Niet echt, ik lust nauwelijks vlees want de structuur en smaak vind ik niet prettig.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat interesseert veel mensen niet. Het vlees moet wel betaalbaar blijven hè.
Ik gok zo dat veel mensen die hier reageren ook anti vegan enz zijn.
Ah, kijk, hier hebben we de misvatting. Van wie mag dat niet meer? Ben bang dat je gevallen bent voor anti-woke propaganda...quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En de bedoeling is dat dit dus NIET meer MAG.
... aldus Ronald, die volledig het genderradicalisme heeft omarmd.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah, kijk, hier hebben we de misvatting. Van wie mag dat niet meer? Ben bang dat je gevallen bent voor anti-woke propaganda...
Precies! Ook dat komt in gevaar, dat recht.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:24 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Oja we moeten wel kunnen blijven barbecueën.
Ik ben niet anti-vegan, maar als er gepreekt gaat worden (daar houden sommigen nogal van), dan kun je weerwoord verwachten. En verwacht ook niet teveel van aanpassingen in het menu, want zaken als speciaal 'vegan' wijn halen valt bij mij onder spijkers op laag water zoeken.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Barbecueën heb ik al helemaal een liederlijke hekel aan... De stank, dat rondzeulen met papieren bordjes, de rotzooi.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Precies! Ook dat komt in gevaar, dat recht.
Ik ben niet bezig om te bepalen hoe anderen moeten leven zich moeten noemen voelen of wat dan ook.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:23 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je geeft met je reactie precies weer ik bedoelde te zeggen.
Het enige dat ik schreef is dat transgenders niet gediscrimineerd moeten worden, de rest verzin jij er zelf helemaal bij.
Bedankt voor je aanmatigende reactie, uitstekend voorbeeld van hoe makkelijk mensen vanwege een alleszins redelijke opmerking diep de woke hoek ingedrukt worden.
Daarom is die term ook onbruikbaar, het is een soort scheldwoord.
Ik ook niet, dat heb je helemaal zelf verzonnen en je hebt ook niets om te draaien waar dat uit blijkt.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:27 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik ben niet bezig om te bepalen hoe anderen moeten leven zich moeten noemen voelen of wat dan ook.
Je draait alles nou om.
quote:Op maandag 4 maart 2024 12:25 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ah, kijk, hier hebben we de misvatting. Van wie mag dat niet meer? Ben bang dat je gevallen bent voor anti-woke propaganda...
Volgens mij had Gizmo het niet specifiek over jou.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ook niet, dat heb je helemaal zelf verzonnen en je hebt ook niets om te draaien waar dat uit blijkt.
Waarom? Niemand is anti-woke. Iemand mag zich best non-binair voelen. Waarom zou je daar op tegen zijn. Ze moeten alleen niet verlangen dat iedereen als geslachtsloos in het bevolkingsregister moet staan, om het voor iedereen geldig te laten zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:23 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat interesseert veel mensen niet. Het vlees moet wel betaalbaar blijven hè.
Ik heb het niet over jou persoonlijk.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ook niet, dat heb je helemaal zelf verzonnen en je hebt ook niets om te draaien waar dat uit blijkt.
Precies dat ja.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Niemand is anti-woke. Iemand mag zich best non-binair voelen. Waarom zou je daar op tegen zijn. Ze moeten alleen niet verlangen dat iedereen als geslachtsloos in het bevolkingsregister moet staan, om het voor iedereen geldig te laten zijn.
Overigens vind ik het voldoende als in het bevolkingsregister de mogelijkheid bestaat tussen 'man', 'vrouw' en 'anders'. Meer smaken hoeven er niet te zijn. Op de 'kaart' van een kind kan prima 'vader' en 'moeder' staan, ook al staat een van beide als 'anders' te boek.
In geval van 2 homovaders, kan er op de 'kaart' van het kind ook prima 'vader 1' en 'vader 2' staan.
Fijn, vandaar dat ik het gevoel had een compleet ander gesprek te voeren.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb het niet over jou persoonlijk.
Jij ook veel plezier, ik zal ook weer andere dingen gaan doen.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:36 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Fijn, vandaar dat ik het gevoel had een compleet ander gesprek te voeren.
Ik ga even naar buiten, ik ben vrij vandaag, wandeling maken. Veel plezier met de discussie verder 👍
Dat wordt toch ook niet meer gebruikt? Noem jij mensen zwart?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:17 schreef Alarmonoff het volgende:
Dan zou zwart ook niet meer gebruikt moeten worden.
Oh, really? Heb je daar wat literatuur over?quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Dat gezeur over blank en wit is echt een typisch Nederlands dingetje. Wit en blank zijn synoniemen en werden vroeger ook beide gebruikt voor huidskleur
Toen ik op de havo zat (35 jaar geleden of zo) ging de hele klas over de zeik toen ik het woord "neger" gebruikte.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vroeger als je iemand zwart noemde was dat discriminatie.
Deze leraarquote:Op maandag 4 maart 2024 12:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Toen ik op de havo zat (35 jaar geleden of zo) ging de hele klas over de zeik toen ik het woord "neger" gebruikte.
Gelukkig zei de leraar dat het een heel normale term was, en hij snapte de ophef niet.
Bijv.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:45 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, really? Heb je daar wat literatuur over?
En Sylvana Simons (een 50-plusser) is "een meisje van kleur".quote:Op maandag 4 maart 2024 12:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Blank is nu 'wit' en zwart is nu 'mensen van kleur'
Meneer Kos, leraar Nederlands!quote:
Duidelijk verhaal.quote:Op maandag 4 maart 2024 12:52 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Bijv.
https://onzetaal.nl/taalloket/wit-en-blank
quote:Sommige media kiezen sinds (ongeveer) 2016 bewust voor wit in plaats van blank als benaming voor de ‘roze’ huidskleur: de witte bevolking, witte boeren in Zimbabwe. Deze keuze valt op. Dat is een normaal verschijnsel als een woord anders wordt gebruikt dan lange tijd gebruikelijk is geweest. In dit geval geldt dat extra sterk doordat de keuze voor wit of blank verweven is met politiek gevoelige thema’s.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |