abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211860534
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus? Eigenlijk precies hetzelfde als wat ze gisteren deden, dan lijkt het me in geval van de boeren nog wat moeilijker omdat die op diverse plekken de snelweg op konden rijden maar gisteren heeft de politie gewoon gefaald om die demonstratie daar te voorkomen.
Dat ben ik met je eens.
pi_211860569
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:42 schreef KoningWouter het volgende:

[..]
Nou die boeren werden volgens mij nog wel aardig aangepakt gezien dat er een agent op een traktor heeft geschoten (en daarvoor veroordeeld is).
Die zijn toch ook aangepakt? Politie heeft ze tegen proberen te houden, het leger is ingezet er is zelfs geschoten en er zijn boeren vervolgd. XR wordt geen strobreed in de weg gelegd, ze worden niet tegengehouden, ze worden niet vervolgd en itt. de boeren niet dagelijks afgemaakt of weggezet als radicalen in de media.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211860572
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:55 schreef Tarado het volgende:

[..]
Dus? Eigenlijk precies hetzelfde als wat ze gisteren deden, dan lijkt het me in geval van de boeren nog wat moeilijker omdat die op diverse plekken de snelweg op konden rijden maar gisteren heeft de politie gewoon gefaald om die demonstratie daar te voorkomen.
De politie heeft niet gefaald. Dit is een politieke keuze geweest. Kenmerkend vond ik het moment waarop de politiewoordvoerder zei dat ze op de burgemeester wachtten. Die heeft er maar liefst 2,5 uur over gedaan om te besluiten om de demonstranten af te voeren. Waarom moest dat 2,5 uur duren?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 31 december 2023 @ 11:02:16 #229
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211860624
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De politie heeft niet gefaald. Dit is een politieke keuze geweest. Kenmerkend vond ik het moment waarop de politiewoordvoerder zei dat ze op de burgemeester wachtten. Die heeft er maar liefst 2,5 uur over gedaan om te besluiten om de demonstranten af te voeren. Waarom moest dat 2,5 uur duren?
De burgemeester dan of de driehoek zoals ze dat altijd noemen, al vind ik het ook wel weer makkelijk afschuiven want wie gaf dan de opdracht aan de politie om de A10 af te zetten voordat die demonstranten de weg op kwamen?
pi_211860641
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
In dit verband is deze pagina van het openbaar ministerie interessant om te lezen: Waarom de meeste A12-activisten niet worden vervolgd, bijvoorbeeld:
[..]
[..]

Als ik geen reet zou geven om mijn leven en baan ging ik vandaag nog de snelweg op demonstreren tegen de radicalen van XR, alleen om aan te tonen dat er dan wel keihard wordt ingegrepen.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211860690
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:02 schreef Tarado het volgende:

[..]
De burgemeester dan of de driehoek zoals ze dat altijd noemen, al vind ik het ook wel weer makkelijk afschuiven want wie gaf dan de opdracht aan de politie om de A10 af te zetten voordat die demonstranten de weg op kwamen?
De woordvoerder legde uit dat de burgemeester over het demonstratierecht gaat en dus over het besluit om tot ontbinding over te gaan. Ik stel me zo voor dat het overige in de driehoek is besproken.

De A10 is afgezet omdat op een andere plek al demonstranten de snelweg op waren gegaan. Waarom de rijstroken bij de vangrails waren afgezet, is me een raadsel.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 31 december 2023 @ 11:08:41 #232
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211860724
Demonstratierecht wil niet zeggen dat je zomaar overal kunt gaan staan.

De snelweg is voor voetgangers sowieso verboden, dus dat staat er los van.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211860934
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 11:08 schreef StateOfMind het volgende:
Demonstratierecht wil niet zeggen dat je zomaar overal kunt gaan staan.

De snelweg is voor voetgangers sowieso verboden, dus dat staat er los van.
Tja, dit soort koppen lees je nu niet in de media:

Opzettelijke blokkade van snelweg is ernstig misdrijf
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  zondag 31 december 2023 @ 11:21:42 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211861050
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 10:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
De politie heeft niet gefaald. Dit is een politieke keuze geweest. Kenmerkend vond ik het moment waarop de politiewoordvoerder zei dat ze op de burgemeester wachtten. Die heeft er maar liefst 2,5 uur over gedaan om te besluiten om de demonstranten af te voeren. Waarom moest dat 2,5 uur duren?
Dat is een hele goede vraag. Het besluit had in principe een week geleden ook al genomen kunnen worden.

Vraag 2 is, waarom is de politieke keuze gemaakt om er voor de overtreders geen consequentie aan te hangen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211861182
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:16 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
Tja, dit soort koppen lees je nu niet in de media:

Opzettelijke blokkade van snelweg is ernstig misdrijf
Tsja, het AD is een van Thillo propagandavodje. Daarmee is eigenlijk wel alles gezegd over hoe je hun berichtgeving moet interpreteren.
pi_211861561
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:21 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat is een hele goede vraag. Het besluit had in principe een week geleden ook al genomen kunnen worden.

Vraag 2 is, waarom is de politieke keuze gemaakt om er voor de overtreders geen consequentie aan te hangen?
Ik heb wel een antwoord op de eerste vraag: omdat het om "vreedzame demonstranten" gaat, is ervoor gekozen om eerst te praten door inzet van een "vredeseenheid". Mijn cynische interpretatie is dat "vreedzaam" een codewoord is voor "ons soort mensen, mensen met de juiste idealen".

Wat je tweede vraag betreft: ik vermoed dat de groep die als eerste de weg opging wordt vervolgd en de rest niet vanwege de hier omschreven redenen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 31 december 2023 @ 11:43:24 #237
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_211861726
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik heb wel een antwoord op de eerste vraag: omdat het om "vreedzame demonstranten" gaat, is ervoor gekozen om eerst te praten door inzet van een "vredeseenheid". Mijn cynische interpretatie is dat "vreedzaam" een codewoord is voor "ons soort mensen, mensen met de juiste idealen".

Wat je tweede vraag betreft: ik vermoed dat de groep die als eerste de weg opging wordt vervolgd en de rest niet vanwege de hier omschreven redenen.
Halsema stond tijdens de hoogtijdagen van corona ook gewoon lachend op een massale BLM-demonstratie.
  zondag 31 december 2023 @ 11:48:47 #238
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211861883
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb wel een antwoord op de eerste vraag: omdat het om "vreedzame demonstranten" gaat, is ervoor gekozen om eerst te praten door inzet van een "vredeseenheid". Mijn cynische interpretatie is dat "vreedzaam" een codewoord is voor "ons soort mensen, mensen met de juiste idealen".
Toch is dat wel apart, aangezien Halsema direct na de aankondiging van XR al meldde dit niet te gaan toestaan. Kennelijk is ze later van gedachten veranderd, want ze heeft ze toch een paar uur laten staan op de snelweg. Daarnaast maakt het voor het veiligheidsargument niet zo gek veel uit of je vreedzaam protesteert op een autosnelweg, of gewelddadig. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 31 december 2023 @ 11:54:42 #239
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211862039
Als iets maar vreedzaam verloopt dan zijn verboden dingen toegestaan *O*

Hier in gemeente geldt er een totaal vuurwerk verbod (niet dat daar iets van te merken is :') ).

Maar zolang het dus vreedzaam gebeurt mag het *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211862060
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Toch is dat wel apart, aangezien Halsema direct na de aankondiging van XR al meldde dit niet te gaan toestaan. Kennelijk is ze later van gedachten veranderd, want ze heeft ze toch een paar uur laten staan op de snelweg. Daarnaast maakt het voor het veiligheidsargument niet zo gek veel uit of je vreedzaam protesteert op een autosnelweg, of gewelddadig. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Een van de voorwaarden die het OM stelt in de link die ik heb gedeeld, is dat de mate van overlast die de demonstratie veroorzaakt beperkt is. Dat was hier niet het geval en dat maakt de situatie anders dan indertijd met de A12. Daarom alleen al snap ik niks van het pappen en nathouden. Maar goed, ik ben niet anders gewend van Amsterdam. Zo ging het bijvoorbeeld ook met de Maagdenhuisbezetting in 2015. Eberhard v/d Laan ging er toen nota bene zelf naartoe om te praten. Het gajes had gewoon afgevoerd moeten worden.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_211862244
'iedereen moet weten dat ING geld verdiend....'

oh wauw een bank die zich inzet om geen verlies te leiden, dat moet in alle kranten ja.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zondag 31 december 2023 @ 12:14:27 #242
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211862597
"Een woordvoerder van Extinction Rebellion zegt te hopen dat ING na vandaag stopt met investeringen in fossiele brandstoffen. Zo niet, dan komen er nieuwe blokkades op de A10. „Dan gaan we weer, dat lijkt me de logische stap”, aldus de woordvoerder."

Volgende keer svp harder optreden. Laat wat politiehonden los op die natuurliefhebbers.
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 31 december 2023 @ 12:18:07 #243
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211862705
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 12:14 schreef matthijst het volgende:
"Een woordvoerder van Extinction Rebellion zegt te hopen dat ING na vandaag stopt met investeringen in fossiele brandstoffen. Zo niet, dan komen er nieuwe blokkades op de A10. „Dan gaan we weer, dat lijkt me de logische stap”, aldus de woordvoerder."

Volgende keer svp harder optreden. Laat wat politiehonden los op die natuurliefhebbers.
Het is ook nog eens een idiote gedachtekronkel. Er hebben een heleboel mensen last van (en kosten aan) een blokkade van de A10, maar ING zelf dus niet. Als die veranderingen in hun portfolio aan willen brengen dan zal dat uit financiële of publicitaire overwegingen zijn, en echt niet omdat er een paar werkschuwe hippies op de snelweg zitten.

Dus wil je dan echt dat ING wat verandert, of wil je gewoon lekker eikelen en het nieuws halen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_211862813
quote:
1s.gif Op zondag 31 december 2023 11:26 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Tsja, het AD is een van Thillo propagandavodje. Daarmee is eigenlijk wel alles gezegd over hoe je hun berichtgeving moet interpreteren.
Propaganda?

Uit ONS Wetboek van Strafrecht - ONS, als in dat dat geldt voor iedereen in ons landje, of het nou XR is, de boeren of de blokkeerfriezen.
quote:
Tweede Boek. Misdrijven
Titel VII. Misdrijven waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen wordt in gevaar gebracht
Artikel 162
Hij die opzettelijk enig werk dienende voor het openbaar verkeer of het luchtverkeer vernielt, onbruikbaar maakt of beschadigt, enige openbare land- of waterweg verspert of een ten aanzien van zodanig werk of van zodanige weg genomen veiligheidsmaatregel verijdelt, wordt gestraft:
1°. met gevangenisstraf van ten hoogste negen jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de veiligheid van het verkeer te duchten is;
2°. met gevangenisstraf van ten hoogste vijftien jaren of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gevaar voor de veiligheid van het verkeer te duchten is en het feit iemands dood ten gevolge heeft.
vorige volgende
Ik verwacht een gedegen uitleg van de politiek waarom deze wet (blijkbaar) verschillend (naar eigen goeddunken) wordt geïnterpreteerd als het gaat om XR, de boeren of de blokkeerfriezen.

Wat mij betreft is de tekst in de wet helder.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zondag 31 december 2023 @ 12:24:19 #245
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211862899
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:18 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dus wil je dan echt dat ING wat verandert, of wil je gewoon lekker eikelen en het nieuws halen?
Kijk naar de reacties van die XR-aanhanger hier. Komt weinig zinnigs uit, dus denk inderdaad gewoon een dagje uit met de douche-me-nooit buddies. Potje kaarten op de snelweg. "You are not alone" blèren met de andere hippies. Beetje afzetten tegen de maatschappij. En, omdat ze d'r toch zitten, alvast maar eens kijken waar de volgende vliegvakantie heen gaat.
"Oh gut, we zijn vergeten te tanken toen we hierheen kwamen" :')

Zouden ze wel een pinpas hebben? :o
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211863632
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 11:48 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Toch is dat wel apart, aangezien Halsema direct na de aankondiging van XR al meldde dit niet te gaan toestaan. Kennelijk is ze later van gedachten veranderd, want ze heeft ze toch een paar uur laten staan op de snelweg. Daarnaast maakt het voor het veiligheidsargument niet zo gek veel uit of je vreedzaam protesteert op een autosnelweg, of gewelddadig. Maar dat zal wel aan mij liggen.
Femke heeft helemaal niets besloten gister, die is op vakantie. de 2e locoburgemeester zat achter de knoppen en dat is Rutger "diep in de la weggestopt" Groot Wassink. En er was sowieso op voorhand al besloten dat het al dan niet ontruimen besluit pas om 14:30 genomen zou worden.
  zondag 31 december 2023 @ 12:59:27 #247
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211863725
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:54 schreef spoilert het volgende:

[..]
Femke heeft helemaal niets besloten gister, die is op vakantie. de 2e locoburgemeester zat achter de knoppen en dat is Rutger "diep in de la weggestopt" Groot Wassink. En er was sowieso op voorhand al besloten dat het al dan niet ontruimen besluit pas om 14:30 genomen zou worden.
Rutger kennende valt het dan nog mee, die had ze het liefst het hele weekend laten zitten.
pi_211863804
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 12:59 schreef Tarado het volgende:

[..]
Rutger kennende valt het dan nog mee, die had ze het liefst het hele weekend laten zitten.
Dat zou je denken, maar dat is niet wat XR wil, die willen met veel bombarie in de bus worden gezet het liefst met een camera op 10cm afstand. Als ze moeten blijven zitten is het snel gedaan met het "leuke dagje uit". Gisteren waren er al genoeg die afhaakte omdat het volgens hun te lang duurde voordat de PoPo wat mocht gaan doen.
  zondag 31 december 2023 @ 13:08:41 #249
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211863895
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 13:03 schreef spoilert het volgende:

[..]
Dat zou je denken, maar dat is niet wat XR wil, die willen met veel bombarie in de bus worden gezet het liefst met een camera op 10cm afstand. Als ze moeten blijven zitten is het snel gedaan met het "leuke dagje uit". Gisteren waren er al genoeg die afhaakte omdat het volgens hun te lang duurde voordat de PoPo wat mocht gaan doen.
Gemiste kans om ze niet allemaal maximaal te bestraffen of te beboeten, want het zal niet de laatste keer zijn dat die gutmenschen dit gaan doen.
pi_211863914
quote:
0s.gif Op zondag 31 december 2023 04:05 schreef Montagui het volgende:

[..]
...gaat dat in de toekomst niet meer als zodanig gebeuren?
Wat gaat niet meer als zodanig gebeuren?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')