Mensen die opzettelijk op anderen inrijden zijn moordenaars en moet je decennialang opsluiten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:22 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Het is nou ook niet zonder risico voor jou om met 100 km p/u op mensen in te rijden
Het zijn ook wat domme voorbeelden, maar ik vond het vandaag wel vreemd dat de politie zo'n demonstratie op de snelweg mogelijk maakt, in levensgevaar zijn die demonstranten nooit geweest maar wel in overtreding.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen die opzettelijk op anderen inrijden zijn moordenaars en moet je decennialang opsluiten.
Dat is exact wat ik bedoelde. Het zal niet bij deze ene keer blijven he, het kan wéér gebeuren. Dan weet ik nu wel wat ik wel en niet zal doen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:21 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
dat is niet wat je bedoeld natuurlijk en dat weet je zelf ook wel. Daar kan je je niet meer onderuit lullen hoor.
Ik vind dat ook absurd. Vooral omdat dit geen demonstratie is. Een demonstratie is gericht op het uitdragen van gedachten of gevoelens. Dat is hier niet het geval. Dit is blokkeren, dwingen waarbij meningsuiting hoogstens een secundair doel is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:24 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zijn ook wat domme voorbeelden, maar ik vond het vandaag wel vreemd dat de politie zo'n demonstratie op de snelweg mogelijk maakt, in levensgevaar zijn die demonstranten nooit geweest maar wel in overtreding.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:25 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dat is exact wat ik bedoelde. Het zal niet bij deze ene keer blijven he, het kan wéér gebeuren. Dan weet ik nu wel wat ik wel en niet zal doen.
Nooit bij stil gestaan namelijk, dat er op de snelweg gelopen kan worden.
Het zijn net devote, religieuze volgelingen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:12 schreef AchJa het volgende:
Het "gevaarlijke beleid" van de ING "vernietigt" van alles lui...![]()
[ twitter ]
Dat het opzettelijk is is niet altijd te bewijzen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:23 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mensen die opzettelijk op anderen inrijden zijn moordenaars en moet je decennialang opsluiten.
quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:26 schreef Bofjijff het volgende:
[..]wat een reactie weer. Niet te doen.
Posts op social media kunnen prima worden opgevoerd ter bewijsvoering.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:29 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Dat het opzettelijk is is niet altijd te bewijzen.
Zoals al werd aangegeven stoerdoenerij op internet, wordt ern heel lastig verhaal denk ik. Uitslag zal uiteindelijk ook alleen het links vs rechts nog meer aanwakkeren, ongeacht wat het wordt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:30 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Posts op social media kunnen prima worden opgevoerd ter bewijsvoering.
Dus als je tegen XR bent ben je rechts?quote:Op zaterdag 30 december 2023 17:29 schreef soeverein het volgende:
Heerlijk al deze rechtse snowflakes die ziek mad zijn.
Gewelds fantasieën, lopen hopen op boetes. Gaat allemaal niet gebeuren, allemaal weer bestuurlijk verplaatst.
Sowieso allemaal weer super zwart-wit hier weer. Net alsof je alleen voor of tegen XR kan zijn. Je kan ook vinden dat op sommige punten gelijk hebben maar de uitvoering (andere mensen/diensten blokkeren) niet ok is.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:47 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dus als je tegen XR bent ben je rechts?
Over vooroordelen en onderbuik gesproken...
SP stemmer hier, en tegen XR
En nu?
Dat is natuurlijk niet normaal en uiterst verwerpelijk. Tegelijkertijd is het basale sociologie en geschiedenis dat als het gezag maar lang genoeg niet optreedt tegen wat de burger als onrechtvaardig beschouwt vroeg of laat de lont in het Kruidvat gaat.quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:54 schreef Momo het volgende:
[..]
Sowieso allemaal weer super zwart-wit hier weer. Net alsof je alleen voor of tegen XR kan zijn. Je kan ook vinden dat op sommige punten gelijk hebben maar de uitvoering (andere mensen/diensten blokkeren) niet ok is.
