abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin vrijdag 19 april 2024 @ 13:29:51 #101
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213259400
quote:
10s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:11 schreef capricia het volgende:
In 1997 was het kennelijk al een issue, waar sommigen zich erg aan konden storen. Dat is al bijna 30 jaar geleden.
[..]
https://www.dbnl.org/teks(...)14199701_01_0031.php
en het woord is nog steeds niet echt ingeburgerd. vooral bedrijven en de overheid proberen dat er wel doorheen te duwen, maar onder de normale bevolking wil het nog niet heel hard lukken.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:13 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Bemenst is eigenlijk ook niet inclusief genoeg, want stel er zijn waakhonden aanwezig. Ik zeg "Bewezent".
bedoel je dat alleen weesjes achter de balie staan?

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:21 schreef deedeetee het volgende:
Nu we het er toch over hebben : * tot slaaf gemaakte * klinkt ook zo ontzettend raar en het is vreselijk omslachtig. Het juiste woord was en is gewoon slaaf hoor. Wat kan daar nu mis mee zijn ?
Dat is zoiets dat de NOS gebruikt. Ook dat wordt in normale spreektaal door vrijwel niemand gebruikt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
Tot slaaf gemaakt is wokewaanzin. Niemand wordt vrijwillig slaaf
*kuch*BDSM-slavinnen*kuch*
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_213259409
quote:

[..]
Tot slaaf gemaakt is wokewaanzin. Niemand wordt vrijwillig slaaf, dus een slaaf is per definitie tot slaaf gemaakt. Het is weer dat typische wokegenmiereneuk
Het is een kromme vertaling vanuit het Amerikaans. Slavernij is niet leuk, maar ipv slavernij uit te bannen op deze wereld gaan we woordenspelletjes spelen om vooral te laten zien dat jij wel deugd en de slaaf gebruiker niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Oh ja, dat weet ik nog wel. Van gehandicapt naar mensen met een beperking naar "mensen met mogelijkheden"

Nu vind ik de eerste twee ook niet heel vriendelijk klinken maar mensen met mogelijkheden is wel...tja
Maar moeten dingen altijd vriendelijk klinken? Gehandicapt is gewoon een omschrijving van iets.

Waar het in Nederland misschien fout gaat is dat we behoorlijk kleurrijk in onze scheldwoorden zijn.
pi_213259421
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:22 schreef StateOfMind het volgende:
En een vrouwelijke burgemeester, moeten we die voortaan burgemeesteres gaan noemen?
Al doet meesteres weer denken aan latex pakjes en zwepen 😱
Burgejuffrouw dan maar *O*

En de term brandmeester, als de brandweer de brand onder controle heeft.
Kan écht niet meer 😱
Brandjuffrouw _O_

Ingewikkeld allemaal :'(
In de ICT zijn master en slave poorten in korte tijd uitgebannen.
  vrijdag 19 april 2024 @ 13:33:48 #104
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_213259425
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In de ICT zijn master en slave poorten in korte tijd uitgebannen.
_O- 8)7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_213259428
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:29 schreef Danny het volgende:

[..]
en het woord is nog steeds niet echt ingeburgerd. vooral bedrijven en de overheid proberen dat er wel doorheen te duwen, maar onder de normale bevolking wil het nog niet heel hard lukken.
[..]
bedoel je dat alleen weesjes achter de balie staan?
[..]
Dat is zoiets dat de NOS gebruikt. Ook dat wordt in normale spreektaal door vrijwel niemand gebruikt.
[..]
*kuch*BDSM-slavinnen*kuch*
Dat is slaafje spelen en heeft niks met slaaf zijn te maken.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_213259432
Nou heb ik toch een heleboel stokoude en iets minder oude boeken over vervoersmiddelen en bouwwerken die door een zekere hoeveelheid aan personeel bemand dienen te worden, maar tot heel recente uitgaves ben ik de alternatieve term "bemensing" echt nog nooit tegengekomen. Louter bemanning, tot voor kort.
  Forum Admin vrijdag 19 april 2024 @ 13:35:32 #107
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_213259436
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:31 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Het is een kromme vertaling vanuit het Amerikaans. Slavernij is niet leuk, maar ipv slavernij uit te bannen op deze wereld gaan we woordenspelletjes spelen om vooral te laten zien dat jij wel deugd en de slaaf gebruiker niet.
[..]
Maar moeten dingen altijd vriendelijk klinken? Gehandicapt is gewoon een omschrijving van iets.

Waar het in Nederland misschien fout gaat is dat we behoorlijk kleurrijk in onze scheldwoorden zijn.
Nee hoeft ook niet. Als het alternatief een wollig woord is om maar niemand tegen schenen te schoppen heb ik liever de rauwe waarheid
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Admin vrijdag 19 april 2024 @ 13:40:13 #108
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213259483
quote:
5s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:34 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Nou heb ik toch een heleboel stokoude en iets minder oude boeken over vervoersmiddelen en bouwwerken die door een zekere hoeveelheid aan personeel bemand dienen te worden, maar tot heel recente uitgaves ben ik de alternatieve term "bemensing" echt nog nooit tegengekomen. Louter bemanning, tot voor kort.
jup, tot twitter populair werd en elke gek een paar honderd medestanders wist te vinden en bedrijven daar heel erg bang van werden. Nu doen al die bedrijven (en steeds meer burgers) alsof ze het de normaalste zaak van de wereld vinden en proberen het bij de rest door de strot te duwen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee hoeft ook niet. Als het alternatief een wollig woord is om maar niemand tegen schenen te schoppen heb ik liever de rauwe waarheid
Ja, net als 'dik'. Zeg gewoon 'dik' en niet 'body positive'. 'body positive' is het nieuwe 'vetklep'.
  Forum Admin vrijdag 19 april 2024 @ 13:41:15 #109
pi_213259492
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:40 schreef Danny het volgende:

[..]
jup, tot twitter populair werd en elke gek een paar honderd medestanders wist te vinden en bedrijven daar heel erg bang van werden. Nu doen al die bedrijven (en steeds meer burgers) alsof ze het de normaalste zaak van de wereld vinden en proberen het bij de rest door de strot te duwen.
[..]
Ja, net als 'dik'. Zeg gewoon 'dik' en niet 'body positive'. 'body positive' is het nieuwe 'vetklep'.
Body positiviteit is het accepteren van mensen die bijvoorbeeld een hand missen, mank lopen, een oog missen etc. Niet om obesitas te normaliseren
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_213259521
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Body positiviteit is het accepteren van mensen die bijvoorbeeld een hand missen, mank lopen, een oog missen etc. Niet om obesitas te normaliseren
Is ook zo'n kromme trend, dat kritisch zijn op mensen die zich ongezond dik eten een vorm van haat is. Strookt ook niet met bijvoorbeeld de soms haast religieus fanatieke aanpak van rokers. Voor de ene verslaving is zowat geen enkele vorm van ontmoediging meer te gek, over de andere verslaving mag je niets zeggen. Huh?
  Forum Admin vrijdag 19 april 2024 @ 13:49:19 #111
pi_213259546
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Is ook zo'n kromme trend, dat kritisch zijn op mensen die zich ongezond dik eten een vorm van haat is. Strookt ook niet met bijvoorbeeld de soms haast religieus fanatieke aanpak van rokers. Voor de ene verslaving is zowat geen enkele vorm van ontmoediging meer te gek, over de andere verslaving mag je niets zeggen. Huh?
Kijk, er is een verschil tussen afwijzen en afzeiken. Ik vind niet dat je mensen belachelijk (of erger) moet maken omdat ze obees zijn. Hell, het gaat me geen reet aan en ongevraagd advies geven is ook not done, maar doen alsof het normaal is? Nee. Nooit niet.
  Admin vrijdag 19 april 2024 @ 13:54:07 #112
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213259583
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:46 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Dat niet alleen. Het is blijkbaar prima om magere mensen 'gratenkut' te noemen, vooral als je zelf dik bent, maar WAAG het niet om een dikke vrouw 'dik' te noemen. Dan ben je 'fatphobic' tegenwoordig.
  Admin vrijdag 19 april 2024 @ 13:55:34 #113
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213259590
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Kijk, er is een verschil tussen afwijzen en afzeiken. Ik vind niet dat je mensen belachelijk (of erger) moet maken omdat ze obees zijn.
om welke dingen mag het wel? in 99% van de gevallen in dik zijn gewoon een keuze. Net als het dragen van rare kleding, verschikkelijke facelifts en andere keuzes die mensen zelf maken.
  Forum Admin vrijdag 19 april 2024 @ 13:56:43 #114
pi_213259601
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 13:55 schreef Danny het volgende:

[..]
om welke dingen mag het wel? in 99% van de gevallen in dik zijn gewoon een keuze. Net als het dragen van rare kleding, verschikkelijke facelifts en andere keuzes die mensen zelf maken.
Als ze er zelf om vragen :D

Het gaat mij niets aan wat iemand met zijn of haar lichaam doet. Ik kan er een (pittige) mening over hebben en die kan ik overal ventileren. Vind ik goed zat.
pi_213260081
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 12:56 schreef Danny het volgende:

[..]
Dat staat in de pagina die jij zelf linkte ;)
(in de (online) vandale staan zowel bemensd als mensuren niet vermeld overigens)
[..]
Laten we het vragen:

[poll=7082]
Het is klaarblijkelijk ooit geïntroduceerd uit politieke correctheid. Wat ik probeerde te zeggen, is dat het voor mij die connotatie niet heeft. Pas toen jij erover begon, ging ik naar de etymologie op zoek en kwam ik daarachter.

Het denken verandert, de taal verandert en daar verandert het denken weer door. Interessante processen zijn het. De maatschappij is steeds in beweging. Ik kan me geen Nederlands indenken waar het woord 'moeder' geen plek in heeft, maar wie weet in wat voor wereld mijn kinderen groot worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 19 april 2024 @ 15:40:22 #116
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_213260329
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 15:01 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het is klaarblijkelijk ooit geïntroduceerd uit politieke correctheid. Wat ik probeerde te zeggen, is dat het voor mij die connotatie niet heeft. Pas toen jij erover begon, ging ik naar de etymologie op zoek en kwam ik daarachter.

Het denken verandert, de taal verandert en daar verandert het denken weer door. Interessante processen zijn het. De maatschappij is steeds in beweging. Ik kan me geen Nederlands indenken waar het woord 'moeder' geen plek in heeft, maar wie weet in wat voor wereld mijn kinderen groot worden.
'Kinderen' bestaan dan ook niet meer natuurlijk.
  Admin vrijdag 19 april 2024 @ 15:54:56 #117
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213260442
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 15:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
nee idd, dat is behoorlijk 'age-ist'
de vraag is of ze zich als volwassene identificeren. Want dan zijn het gewoon volwassenen.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 19 april 2024 @ 15:57:29 #118
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213260459
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 15:40 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
'Schreeuwende mormels' dekt de lading best wel.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_213260475
Het zou een oplossing zijn voor de moeder grappen op dit forum
  Moderator / Redactie FP vrijdag 19 april 2024 @ 16:08:15 #120
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_213260531
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 16:00 schreef Cupfighter het volgende:
Het zou een oplossing zijn voor de moeder grappen op dit forum
"Ik neuk je de ouder waar het kind uitkomt!" klinkt voor geen meter.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Admin zaterdag 20 april 2024 @ 12:21:58 #121
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_213269573
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 11:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik vind het interessant om te lezen dat jij de term politiek correct vindt klinken. Dat was niet bij me opgekomen tot ik je bericht las omdat het woord voor mij volstrekt normaal is, net als 'mensuren'. Ben wel benieuwd hoe anderen daarover denken.
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2024 12:56 schreef Danny het volgende:

[poll=7082]
POLL
Nou ja, misschien niet representatief voor de rest van Nederland, maar ik durf best aan te nemen dat MINSTENS 90% van de bevolking dat soort termen compleet kolderiek vindt.
pi_213273522
quote:

[..]
Tot slaaf gemaakt is wokewaanzin. Niemand wordt vrijwillig slaaf, dus een slaaf is per definitie tot slaaf gemaakt. Het is weer dat typische wokegenmiereneuk
Ehm... er zijn er die zich vrijwillig tot slaaf maken. ~O>
pi_213320801
Frank Weerwind was kennelijk de verantwoordelijke, die toen met deze wijziging niet de dialoog wilde aangaan, maar nu wel met het transgenderwetsvoorstel nu er geen meerderheid voor is.

twitter
  Forum Admin donderdag 25 april 2024 @ 11:03:27 #124
pi_213320876
quote:
0s.gif Op donderdag 25 april 2024 10:58 schreef Mylene het volgende:
Frank Weerwind was kennelijk de verantwoordelijke, die toen met deze wijziging niet de dialoog wilde aangaan, maar nu wel met het transgenderwetsvoorstel nu er geen meerderheid voor is.

[ x ]
Dit was overduidelijk geen "oepsies" nee.
pi_213320890
Volgende maand weer moederdag ouder-uit-wie-het-kind-is-geboren-dag.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')