Dan stap je over als D66 kiezer en krijg je een kabinet zonder D66. Lekker dan dat ontactische stemmen.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat vooral D66 nog wel eens leeggegeten kan worden. Hun ondergrens lijkt me iets van 4 zetels, zou best kunnen dat de rest alsnog naar Timmermans gaat. Niet voor niets dat Timmermans gister de overeenkomsten tussen D66 en PvdA/GL aan het benadrukken was.
Maar als je niet overstapt heb je misschien een kabinet zonder D66 en zonder PvdA/GL, maar met de PVV.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan stap je over als D66 kiezer en krijg je een kabinet zonder D66. Lekker dan dat ontactische stemmen.
Die mogelijkheid was er anders ook. Als VVD + NSC een samenwerking met de PVV zien zitten zullen ze die kaart wel spelen, daarvoor maakt de grootte van PvdA/GL toch niet echt uit en als er een vierde partij nodig is, kan het handig zijn een groter D66 te hebben ipv een leeggebloed.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als je niet overstapt heb je misschien een kabinet zonder D66 en zonder PvdA/GL, maar met de PVV.
En toch zal het veel gebeuren, de toon in de media was er al de laatste dagen, echt pushen voor de combo PVDA/GL om een tegengeluid te bieden, ze helpen PVDA/GL in het zadel zoals ze D66 in het zadel hebben geholpen. Denk dat veel linkse partijen leeg zullen bloeden en die kiezers zullen stemmen op PVDA/GL om de PVV en VVD dwars te zitten. Het is al jaren een fenomeen in die kampen, niet stemmen voor je standpunten maar vooral tegenstemmen, zag je bij de laatste verkiezingen in Amerika ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:50 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan stap je over als D66 kiezer en krijg je een kabinet zonder D66. Lekker dan dat ontactische stemmen.
Ik zie VVD en NSC niet samenwerken met de PVV eigenlijk.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Die mogelijkheid was er anders ook. Als VVD + NSC een samenwerking met de PVV zien zitten zullen ze die kaart wel spelen, daarvoor maakt de grootte van PvdA/GL toch niet echt uit en als er een vierde partij nodig is, kan het handig zijn een groter D66 te hebben ipv een leeggebloed.
Ja, helaas ... stom wat mij betreft, maar je doet er niet zoveel aan. Ik ga in ieder geval tactisch stemmen op de partij van mijn voorkeur.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:53 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
En toch zal het veel gebeuren, de toon in de media was er al de laatste dagen, echt pushen voor de combo PVDA/GL om een tegengeluid te bieden, ze helpen PVDA/GL in het zadel zoals ze D66 in het zadel hebben geholpen. Denk dat veel linkse partijen leeg zullen bloeden en die kiezers zullen stemmen op PVDA/GL om de PVV en VVD dwars te zitten. Het is al jaren een fenomeen in die kampen, niet stemmen voor je standpunten maar vooral tegenstemmen, zag je bij de laatste verkiezingen in Amerika ook.
Ik met name NSC niet. VVD wil kennelijk wel. Dus hiervoor, als je als D66 stemmer D66 in het kabinet wil, stem dan D66. Moeilijker is t niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik zie VVD en NSC niet samenwerken met de PVV eigenlijk.
Ik zie ze wel een minderheidskabinet beginnen, waarbij bij veel plannen op PVV en BBB (in de Eerste Kamer) geleund zal worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:59 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik zie VVD en NSC niet samenwerken met de PVV eigenlijk.
Heb er zelf ook nog nooit aan meegedaan, ik stem ook op de partij van mijn voorkeur en wat het beste aansluit bij mij mening. Ik stem niet om mensen uit het torentje te houden. Bewust andere mensen die hun problemen in kaart willen brengen dwars zitten is gewoon kinderachtig.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, helaas ... stom wat mij betreft, maar je doet er niet zoveel aan. Ik ga in ieder geval tactisch stemmen op de partij van mijn voorkeur.
Als die op een partij stemt die leugens verkondigt dan kan het in ieder geval geen na grondige analyse afgewogen keuze zijn nee.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar dan is het heel simpel quotes te geven van de in mijn mond gelegde stellingen, Hex.
Ik wacht nog.
wat populisme betreft kun je je lol op in dit topic: stemt men als jonkie op een bepaalde partij, is men 'slecht opgevoed', 'recalcitrant' en uiteraard heeft ook niveau Mbo ermee van doen.
Een zakenkabinet waar ze maar steun moeten zoeken in de kamer heeft mijn voorkeur, dat is democratie. En niet een gesloten club die vooral aan het pluche denkt en braaf met elkaar meestemt.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik zie ze wel een minderheidskabinet beginnen, waarbij bij veel plannen op PVV en BBB (in de Eerste Kamer) geleund zal worden.
Maar als je als D66 stemmer de grootste kans wil hebben op een groene progressieve partij in het kabinet, stem je PvdA/GL. D66 lijkt me trouwens wel de meest waarschijnlijke kandidaat als ze 4 partijen nodig hebben, maar die kans is de laatste dagen veel kleiner geworden.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik met name NSC niet. VVD wil kennelijk wel. Dus hiervoor, als je als D66 stemmer D66 in het kabinet wil, stem dan D66. (Ik stem deze verkiezing zelf geen D66 overigens)
Dan denk je dat je als D66 kiezer ook praktisch net zo goed op NSC of VVD kunt stemmen (even los van invloed binnen de coalitievorming of zaken buiten het regeerakkoord), want dan zoeken ze het over GL/PvdA als ze aan 3 genoeg hebben. Ik denk dat het meer een kwestie is van of NSC wel wil samenwerken met de PVV of niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als je als D66 stemmer de grootste kans wil hebben op een groene progressieve partij in het kabinet, stem je PvdA/GL. D66 lijkt me trouwens wel de meest waarschijnlijke kandidaat als ze 4 partijen nodig hebben, maar die kans is de laatste dagen veel kleiner geworden.
Maar niet met Wilders als premier. Wat een rare, hypocriete eis is. Wilders = PVV. Ik denk meer dat Dilan het gebruikt om VVD stemmers die van PVV afkwamen niet te verliezen.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:00 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ik met name NSC niet. VVD wil kennelijk wel. Dus hiervoor, als je als D66 stemmer D66 in het kabinet wil, stem dan D66. Moeilijker is t niet.
Dat geldt voor elke stem.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als die op een partij stemt die leugens verkondigt dan kan het in ieder geval geen na grondige analyse afgewogen keuze zijn nee.
Ik vraag me af of de PVV zo slecht is voor de gewone mens, misschien is het wel tijd voor een PVV,. VVD, NSC, BBB kabinet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:02 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar als je als D66 stemmer de grootste kans wil hebben op een groene progressieve partij in het kabinet, stem je PvdA/GL. D66 lijkt me trouwens wel de meest waarschijnlijke kandidaat als ze 4 partijen nodig hebben, maar die kans is de laatste dagen veel kleiner geworden.
Als de PVV de grootste wordt? Daar zou ik niet zo zeker van zijn, eerlijk gezegd. Dan voelt de VVD zich gedwongen om enorm vast te houden aan PVV standpunten.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:04 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dan denk je dat je als D66 kiezer ook praktisch net zo goed op NSC of VVD kunt stemmen (even los van invloed binnen de coalitievorming), want dan zoeken ze het over GL/PvdA als ze aan 3 genoeg hebben. Ik denk dat het meer een kwestie is van of NSC wel wil samenwerken met de PVV of niet.
Tja, er wordt zelfs gesteld dat het te maken heeft met willen verdedigen van 'de blanke stam' (wat dat ook mag betekenen).quote:Op woensdag 22 november 2023 10:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Maar dan is het heel simpel quotes te geven van de in mijn mond gelegde stellingen, Hex.
Ik wacht nog.
wat populisme betreft kun je je lol op in dit topic: stemt men als jonkie op een bepaalde partij, is men 'slecht opgevoed', 'recalcitrant' en uiteraard heeft ook niveau Mbo ermee van doen.
Met deze redenatie kun je het beste op de VVD stemmen als D66 stemmer. Grotere kans op het weerhouden van de PVV als grootste.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:06 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als de PVV de grootste wordt? Daar zou ik niet zo zeker van zijn, eerlijk gezegd. Dan voelt de VVD zich gedwongen om enorm vast te houden aan PVV standpunten.
Dan vergroot je volgens mij de kans op een VVD-NSC minderheidskabinet.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Met deze redenatie kun je het beste op de VVD stemmen als D66 stemmer. Grotere kans op het weerhouden van de PVV als grootste.
Nee: https://www.rijksoverheid(...)jt-of-niet-ontvangenquote:Op woensdag 22 november 2023 11:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik heb geen stempas ontvangen, is het op dit moment nog mogelijk om iets te fixen daarvoor?
Godmiljaarquote:Op woensdag 22 november 2023 11:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee: https://www.rijksoverheid(...)jt-of-niet-ontvangen
Denk je niet dat de VVD graag met D66 samen wil?quote:Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan vergroot je volgens mij de kans op een VVD-NSC minderheidskabinet.
Google: Rijksoverheid - Wat kan ik doen als ik mijn stempas kwijt ben of niet ontvangen heb?quote:Op woensdag 22 november 2023 11:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik heb geen stempas ontvangen, is het op dit moment nog mogelijk om iets te fixen daarvoor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |