https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-gevaarlijk-snelwegquote:Extinction Rebellion blokkeert A10 Amsterdam bij oud ING-kantoor: 'Levensgevaarlijk'
Klimaatgroep Extinction Rebellion (XR) blokkeert vandaag de A10 in Amsterdam, bij het voormalige ING-hoofdkantoor 'De Schoen'. De activisten willen dat de bank per direct stopt met het financieren van de fossiele industrie. Maar waarom demonstreren ze bij een oud kantoor en wat gebeurt er als de snelweg niet wordt afgesloten voor verkeer? Vier vragen.
Extinction Rebellion wil de snelweg naast het oude ING-hoofdkantoor 'De Schoen' blokkeren.Beeld © Google
Klimaatgroep Extinction Rebellion (XR) blokkeert vandaag de A10 in Amsterdam, bij het voormalige ING-hoofdkantoor 'De Schoen'. De activisten willen dat de bank per direct stopt met het financieren van de fossiele industrie. Maar waarom demonstreren ze bij een oud kantoor en wat gebeurt er als de snelweg niet wordt afgesloten voor verkeer? Vier vragen.
Waarom daar?
'De Schoen' was tot 2014 het hoofdkantoor van ING. Al bijna tien jaar is de bank daar dus al niet meer te vinden. Toch kiezen de klimaatactivisten deze locatie voor de demonstratie.
"We hebben al meer dan honderd keer gedemonstreerd bij het hoofdkantoor en zijn het pand ook binnen gegaan, maar het levert niks op", zegt een woordvoerder van Extinction Rebellion. "Die plek is niet meer het hoofdkantoor, maar nog altijd symbolisch verbonden aan de ING."
Wordt de weg uit voorzorg afgesloten?
De A10 wordt niet uit voorzorg afgezet voor de klimaatdemonstranten, hebben gemeente Amsterdam en politie al laten weten. Extinction Rebellion verwacht dat dit wel wordt gedaan zodra de groep demonstranten naar de vangrail van de A10 loopt.
"Demonstreren mag, maar niet op de snelweg. Het is levensgevaarlijk en onverantwoord", zegt een woordvoerder van de gemeente Amsterdam. "Het is niet te vergelijken met de A12 in Den Haag. Er wordt op de A10 veel harder gereden." De gemeente is volgens haar voorbereid op verschillende scenario's.
De politie benadrukt dat het om een 'verboden actie' gaat. "Er is een aangewezen demonstratielocatie. We gaan een verboden actie niet faciliteren."
De blokkades waren toch gestopt?
De actie van vandaag lijkt op de blokkade van de A12 in Den Haag. Die blokkade van Extinction Rebellion hield vanaf begin september 27 dagen aan en was ook gericht op het afschaffen van fossiele subsidies. De klimaatgroep stopte daarmee toen GroenLinks en D66 een motie indienden om de fossiele subsidies af te bouwen.
De blokkade van vandaag is gericht op de ING en niet op de overheid. XR stelt dat ING de grootste fossiele 'financierder' is.
ING heeft al toezeggingen gedaan, wat wil Extinction Rebellion bereiken?
De bank heeft toezeggingen gedaan om tegen 2040 te stoppen met het financieren van nieuwe olie- en gasprojecten en fors meer leningen voor duurzame energie te willen verstrekken. Dat is volgens XR alleen niet genoeg.
"Het is fijn dat ING de goede kant op beweegt, maar we willen dat de financiering van fossiele brandstoffen per direct stopt", stelt de actiegroep. "ING creëert in feite deze gevaarlijke situatie."
Zeker als er bij een paar de carbonfootprint per direct naar nul wordt gereduceerdquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:35 schreef spectrumanalyser het volgende:
Politie van de snelweg af laten stappen en de snelweg openen. Dat geeft boeiende televisie en gegarandeerd krijgen ze dan de aandacht die ze nodig hebben.
Ik ging met gewoon met de knieën over het asfalt hoor. Politie was helemaal niet zo aardig als dat jij het voor doet komen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:43 schreef Mushanga71 het volgende:
Ze worden één voor één weggehaald. En als ze hun poten intrekken, opgetild. Waarom?! Waarom niet gewoon met de knietjes over het asfalt?
Nou, het ziet er behoorlijk pussy uit hoor, wat de politie doet. Ik kijk beelden he, verzin het niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:46 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ik ging met gewoon met de knieën over het asfalt hoor. Politie was helemaal niet zo aardig als dat jij het voor doet komen.
Komt omdat de meeste mensen mee lopen en we al talloze malen hebben bewezen vreedzaam te zijn.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:48 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Nou, het ziet er behoorlijk pussy uit hoor, wat de politie doet. Ik kijk beelden he, verzin het niet.
Och jeetje, was er dan maar iets wat je had kunnen doen om dat niet mee te hoeven makenquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:46 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ik ging met gewoon met de knieën over het asfalt hoor. Politie was helemaal niet zo aardig als dat jij het voor doet komen.
Politie doet maar, ik sta er voor de goede zaak.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Och jeetje, was er dan maar iets wat je had kunnen doen om dat niet mee te hoeven maken
Ja, echt supervreedzaamquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:49 schreef soeverein het volgende:
[..]
Komt omdat de meeste mensen mee lopen en we al talloze malen hebben bewezen vreedzaam te zijn.
Waarom zijn we gajes?quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ja, echt supervreedzaamMehn, de politie zou dit soort gajes keihard moeten aanpakken. En voortaan de snelweg níet afsluiten, kijken of dit soort debielen dan nog de ballen hebben om door te gaan.
https://www.telegraaf.nl/(...)extinction-rebellionquote:In een rijtje verminderen auto’s van Extinction Rebellion (’Nee, niet elektrisch’) vaart op de A10. „Van 60 km/u langzaam naar 0”, vertelt een woordvoerder. Dat gebeurde ter hoogte van de splitsing met de A4, om een fuik te voorkomen.
Vind je dit normaal dan? Oh, wacht. Ik praat tegen een extremistische rebelquote:
Ik vind het normaal om te demonstreren voor beter beleid van de overheid en private partijen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:53 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Vind je dit normaal dan? Oh, wacht. Ik praat tegen een extremistische rebel![]()
![]()
Van mij mogen ze zo geweldloos mogelijk te werk gaan. Koelbloedig oppakken en adequaat straffen. Mijn suggestie: verdeel de maatschappelijke kosten van de demonstratie evenredig over de arrestanten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:51 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ja, echt supervreedzaamMehn, de politie zou dit soort gajes keihard moeten aanpakken. En voortaan de snelweg níet afsluiten, kijken of dit soort debielen dan nog de ballen hebben om door te gaan.
Omdat je je geen ene fuck aan trekt van de rechterlijke macht, dingen doet die expliciet verboden zijn en omdat jullie denken boven de wet te staan.quote:
omdat je denkt te mogen bepalen wie er wel of niet over de A10 mag rijden.quote:
Dan stort er nogal wat in elkaar, maar dat vergeten we eventjes. Kunnen zoveel willen, maar dan moet het in de praktijk wel kunnen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:54 schreef soeverein het volgende:
[..]
Als ing in 2040 kan stoppen mrt investeren in fossiel kunnen ze dat ook in 2024.
Daarvoor mag je bij de media zijn. Zij komen niet als je legaal op een veldje staat.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
omdat je denkt te mogen bepalen wie er wel of niet over de A10 mag rijden.
omdat je zegt voor het milieu op te komen terwijl het alleen maar om zielige aandachttrekkerij gaat.
omdat je elk verzoek van de politie naast je neer legt.
Liever de economie die instort dan de ecosystemen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan stort er nogal wat in elkaar, maar dat vergeten we eventjes. Kunnen zoveel willen, maar dan moet het in de praktijk wel kunnen.
Intussen typ jij dit vanaf je telefoon, tablet of laptop welke gemaakt is van fossiel, waarschijnlijk zit je er ook warmpjes bij. Dankzij de hard verdiende centjes. Oh wacht je zit aan de uitkering natuurlijk, lekker parasiteren op de werkende Nederlander die geen keus heeft behalve om de auto te pakken, zich uit de naad te werken om uitzuigers te kunnen bekostigen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:54 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ik vind het normaal om te demonstreren voor beter beleid van de overheid en private partijen.
Als ing in 2040 kan stoppen mrt investeren in fossiel kunnen ze dat ook in 2024.
fraai argument. Dus stel je wilt demonstreren tegen sadistische rituelen op de hagelslagverpakking, moet je dan ook op de snelweg gaan staan omdat er anders geen media-aandacht komt?quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:57 schreef soeverein het volgende:
[..]
Daarvoor mag je bij de media zijn. Zij komen niet als je legaal op een veldje staat.
Neem aan dat je ook tegen de demonstraties voor vrouwenkiesrecht was? Daar gooide ze bij hele winkelstraten de ruiten in
Kortom, het gaat enkel om wat aandachtquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:57 schreef soeverein het volgende:
[..]
Daarvoor mag je bij de media zijn. Zij komen niet als je legaal op een veldje staat.
Vind je dit normaal dan? Oh, wacht. Ik praat tegen een extremistische rebelquote:
Ik snap nu door wát de snelweg wordt bezetquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:54 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ik vind het normaal om te demonstreren voor beter beleid van de overheid en private partijen.
Absoluut de kosten op het bordje van dit tuig leggenquote:Op zaterdag 30 december 2023 15:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Van mij mogen ze zo geweldloos mogelijk te werk gaan. Koelbloedig oppakken en adequaat straffen. Mijn suggestie: verdeel de maatschappelijke kosten van de demonstratie evenredig over de arrestanten.
Zou je een maatschappij willen waarin een ieder die meent voor het goede doel te strijden de wet aan z'n laars lapt? Dat doen dan namelijk de boeren en de wappies ook.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:57 schreef soeverein het volgende:
[..]
Neem aan dat je ook tegen de demonstraties voor vrouwenkiesrecht was? Daar gooide ze bij hele winkelstraten de ruiten in
Omdat je met je eigen anarchistische normen en waarden anderen hindert, ondanks een verbod daartoe. Ik heb geen medelijden met je als je daar de consequenties van moet ondervinden.quote:
Lol wat een aannames. De telefoon waarop ik dit typ is een afdankertje van mn opa die anders op de vuilstort was beland.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:58 schreef strebz1 het volgende:
[..]
Intussen typ jij dit vanaf je telefoon, tablet of laptop welke gemaakt is van fossiel, waarschijnlijk zit je er ook warmpjes bij. Dankzij de hard verdiende centjes. Oh wacht je zit aan de uitkering natuurlijk, lekker parasiteren op de werkende Nederlander die geen keus heeft behalve om de auto te pakken, zich uit de naad te werken om uitzuigers te kunnen bekostigen.
Ik denk dat het heel goed is dat de wappies en boeren demonstreren voor wat zij belangrijk vinden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou je een maatschappij willen waarin een ieder die meent voor het goede doel te strijden de wet aan z'n laars lapt? Dat doen dan namelijk de boeren en de wappies ook.
Economie begint met de 3 letters......quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:58 schreef soeverein het volgende:
[..]
Liever de economie die instort dan de ecosystemen.
Ik zeg niet demonstreren, maar ik zeg: de wet aan hun laars lappen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:01 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel goed is dat de wappies en boeren demonstreren voor wat zij belangrijk vinden.
Jou opa zal zicht vast een slag in de rondte draaien in zijn graf dat hij zulk ruggegraatloze nageslacht heeft voortgebracht.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:00 schreef soeverein het volgende:
[..]
Lol wat een aannames. De telefoon waarop ik dit typ is een afdankertje van mn opa die anders op de vuilstort was beland.
Ik werk verder gewoon meer dan fulltime
Aandachtshoeren willen aandacht.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:57 schreef soeverein het volgende:
[..]
Dat is dan ook ongetwijfeld het belangrijkste effect van deze actie: meer antipathie voor XR en meer stemmen op Wilders.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:02 schreef thedeedster het volgende:
Je hebt mijn aandacht. En mijn groeiende antipathie.
Boeren vechten niet voor een verzonnen links extremisch ideaal die ons tevens twee doode politici heeft opgeleverd.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Zou je een maatschappij willen waarin een ieder die meent voor het goede doel te strijden de wet aan z'n laars lapt? Dat doen dan namelijk de boeren en de wappies ook.
Nee hoor mijn opa leeft nog en is erg trots op me.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:02 schreef strebz1 het volgende:
[..]
Jou opa zal zicht vast een slag in de rondte draaien in zijn graf dat hij zulk ruggegraatloze nageslacht heeft voortgebracht.
Het is ook niet raar dat er steeds meer rechts wordt gestemd. Maarja, dat snappen dit soort wappies niet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is dan ook ongetwijfeld het belangrijkste effect van deze actie: meer antipathie voor XR en meer stemmen op Wilders.
Die vervolgens allemaal flinke racisten zijn uiteraard.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:03 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is dan ook ongetwijfeld het belangrijkste effect van deze actie: meer antipathie voor XR en meer stemmen op Wilders.
Kan je opa’s telefoon de juiste dag/datum niet meer aan?quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:05 schreef soeverein het volgende:
[..]
Nee hoor mijn opa leeft nog en is erg trots op me.
Jouw familie zal vast trots op je zijn dat je haat loopt te spuien op een forum op een zondag.
En zo kan ik allerlei andere groepen opnoemen die zelf vinden dat ze een gerechtvaardigde strijd strijden. Eigenrichting is het.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:05 schreef strebz1 het volgende:
[..]
Boeren vechten niet voor een verzonnen links extremisch ideaal die ons tevens twee doode politici heeft opgeleverd.
Ze vechten voorbrood op de plank. Brood om hun families te voeden. In schil contrast waar dit links extremistische volk voor demonstreert.
OK. Klimaatactivisten evenmin.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:05 schreef strebz1 het volgende:
[..]
Boeren vechten niet voor een verzonnen links extremisch ideaal die ons tevens twee doode politici heeft opgeleverd.
Zo ver ben je al heen. Zondagquote:Op zaterdag 30 december 2023 16:05 schreef soeverein het volgende:
[..]
Jouw familie zal vast trots op je zijn dat je haat loopt te spuien op een forum op een zondag.
Ja maar je ademt (CO2 uit). Dus dan mag je geen kritiek hebben op het gebruik van fossiele brand-/grondstoffen want dan ben je hypocriet.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:00 schreef soeverein het volgende:
[..]
Lol wat een aannames. De telefoon waarop ik dit typ is een afdankertje van mn opa die anders op de vuilstort was beland.
Werkschuw tuig heeft nu eenmaal geen besef van tijdquote:Op zaterdag 30 december 2023 16:07 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Zo ver ben je al heen. Zondag![]()
![]()
Kennelijk ben je niet meer waard dan een afdankertje voor hem dan. Tevens zijn oude mobiele telefoons vervuilende dan nieuwe. Je moet ze vaker opladen dan nieuwe omdat de batterij gedegradeerd is, minder energie efficiënte en milieuvriendelijke materialen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:05 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ergo; XR is een haatzaaiende organisatie.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:06 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Die vervolgens allemaal flinke racisten zijn uiteraard.
Nee, dat blijkt maar weerquote:Op zaterdag 30 december 2023 16:08 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Werkschuw tuig heeft nu eenmaal geen besef van tijd
Ook enorm arbitrair natuurlijk. Als je vindt dat je best op deze manier de wet mag overtreden "om aandacht te krijgen", zijn forsere overtredingen dan niet ook te billijken onder die mantel? Die fakkeldrager voor het huis van Kaag bijvoorbeeld, dat is volgens diezelfde redenatie prima te vergoeilijken omdat je met een fakkel op een leeg pleintje immers geen belangstelling oogt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:02 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zeg niet demonstreren, maar ik zeg: de wet aan hun laars lappen.
Welnee, het zijn veelal aardige, witte, hoogopgeleide mensen die in een bubbel leven.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:08 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ergo; XR is een haatzaaiende organisatie.
Ohja de groene electriciteit via de zonnepanelen om een oude telefoon op te laden is vervuilender dan een nieuwe telefoon produceren. Logisch.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:08 schreef strebz1 het volgende:
[..]
Kennelijk ben je niet meer waard dan een afdankertje voor hem dan. Tevens zijn oude mobiele telefoons vervuilende dan nieuwe. Je moet ze vaker opladen dan nieuwe omdat de batterij gedegradeerd is, minder energie efficiënte en milieuvriendelijke materialen.
Het in allemaal universitair inteelt volk afkomstig van een rijke familie met narcistische trekjes die Jan allemaal het dagelijkse leven zuur willen maken.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:08 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Ergo; XR is een haatzaaiende organisatie.
Precies. En daarom moet je uiterst kritisch zijn op eigenrichting.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:10 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ook enorm arbitrair natuurlijk. Als je vindt dat je best op deze manier de wet mag overtreden "om aandacht te krijgen", zijn forsere overtredingen dan niet ook te billijken onder die mantel? Die fakkeldrager voor het huis van Kaag bijvoorbeeld, dat is volgens diezelfde redenatie prima te vergoeilijken omdat je met een fakkel op een leeg pleintje immers geen belangstelling oogt.
Het zijn ook mooiweerdemonstranten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:12 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat ik nou zó jammer vind is dat het uitgerekend vandaag windstil en droog is
Ze leveren Wilders zetels op, alle stemmers op Wilders zijn - bij definitie - racist, dus XR zorgt voor meer racisten.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, het zijn veelal aardige, witte, hoogopgeleide mensen die in een bubbel leven.
Kennelijk zit je overdag thuis en hebt niets beters te doen. In de avond en nacht leveren die panelen geen electriciteit. Maargoed, jij bent kennelijk 24/7 thuis. Ik kan mijn telefoon pas bij thuiskomst aan de lader doen omdat ik werk.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:11 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ohja de groene electriciteit via de zonnepanelen om een oude telefoon op te laden is vervuilender dan een nieuwe telefoon produceren. Logisch.
En lachen dat iedereen valt over de zondag ipv zaterdag. Fijn als je inhoudelijk niks te melden hebt over het klimaat probleem. Kun je zeiken over een vergissing in dag
Het zijn criminelen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Welnee, het zijn veelal aardige, witte, hoogopgeleide mensen die in een bubbel leven.
Niet als het OM ze niet vervolgt of de rechter weigert ze te straffen. Sommige mensen zijn meer gelijk dan andere.quote:
Begin eens bij je opa dan, als hij zomaar kostbare spullen wegflikkert zonder het goed te scheiden.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:00 schreef soeverein het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Niet als het OM ze niet vervolgt of de rechter weigert ze te straffen. Sommige mensen zijn meer gelijk dan andere.
Ik heb tevens geen enkele hoofddoek of neger gezien tussen de demonstranten. Hoe komt dit? Zelfs tussen de agenten zie je meer allochtonen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
De ING krijgt er aardig wat nieuwe klanten bij als ik social media mag geloven.
Dat is logica en daar houden ze niet zoveel vanquote:Op zaterdag 30 december 2023 16:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
Het milieu zeggen ze? Nu hebben duizenden automobilisten tientallen kilometers moeten omrijden, hebben er urenlang files gestaan en zijn er ongevallen ontstaan. Hoe is dat goed voor het milieu.
Om nog maar te zwijgen over alle inzet van politie en bussen voor die gekkies.
Die zijn wel wijzer.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:26 schreef strebz1 het volgende:
[..]
Ik heb tevens geen enkele hoofddoek of neger gezien tussen de demonstranten. Hoe komt dit? Zelfs tussen de agenten zie je meer allochtonen.
Oke duidelijk, zolang je niet fysiek agressief bent mag je je een poos lang ergens hinderlijk ophouden, zelfs als je van tevoren is verteld dat je daar niet mag komen.quote:
En zolang je kinderen als schild gebruikt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oke duidelijk, zolang je niet fysiek agressief bent mag je je een poos lang ergens hinderlijk ophouden, zelfs als je van tevoren is verteld dat je daar niet mag komen.
Corrigeer me als ik het mis heb, maar hoe snel waren die Corona maatregelen demonstraties wel niet opgeruimd; en die waren voor zover ik weet ook niet gewelddadig en waren al helemaal niet op snelwegen (en ook gewoon kinderen volgens mij). Komt een beetje over alsof activisten iets meer ruimte en tijd krijgen als ze demonstreren voor iets wat niet in gaat tegen overheidsplannen.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:31 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oke duidelijk, zolang je niet fysiek agressief bent mag je je een poos lang ergens hinderlijk ophouden, zelfs als je van tevoren is verteld dat je daar niet mag komen.
En dit zijn vaak dezelfde figuren die voor hamas lopen te demonstreren, nu snap ik waarom...quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En zolang je kinderen als schild gebruikt.
Auto's stilzetten op de snelweg, dat is al eens eerder gedaan en diegenen werden toen wel aangepakt...quote:
Wegens personeelstekort rijdt het normale OV in de stad ook onregelmatig.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
De bussen zijn op, daarom duurt het zo lang voordat de laatste gekkies van het asfalt geschraapt worden.
Zij hebben tenminste bussen. Als het treinverkeer gestremd is zoek je maar uit hoe je thuis komt.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:36 schreef spectrumanalyser het volgende:
De bussen zijn op, daarom duurt het zo lang voordat de laatste gekkies van het asfalt geschraapt worden.
Zolang je demonstreert voor politiek correcte doeleinden kom je er prima mee weg. Althans, dat gevoel krijg ik er van.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
“Strafbaar”
Wie durft er geld op te zetten dat deze lui vervolgd gaan worden?
Dat gevoel delen een hoop mensen met je.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zolang je demonstreert voor politiek correcte doeleinden kom je er prima mee weg. Althans, dat gevoel krijg ik er van.
Het doel heiligt de middelen, hè.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:36 schreef ReplaR het volgende:
[..]
En dit zijn vaak dezelfde figuren die voor hamas lopen te demonstreren, nu snap ik waarom...
Dit dus ja, klassenjustitie.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zolang je demonstreert voor politiek correcte doeleinden kom je er prima mee weg. Althans, dat gevoel krijg ik er van.
Ocherm toch.quote:Op zaterdag 30 december 2023 15:46 schreef soeverein het volgende:
[..]
In mijn ogen is het sowieso belachelijk dat onze rechtelijke macht boetes aan deze mensen wegstreept.quote:
Wappies hadden de sympathie van burgemeesters en andere beleidsmakers niet mee.quote:Op zaterdag 30 december 2023 16:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Corrigeer me als ik het mis heb, maar hoe snel waren die Corona maatregelen demonstraties wel niet opgeruimd; en die waren voor zover ik weet ook niet gewelddadig en waren al helemaal niet op snelwegen (en ook gewoon kinderen volgens mij). Komt een beetje over alsof activisten iets meer ruimte en tijd krijgen als ze demonstreren voor iets wat niet in gaat tegen overheidsplannen.
Hoeveel van die auto's van die 'demonstranten' zouden electrisch zijn?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |