abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213320918
quote:
7s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:04 schreef Aether het volgende:
Volgende maand weer moederdag ouder-uit-wie-het-kind-is-geboren-dag.
Vaderdag Ouder uit wiens zaad het kind ontsproten is.
pi_213320939
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 15:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is klaarblijkelijk ooit geïntroduceerd uit politieke correctheid. Wat ik probeerde te zeggen, is dat het voor mij die connotatie niet heeft. Pas toen jij erover begon, ging ik naar de etymologie op zoek en kwam ik daarachter.

Het denken verandert, de taal verandert en daar verandert het denken weer door. Interessante processen zijn het. De maatschappij is steeds in beweging. Ik kan me geen Nederlands indenken waar het woord 'moeder' geen plek in heeft, maar wie weet in wat voor wereld mijn kinderen groot worden.
Nee, de taal wordt veranderd om het denken te veranderen. Die taal zomaar overnemen is voor je laten denken, wat de wereld waarin jouw kinderen groot worden er niet beter op maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 25 april 2024 @ 11:22:07 #128
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213321048
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:03 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dit was overduidelijk geen "oepsies" nee.
Nou, van het schrappen/vervangen van de term "moeder" was dus sowieso geen sprake, er kwam een optie bij voor mensen die daar behoefte aan hebben, voornamelijk vrouwen in transitie naar man die nog een kind kregen terwijl ze al een mannelijk uiterlijk hadden.

Met andere woorden: het was weer eens fophef.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Forum Admin donderdag 25 april 2024 @ 11:23:37 #129
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213321063
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
Nou, van het schrappen/vervangen van de term "moeder" was dus sowieso geen sprake, er kwam een optie bij voor mensen die daar behoefte aan hebben, voornamelijk vrouwen in transitie naar man die nog een kind kregen terwijl ze al een mannelijk uiterlijk hadden.

Met andere woorden: het was weer eens fophef.
De inhoud is kneuterig, maar de manier waarop vind ik geen fophef.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 25 april 2024 @ 11:25:54 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_213321083
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
De inhoud is kneuterig, maar de manier waarop vind ik geen fophef.
Dat stukje uit het staatsblad in de tweets die Mylene gepost heeft is best duidelijk, het gaat om een toevoeging, niet om het vervangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_213321124
Ik klikte dit topic weer eens aan, omdat ik het zo verwonderlijk vond dat de SGP-leugen die in de TT staat nog altijd nog niet is gewijzigd.

Maar blijkbaar is FOK! al veranderd in een desinformatie rabbit hole waarin men dat onderscheid niet meer weet te maken.
  Forum Admin donderdag 25 april 2024 @ 11:31:32 #132
pi_213321126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Ik klikte dit topic weer eens aan, omdat ik het zo verwonderlijk vond dat de SGP-leugen die in de TT staat nog altijd nog niet is gewijzigd.

Maar blijkbaar is FOK! al veranderd in een desinformatie rabbit hole waarin men dat onderscheid niet meer weet te maken.
Bedankt voor je constructieve feedback.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin donderdag 25 april 2024 @ 11:35:12 #133
pi_213321161
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 11:25 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat stukje uit het staatsblad in de tweets die Mylene gepost heeft is best duidelijk, het gaat om een toevoeging, niet om het vervangen.
Het gaat me om de werkwijze.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')