Voorbeeld: in jouw ideale wereld, bij welk bedrag aan spaargeld moet men extra vermogensbelasting gaan betalen?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:03 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jij weet heel goed dat daarop geen eenduidig antwoord te geven is, omdat die ondergrens niet uit één of andere natuurwet volgt en logischerwijs afhankelijk is van de rest van het belastingstelsel.
Waar wil je heen met deze vraag?
Maar dan is het heel simpel quotes te geven van de in mijn mond gelegde stellingen, Hex.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jazeker wel. De rode draad bij jouw posts is dat alle linkse politici zich 100% van hun tijd bezig moeten houden met dingen die jij belangrijk vind. En als er ook maar een uit de pas loopt is heel links meteen alleen maar met *woke* bezig.
Dat is gewoon bekende populistiche propaganda.
Dat kan ik me prima voorstellen, waar twijfel je tussen?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:18 schreef Bananenpap het volgende:
Ik heb denk ik nog nooit zo getwijfeld als nu.
Een bedrag is compleet betekenisloos buiten de context van de rest van mijn ideale wereld. Wat een onzinnige vraagquote:Op woensdag 22 november 2023 10:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voorbeeld: in jouw ideale wereld, bij welk bedrag aan spaargeld moet men extra vermogensbelasting gaan betalen?
Zelfde hier. Zoals altijd zijn er bij alle partijen meerdere thema's waar ik het grondig mee oneens ben. Een strategische stem zou ik nu ook niet achter kunnen staan. Omtzigt is me sowieso te conservatief maar ook echt een groot vraagteken qua alles. Timmermans trek ik niet als is dat wel de beste premiers kandidaat. D66 heeft het volledig verprutst met Kaag. Jetten kan ik beter hebben maar bij D66 ligt de focus voor mij echt totaal verkeerd.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:18 schreef Bananenpap het volgende:
idem.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:18 schreef Bananenpap het volgende:
Ik ben doorgaans echt een middenstemmer, maar ik neig nu wel om op PvdA te stemmen nu VVD en PVV de grootste worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:26 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat kan ik me prima voorstellen, waar twijfel je tussen?
Ik vind dit zo leuk, hè.quote:Al heel wat koffie geschonken in kleinste stemlokaal van Nederland
Woensdag voor 9.00 uur is er al heel wat koffie geschonken in de huiskamer van Wim Westhoff in het Overijsselse Marle. Hij is de gastheer van het kleinste stembureau van Nederland. "We hebben al zeven of acht stemmers gehad, en dat voor 9.00 uur. Dat is best veel, aangezien we er vandaag ongeveer zeventig verwachten."
Als je als middenstemmer een middencoalitie prefereert, lijkt me dat heel logisch. PvdA/GL moet wel naar rechts kijken en dan krijg je automatisch een middenkabinet. Als je bijvoorbeeld NSC (wat meer midden) stemt, heb je nog altijd een kans dat er een heel rechts kabinet uit rolt.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:31 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben doorgaans echt een middenstemmer, maar ik neig nu wel om op PvdA te stemmen nu VVD en PVV de grootste worden.
In welk opzicht?quote:Op woensdag 22 november 2023 10:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe dan ook: ik vrees voor de uitslag.
Een kneiterrechtse meerderheidquote:Op woensdag 22 november 2023 10:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
In welk opzicht?
Ik vraag me vooral af of we niet alsnog nog een keer naar de stembus moeten. Een meerderheid met 4 partijen is al een puzzel.
Klopt, ik sta alleen echt niet achter de PvdA plannen wat betreft migratie, erfbelasting en hoe zij naar ondernemers kijken. Dat maakt het nog echt wel even lastig. Maar het is wel waar wat je zegt, uiteindelijk gaat het om het kabinet dat eruit rolt en ik ben van mening dat balans altijd goed is.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als je als middenstemmer een middencoalitie prefereert, lijkt me dat heel logisch. PvdA/GL moet wel naar rechts kijken en dan krijg je automatisch een middenkabinet. Als je bijvoorbeeld NSC (wat meer midden) stemt, heb je nog altijd een kans dat er een heel rechts kabinet uit rolt.
Ik ook, ik hoop verschrikkelijk dat PVV niet de grootste wordt. Niet alleen qua uitstraling naar het buitenland, maar ook omdat het de coalitievorming enorm zal vertragen en VVD zich nog meer geroepen zal voelen allerlei PVV standpunten over te nemen.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
PVV moet toch ook zich an de grondwet houden, ikdenkdat er wat meer duidelijke maatregelen komenquote:Op woensdag 22 november 2023 10:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zelfs als dan zie ik daar vooralsnog niet een kneiterrechts kabinet van komen. Daarbij is PVV op veel sociale punten het juist totaal oneens met VVDquote:Op woensdag 22 november 2023 10:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Een kneiterrechtse meerderheid
Ik weet niet wat ik erger vind. VVD weer de grootste of PVVquote:Op woensdag 22 november 2023 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ook, ik hoop verschrikkelijk dat PVV niet de grootste wordt. Niet alleen qua uitstraling naar het buitenland, maar ook omdat het de coalitievorming enorm zal vertragen en VVD zich nog meer geroepen zal voelen allerlei PVV standpunten over te nemen.
Er is gelukkig nog een derde optie, PvdA/GL kan ook de grootste worden. En ik heb echt 100% liever de VVD dan de PVV.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind. VVD weer de grootste of PVVHet is allebei onvoorstelbaar maar 1 van de 2 gaat gebeuren.
Tenzij links wakker is geschut door de peilingen en nu massaal PvdD, D66 en Volt laten vallen om een tegenwicht te bieden.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:41 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik weet niet wat ik erger vind. VVD weer de grootste of PVVHet is allebei onvoorstelbaar maar 1 van de 2 gaat gebeuren.
Dat is waar. Die kans is er ook en op zich kunnen die van meer kanten profiteren van de zwevende kiezer maar toch ben ik bang dat die het niet gaan halen. Daarvoor is Timmermans te uitgesproken.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er is gelukkig nog een derde optie, PvdA/GL kan ook de grootste worden. En ik heb echt 100% liever de VVD dan de PVV.
idem. Hoewel ik vaak vvd stem zie ik een kneiterrechtse regering niet zitten en kan Dilan mij niet overtuigenquote:Op woensdag 22 november 2023 10:31 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben doorgaans echt een middenstemmer, maar ik neig nu wel om op PvdA te stemmen nu VVD en PVV de grootste worden.
Ik denk inderdaad dat vooral D66 nog wel eens leeggegeten kan worden. Hun ondergrens lijkt me iets van 4 zetels, zou best kunnen dat de rest alsnog naar Timmermans gaat. Niet voor niets dat Timmermans gister de overeenkomsten tussen D66 en PvdA/GL aan het benadrukken was.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:45 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Tenzij links wakker is geschut door de peilingen en nu massaal PvdD, D66 en Volt laten vallen om een tegenwicht te bieden.
En dat voortouw is dus wel echt belangrijk. VVD kan nog rechtsaf slaan, als PvdA/GL mag beginnen is die kans echt veel kleiner.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:46 schreef Kickinalfa het volgende:
Zou het veel uitmaken of de VVD er straks 32 heeft en PVDA/GL 28 of andersom?
Het enige lijkt me het voortouw om de formatie te starten?
Ik al ben schuldig omdat ik dat niet heb gedaan.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:45 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Tenzij links wakker is geschut door de peilingen en nu massaal PvdD, D66 en Volt laten vallen om een tegenwicht te bieden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |