Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
Inclusief stemplaat 'Niet voor het laatst' van Rob. Ik ga wel echt waardeloos om met mijn stemplaten. En Billy Joels Scenes from an Italian Restaurant, vannacht om 04:00, dat is wel echt schandalig.
Wat had er dan zo'n prioriteit dat je dit moest missen?
idd, Fransen (net als andere nationaliteiten zoals Italianen of Spanjaarden) hebben vaak gewoon moeite met Engels spreken en zijn er ook vrij onzeker over. Net als het beeld dat Fransen kut/arrogant zijn komt dat idee waarschijnlijk vooral van Parijs.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
[..] Ik heb bij die hele familie wel het gevoel dat ze niet in hun eerste leugen gestikt zijn om aandacht te genereren
Die hele familie is enger dan ooit tevoren. Zeker als je Martien anno 2009 bij Paul de Leeuw ziet valt ie nog 'mee'... Is daarna alleen maar erger geworden.
[..] idd, Fransen (net als andere nationaliteiten zoals Italianen of Spanjaarden) hebben vaak gewoon moeite met Engels spreken en zijn er ook vrij onzeker over. Net als het beeld dat Fransen kut/arrogant zijn komt dat idee waarschijnlijk vooral van Parijs.
precies en vooral jongeren spreken best aardig engels over het algemeen
Op woensdag 27 december 2023 00:14 schreef Gretzl het volgende: Aah jammer, in het heetst van het moment de TT niet kunnen noemen met iets in de trant van "De Menselijke Liga"
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
wij zijn behoorlijk vaak in Frankrijk op vakantie geweest en zelfs toen merkten we al dat het beter werd met de jaren. Oudere fransen spraken het logischerwijs minder.
In Parijs zijn het klootzakken en weigeren ze het gewoon terwijl ze het wel kunnen. Zelfs de fransen vinden parijzenaren arrogant.
Op woensdag 27 december 2023 00:19 schreef PzKpfw het volgende: Zoals gezegd wilde ik The Human League nog even meepakken, welterusten mensen en nog veel luisterplezier
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Op woensdag 27 december 2023 00:19 schreef PzKpfw het volgende: Zoals gezegd wilde ik The Human League nog even meepakken, welterusten mensen en nog veel luisterplezier
[..] wij zijn behoorlijk vaak in Frankrijk op vakantie geweest en zelfs toen merkten we al dat het beter werd met de jaren. Oudere fransen spraken het logischerwijs minder.
In Parijs zijn het klootzakken en weigeren ze het gewoon terwijl ze het wel kunnen. Zelfs de fransen vinden parijzenaren arrogant.
We zijn vorig jaar zowel in Parijs als in Rome geweest. In Parijs veelal vriendelijke mensen gesproken die redelijk Engels konden. In Rome bijna alleen maar eikels en niemand sprak fatsoenlijk Engels.
Ja, idd . Zitten ook wel prive wat associaties aan een heftige periode. Komt als ik m dan hoor altijd wel veer effe binnen.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
[..] wij zijn behoorlijk vaak in Frankrijk op vakantie geweest en zelfs toen merkten we al dat het beter werd met de jaren. Oudere fransen spraken het logischerwijs minder.
Meeste hoofdstedelingen zijn ook wel wat arroganter in vergelijking met de rest van het land in meerdere landen heb ik het idee.
[..] We zijn vorig jaar zowel in Parijs als in Rome geweest. In Parijs veelal vriendelijke mensen gesproken die redelijk Engels konden. In Rome bijna alleen maar eikels en niemand sprak fatsoenlijk Engels.
zo zie je maar wat je beleving is, want ik heb juist in Rome weer veel betere ervaringen.
[..] We zijn vorig jaar zowel in Parijs als in Rome geweest. In Parijs veelal vriendelijke mensen gesproken die redelijk Engels konden. In Rome bijna alleen maar eikels en niemand sprak fatsoenlijk Engels.
Rome was voor mij zowat de enige stad waar ik me als toerist niet welkom voelde. Ik ben bij lange na ook niet zo'n luide arrogante kuttoerist, ik hou me meestal rustig. Maar het moment dat ze merken dat je geen Italiaans kan kijken ze je heel geïrriteerd aan.
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
[..] Rome was voor mij zowat de enige stad waar ik me als toerist niet welkom voelde. Ik ben bij lange na ook niet zo'n luide arrogante kuttoerist, ik hou me meestal rustig. Maar het moment dat ze merken dat je geen Italiaans kan kijken ze je heel geïrriteerd aan.
Ja inderdaad. Ik heb me zelden ergens zo onwelkom gevoeld als in Rome. Heel vervelend sfeertje. Denk dat ik er nooit meer heen ga.
Je droomt wel vaker van een feest Maar hier ben je nog nooit geweest Iedereen kijkt naar voetbal En een vent zeurt aan je kop Wat wil die man in hemelsnaam Hoe kom je hier Hoe kom je hier vandaan En als je wegkomt Waarheen wou je dan wel gaan Hij praat maar door maar jij dwaalt af Dus je weet niet wie de wedstrijd wint Als je luistert naar de wolken Als je luistert naar de wind Je agenda en je zonnebril Wat doen die hier nou Maar je ligt weer in je eigen bed In je eigen lot En opeens staat alles stil
een motor draait De baby huilt Een vogel schreeuwt De dag begint En de snelweg suist
tis altijd wat en altijd spijt Van al het geld en alle tijd Op de onverharde wegen Die je naar hier hebben geleid De ochtenden zijn wit en koud En hoe je ook je stuur vasthoudt De wind komt door je handschoenen heen Je vingers zijn versteend Zo is er altijd iets wat je verlamd En is het niet de wiet Dan is het wel de drank of zo Het spookt maar in je hoofd Het was lang geleden een eeuwigheid Je fietste op de afsluitdijk Ik weet niet wat je er nu van vind Als je luistert naar de wolken Als je luistert naar de wind
[..] Rome was voor mij zowat de enige stad waar ik me als toerist niet welkom voelde. Ik ben bij lange na ook niet zo'n luide arrogante kuttoerist, ik hou me meestal rustig. Maar het moment dat ze merken dat je geen Italiaans kan kijken ze je heel geïrriteerd aan.
totaal anders ervaren. wij troffen vrijwel louter aardige Italianen.
Huh Man Utd heeft toch nog gewonnen.. ik dacht dat ze wel zouden verliezen.
Hier schreef Tim86 het volgende: HOI MET DE POLITIE JA MET DE BRANDWEER HET ZIJN DE MOFFEN IK HERHAAL HET ZIJN DE MOFFEN VERSTOPT UW FIETSEN MENSEN VERSTOPT UW FIETSEN EN OPEN DE OGEN
Het is in het buitenland toch vaak een beetje hit and miss. In Disneyland Parijs, toch een consequent tweetalige plek, worden mensen soms uitgekafferd als ze geen Frans kunnen (we zijn in Frankrijk, dus je spreekt Frans!) en soms word je overspoeld met complimenten als je twee woorden krakkemikkig Frans spreekt - en vervolgens snel overschakelen naar het Engels omdat ze je anders niet gaan begrijpen.
[..] Amerikanen zijn volgens mij ook wel erg vriendelijk
nou ja, die verwachting had ik niet. Amerikanen die je doorgaans op TV ziet, vind ik niet aardig. Zo zie je maar weer dat je vooroordelen echt totaal ongegrond kunnen zijn.
Toen Lionel Richie in '98 in Nederland was, kwam ie langs bij Paul de Leeuw. Had ie een gekleid beeld van Richie in de studio, en hij en Hans Kesting deden als twee blinden het volledige nummer, nét voordat Lionel opkwam. Zelden zo hard gelachen, want ze verkneedden heel dat beeld
[..] Volgens mij valt dat wel mee. Het kan voor ons nuchtere directe nederlanders misschien een beetje nep overkomen maar de bedoeling is denk ik wel goed
ik vond ze echt extreem relaxed in NY. Mooi voorbeeld was dat we de dag van de terugreis met de taxi naar het vliegveld gingen en we best wat druk verkeer in manhattan hadden. Ging die taxi chauffeur zijn excuses maken omdat het wat langer geduurd had.
[..] ik vond ze echt extreem relaxed in NY. Mooi voorbeeld was dat we de dag van de terugreis met de taxi naar het vliegveld gingen en we best wat druk verkeer in manhattan hadden. Ging die taxi chauffeur zijn excuses maken omdat het wat langer geduurd had.
Inkelen, de 'walsje-teller' staat na 2 shifts nu op 8. 8 keer heeft Jeroen 'wals' of 'walsje' in zijn praatjes gebruikt. Elke keer dat ie het zegt is drinken, flink zuipen.
Ronde profiteert nogal van het feit dat de Nederlandse radio verplicht Nederlandse meuk moet draaien. Als bekenden van je dit willen uitbrengen probeer je ze tegen te houden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
Moet ze echt wat meer luisteren. Voornemen voor volgend jaar!
Rondé
Bij de eerste paar luisterbeurten dacht ik dat dit nummer niet zoveel om het lijf had. Maar daarna nog veel vaker gehoord en dan ook die briljante ETH-passage, en inmiddels vind het gewoon een lekker plaatje. Zulke powerpop mocht ik ook goed smaken in de 00s.
Lyrics en instrumentatie zijn vast niet even origineel, maar soms hoeft muziek niet ingewikkeld te zijn
Bij de eerste paar luisterbeurten dacht ik dat dit nummer niet zoveel om het lijf had. Maar daarna nog veel vaker gehoord en dan ook die briljante ETH-passage, en inmiddels vind het gewoon een lekker plaatje. Zulke powerpop mocht ik ook goed smaken in de 00s.
Lyrics en instrumentatie zijn vast niet even origineel, maar soms hoeft muziek niet ingewikkeld te zijn
zeker, simpel is ook prima.
Jeroen heeft ook voor de Hofvijver gestaan met die pannen toen? Had er beter in kunnen springen.
Op woensdag 27 december 2023 00:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende: Ronde profiteert nogal van het feit dat de Nederlandse radio verplicht Nederlandse meuk moet draaien. Als bekenden van je dit willen uitbrengen probeer je ze tegen te houden.
Maar een song als Hard to Say Goodbye zit toch wel beter in elkaar dan het meeste van Krezip of Di-Rect? (Of ben k samen met @MTheBassman en @DecoAoreste de enige hier die het niet onaardig vind)
ETH? Erik Ten Hag passage?
Op woensdag 27 december 2023 00:38 schreef ijs_beer het volgende: Jeroen heeft ook voor de Hofvijver gestaan met die pannen toen? Had er beter in kunnen springen.
De hofvijver komt ongeveer tot je knieën
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
De lyrics van Rondé zijn eenvoudig, maar pakkend en to the point.
...Ik kan nog steeds niet geloven dat we hier 'de lijst der lijsten' hebben en Jeroen van Inkel daar al, hoeveel jaar doet ie het nu? 3 jaar? ELKE AVOND die hij gedaan heeft die kutwals erin wist te douwen
Op woensdag 27 december 2023 00:39 schreef ArnieAlberts het volgende: ...Ik kan nog steeds niet geloven dat we hier 'de lijst der lijsten' hebben en Jeroen van Inkel daar al, hoeveel jaar doet ie het nu? 3 jaar? ELKE AVOND die hij gedaan heeft die kutwals erin wist te douwen
waar het alleen maar om de muziek draait, of whatever toen der tijd gezegd werd
Op woensdag 27 december 2023 00:39 schreef ArnieAlberts het volgende: ...Ik kan nog steeds niet geloven dat we hier 'de lijst der lijsten' hebben en Jeroen van Inkel daar al, hoeveel jaar doet ie het nu? 3 jaar? ELKE AVOND die hij gedaan heeft die kutwals erin wist te douwen
Ja en dan niemand van hogerop eens met de vuist op tafel slaat en zegt dat het GVD voor eens en voor altijd afgelopen moet zijn
[..] Maar een song als Hard to Say Goodbye zit toch wel beter in elkaar dan het meeste van Krezip of Di-Rect? (Of ben k samen met @:MtheBassman en @:DecoAoreste de enige hier die het niet onaardig vind)
Om erna liedjes af te kappen
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk. Jules Deelder, may he rest in peace
[..] Maar een song als Hard to Say Goodbye zit toch wel beter in elkaar dan het meeste van Krezip of Di-Rect? (Of ben k samen met @:MtheBassman en @:DecoAoreste de enige hier die het niet onaardig vind)
Nee, ik vind het ook wel een goed nummer en Bright Eyes is ook wel prima.
Wat een schandaal hè
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Ik hoorde vanmiddag trouwens Meau met Racoon, qua lelijke accenten wordt het bijna niet erger dan dat, met name dat Zeeuswe knauwende geluid van die Bart.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Op woensdag 27 december 2023 00:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende: Ronde profiteert nogal van het feit dat de Nederlandse radio verplicht Nederlandse meuk moet draaien. Als bekenden van je dit willen uitbrengen probeer je ze tegen te houden.
Welke verplichting? Alleen 100%NL is het verplicht.
Ik begin langzaamaan in de acceptatie fase te komen dat we het er maar mee moeten doen voor de komende jaren totdat ie (hopelijk) eens een keer met pensioen gaat.
[..] De lyrics van Rondé zijn eenvoudig, maar pakkend en to the point.
Juist. Love Myself - die eerder op 2e kerstdag voorbij kwam - is ook zo'n treffend voorbeeld. Herkenbare lyrics en imo precies waarom ik zoveel van muziek hou (muziek is de soundtrack bij de ups en downs in het leven, en het is dus ook zo fijn als een plaatje opbeurend kan werken )
Ik vind het goedkoop, rammelend, onaf, een typische Nederlandse productie met andere woorden.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
[..] Ja op dat moment ga je gewoon inzien dat er nog veel grotere gedrochten zijn dan het f*cking Koningslied
Nee maar echt; het Koningslied was erger. Artiesten voor Azië was gewoon de eerste. Dan had je nog 'De Zon' tijdens de coroon crisis. Dat was écht de allerergste. Weet ook gewoon niet meer hoe die verder ging.