Je begrijpertje is stuk zo te zien. Jij en etto maken je (op dit forum) regelmatig ook druk om dingen die zich vooral in je hoofd afspelen. Alleen omdat het iets is wat jij gevaarlijk en zorgwekkend vind moeten we het serieus nemen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je druk maken om gebeurtenissen die zich louter in je hoofd afspelen. Tja...
Etto? Dat had ik nóóit verwacht.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:21 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Iedereen die woorden met alleen maar hoofdletters hier post.
quote:
Met opgelegde cursussen? Cursussen waarin bij voorbaat al wordt uitgegaan van de 'onbewuste intolerantie en privilege' dan wel het 'slachtofferschap' van personeel puur op basis van vaststaande eigenschappen?quote:Op maandag 4 maart 2024 11:20 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hoezo zou een D&I manager iemand zijn die bij een bedrijf als bv Achmea of Shell met gesubsidieerd activisme werknemers lastig valt?
Je verzint iets, en je maakt je er vervolgens druk om. Je comeback wanneer je daarop wordt gewezen: mimimi jij doet het óóóówóóók.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Je begrijpertje is stuk zo te zien. Jij maakt je (op dit forum) regelmatig ook druk om dingen die zich vooral in je hoofd afspelen. Alleen omdat het iets is wat jij gevaarlijk en zorgwekkend vind moeten we het serieus nemen.
Dat is je enige kwalificatie. Een subjectieve. Jij vindt iets zorgwekkend dus... moet het gravitas krijgen. Vind je iets niet zorgwekkend.. dan moeten mensen zich niet zo druk maken.
Het is hypocriet.
Dat hele D&I is bij elkaar verzonnen activisme.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je verzint iets, en je maakt je er vervolgens druk om. Je comeback wanneer je daarop wordt gewezen: mimimi jij doet het óóóówóóók.
Nou, oké joh.
Ik zit niet meer bij zo'n grote werkgever maar ik zag eigenlijk vooral goede ondersteuning voor mensen met een handicap. Ik denk eigenlijk dat je de invloed op de werkvloer van dit soort functies binnen grote bedrijven toch een beetje overschat. Binnen de overheid zal dat anders liggen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met opgelegde cursussen? Cursussen waarin bij voorbaat al wordt uitgegaan van de 'onbewust intolerantie en privilege' dan wel 'slachtofferschap' puur op basis van vaststaande eigenschappen?
Voorts: dat hele selecteren van mensen niet op basis van kwaliteit maar voornoemde eigenschappen, iets waar ee hoop D&I managers om schreeuwen "om balans te brengen", hoe zou jij dat precies noemen?
Diversiteits-aannames enzo. Uitspraken als "De meest geschikte persoon voor de vacature aannemen" als micro-agressie zien enz.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met opgelegde cursussen? Cursussen waarin bij voorbaat al wordt uitgegaan van de 'onbewuste intolerantie en privilege' dan wel het 'slachtofferschap' van personeel puur op basis van vaststaande eigenschappen?
Voorts: dat hele selecteren van mensen niet op basis van kwaliteit maar voornoemde eigenschappen, iets waar een hoop D&I managers om schreeuwen "om balans te brengen", hoe zou jij dat precies noemen?
Dat niet alleen. Jij bent een vrouw en je voelt je ook als vrouw en dan komen er mensen/regels/veranderingen die zeggen "nou dat is niet meer van deze tijd". Alsof je jezelf niet meer mag zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:59 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Vind ik wel.
Een paar extremen eisen gewoon dat je je als vrouw maar ongemakkelijk moet voelen.
En zulke schreeuwlelijkerd krijgen ook altijd hun zin.
Dat is dan ook van een totaal andere orde dan waar men zich thans mee bezighoudt.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:28 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik zit niet meer bij zo'n grote werkgever maar ik zag eigenlijk vooral goede ondersteuning voor mensen met een handicap. Ik denk eigenlijk dat je de invloed op de werkvloer van dit soort functies binnen grote bedrijven toch een beetje overschat. Binnen de overheid zal dat anders liggen.
Wel zijn grote bedrijven hyperbewust van wie ze in de marketing campagnes inzitten, dat is overduidelijk wel bewust heel divers gericht. Maar goed, dat is hun doelgroep vaak ook.
Ja prima, maar de wet is er voor iedereen dus wordt er een zo'n breed en accuraat mogelijk taalgebruik nagestreefd. "We hebben altijd moeder gezegd dus moet het altijd moeder blijvenquote:Op maandag 4 maart 2024 11:17 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat jij stelt dat het vooral te maken heeft met keuzevrijheid, hoe iemand zich wil noemen. Laat mensen dat dan ook zelf bepalen.
Ik vergelijk slechts het aanspreken en de overeenkomst daartussen, en dat is in wezen niet anders. Tenzij je aan het woord moeder meer waarde toekent dan het woord man of vrouw.quote:En moederschap vergelijken met het reizen in een trein... ja, dan snap ik wel dat we dit allemaal weer heel normaal moeten vinden, wenselijk zelfs.
En voor je het weet krijg je zoals bij Disney dat alles doorspekt moet zijn van propaganda, en dat ze een "walk-out" organiseren als je niet aan hun eisen tegemoet komt.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat hele D&I is bij elkaar verzonnen activisme.
Groot verschil: die meuk krijgt subisidie en een podium.
Precies, helemaal prima dat voor wie dat wenst de mogelijkheid er is om zich niet als moeder te laten registreren.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:30 schreef Beathoven het volgende:
Ik las dat het om een fout gaat, opgelost
Verder denk ik dat het absoluut zo is dat we op individueel niveau wensen moeten kunnen respecteren. Iemand die als vrouw is geboren en nu man genoemd wil worden, daarbij mag je best wat rekening houden zoals bij ieders persoonlijke voorkeur. Ook al zou ik daar anders over denken, dat zit meer in een sociale omgang.
Maar ik vind niet dat we de grote gemene deler op administratief niveau moeten aanpassen omdat er een 0.x of 0.00x aan uitzonderingen op de regel is.
Juist, die wet is er dus ook voor vrouwen die zich gewoon moeder willen noemen. En bij de meeste moeders gaat het wel wat verder dan "het is traditie dat ik mezelf moeder voel".quote:Op maandag 4 maart 2024 11:29 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ja prima, maar de wet is er voor iedereen dus wordt er een zo'n breed en accuraat mogelijk taalgebruik nagestreefd. "We hebben altijd moeder gezegd dus moet het altijd moeder blijven" is geen argument.
[..]
Ik vergelijk slechts het aanspreken en de overeenkomst daartussen, en dat is in weze niet anders. Tenzij je aan het woord moeder meer waarde toekent dan het woord man of vrouw.
Die moet dat zeggen, op straffe van op een zijspoor te worden gezet. Het is niet alsof ze nou echt een vak beheerst.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:16 schreef Jor_Dii het volgende:
Marieke Elsinga was het er vanochtend op de radio wel mee eens hoor.. "ja niks mis mee, ik heb er geen last van.."![]()
![]()
![]()
Wat verzin ik? Mijn eerste post hier is op basis van inmiddels 17 jaar fok posts lezen van jan en alleman.quote:
Ik identificeer me als man dus ik kan simpelweg zeggen man en vader. Maar idd ben ik ook een ouder die raak heeft geschotenquote:Op maandag 4 maart 2024 11:18 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik weet niet of je kids hebt, zo wel dan ben jij Ouder die raak heeft geschoten.
Er is inderdaad totaal geen woke infiltratie in bedrijven, media, overheid en onderwijs gaande. Al die D&I taskforces zijn hersenspinsels.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Ik zie dat iedereen hier weer lekker achter de feiten aan loopt Minister grijpt in: 'moeder' wordt toch niet 'ouder uit wie het kind is geboren'
Dus schuimbekkers onder ons: lik het schuim rond je mond weg en slik het door.
Het is zorgwekkend dat de mensen achter het stuur al dit soort dingen in hun kop halen. Dus nee jij gaat niet even bepalen wanneer mensen zich wel of niet zorgen maken over dit soort dingen.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:31 schreef Stepperoller het volgende:
Ik zie dat iedereen hier weer lekker achter de feiten aan loopt Minister grijpt in: 'moeder' wordt toch niet 'ouder uit wie het kind is geboren'
Dus schuimbekkers onder ons: lik het schuim rond je mond weg en slik het door.
Het is tegenwoordig al racistisch volgens sommigen om niet een 'witte' man genoemd te willen worden. Woke is zo innerlijk tegenstrijdig als maar kan.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat is wat mij zo opvalt: steeds maar benadrukken dat het gaat om 'sensitiviteit' om hoe mensen genoemd willen worden, maar dat gaat allemaal niet op wanneer de meerderheid stelt 'moeder' of 'vrouw' genoemd te willen worden. Het wordt niet eens gevraagd!
Wordt nu lekker weggemoffeld onder "foutje, bedankt" inderdaad.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:32 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar dat is wel overduidelijk een leugen.
Dat dus. Als ik zeg dat ik een vrouw ben en me vrouw voel dan ben ik een hater.quote:Op maandag 4 maart 2024 11:29 schreef HSG het volgende:
[..]
Dat niet alleen. Jij bent een vrouw en je voelt je ook als vrouw en dan komen er mensen/regels/veranderingen die zeggen "nou dat is niet meer van deze tijd". Alsof je jezelf niet meer mag zijn.
Net als mensen roepen dat kinderen genderneutraal opgevoed moeten worden. In mijn ogen mogen kinderen dan niet meer zichzelf zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |