Ik doelde op figuren die trekkers met scherp van de snelweg af wouden schieten (en nu op de A10 staan).quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Er zitten nog wel een paar tinten grijs tussen schieten met scherp en de afwachtende houding die de autoriteiten nu kiezen.
Je krijgt bij ING netjes de vraag of je wil dat je geld ook in wapens en/of fossiele brandstoffen wordt belegdquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, deze zocht ik eigenlijk
Sneu kut volk, beetje andere burgers pesten. Ga dan die bank blokkeren, keten je vast aan de balie, lijm je vast aan de receptie.
Het is gewoon chantage. 4 jaar cel. Laten we beginnen met 2.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:15 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is heel eenvoudig. Demonstreren is een grondrecht en moet maximaal gefaciliteerd worden. Maar door middel van dwang (zoals blokkades) proberen het democratisch besluitvormingsproces (of het besluitvormingsproces van private bedrijven) te kapen is geen demonstreren. Dit moet aangepakt worden, want anders loopt het helemaal uit de klauwen.
We zijn net naar de stembus geweest, dat is het moment voor de bevolking om bepalende zeggenschap uit te oefenen. Natuurlijk mag je daar buiten je mening geven, zelfs met kracht. En als daarvoor een keer een weg geblokkeerd wordt ook prima. Maar dit is blokkeren om het blokkeren en om zaken af te dwingen. En dat is niet oké. En als de wet of verdragen daar anders over denken moeten die maar aangepast worden. Dit kunnen we niet tolereren.
Ja precies dat dus! Zo moeilijk is het allemaal toch niet?quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:12 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ah, deze zocht ik eigenlijk
Sneu kut volk, beetje andere burgers pesten. Ga dan die bank blokkeren, keten je vast aan de balie, lijm je vast aan de receptie.
Laten we beginnen met ze niet uren laten zitten. SOFORT verwijderen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:30 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is gewoon chantage. 4 jaar cel. Laten we beginnen met 2.
Ik heb liever dat ze 2 jaar de cel in gaan. Preventie om herhaling te voorkomen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Laten we beginnen met ze niet uren laten zitten. SOFORT verwijderen.
Het is een schande. 280 mensen gewoon weer naar huis zonder zelfs een ID-check. Wat voor bananenrepubliek is dit?quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Overheid en justitie falen gewoon gigantisch.
Ik geloof dat ze het in Oostenrijk tegenwoordig behandelen als georganiseerde misdaad.quote:Op zaterdag 30 december 2023 19:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze 2 jaar de cel in gaan. Preventie om herhaling te voorkomen.
Ik zat al te twijfelenquote:Op zaterdag 30 december 2023 19:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Geschapen. En nee, dat precendent is in Den Haag al geschapen, doordat XR daar maanden lang op de snelweg mocht blijven zitten.
Er is geen controle geweest, de bus in en ze zijn gedumpt in Amsterdam-Noord. 7 bussen waren genoeg.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat staat wel haaks op eerdere berichtgeving, zoals in het RTLnieuws waarin werd gesteld dat het OM zou gaan nadenken over eventuele vervolging. Die vlieger gaat dus niet op als ik lees dat er geen ID-controle is geweest.
Ja blabla, maar ze gingen ergens naartoe waarvan van tevoren heel expliciet was aangegeven dat het niet mocht. Wat is de waarde van iets verbieden nog als er vervolgens toch niet gehandhaaft wordt? Dat je regels eigenlijk best aan je laars mag lappen mits je ze maar op een bepaalde subjectieve ("vreedzame") manier breekt? Dit geeft een hoop slechte signalen af.quote:Het gebrek aan capaciteit bij de politie en het feit dat het om vreedzame demonstranten gaat, speelt volgens de woordvoerder een belangrijke rol. "
Echt hè. Hoe veel ellende kun je over jezelf afroepen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja blabla, maar ze gingen ergens naartoe waarvan van tevoren heel expliciet was aangegeven dat het niet mocht. Wat is de waarde van iets verbieden nog als er vervolgens toch niet gehandhaaft wordt? Dat je regels eigenlijk best aan je laars mag lappen mits je ze maar op een bepaalde subjectieve ("vreedzame") manier breekt? Dit geeft een hoop slechte signalen af.
Het gebrek aan capaciteit is gezwets. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Kennelijk vinden ze het helemaal prima dat er overal uit het land agenten worden opgetrommeld, keer op keer weer. Wat zou hier achter zitten?quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:19 schreef RipCity het volgende:
"Volgens het OM zijn 380 demonstranten weggestuurd en worden niet vervolgd. Het gebrek aan capaciteit bij de politie en het feit dat het om vreedzame demonstranten gaat, speelt volgens de woordvoerder een belangrijke rol. "
Dus dit wordt als vreedzaam gezien. Dit gaat consequenties hebben. Nu kan elke demo dus gaan en staan waar ze willen voortaan zolang ze zelf maar geen geweld gebruiken. Dit schept meteen precedent voor heel veel andere demonstraties. Of nuja zoals hierboven al geschetst werd was dat al natuurlijk door de vorige keren. Blijft schandalig natuurlijk.
Marsorders van bovenaf. De politie is een uitvoerend iets wat ook gewoon bevelen opvolgt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 20:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Het gebrek aan capaciteit is gezwets. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Kennelijk vinden ze het helemaal prima dat er overal uit het land agenten worden opgetrommeld, keer op keer weer. Wat zou hier achter zitten?
Ja dat snap ik ook wel. Het gaat mij om de prioriteiten die het OM stelt. Ik vind het nogal frappant om een precedent te laten scheppen om nog meer demonstraties te laten gebeuren met de daarbij horende inzet. Het is nogal onlogisch om in je officiële berichtgeving te roepen dat er te weinig capaciteit is, maar ondertussen wel massaal agenten inzetten om ze alleen maar van de weg af te halen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 21:03 schreef Homey het volgende:
[..]
Marsorders van bovenaf. De politie is een uitvoerend iets wat ook gewoon bevelen opvolgt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |