abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 30 december 2023 @ 15:33:51 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_211840120
LIVESTREAM https://www.facebook.com/ExtinctionRebellionNL/live

quote:
Extinction Rebellion blokkeert A10 Amsterdam bij oud ING-kantoor: 'Levensgevaarlijk'

Klimaatgroep Extinction Rebellion (XR) blokkeert vandaag de A10 in Amsterdam, bij het voormalige ING-hoofdkantoor 'De Schoen'. De activisten willen dat de bank per direct stopt met het financieren van de fossiele industrie. Maar waarom demonstreren ze bij een oud kantoor en wat gebeurt er als de snelweg niet wordt afgesloten voor verkeer? Vier vragen.

Extinction Rebellion wil de snelweg naast het oude ING-hoofdkantoor 'De Schoen' blokkeren.Beeld © Google
Klimaatgroep Extinction Rebellion (XR) blokkeert vandaag de A10 in Amsterdam, bij het voormalige ING-hoofdkantoor 'De Schoen'. De activisten willen dat de bank per direct stopt met het financieren van de fossiele industrie. Maar waarom demonstreren ze bij een oud kantoor en wat gebeurt er als de snelweg niet wordt afgesloten voor verkeer? Vier vragen.

Waarom daar?
'De Schoen' was tot 2014 het hoofdkantoor van ING. Al bijna tien jaar is de bank daar dus al niet meer te vinden. Toch kiezen de klimaatactivisten deze locatie voor de demonstratie.

"We hebben al meer dan honderd keer gedemonstreerd bij het hoofdkantoor en zijn het pand ook binnen gegaan, maar het levert niks op", zegt een woordvoerder van Extinction Rebellion. "Die plek is niet meer het hoofdkantoor, maar nog altijd symbolisch verbonden aan de ING."

Wordt de weg uit voorzorg afgesloten?
De A10 wordt niet uit voorzorg afgezet voor de klimaatdemonstranten, hebben gemeente Amsterdam en politie al laten weten. Extinction Rebellion verwacht dat dit wel wordt gedaan zodra de groep demonstranten naar de vangrail van de A10 loopt.

"Demonstreren mag, maar niet op de snelweg. Het is levensgevaarlijk en onverantwoord", zegt een woordvoerder van de gemeente Amsterdam. "Het is niet te vergelijken met de A12 in Den Haag. Er wordt op de A10 veel harder gereden." De gemeente is volgens haar voorbereid op verschillende scenario's.

De politie benadrukt dat het om een 'verboden actie' gaat. "Er is een aangewezen demonstratielocatie. We gaan een verboden actie niet faciliteren."

De blokkades waren toch gestopt?
De actie van vandaag lijkt op de blokkade van de A12 in Den Haag. Die blokkade van Extinction Rebellion hield vanaf begin september 27 dagen aan en was ook gericht op het afschaffen van fossiele subsidies. De klimaatgroep stopte daarmee toen GroenLinks en D66 een motie indienden om de fossiele subsidies af te bouwen.
De blokkade van vandaag is gericht op de ING en niet op de overheid. XR stelt dat ING de grootste fossiele 'financierder' is.

ING heeft al toezeggingen gedaan, wat wil Extinction Rebellion bereiken?
De bank heeft toezeggingen gedaan om tegen 2040 te stoppen met het financieren van nieuwe olie- en gasprojecten en fors meer leningen voor duurzame energie te willen verstrekken. Dat is volgens XR alleen niet genoeg.

"Het is fijn dat ING de goede kant op beweegt, maar we willen dat de financiering van fossiele brandstoffen per direct stopt", stelt de actiegroep. "ING creëert in feite deze gevaarlijke situatie."
https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-gevaarlijk-snelweg

twitter

twitter
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:34:11 #2
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211840137
Ze gaan meppen o|O oO/
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 30 december 2023 @ 15:34:23 #3
80791 crew  Paul
pi_211840144
Al met al is dit wel veel te slap weer gegaan, waarom mochten die demonstranten uberhaupt de snelweg op ?
pi_211840189
Politie van de snelweg af laten stappen en de snelweg openen. Dat geeft boeiende televisie en gegarandeerd krijgen ze dan de aandacht die ze nodig hebben.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:36:49 #5
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:39:44 #6
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_211840262
Schiet eens op met deze onzin.
Traangas er op en iedereen naar huis.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_211840287
Dat you are not alone schreeuwen is ook dodelijk vermoeiend
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_211840311
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Politie van de snelweg af laten stappen en de snelweg openen. Dat geeft boeiende televisie en gegarandeerd krijgen ze dan de aandacht die ze nodig hebben.
Zeker als er bij een paar de carbonfootprint per direct naar nul wordt gereduceerd
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know
pi_211840312
Ze worden één voor één weggehaald. En als ze hun poten intrekken, opgetild. Waarom?! Waarom niet gewoon met de knietjes over het asfalt? :?
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 30 december 2023 @ 15:44:59 #10
80791 crew  Paul
pi_211840346
een demonstrant krijgt bokkenpootje
pi_211840378
Er zit er ééntje te gillen: you are not alone! En hij krijgt 0 respons _O-
If they say
pi_211840384
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Ze worden één voor één weggehaald. En als ze hun poten intrekken, opgetild. Waarom?! Waarom niet gewoon met de knietjes over het asfalt? :?
Ik ging met gewoon met de knieën over het asfalt hoor. Politie was helemaal niet zo aardig als dat jij het voor doet komen.
pi_211840390
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:44 schreef Paul het volgende:
een demonstrant krijgt bokkenpootje
Ja, mn zoon deed het net voor :D
If they say
pi_211840398
Nou, volgende week is het groepje 10 keer zo groot met dit zwakke optreden. _O-
pi_211840411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:46 schreef soeverein het volgende:

[..]
Ik ging met gewoon met de knieën over het asfalt hoor. Politie was helemaal niet zo aardig als dat jij het voor doet komen.
Nou, het ziet er behoorlijk pussy uit hoor, wat de politie doet. Ik kijk beelden he, verzin het niet.
If they say
pi_211840433
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:48 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nou, het ziet er behoorlijk pussy uit hoor, wat de politie doet. Ik kijk beelden he, verzin het niet.
Komt omdat de meeste mensen mee lopen en we al talloze malen hebben bewezen vreedzaam te zijn.
pi_211840449
quote:

[..]
Och jeetje, was er dan maar iets wat je had kunnen doen om dat niet mee te hoeven maken
pi_211840470
die gast die liep te schreeuwen terwijl naast hem een andere gek door AT5 geinterviewd werd, dat zag er heel debiel uit.
pi_211840485
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Och jeetje, was er dan maar iets wat je had kunnen doen om dat niet mee te hoeven maken
Politie doet maar, ik sta er voor de goede zaak.

Jullie gegeil op politie geweld is een groter probleem.
pi_211840494
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:49 schreef soeverein het volgende:

[..]
Komt omdat de meeste mensen mee lopen en we al talloze malen hebben bewezen vreedzaam te zijn.
Ja, echt supervreedzaam :Y Mehn, de politie zou dit soort gajes keihard moeten aanpakken. En voortaan de snelweg níet afsluiten, kijken of dit soort debielen dan nog de ballen hebben om door te gaan.
If they say
pi_211840501
Het NK aso sjouwen is begonnen
pi_211840514
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ja, echt supervreedzaam :Y Mehn, de politie zou dit soort gajes keihard moeten aanpakken. En voortaan de snelweg níet afsluiten, kijken of dit soort debielen dan nog de ballen hebben om door te gaan.
Waarom zijn we gajes?
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:53:02 #23
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_211840544
quote:
In een rijtje verminderen auto’s van Extinction Rebellion (’Nee, niet elektrisch’) vaart op de A10. „Van 60 km/u langzaam naar 0”, vertelt een woordvoerder. Dat gebeurde ter hoogte van de splitsing met de A4, om een fuik te voorkomen.
https://www.telegraaf.nl/(...)extinction-rebellion

Zelfde praktijken als toen bij KOZP. Dé kans voor de rechterlijke macht om te laten zien dat Vrouwe Justitia een blinddoek draagt.

Ik verwacht minstens gelijkwaardige straffen. Het is natuurlijk ook een drukkere weg en in de buurt van een ziekenhuis.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211840559
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:52 schreef soeverein het volgende:

[..]
Waarom zijn we gajes?
Vind je dit normaal dan? Oh, wacht. Ik praat tegen een extremistische rebel :') :') :')
If they say
pi_211840589
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Vind je dit normaal dan? Oh, wacht. Ik praat tegen een extremistische rebel :') :') :')
Ik vind het normaal om te demonstreren voor beter beleid van de overheid en private partijen.

Als ing in 2040 kan stoppen mrt investeren in fossiel kunnen ze dat ook in 2024.
pi_211840622
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Van mij mogen ze zo geweldloos mogelijk te werk gaan. Koelbloedig oppakken en adequaat straffen. Mijn suggestie: verdeel de maatschappelijke kosten van de demonstratie evenredig over de arrestanten.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zaterdag 30 december 2023 @ 15:56:01 #27
182233 thedeedster
pi_211840625
quote:

[..]
Waarom zijn we gajes?
Omdat je je geen ene fuck aan trekt van de rechterlijke macht, dingen doet die expliciet verboden zijn en omdat jullie denken boven de wet te staan.

Dat noemen we asocialen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_211840626
quote:

[..]
Waarom zijn we gajes?
omdat je denkt te mogen bepalen wie er wel of niet over de A10 mag rijden.
omdat je zegt voor het milieu op te komen terwijl het alleen maar om zielige aandachttrekkerij gaat.
omdat je elk verzoek van de politie naast je neer legt.
pi_211840653
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:54 schreef soeverein het volgende:

[..]

Als ing in 2040 kan stoppen mrt investeren in fossiel kunnen ze dat ook in 2024.
Dan stort er nogal wat in elkaar, maar dat vergeten we eventjes. Kunnen zoveel willen, maar dan moet het in de praktijk wel kunnen.
pi_211840655
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
omdat je denkt te mogen bepalen wie er wel of niet over de A10 mag rijden.
omdat je zegt voor het milieu op te komen terwijl het alleen maar om zielige aandachttrekkerij gaat.
omdat je elk verzoek van de politie naast je neer legt.
Daarvoor mag je bij de media zijn. Zij komen niet als je legaal op een veldje staat.

Neem aan dat je ook tegen de demonstraties voor vrouwenkiesrecht was? Daar gooide ze bij hele winkelstraten de ruiten in
pi_211840676
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dan stort er nogal wat in elkaar, maar dat vergeten we eventjes. Kunnen zoveel willen, maar dan moet het in de praktijk wel kunnen.
Liever de economie die instort dan de ecosystemen.
pi_211840680
Iedereen zeiknat maken, laten zitten en af en toe bij wateren.
pi_211840684
quote:

[..]
Ik vind het normaal om te demonstreren voor beter beleid van de overheid en private partijen.

Intussen typ jij dit vanaf je telefoon, tablet of laptop welke gemaakt is van fossiel, waarschijnlijk zit je er ook warmpjes bij. Dankzij de hard verdiende centjes. Oh wacht je zit aan de uitkering natuurlijk, lekker parasiteren op de werkende Nederlander die geen keus heeft behalve om de auto te pakken, zich uit de naad te werken om uitzuigers te kunnen bekostigen.
pi_211840686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:57 schreef soeverein het volgende:

[..]
Daarvoor mag je bij de media zijn. Zij komen niet als je legaal op een veldje staat.

Neem aan dat je ook tegen de demonstraties voor vrouwenkiesrecht was? Daar gooide ze bij hele winkelstraten de ruiten in
fraai argument. Dus stel je wilt demonstreren tegen sadistische rituelen op de hagelslagverpakking, moet je dan ook op de snelweg gaan staan omdat er anders geen media-aandacht komt?
pi_211840687
quote:

[..]

Kortom, het gaat enkel om wat aandacht
pi_211840699
quote:

[..]
Waarom zijn we gajes?
quote:

[..]

Ik snap nu door wát de snelweg wordt bezet :') :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Van mij mogen ze zo geweldloos mogelijk te werk gaan. Koelbloedig oppakken en adequaat straffen. Mijn suggestie: verdeel de maatschappelijke kosten van de demonstratie evenredig over de arrestanten.
Absoluut de kosten op het bordje van dit tuig leggen :Y
Plus straffen. Maar waarom ze met handschoenen van het wegdek worden geplukt :N
If they say
pi_211840701
quote:

[..]

Zou je een maatschappij willen waarin een ieder die meent voor het goede doel te strijden de wet aan z'n laars lapt? Dat doen dan namelijk de boeren en de wappies ook.
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:00:14 #38
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211840718
quote:

[..]
Waarom zijn we gajes?
Omdat je met je eigen anarchistische normen en waarden anderen hindert, ondanks een verbod daartoe. Ik heb geen medelijden met je als je daar de consequenties van moet ondervinden.

Maar volgens mij heb ik je dat een tijdje geleden ook al duidelijk gemaakt…
pi_211840733
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:58 schreef strebz1 het volgende:

[..]
Intussen typ jij dit vanaf je telefoon, tablet of laptop welke gemaakt is van fossiel, waarschijnlijk zit je er ook warmpjes bij. Dankzij de hard verdiende centjes. Oh wacht je zit aan de uitkering natuurlijk, lekker parasiteren op de werkende Nederlander die geen keus heeft behalve om de auto te pakken, zich uit de naad te werken om uitzuigers te kunnen bekostigen.
Lol wat een aannames. De telefoon waarop ik dit typ is een afdankertje van mn opa die anders op de vuilstort was beland.

Ik werk verder gewoon meer dan fulltime :)
pi_211840754
quote:
13s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Zou je een maatschappij willen waarin een ieder die meent voor het goede doel te strijden de wet aan z'n laars lapt? Dat doen dan namelijk de boeren en de wappies ook.
Ik denk dat het heel goed is dat de wappies en boeren demonstreren voor wat zij belangrijk vinden.
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:01:53 #41
24533 ACT-F
pi_211840761
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:58 schreef soeverein het volgende:

[..]
Liever de economie die instort dan de ecosystemen.
Economie begint met de 3 letters......
pi_211840767
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:01 schreef soeverein het volgende:

[..]
Ik denk dat het heel goed is dat de wappies en boeren demonstreren voor wat zij belangrijk vinden.
Ik zeg niet demonstreren, maar ik zeg: de wet aan hun laars lappen.
pi_211840768
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:00 schreef soeverein het volgende:

[..]
Lol wat een aannames. De telefoon waarop ik dit typ is een afdankertje van mn opa die anders op de vuilstort was beland.

Jou opa zal zicht vast een slag in de rondte draaien in zijn graf dat hij zulk ruggegraatloze nageslacht heeft voortgebracht.
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:02:32 #44
182233 thedeedster
pi_211840773
quote:

[..]

Aandachtshoeren willen aandacht. :O

Je hebt mijn aandacht. En mijn groeiende antipathie.
pi_211840794
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:02 schreef thedeedster het volgende:
Je hebt mijn aandacht. En mijn groeiende antipathie.
Dat is dan ook ongetwijfeld het belangrijkste effect van deze actie: meer antipathie voor XR en meer stemmen op Wilders.
pi_211840824
quote:

[..]
Boeren vechten niet voor een verzonnen links extremisch ideaal die ons tevens twee doode politici heeft opgeleverd.

Ze vechten voorbrood op de plank. Brood om hun families te voeden. In schil contrast waar dit links extremistische volk voor demonstreert.
pi_211840832
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:02 schreef strebz1 het volgende:

[..]
Jou opa zal zicht vast een slag in de rondte draaien in zijn graf dat hij zulk ruggegraatloze nageslacht heeft voortgebracht.
Nee hoor mijn opa leeft nog en is erg trots op me.

Jouw familie zal vast trots op je zijn dat je haat loopt te spuien op een forum op een zondag.
pi_211840845
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is dan ook ongetwijfeld het belangrijkste effect van deze actie: meer antipathie voor XR en meer stemmen op Wilders.
Het is ook niet raar dat er steeds meer rechts wordt gestemd. Maarja, dat snappen dit soort wappies niet.
Dus denkt een klein kluppie met een gigantische muil even te bepalen wat er moet gebeuren.
If they say
pi_211840851
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:03 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Die vervolgens allemaal flinke racisten zijn uiteraard.
pi_211840856
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:05 schreef soeverein het volgende:

[..]

Jouw familie zal vast trots op je zijn dat je haat loopt te spuien op een forum op een zondag.
Kan je opa’s telefoon de juiste dag/datum niet meer aan?
pi_211840860
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:05 schreef strebz1 het volgende:

[..]
Boeren vechten niet voor een verzonnen links extremisch ideaal die ons tevens twee doode politici heeft opgeleverd.

Ze vechten voorbrood op de plank. Brood om hun families te voeden. In schil contrast waar dit links extremistische volk voor demonstreert.
En zo kan ik allerlei andere groepen opnoemen die zelf vinden dat ze een gerechtvaardigde strijd strijden. Eigenrichting is het.
pi_211840872
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:05 schreef strebz1 het volgende:

[..]
OK. Klimaatactivisten evenmin.
pi_211840876
quote:

[..]

Zo ver ben je al heen. Zondag _O- _O- _O-
If they say
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:07:44 #54
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211840878
quote:

[..]

Ja maar je ademt (CO2 uit). Dus dan mag je geen kritiek hebben op het gebruik van fossiele brand-/grondstoffen want dan ben je hypocriet.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:08:13 #55
24533 ACT-F
pi_211840890
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:07 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Zo ver ben je al heen. Zondag _O- _O- _O-
Werkschuw tuig heeft nu eenmaal geen besef van tijd _O-
pi_211840897
quote:

[..]

Kennelijk ben je niet meer waard dan een afdankertje voor hem dan. Tevens zijn oude mobiele telefoons vervuilende dan nieuwe. Je moet ze vaker opladen dan nieuwe omdat de batterij gedegradeerd is, minder energie efficiënte en milieuvriendelijke materialen.
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:08:46 #57
182233 thedeedster
pi_211840905
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Die vervolgens allemaal flinke racisten zijn uiteraard.
Ergo; XR is een haatzaaiende organisatie.
pi_211840915
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:08 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Werkschuw tuig heeft nu eenmaal geen besef van tijd _O-
Nee, dat blijkt maar weer _O-
If they say
pi_211840933
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:02 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik zeg niet demonstreren, maar ik zeg: de wet aan hun laars lappen.
Ook enorm arbitrair natuurlijk. Als je vindt dat je best op deze manier de wet mag overtreden "om aandacht te krijgen", zijn forsere overtredingen dan niet ook te billijken onder die mantel? Die fakkeldrager voor het huis van Kaag bijvoorbeeld, dat is volgens diezelfde redenatie prima te vergoeilijken omdat je met een fakkel op een leeg pleintje immers geen belangstelling oogt.
pi_211840942
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Welnee, het zijn veelal aardige, witte, hoogopgeleide mensen die in een bubbel leven.
pi_211840951
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:08 schreef strebz1 het volgende:

[..]
Kennelijk ben je niet meer waard dan een afdankertje voor hem dan. Tevens zijn oude mobiele telefoons vervuilende dan nieuwe. Je moet ze vaker opladen dan nieuwe omdat de batterij gedegradeerd is, minder energie efficiënte en milieuvriendelijke materialen.
Ohja de groene electriciteit via de zonnepanelen om een oude telefoon op te laden is vervuilender dan een nieuwe telefoon produceren. Logisch.

En lachen dat iedereen valt over de zondag ipv zaterdag. Fijn als je inhoudelijk niks te melden hebt over het klimaat probleem. Kun je zeiken over een vergissing in dag :)
pi_211840952
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Het in allemaal universitair inteelt volk afkomstig van een rijke familie met narcistische trekjes die Jan allemaal het dagelijkse leven zuur willen maken.
pi_211840960
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ook enorm arbitrair natuurlijk. Als je vindt dat je best op deze manier de wet mag overtreden "om aandacht te krijgen", zijn forsere overtredingen dan niet ook te billijken onder die mantel? Die fakkeldrager voor het huis van Kaag bijvoorbeeld, dat is volgens diezelfde redenatie prima te vergoeilijken omdat je met een fakkel op een leeg pleintje immers geen belangstelling oogt.
Precies. En daarom moet je uiterst kritisch zijn op eigenrichting.
pi_211840969
Wat ik nou zó jammer vind is dat het uitgerekend vandaag windstil en droog is }:|
If they say
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:13:23 #65
24533 ACT-F
pi_211840986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat ik nou zó jammer vind is dat het uitgerekend vandaag windstil en droog is }:|
Het zijn ook mooiweerdemonstranten.
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:13:32 #66
182233 thedeedster
pi_211840991
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Welnee, het zijn veelal aardige, witte, hoogopgeleide mensen die in een bubbel leven.
Ze leveren Wilders zetels op, alle stemmers op Wilders zijn - bij definitie - racist, dus XR zorgt voor meer racisten.

Ergo; XR is haatzaaiend. :Y
pi_211841003
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:11 schreef soeverein het volgende:

[..]
Ohja de groene electriciteit via de zonnepanelen om een oude telefoon op te laden is vervuilender dan een nieuwe telefoon produceren. Logisch.

En lachen dat iedereen valt over de zondag ipv zaterdag. Fijn als je inhoudelijk niks te melden hebt over het klimaat probleem. Kun je zeiken over een vergissing in dag :)
Kennelijk zit je overdag thuis en hebt niets beters te doen. In de avond en nacht leveren die panelen geen electriciteit. Maargoed, jij bent kennelijk 24/7 thuis. Ik kan mijn telefoon pas bij thuiskomst aan de lader doen omdat ik werk.
pi_211841013
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:10 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Het zijn criminelen.
pi_211841062
Het milieu zeggen ze? Nu hebben duizenden automobilisten tientallen kilometers moeten omrijden, hebben er urenlang files gestaan en zijn er ongevallen ontstaan. Hoe is dat goed voor het milieu.

Om nog maar te zwijgen over alle inzet van politie en bussen voor die gekkies.
pi_211841072
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het zijn criminelen.
Niet als het OM ze niet vervolgt of de rechter weigert ze te straffen. Sommige mensen zijn meer gelijk dan andere.
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:17:08 #71
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_211841079
quote:

[..]

Begin eens bij je opa dan, als hij zomaar kostbare spullen wegflikkert zonder het goed te scheiden.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_211841112
Onwijs lang duurt dat ontruimen. Halsema is duidelijk geen burgemeester maar een GroenLinks activist.
pi_211841130
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Niet als het OM ze niet vervolgt of de rechter weigert ze te straffen. Sommige mensen zijn meer gelijk dan andere.
pi_211841218
De ING krijgt er aardig wat nieuwe klanten bij als ik social media mag geloven. :)
pi_211841277
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
De ING krijgt er aardig wat nieuwe klanten bij als ik social media mag geloven. :)
Ik heb tevens geen enkele hoofddoek of neger gezien tussen de demonstranten. Hoe komt dit? Zelfs tussen de agenten zie je meer allochtonen.
pi_211841283
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het milieu zeggen ze? Nu hebben duizenden automobilisten tientallen kilometers moeten omrijden, hebben er urenlang files gestaan en zijn er ongevallen ontstaan. Hoe is dat goed voor het milieu.

Om nog maar te zwijgen over alle inzet van politie en bussen voor die gekkies.
Dat is logica en daar houden ze niet zoveel van
pi_211841296
Er zit nog steeds een plukje extremisten op het wegdek. Hoop zo dat het waterkanon zo wordt ingezet. En dan de sterkste straal O+
If they say
pi_211841312
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:26 schreef strebz1 het volgende:

[..]
Ik heb tevens geen enkele hoofddoek of neger gezien tussen de demonstranten. Hoe komt dit? Zelfs tussen de agenten zie je meer allochtonen.
Die zijn wel wijzer.
If they say
pi_211841332
twitter
pi_211841379
quote:
Oke duidelijk, zolang je niet fysiek agressief bent mag je je een poos lang ergens hinderlijk ophouden, zelfs als je van tevoren is verteld dat je daar niet mag komen.
pi_211841380
AT5 is met uitzenden gestopt ;(
If they say
pi_211841394
quote:
Slechte smoes
pi_211841423
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Oke duidelijk, zolang je niet fysiek agressief bent mag je je een poos lang ergens hinderlijk ophouden, zelfs als je van tevoren is verteld dat je daar niet mag komen.
En zolang je kinderen als schild gebruikt.
pi_211841431
quote:
9s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Corrigeer me als ik het mis heb, maar hoe snel waren die Corona maatregelen demonstraties wel niet opgeruimd; en die waren voor zover ik weet ook niet gewelddadig en waren al helemaal niet op snelwegen (en ook gewoon kinderen volgens mij). Komt een beetje over alsof activisten iets meer ruimte en tijd krijgen als ze demonstreren voor iets wat niet in gaat tegen overheidsplannen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2023 16:34:03 ]
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:36:00 #85
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211841494
quote:
Volkomen belachelijk dat de politie zich laat chanteren door dit extreem links volk.
pi_211841495
De bussen zijn op, daarom duurt het zo lang voordat de laatste gekkies van het asfalt geschraapt worden.
pi_211841509
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
En zolang je kinderen als schild gebruikt.
En dit zijn vaak dezelfde figuren die voor hamas lopen te demonstreren, nu snap ik waarom...
pi_211841514
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:36 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]

Dat dus…
“Strafbaar”

Wie durft er geld op te zetten dat deze lui vervolgd gaan worden?
pi_211841522
quote:
[ afbeelding ]

Dat dus…
Auto's stilzetten op de snelweg, dat is al eens eerder gedaan en diegenen werden toen wel aangepakt...
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:37:20 #91
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_211841524
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
De bussen zijn op, daarom duurt het zo lang voordat de laatste gekkies van het asfalt geschraapt worden.
Wegens personeelstekort rijdt het normale OV in de stad ook onregelmatig.
Het is een complot… :P
  zaterdag 30 december 2023 @ 16:38:24 #92
24533 ACT-F
pi_211841554
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
Zij hebben tenminste bussen. Als het treinverkeer gestremd is zoek je maar uit hoe je thuis komt.
pi_211841556
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
“Strafbaar”

Wie durft er geld op te zetten dat deze lui vervolgd gaan worden?
Zolang je demonstreert voor politiek correcte doeleinden kom je er prima mee weg. Althans, dat gevoel krijg ik er van.
pi_211841576
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zolang je demonstreert voor politiek correcte doeleinden kom je er prima mee weg. Althans, dat gevoel krijg ik er van.
Dat gevoel delen een hoop mensen met je.
pi_211841606
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:36 schreef ReplaR het volgende:

[..]
En dit zijn vaak dezelfde figuren die voor hamas lopen te demonstreren, nu snap ik waarom...
Het doel heiligt de middelen, hè.
pi_211841609
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit dus ja, klassenjustitie.
pi_211841721
quote:

[..]
Ocherm toch.

Tja acties hebben nu eenmaal gevolgen.

Demonstratie(recht) of niet, een snelweg is hoe dan ook verboden terrein.

Kom je er dan toch en de politie sommeert je op een gegeven moment meerdere malen om te vertrekken.

Als je daar dan geen gehoor aan geeft dan grijpen ze in ja :W
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211841867
quote:
[ afbeelding ]

Dat dus…
In mijn ogen is het sowieso belachelijk dat onze rechtelijke macht boetes aan deze mensen wegstreept.

Je mag demonstreren, maar dat geeft je niet het recht de wet te overtreden.
pi_211841881
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Corrigeer me als ik het mis heb, maar hoe snel waren die Corona maatregelen demonstraties wel niet opgeruimd; en die waren voor zover ik weet ook niet gewelddadig en waren al helemaal niet op snelwegen (en ook gewoon kinderen volgens mij). Komt een beetje over alsof activisten iets meer ruimte en tijd krijgen als ze demonstreren voor iets wat niet in gaat tegen overheidsplannen.
Wappies hadden de sympathie van burgemeesters en andere beleidsmakers niet mee.
pi_211841900
quote:
[ afbeelding ]

Dat dus…
Hoeveel van die auto's van die 'demonstranten' zouden electrisch zijn?

Verdomd weinig denk ik.
En ook al zouden ze allemaal electrisch zijn, dan nog, er zit een hoop plastic in = olie.
Om nog maar te zwijgen over het delven van de schaarse grondstoffen van de accu's.
Dat gaat in arme landen vaak niet opeen milieuvriendelijke manier.
A murky, forgotten land.
pi_211841979
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik moest lachen
  zaterdag 30 december 2023 @ 17:00:12 #102
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211842043
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Wappies hadden de sympathie van burgemeesters en andere beleidsmakers niet mee.
Als je maar de juiste mening hebt (pro klimaat, pro diversiteit etc) dan mag je ineens heel veel in dit land.
pi_211842181
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:00 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Als je maar de juiste mening hebt (pro klimaat, pro diversiteit etc) dan mag je ineens heel veel in dit land.
A murky, forgotten land.
pi_211842300
Boetes:

Lopen op de snelweg, 395 euro
Blokkeren snelweg, kan oplopen tot 9 jaar cel of tot 76000 euro

Lijkt me dat de staatskas vandaag aardig gespekt kan worden. *O*
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 30 december 2023 @ 17:28:28 #105
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_211842580
zodra er 3 man vreedzaam tegenover het huis van de burgemeester gaan zitten demonstreren, worden ze wel gelijk met de knuppel weggeslagen onder het mom van "niet goedgekeurde demonstratie"
pi_211842771
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:36 schreef Homey het volgende:

[..]
In de praktijk gebeurt dit niet. Want, dan ben zelf zwaar de lul. Dan acteert de politie en het OM opeens wel.
Waarom? Ik mag daar met mijn auto namelijk rijden. Een klimaatklever mag niet op de snelweg lopen. Lijkt me een mooie case wel.
If they say
pi_211842842
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:39 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Ja, zit je zomaar een tijdje vast wegens doodslag.
In dit gekke land wel ja :')
En toch. Op de snelweg hoef je geen rekening te houden met voetgangers. Als er dan wel iemand zou lopen, zie je die makkelijk over het hoofd. Lijkt me echt sterk dat de bestuurder dan schuldig is.
If they say
pi_211842909
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:41 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
In dit gekke land wel ja :')
En toch. Op de snelweg hoef je geen rekening te houden met voetgangers. Als er dan wel iemand zou lopen, zie je die makkelijk over het hoofd. Lijkt me echt sterk dat de bestuurder dan schuldig is.
Er zijn vrij weinig landen waar opzettelijk mensen doodrijden legaal is.

En natuurlijk ben je niet schuldig als je op de snelweg per ongeluk een voetganger doodrijdt. Maar dat was niet de situatie die je beschreef.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211842963
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:42 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Nou, je zou naar een stervend familielid in het ziekenhuis moeten en dat tyfustuig blokkeert de weg… :r
Nou, dat idd. Maar dat boeit ze niet.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:44 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Er zijn vrij weinig landen waar opzettelijk mensen doodrijden legaal is.

En natuurlijk ben je niet schuldig als je op de snelweg per ongeluk een voetganger doodrijdt. Maar dat was niet de situatie die je beschreef.
Uiteraard wel per ongeluk *)
If they say
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 17:53:12 #110
408813 crew  trein2000
pi_211843071
Dit heeft niets meer met demonstreren te maken. Het blokkeren is een doel op zich geworden. Deze ontwrichtende criminaliteit moet keihard aangepakt worden.
zie email 27 oktober
pi_211843080
Stel je komt zo'n blokkade tegen, als je nou gewoon uitstapt en de auto laat staan en naar de eerste de beste McDonalds wandelt en dan? Krijg je dan een bekeuring?
pi_211843124
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:53 schreef AchJa het volgende:
Stel je komt zo'n blokkade tegen, als je nou gewoon uitstapt en de auto laat staan en naar de eerste de beste McDonalds wandelt en dan? Krijg je dan een bekeuring?
Eindelijk een relevante vraag :D
pi_211843143
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:53 schreef trein2000 het volgende:
Dit heeft niets meer met demonstreren te maken. Het blokkeren is een doel op zich geworden. Deze ontwrichtende criminaliteit moet keihard aangepakt worden.
Eens een demonstratie mag best wat overlast geven, maar dit is veels te gek.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_211843145
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:55 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Wat een debiel volk. De rechter zou ze gelijk uit de ouderlijke macht moeten zetten en de kinderen aan jeugdzorg moeten overdragen.
Die kan je ook gewoon in de harde kern van elke voetbalclub vinden hoor
pi_211843293
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vraag mij bij dit soort beelden af wat mensen nu denken te bereiken met zulk gedrag. Je gaat doelbewust een medeburger treiteren en denkt daarmee het klimaat te redden of zo?
Dat stelde ook echt geen reet voor daar bij de vliegbasis... :')

Een paar lui die aan het protesteren waren.
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:08:53 #116
182233 thedeedster
pi_211843316
quote:
14s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vraag mij bij dit soort beelden af wat mensen nu denken te bereiken met zulk gedrag. Je gaat doelbewust een medeburger treiteren en denkt daarmee het klimaat te redden of zo?
Alsof door dergelijke acties de consument plotseling boos wordt op de ING…
pi_211843377
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 15:49 schreef soeverein het volgende:

[..]
Mensen gijzelen op de openbare weg is niet vreedzaam.
pi_211843427
quote:

[..]
En wat van bijvoorbeeld bedrijven te denken die knokploegen inhuren?

Bv om de voortuin van de leiders van deze protesten te blokkeren?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 18:15:28 #120
408813 crew  trein2000
pi_211843432
quote:
10s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:12 schreef AchJa het volgende:
Het "gevaarlijke beleid" van de ING "vernietigt" van alles lui... _O-

[ twitter ]
ING is daar al 10 jaar weg. Het is ver voorbij ironisch. Het gaat helemaal niet meer om de boodschap. Het blokkeren is een doel op zich geworden.
zie email 27 oktober
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 18:17:10 #121
408813 crew  trein2000
pi_211843464
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 16:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Auto's stilzetten op de snelweg, dat is al eens eerder gedaan en diegenen werden toen wel aangepakt...
En toen stond links Nederland te juichen. En sprak rechts er schande van. Hetgeen precies aantoont wat er mis is in dit land.

Blokkeren mag niet, of je nu boer Harms bent of Extinction rebellion
zie email 27 oktober
pi_211843488
quote:

[ twitter ]
Ik zit bij de ING en heb zojuist met gevaar voor eigen leven geld opgenomen 😱
A murky, forgotten land.
pi_211843490
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:57 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Ik snap dat het een beetje stoerdoenerij op internet is, maar evengoed vrij zieke gedachte van je.
Wat is hier ziek aan :? Als ik zou moeten kiezen tussen een noodstop op de snelweg omdat er iemand loopt met het risico dat ik van achter kapot gereden word, of doorrijden, dan weet ik wel wat ik zou doen.
Als ik met 100km p/u rij, dan wil ik me niet indenken wat er met mij gebeurt als ik plots in de ankers zou moeten. En ja, dan kies ik níet voor de snelwegloper.
If they say
pi_211843524
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:18 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Wat is hier ziek aan :? Als ik zou moeten kiezen tussen een noodstop op de snelweg omdat er iemand loopt met het risico dat ik van achter kapot gereden word, of doorrijden, dan weet ik wel wat ik zou doen.
Als ik met 100km p/u rij, dan wil ik me niet indenken wat er met mij gebeurt als ik plots in de ankers zou moeten. En ja, dan kies ik níet voor de snelwegloper.
dat is niet wat je bedoeld natuurlijk en dat weet je zelf ook wel. Daar kan je je niet meer onderuit lullen hoor.
pi_211843538
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:18 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Het is nou ook niet zonder risico voor jou om met 100 km p/u op mensen in te rijden
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 18:23:10 #126
408813 crew  trein2000
pi_211843554
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:22 schreef eenjongen... het volgende:

[..]
Het is nou ook niet zonder risico voor jou om met 100 km p/u op mensen in te rijden
Mensen die opzettelijk op anderen inrijden zijn moordenaars en moet je decennialang opsluiten.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:24:51 #127
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211843585
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Mensen die opzettelijk op anderen inrijden zijn moordenaars en moet je decennialang opsluiten.
Het zijn ook wat domme voorbeelden, maar ik vond het vandaag wel vreemd dat de politie zo'n demonstratie op de snelweg mogelijk maakt, in levensgevaar zijn die demonstranten nooit geweest maar wel in overtreding.
pi_211843591
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:21 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
dat is niet wat je bedoeld natuurlijk en dat weet je zelf ook wel. Daar kan je je niet meer onderuit lullen hoor.
Dat is exact wat ik bedoelde. Het zal niet bij deze ene keer blijven he, het kan wéér gebeuren. Dan weet ik nu wel wat ik wel en niet zal doen.
Nooit bij stil gestaan namelijk, dat er op de snelweg gelopen kan worden.
If they say
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 18:26:16 #129
408813 crew  trein2000
pi_211843614
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:24 schreef Tarado het volgende:

[..]
Het zijn ook wat domme voorbeelden, maar ik vond het vandaag wel vreemd dat de politie zo'n demonstratie op de snelweg mogelijk maakt, in levensgevaar zijn die demonstranten nooit geweest maar wel in overtreding.
Ik vind dat ook absurd. Vooral omdat dit geen demonstratie is. Een demonstratie is gericht op het uitdragen van gedachten of gevoelens. Dat is hier niet het geval. Dit is blokkeren, dwingen waarbij meningsuiting hoogstens een secundair doel is.

Aanpakken die handel.
zie email 27 oktober
pi_211843620
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:25 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Dat is exact wat ik bedoelde. Het zal niet bij deze ene keer blijven he, het kan wéér gebeuren. Dan weet ik nu wel wat ik wel en niet zal doen.
Nooit bij stil gestaan namelijk, dat er op de snelweg gelopen kan worden.
:') wat een reactie weer. Niet te doen.
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:28:31 #131
182233 thedeedster
pi_211843656
quote:

[ twitter ]
Het zijn net devote, religieuze volgelingen.

Dreigen met hel en verdoemenis scoort nog altijd.
pi_211843670
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat het opzettelijk is is niet altijd te bewijzen.
pi_211843681
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:26 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
:') wat een reactie weer. Niet te doen.
:')
If they say
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 18:30:39 #134
408813 crew  trein2000
pi_211843696
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:29 schreef OmniRocket het volgende:

[..]
Dat het opzettelijk is is niet altijd te bewijzen.
Posts op social media kunnen prima worden opgevoerd ter bewijsvoering.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:31:16 #135
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211843792
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:30 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Posts op social media kunnen prima worden opgevoerd ter bewijsvoering.
Zoals al werd aangegeven stoerdoenerij op internet, wordt ern heel lastig verhaal denk ik. Uitslag zal uiteindelijk ook alleen het links vs rechts nog meer aanwakkeren, ongeacht wat het wordt.

En de persoon die het met opzet doet en vervolgens aangeeft dat hij was afgeleid door iets kan ook iemand anders zijn die nooit zoiets heeft gepost op social media.
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:38:04 #137
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211843857
Met dit halfzachte optreden staan ze er dus volgende week weer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211844077
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:29 schreef soeverein het volgende:
Heerlijk al deze rechtse snowflakes die ziek mad zijn.

Gewelds fantasieën, lopen hopen op boetes. Gaat allemaal niet gebeuren, allemaal weer bestuurlijk verplaatst.
Dus als je tegen XR bent ben je rechts?

Over vooroordelen en onderbuik gesproken...

SP stemmer hier, en tegen XR :W
En nu?
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 december 2023 @ 18:54:10 #139
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211844248
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:47 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dus als je tegen XR bent ben je rechts?

Over vooroordelen en onderbuik gesproken...

SP stemmer hier, en tegen XR :W
En nu?
Sowieso allemaal weer super zwart-wit hier weer. Net alsof je alleen voor of tegen XR kan zijn. Je kan ook vinden dat op sommige punten gelijk hebben maar de uitvoering (andere mensen/diensten blokkeren) niet ok is.

Maar goed die discussie lijkt sowieso richting diepzwart te gaan want hier en ook elders online lopen genoeg mensen te fantaseren over moord op de demonstranten. Moet maar normaal zijn schijnbaar.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 18:57:31 #140
408813 crew  trein2000
pi_211844323
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:54 schreef Momo het volgende:

[..]
Sowieso allemaal weer super zwart-wit hier weer. Net alsof je alleen voor of tegen XR kan zijn. Je kan ook vinden dat op sommige punten gelijk hebben maar de uitvoering (andere mensen/diensten blokkeren) niet ok is.

Maar goed die discussie lijkt sowieso richting diepzwart te gaan want hier en ook elders online lopen genoeg mensen te fantaseren over moord op de demonstranten. Moet maar normaal zijn schijnbaar.
Dat is natuurlijk niet normaal en uiterst verwerpelijk. Tegelijkertijd is het basale sociologie en geschiedenis dat als het gezag maar lang genoeg niet optreedt tegen wat de burger als onrechtvaardig beschouwt vroeg of laat de lont in het Kruidvat gaat.
Mede daarom is die totale inertie van overheidswege ook zo kwalijk.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:02:25 #141
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211844411
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 17:42 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Nou, je zou naar een stervend familielid in het ziekenhuis moeten en dat tyfustuig blokkeert de weg… :r
Ja :'( Maar :'( AlS :'( Er geEn :'( aarDE :'( is gaat :'( iedereen :'( dOOd 1!1!! :'(
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:08:47 #142
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_211844537
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 18:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet normaal en uiterst verwerpelijk. Tegelijkertijd is het basale sociologie en geschiedenis dat als het gezag maar lang genoeg niet optreedt tegen wat de burger als onrechtvaardig beschouwt vroeg of laat de lont in het Kruidvat gaat.
Mede daarom is die totale inertie van overheidswege ook zo kwalijk.
Natuurlijk had hier beter worden ingegrepen moeten worden. Hopelijk grijpen de overheidsdiensten volgende keer ook beter in, los van dat je geen snelweg blokkeert, die locatie is echt slecht gekozen met ziekenhuis dichtbij . Maar de reacties die dit op roept online maakt mij wel echt zorgen, ook bijvoorbeeld boeren hebben snelwegen geblokkeerd. Toen waren mensen ook niet aan alle kanten aan het gillen dat ze wel met hun auto alle boeren morsdood zouden rijden en het bloed rond zou spetteren. (Ach misschien ook wel, je hebt zoveel gekke mensen tegenwoordig).

Tweedeling in het land is alleen groter aan het worden, je moet ook vaak een zwart-wit kant kiezen bij een onderwerp of je bent een zionist of je bent een Hamaslover. Social media helpt hier ook echt niet bij.

Hopelijk worden ze bij XR ook een keer verstandig en gewoon over op het stellen van reële doelen en educatie van het gewone publiek.
pi_211844589
Door niet in te grijpen en het urenlang op zijn beloop te laten heeft men een precedent geschept.

Je zult nu zien dat XR daar vaker gaat zitten, en ook andere actiegroepen zullen dat gaan overnemen.
Immers, zolang het vreedzaam is kun je uren je gang gaan.

Als men direct en adequaat ingegrepen had, hadden men zich een hoop toekomstige ellende kunnen besparen.
A murky, forgotten land.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 19:12:34 #144
408813 crew  trein2000
pi_211844603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:08 schreef Momo het volgende:

[..]
Natuurlijk had hier beter worden ingegrepen moeten worden. Hopelijk grijpen de overheidsdiensten volgende keer ook beter in, los van dat je geen snelweg blokkeert, die locatie is echt slecht gekozen met ziekenhuis dichtbij . Maar de reacties die dit op roept online maakt mij wel echt zorgen, ook bijvoorbeeld boeren hebben snelwegen geblokkeerd. Toen waren mensen ook niet aan alle kanten aan het gillen dat ze wel met hun auto alle boeren morsdood zouden rijden en het bloed rond zou spetteren. (Ach misschien ook wel, je hebt zoveel gekke mensen tegenwoordig).

Tweedeling in het land is alleen groter aan het worden, je moet ook vaak een zwart-wit kant kiezen bij een onderwerp of je bent een zionist of je bent een Hamaslover. Social media helpt hier ook echt niet bij.

Hopelijk worden ze bij XR ook een keer verstandig en gewoon over op het stellen van reële doelen en educatie van het gewone publiek.
Je wil ze de kost niet geven die opriepen tot schieten met scherp. Dit land dreigt inderdaad te scheuren. Zeer kwalijk.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:12:51 #145
28167 matthijst
pi_211844614
quote:
Ah, deze zocht ik eigenlijk :)
Sneu kut volk, beetje andere burgers pesten. Ga dan die bank blokkeren, keten je vast aan de balie, lijm je vast aan de receptie.
pi_211844621
Sowieso demonstreren tegen de ING bij het gebouw waar ze al bijna 10 jaar niet meer zitten :')

Blokkeer en hinder het huidige hoofdkantoor dan als je het op hen gemunt hebt.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:13:28 #147
346939 Janneke141
pi_211844623
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
Door niet in te grijpen en het urenlang op zijn beloop te laten heeft men een precedent geschept.

Geschapen. En nee, dat precendent is in Den Haag al geschapen, doordat XR daar maanden lang op de snelweg mocht blijven zitten.
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:14:56 #148
346939 Janneke141
pi_211844653
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:12 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Je wil ze de kost niet geven die opriepen tot schieten met scherp. Dit land dreigt inderdaad te scheuren. Zeer kwalijk.
Er zitten nog wel een paar tinten grijs tussen schieten met scherp en de afwachtende houding die de autoriteiten nu kiezen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 19:15:48 #149
408813 crew  trein2000
pi_211844672
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:11 schreef StateOfMind het volgende:

Je zult nu zien dat XR daar vaker gaat zitten, en ook andere actiegroepen zullen dat gaan overnemen.
Immers, zolang het vreedzaam is kun je uren je gang gaan.

Als men direct en adequaat ingegrepen had, hadden men zich een hoop toekomstige ellende kunnen besparen.
Het is heel eenvoudig. Demonstreren is een grondrecht en moet maximaal gefaciliteerd worden. Maar door middel van dwang (zoals blokkades) proberen het democratisch besluitvormingsproces (of het besluitvormingsproces van private bedrijven) te kapen is geen demonstreren. Dit moet aangepakt worden, want anders loopt het helemaal uit de klauwen.

We zijn net naar de stembus geweest, dat is het moment voor de bevolking om bepalende zeggenschap uit te oefenen. Natuurlijk mag je daar buiten je mening geven, zelfs met kracht. En als daarvoor een keer een weg geblokkeerd wordt ook prima. Maar dit is blokkeren om het blokkeren en om zaken af te dwingen. En dat is niet oké. En als de wet of verdragen daar anders over denken moeten die maar aangepast worden. Dit kunnen we niet tolereren.
zie email 27 oktober
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:16:04 #150
28167 matthijst
pi_211844678
Als het van die pro pieten waren geweest die vreedzaam op de snelweg waren gaan zitten waren ze eraf geknuppeld.

Suffe meten met twee maten is vermoeiend.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 19:16:24 #151
408813 crew  trein2000
pi_211844686
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zitten nog wel een paar tinten grijs tussen schieten met scherp en de afwachtende houding die de autoriteiten nu kiezen.
Ik doelde op figuren die trekkers met scherp van de snelweg af wouden schieten (en nu op de A10 staan).
zie email 27 oktober
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 december 2023 @ 19:22:24 #152
485843 crew  Jippie
pi_211844819
Graag niet meer fantaseren over het overrijden van klimaatdrammers en maak hier geen links rechts topic van.
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:24:08 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211844857
Overheid en justitie falen gewoon gigantisch.
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:25:47 #154
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211844888
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:12 schreef matthijst het volgende:

[..]
Sneu kut volk, beetje andere burgers pesten. Ga dan die bank blokkeren, keten je vast aan de balie, lijm je vast aan de receptie.
Je krijgt bij ING netjes de vraag of je wil dat je geld ook in wapens en/of fossiele brandstoffen wordt belegd
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:26:27 #155
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211844906
En niemand die even wat vuurwerk tussen die lui gooide :')

edit: wel siervuurwerk natuurlijk, geen illegaal knalspul.
  zaterdag 30 december 2023 @ 19:28:45 #156
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_211844944
Heeft Halsema de actie al scherp veroordeeld?
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_211844975
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:15 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is heel eenvoudig. Demonstreren is een grondrecht en moet maximaal gefaciliteerd worden. Maar door middel van dwang (zoals blokkades) proberen het democratisch besluitvormingsproces (of het besluitvormingsproces van private bedrijven) te kapen is geen demonstreren. Dit moet aangepakt worden, want anders loopt het helemaal uit de klauwen.

We zijn net naar de stembus geweest, dat is het moment voor de bevolking om bepalende zeggenschap uit te oefenen. Natuurlijk mag je daar buiten je mening geven, zelfs met kracht. En als daarvoor een keer een weg geblokkeerd wordt ook prima. Maar dit is blokkeren om het blokkeren en om zaken af te dwingen. En dat is niet oké. En als de wet of verdragen daar anders over denken moeten die maar aangepast worden. Dit kunnen we niet tolereren.
Het is gewoon chantage. 4 jaar cel. Laten we beginnen met 2.
pi_211845083
quote:

[..]
Ja precies dat dus! Zo moeilijk is het allemaal toch niet?
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 30 december 2023 @ 19:37:02 #159
408813 crew  trein2000
pi_211845090
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:30 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is gewoon chantage. 4 jaar cel. Laten we beginnen met 2.
Laten we beginnen met ze niet uren laten zitten. SOFORT verwijderen.
zie email 27 oktober
pi_211845151
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:37 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Laten we beginnen met ze niet uren laten zitten. SOFORT verwijderen.
Ik heb liever dat ze 2 jaar de cel in gaan. Preventie om herhaling te voorkomen.
pi_211845154
Ik rij gewoon een stukje extra. Compensatie voor die XR nonsens.
pi_211845640
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Overheid en justitie falen gewoon gigantisch.
Het is een schande. 280 mensen gewoon weer naar huis zonder zelfs een ID-check. Wat voor bananenrepubliek is dit?
pi_211845659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb liever dat ze 2 jaar de cel in gaan. Preventie om herhaling te voorkomen.
Ik geloof dat ze het in Oostenrijk tegenwoordig behandelen als georganiseerde misdaad.
pi_211845776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geschapen. En nee, dat precendent is in Den Haag al geschapen, doordat XR daar maanden lang op de snelweg mocht blijven zitten.
Ik zat al te twijfelen :@
A murky, forgotten land.
pi_211846108
"Volgens het OM zijn 380 demonstranten weggestuurd en worden niet vervolgd. Het gebrek aan capaciteit bij de politie en het feit dat het om vreedzame demonstranten gaat, speelt volgens de woordvoerder een belangrijke rol. "

Dus dit wordt als vreedzaam gezien. Dit gaat consequenties hebben. Nu kan elke demo dus gaan en staan waar ze willen voortaan zolang ze zelf maar geen geweld gebruiken. Dit schept meteen precedent voor heel veel andere demonstraties. Of nuja zoals hierboven al geschetst werd was dat al natuurlijk door de vorige keren. Blijft schandalig natuurlijk.
pi_211846241
Volgende week weer dus. Lekker beleid weer.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211846322
XR lui zijn een stelletje huilstruiken, ze gingen op een gegeven moment zelf zeuren bij de PoPo waarom het zo lang duurde voordat ze verwijderd werden.
pi_211846378
Dat staat wel haaks op eerdere berichtgeving, zoals in het RTLnieuws waarin werd gesteld dat het OM zou gaan nadenken over eventuele vervolging. Die vlieger gaat dus niet op als ik lees dat er geen ID-controle is geweest.
pi_211846471
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat staat wel haaks op eerdere berichtgeving, zoals in het RTLnieuws waarin werd gesteld dat het OM zou gaan nadenken over eventuele vervolging. Die vlieger gaat dus niet op als ik lees dat er geen ID-controle is geweest.
Er is geen controle geweest, de bus in en ze zijn gedumpt in Amsterdam-Noord. 7 bussen waren genoeg.
pi_211846731
quote:
Het gebrek aan capaciteit bij de politie en het feit dat het om vreedzame demonstranten gaat, speelt volgens de woordvoerder een belangrijke rol. "
Ja blabla, maar ze gingen ergens naartoe waarvan van tevoren heel expliciet was aangegeven dat het niet mocht. Wat is de waarde van iets verbieden nog als er vervolgens toch niet gehandhaaft wordt? Dat je regels eigenlijk best aan je laars mag lappen mits je ze maar op een bepaalde subjectieve ("vreedzame") manier breekt? Dit geeft een hoop slechte signalen af.
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:50:42 #171
346939 Janneke141
pi_211847038
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja blabla, maar ze gingen ergens naartoe waarvan van tevoren heel expliciet was aangegeven dat het niet mocht. Wat is de waarde van iets verbieden nog als er vervolgens toch niet gehandhaaft wordt? Dat je regels eigenlijk best aan je laars mag lappen mits je ze maar op een bepaalde subjectieve ("vreedzame") manier breekt? Dit geeft een hoop slechte signalen af.
Echt hè. Hoe veel ellende kun je over jezelf afroepen.
pi_211847068
Ellende die heel simpel te voorkomen was geweest.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:54:44 #173
24533 ACT-F
pi_211847160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:19 schreef RipCity het volgende:
"Volgens het OM zijn 380 demonstranten weggestuurd en worden niet vervolgd. Het gebrek aan capaciteit bij de politie en het feit dat het om vreedzame demonstranten gaat, speelt volgens de woordvoerder een belangrijke rol. "

Dus dit wordt als vreedzaam gezien. Dit gaat consequenties hebben. Nu kan elke demo dus gaan en staan waar ze willen voortaan zolang ze zelf maar geen geweld gebruiken. Dit schept meteen precedent voor heel veel andere demonstraties. Of nuja zoals hierboven al geschetst werd was dat al natuurlijk door de vorige keren. Blijft schandalig natuurlijk.
Het gebrek aan capaciteit is gezwets. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Kennelijk vinden ze het helemaal prima dat er overal uit het land agenten worden opgetrommeld, keer op keer weer. Wat zou hier achter zitten?
pi_211847431
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het gebrek aan capaciteit is gezwets. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Kennelijk vinden ze het helemaal prima dat er overal uit het land agenten worden opgetrommeld, keer op keer weer. Wat zou hier achter zitten?
Marsorders van bovenaf. De politie is een uitvoerend iets wat ook gewoon bevelen opvolgt.
  zaterdag 30 december 2023 @ 21:08:51 #175
24533 ACT-F
pi_211847609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:03 schreef Homey het volgende:

[..]
Marsorders van bovenaf. De politie is een uitvoerend iets wat ook gewoon bevelen opvolgt.
Ja dat snap ik ook wel. Het gaat mij om de prioriteiten die het OM stelt. Ik vind het nogal frappant om een precedent te laten scheppen om nog meer demonstraties te laten gebeuren met de daarbij horende inzet. Het is nogal onlogisch om in je officiële berichtgeving te roepen dat er te weinig capaciteit is, maar ondertussen wel massaal agenten inzetten om ze alleen maar van de weg af te halen.
pi_211848286
quote:
In elk geval pluspunten dat het gewoon in het Nederlands is daar. Op de A10 was het weer dat kansloze Engels wat de klok sloeg :')
pi_211848316
quote:

[..]
En dan ook nog dit mag niet roepen wanneer er een omheen rijdt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211848331
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
In elk geval pluspunten dat het gewoon in het Nederlands is daar. Op de A10 was het weer dat kansloze Engels wat de klok sloeg :')
er zaten ook Duitsers tussen die geen Engels spraken. :')

hoop gebruikelijk dagjesvolk. Een vrouw die te druk met haar kruiswoordpuzzel bezig was om iets te zeggen tegen AT5.
pi_211848431
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
er zaten ook Duitsers tussen die geen Engels spraken. :')

Kunnen die niet lekker in Hamburg of Berlijn blijven :')
pi_211849048
ik begrijp niet waarom die gekkies niet meteen opgepakt werden toen ze bij de vangrails stonden.
het ging veel te lafjes. er werd slechts eenmalig door een agent gevraagd om niet de snelweg op te gaan.

als dat niet kan dan is er geen mogelijkheid om een nieuwe blokkade te voorkomen. en rekening maar dat ze er volgende maand weer staan.....
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 december 2023 @ 21:54:37 #181
485843 crew  Jippie
pi_211849134
Eigenlijk zou de politie ze gewoon moeten laten zitten, dan is de lol er ook snel af. Het wordt nog te veel als een uitje gezien door die klimaatdrammers. Ze hadden verdorie net die ene droge dag.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 december 2023 @ 21:56:21 #182
485843 crew  Jippie
pi_211849188
Zag op het nieuw een vrouw op haar hoofd staan _O- ook weer haar momentje fame gehad.
pi_211850722
quote:

[..]
Zuid Nederland wordt al tijdenlang volgebouwd met distributiecentra van waaruit enorme hoeveelheden Chinees plastic afval over heel Europa verspreid worden, daar heeft nog niet één XR "rebel" staan protesteren. En wanneer je met Hamas en regenboogvlaggen zwaaiend gewone burgers tegenhouden "protesteren" noemt vraag ik me af wat je echte drijfveren zijn, ik geloof er in ieder geval geen zak van dat ze daar vanwege het klimaat staan.
pi_211850928
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Zuid Nederland wordt al tijdenlang volgebouwd met distributiecentra van waaruit enorme hoeveelheden Chinees plastic afval over heel Europa verspreid worden, daar heeft nog niet één XR "rebel" staan protesteren. En wanneer je met Hamas en regenboogvlaggen zwaaiend gewone burgers tegenhouden "protesteren" noemt vraag ik me af wat je echte drijfveren zijn, ik geloof er in ieder geval geen zak van dat ze daar vanwege het klimaat staan.

Die Oostblokkers moeten toch ergens werken
pi_211852284
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die vlaggen waren er helemaal niet, kletsmajoor. Zelfs geen Palestijnse vlag, laat staan Hamas.
pi_211852783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Die vlaggen waren er helemaal niet, kletsmajoor. Zelfs geen Palestijnse vlag, laat staan Hamas.
Er zijn meerdere XR demonstraties geweest waar dergelijke vlaggen te zien waren, XR is zelf ook volstrekt duidelijk over het feit dat hun politieke ambities verder reiken dan enkel "klimaat".
  zaterdag 30 december 2023 @ 23:33:27 #187
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211852835
Luister even vanaf 3:37

Hier moet echt van hogerhand ingegrepen gaan worden want bestuurders zijn uit het oog verloren wat hun taak is. We krijgen hier Amerikaanse toestanden met van die activisten op allerlei overheidsposten
  zaterdag 30 december 2023 @ 23:33:30 #188
28167 matthijst
pi_211852842
Daar gaan ze in januari over vergaderen: "Volgens Rozemarijn van past de Palestijnse kwestie binnen onze uitgangspunten en kernwaarden zoals het inperken van machtsstructuren”, legt ze uit. „Alles hang samen, klimaat hangt ook samen met kolonialisme.” Ze benadrukt: „We willen een brede beweging zijn.”
pi_211852920
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:32 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er zijn meerdere XR demonstraties geweest waar dergelijke vlaggen te zien waren, XR is zelf ook volstrekt duidelijk over het feit dat hun politieke ambities verder reiken dan enkel "klimaat".
Hamas-vlaggen?
pi_211852992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:33 schreef the-eye het volgende:
Luister even vanaf 3:37

Hier moet echt van hogerhand ingegrepen gaan worden want bestuurders zijn uit het oog verloren wat hun taak is. We krijgen hier Amerikaanse toestanden met van die activisten op allerlei overheidsposten
Dat is dan aan de gemeenteraad.
pi_211853996
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:32 schreef spoilert het volgende:
Er is geen controle geweest, de bus in en ze zijn gedumpt in Amsterdam-Noord. 7 bussen waren genoeg.
Zo jammer weer. Had lekker een paar bussen naar Maastricht laten rijden en een paar naar Groningen en ze daar eruit gegooid. Kunnen ze er tenminste echt een dagje uit van maken.
  zondag 31 december 2023 @ 00:11:32 #192
346939 Janneke141
pi_211854046
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Goeie vraag, is dat zo? De A10 is onder beheer van Rijkswaterstaat, niet van de gemeente.
pi_211854094
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 00:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Goeie vraag, is dat zo? De A10 is onder beheer van Rijkswaterstaat, niet van de gemeente.
In het fragment gaat het over de locoburgemeester. Het is aan de gemeenteraad om diens functioneren te controleren.

Zo'n demonstratie als dit wordt ook gewoon door de Amsterdamse driehoek bewaakt.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2023 00:15:38 ]
  zondag 31 december 2023 @ 00:15:47 #194
346939 Janneke141
pi_211854160
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 00:13 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
In het fragment gaat het over de locoburgemeester. Het is aan de gemeenteraad om diens functioneren te controleren.
Ah, zo.
pi_211855120
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
De extreem linkse / woke gemeente raad van Amsterdam? Bedoel je die?

Ja, dat zal wel goed komen. :')

Ik verwacht dan wel wat meer van Kamervragen:

twitter
pi_211855400
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 00:56 schreef Montagui het volgende:

[..]
De extreem linkse / woke gemeente raad van Amsterdam? Bedoel je die?

Ja, dat zal wel goed komen. :')

Ik verwacht dan wel wat meer van Kamervragen:

[ twitter ]
Dus hij gaat aan de minister vragen of zij het ook belachelijk vindt dat XR om ondersteuning van de politie vroeg. Dan zegt Dilan dat ze dat inderdaad ook belachelijk vond en dat de politie aldus en zodoende ook geen ondersteuning verleend heeft. En dan?
pi_211857112
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 01:15 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dus hij gaat aan de minister vragen of zij het ook belachelijk vindt dat XR om ondersteuning van de politie vroeg. Dan zegt Dilan dat ze dat inderdaad ook belachelijk vond en dat de politie aldus en zodoende ook geen ondersteuning verleend heeft. En dan?
...gaat dat in de toekomst niet meer als zodanig gebeuren?
pi_211858352
Waarom grijpt meisje Dilan niet in?
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
  zondag 31 december 2023 @ 08:30:38 #199
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_211858433
Het zal vast al voorbij gekomen zijn maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen dit wat XR doet en wat de blokkeer-Friezen deden? (Die daarvoor best lange taakstraffen kregen en XR volgens mij niets)
  zondag 31 december 2023 @ 08:50:00 #200
182233 thedeedster
pi_211858581
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 08:30 schreef KoningWouter het volgende:
Het zal vast al voorbij gekomen zijn maar wat is nou eigenlijk het verschil tussen dit wat XR doet en wat de blokkeer-Friezen deden? (Die daarvoor best lange taakstraffen kregen en XR volgens mij niets)
Een ding; de (zgn.)”Goede zaak”.

Er zijn mensen bang dat we in een land komen waarin een tweedeling komt in de rechtsstaat.

Nou, die tweedeling, die is er al lang.
pi_211858595
quote:
Het lijkt erop dat klimaatdrammers een vrije doorgang krijgen van overheid en instanties.
  zondag 31 december 2023 @ 08:53:30 #202
498210 KoningWouter
pi_211858620
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 08:50 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Een ding; de (zgn.)”Goede zaak”.

Er zijn mensen bang dat we in een land komen waarin een tweedeling komt in de rechtsstaat.

Nou, die tweedeling, die is er al lang.
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 08:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het lijkt erop dat klimaatdrammers een vrije doorgang krijgen van overheid en instanties.
Ja het is werkelijk waar schandalig.
pi_211858676
quote:
Van de NOS:

"Het gerechtshof in Leeuwarden stelde dat alle verdachten zich schuldig hebben gemaakt aan het versperren van de snelweg, het verhinderen van een geoorloofde betoging en het uitoefenen van dwang. Bij Douwes bestaat de veroordeling ook uit opruiing en uitlokking tot het plegen van strafbare feiten."

Overigens mocht diezelfde Douwes aanschuiven bij talkshows om rustig uit te leggen wat hun punt was. Toen ze eiste dat een van de demonstranten niet aan dezelfde tafel zou zitten als zij, werd hij daarom ook doodleuk van tafel geweerd.
  zondag 31 december 2023 @ 09:05:48 #204
498210 KoningWouter
pi_211858695
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 09:02 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
Van de NOS:

"Het gerechtshof in Leeuwarden stelde dat alle verdachten zich schuldig hebben gemaakt aan het versperren van de snelweg, het verhinderen van een geoorloofde betoging en het uitoefenen van dwang. Bij Douwes bestaat de veroordeling ook uit opruiing en uitlokking tot het plegen van strafbare feiten."

Overigens mocht diezelfde Douwes aanschuiven bij talkshows om rustig uit te leggen wat hun punt was. Toen ze eiste dat een van de demonstranten niet aan dezelfde tafel zou zitten als zij, werd hij daarom ook doodleuk van tafel geweerd.
Ja dan zou je dus kunnen zeggen dat XR geen geoorloofde betoging verhinderde.

Maar goed wel heel erg krom allemaal.
pi_211858740
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 09:05 schreef KoningWouter het volgende:

[..]

En geen dwang uitoefende.

Verder hebben we gewoon een wet waar XR zich ook aan moet houden. 400 man aangehouden die allemaal op de snelweg liepen. Dan kan de politie te maken hebben met onderbezetting, maar tien agenten inzetten om dan even 400 maal 395 euro aan standaardboetes uit te schrijven lijkt me wel haalbaar. Dan weet je ook dat je komende zaterdag niet weer zinghippies van de snelweg hoeft te tillen.
  zondag 31 december 2023 @ 09:11:20 #206
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211858746
quote:
Er zijn volgens mij best verschillen aan te wijzen (die je zelf ook had kunnen vinden als je er een oprechte interesse in had), bijv. het verhinderen van een geoorloofde betoging (dus gericht het demonstratierecht van een bepaalde groep ontnemen/verhinderen). Ik denk ook dat de manier waarop de blokkade is opgeworpen (afsnijden/gevaarlijke manoeuvres op de snelweg) en intimidatie van de KOZP lui een rol in vervolging en strafmaat (max 90u taakstraf) hebben gespeeld.

Edit: spuit 11 zie ik
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 31 december 2023 @ 09:13:44 #207
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211858775
quote:

[..]

Waarom is het dan nog steeds krom? Er zijn toch duidelijk aanwijsbare verschillen?
  zondag 31 december 2023 @ 09:13:58 #208
182233 thedeedster
pi_211858778
quote:

[..]

Net de politie, maar dan nét andersom; de ongeoorloofde betoging werd níet verhinderd.

Maar ja, die werden er nog voor betaald.
  zondag 31 december 2023 @ 09:15:34 #209
182233 thedeedster
pi_211858800
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 09:10 schreef Blastbeat het volgende:

[..]
En geen dwang uitoefende.

Verder hebben we gewoon een wet waar XR zich ook aan moet houden. 400 man aangehouden die allemaal op de snelweg liepen. Dan kan de politie te maken hebben met onderbezetting, maar tien agenten inzetten om dan even 400 maal 395 euro aan standaardboetes uit te schrijven lijkt me wel haalbaar. Dan weet je ook dat je komende zaterdag niet weer zinghippies van de snelweg hoeft te tillen.
Massaal geprinte aangifteformulieren waren vroeger geen enkel probleem.
  zondag 31 december 2023 @ 09:18:04 #210
498210 KoningWouter
pi_211858827
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 09:13 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Waarom is het dan nog steeds krom? Er zijn toch duidelijk aanwijsbare verschillen?
Dat ligt er aan of XR boetes heeft gekregen voor het blokkeren van de snelweg.

Dan moet je ook consequent zijn vind ik.
  zondag 31 december 2023 @ 09:23:01 #211
182233 thedeedster
pi_211858870
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 09:18 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Dat ligt er aan of XR boetes heeft gekregen voor het blokkeren van de snelweg.

Dan moet je ook consequent zijn vind ik.
quote:
Honderden activisten vrijuit na verboden A10-blokkade: ’Dit ruikt alleen maar naar meer’

https://www.telegraaf.nl/(...)lleen-maar-naar-meer
pi_211859499
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 08:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Boeren ook dus waarom niet?
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211859742
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 09:11 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Er zijn volgens mij best verschillen aan te wijzen (die je zelf ook had kunnen vinden als je er een oprechte interesse in had), bijv. het verhinderen van een geoorloofde betoging (dus gericht het demonstratierecht van een bepaalde groep ontnemen/verhinderen). Ik denk ook dat de manier waarop de blokkade is opgeworpen (afsnijden/gevaarlijke manoeuvres op de snelweg) en intimidatie van de KOZP lui een rol in vervolging en strafmaat (max 90u taakstraf) hebben gespeeld.

Edit: spuit 11 zie ik
Er zijn ook genoeg andere voorbeelden aan te wijzen waarbij het verhinderen van een geoorloofde demonstratie niet wordt aangepakt. Ik wacht nog op zo'n 500 arrestaties, taakstraffen, DNA afnemen en hoop ophef in de media voor de geweldadige tegenreactie op een paar pegida demonstranten bij een moskee. Maar ook daar werd met twee maten gemeten, demonstreren bij een moskee was provocatie en het tegengeweld was geoorloofd maar demonstreren tussen een kinderoptocht om haat te spuien is dan geen provocatie en tegenreacties die heel wat vreedzamer waren dan 500 rellende moskee bezoekers zijn extremistisch.

Genoeg voorbeelden inmiddels om te zien dat er in dit land met twee maten wordt gemeten, en volk wat de "juiste mening" heeft met handschoenen wordt aangepakt.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211860051
quote:
De politie greep niet in, omdat de demonstranten hoe dan ook de snelweg zouden betreden. Volgens een woordvoerder hadden alle agenten in Nederland de betogers niet kunnen stoppen, zeker niet op een dag dat de politiecapaciteit onder druk stond.

We hebben iets van 60.000 politieagenten in Nederland, maar goed.

Maar ook, laten we dat even aannemen, dat dat idd onmogelijk was.

Dan nog, als ze eenmaal de snelweg opgelopen zijn, dan kun je ze heel makkelijk insluiten en afvoeren.
Dat hoeft echt geen uren te duren.
A murky, forgotten land.
  zondag 31 december 2023 @ 10:42:12 #215
498210 KoningWouter
pi_211860163
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Nou die boeren werden volgens mij nog wel aardig aangepakt gezien dat er een agent op een traktor heeft geschoten (en daarvoor veroordeeld is).
  zondag 31 december 2023 @ 10:44:10 #216
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211860213
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:42 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou die boeren werden volgens mij nog wel aardig aangepakt gezien dat er een agent op een traktor heeft geschoten (en daarvoor veroordeeld is).
Dat is 1 keer gebeurd dus om dat als maatstaf te nemen voor de tig keren dat ze over de snelweg gingen lijkt me ook wat overdreven.
pi_211860225
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:07 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
De politie schoot met scherp op de boeren :D
  zondag 31 december 2023 @ 10:46:17 #218
498210 KoningWouter
pi_211860268
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:44 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat is 1 keer gebeurd dus om dat als maatstaf te nemen voor de tig keren dat ze over de snelweg gingen lijkt me ook wat overdreven.
Nou ik vind het nogal wat: met scherp schieten op een demonstrant.

Dan kun je niet zeggen dat de boeren niet werden aangepakt.
pi_211860315
Agenten hadden die gekkies 1 voor 1 langs de snelweg al neer beneden hadden kunnen trekken.
Het was meer dan duidelijk dat ze de snelweg op zouden gaan. Daar zou je 3 of 4 agenten voor nodig hebben.
  zondag 31 december 2023 @ 10:48:51 #220
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211860333
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:46 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou ik vind het nogal wat: met scherp schieten op een demonstrant.

Dan kun je niet zeggen dat de boeren niet werden aangepakt.
Is zeker wat, maar was wel een incident en is dus ook geen maatstaf van hoe de boeren zijn aangepakt.
  zondag 31 december 2023 @ 10:50:56 #221
498210 KoningWouter
pi_211860380
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:48 schreef Tarado het volgende:

[..]
Is zeker wat, maar was wel een incident en is dus ook geen maatstaf van hoe de boeren zijn aangepakt.
quote:
Trekkers mogen niet op de snelweg en uitgangspunt is dat de politie daartegen optreedt. Waar mogelijk is opgetreden door de politie en in enkele gevallen zijn daarbij aanhoudingen verricht of boetes uitgedeeld. In andere situaties is een afweging gemaakt om vooral de verkeersveiligheid te waarborgen. Politiemensen zijn opgeleid om in elke situatie een goede inschatting te maken van wat het meest haalbaar is. Ze maken hierbij altijd een afweging tussen strikt handhaven en de veiligheid van anderen en zichzelf.
https://www.politie.nl/in(...)-of-blokkeerden.html

Hier alles:
https://www.politie.nl/onderwerpen/boerenprotest-faq.html
pi_211860405
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:44 schreef Scorpie het volgende:

[..]
De politie schoot met scherp op de boeren :D
1 politiefunktionaris. Niet de politie. Wist je dat daarna familieleden van die politieman zijn bedreigd?
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
pi_211860444
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 10:20 schreef Tekaschi het volgende:

Genoeg voorbeelden inmiddels om te zien dat er in dit land met twee maten wordt gemeten, en volk wat de "juiste mening" heeft met handschoenen wordt aangepakt.
In dit verband is deze pagina van het openbaar ministerie interessant om te lezen: Waarom de meeste A12-activisten niet worden vervolgd, bijvoorbeeld:

quote:
De meeste actievoerders zijn aangehouden enkel voor het overtreden van de Wet openbare manifestaties, zij hebben actie gevoerd op een plek waar de burgemeester dat uitdrukkelijk had verboden. De rechter heeft in eerdere uitspraken bepaald dat als:

- er sprake is van een vreedzame demonstratie;
- er geen sprake is van laakbaar gedrag (denk aan vernieling of geweldpleging);
- de mate van overlast die de demonstratie veroorzaakt beperkt is;

er vaak geen reden is om nog een straf op te leggen als verdachten al zijn aangehouden door de politie. In die gevallen ziet het OM dan ook geen reden voor strafvervolging.
quote:
Waarom zijn de actievoerders aangehouden voor het overtreden van de WOM en niet voor het versperren van de Utrechtsebaan?

Dat is ook gebeurd voor mensen die als eerste de Utrechtsebaan zijn opgelopen, terwijl daar nog auto's reden. Zij plegen dan een ernstig strafbaar feit. Maar iedereen die daarna komt, als de weg al buiten gebruik is, draagt in feite niet meer bij aan de gevaarzetting. Zij sluiten zich aan bij een manifestatie die door de burgemeester niet is toegestaan en overtreden daarmee de Wet openbare manifestaties.
  zondag 31 december 2023 @ 10:53:18 #224
498210 KoningWouter
pi_211860450
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:51 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
1 politiefunktionaris. Niet de politie. Wist je dat daarna familieleden van die politieman zijn bedreigd?
Als politieagent handel je uit naam van de politie. Dus het is wel degelijk correct te veronderstellen dat de politie met scherp schoot op die boer.
  zondag 31 december 2023 @ 10:55:47 #225
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211860505
quote:
Dus? Eigenlijk precies hetzelfde als wat ze gisteren deden, dan lijkt het me in geval van de boeren nog wat moeilijker omdat die op diverse plekken de snelweg op konden rijden maar gisteren heeft de politie gewoon gefaald om die demonstratie daar te voorkomen.
  zondag 31 december 2023 @ 10:58:08 #226
498210 KoningWouter
pi_211860534
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus? Eigenlijk precies hetzelfde als wat ze gisteren deden, dan lijkt het me in geval van de boeren nog wat moeilijker omdat die op diverse plekken de snelweg op konden rijden maar gisteren heeft de politie gewoon gefaald om die demonstratie daar te voorkomen.
Dat ben ik met je eens.
pi_211860569
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:42 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Die zijn toch ook aangepakt? Politie heeft ze tegen proberen te houden, het leger is ingezet er is zelfs geschoten en er zijn boeren vervolgd. XR wordt geen strobreed in de weg gelegd, ze worden niet tegengehouden, ze worden niet vervolgd en itt. de boeren niet dagelijks afgemaakt of weggezet als radicalen in de media.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211860572
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
De politie heeft niet gefaald. Dit is een politieke keuze geweest. Kenmerkend vond ik het moment waarop de politiewoordvoerder zei dat ze op de burgemeester wachtten. Die heeft er maar liefst 2,5 uur over gedaan om te besluiten om de demonstranten af te voeren. Waarom moest dat 2,5 uur duren?
  zondag 31 december 2023 @ 11:02:16 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211860624
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De politie heeft niet gefaald. Dit is een politieke keuze geweest. Kenmerkend vond ik het moment waarop de politiewoordvoerder zei dat ze op de burgemeester wachtten. Die heeft er maar liefst 2,5 uur over gedaan om te besluiten om de demonstranten af te voeren. Waarom moest dat 2,5 uur duren?
De burgemeester dan of de driehoek zoals ze dat altijd noemen, al vind ik het ook wel weer makkelijk afschuiven want wie gaf dan de opdracht aan de politie om de A10 af te zetten voordat die demonstranten de weg op kwamen?
pi_211860641
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In dit verband is deze pagina van het openbaar ministerie interessant om te lezen: Waarom de meeste A12-activisten niet worden vervolgd, bijvoorbeeld:
[..]
[..]

Als ik geen reet zou geven om mijn leven en baan ging ik vandaag nog de snelweg op demonstreren tegen de radicalen van XR, alleen om aan te tonen dat er dan wel keihard wordt ingegrepen.
pi_211860690
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
De burgemeester dan of de driehoek zoals ze dat altijd noemen, al vind ik het ook wel weer makkelijk afschuiven want wie gaf dan de opdracht aan de politie om de A10 af te zetten voordat die demonstranten de weg op kwamen?
De woordvoerder legde uit dat de burgemeester over het demonstratierecht gaat en dus over het besluit om tot ontbinding over te gaan. Ik stel me zo voor dat het overige in de driehoek is besproken.

De A10 is afgezet omdat op een andere plek al demonstranten de snelweg op waren gegaan. Waarom de rijstroken bij de vangrails waren afgezet, is me een raadsel.
pi_211860724
Demonstratierecht wil niet zeggen dat je zomaar overal kunt gaan staan.

De snelweg is voor voetgangers sowieso verboden, dus dat staat er los van.
A murky, forgotten land.
pi_211860934
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 11:08 schreef StateOfMind het volgende:
Demonstratierecht wil niet zeggen dat je zomaar overal kunt gaan staan.

De snelweg is voor voetgangers sowieso verboden, dus dat staat er los van.
Tja, dit soort koppen lees je nu niet in de media:

Opzettelijke blokkade van snelweg is ernstig misdrijf
  zondag 31 december 2023 @ 11:21:42 #234
346939 Janneke141
pi_211861050
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat is een hele goede vraag. Het besluit had in principe een week geleden ook al genomen kunnen worden.

Vraag 2 is, waarom is de politieke keuze gemaakt om er voor de overtreders geen consequentie aan te hangen?
pi_211861182
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:16 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Tja, dit soort koppen lees je nu niet in de media:

Opzettelijke blokkade van snelweg is ernstig misdrijf
Tsja, het AD is een van Thillo propagandavodje. Daarmee is eigenlijk wel alles gezegd over hoe je hun berichtgeving moet interpreteren.
pi_211861561
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is een hele goede vraag. Het besluit had in principe een week geleden ook al genomen kunnen worden.

Vraag 2 is, waarom is de politieke keuze gemaakt om er voor de overtreders geen consequentie aan te hangen?
Ik heb wel een antwoord op de eerste vraag: omdat het om "vreedzame demonstranten" gaat, is ervoor gekozen om eerst te praten door inzet van een "vredeseenheid". Mijn cynische interpretatie is dat "vreedzaam" een codewoord is voor "ons soort mensen, mensen met de juiste idealen".

Wat je tweede vraag betreft: ik vermoed dat de groep die als eerste de weg opging wordt vervolgd en de rest niet vanwege de hier omschreven redenen.
  zondag 31 december 2023 @ 11:43:24 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211861726
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb wel een antwoord op de eerste vraag: omdat het om "vreedzame demonstranten" gaat, is ervoor gekozen om eerst te praten door inzet van een "vredeseenheid". Mijn cynische interpretatie is dat "vreedzaam" een codewoord is voor "ons soort mensen, mensen met de juiste idealen".

Wat je tweede vraag betreft: ik vermoed dat de groep die als eerste de weg opging wordt vervolgd en de rest niet vanwege de hier omschreven redenen.
Halsema stond tijdens de hoogtijdagen van corona ook gewoon lachend op een massale BLM-demonstratie.
  zondag 31 december 2023 @ 11:48:47 #238
346939 Janneke141
pi_211861883
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
Toch is dat wel apart, aangezien Halsema direct na de aankondiging van XR al meldde dit niet te gaan toestaan. Kennelijk is ze later van gedachten veranderd, want ze heeft ze toch een paar uur laten staan op de snelweg. Daarnaast maakt het voor het veiligheidsargument niet zo gek veel uit of je vreedzaam protesteert op een autosnelweg, of gewelddadig. Maar dat zal wel aan mij liggen.
pi_211862039
Als iets maar vreedzaam verloopt dan zijn verboden dingen toegestaan *O*

Hier in gemeente geldt er een totaal vuurwerk verbod (niet dat daar iets van te merken is :') ).

Maar zolang het dus vreedzaam gebeurt mag het *O*
A murky, forgotten land.
pi_211862060
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Toch is dat wel apart, aangezien Halsema direct na de aankondiging van XR al meldde dit niet te gaan toestaan. Kennelijk is ze later van gedachten veranderd, want ze heeft ze toch een paar uur laten staan op de snelweg. Daarnaast maakt het voor het veiligheidsargument niet zo gek veel uit of je vreedzaam protesteert op een autosnelweg, of gewelddadig. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Een van de voorwaarden die het OM stelt in de link die ik heb gedeeld, is dat de mate van overlast die de demonstratie veroorzaakt beperkt is. Dat was hier niet het geval en dat maakt de situatie anders dan indertijd met de A12. Daarom alleen al snap ik niks van het pappen en nathouden. Maar goed, ik ben niet anders gewend van Amsterdam. Zo ging het bijvoorbeeld ook met de Maagdenhuisbezetting in 2015. Eberhard v/d Laan ging er toen nota bene zelf naartoe om te praten. Het gajes had gewoon afgevoerd moeten worden.
pi_211862244
'iedereen moet weten dat ING geld verdiend....'

oh wauw een bank die zich inzet om geen verlies te leiden, dat moet in alle kranten ja.
  zondag 31 december 2023 @ 12:14:27 #242
28167 matthijst
pi_211862597
"Een woordvoerder van Extinction Rebellion zegt te hopen dat ING na vandaag stopt met investeringen in fossiele brandstoffen. Zo niet, dan komen er nieuwe blokkades op de A10. „Dan gaan we weer, dat lijkt me de logische stap”, aldus de woordvoerder."

Volgende keer svp harder optreden. Laat wat politiehonden los op die natuurliefhebbers.
  zondag 31 december 2023 @ 12:18:07 #243
346939 Janneke141
pi_211862705
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 12:14 schreef matthijst het volgende:
"Een woordvoerder van Extinction Rebellion zegt te hopen dat ING na vandaag stopt met investeringen in fossiele brandstoffen. Zo niet, dan komen er nieuwe blokkades op de A10. „Dan gaan we weer, dat lijkt me de logische stap”, aldus de woordvoerder."

Volgende keer svp harder optreden. Laat wat politiehonden los op die natuurliefhebbers.
Het is ook nog eens een idiote gedachtekronkel. Er hebben een heleboel mensen last van (en kosten aan) een blokkade van de A10, maar ING zelf dus niet. Als die veranderingen in hun portfolio aan willen brengen dan zal dat uit financiële of publicitaire overwegingen zijn, en echt niet omdat er een paar werkschuwe hippies op de snelweg zitten.

Dus wil je dan echt dat ING wat verandert, of wil je gewoon lekker eikelen en het nieuws halen?
pi_211862813
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 11:26 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Tsja, het AD is een van Thillo propagandavodje. Daarmee is eigenlijk wel alles gezegd over hoe je hun berichtgeving moet interpreteren.
Propaganda?

Uit ONS Wetboek van Strafrecht - ONS, als in dat dat geldt voor iedereen in ons landje, of het nou XR is, de boeren of de blokkeerfriezen.
quote:
Tweede Boek. Misdrijven
Titel VII. Misdrijven waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen wordt in gevaar gebracht
Artikel 162
Hij die opzettelijk enig werk dienende voor het openbaar verkeer of het luchtverkeer vernielt, onbruikbaar maakt of beschadigt, enige openbare land- of waterweg verspert of een ten aanzien van zodanig werk of van zodanige weg genomen veiligheidsmaatregel verijdelt, wordt gestraft:
1°. met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de veiligheid van het verkeer te duchten is;
2°. met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de veiligheid van het verkeer te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.
vorige volgende
Ik verwacht een gedegen uitleg van de politiek waarom deze wet (blijkbaar) verschillend (naar eigen goeddunken) wordt geïnterpreteerd als het gaat om XR, de boeren of de blokkeerfriezen.

Wat mij betreft is de tekst in de wet helder.
  zondag 31 december 2023 @ 12:24:19 #245
28167 matthijst
pi_211862899
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus wil je dan echt dat ING wat verandert, of wil je gewoon lekker eikelen en het nieuws halen?
Kijk naar de reacties van die XR-aanhanger hier. Komt weinig zinnigs uit, dus denk inderdaad gewoon een dagje uit met de douche-me-nooit buddies. Potje kaarten op de snelweg. "You are not alone" blèren met de andere hippies. Beetje afzetten tegen de maatschappij. En, omdat ze d'r toch zitten, alvast maar eens kijken waar de volgende vliegvakantie heen gaat.
"Oh gut, we zijn vergeten te tanken toen we hierheen kwamen" :')

Zouden ze wel een pinpas hebben? :o
pi_211863632
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Femke heeft helemaal niets besloten gister, die is op vakantie. de 2e locoburgemeester zat achter de knoppen en dat is Rutger "diep in de la weggestopt" Groot Wassink. En er was sowieso op voorhand al besloten dat het al dan niet ontruimen besluit pas om 14:30 genomen zou worden.
  zondag 31 december 2023 @ 12:59:27 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211863725
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:54 schreef spoilert het volgende:

[..]
Femke heeft helemaal niets besloten gister, die is op vakantie. de 2e locoburgemeester zat achter de knoppen en dat is Rutger "diep in de la weggestopt" Groot Wassink. En er was sowieso op voorhand al besloten dat het al dan niet ontruimen besluit pas om 14:30 genomen zou worden.
Rutger kennende valt het dan nog mee, die had ze het liefst het hele weekend laten zitten.
pi_211863804
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Rutger kennende valt het dan nog mee, die had ze het liefst het hele weekend laten zitten.
Dat zou je denken, maar dat is niet wat XR wil, die willen met veel bombarie in de bus worden gezet het liefst met een camera op 10cm afstand. Als ze moeten blijven zitten is het snel gedaan met het "leuke dagje uit". Gisteren waren er al genoeg die afhaakte omdat het volgens hun te lang duurde voordat de PoPo wat mocht gaan doen.
  zondag 31 december 2023 @ 13:08:41 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211863895
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:03 schreef spoilert het volgende:

[..]
Dat zou je denken, maar dat is niet wat XR wil, die willen met veel bombarie in de bus worden gezet het liefst met een camera op 10cm afstand. Als ze moeten blijven zitten is het snel gedaan met het "leuke dagje uit". Gisteren waren er al genoeg die afhaakte omdat het volgens hun te lang duurde voordat de PoPo wat mocht gaan doen.
Gemiste kans om ze niet allemaal maximaal te bestraffen of te beboeten, want het zal niet de laatste keer zijn dat die gutmenschen dit gaan doen.
pi_211863914
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 04:05 schreef Montagui het volgende:

[..]
...gaat dat in de toekomst niet meer als zodanig gebeuren?
Wat gaat niet meer als zodanig gebeuren?
  zondag 31 december 2023 @ 13:18:05 #251
182233 thedeedster
pi_211864104
quote:

[..]
Als Amsterdammer schaam ik me voor deze als bestuurder vermomde activist. :@
pi_211867117
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:55 schreef Claudia_x het volgende:
Een van de voorwaarden die het OM stelt in de link die ik heb gedeeld, is dat de mate van overlast die de demonstratie veroorzaakt beperkt is. Dat was hier niet het geval en dat maakt de situatie anders dan indertijd met de A12.
Dit snap ik niet, geloof ik. Waarom vind je dat er bij blokkades van de A12 wel sprake was van beperkte overlast, maar bij de A10 niet? Ik zou zeggen dat de A12 belangrijker voor Den Haag is, dan dat dit stukje A10 voor Amsterdam is.
pi_211867140
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
'iedereen moet weten dat ING geld verdiend....'

oh wauw een bank die zich inzet om geen verlies te leiden, dat moet in alle kranten ja.
Het gaat ze uiteraard om het deel van de zin dat jij nu weglaat.
  zondag 31 december 2023 @ 15:58:14 #254
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_211867241
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 10:20 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg andere voorbeelden aan te wijzen waarbij het verhinderen van een geoorloofde demonstratie niet wordt aangepakt. Ik wacht nog op zo'n 500 arrestaties, taakstraffen, DNA afnemen en hoop ophef in de media voor de geweldadige tegenreactie op een paar pegida demonstranten bij een moskee. Maar ook daar werd met twee maten gemeten, demonstreren bij een moskee was provocatie en het tegengeweld was geoorloofd maar demonstreren tussen een kinderoptocht om haat te spuien is dan geen provocatie en tegenreacties die heel wat vreedzamer waren dan 500 rellende moskee bezoekers zijn extremistisch.

Ik weet te weinig van die Pegida demonstratie af, maar lees dat er een dozijn mensen zijn aangehouden en veroordeeld tot taakstraffen.

Is dat te weinig? Hebben al die 500 mensen geweld gebruikt?
pi_211867258
quote:

[..]
Nee, het was Marjolein Moorman.
pi_211867412
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 15:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dit snap ik niet, geloof ik. Waarom vind je dat er bij blokkades van de A12 wel sprake was van beperkte overlast, maar bij de A10 niet? Ik zou zeggen dat de A12 belangrijker voor Den Haag is, dan dat dit stukje A10 voor Amsterdam is.
Omdat er zorgen waren over de bereikbaarheid van het ziekenhuis en het om een heel druk traject gaat. Maar ik ken dat stuk van de A12 niet goed, dus ik laat me er gemakkelijk van overtuigen dat 't daar veel erger was.
pi_211867469
quote:

[..]
Heb je van dat laatste een bron? En waarom was dat op voorhand al besloten? (Als ik het goed heb, werd het besluit uiteindelijk rond 15 uur genomen.)
  zondag 31 december 2023 @ 16:14:50 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211867551
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 15:53 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Zal dat ook niet met de dag te maken hebben gehad, laatste zaterdag van december is niet het drukste en het is een ringweg dus beetje omrijden en je komt toch op je bestemming.
pi_211868033
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 16:08 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Omdat er zorgen waren over de bereikbaarheid van het ziekenhuis en het om een heel druk traject gaat. Maar ik ken dat stuk van de A12 niet goed, dus ik laat me er gemakkelijk van overtuigen dat 't daar veel erger was.
Van wat ik begrepen heb is dat stukje A12 in Den Haag echt het aller- allerlaatste stukje snelweg dat in de stad eindigt.
Met daarvoor nog afslagen om toch in Den Haag te kunnen komen.

Dat zou dan minder impact hebben dan een grote snelweg/ringweg op een van de drukste punten.
Plus nog dat ziekenhuis.
A murky, forgotten land.
  zondag 31 december 2023 @ 17:38:52 #260
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_211869012
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 16:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Van wat ik begrepen heb is dat stukje A12 in Den Haag echt het aller- allerlaatste stukje snelweg dat in de stad eindigt.
Met daarvoor nog afslagen om toch in Den Haag te kunnen komen.

Dat zou dan minder impact hebben dan een grote snelweg/ringweg op een van de drukste punten.
Plus nog dat ziekenhuis.
Klopt
Ik moest daar 2 keer zijn ten tijde van de blokkade. Nooit meer dan 5 minuten gekost. Maar daarom kon ik ook zien dat de politie er al om 10 uur bezig de weg vrij te maken en automobilisten om te leiden.
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
  zondag 31 december 2023 @ 19:29:09 #261
28167 matthijst
pi_211870977
twitter

Trees vliegt naar Nederland om te protesteren.
Precies wat er mis is met 90% van die kneuzen.

_O- _O- _O- _O-
  zondag 31 december 2023 @ 20:16:40 #262
182233 thedeedster
pi_211871893
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 19:29 schreef matthijst het volgende:
[ twitter ]

_O- _O- _O- _O-
Trees is een beetje in de war.

Beetje veel.

Kijk, dat die Jetten naar zijn schoonfamilie gaat, soit. Maar deze onzin? Dit is echt niet goed te praten. Wat een ego heeft deze vrouw.
pi_211872254
quote:
[ twitter ]

_O- _O- _O- _O-
_O-
pi_211872350
D
quote:
[ twitter ]

_O- _O- _O- _O-
Dit Is een parodie account toch ?
pi_211875925
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:11 schreef KlapMongeaul het volgende:

[..]
Rob Jetten is een hypocriete relnicht.

Do as I say not as I do. Meneertje met z'n ministers salaris doet gewoon wat hij wil en 'compenseert' het met boompjes planten ofzo. En het plebs kan hem verrotten. Zelfde type als de links lullen rechts vullen kliek.
pi_211876119
Gelukkig is er lekker veel vuurwerk afgestoken vandaag. Dat compenseert die demo van vanmiddag.
pi_211906790
quote:
0s.gif Op maandag 1 januari 2024 01:05 schreef Yasmin__x het volgende:
Daar gaan we weer. :')
Ja, komende maandag weer om precies te zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211906796
twitter
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_211907416
Nou laten we politie maar vast oproepen om te helpen en mee te protesteren.
  woensdag 3 januari 2024 @ 20:11:30 #270
24533 ACT-F
pi_211907558
8 januari gaat het behoorlijk vriezen en mogelijk zelfs sneeuwen. Ik ben benieuwd hoeveel mooiweerdemonstranten komen opdagen.
pi_211908237
quote:
10s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:11 schreef ACT-F het volgende:
8 januari gaat het behoorlijk vriezen en mogelijk zelfs sneeuwen. Ik ben benieuwd hoeveel mooiweerdemonstranten komen opdagen.
Sneeuwen? Nee.
pi_211949448
twitter

Zouden de demonstraties toch effect hebben.
  zondag 7 januari 2024 @ 14:29:09 #273
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211949487
quote:
Maandag 12u lijkt me een tijdstip om te werken.

Oh, wacht.
pi_211980399
  woensdag 10 januari 2024 @ 10:15:24 #275
182233 thedeedster
pi_211980966
Houd gewoon op.
pi_211981089
quote:
Logisch gevolg van het softe optreden.
pi_211981138
Gooi de hele flikkerse zooi maar dicht. Ik zit klaar voor de beelden.
pi_211981164
quote:
1s.gif Op woensdag 10 januari 2024 10:27 schreef Cilantro het volgende:

[..]
Logisch gevolg van het softe optreden.
Blijft bizar. Snap niet waarom de overheid dit soort hippies niet de kop kan indrukken.

je kan dus gewoon ff een snelweg blokkeren. Kan gewoon
pi_211981170
quote:
10s.gif Op woensdag 3 januari 2024 20:11 schreef ACT-F het volgende:
Als je er een waterkanon op zet is het helemaal feest. :Y
  woensdag 10 januari 2024 @ 10:39:34 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211981202
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 10:34 schreef Duiveltja het volgende:

[..]
Blijft bizar. Snap niet waarom de overheid dit soort hippies niet de kop kan indrukken.

je kan dus gewoon ff een snelweg blokkeren. Kan gewoon
Natuurlijk kan dat wel, maar dat is niet 'politiek correct'.
  Forum Admin woensdag 10 januari 2024 @ 10:47:40 #281
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211981307
quote:
Zout op met deze lui. Ze doen de zaak veel meer kwaad dan goed. En dit onderwerp gaat ons allemaal aan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 10 januari 2024 @ 11:13:54 #282
8781 crew  Frutsel
pi_211981679
3 Februari dus de A12
24 Februari dus de A10
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:14:38 #283
182233 thedeedster
pi_211981695
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:13 schreef Frutsel het volgende:
3 Februari dus de A12
24 Februari dus de A10
Ik hoop dat het stormt.
  Moderator woensdag 10 januari 2024 @ 11:16:10 #284
8781 crew  Frutsel
pi_211981727
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:14 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Ik hoop dat het stormt.
ik hoop op boerenstront en storm
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:23:05 #285
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_211981807
Justitie. Grijp. Eens. In.

Het is klaar met dat volk. Grijp nu eens kei-, en keihard in. Sla ze van die snelweg af. Flikker ze in de cel. Doe eens iets.
lucifer FTW!!!!
pi_211981856
quote:
15s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:23 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Justitie. Grijp. Eens. In.

Het is klaar met dat volk. Grijp nu eens kei-, en keihard in. Sla ze van die snelweg af. Flikker ze in de cel. Doe eens iets.
Grote bek over boeren en direct met defensie materieel en politie klaar staan.
Vergelijkt niet echt met hoe de vrije loop aan xr wordt gegeven.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Forum Admin woensdag 10 januari 2024 @ 11:31:01 #287
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211981866
quote:
6s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:16 schreef Frutsel het volgende:

[..]
ik hoop op boerenstront en storm
Dat is toch gewoon Twente?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator woensdag 10 januari 2024 @ 11:31:56 #288
8781 crew  Frutsel
pi_211981871
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:31 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is toch gewoon Twente?
:D
Wijze woorden.
Ik lees net dat ik kan solliciteren bij X dus pas op he! :P
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:31:59 #289
156145 Lucifer_Doosje
Licht ontvlambaar
pi_211981874
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Er wordt nog net geen rode loper uitgelegd
lucifer FTW!!!!
  woensdag 10 januari 2024 @ 11:42:29 #290
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211981973
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:29 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Dat heeft ook wel met het materiaal van die boeren te maken, neemt niet weg de aanpak soft is, waterkanon erop en het duurt niet heel lang lijkt me.
pi_211982494
Beter gaan ze wat figuren er vanaf meppen.
pi_211982498
quote:
Tja als de politie de rode loper uitrolt…
  woensdag 10 januari 2024 @ 12:54:51 #293
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_211982618
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 12:40 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Tja als de politie de rode loper uitrolt…
Ook wel deels de schuld van bedrijven die in gesprek gaan met dit soort afpersers.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_211982962
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 11:42 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dat heeft ook wel met het materiaal van die boeren te maken, neemt niet weg de aanpak soft is, waterkanon erop en het duurt niet heel lang lijkt me.
Ja prima. Ergens is er voor mij wel een grens met dat ding te gebruiken bij op 10meter iemand op het hoofd tegen een muur aan te smijten met een volle straal in Eindhoven.
Of op gezinnen te spuiten, zoals bij Ajax-Juve 2019
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 10 januari 2024 @ 13:29:36 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211983001
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 13:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Ja prima. Ergens is er voor mij wel een grens met dat ding te gebruiken bij op 10meter iemand op het hoofd tegen een muur aan te smijten met een volle straal in Eindhoven.
Of op gezinnen te spuiten, zoals bij Ajax-Juve 2019
Als je er 1 of 2 neerzet op de vluchtstrook of eventueel busstrook bij die ex ING schoen, kom dan maar eens die helling op naar de snelweg toe.
pi_211984056
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 13:29 schreef Tarado het volgende:

[..]
Als je er 1 of 2 neerzet op de vluchtstrook of eventueel busstrook bij die ex ING schoen, kom dan maar eens die helling op naar de snelweg toe.
Nederland heeft tot zomer niet eens waterkanonnen. Moeten ze weer inhuren in Duitsland dan. 500.000
Per dag weer oid.
  woensdag 10 januari 2024 @ 15:23:42 #297
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211984070
quote:
0s.gif Op woensdag 10 januari 2024 15:22 schreef RipCity het volgende:

[..]
Nederland heeft tot zomer niet eens waterkanonnen. Moeten ze weer inhuren in Duitsland dan. 500.000
Per dag weer oid.
:D wow 500.000,- dat is lekker verhuren.
pi_212001095
Klimaatactivisten op Schiphol niet vervolgd na fouten met identificatie
https://nos.nl/l/2504589

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_212001138
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:21 schreef Aether het volgende:

[ afbeelding ]
:') wat een faal weer zeg
pi_212001172
quote:
7s.gif Op vrijdag 12 januari 2024 09:21 schreef Aether het volgende: