abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211371741
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
pi_211371757
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee ook niet, maar voor mij is de PVV geen goed alternatief.
Ik kwam met de stemwijzers toch uit op Omtzicht of op 50+

Bij kieskompas dan zeg maar iets links conservatief maar richting het midden. Dat klopt trouwens wel met hoe ik denk ook over het algemeen. :)
Do what you love, love what you do!
pi_211371769
ik gooi morgen wel een muntje op
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:37:06 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211371787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke partij stelt dat?
Sommige rechtse kiezers denken dat serieus. Immigratie betekent woningprobleem, meer CO2-uitstoot, te weinig zorgmedewerkers, etc.
pi_211371804
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Sommige rechtse kiezers denken dat serieus. Immigratie betekent woningprobleem, meer CO2-uitstoot, te weinig zorgmedewerkers, etc.
Uiteraad. Zoals sommige linkse kiezers serieus denken dat Nederland een soort Alabama aan de Noordzee is en blank heterofiel Nederland op diversiteitscursus moet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211371862
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:13 schreef Apotheose het volgende:

[..]
ja en dat dikgedrukte vind ik persoonlijk dus niet samengaan. Prima dat er lui uit buitenland hier willen wonen - maar als dat islamitische landen zijn, dan staat dat toch haaks op onze cultuur? Dat mengt niet. Plus gemeenten dwingen om asielzoekers op te vangen en daarvoor ook huisvesting te bieden, terwijl er zat mensen zijn die geen huis kunnen huren/kopen - dat vind ik te idioot voor woorden.

Of zeg ik nu iets heel raars? Wonen die asielzoekers ook vooral in dozen op straat?
Met cultuur doelde ik eigenlijk op o.a. musea, muziek (in mijn geval klassiek, jazz en wereldmuziek) bibliotheek en theater. Het zijn zaken waar de gemiddelde Nederlander vaak minder mee heeft uit onbekendheid en ik zou graag zien dat meer Nederlanders hun levens hiermee verrijken.

Vanzelfsprekend is de Nederlandse cultuur an sich en de verbinding die dit geeft aan het Nederlandse volk erg belangrijk. Ik heb overigens prachtige islamitische uitingen van cultuur gezien en gehoord.

M.b.t. betaalbaar wonen moet de huidige huizenvoorraad zo snel als mogelijk worden verduurzaamd en moeten er voldoende betaalbare huur- en koopwoningen bijgebouwd worden op korte termijn. Daarbij moet zorg worden gedragen dat de wijken die daardoor ontstaan in de toekomst prettig leefbaar en groen zijn.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:43:44 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211371896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:42 schreef rutger05 het volgende:

M.b.t. betaalbaar wonen moet de huidige huizenvoorraad zo snel als mogelijk worden verduurzaamd en moeten er voldoende betaalbare huur- en koopwoningen bijgebouwd worden op korte termijn. Daarbij moet zorg worden gedragen dat de wijken die daardoor ontstaan in de toekomst prettig leefbaar en groen zijn.
er moeten 5 nieuwe vinex locaties komen met ieder + 100.000 woningen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:43:54 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Daar heb je inderdaad een goed punt. Maar bij vorige verkiezingen piekte de PVV al vrij ver van te voren en was er tijd zat voor een tegenoffensief van zowel rechts als links. Die tijd is er nu niet.
Het is ook niet dat de PVV echt fors gegroeid is.
Die zetels kon je normaal weglachen want er waren altijd wel twee grote partijen (een linker en een rechter) die rond de 40 zetels haalden.

Omtzigt is een grote stoorzender geweest. Daar plukt extreem rechts nu vruchten van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:45:48 #9
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211371926
als ze huizen gaan bouwen net zoals hier waar je 3 ton moet betalen voor een twee kamer kippenhok van 55m3 dan nee bedankt. een een verdiener met een jan modaal inkomen kan dat niet betalen, niet omdat hij dat niet kan maar omdat hij de hypotheek niet krijgt
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:16 #10
323876 michaelmoore
pi_211371937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is ook niet dat de PPV echt fors gegroeid is.
Die zetels kon je normaal weglachen want er waren altijd wel twee grote partijen (een linker en een rechter) die rond de 40 zetels haalden.

Omtzigt is een grote stoorzender geweest. Daar plukt extreem rechts nu vruchten van.
Omtzigt gaat de ministers leveren die de belastingdienst en sociale zaken gaan hervormen en het land bestuurbaaar maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:22 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371939
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Met cultuur doelde ik eigenlijk op o.a. musea, muziek (in mijn geval klassiek, jazz en wereldmuziek) bibliotheek en theater. Het zijn zaken waar de gemiddelde Nederlander vaak minder mee heeft uit onbekendheid en ik zou graag zien dat meer Nederlanders hun levens hiermee verrijken.

Vanzelfsprekend is de Nederlandse cultuur an sich en de verbinding die dit geeft aan het Nederlandse volk erg belangrijk. Ik heb overigens prachtige islamitische uitingen van cultuur gezien en gehoord.

Mensen die het hardst lopen te schuimbekken over NL cultuur gaan meestal niet naar klassieke of jazz concerten.
Die luisteren naar Hazes en Joling en zuipen liters goedkoop bier om daarna stomdronken een poging te doen om hun 18 jarig buurmeisje een beurt te geven. Onbeschermd.

Dat ze niet naar jazz luisteren kan ik ze trouwens totaal niet kwalijk nemen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:24 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211371941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Useful idiots komen doorgaans niet met goed onderbouwde en met bronnen gelardeerde argumenten om hun opinie te ventileren.

Dat was ook het geval met mijn epistel aangaande de logistieke en culturele problemen bij een thema als immigratie en integratie; dat was dan ook kennelijk 'de druppel' voor je om met 'buitenlanderhater' op de proppen te komen.

Ik begrijp het wel: het is geruststellender om iemand die waagt het 'progressief narratief' te bekritiseren toch op een of andere manier weg te zetten als 'rechts', 'extreem-rechts' dan wel 'populistisch', het is alleen precies de reden waarom de peilingen thans zijn wat ze zijn.

In ieder geval zou het ja al sieren als je zelf onderhand eens met wat meer komt dan ad hominems, stropoppen en blijken van een totaal gebrek aan begrijpend lezen
Nou als je het er zo vaak en obsessief over hebt dan is het niet zo vreemd dat mensen op een gegeven moment dat beeld gaan krijgen.

Maar verder herhaal je hier voortdurend populistisch rechtse talkingpoints.
-Alle partijen links van NSC zijn kennelijk een pot nat met Bij1
-Al die partijen zijn voor onbeperkte immigratie
-Immigratie is blijkbaar het allergrootste probleem dat er is
-Al die partijen vinden blijkbaar de radicale islam wel oke
-Al die partijen bestaan zonder uitzondering uit stadsyuppen
-Alle politici van die partijen zijn 24/7 alleen maar bezig met *woke*-onderwerpen
-Iedere linkserd is altijd aansprakelijk voor wat iedere andere linkserd allemaal doet of zegt
-Die partijen, en D66 in het bijzonder, zijn ook nog extreem machtig en bepalen overal alles en kunnen dingen verbieden zonder wetgeving.

Allemaal uit het grote populistisch rechtse propaganda-handboek

Als je dat steeds maar overal rond loopt te blaten dan ben je eigenlijk gewoon campagne aan het voeren voor partijen die dit verzinnen omdat hun eigen standpunten minder jofel klinken.
pi_211371945
Ik heb ook zoiets van dat het eigenlijk een goed idee is dat het gewoon eens niet de standaard partijen worden?

Of dat direct beter is weet ik niet, maar ok het kliekje min of meer wat het nu al was vond ik ook niks.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:47:19 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371962
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt gaat de ministers leveren die de belastingdienst en sociale zaken gaan hervormen en het land bestuurbaaar maken
Ik hoop het dan maar.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:47:47 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211371973
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mensen die het hardst lopen te schuimbekken over NL cultuur gaan meestal niet naar klassieke of jazz concerten.
Die luisteren naar Hazes en Joling en zuipen liters goedkoop bier om daarna stomdronken een poging te doen om hun 18 jarig buurmeisje een beurt te geven. Onbeschermd.

Dat ze niet naar jazz luisteren kan ik ze trouwens totaal niet kwalijk nemen.
Die mensen heb ik nog niet ontmoet bij de heemkundekring.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211371977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
er moeten 5 nieuwe vinex locaties komen met ieder + 100.000 woningen
Dat is onbetaalbaar, de infrastructuur die je daar voor nodig hebt is gruwelijk duur.

Sowieso is er een grote uitdaging om woningen te bouwen die betaald kunnen worden en dat geldt zowel voor sociale sector als de vrije markt.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:48:08 #17
323876 michaelmoore
pi_211371980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik hoop het dan maar.
Of we zetten Dion Grauss op justitie

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2023 20:10:16 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:48:57 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371992
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die mensen heb ik nog niet ontmoet bij de heemkundekring.
Ik hoop het niet voor je. Ik heb ook geen idee wat er bij een heemkundekring rond loopt.
pi_211372000
DENK is ook alweer zo'n prut partij, naja
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:49:41 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211372007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou als je het er zo vaak en obsessief over hebt dan is het niet zo vreemd dat mensen op een gegeven moment dat beeld gaan krijgen.

Maar verder herhaal je hier voortdurend populistisch rechtse talkingpoints.
-Alle partijen links van NSC zijn kennelijk een pot nat met Bij1
-Al die partijen zijn voor onbeperkte immigratie
-Immigratie is blijkbaar het allergrootste probleem dat er is
-Al die partijen vinden blijkbaar de radicale islam wel oke
-Al die partijen bestaan zonder uitzondering uit stadsyuppen
-Alle politici van die partijen zijn 24/7 alleen maar bezig met *woke*-onderwerpen
-Die partijen, en D66 in het bijzonder, zijn ook nog extreem machtig en bepalen overal alles en kunnen dingen verbieden zonder wetgeving.

Allemaal uit het grote populistisch rechtse propaganda-handboek

Als je dat steeds maar overal rond loopt te blaten dan ben je eigenlijk gewoon campagne aan het voeren voor partijen die dit verzinnen omdat hun eigen standpunten minder jofel klinken.
Het leuke is, is dat ik werkelijk geen enkele van de geponeerde stellingen ooit heb geopperd.

Ik weet niet wat precies je doelstelling is met deze laatste posts, maar het bevestigt enkel de bubbel waar ik over spreek.

Maar het staat je vrij om met quotes te komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211372013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef kree het volgende:
Ik heb ook zoiets van dat het eigenlijk een goed idee is dat het gewoon eens niet de standaard partijen worden?

Of dat direct beter is weet ik niet, maar ok het kliekje min of meer wat het nu al was vond ik ook niks.
Tja, wat is een standaard partij? De partij met de langstzittende Kamerleden is de PVV bijvoorbeeld, die hebben het pluche nu compleet afgesleten.

Het CDA is weggevaagd, PvdA en GL zijn gefuseerd, er zijn een aantal nieuwe partijen in de 2e Kamer verkiezingen aanwezig en sommige van de nieuwe van de laatste paar verkiezingen zijn alweer gedecimeerd of zelfs bijna verdwenen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:50:04 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211372014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik hoop het niet voor je. Ik heb ook geen idee wat er bij een heemkundekring rond loopt.
Mensen die hart hebben voor de lokale geschiedenis, cultuur, taal en tradities.

Erg fijn volk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:50:59 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211372027
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mensen die hart hebben voor de lokale geschiedenis, cultuur, taal en tradities.

Erg fijn volk.
Stemmen die trouwens PVV?
pi_211372036
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik hoop het dan maar.
Ja, want al die voormalige CDA'ers weten wel hoe je ministeries moet hervormen. Toch? :D
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:51:32 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211372039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Stemmen die trouwens PVV?
Ik heb geen flauw idee; politiek is vooral een historisch issue.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')