abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211371741
Topic over de Nederlandse politiek

Bewindspersonen Rutte IV
Bewindspersonen

Regeringsverklaring en coalitieakkoord
Regeringsverklaring
Coalitieakkoord

Website Tweede Kamer
Tweede Kamer

Website Eerste Kamer
Eerste Kamer

Huidige zetelverdeling Tweede Kamer

Peilingen
Peilingwijzer
I&O Research
Ipsos
De Hond
pi_211371757
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nee ook niet, maar voor mij is de PVV geen goed alternatief.
Ik kwam met de stemwijzers toch uit op Omtzicht of op 50+

Bij kieskompas dan zeg maar iets links conservatief maar richting het midden. Dat klopt trouwens wel met hoe ik denk ook over het algemeen. :)
Do what you love, love what you do!
pi_211371769
ik gooi morgen wel een muntje op
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:37:06 #4
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_211371787
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke partij stelt dat?
Sommige rechtse kiezers denken dat serieus. Immigratie betekent woningprobleem, meer CO2-uitstoot, te weinig zorgmedewerkers, etc.
pi_211371804
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:37 schreef Zwansen het volgende:

[..]
Sommige rechtse kiezers denken dat serieus. Immigratie betekent woningprobleem, meer CO2-uitstoot, te weinig zorgmedewerkers, etc.
Uiteraad. Zoals sommige linkse kiezers serieus denken dat Nederland een soort Alabama aan de Noordzee is en blank heterofiel Nederland op diversiteitscursus moet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211371862
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:13 schreef Apotheose het volgende:

[..]
ja en dat dikgedrukte vind ik persoonlijk dus niet samengaan. Prima dat er lui uit buitenland hier willen wonen - maar als dat islamitische landen zijn, dan staat dat toch haaks op onze cultuur? Dat mengt niet. Plus gemeenten dwingen om asielzoekers op te vangen en daarvoor ook huisvesting te bieden, terwijl er zat mensen zijn die geen huis kunnen huren/kopen - dat vind ik te idioot voor woorden.

Of zeg ik nu iets heel raars? Wonen die asielzoekers ook vooral in dozen op straat?
Met cultuur doelde ik eigenlijk op o.a. musea, muziek (in mijn geval klassiek, jazz en wereldmuziek) bibliotheek en theater. Het zijn zaken waar de gemiddelde Nederlander vaak minder mee heeft uit onbekendheid en ik zou graag zien dat meer Nederlanders hun levens hiermee verrijken.

Vanzelfsprekend is de Nederlandse cultuur an sich en de verbinding die dit geeft aan het Nederlandse volk erg belangrijk. Ik heb overigens prachtige islamitische uitingen van cultuur gezien en gehoord.

M.b.t. betaalbaar wonen moet de huidige huizenvoorraad zo snel als mogelijk worden verduurzaamd en moeten er voldoende betaalbare huur- en koopwoningen bijgebouwd worden op korte termijn. Daarbij moet zorg worden gedragen dat de wijken die daardoor ontstaan in de toekomst prettig leefbaar en groen zijn.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:43:44 #7
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211371896
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:42 schreef rutger05 het volgende:

M.b.t. betaalbaar wonen moet de huidige huizenvoorraad zo snel als mogelijk worden verduurzaamd en moeten er voldoende betaalbare huur- en koopwoningen bijgebouwd worden op korte termijn. Daarbij moet zorg worden gedragen dat de wijken die daardoor ontstaan in de toekomst prettig leefbaar en groen zijn.
er moeten 5 nieuwe vinex locaties komen met ieder + 100.000 woningen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:43:54 #8
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371898
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 18:47 schreef quo_ het volgende:

[..]
Daar heb je inderdaad een goed punt. Maar bij vorige verkiezingen piekte de PVV al vrij ver van te voren en was er tijd zat voor een tegenoffensief van zowel rechts als links. Die tijd is er nu niet.
Het is ook niet dat de PVV echt fors gegroeid is.
Die zetels kon je normaal weglachen want er waren altijd wel twee grote partijen (een linker en een rechter) die rond de 40 zetels haalden.

Omtzigt is een grote stoorzender geweest. Daar plukt extreem rechts nu vruchten van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:45:48 #9
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_211371926
als ze huizen gaan bouwen net zoals hier waar je 3 ton moet betalen voor een twee kamer kippenhok van 55m3 dan nee bedankt. een een verdiener met een jan modaal inkomen kan dat niet betalen, niet omdat hij dat niet kan maar omdat hij de hypotheek niet krijgt
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:16 #10
323876 michaelmoore
pi_211371937
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:43 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Het is ook niet dat de PPV echt fors gegroeid is.
Die zetels kon je normaal weglachen want er waren altijd wel twee grote partijen (een linker en een rechter) die rond de 40 zetels haalden.

Omtzigt is een grote stoorzender geweest. Daar plukt extreem rechts nu vruchten van.
Omtzigt gaat de ministers leveren die de belastingdienst en sociale zaken gaan hervormen en het land bestuurbaaar maken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:22 #11
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371939
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:42 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Met cultuur doelde ik eigenlijk op o.a. musea, muziek (in mijn geval klassiek, jazz en wereldmuziek) bibliotheek en theater. Het zijn zaken waar de gemiddelde Nederlander vaak minder mee heeft uit onbekendheid en ik zou graag zien dat meer Nederlanders hun levens hiermee verrijken.

Vanzelfsprekend is de Nederlandse cultuur an sich en de verbinding die dit geeft aan het Nederlandse volk erg belangrijk. Ik heb overigens prachtige islamitische uitingen van cultuur gezien en gehoord.

Mensen die het hardst lopen te schuimbekken over NL cultuur gaan meestal niet naar klassieke of jazz concerten.
Die luisteren naar Hazes en Joling en zuipen liters goedkoop bier om daarna stomdronken een poging te doen om hun 18 jarig buurmeisje een beurt te geven. Onbeschermd.

Dat ze niet naar jazz luisteren kan ik ze trouwens totaal niet kwalijk nemen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:46:24 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_211371941
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Useful idiots komen doorgaans niet met goed onderbouwde en met bronnen gelardeerde argumenten om hun opinie te ventileren.

Dat was ook het geval met mijn epistel aangaande de logistieke en culturele problemen bij een thema als immigratie en integratie; dat was dan ook kennelijk 'de druppel' voor je om met 'buitenlanderhater' op de proppen te komen.

Ik begrijp het wel: het is geruststellender om iemand die waagt het 'progressief narratief' te bekritiseren toch op een of andere manier weg te zetten als 'rechts', 'extreem-rechts' dan wel 'populistisch', het is alleen precies de reden waarom de peilingen thans zijn wat ze zijn.

In ieder geval zou het ja al sieren als je zelf onderhand eens met wat meer komt dan ad hominems, stropoppen en blijken van een totaal gebrek aan begrijpend lezen
Nou als je het er zo vaak en obsessief over hebt dan is het niet zo vreemd dat mensen op een gegeven moment dat beeld gaan krijgen.

Maar verder herhaal je hier voortdurend populistisch rechtse talkingpoints.
-Alle partijen links van NSC zijn kennelijk een pot nat met Bij1
-Al die partijen zijn voor onbeperkte immigratie
-Immigratie is blijkbaar het allergrootste probleem dat er is
-Al die partijen vinden blijkbaar de radicale islam wel oke
-Al die partijen bestaan zonder uitzondering uit stadsyuppen
-Alle politici van die partijen zijn 24/7 alleen maar bezig met *woke*-onderwerpen
-Iedere linkserd is altijd aansprakelijk voor wat iedere andere linkserd allemaal doet of zegt
-Die partijen, en D66 in het bijzonder, zijn ook nog extreem machtig en bepalen overal alles en kunnen dingen verbieden zonder wetgeving.

Allemaal uit het grote populistisch rechtse propaganda-handboek

Als je dat steeds maar overal rond loopt te blaten dan ben je eigenlijk gewoon campagne aan het voeren voor partijen die dit verzinnen omdat hun eigen standpunten minder jofel klinken.
pi_211371945
Ik heb ook zoiets van dat het eigenlijk een goed idee is dat het gewoon eens niet de standaard partijen worden?

Of dat direct beter is weet ik niet, maar ok het kliekje min of meer wat het nu al was vond ik ook niks.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:47:19 #14
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371962
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Omtzigt gaat de ministers leveren die de belastingdienst en sociale zaken gaan hervormen en het land bestuurbaaar maken
Ik hoop het dan maar.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:47:47 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211371973
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Mensen die het hardst lopen te schuimbekken over NL cultuur gaan meestal niet naar klassieke of jazz concerten.
Die luisteren naar Hazes en Joling en zuipen liters goedkoop bier om daarna stomdronken een poging te doen om hun 18 jarig buurmeisje een beurt te geven. Onbeschermd.

Die mensen heb ik nog niet ontmoet bij de heemkundekring.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211371977
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat is onbetaalbaar, de infrastructuur die je daar voor nodig hebt is gruwelijk duur.

Sowieso is er een grote uitdaging om woningen te bouwen die betaald kunnen worden en dat geldt zowel voor sociale sector als de vrije markt.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:48:08 #17
323876 michaelmoore
pi_211371980
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik hoop het dan maar.
Of we zetten Dion Grauss op justitie

[ Bericht 0% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2023 20:10:16 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:48:57 #18
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211371992
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Die mensen heb ik nog niet ontmoet bij de heemkundekring.
Ik hoop het niet voor je. Ik heb ook geen idee wat er bij een heemkundekring rond loopt.
pi_211372000
DENK is ook alweer zo'n prut partij, naja
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:49:41 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211372007
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou als je het er zo vaak en obsessief over hebt dan is het niet zo vreemd dat mensen op een gegeven moment dat beeld gaan krijgen.

Maar verder herhaal je hier voortdurend populistisch rechtse talkingpoints.
-Alle partijen links van NSC zijn kennelijk een pot nat met Bij1
-Al die partijen zijn voor onbeperkte immigratie
-Immigratie is blijkbaar het allergrootste probleem dat er is
-Al die partijen vinden blijkbaar de radicale islam wel oke
-Al die partijen bestaan zonder uitzondering uit stadsyuppen
-Alle politici van die partijen zijn 24/7 alleen maar bezig met *woke*-onderwerpen
-Die partijen, en D66 in het bijzonder, zijn ook nog extreem machtig en bepalen overal alles en kunnen dingen verbieden zonder wetgeving.

Allemaal uit het grote populistisch rechtse propaganda-handboek

Als je dat steeds maar overal rond loopt te blaten dan ben je eigenlijk gewoon campagne aan het voeren voor partijen die dit verzinnen omdat hun eigen standpunten minder jofel klinken.
Het leuke is, is dat ik werkelijk geen enkele van de geponeerde stellingen ooit heb geopperd.

Ik weet niet wat precies je doelstelling is met deze laatste posts, maar het bevestigt enkel de bubbel waar ik over spreek.

Maar het staat je vrij om met quotes te komen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211372013
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef kree het volgende:
Ik heb ook zoiets van dat het eigenlijk een goed idee is dat het gewoon eens niet de standaard partijen worden?

Of dat direct beter is weet ik niet, maar ok het kliekje min of meer wat het nu al was vond ik ook niks.
Tja, wat is een standaard partij? De partij met de langstzittende Kamerleden is de PVV bijvoorbeeld, die hebben het pluche nu compleet afgesleten.

Het CDA is weggevaagd, PvdA en GL zijn gefuseerd, er zijn een aantal nieuwe partijen in de 2e Kamer verkiezingen aanwezig en sommige van de nieuwe van de laatste paar verkiezingen zijn alweer gedecimeerd of zelfs bijna verdwenen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:50:04 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211372014
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:48 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Ik hoop het niet voor je. Ik heb ook geen idee wat er bij een heemkundekring rond loopt.
Mensen die hart hebben voor de lokale geschiedenis, cultuur, taal en tradities.

Erg fijn volk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:50:59 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211372027
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Mensen die hart hebben voor de lokale geschiedenis, cultuur, taal en tradities.

Erg fijn volk.
Stemmen die trouwens PVV?
pi_211372036
quote:

[..]
Ik hoop het dan maar.
Ja, want al die voormalige CDA'ers weten wel hoe je ministeries moet hervormen. Toch? :D
  dinsdag 21 november 2023 @ 19:51:32 #25
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_211372039
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Stemmen die trouwens PVV?
Ik heb geen flauw idee; politiek is vooral een historisch issue.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_211372048
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Tja, wat is een standaard partij? De partij met de langstzittende Kamerleden is de PVV bijvoorbeeld, die hebben het pluche nu compleet afgesleten.

Het CDA is weggevaagd, PvdA en GL zijn gefuseerd, er zijn een aantal nieuwe partijen in de 2e Kamer verkiezingen aanwezig en sommige van de nieuwe van de laatste paar verkiezingen zijn alweer gedecimeerd of zelfs bijna verdwenen.
Doel meer op de coalitie dan in deze natuurlijk. ;)
Ik snap dat uitsluiten ook niet zo? het zou moeten uitgaan gewoon van aantal stemmen op en dan fixen ze het maar met elkaar in het kabinet daarmee.

Maarja zo zit het helaas niet in elkaar.
pi_211372066
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:51 schreef kree het volgende:

[..]
Doel meer op de coalitie dan in deze natuurlijk. ;)
Ik snap dat uitsluiten ook niet zo? het zou moeten uitgaan gewoon van aantal stemmen op en dan fixen ze het maar met elkaar in het kabinet daarmee.

Maarja zo zit het helaas niet in elkaar.
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik ga niet op een partij stemmen, en dat mag je uiteraard anders zien, die bereid is om met een partij samen te werken die de Grondwet als wc papier wil gebruiken.

Dan stem ik op een andere partij als dat een mogelijkheid is.
pi_211372105
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat ben ik niet met je eens. Ik ga niet op een partij stemmen, en dat mag je uiteraard anders zien, die bereid is om met een partij samen te werken die de Grondwet als wc papier wil gebruiken.

Dan stem ik op een andere partij als dat een mogelijkheid is.
Nou dat is ieder zijn eigen keus natuurlijk?

Ik weet niet hoor de PVV word al snel uitgesloten of vaak hoor ik ook, ja ben het wel met ze eens maar sta niet achter alles wat ze zeggen.
Dan vraag ik me af is dat bij alle andere partijen dan wel? Ik ben het eigenlijk echt niet met alle partijen op alle punten eens dus.

Dan kies je wat het meest erbij past.
Maar sowieso dit al met die debatten, allemaal mooie woorden uiteindelijk komt er van de helft niks van weer.
Althans dat viel mij op iig de laatste paar periodes.
pi_211372107
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Het is belangrijk om mensen zo jong mogelijk in hun ontwikkeling hierin mee te nemen via school, omdat inderdaad veel burgers dit niet van huis uit mee krijgen.

Voor de verkiezingen gooi ik deze er nog even in die ik gisteren hoorde op NPO klassiek.

pi_211372161
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Hoe dit precies ingevuld moet worden weet ik ook niet, maar de huidige woningmarktproblematiek is groot en urgent en de politiek zal hier op zeer korte termijn duidelijk richting aan moet geven.
pi_211372238
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:59 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Hoe dit precies ingevuld moet worden weet ik ook niet, maar de huidige woningmarktproblematiek is groot en urgent en de politiek zal hier op zeer korte termijn duidelijk richting aan moet geven.
Gaat lastig worden, volgend jaar word er minder gebouwd dan dit jaar
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:10:24 #32
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211372290
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:23 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Klaver is op de achtergrond gebleven om Timmermans het leven niet moeilijk te maken, dat was zijn keuze. Zelfde geld voor de PvdA's voormalig leider.

En doe eens niet zo kinderachtig met die fat jokes.
Kom op zeg, grapje maken moet kunnen hoor. :Y)
Er valt om/in de politiek toch al zo weinig te lachen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211372293
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:05 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Gaat lastig worden, volgend jaar word er minder gebouwd dan dit jaar
Heel erg jammer. De kapotte woningmarkt beperkt en remt veel mensen op zoveel verschillende manieren.

De overheid moet naar mijn mening hierin zoveel mogelijk de regie nemen en dit niet over laten aan de vrije markt.
pi_211372323
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:10 schreef rutger05 het volgende:

[..]
Heel erg jammer. De kapotte woningmarkt beperkt en remt veel mensen op zoveel verschillende manieren.

De overheid moet naar mijn mening hierin zoveel mogelijk de regie nemen en dit niet over laten aan de vrije markt.
Helemaal eens maar er spelen ook externe factoren mee zoals de rente stand, capaciteit van bouwers en provincies.
pi_211372352
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:10 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Kom op zeg, grapje maken moet kunnen hoor. :Y)
Er valt om/in de politiek toch al zo weinig te lachen.
Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet echt grappig om iemands gewicht erbij te halen. Overigens net zo irritant als dat gebeurd bij een van der Plas. Of als Omtzigt belachelijk gemaakt wordt vanwege zijn burn out. Of Wilders vanwege z’n kapsel. Etc.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:20:15 #36
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_211372402
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Kan aan mij liggen, maar ik vind het niet echt grappig om iemands gewicht erbij te halen. Overigens net zo irritant als dat gebeurd bij een van der Plas. Of als Omtzigt belachelijk gemaakt wordt vanwege zijn burn out. Of Wilders vanwege z’n kapsel. Etc.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vooral bij Timmermans die neiging heb, wrs omdat ik echt een afschuw van deze man heb.
De andere voorbeelden die je aanhaalt zou ik me niet zo snel aan bezondigen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_211372464
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Helemaal eens maar er spelen ook externe factoren mee zoals de rente stand, capaciteit van bouwers en provincies.
Zeker en juist ook vanwege die beperkende externe factoren als overheid de regie nemen en niet aan de vrije markt overlaten.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:30:53 #38
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211372515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:20 schreef deedeetee het volgende:

[..]
Ik moet eerlijk toegeven dat ik vooral bij Timmermans die neiging heb, wrs omdat ik echt een afschuw van deze man heb.
De andere voorbeelden die je aanhaalt zou ik me niet zo snel aan bezondigen.
Ja dat heb ik dus met Caroline.
Een _____ stuk ___gemest _______ dat ze er is.
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:34:20 #39
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_211372572
Zo Pieter god _O_
  dinsdag 21 november 2023 @ 20:34:53 #40
323876 michaelmoore
pi_211372585
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:47 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Dat is onbetaalbaar, de infrastructuur die je daar voor nodig hebt is gruwelijk duur.

Sowieso is er een grote uitdaging om woningen te bouwen die betaald kunnen worden en dat geldt zowel voor sociale sector als de vrije markt.
Die wtwintig buslijn die brengen ze maar
kweste van ander lijn schema

Waar ik vroeger koophuis bouwdfe daar was helemaal geen buslijn, kon je door het zand lopen met de fiets, om bij busstation te komen

Parkeren jie nog wel ff vergeten toen

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2023 20:40:12 ]
pi_211372684
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Die wtwintig buslijn die brengen ze maar
kweste van ander lijn schema

Waar ik vroeger koophuis bouwdfe daar was helemaal geen buslijn, kon je door het zand lopen met de fiets
Je maakt er een gimmick van maar een Vinex stad met 100.000 woningen die je voor stelt heeft heel veel infrastructuur en voorzieningen nodig. Dat gaat niet om alleen een paar buslijnen.
pi_211372829
loopt dik naast dr schoenen wijfie van de VVD
pi_211373216
Huur verlagen klinkt sympathiek. Alleen kunnen corporaties dan veel minder investeren in nieuwe sociale woningbouw omdat de som niet uit kan. Om maar aan te geven hoe enorm versimpelde retoriek hier weer voorbij komt. Dus het kan, maar dan heb je een enorme zak geld extra nodig om voldoende sociale woningen te kunnen bouwen.
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:09:27 #44
323876 michaelmoore
pi_211373466
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Je maakt er een gimmick van maar een Vinex stad met 100.000 woningen die je voor stelt heeft heel veel infrastructuur en voorzieningen nodig. Dat gaat niet om alleen een paar buslijnen.
maar levert ok veel WOZ op

vroeger was dat ook geen probleem een zwik wielanden volbouwen

quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:40 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Die kosten van riolering en electra zitten in het bouwrijp maken van de landbouwgronden ende kabelexpoitanten

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2023 21:18:20 ]
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:10:41 #45
323876 michaelmoore
pi_211373510
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:47 schreef kree het volgende:
loopt dik naast dr schoenen wijfie van de VVD
ja die wil heeel erg graag in het torentje gaan zitten

https://www.telegraaf.nl/(...)een-de-maat-te-nemen

[ Bericht 19% gewijzigd door michaelmoore op 21-11-2023 21:20:22 ]
pi_211373753
Timmermans negeert elke aanval van D66 en probeert Rob dood te knuffelen.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 21-11-2023 21:19:57 ]
pi_211373755
Nou BBB dat gaat het ook niet worden he?
pi_211373828
Karolien zit heel diep in het agrarisch bedrijfsleven :r
pi_211373853
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 21:19 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Timmermans negeert elke aanval van D66 en probeert Rob dood te knuffelen.
Wat strategisch verstandig is
pi_211374096
Wilders. :') Ben ook wel weer een beetje klaar met dat knuffeltoontje.
  dinsdag 21 november 2023 @ 21:32:05 #51
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_211374118
Moet lachen om Geert :')
pi_211374143
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 20:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
En de te grote hoeveelheid mensen.
pi_211374946
Lege huls Dilan take 15
pi_211375112
Dilan staat naast Pieter haha, dwars door alle manden wordt er gevallen.
pi_211375150
VVD is zo leugenachtig. Ineens staat er iemand anders en ineens is het hele idee om van die partij.

Ze is verdomd handig erin trouwens om het te brengen zo op een nieuwe manier.

Mensen trap er niet in. Het zijn de zelfde leugenaars.
pi_211375373
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 19:35 schreef kree het volgende:

[..]
Ik kwam met de stemwijzers toch uit op Omtzicht of op 50+

Bij kieskompas dan zeg maar iets links conservatief maar richting het midden. Dat klopt trouwens wel met hoe ik denk ook over het algemeen. :)
Ik ben voor een verbod op dit soort dingen. Draagt bij aan de debilissering van de politiek door alles in sturende stellingen te duwen. Het mist elementen zoals goed besturen bij onderwerpen die nu nog niet bekend zijn, bv een internationale crisis etc
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_211375559
Was wel vrolijk over Bontenbal tegen Omzigt. Inderdaad over de ergste problemen vind je overal het stempel van Omzigt.
pi_211375743
quote:

[..]
Ik hoop het dan maar.
Hij is in ieder geval goed geslaagd in zijn eigen straatje schoon te vegen. Het is schandalig hoe die man omhoog is gekropen op de ruggen van zijn eigen slachtoffers.
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 november 2023 @ 22:42:29 #59
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_211375759
Esthergodin
  dinsdag 21 november 2023 @ 22:45:41 #60
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211375798
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:41 schreef HiZ het volgende:

[..]
Hij is in ieder geval goed geslaagd in zijn eigen straatje schoon te vegen. Het is schandalig hoe die man omhoog is gekropen op de ruggen van zijn eigen slachtoffers.
Omtzigt? Ja, inderdaad.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211375858
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omtzigt? Ja, inderdaad.
Zo hadden we het niet bedoeld van Jesse Frederik is een aanrader. Laat dit zien, maar ook de complexiteit en hoe het toch heeft kunnen gebeuren.
pi_211376060
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Omtzigt? Ja, inderdaad.
Ja, Omzigt. Ik moet dan denken aan een pyromaan die bij de brandweer is gaan werken.
pi_211376168
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Zo hadden we het niet bedoeld van Jesse Frederik is een aanrader. Laat dit zien, maar ook de complexiteit en hoe het toch heeft kunnen gebeuren.
Weet je, ik heb in 1996 gezegd dat met de wet boeten en maatregelen het fatsoen werd gesloopt uit de sociale zekerheid. Toen Rutte naar 1996 verwees hoorde ik voor het eerst een politicus erkennen dat we beter hadden kunnen weten toen de regels werden geschreven die tot de Toeslagenaffaire heeft geleid. En een van de luidste roepers om die regels was Omzigt.

Ze hadden kunnen weten wat er zou gebeuren. En ieder excuus dat ze het niet hadden kunnen weten is een keiharde leugen.
pi_211376204
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 22:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Wat Kamp recentelijk stelde was dat ze het wel zo bedoelden, dacht ik
pi_211376274
Zo simpel heel de tijd dat gezanik dat Omtzigt moe is. Als het goed is zijn ze allemaal moe, anders hebben ze niet hard genoeg gewerkt de afgelopen weken.
pi_211376395
Het beleid van het afgelopen kabinet lijkt als een boemerang terug te komen. Daarom moet het beleid van het kabinet nooit teveel afwijken van wat de meerderheid van de bevolking wil. Je schiet er uiteindelijk niets mee op.
pi_211376399
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:18 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Wat Kamp recentelijk stelde was dat ze het wel zo bedoelden, dacht ik
Dat ging met name over de vraag of je fraude hard moest straffen. Niet of mensen bewust in de vernieling moest worden gebracht. Ook al kan je je nu afvragen of je überhaupt een hard beleid kan voeren zonder dat dit gebeurd, het is wel net anders.

Het boek beschrijft niet alleen rol kabinet, maar ook van rechtspraak, media en ambtenarij. Echt een aanrader wat mij betreft. Onder ambtenaren die willen leren van de affaire is het ook echt een must read.
  dinsdag 21 november 2023 @ 23:42:27 #68
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376406
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat ging met name over de vraag of je fraude hard moest straffen. Niet of mensen bewust in de vernieling moest worden gebracht. Ook al kan je je nu afvragen of je überhaupt een hard beleid kan voeren zonder dat dit gebeurd, het is wel net anders.

Het boek beschrijft niet alleen rol kabinet, maar ook van rechtspraak, media en ambtenarij. Echt een aanrader wat mij betreft. Onder ambtenaren die willen leren van de affaire is het ook echt een must read.
Rechtspraak? Bestuursrecht is lijdelijk. Ze konden weinig ander helaas.
pi_211376412
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Rechtspraak? Bestuursrecht is lijdelijk. Ze konden weinig anders helaas.
Soms moet je ook durven, uiteindelijk gingen ze wel om. Er is geen harde juridische reden waarom dat niet eerder kon.
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 november 2023 @ 23:47:24 #70
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:43 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Soms moet je ook durven, uiteindelijk gingen ze wel om. Er is geen harde juridische reden waarom dat niet eerder kon.
Right...
Die was er dus wél. Het heeft niet voor niets zo lang geduurd.
pi_211376433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:40 schreef Jojoke het volgende:
Het beleid van het afgelopen kabinet lijkt als een boemerang terug te komen. Daarom moet het beleid van het kabinet nooit teveel afwijken van wat de meerderheid van de bevolking wil. Je schiet er uiteindelijk niets mee op.
Waarom staat de VVD dan bovenaan in de peilingen?
Je zou dan denken dat mensen er helemaal klaar mee zouden zijn.
blablablabla
pi_211376439
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:48 schreef Elan het volgende:

[..]
Ja, nee, maar VVD staat alleen voor het beleid wat de meerderheid redelijk vindt en de andere partijen voor het beleid wat de meerderheid onredelijk vindt... ofzo. ..

Amorfe partij zonder visie, geleid door marketeers en spindoktors .. bah.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_211376456
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Right...
Die was er dus wél. Het heeft niet voor niets zo lang geduurd.
https://www.raadvanstate.(...)sche_reflectie_1.pdf
Paragraaf 2.7.3. Daar wordt door verschillende auteurs heel verschillend over gedacht. En het feit dat de Afdeling het uiteindelijk ook gedaan heeft zonder dat er een wetswijziging is geweest geeft ook wel aan dat het wel degelijk kon. Alleen je moet het durven. Want het is nogal wat om een formele wetsbepaling opzij te zetten, dat doe je niet even op een achternamiddag. Maar de gedachte dat het volstrekt onmogelijk was is onjuist, de afdeling erkent dat zelf ook:
quote:
Belangrijkste conclusie van de reflectie is dat de Afdeling bestuursrechtspraak te lang heeft vastgehouden aan de ‘alles-of-niets’-lijn. Zij had deze lijn eerder kunnen en moeten wijzigen. Door dat na te laten heeft de Afdeling bestuurs- rechtspraak ouders die daardoor in de problemen zijn gekomen, niet de rechtsbescherming geboden waar zij op mochten rekenen. Dat mag niet weer gebeuren. Hiervoor biedt zij dan ook haar excuses aan.
https://www.raadvanstate.(...)vangtoeslagzaken.pdf
zie email 27 oktober
  dinsdag 21 november 2023 @ 23:56:08 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376463
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
https://www.raadvanstate.(...)sche_reflectie_1.pdf
Paragraaf 2.7.3. Daar wordt door verschillende auteurs heel verschillend over gedacht. En het feit dat de Afdeling het uiteindelijk ook gedaan heeft zonder dat er een wetswijziging is geweest geeft ook wel aan dat het wel degelijk kon. Alleen je moet het durven. Want het is nogal wat om een formele wetsbepaling opzij te zetten, dat doe je niet even op een achternamiddag. Maar de gedachte dat het volstrekt onmogelijk was is onjuist, de afdeling erkent dat zelf ook:
[..]
https://www.raadvanstate.(...)vangtoeslagzaken.pdf
De Afdeling. Ja. Na flink wat gedreutel en eerdere afwijzingen. Zoals ze zelf ook toegeven.
Een lagere rechter: Nee.
pi_211376466
De VVD heeft de facto een monopolie op economisch rechts beleid (Haga zijn clubje niet meegerekend). Daarom zullen ze altijd minimaal 20-25 zetels scoren.
  dinsdag 21 november 2023 @ 23:58:47 #76
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_211376478
quote:

[..]
Hele volksstammen hebben het persoonlijk best prima en vinden dat het eigenlijk allemaal wel oke gaat zo. Verder stemmen veel mensen op het beeld dat een partij uitdraagt en niet zozeer op het beleid of partijprogramma. Voila.
Huilen dan.
pi_211376482
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
De Afdeling. Ja. Na flink wat gedreutel en eerdere afwijzingen. Zoals ze zelf ook toegeven.
Een lagere rechter: Nee.
De rechtbank Rotterdam heeft dat een tijd gedaan. We kennen in Nederland geen precedentenstelsel. Alles wat de afdeling kan doen kan de lagere rechter ook (op wat procesrechtelijke dingetjes na, hier volstrekt irrelevant). Je bent als rechter niet gebonden aan uitspraken van hogere rechters. Dat erkennen de rechters zelf ook:
quote:
Hieruit blijkt dat juist de bestuursrechters bij de rechtbanken een belangrijke taak hebben in zaken waarin voor burgers grote belangen op het spel staan en oneven- redig negatieve gevolgen dreigen. In die gevallen zouden zij meer gewicht moeten toekennen aan de rechtsbescherming van het individu dan aan het waarborgen van de rechtseenheid en rechtszekerheid. Daarvoor is nodig dat de bestuursrechter de relevante feiten en de concrete gevolgen van een besluit voor de betrokken burger actief onderzoekt en beoordeelt of deze gevolgen evenredig zijn in het licht van het doel van de wettelijke regel. Als een besluit voor een burger onevenredige gevolgen heeft, moet de bestuursrechters meer maatwerk bieden. Dat wil zeggen dat hij zijn juridische instrumenten inzet om met een grondige en specifiek op die zaak toe- gespitste motivering tot een voor de burger evenredige uitkomst te komen. Als jurisprudentie van de hogerberoepsrechter daar weinig ruimte voor lijkt te geven is dat geen reden om daarvan af te zien. Wij roepen bestuursrechters dan ook op met dit inzicht aan het werk te gaan en om hierover het gesprek te voeren. Laten wij samen helpen voorkomen dat burgers in de toekomst opnieuw te maken krijgen met ongekend onrecht zoals zich dat in de toeslagenaffaire heeft voorgedaan
Onderstreping door mij https://www.rechtspraak.n(...)k%20DEF%20051021.pdf
zie email 27 oktober
  woensdag 22 november 2023 @ 00:01:28 #78
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211376487
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:59 schreef trein2000 het volgende:

[..]
De rechtbank Rotterdam heeft dat een tijd gedaan. We kennen in Nederland geen precedentenstelsel. Alles wat de afdeling kan doen kan de lagere rechter ook (op wat procesrechtelijke dingetjes na, hier volstrekt irrelevant). Je bent als rechter niet gebonden aan uitspraken van hogere rechters. Dat erkennen de rechters zelf ook:
[..]
Onderstreping door mij https://www.rechtspraak.n(...)k%20DEF%20051021.pdf
Dat is theorie.
Maar zou mooi zijn als het praktijk werd inderdaad.
pi_211376496
quote:

[..]
De VVD heeft een kerndoelgroep en ze zorgen altijd dat deze kerndoelgroep er niet slechter van wordt. Ze raken wel zetels kwijt maar dat is op de flanken.
pi_211376498
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:01 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat is theorie.
Goed antwoord als je stelling is dat er een hard juridisch beletsel is. Dan mag dat ook wel uit de theorie voortvloeien dacht ik zo. Als de bestuursrechters dit zelf opschrijven dan is er volgens mij in ieder geval theoretisch toch wel enige ruimte ;)
zie email 27 oktober
pi_211376540
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:03 schreef Jojoke het volgende:

[..]
De VVD heeft een kerndoelgroep en ze zorgen altijd dat deze kerndoelgroep er niet slechter van wordt. Ze raken wel zetels kwijt maar dat is op de flanken.
Eigenlijk onaantastbaar dus?
blablablabla
pi_211376577
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:10 schreef Elan het volgende:

[..]
Eigenlijk onaantastbaar dus?
Zolang ze daar niet aan tornen.
pi_211376613
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:17 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Zolang ze daar niet aan tornen.
Interessante filosofie wel, je zou bijna denken dat je gelijk hebt. Maakt geen zak uit of ze er verder een potje van maken.
blablablabla
pi_211376618
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:24 schreef Elan het volgende:

[..]
Interessante filosofie wel, je zou bijna denken dat je gelijk hebt. Maakt geen zak uit of ze er verder een potje van maken.
Dat lijkt mij wel evident, ja.
pi_211376653
Nou, dat was het weer, alweer een verkiezingscampagne voorbij, morgen eindelijk de echte resultaten en dan gaan we een jaartje wachten totdat er een coalitie is gevormd ;)
pi_211376679
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 november 2023 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Dezelfde regels werden sinds 1996 voor uitkeringen toegepast met extreem onredelijke hardheid
. Dan vraag ik me af wat er nog onbedoeld kan zijn aan het kopiëren van die regels voor de toeslagen.
pi_211376702
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 00:50 schreef HiZ het volgende:

[..]
Dezelfde regels werden sinds 1996 voor uitkeringen toegepast met extreem onredelijke hardheid
. Dan vraag ik me af wat er nog onbedoeld kan zijn aan het kopiëren van die regels voor de toeslagen.
Het boek laat wel meer invalshoeken zien dan de lijn Kamp.
  woensdag 22 november 2023 @ 01:21:12 #88
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_211376712
Lijkt alsof Omtzigt iets van een antidepressivum slikt ofzo. Heel vreemd gedrag bij Beau.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_211376748
twitter

Kijk wie hebben we daar. Ineens weer beter. Wat een timing.
pi_211376762
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 01:21 schreef phpmystyle het volgende:
Lijkt alsof Omtzigt iets van een antidepressivum slikt ofzo. Heel vreemd gedrag bij Beau.
Nee joh zo rolt hij gewoon als hij moe is. De rest zijn acteurs die er constant een showtje van maken ongeacht hun gemoedstoestand.
blablablabla
  woensdag 22 november 2023 @ 02:57:24 #91
323876 michaelmoore
pi_211376788
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 01:55 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Kijk wie hebben we daar. Ineens weer beter. Wat een timing.
Dan gaat ie weer internationale werkzoekenden opsluiten op schepen en gymnastieklokalen

Advies: Plaatsen of terugsturen, maar niet opsluiten tot ze de illegaliteit ingaan

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 22-11-2023 03:04:30 ]
pi_211376803
quote:
7s.gif Op woensdag 22 november 2023 01:21 schreef phpmystyle het volgende:
Heb het net teruggekeken en vond er niets vreemds aan. Een beetje melig door de vermoeidheid, meer niet
pi_211376806
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 01:06 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Het boek laat wel meer invalshoeken zien dan de lijn Kamp.
In 1996 was de Wet Boeten en Maatregelen Sociale Zekerheid mijn eerste grote klus. De drijfveer voor de wet was dat er een einde moest komen aan de beleidsvrijheid van de uitvoeringsorganisaties. Die werden gezien als te soepel bij het bestrijden van fraude en te losjes met terugvordering. In werkelijkheid hadden we meer te maken met verkeerd begrepen jargon in de SVR jaarverslagen. Onrechtmatig werd in de media vertaald als fraude.

Discretionaire bevoegdheden werden vervangen voor beleidsdwang met de inmiddels bekende gevolgen. Foute informatie (fraude) moest worden bestraft met boetes. Overtredingen moesten bestraft worden met kortingen en elke teveel betaalde cent moest worden teruggevorderd.
Afwijkingen mocht alleen nog voor dringende redenen. En in de toelichting op de wet door de minister werd verteld dat dringende redenen zo zeldzaam waren dat het eigenlijk onmogelijk was zich er een beeld van te maken. Alle betrokkenen wisten dus wat ze deden. Het enige verschil in 2012 was dat anders dan in 1996 het systeem niet alleen onredelijk leek, maar zich al had bewezen als onredelijk. Zo onredelijk dat er vanuit allerlei kanten kritiek op was. Ondanks dat alles ging de overheid door op het onzalige gekozen pad. Het enige verschil was dat anders dan het UWV de belastingdienst geen schroom voelde bij beslag leggen.

Alle betrokkenen wisten wat er allemaal gebeurde. Iedereen die 'verrast' was over het ontstaan van de Toeslagenaffaire in de groep van betrokkenen speelt toneel.

Ik heb echt geen boek nodig om het allemaal beter te begrijpen. Er was niks onbedoeld of toevallig aan. Afgezien dat de slachtoffers media aandacht kregen en veel ook.
pi_211377035
Van het geheel gisteren waren iig Dylan, Jetten en Bontebal nog het meest constructief/redelijkst in mijn ogen.

Ouwehand en Marijnissen zijn van die zuurpruimen.
pi_211377067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 06:51 schreef Kickinalfa het volgende:
Van het geheel gisteren waren iig Dylan, Jetten en Bontebal nog het meest constructief/redelijkst in mijn ogen.

Ouwehand en Marijnissen zijn van die zuurpruimen.
Zie hier het probleem, en waarom de VVD gewoon weer de grootste gaat worden. Als je maar een beetje positief bent en vriendelijk lacht en zegt dat het allemaal best prima gaat en dat de rest ook wel goed komt, dan boeit het niet wat voor beleid je daadwerkelijk voert. Je bent in ieder geval niet zo'n zuurpruim die echt wil werken aan de grote problemen in ons land. Bedankt voor je stem...
  woensdag 22 november 2023 @ 07:30:06 #96
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211377136
V-day.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 22 november 2023 @ 07:31:36 #97
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_211377145
Zo, ik heb mijn democratische plicht gedaan.
Put these foolish ambitions to rest.
  woensdag 22 november 2023 @ 07:39:15 #98
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_211377316
Toch veel spanning voor vanavond. Om wat voor tijdstip is doorgaans de eerste betrouwbare tussenstand?
  woensdag 22 november 2023 @ 08:00:59 #100
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_211377347
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 07:55 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Toch veel spanning voor vanavond. Om wat voor tijdstip is doorgaans de eerste betrouwbare tussenstand?
Volgens mij is de eerste exitpoll doorgaans rond 9 uur.
VBL SC influencer
Left, right, behind
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')