Maar goed die discussie lijkt sowieso richting diepzwart te gaan want hier en ook elders online lopen genoeg mensen te fantaseren over moord op de demonstranten. Moet maar normaal zijn schijnbaar.
Jaquote:Op zaterdag 30 december 2023 17:42 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Nou, je zou naar een stervend familielid in het ziekenhuis moeten en dat tyfustuig blokkeert de weg…
Natuurlijk had hier beter worden ingegrepen moeten worden. Hopelijk grijpen de overheidsdiensten volgende keer ook beter in, los van dat je geen snelweg blokkeert, die locatie is echt slecht gekozen met ziekenhuis dichtbij . Maar de reacties die dit op roept online maakt mij wel echt zorgen, ook bijvoorbeeld boeren hebben snelwegen geblokkeerd. Toen waren mensen ook niet aan alle kanten aan het gillen dat ze wel met hun auto alle boeren morsdood zouden rijden en het bloed rond zou spetteren. (Ach misschien ook wel, je hebt zoveel gekke mensen tegenwoordig).quote:Op zaterdag 30 december 2023 18:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet normaal en uiterst verwerpelijk. Tegelijkertijd is het basale sociologie en geschiedenis dat als het gezag maar lang genoeg niet optreedt tegen wat de burger als onrechtvaardig beschouwt vroeg of laat de lont in het Kruidvat gaat.
Mede daarom is die totale inertie van overheidswege ook zo kwalijk.
Je wil ze de kost niet geven die opriepen tot schieten met scherp. Dit land dreigt inderdaad te scheuren. Zeer kwalijk.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Natuurlijk had hier beter worden ingegrepen moeten worden. Hopelijk grijpen de overheidsdiensten volgende keer ook beter in, los van dat je geen snelweg blokkeert, die locatie is echt slecht gekozen met ziekenhuis dichtbij . Maar de reacties die dit op roept online maakt mij wel echt zorgen, ook bijvoorbeeld boeren hebben snelwegen geblokkeerd. Toen waren mensen ook niet aan alle kanten aan het gillen dat ze wel met hun auto alle boeren morsdood zouden rijden en het bloed rond zou spetteren. (Ach misschien ook wel, je hebt zoveel gekke mensen tegenwoordig).
Tweedeling in het land is alleen groter aan het worden, je moet ook vaak een zwart-wit kant kiezen bij een onderwerp of je bent een zionist of je bent een Hamaslover. Social media helpt hier ook echt niet bij.
Hopelijk worden ze bij XR ook een keer verstandig en gewoon over op het stellen van reële doelen en educatie van het gewone publiek.
Ah, deze zocht ik eigenlijkquote:
Geschapen. En nee, dat precendent is in Den Haag al geschapen, doordat XR daar maanden lang op de snelweg mocht blijven zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
Door niet in te grijpen en het urenlang op zijn beloop te laten heeft men een precedent geschept.
Er zitten nog wel een paar tinten grijs tussen schieten met scherp en de afwachtende houding die de autoriteiten nu kiezen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je wil ze de kost niet geven die opriepen tot schieten met scherp. Dit land dreigt inderdaad te scheuren. Zeer kwalijk.
Het is heel eenvoudig. Demonstreren is een grondrecht en moet maximaal gefaciliteerd worden. Maar door middel van dwang (zoals blokkades) proberen het democratisch besluitvormingsproces (of het besluitvormingsproces van private bedrijven) te kapen is geen demonstreren. Dit moet aangepakt worden, want anders loopt het helemaal uit de klauwen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:11 schreef StateOfMind het volgende:
Door niet in te grijpen en het urenlang op zijn beloop te laten heeft men een precedent geschept.
Je zult nu zien dat XR daar vaker gaat zitten, en ook andere actiegroepen zullen dat gaan overnemen.
Immers, zolang het vreedzaam is kun je uren je gang gaan.
Als men direct en adequaat ingegrepen had, hadden men zich een hoop toekomstige ellende kunnen besparen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |