Eh ff los van wat ik van dit voorstel vind is het 'warm en liefdevol' omgaan met ouder of moederschap natuurlijk geen rol van de overheid.quote:Op maandag 4 maart 2024 07:55 schreef DrDentz het volgende:
Onpersoonlijk klinkt dat. Geen moederdag maar "persoon uit wie je bent voortgekomen"-dag. Klinkt als een legbatterij. Liefdeloos, kil.
Denk dat dit vooral gaat over niet-binaire vrouwen die zich niet identificeren met de term moeder. Of je daarvoor de letter van de wet moet aanpassen is een tweede maar om meteen uit te gaan van "omgebouwde vrouwen" is wel schrijnend moet ik zeggen.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoeveel omgebouwde vrouwen hebben er al als 'man' een kind gebaard? Het gaat niet om homo's die een kind adopteren. En ja ik weet dat die niet samen als ouder geregistreerd kunnen worden, maar dat heeft verder niks met al dan niet baren te maken. Dan moet je gewoon het registreren van 2 vaders toestaan. Hoef je nog steeds de term 'moeder' niet te schrappen.
Nee, het is een 'spook', dit woke-gedoe, heb ik me laten vertellen.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
tja, het is niet alsof voor deze extreme debiliteiten niet al jaren wordt gewaarschuwd. Dit ziet iedereen van mijlenver aankomen. ALLES om de minieme minderheid tevreden te stellen. Dat 99,9% van de MOEDERS gewoon graag MOEDER genoemd willen worden (jeweetwel; trots enzo) telt niet. Die mogen gerust gekwetst worden door de term 'ouder uit wie het kind is geboren' (alsof ze een baarmachine zijn ofzo). Maar die enkele ex-vrouw die een kind heeft of die 'non-binaire' die een kind heeft, DIE moet gepleased worden.
De wereld is op z'n retour. Niks tegen trans of wat dan ook, maar dit soort dingen moet je toch met z'n allen niet willen?
Net zo schrijnend als vrouwen die zich gewoon moeder noemen - en dat zijn de meesten - ineens opgezadeld worden met de term 'persoon uit wie een kind is geboren'.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Denk dat dit vooral gaat over niet-binaire vrouwen die zich niet identificeren met de term moeder. Of je daarvoor de letter van de wet moet aanpassen is een tweede maar om meteen uit te gaan van "omgebouwde vrouwen" is wel schrijnend moet ik zeggen.
Een vrouw die zich als moeder identificeert is ook gewoon een ouder, toch? Waarom zo gekwetst als het woordje moeder niet wordt gebruikt? Ben je ook gekwetst nu de NS tegenwoordig zegt "beste reiziger" i.p.v. "beste dames en heren" terwijl je ook gewoon reiziger bent?quote:Op maandag 4 maart 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
tja, het is niet alsof voor deze extreme debiliteiten niet al jaren wordt gewaarschuwd. Dit ziet iedereen van mijlenver aankomen. ALLES om de minieme minderheid tevreden te stellen. Dat 99,9% van de MOEDERS gewoon graag MOEDER genoemd willen worden (jeweetwel; trots enzo) telt niet. Die mogen gerust gekwetst worden door de term 'ouder uit wie het kind is geboren' (alsof ze een baarmachine zijn ofzo). Maar die enkele ex-vrouw die een kind heeft of die 'non-binaire' die een kind heeft, DIE moet gepleased worden.
De wereld is op z'n retour. Niks tegen trans of wat dan ook, maar dit soort dingen moet je toch met z'n allen niet willen?
Voor een paar jaar terug was er al sprake van dat een vrouw persoon met baarmoeder moet worden genoemd.quote:Op maandag 4 maart 2024 08:16 schreef Danny het volgende:
[..]
Leg dat eens uit, wat is er grappig aan pislinke reacties?quote:Op maandag 4 maart 2024 08:43 schreef heywoodu het volgende:
Dit is natuurlijk onzinnig, maar de pislinke reacties zijn eigenlijk wel echt heel grappig, dus wat dat betreft is het best wel een leuk idee.
Je kunt mensen die dat willen nog steeds moeder noemen uiteraard. Maar de wet is er voor iedereen dus die moet met iedereen rekening houden. Iedere moeder is een ouder maar niet iedere ouder is een moeder.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Net zo schrijnend als vrouwen die zich gewoon moeder noemen - en dat zijn de meesten - ineens opgezadeld worden met de term 'persoon uit wie een kind is geboren'.
Dat is wat mij zo opvalt: steeds maar benadrukken dat het gaat om 'sensitiviteit' om hoe mensen genoemd willen worden, maar dat gaat allemaal niet op wanneer de meerderheid stelt 'moeder' of 'vrouw' genoemd te willen worden. Het wordt niet eens gevraagd!
Zwarte pietquote:Op maandag 4 maart 2024 09:31 schreef Janneke141 het volgende:
Hè, wat? Is de ophef nu alweer klaar? Waar moet ik me dan boos over maken op maandagmorgen?
Dat zit er dik in. Ook bij de overheid zal wel een D&I team zich bezighouden met dit soort prangende zaken.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Klinkt als een paar activistische/overijverige ambtenaren die (waarschijnlijk bewust) dit hebben geprobeerd erin te stoppen.
Dan geef je die minderheid de optie dat aan te passen.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:44 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je kunt mensen die dat willen nog steeds moeder noemen uiteraard. Maar de wet is er voor iedereen dus die moet met iedereen rekening houden. Iedere moeder is een ouder maar niet iedere ouder is een moeder.
Ik ben geen woke maffia, maar vind het wel bijzonder dat mensen zo kwaad worden om iets waar ze persoonlijk nooit last van hebben.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Leg dat eens uit, wat is er grappig aan pislinke reacties?
Mijn eigen hypothese daaromtrent: voor de doorgeslagen woke-maffia telt niet eens meer het inhoudelijke, maar vooral het opzoeken van de uiterste grenzen om vervolgens verlekkerd toe te kijken hoe de 'oubollige maatschappij' daar op reageert.
Waarom zo gekwetst als dat woord wel wordt gebruikt?quote:Op maandag 4 maart 2024 10:42 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Een vrouw die zich als moeder identificeert is ook gewoon een ouder, toch? Waarom zo gekwetst als het woordje moeder niet wordt gebruikt? Ben je ook gekwetst nu de NS tegenwoordig zegt "beste reiziger" i.p.v. "beste dames en heren" terwijl je ook gewoon reiziger bent?
Je door een minderheid van activistische, gesubsidieerde lieden laten vertellen hoe de wereld eruit zou moeten zien en zou moeten werken, daar heb je als individu wel degelijk last van.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:47 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben geen woke maffia, maar vind het wel bijzonder dat mensen zo kwaad worden om iets waar ze persoonlijk nooit last van hebben.
En betreffende dit onderwerp is het een storm in een glas water, en toch blijven mensen boos doen, alsof hun persoonlijk iets wordt aangedaan.
Are you happy?
Als… dan…quote:Op maandag 4 maart 2024 10:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Je door een minderheid van activistische, gesubsidieerde lieden laten vertellen hoe de wereld eruit zou moeten zien en zou moeten werken, daar heb je als individu wel degelijk last van.
Nu zijn we hier nog net niet zo ver als in de VS, maar dat je daar als leraar gewoon buitengeflikkerd kan worden als je niet meegaat in woke ongein, lijkt me iets waar je als persoon best last van kan hebben.
Omdat het een genderidentiteit oplegt aan mensen die dat niet zijn. Net als dat het kwetsend is als je als man constant als vrouw wordt aangesproken en andersom.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Waarom zo gekwetst als dat woord wel wordt gebruikt?
quote:Op maandag 4 maart 2024 10:23 schreef BRAL het volgende:
[..]
Dat is nooit gebeurt en dat gaat ook nooit gebeuren. Kom op zeg, hoe graag die vrouwen ook een man willen zijn zullen ze dat nooit worden, ook al hebben ze 1000 operaties gehad. Iemand die geboren is als vrouw blijft tot haar dood een vrouw en voor mannen precies hetzelfde.
Dat lopen mannen die zich vrouw voelen gewoon een vrouwen kleedkamer binnen waar vrouwen en meisjes zich aan het omkleden zijn.quote:Op maandag 4 maart 2024 10:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Als… dan…
En ik wist niet dat de VS zo woke is?
Zij niet, kennelijk wel degenen die het graag aangepast willen zien.quote:Op maandag 4 maart 2024 09:37 schreef ieniminimuis het volgende:
En iedereen heeft natuurlijk hun uitdraai van het Bevolkingsregister ingelijst hangen op een prominente plek zodat ze dagelijks de term moeder / vader kunnen bewonderen. Of zich dagelijks kunnen opheffen over het feit dat er ouder waaruit het kind kwam staat.
Neem aan dat de ouders hier ook alle overige dossiers waar hun kind in opgenomen is ook even sterk onder de loep nemen of er daar wel het juiste in staat? En neem de termen ouder 1 en ouder 2.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |