Dat wordt toch ook niet meer gebruikt? Noem jij mensen zwart?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef Alarmonoff het volgende:
Dan zou zwart ook niet meer gebruikt moeten worden.
Oh, really? Heb je daar wat literatuur over?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat gezeur over blank en wit is echt een typisch Nederlands dingetje. Wit en blank zijn synoniemen en werden vroeger ook beide gebruikt voor huidskleur
Toen ik op de havo zat (35 jaar geleden of zo) ging de hele klas over de zeik toen ik het woord "neger" gebruikte.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vroeger als je iemand zwart noemde was dat discriminatie.
Deze leraarquote:Op maandag 4 maart 2024 12:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Toen ik op de havo zat (35 jaar geleden of zo) ging de hele klas over de zeik toen ik het woord "neger" gebruikte.
Gelukkig zei de leraar dat het een heel normale term was, en hij snapte de ophef niet.
Bijv.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, really? Heb je daar wat literatuur over?
En Sylvana Simons (een 50-plusser) is "een meisje van kleur".quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Blank is nu 'wit' en zwart is nu 'mensen van kleur'
Meneer Kos, leraar Nederlands!quote:
Duidelijk verhaal.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Bijv.
https://onzetaal.nl/taalloket/wit-en-blank
quote:Sommige media kiezen sinds (ongeveer) 2016 bewust voor wit in plaats van blank als benaming voor de ‘roze’ huidskleur: de witte bevolking, witte boeren in Zimbabwe. Deze keuze valt op. Dat is een normaal verschijnsel als een woord anders wordt gebruikt dan lange tijd gebruikelijk is geweest. In dit geval geldt dat extra sterk doordat de keuze voor wit of blank verweven is met politiek gevoelige thema’s.
Nee.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Deze wereld van haat en verderf heeft woke nodig.
Hoezo, we hebben jou toch?quote:Op maandag 4 maart 2024 13:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
Deze wereld van haat en verderf heeft woke nodig.
Ik ben maar een onderdeel in de strijd tegen haat en onverdraagzaamheid.quote:
Elk ding wordt aangegrepen om de eigen agenda door te drukken. In jouw post zie ik al enkele voorbeelden.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:03 schreef ToT het volgende:
In Amerika zijn er ook al mannen als transfoob afgeschilderd (en ik geloof zelfs aangeklaagd) omdat geen seks wilden hebben met "een vrouw met een penis".
Het is echt een glijdende schaal.
En aan de andere kant heb je weer de opmars van de islam die veel dingen al snel verwerpelijk vindt.
En dan heb je die "Queers for Palestine" die het weer voor moslims in het algemeen opnemen (niet alleen degenen in dit specifieke conflict).
Het is allemaal één grote clusterfuck.
De meeste mensen vinden het wel prima dat er transgenders zijn en weet ik veel wat nog meer.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ben maar een onderdeel in de strijd tegen haat en onverdraagzaamheid.
Dan ben je al goed bezig.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:05 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Ik ben maar een onderdeel in de strijd tegen haat en onverdraagzaamheid.
Precies, daarom doe ik gewoon mijn ding en maak ik me niet druk over labels. Maar ik ben van de "oude" generatie waar je juist jezelf was en niet het labeltje. Tegenwoordig is dat juist wel het belangrijkste. Zoveel mogelijk stickertjes plakken.quote:
Op die manier zorgen ze er juist voor dat er mensen gaan haten.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:07 schreef ToT het volgende:
[..]
De meeste mensen vinden het wel prima dat er transgenders zijn en weet ik veel wat nog meer.
Het zijn juist de wokies die aan cancel-culture doen als ze het niet met je eens zijn enzo.
quote:Op maandag 4 maart 2024 13:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Elk ding wordt aangegrepen om de eigen agenda door te drukken. In jouw post zie ik al enkele voorbeelden.
Go woke, go broke.
En nee, ik ga ook geen seks hebben met een "vrouw met een penis", dat is een man.
Het gaat tegenwoordig echt nergens meer over.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:08 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Precies, daarom doe ik gewoon mijn ding en maak ik me niet druk over labels. Maar ik ben van de "oude" generatie waar je juist jezelf was en niet het labeltje. Tegenwoordig is dat juist wel het belangrijkste. Zoveel mogelijk stickertjes plakken.
Het slaat uiteindelijk allemaal nergens op idd. Maar vooral het uitwissen van termen en de newspeak stoort mij heel erg. Moeder is zo'n woord. Heeft een lading, een waarde. Nu ben je als vrouw gereduceerd tot "persoon die heeft gebaard" of iets dergelijks.
Dit dus!quote:Op maandag 4 maart 2024 13:08 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Op die manier zorgen ze er juist voor dat er mensen gaan haten.
Zonde, het hoeft helemaal niet.
Dat idd.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit dus!
How do you fight racism? Stop talking about it!
Denk dat het juist heel erg belangrijk is om er wel over in gesprek te blijven….quote:Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Dit dus!
How do you fight racism? Stop talking about it!
quote:Op maandag 4 maart 2024 13:13 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat idd.
Ze strijden om gelijkheid die er allang is.
De woke-brigade roept dan wel heel hard dat ze tegen haat. onverdraagzaamheid e.d. zijn, maar zien zelf niet in dat ze dit ook voortbrengen. Toen dit nog onbekend was, waren er veel minder problemen dan nu. En je gaat mij niet wijsmaken dat dit al niet veel eerder bestond.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:10 schreef ToT het volgende:
[..]
Het gaat tegenwoordig echt nergens meer over.
Strafbaar stellen als je de verkeerde pronouns gebruikt enzo....en sommigen wisselen continu van pronouns en je moet daar in mee gaan enzo.
Morgan Freeman is het niet met je eens.quote:Op maandag 4 maart 2024 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk dat het juist heel erg belangrijk is om er wel over in gesprek te blijven….
Want als er over wordt gezwegen bestaat het immers in de ogen van sommigen niet (meer).
En nu heb je "Ik ben Sterre de transgender".quote:Op maandag 4 maart 2024 13:16 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
De woke-brigade roept dan wel heel hard dat ze tegen haat. onverdraagzaamheid e.d. zijn, maar zien zelf niet in dat ze dit ook voortbrengen. Toen dit nog onbekend was, waren er veel minder problemen dan nu. En je gaat mij niet wijsmaken dat dit al niet veel eerder bestond.
Vroeger had je zelfs liedjes: "IK BEN EEN TRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANSSEKSUEEL!!!", het was zowat een carnavalshit!
"De ouder uit wie jij geboren bent is een HOER!!!!"quote:Op maandag 4 maart 2024 13:19 schreef benhorse het volgende:
Hoe moeten we nou mensen op straat uitschelden dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |