abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211845154
Ik rij gewoon een stukje extra. Compensatie voor die XR nonsens.
pi_211845640
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Overheid en justitie falen gewoon gigantisch.
Het is een schande. 280 mensen gewoon weer naar huis zonder zelfs een ID-check. Wat voor bananenrepubliek is dit?
pi_211845659
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik heb liever dat ze 2 jaar de cel in gaan. Preventie om herhaling te voorkomen.
Ik geloof dat ze het in Oostenrijk tegenwoordig behandelen als georganiseerde misdaad.
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:08:08 #164
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211845776
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:13 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geschapen. En nee, dat precendent is in Den Haag al geschapen, doordat XR daar maanden lang op de snelweg mocht blijven zitten.
Ik zat al te twijfelen :@
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_211846108
"Volgens het OM zijn 380 demonstranten weggestuurd en worden niet vervolgd. Het gebrek aan capaciteit bij de politie en het feit dat het om vreedzame demonstranten gaat, speelt volgens de woordvoerder een belangrijke rol. "

Dus dit wordt als vreedzaam gezien. Dit gaat consequenties hebben. Nu kan elke demo dus gaan en staan waar ze willen voortaan zolang ze zelf maar geen geweld gebruiken. Dit schept meteen precedent voor heel veel andere demonstraties. Of nuja zoals hierboven al geschetst werd was dat al natuurlijk door de vorige keren. Blijft schandalig natuurlijk.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_211846241
Volgende week weer dus. Lekker beleid weer.
"Wenn ein Nazi am Tisch sitzt, und daneben 10 andere, die dasitzen und mit ihm diskutieren, dann hast du einen Tisch mit 11 Nazis."
pi_211846322
XR lui zijn een stelletje huilstruiken, ze gingen op een gegeven moment zelf zeuren bij de PoPo waarom het zo lang duurde voordat ze verwijderd werden.
pi_211846378
Dat staat wel haaks op eerdere berichtgeving, zoals in het RTLnieuws waarin werd gesteld dat het OM zou gaan nadenken over eventuele vervolging. Die vlieger gaat dus niet op als ik lees dat er geen ID-controle is geweest.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_211846471
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:29 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat staat wel haaks op eerdere berichtgeving, zoals in het RTLnieuws waarin werd gesteld dat het OM zou gaan nadenken over eventuele vervolging. Die vlieger gaat dus niet op als ik lees dat er geen ID-controle is geweest.
Er is geen controle geweest, de bus in en ze zijn gedumpt in Amsterdam-Noord. 7 bussen waren genoeg.
pi_211846731
quote:
Het gebrek aan capaciteit bij de politie en het feit dat het om vreedzame demonstranten gaat, speelt volgens de woordvoerder een belangrijke rol. "
Ja blabla, maar ze gingen ergens naartoe waarvan van tevoren heel expliciet was aangegeven dat het niet mocht. Wat is de waarde van iets verbieden nog als er vervolgens toch niet gehandhaaft wordt? Dat je regels eigenlijk best aan je laars mag lappen mits je ze maar op een bepaalde subjectieve ("vreedzame") manier breekt? Dit geeft een hoop slechte signalen af.
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:50:42 #171
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211847038
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:41 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
Ja blabla, maar ze gingen ergens naartoe waarvan van tevoren heel expliciet was aangegeven dat het niet mocht. Wat is de waarde van iets verbieden nog als er vervolgens toch niet gehandhaaft wordt? Dat je regels eigenlijk best aan je laars mag lappen mits je ze maar op een bepaalde subjectieve ("vreedzame") manier breekt? Dit geeft een hoop slechte signalen af.
Echt hè. Hoe veel ellende kun je over jezelf afroepen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:51:58 #172
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_211847068
Ellende die heel simpel te voorkomen was geweest.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 30 december 2023 @ 20:54:44 #173
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211847160
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:19 schreef RipCity het volgende:
"Volgens het OM zijn 380 demonstranten weggestuurd en worden niet vervolgd. Het gebrek aan capaciteit bij de politie en het feit dat het om vreedzame demonstranten gaat, speelt volgens de woordvoerder een belangrijke rol. "

Dus dit wordt als vreedzaam gezien. Dit gaat consequenties hebben. Nu kan elke demo dus gaan en staan waar ze willen voortaan zolang ze zelf maar geen geweld gebruiken. Dit schept meteen precedent voor heel veel andere demonstraties. Of nuja zoals hierboven al geschetst werd was dat al natuurlijk door de vorige keren. Blijft schandalig natuurlijk.
Het gebrek aan capaciteit is gezwets. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Kennelijk vinden ze het helemaal prima dat er overal uit het land agenten worden opgetrommeld, keer op keer weer. Wat zou hier achter zitten?
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_211847431
quote:
15s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:54 schreef ACT-F het volgende:

[..]
Het gebrek aan capaciteit is gezwets. Het is een kwestie van prioriteiten stellen. Kennelijk vinden ze het helemaal prima dat er overal uit het land agenten worden opgetrommeld, keer op keer weer. Wat zou hier achter zitten?
Marsorders van bovenaf. De politie is een uitvoerend iets wat ook gewoon bevelen opvolgt.
  zaterdag 30 december 2023 @ 21:08:51 #175
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_211847609
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:03 schreef Homey het volgende:

[..]
Marsorders van bovenaf. De politie is een uitvoerend iets wat ook gewoon bevelen opvolgt.
Ja dat snap ik ook wel. Het gaat mij om de prioriteiten die het OM stelt. Ik vind het nogal frappant om een precedent te laten scheppen om nog meer demonstraties te laten gebeuren met de daarbij horende inzet. Het is nogal onlogisch om in je officiële berichtgeving te roepen dat er te weinig capaciteit is, maar ondertussen wel massaal agenten inzetten om ze alleen maar van de weg af te halen.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_211848286
quote:
In elk geval pluspunten dat het gewoon in het Nederlands is daar. Op de A10 was het weer dat kansloze Engels wat de klok sloeg :')
pi_211848316
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:12 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ah, deze zocht ik eigenlijk :)
Sneu kut volk, beetje andere burgers pesten. Ga dan die bank blokkeren, keten je vast aan de balie, lijm je vast aan de receptie.
En dan ook nog dit mag niet roepen wanneer er een omheen rijdt.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_211848331
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:28 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
In elk geval pluspunten dat het gewoon in het Nederlands is daar. Op de A10 was het weer dat kansloze Engels wat de klok sloeg :')
er zaten ook Duitsers tussen die geen Engels spraken. :')

hoop gebruikelijk dagjesvolk. Een vrouw die te druk met haar kruiswoordpuzzel bezig was om iets te zeggen tegen AT5.
pi_211848431
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 21:29 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
er zaten ook Duitsers tussen die geen Engels spraken. :')

Kunnen die niet lekker in Hamburg of Berlijn blijven :')
pi_211849048
ik begrijp niet waarom die gekkies niet meteen opgepakt werden toen ze bij de vangrails stonden.
het ging veel te lafjes. er werd slechts eenmalig door een agent gevraagd om niet de snelweg op te gaan.

als dat niet kan dan is er geen mogelijkheid om een nieuwe blokkade te voorkomen. en rekening maar dat ze er volgende maand weer staan.....
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 december 2023 @ 21:54:37 #181
485843 crew  Jippie
pi_211849134
Eigenlijk zou de politie ze gewoon moeten laten zitten, dan is de lol er ook snel af. Het wordt nog te veel als een uitje gezien door die klimaatdrammers. Ze hadden verdorie net die ene droge dag.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter zaterdag 30 december 2023 @ 21:56:21 #182
485843 crew  Jippie
pi_211849188
Zag op het nieuw een vrouw op haar hoofd staan _O- ook weer haar momentje fame gehad.
pi_211850722
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 19:12 schreef matthijst het volgende:

[..]
Ah, deze zocht ik eigenlijk :)
Sneu kut volk, beetje andere burgers pesten. Ga dan die bank blokkeren, keten je vast aan de balie, lijm je vast aan de receptie.
Zuid Nederland wordt al tijdenlang volgebouwd met distributiecentra van waaruit enorme hoeveelheden Chinees plastic afval over heel Europa verspreid worden, daar heeft nog niet één XR "rebel" staan protesteren. En wanneer je met Hamas en regenboogvlaggen zwaaiend gewone burgers tegenhouden "protesteren" noemt vraag ik me af wat je echte drijfveren zijn, ik geloof er in ieder geval geen zak van dat ze daar vanwege het klimaat staan.
pi_211850928
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Zuid Nederland wordt al tijdenlang volgebouwd met distributiecentra van waaruit enorme hoeveelheden Chinees plastic afval over heel Europa verspreid worden, daar heeft nog niet één XR "rebel" staan protesteren. En wanneer je met Hamas en regenboogvlaggen zwaaiend gewone burgers tegenhouden "protesteren" noemt vraag ik me af wat je echte drijfveren zijn, ik geloof er in ieder geval geen zak van dat ze daar vanwege het klimaat staan.

Die Oostblokkers moeten toch ergens werken
pi_211852284
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 22:37 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Die vlaggen waren er helemaal niet, kletsmajoor. Zelfs geen Palestijnse vlag, laat staan Hamas.
pi_211852783
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:19 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Die vlaggen waren er helemaal niet, kletsmajoor. Zelfs geen Palestijnse vlag, laat staan Hamas.
Er zijn meerdere XR demonstraties geweest waar dergelijke vlaggen te zien waren, XR is zelf ook volstrekt duidelijk over het feit dat hun politieke ambities verder reiken dan enkel "klimaat".
  zaterdag 30 december 2023 @ 23:33:27 #187
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_211852835
Luister even vanaf 3:37

Hier moet echt van hogerhand ingegrepen gaan worden want bestuurders zijn uit het oog verloren wat hun taak is. We krijgen hier Amerikaanse toestanden met van die activisten op allerlei overheidsposten
  zaterdag 30 december 2023 @ 23:33:30 #188
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_211852842
Daar gaan ze in januari over vergaderen: "Volgens Rozemarijn van past de Palestijnse kwestie binnen onze uitgangspunten en kernwaarden zoals het inperken van machtsstructuren”, legt ze uit. „Alles hang samen, klimaat hangt ook samen met kolonialisme.” Ze benadrukt: „We willen een brede beweging zijn.”
Haters everywhere but I don't really care.
pi_211852920
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:32 schreef spicymchaggis het volgende:

[..]
Er zijn meerdere XR demonstraties geweest waar dergelijke vlaggen te zien waren, XR is zelf ook volstrekt duidelijk over het feit dat hun politieke ambities verder reiken dan enkel "klimaat".
Hamas-vlaggen?
pi_211852992
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:33 schreef the-eye het volgende:
Luister even vanaf 3:37

Hier moet echt van hogerhand ingegrepen gaan worden want bestuurders zijn uit het oog verloren wat hun taak is. We krijgen hier Amerikaanse toestanden met van die activisten op allerlei overheidsposten
Dat is dan aan de gemeenteraad.
pi_211853996
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 20:32 schreef spoilert het volgende:
Er is geen controle geweest, de bus in en ze zijn gedumpt in Amsterdam-Noord. 7 bussen waren genoeg.
Zo jammer weer. Had lekker een paar bussen naar Maastricht laten rijden en een paar naar Groningen en ze daar eruit gegooid. Kunnen ze er tenminste echt een dagje uit van maken.
  zondag 31 december 2023 @ 00:11:32 #192
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_211854046
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 december 2023 23:37 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Dat is dan aan de gemeenteraad.
Goeie vraag, is dat zo? De A10 is onder beheer van Rijkswaterstaat, niet van de gemeente.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')