Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
We zijn er klaar voor. Alweer de 25e editie van de Top 2000. Op de TV is veel veranderd. Jaren het baken van de Top 2000, nouja, van de slippendrager, bleek Matthijs van Nieuwkerk zich toch te misdragen. Hij moest vorig jaar na de nacht van de popmuziek plots het veld ruimen en keert dit jaar niet meer terug. Een smet op het Top 2000-blazoen, maar op de radio ging alles naar behoren. Toen mochten we naar een jaar rust. En relatieve rust kregen we. 2023 was een jaar waar niet bijzonder veel van te zeggen is. De laatste maand is het weer mis in Israel, maar dat zijn we intussen eigenlijk al bijna gewend. Al die andere conflicten, nouja, tsja. Een jaar zonder hoogtepunten dus eigenlijk. Gelukkig is er het enige echte hoogtepunt tussen kerst en oud en nieuw, de Top 2000.
De Top 2000, oud en vertrouwd. Op TV met meer shows dan ooit, we gaan op 3 november al aftrappen met een programma over de beleving van de Top 2000 bij liefhebbers. Ik heb nu al zin in de Iron Maiden man of iemand die zegt dat ie in 1999 zat te wachten op Danny Mirror. Verder is er een quiz, de untold stories, we kennen het wel. Maar er is maar één moment dat we echt gelukkig zijn en Omsk hebben bereikt: 25 december om 00:00 uur.
Zijn er ons nog mensen ontvallen? Ja, absoluut. Jeff Beck, Tina Turner, Bachman, Crosby, Sakamoto, Sinead O'Connor, Robbie Robertson. Het wordt bijna normaal he? Niet een van de allergrootsten, al weet je nooit of iemand de stembooster op het juiste moment wil inzetten. Sinead en Faithless zullen nog wel in de bonus gaan.
Gelukkig zijn er nog andere dingen geweest die voor wat relevantie zorgen. Wat denken jullie van Barbenheimer! Eerst even een serieuze film, en daarna nog de schijtlolligheden van Oppenheimer. Daar zullen vast wel wat liedjes vandaan komen. Klinkt lekker. Al met al: Veel plezier!
Radio 2 Top 2000: Editie 2023 We zijn alweer bij editie 25 van de Top 2000. Een lijst die een muzikale reis heeft gemaakt, alleen Queen in het laatste uur is een zekerheidje. De 60s zijn uitgefaseerd en de 90s vieren tegenwoordig hoogtij. Nirvana mocht er in 2005 in, daarna kwam metal, en toen kwam ook het recente slappe zomerhitje. 168 uur met nonstop muziek, reclame, gelul van Gijs Staverman en nieuws. Met hier en daar een albumversie tegenwoordig.
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Tevens met een uurtje doventolk. Nu eindelijk in HD
Nederland 3 NPO 3: Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Verder zijn er diverse andere versies van de Top 2000 op Spotify te vinden. Ook uitzendingen zelf van die eerste editie, met het gepraat van de dj's over binnengekomen faxen ( !), kun je vast wel ergens vinden.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOK!ers in beeld:
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: ArnieAlberts
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grafische aankleding van het topic:
SPOILER: overzichtje met toepasselijke smileys
SPOILER: gifjes en afbeeldingen
[..] Longcovid. Alcohol geeft teveel prikkels en leidt al snel tot heftige overprikkeling.
ai, das kut man.
Wel vreemd. Ik dronk zelf juist alcohol om de dagelijkse prikkels te dempen. Vreemd dat dat met jou een ander effect heeft. Covid is dan ook wel weer een ontzettend vervelende en ook nog onvoorspelbare ziekte.
"Elke wasbeer hep een staart, maar niet elke staart hep een wasbeer."
Op dinsdag 26 december 2023 23:41 schreef PippenScottie het volgende: Ik ga toch maar slapen. Deze oude man wankelt van teveel spektakel. En het was een drukke en emotionele kerst
Op dinsdag 26 december 2023 23:41 schreef PippenScottie het volgende: Ik ga toch maar slapen. Deze oude man wankelt van teveel spektakel. En het was een drukke en emotionele kerst
Tot morgen
slaap ze pip
Tot morgen
slaap lekker!
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
Wel vreemd. Ik dronk zelf juist alcohol om de dagelijkse prikkels te dempen. Vreemd dat dat met jou een ander effect heeft. Covid is dan ook wel weer een ontzettend vervelende en ook nog onvoorspelbare ziekte.
Ja daarom verbaast het mij ook. Voor mij als autist is alcohol juist een heerlijk middel tegen de overprikkeling
[..] Ja daarom verbaast het mij ook. Voor mij als autist is alcohol juist een heerlijk middel tegen de overprikkeling
mede autist hier. Ik denk ook dat dat autisme met de bijbehorende overprikkeling de root is van mn alcoholisme. Het was makkelijk om zo alles te dempen na een drukke dag.
[..] mede autist hier. Ik denk ook dat dat autisme met de bijbehorende overprikkeling de root is van mn alcoholisme. Het was makkelijk om zo alles te dempen na een drukke dag.
De enige reden dat ik geen alcoholist ben is omdat ik er op werkdagen goed van kan afblijven Verder drink ik eigenlijk wel vaak te veel.
[..] De enige reden dat ik geen alcoholist ben is omdat ik er op werkdagen goed van kan afblijven Verder drink ik eigenlijk wel vaak te veel.
hielp ook niet mee dat ik erg veel thuis zat ivm corona en dan de scriptie. Ik denk dat als ik werk had dat dat veel minder aan de orde was geweest. Brak naar werk gaan lijkt me immers ontzettend dom en kut.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
[..] hielp ook niet mee dat ik erg veel thuis zat ivm corona en dan de scriptie. Ik denk dat als ik werk had dat dat veel minder aan de orde was geweest. Brak naar werk gaan lijkt me immers ontzettend dom en kut.
Ja met de pandemie sluipt het er al helemaal makkelijk in. Weet achteraf niet precies hoe ik dat heb overleefd eigenlijk.
[..] Volgens mij niet hoor. @:dagoduck heeft een paar dappere pogingen gedaan maar niet gehaald
Waar staat het record op?
Ik zie soms wel duizelingwekkende postaantallen voorbijkomen. Als ik volle bak doorpost de hele dag haal ik misschien een keer 300, maar sommigen komen gewoon tot de 1000
Ik zie soms wel duizelingwekkende postaantallen voorbijkomen. Als ik volle bak doorpost de hele dag haal ik misschien een keer 300, maar sommigen komen gewoon tot de 1000
Dago heeft weleens 4000 gehaald dacht ik, Frits ook wel meer Mijn max was 1000 maar dat haal ik nu (gelukkig) niet meer
4045
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
Ik heb denk ik ooit eens ruim 400 posts gehaald tijdens de Olympische Winterspelen van Turijn, keihard werken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag! Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
[..] Ik doe nu de belofte dat ik voordat Van Inkel loooos mag gaan al in bed lig, want daar heb ik vanavond sowieso nul energie en goesting meer voor. En moet er redelijk vroeg uit
Verdomme ik ga m'n belofte toch niet kunnen waarmaken , want ik krijg een ultiem stemplaatje tussen 0:00 - 1:00 (en tevens m'n eerste namecheck ooit in de Top 2000 bij dit nummer) en die stemplaat vind ik te legendarisch om niet live te horen. En tevens krijgen we nog de 🇮🇹 Italopopkoningin, een van de grootste 80s electropopkleppers en dat nummer van die legendarische LoL internetmeme. Dus een extra uurtje kan nog wel (ik heb toch niet gedronken en slaap is sometimes overrated)
SPOILER
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende: IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
[..] Ja? Of zit ik helemaal fout qua aantallen? Ik weet dat Dago echt weleens heel hoog zat
Dat klinkt heel hoog. Ik had ooit iets van 10500 tijdens een editie, maar dan opgeteld uit alle topics. 2013 of 2014 denk ik. Plus een aantal jaar onafgebroken minimaal 1x in elk topic gepost.
"The greatest distance in the universe is that between two minds"
[..] Dat klinkt heel hoog. Ik had ooit iets van 10500 tijdens een editie, maar dan opgeteld uit alle topics. Plus een aantal jaar onafgebroken minimaal 1x in elk topic gepost.
Kan ook minder zijn dan maar hij had echt heel veel
[..] Dat klinkt heel hoog. Ik had ooit iets van 10500 tijdens een editie, maar dan opgeteld uit alle topics. 2013 of 2014 denk ik. Plus een aantal jaar onafgebroken minimaal 1x in elk topic gepost.
1395 Good Old-Fashioned Lover Boy Queen 1394 La Solitudine Laura Pausini 1393 School's Out Alice Cooper 1392 Don't You Want Me The Human League 1391 Theme From 'Harry's Game' Clannad 1390 Bagagedrager Spinvis 1389 Seven Wonders Fleetwood Mac 1388 Hello Lionel Richie 1387 Hard To Say Goodbye Rondé 1386 The Wild Rover (Live) The Dubliners 1385 Do They Know It's Christmas Band Aid 1384 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah J. Morris 1383 This Is Not America D. Bowie & P. Metheny Group 1382 The Times They Are A-Changin' Bob Dylan 1381 Sandstorm Darud
1395 Good Old-Fashioned Lover Boy Queen 1394 La Solitudine Laura Pausini 1393 School's Out Alice Cooper 1392 Don't You Want Me The Human League 1391 Theme From 'Harry's Game' Clannad 1390 Bagagedrager Spinvis 1389 Seven Wonders Fleetwood Mac 1388 Hello Lionel Richie 1387 Hard To Say Goodbye Rondé 1386 The Wild Rover (Live) The Dubliners 1385 Do They Know It's Christmas Band Aid 1384 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah J. Morris 1383 This Is Not America D. Bowie & P. Metheny Group 1382 The Times They Are A-Changin' Bob Dylan 1381 Sandstorm Darud
Lijkt op veel lieden 🤔
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
Die liefde voor Spinvis heb ik nooit helemaal begrepen
Ik keek net even op mn lijst en ik jas er echt een hoop stemplaten doorheen morgen. 8 om precies te zijn van wo 6-7u t/m do 6-7u. Daarna zowat een hele dag niks.
1395 Good Old-Fashioned Lover Boy Queen 1394 La Solitudine Laura Pausini 1393 School's Out Alice Cooper 1392 Don't You Want Me The Human League 1391 Theme From 'Harry's Game' Clannad 1390 Bagagedrager Spinvis Ken ik vast wel maar titel zegt me niets 1389 Seven Wonders Fleetwood Mac 1388 Hello Lionel Richie Memes 1387 Hard To Say Goodbye Rondé 1386 The Wild Rover (Live) The Dubliners 1385 Do They Know It's Christmas Band Aid 1384 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah J. Morris 1383 This Is Not America D. Bowie & P. Metheny Group 1382 The Times They Are A-Changin' Bob Dylan 1381 Sandstorm Darude
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht. Op 't randje en erover. Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
1395 Good Old-Fashioned Lover Boy Queen 1394 La Solitudine Laura Pausini 1393 School's Out Alice Cooper 1392 Don't You Want Me The Human League 1391 Theme From 'Harry's Game' Clannad 1390 Bagagedrager Spinvis 1389 Seven Wonders Fleetwood Mac 1388 Hello Lionel Richie 1387 Hard To Say Goodbye Rondé 1386 The Wild Rover (Live) The Dubliners 1385 Do They Know It's Christmas Band Aid 1384 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah Jane Morris 1383 This Is Not America David Bowie & Pat Metheny Group 1382 The Times They Are A-Changin' Bob Dylan 1381 Sandstorm Darude
Inclusief stemplaat 'Niet voor het laatst' van Rob. Ik ga wel echt waardeloos om met mijn stemplaten. En Billy Joels Scenes from an Italian Restaurant, vannacht om 04:00, dat is wel echt schandalig.
Inclusief stemplaat 'Niet voor het laatst' van Rob. Ik ga wel echt waardeloos om met mijn stemplaten. En Billy Joels Scenes from an Italian Restaurant, vannacht om 04:00, dat is wel echt schandalig.
Lijst uitprinten en stemplaten markeren.
Het is wel echt komkommerren als de nieuwslezer van het 0:00 journaal de tijd moet vullen met een item over de uitslag van een subtopper in de Premier League
Op woensdag 27 december 2023 00:02 schreef Gretzl het volgende: Het is wel echt komkommerren als de nieuwslezer van het 0:00 journaal de tijd moet vullen met een item over de uitslag van een subtopper in de Premier League
maar maar maar Nederlandse trainer
Op woensdag 27 december 2023 00:02 schreef Gretzl het volgende: Het is wel echt komkommerren als de nieuwslezer van het 0:00 journaal de tijd moet vullen met een item over de uitslag van een subtopper in de Premier League
Ik vond een of andere kutenquete van het longfonds vreemder
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
1395 Good Old-Fashioned Lover Boy Queen 1394 La Solitudine Laura Pausini 1393 School's Out Alice Cooper 1392 Don't You Want Me The Human League 1391 Theme From 'Harry's Game' Clannad ...:? 1390 Bagagedrager Spinvis 1389 Seven Wonders Fleetwood Mac 1388 Hello Lionel Richie 1387 Hard To Say Goodbye Rondé 1386 The Wild Rover (Live) The Dubliners 1385 Do They Know It's Christmas Band Aid 1384 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah J. Morris 1383 This Is Not America D. Bowie & P. Metheny Group 1382 The Times They Are A-Changin' Bob Dylan 1381 Sandstorm Darude
dit vind ik dus een compleet overbodige Queen. Dan heb je keuze uit veel Queen nummers en dan kies je voor deze. Tenzij men een hele lijst vol queen heeft en dan deze maar voor de grap erbij doet.
[..] Nou nou nou Zo best was afgelopen uur niet hoor
1407 We Didn't Start The Fire Billy Joel 1406 De Waarheid Marco Borsato 1405 Niet Voor Het Laatst Rob de Nijs 1404 My Heart Will Go On Céline Dion 1403 Tie Your Mother Down Queen 1402 Cleanin' Out My Closet Eminem 1401 If You Don't Know Me By Now Simply Red 1400 For Bitter Or Worse Anouk 1399 Walking In Memphis Marc Cohn 1398 Drive R.E.M. 1397 Take This Waltz Leonard Cohen 1396 My Name Is Eminem
Op woensdag 27 december 2023 00:04 schreef MTheBassman het volgende: dit vind ik dus een compleet overbodige Queen. Dan heb je keuze uit veel Queen nummers en dan kies je voor deze. Tenzij men een hele lijst vol queen heeft en dan deze maar voor de grap erbij doet.
Dat vermoeden heb ik wel want hoe vaak hoor je deze nu op de radio voorbij komen?
[..] 1407 We Didn't Start The Fire Billy Joel 1406 De Waarheid Marco Borsato 1405 Niet Voor Het Laatst Rob de Nijs 1404 My Heart Will Go On Céline Dion 1403 Tie Your Mother Down Queen 1402 Cleanin' Out My Closet Eminem 1401 If You Don't Know Me By Now Simply Red 1400 For Bitter Or Worse Anouk 1399 Walking In Memphis Marc Cohn 1398 Drive R.E.M. 1397 Take This Waltz Leonard Cohen 1396 My Name Is Eminem
Op woensdag 27 december 2023 00:04 schreef MTheBassman het volgende: dit vind ik dus een compleet overbodige Queen. Dan heb je keuze uit veel Queen nummers en dan kies je voor deze. Tenzij men een hele lijst vol queen heeft en dan deze maar voor de grap erbij doet.
[..] Jammer dat @:dagoduck niet aanwezig is om het op te helderen
De lapzwans
4000, ben je gek. Mijn record is 1500. Dat is alweer wat jaren geleden. Het FOK!record is wel 4500.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Ik heb toch iets meer met het Spaans zelf, dat in Italiaans alles op klinkers eindigt is me iets te veel. Maar beiden zijn zeker mooi hoor
Spaans ook gewoon mooi, sowieso het mooist in de muziek (qua voetbalcommentaar eerder lichtelijke irritant). Frans en andere Romaanse talen mogen er ook zijn.
Maar goed, weinig zangtalen die ik niet kan hebben, integendeel
Ik heb geen abo, dat scheelt wel, kun je een stuk minder snel posten.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
[..] Spaans ook gewoon mooi, sowieso het mooist in de muziek (qua voetbalcommentaar eerder lichtelijke irritant). Frans en andere Romaanse talen mogen er ook zijn.
Maar goed, weinig zangtalen die ik niet kan hebben, integendeel
Onpopulaire mening maar ik hou niet zo van het Frans. Klinkt me net iets te pretentieus. En hun spelling is echt idioot. Daar zullen wel alleen maar dyslecten wonen.
[..] Onpopulaire mening maar ik hou niet zo van het Frans. Klinkt me net iets te pretentieus. En hun spelling is echt idioot. Daar zullen wel alleen maar dyslecten wonen.