abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211371741
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
pi_211371757
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee ook niet, maar voor mij is de PVV geen goed alternatief.
Ik kwam met de stemwijzers toch uit op Omtzicht of op 50+

Bij kieskompas dan zeg maar iets links conservatief maar richting het midden. Dat klopt trouwens wel met hoe ik denk ook over het algemeen. :)
Do what you love, love what you do!
pi_211371769
ik gooi morgen wel een muntje op
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:37:06 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211371787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke partij stelt dat?
Sommige rechtse kiezers denken dat serieus. Immigratie betekent woningprobleem, meer CO2-uitstoot, te weinig zorgmedewerkers, etc.
pi_211371804
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Sommige rechtse kiezers denken dat serieus. Immigratie betekent woningprobleem, meer CO2-uitstoot, te weinig zorgmedewerkers, etc.
Uiteraad. Zoals sommige linkse kiezers serieus denken dat Nederland een soort Alabama aan de Noordzee is en blank heterofiel Nederland op diversiteitscursus moet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211371862
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:13 schreef Apotheose het volgende:

[..]
ja en dat dikgedrukte vind ik persoonlijk dus niet samengaan. Prima dat er lui uit buitenland hier willen wonen - maar als dat islamitische landen zijn, dan staat dat toch haaks op onze cultuur? Dat mengt niet. Plus gemeenten dwingen om asielzoekers op te vangen en daarvoor ook huisvesting te bieden, terwijl er zat mensen zijn die geen huis kunnen huren/kopen - dat vind ik te idioot voor woorden.

Of zeg ik nu iets heel raars? Wonen die asielzoekers ook vooral in dozen op straat?
Met cultuur doelde ik eigenlijk op o.a. musea, muziek (in mijn geval klassiek, jazz en wereldmuziek) bibliotheek en theater. Het zijn zaken waar de gemiddelde Nederlander vaak minder mee heeft uit onbekendheid en ik zou graag zien dat meer Nederlanders hun levens hiermee verrijken.

Vanzelfsprekend is de Nederlandse cultuur an sich en de verbinding die dit geeft aan het Nederlandse volk erg belangrijk. Ik heb overigens prachtige islamitische uitingen van cultuur gezien en gehoord.

M.b.t. betaalbaar wonen moet de huidige huizenvoorraad zo snel als mogelijk worden verduurzaamd en moeten er voldoende betaalbare huur- en koopwoningen bijgebouwd worden op korte termijn. Daarbij moet zorg worden gedragen dat de wijken die daardoor ontstaan in de toekomst prettig leefbaar en groen zijn.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:43:44 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211371896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:42 schreef rutger05 het volgende:

M.b.t. betaalbaar wonen moet de huidige huizenvoorraad zo snel als mogelijk worden verduurzaamd en moeten er voldoende betaalbare huur- en koopwoningen bijgebouwd worden op korte termijn. Daarbij moet zorg worden gedragen dat de wijken die daardoor ontstaan in de toekomst prettig leefbaar en groen zijn.
er moeten 5 nieuwe vinex locaties komen met ieder + 100.000 woningen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:43:54 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Daar heb je inderdaad een goed punt. Maar bij vorige verkiezingen piekte de PVV al vrij ver van te voren en was er tijd zat voor een tegenoffensief van zowel rechts als links. Die tijd is er nu niet.
Het is ook niet dat de PVV echt fors gegroeid is.
Die zetels kon je normaal weglachen want er waren altijd wel twee grote partijen (een linker en een rechter) die rond de 40 zetels haalden.

Omtzigt is een grote stoorzender geweest. Daar plukt extreem rechts nu vruchten van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:45:48 #9
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211371926
als ze huizen gaan bouwen net zoals hier waar je 3 ton moet betalen voor een twee kamer kippenhok van 55m3 dan nee bedankt. een een verdiener met een jan modaal inkomen kan dat niet betalen, niet omdat hij dat niet kan maar omdat hij de hypotheek niet krijgt
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:16 #10
323876 michaelmoore
pi_211371937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is ook niet dat de PPV echt fors gegroeid is.
Die zetels kon je normaal weglachen want er waren altijd wel twee grote partijen (een linker en een rechter) die rond de 40 zetels haalden.

Omtzigt is een grote stoorzender geweest. Daar plukt extreem rechts nu vruchten van.
Omtzigt gaat de ministers leveren die de belastingdienst en sociale zaken gaan hervormen en het land bestuurbaaar maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:22 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371939
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Met cultuur doelde ik eigenlijk op o.a. musea, muziek (in mijn geval klassiek, jazz en wereldmuziek) bibliotheek en theater. Het zijn zaken waar de gemiddelde Nederlander vaak minder mee heeft uit onbekendheid en ik zou graag zien dat meer Nederlanders hun levens hiermee verrijken.

Vanzelfsprekend is de Nederlandse cultuur an sich en de verbinding die dit geeft aan het Nederlandse volk erg belangrijk. Ik heb overigens prachtige islamitische uitingen van cultuur gezien en gehoord.

Mensen die het hardst lopen te schuimbekken over NL cultuur gaan meestal niet naar klassieke of jazz concerten.
Die luisteren naar Hazes en Joling en zuipen liters goedkoop bier om daarna stomdronken een poging te doen om hun 18 jarig buurmeisje een beurt te geven. Onbeschermd.

Dat ze niet naar jazz luisteren kan ik ze trouwens totaal niet kwalijk nemen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:24 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211371941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Useful idiots komen doorgaans niet met goed onderbouwde en met bronnen gelardeerde argumenten om hun opinie te ventileren.

Dat was ook het geval met mijn epistel aangaande de logistieke en culturele problemen bij een thema als immigratie en integratie; dat was dan ook kennelijk 'de druppel' voor je om met 'buitenlanderhater' op de proppen te komen.

Ik begrijp het wel: het is geruststellender om iemand die waagt het 'progressief narratief' te bekritiseren toch op een of andere manier weg te zetten als 'rechts', 'extreem-rechts' dan wel 'populistisch', het is alleen precies de reden waarom de peilingen thans zijn wat ze zijn.

In ieder geval zou het ja al sieren als je zelf onderhand eens met wat meer komt dan ad hominems, stropoppen en blijken van een totaal gebrek aan begrijpend lezen
Nou als je het er zo vaak en obsessief over hebt dan is het niet zo vreemd dat mensen op een gegeven moment dat beeld gaan krijgen.

Maar verder herhaal je hier voortdurend populistisch rechtse talkingpoints.
-Alle partijen links van NSC zijn kennelijk een pot nat met Bij1
-Al die partijen zijn voor onbeperkte immigratie
-Immigratie is blijkbaar het allergrootste probleem dat er is
-Al die partijen vinden blijkbaar de radicale islam wel oke
-Al die partijen bestaan zonder uitzondering uit stadsyuppen
-Alle politici van die partijen zijn 24/7 alleen maar bezig met *woke*-onderwerpen
-Iedere linkserd is altijd aansprakelijk voor wat iedere andere linkserd allemaal doet of zegt
-Die partijen, en D66 in het bijzonder, zijn ook nog extreem machtig en bepalen overal alles en kunnen dingen verbieden zonder wetgeving.

Allemaal uit het grote populistisch rechtse propaganda-handboek

Als je dat steeds maar overal rond loopt te blaten dan ben je eigenlijk gewoon campagne aan het voeren voor partijen die dit verzinnen omdat hun eigen standpunten minder jofel klinken.
pi_211371945
Ik heb ook zoiets van dat het eigenlijk een goed idee is dat het gewoon eens niet de standaard partijen worden?

Of dat direct beter is weet ik niet, maar ok het kliekje min of meer wat het nu al was vond ik ook niks.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:47:19 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371962
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt gaat de ministers leveren die de belastingdienst en sociale zaken gaan hervormen en het land bestuurbaaar maken
Ik hoop het dan maar.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:47:47 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211371973
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mensen die het hardst lopen te schuimbekken over NL cultuur gaan meestal niet naar klassieke of jazz concerten.
Die luisteren naar Hazes en Joling en zuipen liters goedkoop bier om daarna stomdronken een poging te doen om hun 18 jarig buurmeisje een beurt te geven. Onbeschermd.

Die mensen heb ik nog niet ontmoet bij de heemkundekring.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211371977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is onbetaalbaar, de infrastructuur die je daar voor nodig hebt is gruwelijk duur.

Sowieso is er een grote uitdaging om woningen te bouwen die betaald kunnen worden en dat geldt zowel voor sociale sector als de vrije markt.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:48:08 #17
323876 michaelmoore
pi_211371980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik hoop het dan maar.
Of we zetten Dion Grauss op justitie

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2023 20:10:16 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:48:57 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371992
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die mensen heb ik nog niet ontmoet bij de heemkundekring.
Ik hoop het niet voor je. Ik heb ook geen idee wat er bij een heemkundekring rond loopt.
pi_211372000
DENK is ook alweer zo'n prut partij, naja
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:49:41 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211372007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou als je het er zo vaak en obsessief over hebt dan is het niet zo vreemd dat mensen op een gegeven moment dat beeld gaan krijgen.

Maar verder herhaal je hier voortdurend populistisch rechtse talkingpoints.
-Alle partijen links van NSC zijn kennelijk een pot nat met Bij1
-Al die partijen zijn voor onbeperkte immigratie
-Immigratie is blijkbaar het allergrootste probleem dat er is
-Al die partijen vinden blijkbaar de radicale islam wel oke
-Al die partijen bestaan zonder uitzondering uit stadsyuppen
-Alle politici van die partijen zijn 24/7 alleen maar bezig met *woke*-onderwerpen
-Die partijen, en D66 in het bijzonder, zijn ook nog extreem machtig en bepalen overal alles en kunnen dingen verbieden zonder wetgeving.

Allemaal uit het grote populistisch rechtse propaganda-handboek

Als je dat steeds maar overal rond loopt te blaten dan ben je eigenlijk gewoon campagne aan het voeren voor partijen die dit verzinnen omdat hun eigen standpunten minder jofel klinken.
Het leuke is, is dat ik werkelijk geen enkele van de geponeerde stellingen ooit heb geopperd.

Ik weet niet wat precies je doelstelling is met deze laatste posts, maar het bevestigt enkel de bubbel waar ik over spreek.

Maar het staat je vrij om met quotes te komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211372013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef kree het volgende:
Ik heb ook zoiets van dat het eigenlijk een goed idee is dat het gewoon eens niet de standaard partijen worden?

Of dat direct beter is weet ik niet, maar ok het kliekje min of meer wat het nu al was vond ik ook niks.
Tja, wat is een standaard partij? De partij met de langstzittende Kamerleden is de PVV bijvoorbeeld, die hebben het pluche nu compleet afgesleten.

Het CDA is weggevaagd, PvdA en GL zijn gefuseerd, er zijn een aantal nieuwe partijen in de 2e Kamer verkiezingen aanwezig en sommige van de nieuwe van de laatste paar verkiezingen zijn alweer gedecimeerd of zelfs bijna verdwenen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:50:04 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211372014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik hoop het niet voor je. Ik heb ook geen idee wat er bij een heemkundekring rond loopt.
Mensen die hart hebben voor de lokale geschiedenis, cultuur, taal en tradities.

Erg fijn volk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:50:59 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211372027
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mensen die hart hebben voor de lokale geschiedenis, cultuur, taal en tradities.

Erg fijn volk.
Stemmen die trouwens PVV?
pi_211372036
quote:

[..]
Ik hoop het dan maar.
Ja, want al die voormalige CDA'ers weten wel hoe je ministeries moet hervormen. Toch? :D
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:51:32 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211372039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Stemmen die trouwens PVV?
Ik heb geen flauw idee; politiek is vooral een historisch issue.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211372048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, wat is een standaard partij? De partij met de langstzittende Kamerleden is de PVV bijvoorbeeld, die hebben het pluche nu compleet afgesleten.

Het CDA is weggevaagd, PvdA en GL zijn gefuseerd, er zijn een aantal nieuwe partijen in de 2e Kamer verkiezingen aanwezig en sommige van de nieuwe van de laatste paar verkiezingen zijn alweer gedecimeerd of zelfs bijna verdwenen.
Doel meer op de coalitie dan in deze natuurlijk. ;)
Ik snap dat uitsluiten ook niet zo? het zou moeten uitgaan gewoon van aantal stemmen op en dan fixen ze het maar met elkaar in het kabinet daarmee.

Maarja zo zit het helaas niet in elkaar.
pi_211372066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:51 schreef kree het volgende:

[..]
Doel meer op de coalitie dan in deze natuurlijk. ;)
Ik snap dat uitsluiten ook niet zo? het zou moeten uitgaan gewoon van aantal stemmen op en dan fixen ze het maar met elkaar in het kabinet daarmee.

Maarja zo zit het helaas niet in elkaar.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik ga niet op een partij stemmen, en dat mag je uiteraard anders zien, die bereid is om met een partij samen te werken die de Grondwet als wc papier wil gebruiken.

Dan stem ik op een andere partij als dat een mogelijkheid is.
pi_211372105
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik ga niet op een partij stemmen, en dat mag je uiteraard anders zien, die bereid is om met een partij samen te werken die de Grondwet als wc papier wil gebruiken.

Dan stem ik op een andere partij als dat een mogelijkheid is.
Nou dat is ieder zijn eigen keus natuurlijk?

Ik weet niet hoor de PVV word al snel uitgesloten of vaak hoor ik ook, ja ben het wel met ze eens maar sta niet achter alles wat ze zeggen.
Dan vraag ik me af is dat bij alle andere partijen dan wel? Ik ben het eigenlijk echt niet met alle partijen op alle punten eens dus.

Dan kies je wat het meest erbij past.
Maar sowieso dit al met die debatten, allemaal mooie woorden uiteindelijk komt er van de helft niks van weer.
Althans dat viel mij op iig de laatste paar periodes.
pi_211372107
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is belangrijk om mensen zo jong mogelijk in hun ontwikkeling hierin mee te nemen via school, omdat inderdaad veel burgers dit niet van huis uit mee krijgen.

Voor de verkiezingen gooi ik deze er nog even in die ik gisteren hoorde op NPO klassiek.

pi_211372161
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hoe dit precies ingevuld moet worden weet ik ook niet, maar de huidige woningmarktproblematiek is groot en urgent en de politiek zal hier op zeer korte termijn duidelijk richting aan moet geven.
pi_211372238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Hoe dit precies ingevuld moet worden weet ik ook niet, maar de huidige woningmarktproblematiek is groot en urgent en de politiek zal hier op zeer korte termijn duidelijk richting aan moet geven.
Gaat lastig worden, volgend jaar word er minder gebouwd dan dit jaar
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:10:24 #32
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211372290
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klaver is op de achtergrond gebleven om Timmermans het leven niet moeilijk te maken, dat was zijn keuze. Zelfde geld voor de PvdA's voormalig leider.

En doe eens niet zo kinderachtig met die fat jokes.
Kom op zeg, grapje maken moet kunnen hoor. :Y)
Er valt om/in de politiek toch al zo weinig te lachen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211372293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gaat lastig worden, volgend jaar word er minder gebouwd dan dit jaar
Heel erg jammer. De kapotte woningmarkt beperkt en remt veel mensen op zoveel verschillende manieren.

De overheid moet naar mijn mening hierin zoveel mogelijk de regie nemen en dit niet over laten aan de vrije markt.
pi_211372323
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Heel erg jammer. De kapotte woningmarkt beperkt en remt veel mensen op zoveel verschillende manieren.

De overheid moet naar mijn mening hierin zoveel mogelijk de regie nemen en dit niet over laten aan de vrije markt.
Helemaal eens maar er spelen ook externe factoren mee zoals de rente stand, capaciteit van bouwers en provincies.
pi_211372352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Kom op zeg, grapje maken moet kunnen hoor. :Y)
Er valt om/in de politiek toch al zo weinig te lachen.
Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet echt grappig om iemands gewicht erbij te halen. Overigens net zo irritant als dat gebeurd bij een van der Plas. Of als Omtzigt belachelijk gemaakt wordt vanwege zijn burn out. Of Wilders vanwege z’n kapsel. Etc.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:20:15 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211372402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet echt grappig om iemands gewicht erbij te halen. Overigens net zo irritant als dat gebeurd bij een van der Plas. Of als Omtzigt belachelijk gemaakt wordt vanwege zijn burn out. Of Wilders vanwege z’n kapsel. Etc.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vooral bij Timmermans die neiging heb, wrs omdat ik echt een afschuw van deze man heb.
De andere voorbeelden die je aanhaalt zou ik me niet zo snel aan bezondigen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211372464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Helemaal eens maar er spelen ook externe factoren mee zoals de rente stand, capaciteit van bouwers en provincies.
Zeker en juist ook vanwege die beperkende externe factoren als overheid de regie nemen en niet aan de vrije markt overlaten.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:30:53 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211372515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vooral bij Timmermans die neiging heb, wrs omdat ik echt een afschuw van deze man heb.
De andere voorbeelden die je aanhaalt zou ik me niet zo snel aan bezondigen.
Ja dat heb ik dus met Caroline.
Een _____ stuk ___gemest _______ dat ze er is.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:34:20 #39
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_211372572
Zo Pieter god _O_
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:34:53 #40
323876 michaelmoore
pi_211372585
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat is onbetaalbaar, de infrastructuur die je daar voor nodig hebt is gruwelijk duur.

Sowieso is er een grote uitdaging om woningen te bouwen die betaald kunnen worden en dat geldt zowel voor sociale sector als de vrije markt.
Die wtwintig buslijn die brengen ze maar
kweste van ander lijn schema

Waar ik vroeger koophuis bouwdfe daar was helemaal geen buslijn, kon je door het zand lopen met de fiets, om bij busstation te komen

Parkeren jie nog wel ff vergeten toen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2023 20:40:12 ]
pi_211372684
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die wtwintig buslijn die brengen ze maar
kweste van ander lijn schema

Waar ik vroeger koophuis bouwdfe daar was helemaal geen buslijn, kon je door het zand lopen met de fiets
Je maakt er een gimmick van maar een Vinex stad met 100.000 woningen die je voor stelt heeft heel veel infrastructuur en voorzieningen nodig. Dat gaat niet om alleen een paar buslijnen.
pi_211372829
loopt dik naast dr schoenen wijfie van de VVD
pi_211373216
Huur verlagen klinkt sympathiek. Alleen kunnen corporaties dan veel minder investeren in nieuwe sociale woningbouw omdat de som niet uit kan. Om maar aan te geven hoe enorm versimpelde retoriek hier weer voorbij komt. Dus het kan, maar dan heb je een enorme zak geld extra nodig om voldoende sociale woningen te kunnen bouwen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:09:27 #44
323876 michaelmoore
pi_211373466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je maakt er een gimmick van maar een Vinex stad met 100.000 woningen die je voor stelt heeft heel veel infrastructuur en voorzieningen nodig. Dat gaat niet om alleen een paar buslijnen.
maar levert ok veel WOZ op

vroeger was dat ook geen probleem een zwik wielanden volbouwen

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Die kosten van riolering en electra zitten in het bouwrijp maken van de landbouwgronden ende kabelexpoitanten

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2023 21:18:20 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:10:41 #45
323876 michaelmoore
pi_211373510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:47 schreef kree het volgende:
loopt dik naast dr schoenen wijfie van de VVD
ja die wil heeel erg graag in het torentje gaan zitten

https://www.telegraaf.nl/(...)een-de-maat-te-nemen

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2023 21:20:22 ]
pi_211373753
Timmermans negeert elke aanval van D66 en probeert Rob dood te knuffelen.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2023 21:19:57 ]
pi_211373755
Nou BBB dat gaat het ook niet worden he?
pi_211373828
Karolien zit heel diep in het agrarisch bedrijfsleven :r
pi_211373853
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Timmermans negeert elke aanval van D66 en probeert Rob dood te knuffelen.
Wat strategisch verstandig is
pi_211374096
Wilders. :') Ben ook wel weer een beetje klaar met dat knuffeltoontje.
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:32:05 #51
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_211374118
Moet lachen om Geert :')
pi_211374143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En de te grote hoeveelheid mensen.
pi_211374946
Lege huls Dilan take 15
pi_211375112
Dilan staat naast Pieter haha, dwars door alle manden wordt er gevallen.
pi_211375150
VVD is zo leugenachtig. Ineens staat er iemand anders en ineens is het hele idee om van die partij.

Ze is verdomd handig erin trouwens om het te brengen zo op een nieuwe manier.

Mensen trap er niet in. Het zijn de zelfde leugenaars.
pi_211375373
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:35 schreef kree het volgende:

[..]
Ik kwam met de stemwijzers toch uit op Omtzicht of op 50+

Bij kieskompas dan zeg maar iets links conservatief maar richting het midden. Dat klopt trouwens wel met hoe ik denk ook over het algemeen. :)
Ik ben voor een verbod op dit soort dingen. Draagt bij aan de debilissering van de politiek door alles in sturende stellingen te duwen. Het mist elementen zoals goed besturen bij onderwerpen die nu nog niet bekend zijn, bv een internationale crisis etc
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_211375559
Was wel vrolijk over Bontenbal tegen Omzigt. Inderdaad over de ergste problemen vind je overal het stempel van Omzigt.
pi_211375743
quote:

[..]
Ik hoop het dan maar.
Hij is in ieder geval goed geslaagd in zijn eigen straatje schoon te vegen. Het is schandalig hoe die man omhoog is gekropen op de ruggen van zijn eigen slachtoffers.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 november 2023 @ 22:42:29 #59
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211375759
Esthergodin
  dinsdag 21 november 2023 @ 22:45:41 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211375798
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:41 schreef HiZ het volgende:

[..]
Hij is in ieder geval goed geslaagd in zijn eigen straatje schoon te vegen. Het is schandalig hoe die man omhoog is gekropen op de ruggen van zijn eigen slachtoffers.
Omtzigt? Ja, inderdaad.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211375858
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omtzigt? Ja, inderdaad.
Zo hadden we het niet bedoeld van Jesse Frederik is een aanrader. Laat dit zien, maar ook de complexiteit en hoe het toch heeft kunnen gebeuren.
pi_211376060
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omtzigt? Ja, inderdaad.
Ja, Omzigt. Ik moet dan denken aan een pyromaan die bij de brandweer is gaan werken.
pi_211376168
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Zo hadden we het niet bedoeld van Jesse Frederik is een aanrader. Laat dit zien, maar ook de complexiteit en hoe het toch heeft kunnen gebeuren.
Weet je, ik heb in 1996 gezegd dat met de wet boeten en maatregelen het fatsoen werd gesloopt uit de sociale zekerheid. Toen Rutte naar 1996 verwees hoorde ik voor het eerst een politicus erkennen dat we beter hadden kunnen weten toen de regels werden geschreven die tot de Toeslagenaffaire heeft geleid. En een van de luidste roepers om die regels was Omzigt.

Ze hadden kunnen weten wat er zou gebeuren. En ieder excuus dat ze het niet hadden kunnen weten is een keiharde leugen.
pi_211376204
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Wat Kamp recentelijk stelde was dat ze het wel zo bedoelden, dacht ik
pi_211376274
Zo simpel heel de tijd dat gezanik dat Omtzigt moe is. Als het goed is zijn ze allemaal moe, anders hebben ze niet hard genoeg gewerkt de afgelopen weken.
pi_211376395
Het beleid van het afgelopen kabinet lijkt als een boemerang terug te komen. Daarom moet het beleid van het kabinet nooit teveel afwijken van wat de meerderheid van de bevolking wil. Je schiet er uiteindelijk niets mee op.
pi_211376399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat Kamp recentelijk stelde was dat ze het wel zo bedoelden, dacht ik
Dat ging met name over de vraag of je fraude hard moest straffen. Niet of mensen bewust in de vernieling moest worden gebracht. Ook al kan je je nu afvragen of je überhaupt een hard beleid kan voeren zonder dat dit gebeurd, het is wel net anders.

Het boek beschrijft niet alleen rol kabinet, maar ook van rechtspraak, media en ambtenarij. Echt een aanrader wat mij betreft. Onder ambtenaren die willen leren van de affaire is het ook echt een must read.
  dinsdag 21 november 2023 @ 23:42:27 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376406
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat ging met name over de vraag of je fraude hard moest straffen. Niet of mensen bewust in de vernieling moest worden gebracht. Ook al kan je je nu afvragen of je überhaupt een hard beleid kan voeren zonder dat dit gebeurd, het is wel net anders.

Het boek beschrijft niet alleen rol kabinet, maar ook van rechtspraak, media en ambtenarij. Echt een aanrader wat mij betreft. Onder ambtenaren die willen leren van de affaire is het ook echt een must read.
Rechtspraak? Bestuursrecht is lijdelijk. Ze konden weinig ander helaas.
pi_211376412
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Rechtspraak? Bestuursrecht is lijdelijk. Ze konden weinig anders helaas.
Soms moet je ook durven, uiteindelijk gingen ze wel om. Er is geen harde juridische reden waarom dat niet eerder kon.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 november 2023 @ 23:47:24 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Soms moet je ook durven, uiteindelijk gingen ze wel om. Er is geen harde juridische reden waarom dat niet eerder kon.
Right...
Die was er dus wél. Het heeft niet voor niets zo lang geduurd.
pi_211376433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:40 schreef Jojoke het volgende:
Het beleid van het afgelopen kabinet lijkt als een boemerang terug te komen. Daarom moet het beleid van het kabinet nooit teveel afwijken van wat de meerderheid van de bevolking wil. Je schiet er uiteindelijk niets mee op.
Waarom staat de VVD dan bovenaan in de peilingen?
Je zou dan denken dat mensen er helemaal klaar mee zouden zijn.
blablablabla
pi_211376439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja, nee, maar VVD staat alleen voor het beleid wat de meerderheid redelijk vindt en de andere partijen voor het beleid wat de meerderheid onredelijk vindt... ofzo. ..

Amorfe partij zonder visie, geleid door marketeers en spindoktors .. bah.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211376456
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Right...
Die was er dus wél. Het heeft niet voor niets zo lang geduurd.
https://www.raadvanstate.(...)sche_reflectie_1.pdf
Paragraaf 2.7.3. Daar wordt door verschillende auteurs heel verschillend over gedacht. En het feit dat de Afdeling het uiteindelijk ook gedaan heeft zonder dat er een wetswijziging is geweest geeft ook wel aan dat het wel degelijk kon. Alleen je moet het durven. Want het is nogal wat om een formele wetsbepaling opzij te zetten, dat doe je niet even op een achternamiddag. Maar de gedachte dat het volstrekt onmogelijk was is onjuist, de afdeling erkent dat zelf ook:
quote:
Belangrijkste conclusie van de reflectie is dat de Afdeling bestuursrechtspraak te lang heeft vastgehouden aan de ‘alles-of-niets’-lijn. Zij had deze lijn eerder kunnen en moeten wijzigen. Door dat na te laten heeft de Afdeling bestuurs- rechtspraak ouders die daardoor in de problemen zijn gekomen, niet de rechtsbescherming geboden waar zij op mochten rekenen. Dat mag niet weer gebeuren. Hiervoor biedt zij dan ook haar excuses aan.
https://www.raadvanstate.(...)vangtoeslagzaken.pdf
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 november 2023 @ 23:56:08 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.raadvanstate.(...)sche_reflectie_1.pdf
Paragraaf 2.7.3. Daar wordt door verschillende auteurs heel verschillend over gedacht. En het feit dat de Afdeling het uiteindelijk ook gedaan heeft zonder dat er een wetswijziging is geweest geeft ook wel aan dat het wel degelijk kon. Alleen je moet het durven. Want het is nogal wat om een formele wetsbepaling opzij te zetten, dat doe je niet even op een achternamiddag. Maar de gedachte dat het volstrekt onmogelijk was is onjuist, de afdeling erkent dat zelf ook:
[..]
https://www.raadvanstate.(...)vangtoeslagzaken.pdf
De Afdeling. Ja. Na flink wat gedreutel en eerdere afwijzingen. Zoals ze zelf ook toegeven.
Een lagere rechter: Nee.
pi_211376466
De VVD heeft de facto een monopolie op economisch rechts beleid (Haga zijn clubje niet meegerekend). Daarom zullen ze altijd minimaal 20-25 zetels scoren.
  dinsdag 21 november 2023 @ 23:58:47 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211376478
quote:

[..]
Hele volksstammen hebben het persoonlijk best prima en vinden dat het eigenlijk allemaal wel oke gaat zo. Verder stemmen veel mensen op het beeld dat een partij uitdraagt en niet zozeer op het beleid of partijprogramma. Voila.
Huilen dan.
pi_211376482
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De Afdeling. Ja. Na flink wat gedreutel en eerdere afwijzingen. Zoals ze zelf ook toegeven.
Een lagere rechter: Nee.
De rechtbank Rotterdam heeft dat een tijd gedaan. We kennen in Nederland geen precedentenstelsel. Alles wat de afdeling kan doen kan de lagere rechter ook (op wat procesrechtelijke dingetjes na, hier volstrekt irrelevant). Je bent als rechter niet gebonden aan uitspraken van hogere rechters. Dat erkennen de rechters zelf ook:
quote:
Hieruit blijkt dat juist de bestuursrechters bij de rechtbanken een belangrijke taak hebben in zaken waarin voor burgers grote belangen op het spel staan en oneven- redig negatieve gevolgen dreigen. In die gevallen zouden zij meer gewicht moeten toekennen aan de rechtsbescherming van het individu dan aan het waarborgen van de rechtseenheid en rechtszekerheid. Daarvoor is nodig dat de bestuursrechter de relevante feiten en de concrete gevolgen van een besluit voor de betrokken burger actief onderzoekt en beoordeelt of deze gevolgen evenredig zijn in het licht van het doel van de wettelijke regel. Als een besluit voor een burger onevenredige gevolgen heeft, moet de bestuursrechters meer maatwerk bieden. Dat wil zeggen dat hij zijn juridische instrumenten inzet om met een grondige en specifiek op die zaak toe- gespitste motivering tot een voor de burger evenredige uitkomst te komen. Als jurisprudentie van de hogerberoepsrechter daar weinig ruimte voor lijkt te geven is dat geen reden om daarvan af te zien. Wij roepen bestuursrechters dan ook op met dit inzicht aan het werk te gaan en om hierover het gesprek te voeren. Laten wij samen helpen voorkomen dat burgers in de toekomst opnieuw te maken krijgen met ongekend onrecht zoals zich dat in de toeslagenaffaire heeft voorgedaan
Onderstreping door mij https://www.rechtspraak.n(...)k%20DEF%20051021.pdf
zie email 27 oktober
  woensdag 22 november 2023 @ 00:01:28 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De rechtbank Rotterdam heeft dat een tijd gedaan. We kennen in Nederland geen precedentenstelsel. Alles wat de afdeling kan doen kan de lagere rechter ook (op wat procesrechtelijke dingetjes na, hier volstrekt irrelevant). Je bent als rechter niet gebonden aan uitspraken van hogere rechters. Dat erkennen de rechters zelf ook:
[..]
Onderstreping door mij https://www.rechtspraak.n(...)k%20DEF%20051021.pdf
Dat is theorie.
Maar zou mooi zijn als het praktijk werd inderdaad.
pi_211376496
quote:

[..]
De VVD heeft een kerndoelgroep en ze zorgen altijd dat deze kerndoelgroep er niet slechter van wordt. Ze raken wel zetels kwijt maar dat is op de flanken.
pi_211376498
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is theorie.
Goed antwoord als je stelling is dat er een hard juridisch beletsel is. Dan mag dat ook wel uit de theorie voortvloeien dacht ik zo. Als de bestuursrechters dit zelf opschrijven dan is er volgens mij in ieder geval theoretisch toch wel enige ruimte ;)
zie email 27 oktober
pi_211376540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De VVD heeft een kerndoelgroep en ze zorgen altijd dat deze kerndoelgroep er niet slechter van wordt. Ze raken wel zetels kwijt maar dat is op de flanken.
Eigenlijk onaantastbaar dus?
blablablabla
pi_211376577
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Eigenlijk onaantastbaar dus?
Zolang ze daar niet aan tornen.
pi_211376613
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zolang ze daar niet aan tornen.
Interessante filosofie wel, je zou bijna denken dat je gelijk hebt. Maakt geen zak uit of ze er verder een potje van maken.
blablablabla
pi_211376618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Interessante filosofie wel, je zou bijna denken dat je gelijk hebt. Maakt geen zak uit of ze er verder een potje van maken.
Dat lijkt mij wel evident, ja.
pi_211376653
Nou, dat was het weer, alweer een verkiezingscampagne voorbij, morgen eindelijk de echte resultaten en dan gaan we een jaartje wachten totdat er een coalitie is gevormd ;)
pi_211376679
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dezelfde regels werden sinds 1996 voor uitkeringen toegepast met extreem onredelijke hardheid
. Dan vraag ik me af wat er nog onbedoeld kan zijn aan het kopiëren van die regels voor de toeslagen.
pi_211376702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:50 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dezelfde regels werden sinds 1996 voor uitkeringen toegepast met extreem onredelijke hardheid
. Dan vraag ik me af wat er nog onbedoeld kan zijn aan het kopiëren van die regels voor de toeslagen.
Het boek laat wel meer invalshoeken zien dan de lijn Kamp.
  woensdag 22 november 2023 @ 01:21:12 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211376712
Lijkt alsof Omtzigt iets van een antidepressivum slikt ofzo. Heel vreemd gedrag bij Beau.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
pi_211376748
twitter

Kijk wie hebben we daar. Ineens weer beter. Wat een timing.
pi_211376762
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 01:21 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt alsof Omtzigt iets van een antidepressivum slikt ofzo. Heel vreemd gedrag bij Beau.
Nee joh zo rolt hij gewoon als hij moe is. De rest zijn acteurs die er constant een showtje van maken ongeacht hun gemoedstoestand.
blablablabla
  woensdag 22 november 2023 @ 02:57:24 #91
323876 michaelmoore
pi_211376788
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 01:55 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Kijk wie hebben we daar. Ineens weer beter. Wat een timing.
Dan gaat ie weer internationale werkzoekenden opsluiten op schepen en gymnastieklokalen

Advies: Plaatsen of terugsturen, maar niet opsluiten tot ze de illegaliteit ingaan

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2023 03:04:30 ]
pi_211376803
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 01:21 schreef phpmystyle het volgende:
Heb het net teruggekeken en vond er niets vreemds aan. Een beetje melig door de vermoeidheid, meer niet
pi_211376806
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 01:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het boek laat wel meer invalshoeken zien dan de lijn Kamp.
In 1996 was de Wet Boeten en Maatregelen Sociale Zekerheid mijn eerste grote klus. De drijfveer voor de wet was dat er een einde moest komen aan de beleidsvrijheid van de uitvoeringsorganisaties. Die werden gezien als te soepel bij het bestrijden van fraude en te losjes met terugvordering. In werkelijkheid hadden we meer te maken met verkeerd begrepen jargon in de SVR jaarverslagen. Onrechtmatig werd in de media vertaald als fraude.

Discretionaire bevoegdheden werden vervangen voor beleidsdwang met de inmiddels bekende gevolgen. Foute informatie (fraude) moest worden bestraft met boetes. Overtredingen moesten bestraft worden met kortingen en elke teveel betaalde cent moest worden teruggevorderd.
Afwijkingen mocht alleen nog voor dringende redenen. En in de toelichting op de wet door de minister werd verteld dat dringende redenen zo zeldzaam waren dat het eigenlijk onmogelijk was zich er een beeld van te maken. Alle betrokkenen wisten dus wat ze deden. Het enige verschil in 2012 was dat anders dan in 1996 het systeem niet alleen onredelijk leek, maar zich al had bewezen als onredelijk. Zo onredelijk dat er vanuit allerlei kanten kritiek op was. Ondanks dat alles ging de overheid door op het onzalige gekozen pad. Het enige verschil was dat anders dan het UWV de belastingdienst geen schroom voelde bij beslag leggen.

Alle betrokkenen wisten wat er allemaal gebeurde. Iedereen die 'verrast' was over het ontstaan van de Toeslagenaffaire in de groep van betrokkenen speelt toneel.

Ik heb echt geen boek nodig om het allemaal beter te begrijpen. Er was niks onbedoeld of toevallig aan. Afgezien dat de slachtoffers media aandacht kregen en veel ook.
pi_211377035
Van het geheel gisteren waren iig Dylan, Jetten en Bontebal nog het meest constructief/redelijkst in mijn ogen.

Ouwehand en Marijnissen zijn van die zuurpruimen.
pi_211377067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 06:51 schreef Kickinalfa het volgende:
Van het geheel gisteren waren iig Dylan, Jetten en Bontebal nog het meest constructief/redelijkst in mijn ogen.

Ouwehand en Marijnissen zijn van die zuurpruimen.
Zie hier het probleem, en waarom de VVD gewoon weer de grootste gaat worden. Als je maar een beetje positief bent en vriendelijk lacht en zegt dat het allemaal best prima gaat en dat de rest ook wel goed komt, dan boeit het niet wat voor beleid je daadwerkelijk voert. Je bent in ieder geval niet zo'n zuurpruim die echt wil werken aan de grote problemen in ons land. Bedankt voor je stem...
  woensdag 22 november 2023 @ 07:30:06 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211377136
V-day.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 november 2023 @ 07:31:36 #97
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211377145
Zo, ik heb mijn democratische plicht gedaan.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 22 november 2023 @ 07:39:15 #98
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211377316
Toch veel spanning voor vanavond. Om wat voor tijdstip is doorgaans de eerste betrouwbare tussenstand?
  woensdag 22 november 2023 @ 08:00:59 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211377347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 07:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Toch veel spanning voor vanavond. Om wat voor tijdstip is doorgaans de eerste betrouwbare tussenstand?
Volgens mij is de eerste exitpoll doorgaans rond 9 uur.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_211377352
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 07:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Net na het sluiten van de stembussen is er meestal een redelijk betrouwbare peiling. Maar voor meer zekerheid ga je richting middernacht.
pi_211377353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:00 schreef Caland het volgende:

[..]
Volgens mij is de eerste exitpoll doorgaans rond 9 uur.
Ah dankje. Hopelijk een mooie uitslag.
pi_211377458
Adv polluitslagen in de afgelopen weken en wat wegen

- Omtzigt gaat “mogelijk” niet in de regering (en is op z’n allerbest in z’n rol in de oppositie als controlerende partij). Niet op hem stemmen is imho de beste stem voor hem.
-De VVD sluit PVV al uit, PvdA geloof ik ook

Dus mogen PvdA en VVD “mogelijk” weer eens samen besluiten. Dat zou imho best ok zijn in de zin van vereniging van links en rechts (van het midden) in tijden van sterke polarisatie.
  Eindredactie Sport / Forummod woensdag 22 november 2023 @ 08:21:26 #104
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_211377459
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 07:05 schreef Sephael het volgende:

[..]
Zie hier het probleem, en waarom de VVD gewoon weer de grootste gaat worden. Als je maar een beetje positief bent en vriendelijk lacht en zegt dat het allemaal best prima gaat en dat de rest ook wel goed komt, dan boeit het niet wat voor beleid je daadwerkelijk voert. Je bent in ieder geval niet zo'n zuurpruim die echt wil werken aan de grote problemen in ons land. Bedankt voor je stem...
Maar dit is toch ook gewoon een beetje naïef? "VVD, D66, CDA willen problemen op een andere manier aanpakken dan wat ik graag zou zien, dus willen ze eigenlijk gewoon niet werken aan de problemen in ons land."

Ja, dat willen ze wel, alleen niet op dezelfde manier als andere partijen. Als je overtuigd CDA-stemmer ofzo bent, kun je toch exact hetzelfde zeggen over pak 'm beet de SP? Terwijl de SP, PVV, D66 etc natuurlijk allemaal aan de problemen willen werken, alleen niet op dezelfde manier.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  woensdag 22 november 2023 @ 08:31:56 #105
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211377533
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 17:54 schreef koos_vriendloos het volgende:

[..]
Nou jongens dit is fucking zorgwekkend. :')
Letterlijk nog niet eens een decennia geleden was de middelbare school een broeinest voor links. Wtf is er gebeurd.
Dit is mbo he?
Die zijn gewoon gevoelig voor populistische simpele taal.
pi_211377554
quote:
Vanavond gewoon weer 35 zetels genot
blablablabla
pi_211377568
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:31 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit is mbo he?
Nog los van het feit dat stoer zijn, gek doen en het niet serieus nemen ook nogal veel voorkomt bij scholierenverkiezingen. De piratenpartij en de feestpartij scoorden ook altijd goed. Ik zou die uitslagen echt met handenvol zout nemen, het is niet zo dat wat ze bij de scholierenverkiezingen invullen ook daadwerkelijk hun stem is als ze 18 zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_211377582
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:20 schreef Beathoven het volgende:
Adv polluitslagen in de afgelopen weken en wat wegen

- Omtzigt gaat “mogelijk” niet in de regering (en is op z’n allerbest in z’n rol in de oppositie als controlerende partij). Niet op hem stemmen is imho de beste stem voor hem.
-De VVD sluit PVV al uit, PvdA geloof ik ook

Dus mogen PvdA en VVD “mogelijk” weer eens samen besluiten. Dat zou imho best ok zijn in de zin van vereniging van links en rechts (van het midden) in tijden van sterke polarisatie.
Sterke polarisatie? Nederland stemt in meerderheid gewoon rechts.
  woensdag 22 november 2023 @ 08:44:14 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211377592
quote:

[..]
Dit is mbo he?
Waar zijn de uitslagen van de andere scholen dan? Op het gymnasium hebben ze ook gestemd.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 22 november 2023 @ 08:46:54 #110
38496 Perrin
pi_211377607
quote:

[..]
Dit is mbo he?
En daar zul je relatief veel mensen uit verschillende culturen tegenkomen waarvan een deel ook niet altijd even academisch ingesteld is.
  woensdag 22 november 2023 @ 08:49:54 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211377625
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
En daar zul je relatief veel verschillende culturen tegenkomen waarvan de meesten ook niet allemaal even academisch ingesteld zijn.
Het is dan ook niet alleen het mbo, de scholierenverkiezingen waren op het voortgezet onderwijs en het mbo.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211377648
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:21 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar dit is toch ook gewoon een beetje naïef? "VVD, D66, CDA willen problemen op een andere manier aanpakken dan wat ik graag zou zien, dus willen ze eigenlijk gewoon niet werken aan de problemen in ons land."

Ja, dat willen ze wel, alleen niet op dezelfde manier als andere partijen. Als je overtuigd CDA-stemmer ofzo bent, kun je toch exact hetzelfde zeggen over pak 'm beet de SP? Terwijl de SP, PVV, D66 etc natuurlijk allemaal aan de problemen willen werken, alleen niet op dezelfde manier.
Je hebt mij dat niet horen zeggen over D66 of CDA. Die willen ongetwijfeld de problemen in ons land oplossen vanuit een andere visie. Ik noemde expliciet de VVD. Die willen vooral zorgen dat de portemonnee van hun kern doelgroep goed gevuld is, en nét genoeg doen en vooral roepen op andere vlakken zodat ze bij de volgende verkiezingen weer kunnen zeggen dat ze er voor de werkenden zijn. Ondertussen zijn wij een van de weinige landen met zo'n grote belastingdruk op arbeid, en zo laag op vermogen. En dat is maar een van de voorbeelden. Van problemen oplossen kun je de VVD niet betichten.
pi_211377685
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:53 schreef Sephael het volgende:

[..]
Je hebt mij dat niet horen zeggen over D66 of CDA. Die willen ongetwijfeld de problemen in ons land oplossen vanuit een andere visie. Ik noemde expliciet de VVD. Die willen vooral zorgen dat de portemonnee van hun kern doelgroep goed gevuld is, en nét genoeg doen en vooral roepen op andere vlakken zodat ze bij de volgende verkiezingen weer kunnen zeggen dat ze er voor de werkenden zijn. Ondertussen zijn wij een van de weinige landen met zo'n grote belastingdruk op arbeid, en zo laag op vermogen. En dat is maar een van de voorbeelden. Van problemen oplossen kun je de VVD niet betichten.
Wat is er mis met weinig belasting op vermogen?
pi_211377747
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:56 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Daar is in essentie niets mis mee, maar we moeten alles nou eenmaal ergens van betalen. Even los van hoeveel en waar we het aan uit geven moeten we keuzes maken over waar de inkomsten vandaan komen. Laat ik het iets nuanceren, ik had moeten zeggen inkomen uit vermogen. Want als ik dan moet kiezen of een euro die verdiend is met hard werken en daadwerkelijk iets bijdragen aan de economie, of een euro die verdiend is met achterover leunen en je geld het werk laten doen, dan zou ik dat tweede zwaarder willen belasten dan het eerste. Ik stimuleer liever iemand om echt iets te gaan doen en bij te dragen aan de samenleving. En daarnaast, laten we niet doen alsof de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen als dit juist precies andersom is.

Daarbij, de verdeling die we nu kennen draagt bij aan een enorme vermogensongelijkheid. Na de VS kennen wij de grootste vermogensongelijkheid ter wereld. En dat brengt natuurlijk weer andere problemen met zich mee.
  woensdag 22 november 2023 @ 09:06:26 #115
38496 Perrin
pi_211377795
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het is dan ook niet alleen het mbo, de scholierenverkiezingen waren op het voortgezet onderwijs en het mbo.
Op HBO en WO zie je begrijpelijk heel andere uitslagen..
  woensdag 22 november 2023 @ 09:09:09 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211377821
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Op HBO en WO zie je begrijpelijk heel andere uitslagen..
Ja maar die zijn 18 en mogen dus sowieso al stemmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 22 november 2023 @ 09:11:43 #117
38496 Perrin
pi_211377850
Stemmig kleurtje zo op verkiezingsdag.

twitter
pi_211377876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja maar die zijn 18 en mogen dus sowieso al stemmen.
Ik heb net even gekeken bij de toekomstige middelbare school van mijn dochter. Daar heb ik net een bijeenkomst met tientallen ouders van leerlingen die waarschijnlijk volgend jaar naar die school gaan gehad. Tijdens de lunch echt met heel veel ouders gesproken, ook over politiek. Echt 80% stemt CU en anders NSC. Bij de scholierenverkiezingen: 56% FvD. Nog los van de zeer magere opkomst (alleen de eerste 2 klassen zijn al 400 leerlingen, totale opkomst was nog geen 200), is dit dus waarschijnlijk ook gewoon pure stoerdoenerij.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  woensdag 22 november 2023 @ 09:16:23 #119
38496 Perrin
pi_211377902
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik heb net even gekeken bij de toekomstige middelbare school van mijn dochter. Daar heb ik net een bijeenkomst met tientallen ouders van leerlingen die waarschijnlijk volgend jaar naar die school gaan gehad. Tijdens de lunch echt met heel veel ouders gesproken, ook over politiek. Echt 80% stemt CU en anders NSC. Bij de scholierenverkiezingen: 56% FvD. Nog los van de zeer magere opkomst (alleen de eerste 2 klassen zijn al 400 leerlingen, totale opkomst was nog geen 200), is dit dus waarschijnlijk ook gewoon pure stoerdoenerij.
Beetje tribalisme misschien ook, stemmen op de blanke stam.
pi_211377905
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:13 schreef Hanca het volgende:

[..]
Gezien je voorliefde voor de CU gok ik dat het een christelijke school is (al dan niet in de biblebelt).
Als ik hier in de dorpen in de buurt kijk is ook vooral de SGP/CU favoriet :P
  woensdag 22 november 2023 @ 09:18:03 #121
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211377916
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:46 schreef Perrin het volgende:

[..]
En daar zul je relatief veel mensen uit verschillende culturen tegenkomen waarvan een deel ook niet altijd even academisch ingesteld is.
Kan ja. Armoede, en slechte opvoeding.
  woensdag 22 november 2023 @ 09:19:09 #122
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211377925
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Gezien je voorliefde voor de CU gok ik dat het een christelijke school is (al dan niet in de biblebelt).

Hier (zuidoost) Limburg is PVV gebied.
pi_211377934
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:16 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Het is het Gomarus college in Groningen, een van oudsher Gereformeerd Vrijgemaakte school. Tegenwoordig zie je christenen van alle richtingen op die school, maar wel alleen maar christenen. Je hebt een intake gesprek waarin echt duidelijk wordt of de richting van de school wel bij je past.

Die leerlingen gaan echt niet massaal Baudet stemmen, in de toekomst.
pi_211377985
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:44 schreef Leandra het volgende:

[..]
Waar zijn de uitslagen van de andere scholen dan? Op het gymnasium hebben ze ook gestemd.
Een n=1'tje:

quote:
Bij de scholierenverkiezing op het Stedelijk Gymnasium in Leiden is de combinatie GroenLinks-PvdA als winnaar uit de bus gekomen. D66, VVD, FvD en de Piraten Partij eindigden ook in de top 5. De Libertaire Partij staat onderaan de lijst, deze wist van geen enkele scholier de gunst te winnen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 22 november 2023 @ 09:35:02 #125
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211378110
Op de middelbare van mijn jongste is de uitslag:

1: GLPvdA (19.68%)
2: D66 (14.81%)
3: VVD (12.98%)
4: Volt (8.92%)
5: PVV (8.32%)
6: FVD (7.30%)

Dus dat geeft nog wat hoop voor de toekomst.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 22 november 2023 @ 09:35:19 #126
38496 Perrin
pi_211378115
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is het Gomarus college in Groningen, een van oudsher Gereformeerd Vrijgemaakte school. Tegenwoordig zie je christenen van alle richtingen op die school, maar wel alleen maar christenen. Je hebt een intake gesprek waarin echt duidelijk wordt of de richting van de school wel bij je past.

Die leerlingen gaan echt niet massaal Baudet stemmen, in de toekomst.
Wel enigszins grappig dat zelfs daar (relatief brave kinderen) dan zo gestemd wordt.
pi_211378222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wel enigszins grappig dat zelfs daar (relatief brave kinderen) dan zo gestemd wordt.
wat is dit voor vreemde insinuatie?
pi_211378258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:35 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja, al is het wel bekend dat juist zulke kinderen recalcitrant doen als het geen echte gevolgen heeft, zoals hier. Even de school voor schut zetten met de uitslag.
pi_211378259
- verkeerde topic -

[ Bericht 86% gewijzigd door Erasmus op 22-11-2023 09:48:11 ]
  woensdag 22 november 2023 @ 09:50:50 #130
38496 Perrin
pi_211378293
quote:
14s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:43 schreef aTypisch het volgende:

[..]
wat is dit voor vreemde insinuatie?
Maak ervan wat u wil.
  woensdag 22 november 2023 @ 09:52:07 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211378310
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:11 schreef Perrin het volgende:
Stemmig kleurtje zo op verkiezingsdag.

[ twitter ]
Links schuwt werkelijk niets; zelfs de zonsopkomst wordt aangegrepen en ingezet voor politieke doeleinden. Schandalig.
Huilen dan.
  woensdag 22 november 2023 @ 09:54:47 #132
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211378330
quote:

[..]
Dit is mbo he?
Opnieuw: wat een dedain.

Wanneer krijgen mensen als jij nu eens door dat dit precies de reden is dat de peilingen zijn wat ze zijn?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 november 2023 @ 09:54:48 #133
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211378331
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:56 schreef aTypisch het volgende:
Dat leidt tot ongelijkheid en een gebrek aan economische mobiliteit, waarbij de vermogens van de rijkste individuen groeien ten koste van de bredere samenleving.
Huilen dan.
pi_211378334
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:

Mijn oude school :')

PVV - 22,1%
Denk - 15,4%
Forum voor Democratie - 12,8%
D66 - 11%
PvdA/GroenLinks - 8,4%
VVD - 8,1%
Partij voor de Dieren - 3,4%
BBB - 3,2%
Volt - 2,3%
Piratenpartij/De Groenen - 2,3%
Nieuw Sociaal Contract - 2%
Nederland met een Plan - 1,7%
SP - 1,5%
Bij1 - 1,5%
CDA - 0,6%
JA21 - 0,6%
50Plus - 0,6%
SGP - 0,6%
BVNL/Groep Van Haga - 0,6%
ChristenUnie - 0,3%
LEF - Voor de Nieuwe Generatie - 0,3%
Samen voor Nederland - 0,3%
PartijvdSport - 0,3%
Splinter en de LB (Libertaire Partij) kregen geen stemmen.
pi_211378350
Denken jullie dat er een verschil zou zijn in de uitslag van verkiezingen als vandaag een nationale vrije dag zou zijn?
Zou werkend Nederland dan meer gaan stemmen?
Zou de opkomst in het algemeen veel hoger zijn?
Zou het invloed hebben op Link of Rechts?
  woensdag 22 november 2023 @ 09:56:50 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211378353
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:56 schreef Zoddie het volgende:
Denken jullie dat er een verschil zou zijn in de uitslag van verkiezingen als vandaag een nationale vrije dag zou zijn?
Nah, als mensen er een vrije dag voor krijgen kunnen ze alsnog niet gaan omdat ze dan in de Efteling zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211378364
quote:
Nee, denk niet dat het veel scheelt, gezien de hoge opkomst die we toch al hebben. Wat niet stemt is niet politiek geïnteresseerd. Geef je echt een nationale vrije dag, heb je misschien wel minder stemmers: mensen gaan er een dagje uit van maken en zijn dus niet in hun woonplaats.
  woensdag 22 november 2023 @ 09:58:51 #138
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211378369
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat leidt tot ongelijkheid en een gebrek aan economische mobiliteit, waarbij de vermogens van de rijkste individuen groeien ten koste van de bredere samenleving.
En waar ligt de ondergrens precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 november 2023 @ 09:59:12 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_211378371
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:54 schreef alpeko het volgende:

[..]
Mijn oude school :')

PVV - 22,1%
Denk - 15,4%
Forum voor Democratie - 12,8%
D66 - 11%
PvdA/GroenLinks - 8,4%
VVD - 8,1%
Partij voor de Dieren - 3,4%
BBB - 3,2%
Volt - 2,3%
Piratenpartij/De Groenen - 2,3%
Nieuw Sociaal Contract - 2%
Nederland met een Plan - 1,7%
SP - 1,5%
Bij1 - 1,5%
CDA - 0,6%
JA21 - 0,6%
50Plus - 0,6%
SGP - 0,6%
BVNL/Groep Van Haga - 0,6%
ChristenUnie - 0,3%
LEF - Voor de Nieuwe Generatie - 0,3%
Samen voor Nederland - 0,3%
PartijvdSport - 0,3%
Splinter en de LB (Libertaire Partij) kregen geen stemmen.
Damn.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_211378373
quote:
Je kunt van 7:30 tot 21:00 stemmen dus dat vind ik eigenlijk geen argument. De opkomst zou allicht iets hoger zijn want er zullen altijd wel mensen bij zitten die er echt geen tijd voor hebben maar qua uitslag verwacht ik niet heel veel verschil.
pi_211378384
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Damn.
Randstad *O* In mijn tijd was het een HAVO, VWO, Gymnasium. Maar volgens is dat nu anders.
pi_211378412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Damn.
Toen ik 18 was stemden voornamelijk de VWO alto’s. Die tijd is voorbij.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_211378417
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:59 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je kunt van 7:30 tot 21:00 stemmen dus dat vind ik eigenlijk geen argument. De opkomst zou allicht iets hoger zijn want er zullen altijd wel mensen bij zitten die er echt geen tijd voor hebben maar qua uitslag verwacht ik niet heel veel verschil.
Geen tijd = biljet aan een ander.
pi_211378422
Mijn oude school is blijkbaar afgehaakt nadat de laatste keer er geen 100 leerlingen meer kwamen opdagen.
  woensdag 22 november 2023 @ 10:03:59 #145
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211378423
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
En waar ligt de ondergrens precies?
Jij weet heel goed dat daarop geen eenduidig antwoord te geven is, omdat die ondergrens niet uit één of andere natuurwet volgt en logischerwijs afhankelijk is van de rest van het belastingstelsel.

Waar wil je heen met deze vraag?
Huilen dan.
pi_211378491
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:03 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Toen ik 18 was stemden voornamelijk de VWO alto’s. Die tijd is voorbij.
Ben jij geen 18 meer? :o
Ik stemde ook toen al gewoon salon links. In mijn kak outfit ;)
  woensdag 22 november 2023 @ 10:11:03 #147
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211378498
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het leuke is, is dat ik werkelijk geen enkele van de geponeerde stellingen ooit heb geopperd.

Ik weet niet wat precies je doelstelling is met deze laatste posts, maar het bevestigt enkel de bubbel waar ik over spreek.

Maar het staat je vrij om met quotes te komen.
Jazeker wel. De rode draad bij jouw posts is dat alle linkse politici zich 100% van hun tijd bezig moeten houden met dingen die jij belangrijk vind. En als er ook maar een uit de pas loopt is heel links meteen alleen maar met *woke* bezig.

Dat is gewoon bekende populistiche propaganda.
pi_211378527
quote:
In het buitenland zijn verkiezingen meestal op zondag. Wij zijn een redelijke uitzondering met onze woensdag. Geen idee of dat wat uitmaakt voor de opkomst verder.
pi_211378566
quote:
je kan van 7.30 tot 21 uur. Dat is dan denk ik meer een kwestie van niet willen dan niet kunnen.

Het kan wel een klein beetje meer opkomst betekenen hoor, maar betwijfel of dat een verschil zou maken
pi_211378577
Ik heb denk ik nog nooit zo getwijfeld als nu.
  woensdag 22 november 2023 @ 10:25:09 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211378641
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:03 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Jij weet heel goed dat daarop geen eenduidig antwoord te geven is, omdat die ondergrens niet uit één of andere natuurwet volgt en logischerwijs afhankelijk is van de rest van het belastingstelsel.

Waar wil je heen met deze vraag?
Voorbeeld: in jouw ideale wereld, bij welk bedrag aan spaargeld moet men extra vermogensbelasting gaan betalen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 november 2023 @ 10:25:49 #152
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211378648
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jazeker wel. De rode draad bij jouw posts is dat alle linkse politici zich 100% van hun tijd bezig moeten houden met dingen die jij belangrijk vind. En als er ook maar een uit de pas loopt is heel links meteen alleen maar met *woke* bezig.

Dat is gewoon bekende populistiche propaganda.
Maar dan is het heel simpel quotes te geven van de in mijn mond gelegde stellingen, Hex.

Ik wacht nog.

wat populisme betreft kun je je lol op in dit topic: stemt men als jonkie op een bepaalde partij, is men 'slecht opgevoed', 'recalcitrant' en uiteraard heeft ook niveau Mbo ermee van doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211378656
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:18 schreef Bananenpap het volgende:
Dat kan ik me prima voorstellen, waar twijfel je tussen?
  woensdag 22 november 2023 @ 10:26:44 #154
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211378657
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voorbeeld: in jouw ideale wereld, bij welk bedrag aan spaargeld moet men extra vermogensbelasting gaan betalen?
Een bedrag is compleet betekenisloos buiten de context van de rest van mijn ideale wereld. Wat een onzinnige vraag :O .
Huilen dan.
pi_211378664
quote:
Zelfde hier. Zoals altijd zijn er bij alle partijen meerdere thema's waar ik het grondig mee oneens ben. Een strategische stem zou ik nu ook niet achter kunnen staan. Omtzigt is me sowieso te conservatief maar ook echt een groot vraagteken qua alles. Timmermans trek ik niet als is dat wel de beste premiers kandidaat. D66 heeft het volledig verprutst met Kaag. Jetten kan ik beter hebben maar bij D66 ligt de focus voor mij echt totaal verkeerd.

Als ik een tegenstem zou kunnen uitbrengen dan is dat de VVD. Die moet voor mij gewoon voor straf in de oppositie. Ik heb toch maar weer voor een partij in de marge gestemd die toch niet gaat meeregeren maar wel een stempeltje kan drukken.
  woensdag 22 november 2023 @ 10:30:31 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211378699
quote:
idem.

Geen idee nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211378706
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:26 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan ik me prima voorstellen, waar twijfel je tussen?
Ik ben doorgaans echt een middenstemmer, maar ik neig nu wel om op PvdA te stemmen nu VVD en PVV de grootste worden.
pi_211378711
quote:
Al heel wat koffie geschonken in kleinste stemlokaal van Nederland

Woensdag voor 9.00 uur is er al heel wat koffie geschonken in de huiskamer van Wim Westhoff in het Overijsselse Marle. Hij is de gastheer van het kleinste stembureau van Nederland. "We hebben al zeven of acht stemmers gehad, en dat voor 9.00 uur. Dat is best veel, aangezien we er vandaag ongeveer zeventig verwachten."
Ik vind dit zo leuk, hè. O+
  woensdag 22 november 2023 @ 10:32:19 #159
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211378721
Hoe dan ook: ik vrees voor de uitslag.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211378731
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:31 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Ik ben doorgaans echt een middenstemmer, maar ik neig nu wel om op PvdA te stemmen nu VVD en PVV de grootste worden.
Als je als middenstemmer een middencoalitie prefereert, lijkt me dat heel logisch. PvdA/GL moet wel naar rechts kijken en dan krijg je automatisch een middenkabinet. Als je bijvoorbeeld NSC (wat meer midden) stemt, heb je nog altijd een kans dat er een heel rechts kabinet uit rolt.
pi_211378748
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
In welk opzicht?

Ik vraag me vooral af of we niet alsnog nog een keer naar de stembus moeten. Een meerderheid met 4 partijen is al een puzzel.
  woensdag 22 november 2023 @ 10:35:35 #162
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211378752
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:35 schreef alpeko het volgende:

[..]
In welk opzicht?

Ik vraag me vooral af of we niet alsnog nog een keer naar de stembus moeten. Een meerderheid met 4 partijen is al een puzzel.
Een kneiterrechtse meerderheid
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211378778
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als je als middenstemmer een middencoalitie prefereert, lijkt me dat heel logisch. PvdA/GL moet wel naar rechts kijken en dan krijg je automatisch een middenkabinet. Als je bijvoorbeeld NSC (wat meer midden) stemt, heb je nog altijd een kans dat er een heel rechts kabinet uit rolt.
Klopt, ik sta alleen echt niet achter de PvdA plannen wat betreft migratie, erfbelasting en hoe zij naar ondernemers kijken. Dat maakt het nog echt wel even lastig. Maar het is wel waar wat je zegt, uiteindelijk gaat het om het kabinet dat eruit rolt en ik ben van mening dat balans altijd goed is.
pi_211378779
quote:
Ik ook, ik hoop verschrikkelijk dat PVV niet de grootste wordt. Niet alleen qua uitstraling naar het buitenland, maar ook omdat het de coalitievorming enorm zal vertragen en VVD zich nog meer geroepen zal voelen allerlei PVV standpunten over te nemen.
  woensdag 22 november 2023 @ 10:38:59 #165
323876 michaelmoore
pi_211378788
quote:
PVV moet toch ook zich an de grondwet houden, ikdenkdat er wat meer duidelijke maatregelen komen
daarnaast is de eerste kamer er nog
pi_211378799
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:35 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Een kneiterrechtse meerderheid
Zelfs als dan zie ik daar vooralsnog niet een kneiterrechts kabinet van komen. Daarbij is PVV op veel sociale punten het juist totaal oneens met VVD
pi_211378817
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ook, ik hoop verschrikkelijk dat PVV niet de grootste wordt. Niet alleen qua uitstraling naar het buitenland, maar ook omdat het de coalitievorming enorm zal vertragen en VVD zich nog meer geroepen zal voelen allerlei PVV standpunten over te nemen.
Ik weet niet wat ik erger vind. VVD weer de grootste of PVV _O- Het is allebei onvoorstelbaar maar 1 van de 2 gaat gebeuren. Als FvD als gevolg daarvan 0 zetels overhoudt, dan is het in ieder geval nog ergens goed voor :)
pi_211378837
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:41 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik weet niet wat ik erger vind. VVD weer de grootste of PVV _O- Het is allebei onvoorstelbaar maar 1 van de 2 gaat gebeuren.
Er is gelukkig nog een derde optie, PvdA/GL kan ook de grootste worden. En ik heb echt 100% liever de VVD dan de PVV.
pi_211378843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:41 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik weet niet wat ik erger vind. VVD weer de grootste of PVV _O- Het is allebei onvoorstelbaar maar 1 van de 2 gaat gebeuren.
Tenzij links wakker is geschut door de peilingen en nu massaal PvdD, D66 en Volt laten vallen om een tegenwicht te bieden.
pi_211378849
Zou het veel uitmaken of de VVD er straks 32 heeft en PVDA/GL 28 of andersom?
Het enige lijkt me het voortouw om de formatie te starten?
pi_211378851
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is gelukkig nog een derde optie, PvdA/GL kan ook de grootste worden. En ik heb echt 100% liever de VVD dan de PVV.
Dat is waar. Die kans is er ook en op zich kunnen die van meer kanten profiteren van de zwevende kiezer maar toch ben ik bang dat die het niet gaan halen. Daarvoor is Timmermans te uitgesproken.
pi_211378860
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:31 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
idem. Hoewel ik vaak vvd stem zie ik een kneiterrechtse regering niet zitten en kan Dilan mij niet overtuigen
pi_211378862
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:45 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Tenzij links wakker is geschut door de peilingen en nu massaal PvdD, D66 en Volt laten vallen om een tegenwicht te bieden.
Ik denk inderdaad dat vooral D66 nog wel eens leeggegeten kan worden. Hun ondergrens lijkt me iets van 4 zetels, zou best kunnen dat de rest alsnog naar Timmermans gaat. Niet voor niets dat Timmermans gister de overeenkomsten tussen D66 en PvdA/GL aan het benadrukken was.
pi_211378876
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou het veel uitmaken of de VVD er straks 32 heeft en PVDA/GL 28 of andersom?
Het enige lijkt me het voortouw om de formatie te starten?
En dat voortouw is dus wel echt belangrijk. VVD kan nog rechtsaf slaan, als PvdA/GL mag beginnen is die kans echt veel kleiner.
pi_211378877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:45 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Ik al ben schuldig omdat ik dat niet heb gedaan.
pi_211378884
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik denk inderdaad dat vooral D66 nog wel eens leeggegeten kan worden. Hun ondergrens lijkt me iets van 4 zetels, zou best kunnen dat de rest alsnog naar Timmermans gaat. Niet voor niets dat Timmermans gister de overeenkomsten tussen D66 en PvdA/GL aan het benadrukken was.
Dan stap je over als D66 kiezer en krijg je een kabinet zonder D66. Lekker dan dat ontactische stemmen.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211378896
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan stap je over als D66 kiezer en krijg je een kabinet zonder D66. Lekker dan dat ontactische stemmen.
Maar als je niet overstapt heb je misschien een kabinet zonder D66 en zonder PvdA/GL, maar met de PVV.
pi_211378900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als je niet overstapt heb je misschien een kabinet zonder D66 en zonder PvdA/GL, maar met de PVV.
Die mogelijkheid was er anders ook. Als VVD + NSC een samenwerking met de PVV zien zitten zullen ze die kaart wel spelen, daarvoor maakt de grootte van PvdA/GL toch niet echt uit en als er een vierde partij nodig is, kan het handig zijn een groter D66 te hebben ipv een leeggebloed.

[ Bericht 9% gewijzigd door SnertMetChoco op 22-11-2023 10:57:38 ]
pi_211378920
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
En toch zal het veel gebeuren, de toon in de media was er al de laatste dagen, echt pushen voor de combo PVDA/GL om een tegengeluid te bieden, ze helpen PVDA/GL in het zadel zoals ze D66 in het zadel hebben geholpen. Denk dat veel linkse partijen leeg zullen bloeden en die kiezers zullen stemmen op PVDA/GL om de PVV en VVD dwars te zitten. Het is al jaren een fenomeen in die kampen, niet stemmen voor je standpunten maar vooral tegenstemmen, zag je bij de laatste verkiezingen in Amerika ook.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
pi_211378987
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:52 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Die mogelijkheid was er anders ook. Als VVD + NSC een samenwerking met de PVV zien zitten zullen ze die kaart wel spelen, daarvoor maakt de grootte van PvdA/GL toch niet echt uit en als er een vierde partij nodig is, kan het handig zijn een groter D66 te hebben ipv een leeggebloed.
Ik zie VVD en NSC niet samenwerken met de PVV eigenlijk.
pi_211378989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:53 schreef Tekaschi het volgende:

[..]
En toch zal het veel gebeuren, de toon in de media was er al de laatste dagen, echt pushen voor de combo PVDA/GL om een tegengeluid te bieden, ze helpen PVDA/GL in het zadel zoals ze D66 in het zadel hebben geholpen. Denk dat veel linkse partijen leeg zullen bloeden en die kiezers zullen stemmen op PVDA/GL om de PVV en VVD dwars te zitten. Het is al jaren een fenomeen in die kampen, niet stemmen voor je standpunten maar vooral tegenstemmen, zag je bij de laatste verkiezingen in Amerika ook.
Ja, helaas ... stom wat mij betreft, maar je doet er niet zoveel aan. Ik ga in ieder geval tactisch stemmen op de partij van mijn voorkeur.
pi_211378999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Ik met name NSC niet. VVD wil kennelijk wel. Dus hiervoor, als je als D66 stemmer D66 in het kabinet wil, stem dan D66. Moeilijker is t niet.
pi_211379002
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef Bananenpap het volgende:

[..]
Ik zie ze wel een minderheidskabinet beginnen, waarbij bij veel plannen op PVV en BBB (in de Eerste Kamer) geleund zal worden.
pi_211379012
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:00 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Ja, helaas ... stom wat mij betreft, maar je doet er niet zoveel aan. Ik ga in ieder geval tactisch stemmen op de partij van mijn voorkeur.
Heb er zelf ook nog nooit aan meegedaan, ik stem ook op de partij van mijn voorkeur en wat het beste aansluit bij mij mening. Ik stem niet om mensen uit het torentje te houden. Bewust andere mensen die hun problemen in kaart willen brengen dwars zitten is gewoon kinderachtig.
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 22 november 2023 @ 11:02:11 #185
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211379017
quote:

[..]
Maar dan is het heel simpel quotes te geven van de in mijn mond gelegde stellingen, Hex.

Ik wacht nog.

wat populisme betreft kun je je lol op in dit topic: stemt men als jonkie op een bepaalde partij, is men 'slecht opgevoed', 'recalcitrant' en uiteraard heeft ook niveau Mbo ermee van doen.
Als die op een partij stemt die leugens verkondigt dan kan het in ieder geval geen na grondige analyse afgewogen keuze zijn nee.
pi_211379019
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik zie ze wel een minderheidskabinet beginnen, waarbij bij veel plannen op PVV en BBB (in de Eerste Kamer) geleund zal worden.
Een zakenkabinet waar ze maar steun moeten zoeken in de kamer heeft mijn voorkeur, dat is democratie. En niet een gesloten club die vooral aan het pluche denkt en braaf met elkaar meestemt.
pi_211379020
quote:

[..]
Ik met name NSC niet. VVD wil kennelijk wel. Dus hiervoor, als je als D66 stemmer D66 in het kabinet wil, stem dan D66. (Ik stem deze verkiezing zelf geen D66 overigens)
Maar als je als D66 stemmer de grootste kans wil hebben op een groene progressieve partij in het kabinet, stem je PvdA/GL. D66 lijkt me trouwens wel de meest waarschijnlijke kandidaat als ze 4 partijen nodig hebben, maar die kans is de laatste dagen veel kleiner geworden.
pi_211379042
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar als je als D66 stemmer de grootste kans wil hebben op een groene progressieve partij in het kabinet, stem je PvdA/GL. D66 lijkt me trouwens wel de meest waarschijnlijke kandidaat als ze 4 partijen nodig hebben, maar die kans is de laatste dagen veel kleiner geworden.
Dan denk je dat je als D66 kiezer ook praktisch net zo goed op NSC of VVD kunt stemmen (even los van invloed binnen de coalitievorming of zaken buiten het regeerakkoord), want dan zoeken ze het over GL/PvdA als ze aan 3 genoeg hebben. Ik denk dat het meer een kwestie is van of NSC wel wil samenwerken met de PVV of niet.
pi_211379045
quote:

[..]
Ik met name NSC niet. VVD wil kennelijk wel. Dus hiervoor, als je als D66 stemmer D66 in het kabinet wil, stem dan D66. Moeilijker is t niet.
Maar niet met Wilders als premier. Wat een rare, hypocriete eis is. Wilders = PVV. Ik denk meer dat Dilan het gebruikt om VVD stemmers die van PVV afkwamen niet te verliezen.
  woensdag 22 november 2023 @ 11:05:17 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211379052
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als die op een partij stemt die leugens verkondigt dan kan het in ieder geval geen na grondige analyse afgewogen keuze zijn nee.
Dat geldt voor elke stem.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 22 november 2023 @ 11:05:35 #191
323876 michaelmoore
pi_211379056
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:02 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik vraag me af of de PVV zo slecht is voor de gewone mens, misschien is het wel tijd voor een PVV,. VVD, NSC, BBB kabinet.

Moet die mevriouw ysulGuz over haar schaduw heen springen en de torentjes droom opzij zetten

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2023 11:27:10 ]
pi_211379060
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:04 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Dan denk je dat je als D66 kiezer ook praktisch net zo goed op NSC of VVD kunt stemmen (even los van invloed binnen de coalitievorming), want dan zoeken ze het over GL/PvdA als ze aan 3 genoeg hebben. Ik denk dat het meer een kwestie is van of NSC wel wil samenwerken met de PVV of niet.
Als de PVV de grootste wordt? Daar zou ik niet zo zeker van zijn, eerlijk gezegd. Dan voelt de VVD zich gedwongen om enorm vast te houden aan PVV standpunten.
pi_211379086
quote:

[..]

Ik wacht nog.

Tja, er wordt zelfs gesteld dat het te maken heeft met willen verdedigen van 'de blanke stam' (wat dat ook mag betekenen).
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_211379091
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:06 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als de PVV de grootste wordt? Daar zou ik niet zo zeker van zijn, eerlijk gezegd. Dan voelt de VVD zich gedwongen om enorm vast te houden aan PVV standpunten.
Met deze redenatie kun je het beste op de VVD stemmen als D66 stemmer. Grotere kans op het weerhouden van de PVV als grootste.
pi_211379104
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:09 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Met deze redenatie kun je het beste op de VVD stemmen als D66 stemmer. Grotere kans op het weerhouden van de PVV als grootste.
Dan vergroot je volgens mij de kans op een VVD-NSC minderheidskabinet.
pi_211379161
Ik heb geen stempas ontvangen, is het op dit moment nog mogelijk om iets te fixen daarvoor?
* Verwijderd *
pi_211379173
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik heb geen stempas ontvangen, is het op dit moment nog mogelijk om iets te fixen daarvoor?
Nee: https://www.rijksoverheid(...)jt-of-niet-ontvangen
pi_211379181
* Verwijderd *
pi_211379183
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Denk je niet dat de VVD graag met D66 samen wil?
  woensdag 22 november 2023 @ 11:19:13 #200
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_211379189
quote:
Google: Rijksoverheid - Wat kan ik doen als ik mijn stempas kwijt ben of niet ontvangen heb?
pi_211379202
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:

[..]
Denk je niet dat de VVD graag met D66 samen wil?
Niet per sé, zeker de wat conservatievere Yeşilgöz niet. Voor Rutte was het een ideale partner.
pi_211379209
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Niet per sé, zeker de wat conservatievere Yeşilgöz niet. Voor Rutte was het een ideale partner.
In 2006 kwam hij persoonlijk ook uit bij D66, zegt wel wat ja ;)
pi_211379265
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kan, maar dat lijkt me sterk. Dat zou dan zonder gedoogpartner(s) zijn... immers geen PVV volgens deze redenering. In mijn hoofd is die kans nagenoeg 0, dus ik blijf erbij: iedereen zou gewoon lekker de partij van hun voorkeur moeten stemmen en dan maar zien waar het op uit komt.
pi_211379293
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 08:43 schreef Halcon het volgende:

[..]
Sterke polarisatie? Nederland stemt in meerderheid gewoon rechts.
Polarisatie in de samenleving

Maar ik ben wel een voorstander van paars en er is zo een kansje op een paars kabinet
  woensdag 22 november 2023 @ 11:28:39 #205
323876 michaelmoore
pi_211379305
quote:
ophalen op hety laatst bekende adres bijde gem admin
pi_211379327
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:27 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Polarisatie in de samenleving

Maar ik ben wel een voorstander van paars en er is zo een kansje op een paars kabinet
Paars was extreem progressief, de kans op zo'n progressief kabinet is nagenoeg 0. Al is het maar omdat de VVD conservatiever is geworden.
pi_211379337
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ophalen op hety laatst bekende adres bijde gem admin
Ophalen kon tot gister 12 uur, op de dag zelf logischerwijs niet meer (anders kun je gaan stemmen en daarna een nieuwe stempas gaan halen).
pi_211379361
quote:

Inderdaad.

Bij mij op de Mavo vroeger scoorde het CD met Janmaat goed. Maar ik had meer het idee dat de jongeren dat deden omdat er vervolgens (bij wijze van) over de grond van het lachen werd gerold omdat ze de boel hadden lopen trollen. Zoals Dubbelfriss Marlboro-pindakaas ook een uitkomst kan zijn wanneer je jongeren de vrijbrief geeft.
  woensdag 22 november 2023 @ 11:43:19 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211379430
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Paars was extreem progressief, de kans op zo'n progressief kabinet is nagenoeg 0. Al is het maar omdat de VVD conservatiever is geworden.
Paars II was dat vooral. Paars I was meer vooral economisch georienteerd.
  woensdag 22 november 2023 @ 11:51:12 #210
323876 michaelmoore
pi_211379505
quote:

Bij mijin t bejaardenhuis is

32% PVV
16% VVD
19% NSC
18% BBB
8% PVDD
1% GL
dus er is nog hoop voor de toekomst gezien de vergrijzing

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2023 11:58:16 ]
pi_211379567
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:51 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Bij mijin t bejaardenhuis is

32% PVV
16% VVD
19% NSC
18% BBB
8% PVDD

dus er is nog hoop voor de toekomst gezien de vergrijzing
Vreemde keuzes voor een bejaardenhuis.
Die houden niet zo van nieuwe partijen en zoals mijn oma altijd zei, als je arbeider bent stem je PvdA, en niets anders!
pi_211379580
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:57 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Vreemde keuzes voor een bejaardenhuis.
Die houden niet zo van nieuwe partijen en zoals mijn oma altijd zei, als je arbeider bent stem je PvdA, en niets anders!
Kan ook geen echte verkiezing zijn, aangezien die uitslagen nog helemaal niet bekend mogen worden. En de user woont niet in een bejaardentehuis.
pi_211379604
Veel spanning voor vanavond 21 uur, jullie geen last van?
  woensdag 22 november 2023 @ 12:02:56 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211379608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 11:59 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kan ook geen echte verkiezing zijn, aangezien die uitslagen nog helemaal niet bekend mogen worden. En de user woont niet in een bejaardentehuis.
Dát
  woensdag 22 november 2023 @ 12:03:28 #215
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211379616
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Nope.
pi_211379632
quote:
Waarom?
  Forum Admin woensdag 22 november 2023 @ 12:05:12 #217
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_211379634
quote:
Gespannen niet, mijn vertrouwen in politiek Den Haag is erg laag en mijn verwachtingen dus ook.

Wel heel erg benieuwd naar de zetelverdeling
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211379709
quote:
Geen enkele spanning hier. Waarvoor zou je gespannen zijn?
pi_211379727
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:12 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Geen enkele spanning hier. Waarvoor zou je gespannen zijn?
Bang voor Frans als premier. :)
pi_211379768
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Wie angst heeft voor de toekomst, heeft die toekomst al half bedorven.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:19:05 #221
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_211379791
quote:
Jup hier ook
pi_211379824
quote:

[..]
Hoe dat zo? Als de coalitie van VVD/NSC/PvdA/GL er komt, hoezo maakt het dan zoveel uit of het nou Yesilgoz of Timmermans premier zou worden dat je daar nu al gespannen voor zou zijn?
pi_211379829
quote:

[..]
komt ie je dan persoonlijk een corrigerende tik geven anders :?
pi_211379834
Geen spanning.
Ik verwacht eik wel weer een teleurstelling.
In de zin van er zal weinig veranderen.
pi_211379838
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Hoe dat zo? Als de coalitie van VVD/NSC/PvdA/GL er komt, hoezo maakt het dan zoveel uit of het nou Yesilgoz of Timmermans premier zou worden dat je daar nu al gespannen voor zou zijn?
TImmermans is de ondergang van Nederland, jeweetoch. ;)
pi_211379843
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Bofjijff het volgende:

[..]
komt ie je dan persoonlijk een corrigerende tik geven anders :?
In 7(!) talen.
pi_211379854
Net wezen stemmen maar godallemachtig wat een drama is het stembiljet nu, dat is toch niet meer te doen?

Laten we in godsnaam digitaal gaan stemmen.
pi_211379877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
Net wezen stemmen maar godallemachtig wat een drama is het stembiljet nu, dat is toch niet meer te doen?

Ik heb om 7:35 het vakje ingekleurd maar ben nog bezig met vouwen.
pi_211379894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:24 schreef alpeko het volgende:

[..]
Je hebt vast geen veters.
pi_211379900
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:24 schreef alpeko het volgende:

[..]
Hehehe, mijn vrouw had er meer moeite mee dan ik maar die maakte de fout om hem helemaal open te vouwen.

Beginners fouten, he? Was de eerste keer dat ze mocht stemmen voor de 2e Kamer :D
pi_211379912
Scheelt idd wel of je het helemaal moet openvouwen of je vrij vooraan kan kleuren
pi_211379917
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:25 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Je hebt vast geen veters.
Dat moet je aan @Pisces29 vragen. Die kent mijn schoenencollectie.
pi_211379938
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:27 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat moet je aan @:Pisces29 vragen. Die kent mijn schoenencollectie.
Maar het zijn idd echt lellen van dingen.
Hoorde ze (dames achter de tafels) bij ons ook zeggen dat er al een aantal ongeldig waren.
Hoe ze dat nu al weten :?
pi_211379949
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:27 schreef Ebinas het volgende:
Scheelt idd wel of je het helemaal moet openvouwen of je vrij vooraan kan kleuren
Lijst 2 is wel makkelijker ja
pi_211379960
quote:
10s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:29 schreef Ebinas het volgende:

[..]
Maar het zijn idd echt lellen van dingen.
Hoorde ze (dames achter de tafels) bij ons ook zeggen dat er al een aantal ongeldig waren.
Hoe ze dat nu al weten :?
Wellicht zijn er mensen die hem in stukjes in de bus hebben gedaan _O- Of zonder iets in te vullen.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:34:57 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211380011
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:31 schreef alpeko het volgende:

[..]
Wellicht zijn er mensen die hem in stukjes in de bus hebben gedaan _O- Of zonder iets in te vullen.
Blanco stemmen mag gewoon he? ;)
pi_211380027
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:31 schreef alpeko het volgende:

[..]
Waarom zie ik nu altijd alles voor me?, _O-
pi_211380057
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Blanco stemmen mag gewoon he? ;)
Door midden scheuren mag ook. Geen idee of er aparte stapels zijn voor ongeldig en blanco. 'Vroeger' :') was dat zelfs een aparte knop. Resultaat is wel hetzelfde: voor de statistieken.
pi_211380061
OK, gestemd op Yesilgoz. Was ook formuliertechnisch eenvoudig.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:39:46 #240
323876 michaelmoore
pi_211380075
https://www.telegraaf.nl/(...)m-stemmen-mensen-pvv

De Grachtengordel GL stemmers die is in paniek
  woensdag 22 november 2023 @ 12:40:27 #241
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211380083
Gestemd op Mpanzu Bamenga van D66. Wilde tot gisteren op Hans Vijlbrief stemmen. Maar Mpanzu is een oud fractiegenoot en benaderde me gisteren toch op hem te stemmen. Die moeite belonen we maar want Hans gaat het wel redden denk ik.
pi_211380113
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:23 schreef Tijger_m het volgende:

Nee, gewoon een stembiljet met links een lijst van 1 t/m 35 (of hoeveel partijen er nu ook mee doen) met de partijnaam en daarna een lijst van 1 t/m 75 om een voorkeursstem te kunnen uitbrengen. Kan praktisch op 1 A4tje.

Of onder elkaar:

pi_211380132
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, gewoon een stembiljet met links een lijst van 1 t/m 35 (of hoeveel partijen er nu ook mee doen) met de partijnaam en daarna een lijst van 1 t/m 75 om een voorkeursstem te kunnen uitbrengen. Kan praktisch op 1 A4tje.
Digitaal is beter en boom vriendelijker :P
pi_211380145
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En fraudegevoeliger, dus liever niet.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:45:16 #245
38496 Perrin
pi_211380150
quote:

[..]
Wel meer geklaag van de usual suspects over stemfraude.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:46:04 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211380163
quote:

[..]
Waarom zou dat beter zijn?
pi_211380164
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:45 schreef Hanca het volgende:

[..]
Welnee.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:46:59 #248
38496 Perrin
pi_211380173
quote:

[..]
Iig gevoeliger voor klachten over fraude. Je kunt dat veiliger inrichten dan papier met rode vakjes in een kliko.
pi_211380178
quote:

[..]
Dat is echt overdreven. Desnoods druk je een bevestiging af die je ook nog in de stembus deponeert zodat er handmatig geteld kan worden. Het is 2023 en we lopen met een potlood en papier te rommelen. Kan echt niet meer.
pi_211380180
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Sneller tellen, minder dode bomen, minder onhandig voor de kiezer?

Ik ben fan :)
pi_211380184
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welnee.
Jawel, zelfs al is de kans niet heel groot, de kans is wel gewoon aanwezig. Verder vertonen computers nog regelmatig storingen, potloden doen dat niet.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:47:54 #252
38496 Perrin
pi_211380188
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Tellen in 1 seconde klaar, makkelijker stemmen dan met zo'n lap papier, scheelt dode bomen, veiliger, moderner.
pi_211380191
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, zelfs al is de kans niet heel groot, de kans is wel gewoon aanwezig. Verder vertonen computers nog regelmatig storingen, potloden doen dat niet.
Alsof dat handmatig tellen zo lekker werkt.
pi_211380203
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tellen in 1 seconde klaar, makkelijker stemmen dan met zo'n lap papier, scheelt dode bomen, veiliger, moderner.
Die lap papier is dan ook niet nodig, dat kan dus gewoon met het kleine stembiljet wat ik toonde. Uitprinten van elke stem en die in een bus doen is ook bij digitaal stemmen namelijk gewoon nodig.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:50:33 #255
38496 Perrin
pi_211380214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die lap papier is dan ook niet nodig, dat kan dus gewoon met het kleine stembiljet wat ik toonde. Uitprinten van elke stem en die in een bus doen is ook bij digitaal stemmen namelijk gewoon nodig.
Voor mij hoeft dat niet hoor, maar sommige meer analoog georiënteerden worden zenuwachtig van puur digitaal.

Je kunt digitaal stemmen zo waterdicht maken als je wil, veel waterdichter dan je ooit met papier in bakken kunt bereiken.
pi_211380222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben afgestudeerd in de informatica, ik weet echt wel waarover ik praat, een digitale stemomgeving kan dusdanig ingericht worden dat de kans op fraude veel kleiner is dan de huidige papieren methode. De kans op storingen met dit soort apparatuur is vrijwel nihil, het zijn geen reguliere PC's en je kan simpelweg ook de papieren biljetten achter de hand houden voor het geval dat.
pi_211380226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor mij hoeft dat niet hoor, maar sommige meer analoog georiënteerden worden zenuwachtig van puur digitaal.
Natuurlijk wel, anders heb je geen enkel controlesysteem.
pi_211380233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan ook prima digitaal natuurlijk. Ook een ICT'er hier.

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge :')
pi_211380234
#TeamDigitaalStemmen
pi_211380252
Ligt er ook aan wat we onder digitaal stemmen bedoelen.
Op lokatie op een apparaat dat offline is.

Of vanuit thuis of waar dan ook met je DigiD of zo.
pi_211380254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat kan ook prima digitaal natuurlijk.
Nee, dat kan dus niet. Controle op fraude moet altijd plaats kunnen vinden door de uitgeprinte stemmen te tellen. Je kunt niet de computer zichzelf laten controleren.

En het liefst heeft elke persoon zelf nog de controle of die print klopt, dus gelijk printen zodat die persoon hem in de bus kan doen.

Het enige is wel: je bent dan de exitpolls kwijt en hebt gewoon om 21:30 oid de uitslag. Dat is in feite het enige voordeel.
pi_211380257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Zoddie het volgende:

Laatste is niet anoniem meer.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:54:57 #263
38496 Perrin
pi_211380258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom heb je dat nodig? Je hebt voor het huidige systeem ook geen tweede controlesysteem. Het is puur omdat sommige mensen onterecht digitaal niet vertrouwen.
pi_211380269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom heb je dat nodig? Je hebt voor het huidige systeem ook geen tweede controlesysteem. Het is puur omdat sommige mensen onterecht digitaal niet vertrouwen.
Je kunt in het huidige systeem in principe oneindig hertellen. Dat is dus wel een controlesysteem.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:56:38 #265
38496 Perrin
pi_211380279
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt in het huidige systeem in principe oneindig hertellen. Dat is dus wel een controlesysteem.
Dat kan in het digitale systeem ook als je dat zo bouwt. Het kan totaal waterdicht gebouwd worden, waterdichter dan je ooit kunt krijgen met analoog.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:57:21 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211380288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Zoddie het volgende:

Dat laatste ben ik echt pertinent op tegen. Dat is enorm fraudegevoelig.
pi_211380296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat kan in het digitale systeem ook als je dat zo bouwt.
Nee, dan laat je de computer zichzelf controleren. Een systeem waarbij men fysieke bewijzen heeft van de stem is veel betrouwbaarder.
pi_211380301
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat kan dus niet. Controle op fraude moet altijd plaats kunnen vinden door de uitgeprinte stemmen te tellen. Je kunt niet de computer zichzelf laten controleren.
Natuurlijk kan dat wel. De vraag is of mensen dat durven los te laten maar anno 2023 mag je dat toch wel verwachten. Kan wel wat ideeën aandragen maar denk dat anderen daar beter in zijn.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:59:47 #269
38496 Perrin
pi_211380320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dan laat je de computer zichzelf controleren. Een systeem waarbij men fysieke bewijzen heeft van de stem is veel betrouwbaarder.
Dat bedoel ik, onterechte angsten van analoog georiënteerden.
pi_211380332
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt als teller evengoed stemmen ongeldig maken (ja ik weet dat er meerdere mensen zijn en dat je mee mag kijken). Maar niemand kan controleren of zijn stem ook is meegeteld tenzij je de enige stemmer bent van een partij op dat stembureau.
pi_211380339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
De computer is een vaag begrip. Dat hoeft niet hetzelfde systeem te zijn.
pi_211380365
Hier een blog over digitaal stemmen: https://tweakers.net/revi(...)ij-verkiezingen.html

Hierin ook voorbeelden van landen die het wel gebruiken, ondanks dat ze volgens experts bewezen fouten bevatten.

ICT en overheid is een drama, daar moet je echt de democratie niet van laten afhangen.
pi_211380412
quote:

[..]
In een ideale wereld, geen. Maar wel over elke cent inkomen ongeacht of die uit arbeid, vermogen, giften of erfenissen komt. Inkomen is inkomen, daar draag je belasting over af. Probleem is dat wij schijnbaar niet het daadwerkelijk behaalde rendement over vermogen kunnen achterhalen (België bijvoorbeeld wel), dus hebben we dat gedrocht met fictief rendement van 4% ofzo maar in het leven geroepen. Dat mocht dan weer niet van de rechter, dus nu heffen we niets. Gaaf land...
  woensdag 22 november 2023 @ 13:10:43 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211380456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Opnieuw: wat een dedain.

Wanneer krijgen mensen als jij nu eens door dat dit precies de reden is dat de peilingen zijn wat ze zijn?
Wat zie je hier precies dedain in? Ik mag geen ervaringen delen?
Ik heb er toch vroeger op gezeten. Ik was Lonsdalejeugd.
pi_211380458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:03 schreef Hanca het volgende:
Hier een blog over digitaal stemmen: https://tweakers.net/revi(...)ij-verkiezingen.html

Hierin ook voorbeelden van landen die het wel gebruiken, ondanks dat ze volgens experts bewezen fouten bevatten.

ICT en overheid is een drama, daar moet je echt de democratie niet van laten afhangen.
Eens.
Wat me wel stoort is dat je niet zonder een of ander ruim van te voren aan te vragen vodje gewoon in een andere plaats kan stemmen.

Ben tot het begin van de avond in Eindhoven dus hoop maar dat ik op tijd terug ben in mijn woonplaats in NH om nog te gaan stemmen.
blablablabla
  woensdag 22 november 2023 @ 13:17:15 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211380535
Vanochtend voordat ik naar mijn werk ben gegaan op Timmermans gestemd.
Fijn dat die stemlokaaltjes altijd zo dicht in de buurt zijn.
pi_211380556
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:03 schreef Hanca het volgende:

Dat gaat over digitaal stemmen. Dat is iets anders dan elektronisch stemmen. Van digitaal stemmen ben ik ook geen fan omdat je geen zicht hebt op wie er stemt.
pi_211380576
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:18 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat gaat over digitaal stemmen. Dat is iets anders dan elektronisch stemmen. Van digitaal stemmen ben ik ook geen fan omdat je geen zicht hebt op wie er stemt.
De conclusie blijft staan: de enige winst die je haalt is dat je 12 uur eerder de uitslag weet. Nou, geweldig. We hebben het over de democratie, daar kun je best 12 uren op wachten.
pi_211380592
quote:

Ik zou stemmen voor stemrecht van 12 tot 72!
pi_211380599
Nooit begrepen waarom ze tegenwoordig nog steeds zo moeilijk doen wat betreft het digitaal stemmen. :') Alle godsganse data van de gehele maatschappij wordt middels digitale systemen opgeslagen, verwerkt en over het internet verzonden. DigiD is niet meer weg te denken uit onze (overheids)maatschappij, geld (geld!) wordt via het internet over en weer verzonden en dan gaan ze moeilijk doen om de zogenaamde fraudegevoeligheid en corruptie van een simpel vakje aankruisen en verwerken. :')

Kwetsbaarheden in de telsoftware. Yeah right :')
De enige echte.
pi_211380603
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
De conclusie blijft staan: de enige winst die je haalt is dat je 12 uur eerder de uitslag weet. Nou, geweldig. We hebben het over de democratie, daar kun je best 12 uren op wachten.
Ja doei. Dan ga je toch ook lekker met paard en wagen op vakantie? De enige winst die je haalt door met de auto te gaan is dat 12 uur eerder op je bestemming gaat. Nou, geweldig. We hebben het over vakantie, daar kun je wel 12 uren langer op wachten.

Je weet dat je ze bij tellen ook software gebruiken?
  Forum Admin woensdag 22 november 2023 @ 13:22:54 #282
pi_211380608
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:22 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ja doei. Dan ga je toch ook lekker met paard en wagen op vakantie? De enige winst die je haalt door met de auto te gaan is dat 12 uur eerder op je bestemming gaat. Nou, geweldig. We hebben het over vakantie, daar kun je wel 12 uren langer op wachten.
Vind je dit nu echt een geslaagde vergelijking?
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_211380611
quote:

waarom geeft dit je hoop voor de toekomst
pi_211380624
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:22 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Vind je dit nu echt een geslaagde vergelijking?
Ik vind het een kul argument door aan te komen met dat de enige winst is dat je de uitslag eerder hebt. Terwijl het enige argument tegen is gebaseerd op onwetendheid en irreële angst. Of boek je ook nog geld over met cheques?
  woensdag 22 november 2023 @ 13:25:34 #285
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211380649
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:22 schreef Rnie het volgende:
Nooit begrepen waarom ze tegenwoordig nog steeds zo moeilijk doen wat betreft het digitaal stemmen. :') Alle godsganse data van de gehele maatschappij wordt middels digitale systemen opgeslagen, verwerkt en over het internet verzonden. DigiD is niet meer weg te denken uit onze (overheids)maatschappij, geld (geld!) wordt via het internet over en weer verzonden en dan gaan ze moeilijk doen om de zogenaamde fraudegevoeligheid en corruptie van een simpel vakje aankruisen en verwerken. :')

Kwetsbaarheden in de telsoftware. Yeah right :')
Het is denk ik meer het gevoel dat mensen hebben dat het eerlijker gaat met een papiertje.
pi_211380670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:24 schreef alpeko het volgende:

[..]
Ik vind het een kul argument door aan te komen met dat de enige winst is dat je de uitslag eerder hebt. Terwijl het enige argument tegen is gebaseerd op onwetendheid en irreële angst. Of boek je ook nog geld over met cheques?
Het enige argument voor is verder "het is moderner", dat is gewoon een zeer slap argument.
  Forum Admin woensdag 22 november 2023 @ 13:27:10 #287
pi_211380672
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:25 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is denk ik meer het gevoel dat mensen hebben dat het eerlijker gaat met een papiertje.
En dat je mee kan kijken tijdens het tellen.
pi_211380673
Ach, door het op deze manier te doen motiveer je in ieder geval wat mensen om wat te bewegen omdat ze het huis toch uit moeten :P
pi_211380697
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het enige argument voor is verder "het is moderner", dat is gewoon een zeer slap argument.
Als onze vorige generaties zo zouden denken, dan hadden we dit hier niet kunnen typen. Maar de democratie is blijkbaar uitgezonderd van enige vorm van vooruitgang. Leve het potlood.
pi_211380702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:27 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
En dat je mee kan kijken tijdens het tellen.
Jij hebt het systeem al gezien en beoordeeld begrijp ik?
De enige echte.
  woensdag 22 november 2023 @ 13:32:37 #291
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211380742
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Hoe zie jij thuis stemmen met digid voor je eigenlijk?
pi_211380755
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:29 schreef alpeko het volgende:

[..]
Als onze vorige generaties zo zouden denken, dan hadden we dit hier niet kunnen typen. Maar de democratie is blijkbaar uitgezonderd van enige vorm van vooruitgang. Leve het potlood.
Modernisering is goed als het een verbetering oplevert. De auto is een verbetering tov paard en wagen. Maar hier zie ik de verbetering niet.
  woensdag 22 november 2023 @ 13:34:32 #293
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211380769
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Na gisteravond ben ik er al vanuit gegaan dat ze de grootste worden.
Dan krijg je dus een knetterrechts kabinet inderdaad. En als de armen dan genaaid worden zijn ze dat ook helemaal zelf schuld.

Maar ik hoop stiekem dat ze de PVV gewoon buiten spel zetten, en dat het NSC-VVD-PvdA/GL gaat worden of zo.
  Forum Admin woensdag 22 november 2023 @ 13:36:44 #294
pi_211380798
quote:
2s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:29 schreef Rnie het volgende:

[..]
Nee wijsneus, je kan nu zo elk stembureau binnen lopen en meekijken. Dat is in mijn ogen een hele fijne controlemogelijkheid, te meer omdat het fysiek en drempel loos is.
pi_211380805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:34 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Na gisteravond ben ik er al vanuit gegaan. Dat ze de grootste worden.
Dan krijg je dus een knetterrechts kabinet inderdaad. En als de armen dan genaaid worden zijn ze dat ook helemaal zelf schuld.

Maar ik hoop stiekem dat ze de PVV gewoon buiten spel zetten, en dat het NSC-VVD-PvdA gaat worden of zo.
Zelfs als wordt PVV de grootste verwacht ik inderdaad nog steeds dat ze gaan voor de NSC-VVD-GL combo en dan desnoods nog de D66 of CDA erbij. Word er zelf niet blij van, maar wel wat we gaan krijgen denk ik.
pi_211380828
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Nee wijsneus, je kan nu zo elk stembureau binnen lopen en meekijken. Dat is in mijn ogen een hele fijne controlemogelijkheid, te meer omdat het fysiek en drempel loos is.
Dat kan ook met digitaal of elektronisch stemmen, natuurlijk, we hebben dat al eens gedaan en dat gaf geen problemen op dat vlak

Over het Internet stemmen is weer wat anders, natuurlijk, daar sta ik niet achter.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2023 13:39:53 ]
pi_211380857
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik kan prima een methode bedenken waarbij je met digitaal (geen fan van) of elektronisch stemmen kan checken of je eigen stem is meegeteld. Transparanter nog dan het nu is want je kunt zelf echt niet checken of jouw stem nu op het goede stapeltje ligt en wel als geldig wordt gezien. Ik snap die conservatieve houding niet en het al maar hameren op dat het geen vooruitgang is... dat kán het wel degelijk zijn. Onwetendheid.
  woensdag 22 november 2023 @ 13:42:57 #298
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211380879
Met PVV de grootste zou ook nog wel eens een partijloze premier een mogelijke deal kunnen zijn tussen Dilan en Geert.
pi_211380894
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Met PVV de grootste zou ook nog wel eens een partijloze premier een mogelijke deal kunnen zijn tussen Dilan en Geert.
Die luistert naar de naam Mark Rutte zeker? :P
  Forum Admin woensdag 22 november 2023 @ 13:43:43 #300
pi_211380898
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:39 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat kan ook met digitaal of elektronisch stemmen, natuurlijk, we hebben dat al eens gedaan en dat gaf geen problemen op dat vlak

Over het Internet stemmen is weer wat anders, natuurlijk, daar sta ik niet achter.
Dat klopt, maar je verliest een bepaalde mate van anonimiteit en imo voeg je met elektronisch stemmen alleen maar extra stappen en dus mogelijkheden tot falen toe.
pi_211380926
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:37 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Zelfs als wordt PVV de grootste verwacht ik inderdaad nog steeds dat ze gaan voor de NSC-VVD-GL combo en dan desnoods nog de D66 of CDA erbij. Word er zelf niet blij van, maar wel wat we gaan krijgen denk ik.
De grootste partij buitenspel zetten? Dan zijn de rapen wel gaar lijkt me
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')