abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 maart 2024 @ 11:22:31 #241
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212686802
quote:
10s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:12 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je druk maken om gebeurtenissen die zich louter in je hoofd afspelen. Tja...
Je begrijpertje is stuk zo te zien. Jij en etto maken je (op dit forum) regelmatig ook druk om dingen die zich vooral in je hoofd afspelen. Alleen omdat het iets is wat jij gevaarlijk en zorgwekkend vind moeten we het serieus nemen.

Dat is je enige kwalificatie. Een subjectieve. Jij vindt iets zorgwekkend dus... moet het gravitas krijgen. Vind je iets niet zorgwekkend.. dan moeten mensen zich niet zo druk maken.

Het is hypocriet.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  maandag 4 maart 2024 @ 11:22:50 #242
206164 Gibson88
Ongekend.
pi_212686804
Goed, zonder alle reacties te lezen zal ik vast geen andere mening zijn toegedaan: What the royal fuck :') dit MOET een vervroegde 1 April grap zijn.
Ook in moeilijke tijden.
  maandag 4 maart 2024 @ 11:23:07 #243
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212686807
quote:
6s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Iedereen die woorden met alleen maar hoofdletters hier post.
Etto? Dat had ik nóóit verwacht.

quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:13 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Als DAT zou kunnen.
Huilen dan.
  maandag 4 maart 2024 @ 11:23:11 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212686809
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:20 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Hoezo zou een D&I manager iemand zijn die bij een bedrijf als bv Achmea of Shell met gesubsidieerd activisme werknemers lastig valt?
Met opgelegde cursussen? Cursussen waarin bij voorbaat al wordt uitgegaan van de 'onbewuste intolerantie en privilege' dan wel het 'slachtofferschap' van personeel puur op basis van vaststaande eigenschappen?

Voorts: dat hele selecteren van mensen niet op basis van kwaliteit maar voornoemde eigenschappen, iets waar een hoop D&I managers om schreeuwen "om balans te brengen", hoe zou jij dat precies noemen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 maart 2024 @ 11:25:09 #245
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_212686825
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:22 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Je begrijpertje is stuk zo te zien. Jij maakt je (op dit forum) regelmatig ook druk om dingen die zich vooral in je hoofd afspelen. Alleen omdat het iets is wat jij gevaarlijk en zorgwekkend vind moeten we het serieus nemen.

Dat is je enige kwalificatie. Een subjectieve. Jij vindt iets zorgwekkend dus... moet het gravitas krijgen. Vind je iets niet zorgwekkend.. dan moeten mensen zich niet zo druk maken.

Het is hypocriet.
Je verzint iets, en je maakt je er vervolgens druk om. Je comeback wanneer je daarop wordt gewezen: mimimi jij doet het óóóówóóók.

Nou, oké joh.
Huilen dan.
pi_212686850
quote:
11s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Etto? Dat had ik nóóit verwacht.
[..]

Woorden is meervoud.
  maandag 4 maart 2024 @ 11:27:24 #247
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212686854
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je verzint iets, en je maakt je er vervolgens druk om. Je comeback wanneer je daarop wordt gewezen: mimimi jij doet het óóóówóóók.

Nou, oké joh.
Dat hele D&I is bij elkaar verzonnen activisme.

Groot verschil: die meuk krijgt subisidie en een podium.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212686867
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Met opgelegde cursussen? Cursussen waarin bij voorbaat al wordt uitgegaan van de 'onbewust intolerantie en privilege' dan wel 'slachtofferschap' puur op basis van vaststaande eigenschappen?

Voorts: dat hele selecteren van mensen niet op basis van kwaliteit maar voornoemde eigenschappen, iets waar ee hoop D&I managers om schreeuwen "om balans te brengen", hoe zou jij dat precies noemen?
Ik zit niet meer bij zo'n grote werkgever maar ik zag eigenlijk vooral goede ondersteuning voor mensen met een handicap. Ik denk eigenlijk dat je de invloed op de werkvloer van dit soort functies binnen grote bedrijven toch een beetje overschat. Binnen de overheid zal dat anders liggen.

Wel zijn grote bedrijven hyperbewust van wie ze in de marketing campagnes inzitten, dat is overduidelijk wel bewust heel divers gericht. Maar goed, dat is hun doelgroep vaak ook.
pi_212686871
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Met opgelegde cursussen? Cursussen waarin bij voorbaat al wordt uitgegaan van de 'onbewuste intolerantie en privilege' dan wel het 'slachtofferschap' van personeel puur op basis van vaststaande eigenschappen?

Voorts: dat hele selecteren van mensen niet op basis van kwaliteit maar voornoemde eigenschappen, iets waar een hoop D&I managers om schreeuwen "om balans te brengen", hoe zou jij dat precies noemen?
Diversiteits-aannames enzo. Uitspraken als "De meest geschikte persoon voor de vacature aannemen" als micro-agressie zien enz.
pi_212686873
Deze wereld is knettergek geworden man :')
pi_212686876
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Vind ik wel.
Een paar extremen eisen gewoon dat je je als vrouw maar ongemakkelijk moet voelen.
En zulke schreeuwlelijkerd krijgen ook altijd hun zin.
Dat niet alleen. Jij bent een vrouw en je voelt je ook als vrouw en dan komen er mensen/regels/veranderingen die zeggen "nou dat is niet meer van deze tijd". Alsof je jezelf niet meer mag zijn.

Net als mensen roepen dat kinderen genderneutraal opgevoed moeten worden. In mijn ogen mogen kinderen dan niet meer zichzelf zijn.
Corporate translator
  maandag 4 maart 2024 @ 11:29:34 #252
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212686877
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:28 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik zit niet meer bij zo'n grote werkgever maar ik zag eigenlijk vooral goede ondersteuning voor mensen met een handicap. Ik denk eigenlijk dat je de invloed op de werkvloer van dit soort functies binnen grote bedrijven toch een beetje overschat. Binnen de overheid zal dat anders liggen.

Wel zijn grote bedrijven hyperbewust van wie ze in de marketing campagnes inzitten, dat is overduidelijk wel bewust heel divers gericht. Maar goed, dat is hun doelgroep vaak ook.
Dat is dan ook van een totaal andere orde dan waar men zich thans mee bezighoudt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212686878
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Omdat jij stelt dat het vooral te maken heeft met keuzevrijheid, hoe iemand zich wil noemen. Laat mensen dat dan ook zelf bepalen.
Ja prima, maar de wet is er voor iedereen dus wordt er een zo'n breed en accuraat mogelijk taalgebruik nagestreefd. "We hebben altijd moeder gezegd dus moet het altijd moeder blijven :( " is geen argument.

quote:
En moederschap vergelijken met het reizen in een trein... ja, dan snap ik wel dat we dit allemaal weer heel normaal moeten vinden, wenselijk zelfs.
Ik vergelijk slechts het aanspreken en de overeenkomst daartussen, en dat is in wezen niet anders. Tenzij je aan het woord moeder meer waarde toekent dan het woord man of vrouw.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212686886
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Dat hele D&I is bij elkaar verzonnen activisme.

Groot verschil: die meuk krijgt subisidie en een podium.
En voor je het weet krijg je zoals bij Disney dat alles doorspekt moet zijn van propaganda, en dat ze een "walk-out" organiseren als je niet aan hun eisen tegemoet komt.
  maandag 4 maart 2024 @ 11:30:35 #255
482080 AgnesGru
Ach Djurmeen
pi_212686892
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik las dat het om een fout gaat, opgelost

Verder denk ik dat het absoluut zo is dat we op individueel niveau wensen moeten kunnen respecteren. Iemand die als vrouw is geboren en nu man genoemd wil worden, daarbij mag je best wat rekening houden zoals bij ieders persoonlijke voorkeur. Ook al zou ik daar anders over denken, dat zit meer in een sociale omgang.

Maar ik vind niet dat we de grote gemene deler op administratief niveau moeten aanpassen omdat er een 0.x of 0.00x aan uitzonderingen op de regel is.
Precies, helemaal prima dat voor wie dat wenst de mogelijkheid er is om zich niet als moeder te laten registreren.
En voor wie dat wenst is er nu een prima optie.

Die keuze zou ten alle tijden voor iedereen moeten gelden. Dus vrouwen die zich in het bevolkingsregister als moeder willen registreren moeten dat ook kunnen.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  maandag 4 maart 2024 @ 11:30:52 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212686893
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Ja prima, maar de wet is er voor iedereen dus wordt er een zo'n breed en accuraat mogelijk taalgebruik nagestreefd. "We hebben altijd moeder gezegd dus moet het altijd moeder blijven :( " is geen argument.
[..]
Ik vergelijk slechts het aanspreken en de overeenkomst daartussen, en dat is in weze niet anders. Tenzij je aan het woord moeder meer waarde toekent dan het woord man of vrouw.
Juist, die wet is er dus ook voor vrouwen die zich gewoon moeder willen noemen. En bij de meeste moeders gaat het wel wat verder dan "het is traditie dat ik mezelf moeder voel".

Blijft moeilijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_212686894
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Marieke Elsinga was het er vanochtend op de radio wel mee eens hoor.. "ja niks mis mee, ik heb er geen last van.." :r :r :r
Die moet dat zeggen, op straffe van op een zijspoor te worden gezet. Het is niet alsof ze nou echt een vak beheerst.
pi_212686900
Minister grijpt in: 'moeder' wordt toch niet 'ouder uit wie het kind is geboren' - https://nos.nl/l/2511396

Opgelost, slotje.

Hugo _O_
pi_212686901
Minister grijpt in: 'moeder' wordt toch niet 'ouder uit wie het kind is geboren'

[ Bericht 22% gewijzigd door Danny op 04-03-2024 11:38:15 ]
  maandag 4 maart 2024 @ 11:31:48 #261
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212686903
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je verzint iets,
Wat verzin ik? Mijn eerste post hier is op basis van inmiddels 17 jaar fok posts lezen van jan en alleman.

Geen woord verzonnen aan.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_212686911
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik weet niet of je kids hebt, zo wel dan ben jij Ouder die raak heeft geschoten. :D
Ik identificeer me als man dus ik kan simpelweg zeggen man en vader. Maar idd ben ik ook een ouder die raak heeft geschoten :P . En een verwekker.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_212686913
quote:
1s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik las dat het om een fout gaat
Maar dat is wel overduidelijk een leugen.
  maandag 4 maart 2024 @ 11:32:59 #264
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_212686916
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Ik zie dat iedereen hier weer lekker achter de feiten aan loopt Minister grijpt in: 'moeder' wordt toch niet 'ouder uit wie het kind is geboren'

Dus schuimbekkers onder ons: lik het schuim rond je mond weg en slik het door.
Er is inderdaad totaal geen woke infiltratie in bedrijven, media, overheid en onderwijs gaande. Al die D&I taskforces zijn hersenspinsels.

Allemaal illusies en spoken.

Wat jij en al die andere "schuimbek"-fetisjisten eigenlijk willen zeggen is: "Ik ben het eens met die woke bullshit, dus elke kritiek daarop dient direct onschadelijk gemaakt te worden en de critici geridiculiseerd als mafklappers".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 4 maart 2024 @ 11:34:51 #265
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_212686946
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Ik zie dat iedereen hier weer lekker achter de feiten aan loopt Minister grijpt in: 'moeder' wordt toch niet 'ouder uit wie het kind is geboren'

Dus schuimbekkers onder ons: lik het schuim rond je mond weg en slik het door.
Het is zorgwekkend dat de mensen achter het stuur al dit soort dingen in hun kop halen. Dus nee jij gaat niet even bepalen wanneer mensen zich wel of niet zorgen maken over dit soort dingen.

Nogmaals. Als een minister met een vergevorderd plan komt om islamieten en joden een vinkje in hun paspoort te laten zetten... zelfs als het idee vervolgens wordt afgeschoten dan mag ik volgende keer ook tegen jou zeggen dat je je schuimbekje maar moet aflikken?

Oh wacht... nee "dan is het ineens anders"
pi_212686956
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 10:40 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dat is wat mij zo opvalt: steeds maar benadrukken dat het gaat om 'sensitiviteit' om hoe mensen genoemd willen worden, maar dat gaat allemaal niet op wanneer de meerderheid stelt 'moeder' of 'vrouw' genoemd te willen worden. Het wordt niet eens gevraagd!
Het is tegenwoordig al racistisch volgens sommigen om niet een 'witte' man genoemd te willen worden. Woke is zo innerlijk tegenstrijdig als maar kan.

Maar ook echt wel op zijn retour. Hand overspeeld en nu is ieder normaal denkend mens er wel klaar mee.
pi_212686963
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar dat is wel overduidelijk een leugen.
Wordt nu lekker weggemoffeld onder "foutje, bedankt" inderdaad.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212686966
Maar stel dat het om een of andere reden toch stiekem doorgedrukt wordt waarom dan alleen het woord moeder waarom dan niet het woord vader ook.
En waarom zijn alle vrouwelijke werknemers woorden vermanlijkt zoals directeur wat vroeger directrice was, en secretaresse is nu secretaris etc.
Waarom hadden de manlijke werkwoorden niet vervrouwelijkt kunnen worden waarom moet het altijd vanuit de kant van de vrouw komen ?
pi_212686967
quote:
7s.gif Op maandag 4 maart 2024 11:29 schreef HSG het volgende:

[..]
Dat niet alleen. Jij bent een vrouw en je voelt je ook als vrouw en dan komen er mensen/regels/veranderingen die zeggen "nou dat is niet meer van deze tijd". Alsof je jezelf niet meer mag zijn.

Net als mensen roepen dat kinderen genderneutraal opgevoed moeten worden. In mijn ogen mogen kinderen dan niet meer zichzelf zijn.
Dat dus. Als ik zeg dat ik een vrouw ben en me vrouw voel dan ben ik een hater.

Kinderen horen daar helemaal niet mee bezig te zijn, als ze er vragen over hebben dan is dat aan de ouders om daar antwoord op te geven.
Ik was heel jong toen ik wist wat een homo was omdat een oom van mij dat was, mijn ouders hebben dat een beetje uitgelegd omdat ik dingen vroeg die ik had opgevangen. en mijn antwoord was oh nou ik hou nog evenveel van Ome ... maakt me niet uit hoe hij is.

Mij maakt het nog steeds niet uit hoe mensen zijn, leven en laten leven vind ik een mooi motto. Maar dat moet wel van 2 kanten komen.
pi_212686969
Dit land is collectief ziek en volledig de weg kwijt.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')