Niks van gemerkt toen ik er wasquote:Op woensdag 27 december 2023 00:22 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Ik heb me zelden ergens zo onwelkom gevoeld als in Rome. Heel vervelend sfeertje. Denk dat ik er nooit meer heen ga.
Parijs heeft gewoon een bepaalde vibequote:Op woensdag 27 december 2023 00:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
wij zijn behoorlijk vaak in Frankrijk op vakantie geweest en zelfs toen merkten we al dat het beter werd met de jaren. Oudere fransen spraken het logischerwijs minder.
In Parijs zijn het klootzakken en weigeren ze het gewoon terwijl ze het wel kunnen. Zelfs de fransen vinden parijzenaren arrogant.
ik geloof je best hoor. Elders in Italië had ik diezelfde ervaring ook wel. Wanneer was je daar?quote:Op woensdag 27 december 2023 00:22 schreef peaceman het volgende:
[..]
totaal anders ervaren. wij troffen vrijwel louter aardige Italianen.
juni 2006quote:Op woensdag 27 december 2023 00:23 schreef MTheBassman het volgende:
[..]
ik geloof je best hoor. Elders in Italië had ik diezelfde ervaring ook wel. Wanneer was je daar?
Dit vind ik erger eigenlijkquote:
ah, dat zal het misschien zijn. Ik was er in 2018, kan best zijn dat door de jaren heen ze wel erg klaar waren met toeristen.quote:
Ik noem Spinvis altijd Blöf voor hipstersquote:Op woensdag 27 december 2023 00:24 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Dit vind ik erger eigenlijk
quote:Op woensdag 27 december 2023 00:24 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Dat is wel heel stilletjes genieten
Toen ook REM gezien in studio Olympicoquote:
Lucky bastard.quote:Op woensdag 27 december 2023 00:25 schreef peaceman het volgende:
[..]
Toen ook REM gezien in studio Olympico
Daar is niks mis meequote:Op woensdag 27 december 2023 00:24 schreef Kopiko het volgende:
[..]
Doet-ie continu met loodzware bieren.
Het is in het buitenland toch vaak een beetje hit and miss. In Disneyland Parijs, toch een consequent tweetalige plek, worden mensen soms uitgekafferd als ze geen Frans kunnen (we zijn in Frankrijk, dus je spreekt Frans!) en soms word je overspoeld met complimenten als je twee woorden krakkemikkig Frans spreekt - en vervolgens snel overschakelen naar het Engels omdat ze je anders niet gaan begrijpen.quote:Op woensdag 27 december 2023 00:20 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
We zijn vorig jaar zowel in Parijs als in Rome geweest. In Parijs veelal vriendelijke mensen gesproken die redelijk Engels konden. In Rome bijna alleen maar eikels en niemand sprak fatsoenlijk Engels.
Ik vind het toch wel wat anders hoor. Misschien qua tekst of zo maar ik vind dat spinvis nummer een veel fijnere ambiance hebben.quote:Op woensdag 27 december 2023 00:24 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Ik noem Spinvis altijd Blöf voor hipsters
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |