de eigen agenda door te drukken. In jouw post zie ik al enkele voorbeelden.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:03 schreef ToT het volgende:
In Amerika zijn er ook al mannen als transfoob afgeschilderd (en ik geloof zelfs aangeklaagd) omdat geen seks wilden hebben met "een vrouw met een penis".
Het is echt een glijdende schaal.
En aan de andere kant heb je weer de opmars van de islam die veel dingen al snel verwerpelijk vindt.
En dan heb je die "Queers for Palestine" die het weer voor moslims in het algemeen opnemen (niet alleen degenen in dit specifieke conflict).
Het is allemaal één grote clusterfuck.
De meeste mensen vinden het wel prima dat er transgenders zijn en weet ik veel wat nog meer.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ben maar een onderdeel in de strijd tegen haat en onverdraagzaamheid.
Dan ben je al goed bezig.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ben maar een onderdeel in de strijd tegen haat en onverdraagzaamheid.
Precies, daarom doe ik gewoon mijn ding en maak ik me niet druk over labels. Maar ik ben van de "oude" generatie waar je juist jezelf was en niet het labeltje. Tegenwoordig is dat juist wel het belangrijkste. Zoveel mogelijk stickertjes plakken.quote:
Op die manier zorgen ze er juist voor dat er mensen gaan haten.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:07 schreef ToT het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden het wel prima dat er transgenders zijn en weet ik veel wat nog meer.
Het zijn juist de wokies die aan cancel-culture doen als ze het niet met je eens zijn enzo.
quote:Op maandag 4 maart 2024 13:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Elk ding wordt aangegrepen om de eigen agenda door te drukken. In jouw post zie ik al enkele voorbeelden.
Go woke, go broke.
En nee, ik ga ook geen seks hebben met een "vrouw met een penis", dat is een man.
Het gaat tegenwoordig echt nergens meer over.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Precies, daarom doe ik gewoon mijn ding en maak ik me niet druk over labels. Maar ik ben van de "oude" generatie waar je juist jezelf was en niet het labeltje. Tegenwoordig is dat juist wel het belangrijkste. Zoveel mogelijk stickertjes plakken.
Het slaat uiteindelijk allemaal nergens op idd. Maar vooral het uitwissen van termen en de newspeak stoort mij heel erg. Moeder is zo'n woord. Heeft een lading, een waarde. Nu ben je als vrouw gereduceerd tot "persoon die heeft gebaard" of iets dergelijks.
Dit dus!quote:Op maandag 4 maart 2024 13:08 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Op die manier zorgen ze er juist voor dat er mensen gaan haten.
Zonde, het hoeft helemaal niet.
Dat idd.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit dus!
How do you fight racism? Stop talking about it!
Denk dat het juist heel erg belangrijk is om er wel over in gesprek te blijven….quote:Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit dus!
How do you fight racism? Stop talking about it!
quote:Op maandag 4 maart 2024 13:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat idd.
Ze strijden om gelijkheid die er allang is.
De woke-brigade roept dan wel heel hard dat ze tegen haat. onverdraagzaamheid e.d. zijn, maar zien zelf niet in dat ze dit ook voortbrengen. Toen dit nog onbekend was, waren er veel minder problemen dan nu. En je gaat mij niet wijsmaken dat dit al niet veel eerder bestond.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig echt nergens meer over.
Strafbaar stellen als je de verkeerde pronouns gebruikt enzo....en sommigen wisselen continu van pronouns en je moet daar in mee gaan enzo.
Morgan Freeman is het niet met je eens.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het juist heel erg belangrijk is om er wel over in gesprek te blijven….
Want als er over wordt gezwegen bestaat het immers in de ogen van sommigen niet (meer).
En nu heb je "Ik ben Sterre de transgender".quote:Op maandag 4 maart 2024 13:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De woke-brigade roept dan wel heel hard dat ze tegen haat. onverdraagzaamheid e.d. zijn, maar zien zelf niet in dat ze dit ook voortbrengen. Toen dit nog onbekend was, waren er veel minder problemen dan nu. En je gaat mij niet wijsmaken dat dit al niet veel eerder bestond.
Vroeger had je zelfs liedjes: "IK BEN EEN TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANSSEKSUEEL!!!", het was zowat een carnavalshit!
"De ouder uit wie jij geboren bent is een HOER!!!!"quote:Op maandag 4 maart 2024 13:19 schreef benhorse het volgende:
Hoe moeten we nou mensen op straat uitschelden dan?
Dat bekt wel lekker.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:20 schreef ToT het volgende:
[..]
"De ouder uit wie jij geboren bent is een HOER!!!!"
Ja rond 5 december.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:40 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Dat wordt toch ook niet meer gebruikt? Noem jij mensen zwart?
Dat doe je niet door mensen al a priori weg te zetten als racist omdat ze toevallig een bepaald kleurtje hebben. De woke-methode, aldus.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het juist heel erg belangrijk is om er wel over in gesprek te blijven….
Want als er over wordt gezwegen bestaat het immers in de ogen van sommigen niet (meer).
Jij leeft duidelijk in je eigen, denkbeeldige wereldje.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:59 schreef ChevyCaprice het volgende:
Zo’n stuk laat maar mooi zien dat de politiek (gelukkig) een stapje voorloopt op de bevolking.
quote:Op maandag 4 maart 2024 13:22 schreef ToT het volgende:
[..]
In het Engels dan? "Parent out of whom you were born FUCKER!!!"
Ik ben niet van cancel maar wel van het sociaal maatschappelijke vooruitgangquote:Op maandag 4 maart 2024 13:07 schreef ToT het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden het wel prima dat er transgenders zijn en weet ik veel wat nog meer.
Het zijn juist de wokies die aan cancel-culture doen als ze het niet met je eens zijn enzo.
Ik ook.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ben niet van cancel maar wel van het sociaal maatschappelijke vooruitgang
Dat is geen mens, dat is een begrip.quote:
Wordt met een hoofdletter geschreven. En stout!quote:En soedanezen.
Ik weet niet wat woke precies is. Maar zou het niet oké vinden als we niet meer over racisme of mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren mogen praten, enkel alleen om af te zeiken. Laten we vooral in gesprek blijven met elkaar.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doe je niet door mensen al a priori weg te zetten als racist omdat ze toevallig een bepaald kleurtje hebben. De woke-methode, aldus.
Vroeger werd je keihard uitgelachen om dat soort dingen. En terecht.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig echt nergens meer over.
Strafbaar stellen als je de verkeerde pronouns gebruikt enzo....en sommigen wisselen continu van pronouns en je moet daar in mee gaan enzo.
Die sloten ze op in een dwangbuis...quote:Op maandag 4 maart 2024 13:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vroeger werd je keihard uitgelachen om dat soort dingen. En terecht.
Wat voor sommigen vooruitgang is, is voor anderen een achteruitgang.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Praten is prima, maar piepkleine minderheidsgroepen moeten geen enorme eisen stellen aan de rest van de maatschappij.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat woke precies is. Maar zou het niet oké vinden als we niet meer over racisme of mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren mogen praten, enkel alleen om af te zeiken. Laten we vooral in gesprek blijven met elkaar.
Wat dat is?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat woke precies is. Maar zou het niet oké vinden als we niet meer over racisme of mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren mogen praat, enkel alleen om af te zeiken. Laten we vooral in gesprek blijven met elkaar.
quote:Op maandag 4 maart 2024 13:08 schreef ToT het volgende:
[..]Check het Youtube kanaal van Isaac Butterfield; die heeft heel veel filmpjes gemaakt over dit soort onderwerpen en hij is nou niet bepaald genuanceerd in zijn meningen!
Met erover praten is niks mis. Het is meer dat het zo geforceerd wordt door bepaalde mensen, wat niet nodig is. Zoals ik al zei: vroeger had je dit soort mensen ook en was er ook racisme. Nu leven we in een tijd waarin iedereen hard kan schreeuwen op (kots) social media als iets ze niet aanstaan. En wordt het veel meer naar de voorgrond geduwd, op een verkeerde manier.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik weet niet wat woke precies is. Maar zou het niet oké vinden als we niet meer over racisme of mensen die vinden dat ze in een verkeerd lichaam zijn geboren mogen praten, enkel alleen om af te zeiken. Laten we vooral in gesprek blijven met elkaar.
Wat een drama maak je er zelf eigenlijk van. Hoeveel ervaring hebben mensen nu met bijvoorbeeld werken met een transgender collega en dat er dit soort problemen op het werk voorkomen met die collega?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:27 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat voor sommigen vooruitgang is, is voor anderen een achteruitgang.
Drama lopen schoppen omdat een vent in een jurkje met meneer aangesproken wordt.
"IT'S MA'AM!!!"
Tijdens een vergadering: "Okay guys, please pay attention."
- "Can we please stop with this gendered language? It's PEOPLE!"
(Tot er eentje begint te blèren dat-ie zich als kat identificeert natuurlijk, maar daar heb ik nog geen serieus voorbeeld van gezien.)
Ow, ook gezien dat iemand zich gediscrimineerd voelde omdat ze een aandoening zou hebben waarbij ze geen besef van tijd had, en werkgevers enzo hadden daar maar rekening mee te houden!
ff lekker 3 uur te laat op het werk komen, 5 kwartier werken, naar huis gaan en verwachten dat je voor 8 uur betaald wordt enzo.
Idem bij ons. Goeie kerel, en werkt hard.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een drama maak je er zelf eigenlijk van. Hoeveel ervaring hebben mensen nu met bijvoorbeeld werken met een transgender collega en dat er dit soort problemen op het werk voorkomen met die collega?
Ik heb een transgender collega en we praten er bijna nooit over, hij hoort er gewoon bij net als de rest en vraagt niet meer aandacht of whatever.
Maar veel mensen dus die het anders ervaren met transgenders? Ik hoor graag ervaringen ipv de oordelen die maar voorbij blijven komen.
Dat is de kift.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat een drama maak je er zelf eigenlijk van. Hoeveel ervaring hebben mensen nu met bijvoorbeeld werken met een transgender collega en dat er dit soort problemen op het werk voorkomen met die collega?
Ik heb een transgender collega en we praten er bijna nooit over, hij hoort er gewoon bij net als de rest en vraagt niet meer aandacht of whatever.
Maar veel mensen dus die het anders ervaren met transgenders? Ik hoor graag ervaringen ipv de oordelen die maar voorbij blijven komen.
Wat is precies de vooruitgang in dit?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat woord kan ook niet meer...quote:
Zo zijn er wel meer groepen die wat roepen waar ik het niet mee eens ben.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:28 schreef ToT het volgende:
[..]
Praten is prima, maar piepkleine minderheidsgroepen moeten geen enorme eisen stellen aan de rest van de maatschappij.
Ja zoals ik al eerder zei: volgens sommigen moet je er eerst persoonlijk hevig overlast van ondervinden voordat je er een mening over mag hebben. Dan vraag ik me dus af naar welke standpunten men van politieke partijen kijkt met stemmen. Heeft alles van die partij betrekking op jouw eigen persoonlijke wereldje? Of kijk je verder dan je neus lang is en kijkt naar hoe een trend zich in de toekomst kan voortzetten als er niet ingegrepen wordt?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat er o.a. ook op mijn werkplaats een gesubsidieerde D&I club rondhangt die mensen probeert te indoctrineren en ook nul tegengeluid duldt. Die geld en tijd opslokt voor een eigen hobby en werkelijk de hele werksfeer weet te vergifitigen met gedram, gezeik en geklaag.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer groepen die wat roepen waar ik het niet mee eens ben.
Op wat voor manier wordt je in je dagelijks leven belemmerd door bijvoorbeeld een sylvana Simons?
Volgens mij dicht je haar veel meer macht toe dan ze werkelijk heeft in deze maatschappij.
Alles wat je aandacht geeft groeit.
Ik was allang vertrokken. Mensen gaan niet bepalen hoe ik over iets moet denken in hun ogen.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat er o.a. ook op mijn werkplaats een gesubsidieerde D&I club rondhangt die mensen probeert te indoctrineren en ook nul tegengeluid duldt.
Kijk, ik ken diverse moslims die prima lui zijn en waar ik heel goed mee overweg kan, maar dat betekent neit dat ik de verislamisering van Europa nou zo keihard toejuich.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zo zijn er wel meer groepen die wat roepen waar ik het niet mee eens ben.
Op wat voor manier wordt je in je dagelijks leven belemmerd door bijvoorbeeld een sylvana Simons?
Volgens mij dicht je haar veel meer macht toe dan ze werkelijk heeft in deze maatschappij.
Alles wat je aandacht geeft groeit.
Ik laat me niet wegjagen. Integendeel. Ik verzamel vooral.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik was allang vertrokken. Mensen gaan niet bepalen hoe ik over iets moet denken in hun ogen.
Als ze allemaal waren als je collega, hadden we heel deze discussie niet. Dat zijn ze dus niet, het is niet een homogene groep, zie het ook niet als zodanig.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat je niet iedereen meteen in een hokje zetquote:Op maandag 4 maart 2024 13:32 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Wat is precies de vooruitgang in dit?
Wat de woke-brigade dus ook doet met mensen die hun visie niet delen.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dat je niet iedereen meteen in een hokje zet
Het zijn ook vaak niet in dit geval de transgenders zelf die er een probleem van maken.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat is dus precies wat woke doetquote:Op maandag 4 maart 2024 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Geen ideequote:Op maandag 4 maart 2024 13:39 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wat de woke-brigade dus ook doet met mensen die hun visie niet delen.
Hier ook; dat hele D&I team bestaat in de top voornamelijk uit roomblanke lieden. Zo grappig.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:39 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Het zijn ook vaak niet in dit geval de transgenders zelf die er een probleem van maken.
Een aantal maar net als met die kozp en BLM troep, je ziet heel vaak blanke mensen erbij razen en schelden tegen andere blanke mensen dat ze een racist zijn. (Apart om te zien).
In mijn geval. ..... Ik heb een hekel aan dit groepje mensen die andere mensen dingen op willen dringen, niet aan trangenders of wie dan ook.
Ah vandaar dat er dagelijks nieuwe hokjes bijkomen, van cis tot neopronouns, die gedurende de dag kunnen veranderen en je MOET respecteren.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Lijkt me zeer belangrijk om er over te blijven praten, maar dat hele woke gebeuren is wel wat doorgeslagen her en der hoor. En het probleem is ook dat het allemaal vrij selectief is.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Vooruitziende blik noemen we datquote:Op maandag 4 maart 2024 13:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah vandaar dat er dagelijks nieuwe hokjes bijkomen, van cis tot neopronouns, die gedurende de dag kunnen veranderen en je MOET respecteren.
Echt, jullie hebben echt geen idee wat voor rabbit hole er achter de genderdiscussie zit, had iemand er jaaaren geleden maar eens een topic over geopend. in BNW uiteraard want deze ongein zou nooit en te nimmer naar Nederland komen.
Well, here we are.
Dit jaquote:Op maandag 4 maart 2024 13:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me zeer belangrijk om er over te blijven praten, maar dat hele woke gebeuren is wel wat doorgeslagen her en der hoor. En het probleem is ook dat het allemaal vrij selectief is.
Kijk naar LGBTQ. Moet iedereen maar begrijpen en je word enorm snel in een hokje gegooid als je er een mening over hebt met wat nuance, of die botst met de politiek correcte/woke mening; maar je hoort die lui bijna nooit als er weer eens een homo daadwerkelijk is gediscrimineerd door een moslim. Discriminatie bespreekbaar maken is fantastisch en nuttig, maar de groepen die daadwerkelijk de meeste intolerantie tonen worden een beetje ontzien. Dat moet vooral niet benoemd worden, want het is veel nuttiger om door te slaan en je vooral te richten op de mensen die LGBTQ eigenlijk best prima vinden, maar op enkele onderwerpen gewoon iets anders denken.
Om er nog maar over te zwijgen dat racisme op huidskleur allerlei kanten op gaat. People of color die blanke mensen discrimineren of doen alsof hun huidskleur zoveel beter is doen we niet moeilijk over, maar oh wee, als het de andere kant op gebeurd. Racisme is in geen enkel geval goed te keuren; ongeacht je huidskleur en als we al praten over racisme moeten we wel het hele plaatje meenemen.
Die grens mag je altijd nog gewoon zelf bepalen, maar om rekening te houden vind ik altijd nog goed. En woke gaat niet alleen om hij/zij, maar ook om goede werkomgevingquote:Op maandag 4 maart 2024 13:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah vandaar dat er dagelijks nieuwe hokjes bijkomen, van cis tot neopronouns, die gedurende de dag kunnen veranderen en je MOET respecteren.
Echt, jullie hebben echt geen idee wat voor rabbit hole er achter de genderdiscussie zit, had iemand er jaaaren geleden maar eens een topic over geopend. in BNW uiteraard want deze ongein zou nooit en te nimmer naar Nederland komen.
Well, here we are.
Als je je te druk maakt over pronouns?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:43 schreef Harvest89 het volgende:
Deeltje twee alweer.
Als je je hier zo druk om gaat maken hebben we het gewoon te goed en is er toch misschien weer een wereldoorlogje nodig.
Nee, woke is de nieuwe invulling van een klassenmaatschappij, op basis van je kleur of wie je neukt krijg je automatisch meer of minder "rechten".quote:Op maandag 4 maart 2024 13:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die grens mag je altijd nog gewoon zelf bepalen, maar om rekening te houden vind ik altijd nog goed. En woke gaat niet alleen om hij/zij, maar ook om goede werkomgeving
lolquote:Op maandag 4 maart 2024 13:44 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Die grens mag je altijd nog gewoon zelf bepalen, maar om rekening te houden vind ik altijd nog goed. En woke gaat niet alleen om hij/zij, maar ook om goede werkomgeving
wat is er mis met hokjes? Mensen zijn sociale dieren en als zodanig werken hokjes makkelijk. het word problematisch als hokjes worden uitgesloten.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:38 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Het is heel veel stoken en onrust veroorzaken.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hier ook; dat hele D&I team bestaat in de top voornamelijk uit roomblanke lieden. Zo grappig.
Leuke inhoudquote:
quote:Op maandag 4 maart 2024 13:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Lijkt me zeer belangrijk om er over te blijven praten, maar dat hele woke gebeuren is wel wat doorgeslagen her en der hoor. En het probleem is ook dat het allemaal vrij selectief is.
Kijk naar LGBTQ. Moet iedereen maar begrijpen en je word enorm snel in een hokje gegooid als je er een mening over hebt met wat nuance, of die botst met de politiek correcte/woke mening; maar je hoort die lui bijna nooit als er weer eens een homo daadwerkelijk is gediscrimineerd door een moslim. Discriminatie bespreekbaar maken is fantastisch en nuttig, maar de groepen die daadwerkelijk de meeste intolerantie tonen worden een beetje ontzien. Dat moet vooral niet benoemd worden, want het is veel nuttiger om door te slaan en je vooral te richten op de mensen die LGBTQ eigenlijk best prima vinden, maar op enkele onderwerpen gewoon iets anders denken. En dat zeg ik als homo zijnde. Meeste mensen vinden het prima dat je je leven leeft; het geweld en intolerantie komt toch echt voornamelijk uit één hoek, maar daar sluiten we de ogen voor, terwijl we die groep ondertussen massaal binnen blijven halen.
Om er nog maar over te zwijgen dat racisme op huidskleur allerlei kanten op gaat. People of color die blanke mensen discrimineren of doen alsof hun huidskleur zoveel beter is doen we niet moeilijk over, maar oh wee, als het de andere kant op gebeurd. Racisme is in geen enkel geval goed te keuren; ongeacht je huidskleur en als we al praten over racisme moeten we wel het hele plaatje meenemen.
Ja, die heb ik al zes posts daarvoor gegeven.quote:
Soms zit het heel hoog he Harvest?quote:
Ik heb er ook goede ervaringen mee.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zullen we dat moeders ook vragen aleer ze gebombardeerd worden tot 'persoon die baart'?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb er ook goede ervaringen mee.
Gewoon vragen hoe de persoon aangesproken wil worden en klaar.
Kijk je eigen tirades in deze reeks eens terug.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Soms zit het heel hoog he Harvest?
Het zijn alleen geen tirades, het zijn inhoudelijke reacties op een nieuwsbericht.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kijk je eigen tirades in deze reeks eens terug.
Ongezonde obsessie hoor. Met je "het zit heel hoog"
Ah de oude "jij post erover op FOK! en maakt je dus druk en ik post erover op FOK! en ik maak me dus niet druk" taktiek.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:51 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kijk je eigen tirades in deze reeks eens terug.
Ongezonde obsessie hoor. Met je "het zit heel hoog"
Ga je gang.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we dat moeders ook vragen aleer ze gebombardeerd worden tot 'persoon die baart'?
Weg ermee.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:50 schreef ToT het volgende:
De SGP hecht vanwege de christelijke achtergrond zeer aan het gebruik van het woord ‘moeder’
Altijd leuk als er minderheden met elkaar botsen. Een homo die gediscrimineerd of aangevallen word door een moslim die alleen maar zichzelf wil zijn en zijn geloof volgt. Welke persoon kan je dan het beste steunen als je zo politiek correct mogelijk wil zijn? Vraag me af of er een tabel is ergens over welke volgorde je aan moet houden. Lijkt me zo verwarrend als je dat allemaal moet onthoudenquote:Op maandag 4 maart 2024 13:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, woke is de nieuwe invulling van een klassenmaatschappij, op basis van je kleur of wie je neukt krijg je automatisch meer of minder "rechten".
In Amerika heb je idd al "Birthing person". Is in veel ziekenhuizen al de standaard term daar.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:51 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zullen we dat moeders ook vragen aleer ze gebombardeerd worden tot 'persoon die baart'?
En dat gaat overwaaien.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:55 schreef ToT het volgende:
[..]
In Amerika heb je idd al "Birthing person". Is in veel ziekenhuizen al de standaard term daar.
Oeh, ik ben voor 97,9 % Noord- en West-Europees. Bijna een rasechte Nederlandse.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:17 schreef ToT het volgende:
Aan de andere kant moet het ook weer niet doorschieten; in Engeland, maar ook Amerika en Canada maak je bij bepaalde functies al geen kans op die baan als je weinig pigment in je huid hebt zitten.
En dan heb je zoals in het vorig deeltje ook genoemd werd dat onverbouwde kerels in wc's en kleedkamers van meisjes mogen komen, vrouwensporten die gedomineerd worden door kerels enz.quote:
Poging 2, pas nog het "foutje" met hij/zij/hen.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Poging 1 is al mislukt.
Daar gaat deze hele discussie over.
Waarbij Caroline belachelijk werd gemaakt dat ze er zo moeilijk over deed, ja.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Poging 2, pas nog het "foutje" met hij/zij/hen.
Ow ja.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Poging 2, pas nog het "foutje" met hij/zij/hen.
Daar maak je een foutje in je gedachte.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:01 schreef HeatWave het volgende:
Heel toevallig dat het juist foutjes zijn die 1 op 1 gelinked kunnen worden met de zogenaamde ESG score, maar das toeval.
Een Nederlands ras bestaat niet.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Oeh, ik ben voor 97,9 % Noord- en West-Europees. Bijna een rasechte Nederlandse.
Ik zie er geen gevaar in.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:33 schreef ToT het volgende:
[..]
Ja zoals ik al eerder zei: volgens sommigen moet je er eerst persoonlijk hevig overlast van ondervinden voordat je er een mening over mag hebben. Dan vraag ik me dus af naar welke standpunten men van politieke partijen kijkt met stemmen. Heeft alles van die partij betrekking op jouw eigen persoonlijke wereldje? Of kijk je verder dan je neus lang is en kijkt naar hoe een trend zich in de toekomst kan voortzetten als er niet ingegrepen wordt?
Dat ontken ik nergens, maar we hebben het nu toch over waar dit topic over gaat: het schrappen van het woord moeder, wat toch niet gaat gebeuren.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Kijk naar LGBTQ. Moet iedereen maar begrijpen en je word enorm snel in een hokje gegooid als je er een mening over hebt met wat nuance, of die botst met de politiek correcte/woke mening; maar je hoort die lui bijna nooit als er weer eens een homo daadwerkelijk is gediscrimineerd door een moslim. Discriminatie bespreekbaar maken is fantastisch en nuttig, maar de groepen die daadwerkelijk de meeste intolerantie tonen worden een beetje ontzien. Dat moet vooral niet benoemd worden, want het is veel nuttiger om door te slaan en je vooral te richten op de mensen die LGBTQ eigenlijk best prima vinden, maar op enkele onderwerpen gewoon iets anders denken. En dat zeg ik als homo zijnde. Meeste mensen vinden het prima dat je je leven leeft; het geweld en intolerantie komt toch echt voornamelijk uit één hoek, maar daar sluiten we de ogen voor, terwijl we die groep ondertussen massaal binnen blijven halen.
Dat dus.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb er ook goede ervaringen mee.
Gewoon vragen hoe de persoon aangesproken wil worden en klaar.
Gallier dan? Of wie leefden er hier in Brabant, heel vroeger.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:04 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Een Nederlands ras bestaat niet.
Wel mensen die in Nederland wonen.
Ja, het was echt allemaal een ''foutje'' hoor. Nee, ze zijn betrapt en proberen terug te krabbelen omdat er toch iets meer commentaar op kwam dan verwacht.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:05 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
[..]
Dat ontken ik nergens, maar we hebben het nu toch over waar dit topic over gaat: het schrappen van het woord moeder, wat toch niet gaat gebeuren.
[..]
Belgen misschien.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Gallier dan? Of wie leefden er hier in Brabant, heel vroeger.
Dat volk heette toen ook nog geen Belgen, i.e.g.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Belgen misschien.
Galliers waren een soort Kelten die vooral in het huidige Frankrijk zaten.
quote:Op maandag 4 maart 2024 14:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Belgen misschien.
Galliers waren een soort Kelten die vooral in het huidige Frankrijk zaten.
quote:Gallia est omnis divisa in partes tres, quarum unam incolunt Belgae, aliam Aquitani, tertiam qui ipsorum lingua Celtae, nostra Galli appellantur.
(...)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae, propterea quod a cultu atque humanitate provinciae longissime absunt
Zou ik ook zeggen, als je ziet hoe schuimbekkend er wordt gereageerd.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, het was echt allemaal een ''foutje'' hoor. Nee, ze zijn betrapt en proberen terug te krabbelen omdat er toch iets meer commentaar op kwam dan verwacht.
Het is in principe ook niet wereldschokkend. Het wordt door bepaalde clubs en groepen wereldschokkend gemaakt. En dat is nergens voor nodig.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen, als je ziet hoe schuimbekkend er wordt gereageerd.
Ik vind het allemaal niet zo wereldschokkend.
Dat jij het niet wereldschokkend vind betekent niet dat anderen er dan ook zo in hoeven te staan. Dat is niet meteen schuimbekken. Je zou maar eens een mening over de maatschappij hebben; dan is het meteen ''waar maak je je druk om'' of ''schuimbekken''. Nee, het is een andere mening, that's it.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen, als je ziet hoe schuimbekkend er wordt gereageerd.
Ik vind het allemaal niet zo wereldschokkend.
Zelfde als net; persoon X post pro en is dus kalm en rationeel, persoon Y post anti en maakt zich dus druk en bekt schuim.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat jij het niet wereldschokkend vind betekent niet dat anderen er dan ook zo in hoeven te staan. Dat is niet meteen schuimbekken. Je zou maar eens een mening over de maatschappij hebben; dan is het meteen ''waar maak je je druk om'' of ''schuimbekken''. Nee, het is een andere mening, that's it.
Het was geen foutje, dit was gewoon het plan totdat ze betrapt werden en het net even iets meer gedoe gaf dan verwacht. En dan nu doen alsof ze het echt niet van plan waren en dat de mensen die er een mening over durven te hebben zich aanstellen.
Ik denk dat ik in het vorige topic vaak genoeg netjes uit heb gelegd hoe ik denk.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat jij het niet wereldschokkend vind betekent niet dat anderen er dan ook zo in hoeven te staan. Dat is niet meteen schuimbekken. Je zou maar eens een mening over de maatschappij hebben; dan is het meteen ''waar maak je je druk om'' of ''schuimbekken''. Nee, het is een andere mening, that's it.
Het was geen foutje, dit was gewoon het plan totdat ze betrapt werden en het net even iets meer gedoe gaf dan verwacht. En dan nu doen alsof ze het echt niet van plan waren en dat de mensen die er een mening over durven te hebben zich aanstellen.
Het is prima dat mensen zich voelen zoals ze zich voelen.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik in het vorige topic vaak genoeg netjes uit heb gelegd hoe ik denk.
Veel mensen zijn het hier niet zomaar niet mee eens, maar er komen meteen vele doemscenario’s voorbij en het komt niet bepaald over als leven en laten leven.
Lees het vorige topic eens door wat voor reacties er staan. Mensen mogen zich blijkbaar niet voelen zoals ze zelf willen vinden bepaalde mensen.
Ja, dat gaat wel wat verder dan gewoon een andere mening.
Maar jij doet nu dus toch precies hetzelfde? Mensen mogen zich blijkbaar niet zorgen maken hierover, want dan is het schuimbekken. Mensen hebben het recht om doemscenario's voor zich te zien, want laten we niet doen alsof dit een op zichzelf staand incident is. Of je het nou over eens bent of niet; doorslaan in politiek correcte/woke uitspraken/acties is nou eenmaal een thema voor een groep mensen.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat ik in het vorige topic vaak genoeg netjes uit heb gelegd hoe ik denk.
Veel mensen zijn het hier niet zomaar niet mee eens, maar er komen meteen vele doemscenario’s voorbij en het komt niet bepaald over als leven en laten leven.
Lees het vorige topic eens door wat voor reacties er staan. Mensen mogen zich blijkbaar niet voelen zoals ze zelf willen vinden bepaalde mensen.
En lesbische vrouwen die niet met een vrouw met een piemel willen.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:03 schreef ToT het volgende:
In Amerika zijn er ook al mannen als transfoob afgeschilderd (en ik geloof zelfs aangeklaagd) omdat geen seks wilden hebben met "een vrouw met een penis".
Het is echt een glijdende schaal.
En aan de andere kant heb je weer de opmars van de islam die veel dingen al snel verwerpelijk vindt.
En dan heb je die "Queers for Palestine" die het weer voor moslims in het algemeen opnemen (niet alleen degenen in dit specifieke conflict).
Het is allemaal één grote clusterfuck.
Allemaal dat soort dingen idd, maar wij zijn de kwaaie pier dat we ons hier druk om maken en onze grenzen trekken.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:35 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En lesbische vrouwen die niet met een vrouw met een piemel willen.
Of het nou wel of geen foutje was, het plan is er anders had het nooit bij de wetsverandering gestaan.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:28 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Is een democratie gebaat bij de politiek die niet luistert naar groepen? De meerderheid bestaat namelijk niet.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:53 schreef Gia het volgende:
[..]
Voor nu, maar we hebben het ook bij BLM gezien: dat kleine groepje blijft zeuren. Net zolang tot ze hun zin krijgen.
Dat zijn ook gelijk de enige situaties dat de politiek naar zijn burgers luistert.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is een democratie gebaat bij de politiek die niet luistert naar groepen? De meerderheid bestaat namelijk niet.
Uitzonderingen daargelaten .. zonder religie was de maatschappij er waarschijnlijk beter aan toe geweest. Het veroorzaakt zoveel ellende. Zat gelovigen die gelovig zijn, maar toch ruimdenkend blijven; maar in het algemeen waren we zonder religie beter af geweest denk ik.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:37 schreef ToT het volgende:
[..]
Allemaal dat soort dingen idd, maar wij zijn de kwaaie pier dat we ons hier druk om maken en onze grenzen trekken.
"We mogen ons niet voelen zoals we zelf willen."
Nou, lesbische dames voelen in het algemeen liever geen piemel in hen.
Leven en laten leven....ja dat is juist goed, maar die woke brigade moet de rest van de bevolking ook in hun waarde laten.
Net als in Amerika met die christelijke bakker die een taart moest bakken voor een homo-huwelijk.
Ging tegen zijn conservatieve normen en waarden in. Tja, ik vind het vrij ver gaan om te weigeren een taart daarvoor te bakken, maar zijn religie was heel belangrijk voor hem.
Zijn bedrijf is volledig kapot gemaakt door de woke brigade.
Amen!quote:Op maandag 4 maart 2024 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Uitzonderingen daargelaten .. zonder religie was de maatschappij er waarschijnlijk beter aan toe geweest. Het veroorzaakt zoveel ellende. Zat gelovigen die gelovig zijn, maar toch ruimdenkend blijven; maar in het algemeen waren we zonder religie beter af geweest denk ik.
Zorgen maken is wat anders dan woedend reageren. Nogmaals, lees het eerste topic maar eens door.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Maar jij doet nu dus toch precies hetzelfde? Mensen mogen zich blijkbaar niet zorgen maken hierover, want dan is het schuimbekken. Mensen hebben het recht om doemscenario's voor zich te zien, want laten we niet doen alsof dit een op zichzelf staand incident is. Of je het nou over eens bent of niet; doorslaan in politiek correcte/woke uitspraken/acties is nou eenmaal een thema voor een groep mensen.
Dat jij het allemaal geen probleem vind zou ook geen probleem hoeven te zijn voor anderen.
Hoe ik het altijd zie: geen enkel probleem met religie zolang mensen het niet als excuus gebruiken om anderen te discrimineren of om geweld goed te praten. M'n beste vriend en z'n ouders zijn best zwaar gelovig, maar dat is helemaal geen probleem. Als wij bij hun zijn respecteren we dat ze bidden bij het eten (als m'n vriend bij ons is vergeet hij het zelfs af en toe en dan moeten wij hem er even aan herinnerenquote:Op maandag 4 maart 2024 14:56 schreef ToT het volgende:
Aan de andere kant houdt religie mensen wel meer in het gareel natuurlijk.
In sommige aspecten kan dat wel goed zijn, maar in vele andere uiteraard weer niet.
Het zou veel beter zijn dat mensen vanuit gezond verstand en fatsoen zich kunnen beheersen en niet omdat ze bang zijn dat er een onzichtbare entiteit hen zit te observeren en beoordelen om hen later te belonen of straffen.
Vind ik wel zo goed van mensen zoals AronRa (Youtuber) : die zit bij een atheïstische liefdadigheidsorganisatie.
Je hoeft niet in een onsterfelijke ziel te geloven om een goed mens te kunnen zijn.
Da's overigens ook een dingetje met woke mensen in Amerika: christelijk zijn is automatisch ook slecht in hun ogen, omdat dat automatisch betekent dat je conservatief bent en dus tegen hun levensvisie bent.
Ik zie religie ook liever verdwijnen, maar vind het prima als mensen wel christelijk zijn.
Nogmaals, lees eens de toon door in het eerste topic, toen het nieuws net was doorgekomen.quote:Op maandag 4 maart 2024 14:43 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Of het nou wel of geen foutje was, het plan is er anders had het nooit bij de wetsverandering gestaan.
Als het plan er is dan zijn er mensen die het door willen voeren en wat nu onder het mom van een foutje bijna gelukt is.
Mensen mogen daarmee akkoord gaan dat is prima.
Degene die zeggen dat ze er niet mee akkoord gaan om in een hokje geduwd te worden die worden als schuimbekkende aanstellers weg gezet.
En dat wil jij leven en laten leven noemen?
Dat vind ik best veel.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:17 schreef Straatcommando. het volgende:
De norm is toch dat zo'n iemand een moeder is, op de ik gok zo paar honderd gevallen na in Nederland..
Bovendien, je hebt ook nog zoiets als vader en moeder rol, gaan we daar ook iets voor verzinnen dan? Raar gedoe
Ik heb betere dingen te doen dan 300 reacties door lezen, sorryquote:Op maandag 4 maart 2024 15:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zorgen maken is wat anders dan woedend reageren. Nogmaals, lees het eerste topic maar eens door.
''Personen die het kind (laten we ook vooral niet hem/haar gebruiken, want je weet maar nooit hoe een kind zich identificeert) opvoeden''.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:17 schreef Straatcommando. het volgende:
De norm is toch dat zo'n iemand een moeder is, op de ik gok zo paar honderd gevallen na in Nederland..
Bovendien, je hebt ook nog zoiets als vader en moeder rol, gaan we daar ook iets voor verzinnen dan? Raar gedoe
Het is gewoon een bekende tactiek om een topic waarbij het onderwerp de persoon niet aanstaat dood te maken, heel hard roepen dat mensen schuimbekken.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb betere dingen te doen dan 300 reacties door lezen, sorrySowieso, al zouden die reacties woedend zijn. Prima toch? In dit topic waar ik daadwerkelijk heb meegelezen vind ik het best meevallen; maar dat weerhoudt mensen er niet van om het af te doen als schuimbekken. Dat kan je ook lezen als vrij fel/woedend als je dat zou willen.
quote:Op maandag 4 maart 2024 15:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nogmaals, lees eens de toon door in het eerste topic, toen het nieuws net was doorgekomen.
Merendeel van de reacties is woedend.
En hier laat ik het bij.
Natuurlijk bestaat er een meerderheid, net zo goed als dat er een minderheid bestaat. Anders zou het woord minderheid niet bestaan, duh!quote:Op maandag 4 maart 2024 14:47 schreef Origami94 het volgende:
[..]
Is een democratie gebaat bij de politiek die niet luistert naar groepen? De meerderheid bestaat namelijk niet.
Ja idd. En vervolgens hier laat ik het bij te roepen.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:28 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Het is gewoon een bekende tactiek om een topic waarbij het onderwerp de persoon niet aanstaat dood te maken, heel hard roepen dat mensen schuimbekken.
We hoeven die mensen ook niet buiten te sluiten, je kunt dan voor die mensen een uitzondering maken ipv de uitzonderingen de norm te laten worden.quote:
Een beetje zoals het oorspronkelijke plan volgens de OP:quote:Op maandag 4 maart 2024 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hoeven die mensen ook niet buiten te sluiten, je kunt dan voor die mensen een uitzondering maken ipv de uitzonderingen de norm te laten worden.
Prima dat je voor die kleine groep inderdaad een uitzondering maakt.quote:De wijziging is volgens de toelichting bij het wetsvoorstel het gevolg van een eerdere aanpassing van het besluit burgerlijke stand uit 2022. Toen werd er een uitzondering mogelijk voor transgender personen die een kind krijgen, bijvoorbeeld iemand die nog wel de biologische geslachtskenmerken heeft van een vrouw, maar juridisch al als man staat geregistreerd. In dat geval komt op de geboorteakte geen ‘moeder’ te staan, maar ‘ouder uit wie het kind is geboren’.
Jep, net als een x op een paspoort.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een beetje zoals het oorspronkelijke plan volgens de OP:
[..]
Prima dat je voor die kleine groep inderdaad een uitzondering maakt.
Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die daar problemen mee hebben.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Prima dat je voor die kleine groep inderdaad een uitzondering maakt.
Leuke retoriek, het woord bestaat dus het moet bestaan.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:33 schreef Gia het volgende:
[..]
Natuurlijk bestaat er een meerderheid, net zo goed als dat er een minderheid bestaat. Anders zou het woord minderheid niet bestaan, duh!
Punt is dat de meerderheid zich niet hoeft aan te passen aan de minderheid, alleen wel accepteren dat een minderheid iets anders wil. Dat moeten ze gewoon lekker zelf weten.
Ik constateer alleen dat ik het best veel vind.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
We hoeven die mensen ook niet buiten te sluiten, je kunt dan voor die mensen een uitzondering maken ipv de uitzonderingen de norm te laten worden.
Helemaal gedaan en ik kon op mn vingers natellen dat jij binnen zou komen met wat woke bullshit, dat weer een soort moest gaan vergoeilijken om vervolgens weer naar de rest te wijzen alsof zij idioot zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Zorgen maken is wat anders dan woedend reageren. Nogmaals, lees het eerste topic maar eens door.
Precies, en dat geldt voor veel zaken. Mensen maken er over het algemeen pas een probleem van als het weer eens teveel word doorgetrokken in een poging om zo politiek correct mogelijk over te komen. Alles gewoon lekker met mate; doorslaan in het conservatieve hoeft niet, maar het andere uiterste is ook niet wenselijk.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:45 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik denk dat er heel weinig mensen zijn die daar problemen mee hebben.
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, en als ik goed begrijp wat woke is: dat ben ik ook niet.quote:Op maandag 4 maart 2024 15:59 schreef Noek het volgende:
[..]
Helemaal gedaan en ik kon op mn vingers natellen dat jij binnen zou komen met wat woke bullshit, dat weer een soort moest gaan vergoeilijken om vervolgens weer naar de rest te wijzen alsof zij idioot zijn.
Zo voorspelbaar.
Dat mannen het allemaal nog prima vinden, oké. Hun termen zijn nl niet onderhevig aan deze achterlijke debiele stroming. Al vind ik het wegzetten van de Nederlandse man als boze witte man ook tergend irritant. Het zijn de vrouwen die opeens een andere terminologie krijgen. Niet willen. Krijgen. Moeten krijgen zelfs.
Van een stel mannen over het algemeen. Misschien hebben enkelen nu wel tieten gekregen maar dit terzijde.
Ik heb de term no-man ipv woman al eens voorbij zien komen en laatst las ik hier iemand die vrouwen omschreef als baarmoedereigenaren.
Kijk, trek lekker een jurk aan, laat je haar groeien, all good maar probeer niet een heel grote groep te veranderen, de vrouw, een groep die sociaal gezien al niet de sterkste is, dat zien we elke dag binnen andere culturen dus fuck off. Blijft met je gedachtengoed van de term vrouw af. Wees er eentje, voel je er eentje maar verander de vrouw niet in een term omdat jij het van je gevoel moet hebben. Vrouw zijn is meer dan een gevoel.
Ik lees dat inderdaad ook veel, maar daar kan ik me ook bijster weinig bij voorstellen.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik voel me totaal niet aangetast in mijn vrouwelijkheid omdat er mannen zijn die zich nu vrouw voelen.
Het interesseert me echt helemaal niks.
Daar gaat het ook helemaal niet over.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik voel me totaal niet aangetast in mijn vrouwelijkheid omdat er mannen zijn die zich nu vrouw voelen.
Ik reageer op de post van Noek.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Daar gaat het ook helemaal niet over.
Lees het 1ste topic nog maar eens door.
Oh die quote je niet, dacht dat het algemeen was.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:33 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik reageer op de post van Noek.
Was nog een toevoeging op de post ervoorquote:Op maandag 4 maart 2024 16:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Oh die quote je niet, dacht dat het algemeen was.
Dat zegt Noek nergens.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:30 schreef MissButterflyy het volgende:
Zeepaardjesquote:Op maandag 4 maart 2024 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er zijn ook diersoorten waarbij de man kan baren toch?
Is een term voor, ik weet alleen niet zeker welke. Gaslighten of zo?quote:Op maandag 4 maart 2024 16:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Daar gaat het ook helemaal niet over.
Lees het 1ste topic nog maar eens door.
quote:Op maandag 4 maart 2024 15:59 schreef Noek het volgende:
Dat mannen het allemaal nog prima vinden, oké. Hun termen zijn nl niet onderhevig aan deze achterlijke debiele stroming. Al vind ik het wegzetten van de Nederlandse man als boze witte man ook tergend irritant. Het zijn de vrouwen die opeens een andere terminologie krijgen. Niet willen. Krijgen. Moeten krijgen zelfs.
Van een stel mannen over het algemeen. Misschien hebben enkelen nu wel tieten gekregen maar dit terzijde.
Ik heb de term no-man ipv woman al eens voorbij zien komen en laatst las ik hier iemand die vrouwen omschreef als baarmoedereigenaren.
Kijk, trek lekker een jurk aan, laat je haar groeien, all good maar probeer niet een heel grote groep te veranderen, de vrouw, een groep die sociaal gezien al niet de sterkste is, dat zien we elke dag binnen andere culturen dus fuck off. Blijft met je gedachtengoed van de term vrouw af. Wees er eentje, voel je er eentje maar verander de vrouw niet in een term omdat jij het van je gevoel moet hebben. Vrouw zijn is meer dan een gevoel.
Fixed.quote:Op maandag 4 maart 2024 18:53 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Hugo woke't ze allemaal de moeder Ouder uit wie het kind is geboren.
Jij bent, zonder verder waardeoordeel, min of meer de definitie van woke.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, en als ik goed begrijp wat woke is: dat ben ik ook niet.![]()
Wat een onzin, ik ben niet vrouwonvriendelijk.
Tietliefhebber?quote:Op maandag 4 maart 2024 19:34 schreef ToT het volgende:
Wat zal de Nederlandse term voor "chestfeeder" worden trouwens?
Nee, breastfeeding is ook weer een foute term in Wokeland.quote:
Snotverquote:Op maandag 4 maart 2024 19:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Nee, breastfeeding is ook weer een foute term in Wokeland.
Een borstvoedende moeder moet tegenwoordig "chestfeeder" genoemd worden.
Echt he!quote:
Je bent een typische woke gekkie die het moet hebben van termen als schuimbekken wanneer de tegenstander niet meegaat in een opgedrongen ideologie.quote:Op maandag 4 maart 2024 16:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik heb echt geen idee waar je het over hebt, en als ik goed begrijp wat woke is: dat ben ik ook niet.![]()
Wat een onzin, ik ben niet vrouwonvriendelijk.
daarom hebben vrouwen ook zo lang geen rechten gehad, zodra vrouwen die hebben krijg je deze lariekoekquote:Op maandag 4 maart 2024 19:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Je bent een typische woke gekkie die het moet hebben van termen als schuimbekken wanneer de tegenstander niet meegaat in een opgedrongen ideologie.
Met vrouwen als jij hadden we het hier niet zo ver geschopt als we nu wel hebben in NL. Keuzevrijheid.
En die gaat zeker niet afgenomen worden door een groep mannen, met tieten of zonder.
Voor sommige sporten of miss verkiezingen hoeft een vrouw al niet meer op te draven want ze staat al achter wanneer een man meedoet die zich een vrouw voelt en als dit wordt aangestipt ben jij er als de kippen bij om te zeggen dat “we” schuimbekken.
Christus, de vrouw werd niet eens zo lang geleden door mannen van een veld afgetrokken omdat ze meedeed aan een hardloopwedstrijd en nu gebeurt dit weer maar dan door types als jij en als je daar iets van vindt dan jank en schuimbek je. Zeg dat maar tegen je oma en je moeder die ervoor hebben gezorgd dat je nu gewoon kunt werken, sporten etc.
Je krijgt geen acceptatie wanneer je een groep probeert van tafel te vegen door ze geen vrouw/moeder meer te noemen maar een baarmoedereigenaar. Donderstraal op.
En ik word hier idd woedend van. We doen nog maar net mee en in veel delen vd wereld hebben we niks in te brengen en dan ga in je in een progressief land de vrouw wegzetten als een object of niet bestaand iets.
Melkkoe.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:34 schreef ToT het volgende:
Wat zal de Nederlandse term voor "chestfeeder" worden trouwens?
Als je het goed doet, kan ze wel flink loeien.quote:
Mens, waar heb je last van?quote:Op maandag 4 maart 2024 19:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Je bent een typische woke gekkie die het moet hebben van termen als schuimbekken wanneer de tegenstander niet meegaat in een opgedrongen ideologie.
Met vrouwen als jij hadden we het hier niet zo ver geschopt als we nu wel hebben in NL. Keuzevrijheid.
En die gaat zeker niet afgenomen worden door een groep mannen, met tieten of zonder.
Voor sommige sporten of miss verkiezingen hoeft een vrouw al niet meer op te draven want ze staat al achter wanneer een man meedoet die zich een vrouw voelt en als dit wordt aangestipt ben jij er als de kippen bij om te zeggen dat “we” schuimbekken.
Christus, de vrouw werd niet eens zo lang geleden door mannen van een veld afgetrokken omdat ze meedeed aan een hardloopwedstrijd en nu gebeurt dit weer maar dan door types als jij en als je daar iets van vindt dan jank en schuimbek je. Zeg dat maar tegen je oma en je moeder die ervoor hebben gezorgd dat je nu gewoon kunt werken, sporten etc.
Je krijgt geen acceptatie wanneer je een groep probeert van tafel te vegen door ze geen vrouw/moeder meer te noemen maar een baarmoedereigenaar. Donderstraal op.
En ik word hier idd woedend van. We doen nog maar net mee en in veel delen vd wereld hebben we niks in te brengen en dan ga in je in een progressief land de vrouw wegzetten als een object of niet bestaand iets.
quote:Op maandag 4 maart 2024 19:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als je het goed doet, kan ze wel flink loeien.
quote:Op maandag 4 maart 2024 19:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Als je het goed doet, kan ze wel flink loeien.
Mwah, ik ken mezelf toch beter denk ik.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:00 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Jij bent, zonder verder waardeoordeel, min of meer de definitie van woke.
Zou je het schuimbekken noemenquote:Op maandag 4 maart 2024 20:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah, ik ken mezelf toch beter denk ik.
Maar ik ga dit topic verlaten, maak nogal wat mensen boos hier merk ik.![]()
Niks dan liefde mensjes.
Schuimbekken vanwege de term schuimbekken.quote:Op maandag 4 maart 2024 19:42 schreef Noek het volgende:
[..]
lekker stampend weglopen juffiequote:Op maandag 4 maart 2024 20:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah, ik ken mezelf toch beter denk ik.
Maar ik ga dit topic verlaten, maak nogal wat mensen boos hier merk ik.![]()
Niks dan liefde mensjes.
Echt niet!quote:Op maandag 4 maart 2024 20:07 schreef core2duo het volgende:
Dit kan echt alleen in Nederland. Het lijkt me sterk dat het een fout was in de Verzamelwet.
"I'M A PROUD DICK OWNER!"quote:Op maandag 4 maart 2024 20:14 schreef ToT het volgende:
[..]
Echt niet!Wij volgen de trend alleen in dit geval.
"Birthing person"
"chestfeeder"
"womb owner"
enz.
Je bent de eigenaar van een trotse lul?quote:Op maandag 4 maart 2024 20:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"I'M A PROUD DICK OWNER!"
Ja, hij staat vaak trots omhoog met een helmpje opquote:
quote:Op maandag 4 maart 2024 20:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja, hij staat vaak trots omhoog met een helmpje op
En het staat niet iedereen vrij om de tekst van een wet te veranderen onder het mom van 'technische aanpassing'.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:27 schreef ToT het volgende:
Maar goed, nogmaals: het staat iedereen vrij zich te voelen zoals ze zelf willen.
Ben je een non-binaire transseksuele lesbiëne van kleur terwijl je een vadsige vrachtwagenchauffeur bent met een dikke bos borsthaar: hartstikke prima!
Leg anderen alleen geen regels op voor je identiteit.
Precies!quote:Op maandag 4 maart 2024 20:31 schreef loveli het volgende:
[..]
En het staat niet iedereen vrij om de tekst van een wet te veranderen onder het mom van 'technische aanpassing'.
Niks te zien, gewoon doorlopen.
Ok.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Schuimbekken vanwege de term schuimbekken.
Ah, we gaan nu dus andere dingen er bij halen.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Ok.
Zijn je Belgische baarmoedereigenaren/hoeren vrij vanavond?
quote:Op maandag 4 maart 2024 19:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Prostaateigenaarquote:Op maandag 4 maart 2024 20:21 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
"I'M A PROUD DICK OWNER!"
Ook alquote:
Nouja het is nogal overtrokken.quote:
Daar gaat dit topic niet over.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:52 schreef BIGGIE96 het volgende:
[..]
Nouja het is nogal overtrokken.
Als iemand zich 'moeder' wil noemen ook al is het een vent moet hij/zij dat lekker doen. Ik heb wel belangrijkere dingen om me druk over te maken.
Dus als ik me Jezus Christus wil noemen moet ik dat ook maar lekker doen? Misschien ook maar ff over een plas water lopen, ik ben immers Jezus Christus.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:52 schreef BIGGIE96 het volgende:
[..]
Nouja het is nogal overtrokken.
Als iemand zich 'moeder' wil noemen ook al is het een vent moet hij/zij dat lekker doen. Ik heb wel belangrijkere dingen om me druk over te maken.
Premium artikel:quote:Het had weinig gescheeld of het woord ‘moeder’ was geruisloos uit het bevolkingsregister geschrapt zonder dat iemand er erg in had. Het bleek ‘een onnodige fout’, waarvoor het CDA chagrijnig naar D66 wijst. ,,Dit is geen autocorrect van de spellingscontrole.”
Natuurlijk is het D66.quote:Op maandag 4 maart 2024 20:56 schreef AgnesGru het volgende:
Het ligt aan D66:
[..]
Premium artikel:
https://www.ad.nl/politie(...)tsvoorstel~a0d89195/
Als jij daar gelukkig van wordt vooral doen beste manquote:Op maandag 4 maart 2024 20:55 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Dus als ik me Jezus Christus wil noemen moet ik dat ook maar lekker doen? Misschien ook maar ff over een plas water lopen, ik ben immers Jezus Christus.
Oohja, nouja iig dit soort pietluttigheden kan ik mij niet druk over maken. Betreffende user wordt er naar eigen zeggen zelfs 'woedend' van.quote:
Vraag me af of iedereen hier zo over denkt... Oh wacht dat boeit me niet want ik ben een asociale aandachtzoeker en mijn wensen staan boven alle fatsoensnormen natuurlijk!quote:Op maandag 4 maart 2024 20:57 schreef BIGGIE96 het volgende:
[..]
Als jij daar gelukkig van wordt vooral doen beste man
@Hexagonquote:Op maandag 4 maart 2024 20:56 schreef AgnesGru het volgende:
Het ligt aan D66:
[..]
Premium artikel:
https://www.ad.nl/politie(...)tsvoorstel~a0d89195/
De relevante stukjes.quote:
quote:terwijl D66-staatssecretaris Van Huffelen verantwoordelijk is voor het bevolkingsregister. Haar partij zette eerder inclusief taalgebruik op de agenda. ,,Het is er niet per ongeluk ingekomen hoor
quote:De tekst werd al in 2022 geschreven en ging begin 2023 naar de Raad van State en vier belangenclubs voor advies.
quote:,,Als een minister zo’n zin ziet, dan leest-ie niet meer verder”, zegt een ingewijde. De minister is dan gerustgesteld, zet een krabbel, stopt het document in de dagelijkse loodgieterstas vol stukken en pakt de volgende brief. ,,Je vertrouwt als bewindspersoon op het oordeel van je ambtenaren.”
quote:Hoe de wijziging in de wet is terechtgekomen en waarom niemand die vervolgens heeft opgemerkt, moet volgens bronnen ‘intern nog worden uitgezocht’. Flack is ‘heel benieuwd’ hoe het in de wettekst is terechtgekomen. ,,Dit wijzigingsvoorstel is geen autocorrect van de spellingscontrole. Iemand heeft dat zo opgeschreven.”
quote:Bij de SGP kan de beleidsmedewerker die de wijziging ontdekte tijdens de dinsdagse fractievergadering in elk geval op een traktatie rekenen. Voor hem is een doosje Mon Chéri-kersenbonbons ingeslagen.
Alles doen ze af met een foutje of ze herinneren het zich niet meer.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:37 schreef Straatcommando. het volgende:
Een fout.
Ga toch weg. Sta dan tenminste achter je idee..
Verstandig.quote:Op maandag 4 maart 2024 21:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb geen mening over dit geneuzel eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |