Niet per sé, zeker de wat conservatievere Yeşilgöz niet. Voor Rutte was het een ideale partner.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:18 schreef QWARQTAARTJE het volgende:
[..]
Denk je niet dat de VVD graag met D66 samen wil?
In 2006 kwam hij persoonlijk ook uit bij D66, zegt wel wat jaquote:Op woensdag 22 november 2023 11:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
Niet per sé, zeker de wat conservatievere Yeşilgöz niet. Voor Rutte was het een ideale partner.
Kan, maar dat lijkt me sterk. Dat zou dan zonder gedoogpartner(s) zijn... immers geen PVV volgens deze redenering. In mijn hoofd is die kans nagenoeg 0, dus ik blijf erbij: iedereen zou gewoon lekker de partij van hun voorkeur moeten stemmen en dan maar zien waar het op uit komt.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan vergroot je volgens mij de kans op een VVD-NSC minderheidskabinet.
Polarisatie in de samenlevingquote:Op woensdag 22 november 2023 08:43 schreef Halcon het volgende:
[..]
Sterke polarisatie? Nederland stemt in meerderheid gewoon rechts.
ophalen op hety laatst bekende adres bijde gem adminquote:Op woensdag 22 november 2023 11:16 schreef zoekeenleven het volgende:
Ik heb geen stempas ontvangen, is het op dit moment nog mogelijk om iets te fixen daarvoor?
Paars was extreem progressief, de kans op zo'n progressief kabinet is nagenoeg 0. Al is het maar omdat de VVD conservatiever is geworden.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Polarisatie in de samenleving
Maar ik ben wel een voorstander van paars en er is zo een kansje op een paars kabinet
Ophalen kon tot gister 12 uur, op de dag zelf logischerwijs niet meer (anders kun je gaan stemmen en daarna een nieuwe stempas gaan halen).quote:Op woensdag 22 november 2023 11:28 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ophalen op hety laatst bekende adres bijde gem admin
Inderdaad.quote:Op woensdag 22 november 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:
Op de middelbare van mijn jongste is de uitslag:
1: GLPvdA (19.68%)
2: D66 (14.81%)
3: VVD (12.98%)
4: Volt (8.92%)
5: PVV (8.32%)
6: FVD (7.30%)
Dus dat geeft nog wat hoop voor de toekomst.
Paars II was dat vooral. Paars I was meer vooral economisch georienteerd.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Paars was extreem progressief, de kans op zo'n progressief kabinet is nagenoeg 0. Al is het maar omdat de VVD conservatiever is geworden.
Bij mijin t bejaardenhuis isquote:Op woensdag 22 november 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:
Vreemde keuzes voor een bejaardenhuis.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bij mijin t bejaardenhuis is
32% PVV
16% VVD
19% NSC
18% BBB
8% PVDD
dus er is nog hoop voor de toekomst gezien de vergrijzing
Kan ook geen echte verkiezing zijn, aangezien die uitslagen nog helemaal niet bekend mogen worden. En de user woont niet in een bejaardentehuis.quote:Op woensdag 22 november 2023 11:57 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Vreemde keuzes voor een bejaardenhuis.
Die houden niet zo van nieuwe partijen en zoals mijn oma altijd zei, als je arbeider bent stem je PvdA, en niets anders!
Dátquote:Op woensdag 22 november 2023 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kan ook geen echte verkiezing zijn, aangezien die uitslagen nog helemaal niet bekend mogen worden. En de user woont niet in een bejaardentehuis.
Nope.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Veel spanning voor vanavond 21 uur, jullie geen last van?
Waarom?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Gespannen niet, mijn vertrouwen in politiek Den Haag is erg laag en mijn verwachtingen dus ook.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Geen enkele spanning hier. Waarvoor zou je gespannen zijn?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Bang voor Frans als premier.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Geen enkele spanning hier. Waarvoor zou je gespannen zijn?
Wie angst heeft voor de toekomst, heeft die toekomst al half bedorven.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Bang voor Frans als premier.
Jup hier ookquote:Op woensdag 22 november 2023 12:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Hoe dat zo? Als de coalitie van VVD/NSC/PvdA/GL er komt, hoezo maakt het dan zoveel uit of het nou Yesilgoz of Timmermans premier zou worden dat je daar nu al gespannen voor zou zijn?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
komt ie je dan persoonlijk een corrigerende tik geven andersquote:Op woensdag 22 november 2023 12:14 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
TImmermans is de ondergang van Nederland, jeweetoch.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Als de coalitie van VVD/NSC/PvdA/GL er komt, hoezo maakt het dan zoveel uit of het nou Yesilgoz of Timmermans premier zou worden dat je daar nu al gespannen voor zou zijn?
In 7(!) talen.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:21 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
komt ie je dan persoonlijk een corrigerende tik geven anders
Ik heb om 7:35 het vakje ingekleurd maar ben nog bezig met vouwen.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
Net wezen stemmen maar godallemachtig wat een drama is het stembiljet nu, dat is toch niet meer te doen?
Laten we in godsnaam digitaal gaan stemmen.
Je hebt vast geen veters.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb om 7:35 het vakje ingekleurd maar ben nog bezig met vouwen.
Hehehe, mijn vrouw had er meer moeite mee dan ik maar die maakte de fout om hem helemaal open te vouwen.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb om 7:35 het vakje ingekleurd maar ben nog bezig met vouwen.
Maar het zijn idd echt lellen van dingen.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat moet je aan @:Pisces29 vragen. Die kent mijn schoenencollectie.
Lijst 2 is wel makkelijker jaquote:Op woensdag 22 november 2023 12:27 schreef Ebinas het volgende:
Scheelt idd wel of je het helemaal moet openvouwen of je vrij vooraan kan kleuren
Wellicht zijn er mensen die hem in stukjes in de bus hebben gedaanquote:Op woensdag 22 november 2023 12:29 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Maar het zijn idd echt lellen van dingen.
Hoorde ze (dames achter de tafels) bij ons ook zeggen dat er al een aantal ongeldig waren.
Hoe ze dat nu al weten
Blanco stemmen mag gewoon he?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wellicht zijn er mensen die hem in stukjes in de bus hebben gedaanOf zonder iets in te vullen.
Waarom zie ik nu altijd alles voor me?,quote:Op woensdag 22 november 2023 12:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Wellicht zijn er mensen die hem in stukjes in de bus hebben gedaanOf zonder iets in te vullen.
Door midden scheuren mag ook. Geen idee of er aparte stapels zijn voor ongeldig en blanco. 'Vroeger'quote:Op woensdag 22 november 2023 12:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Blanco stemmen mag gewoon he?
Nee, gewoon een stembiljet met links een lijst van 1 t/m 35 (of hoeveel partijen er nu ook mee doen) met de partijnaam en daarna een lijst van 1 t/m 75 om een voorkeursstem te kunnen uitbrengen. Kan praktisch op 1 A4tje.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:23 schreef Tijger_m het volgende:
Net wezen stemmen maar godallemachtig wat een drama is het stembiljet nu, dat is toch niet meer te doen?
Laten we in godsnaam digitaal gaan stemmen.
Digitaal is beter en boom vriendelijkerquote:Op woensdag 22 november 2023 12:43 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, gewoon een stembiljet met links een lijst van 1 t/m 35 (of hoeveel partijen er nu ook mee doen) met de partijnaam en daarna een lijst van 1 t/m 75 om een voorkeursstem te kunnen uitbrengen. Kan praktisch op 1 A4tje.
En fraudegevoeliger, dus liever niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Digitaal is beter en boom vriendelijker
Wel meer geklaag van de usual suspects over stemfraude.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou dat beter zijn?quote:Op woensdag 22 november 2023 12:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Welnee.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
En fraudegevoeliger, dus liever niet.
Iig gevoeliger voor klachten over fraude. Je kunt dat veiliger inrichten dan papier met rode vakjes in een kliko.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat is echt overdreven. Desnoods druk je een bevestiging af die je ook nog in de stembus deponeert zodat er handmatig geteld kan worden. Het is 2023 en we lopen met een potlood en papier te rommelen. Kan echt niet meer.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, zelfs al is de kans niet heel groot, de kans is wel gewoon aanwezig. Verder vertonen computers nog regelmatig storingen, potloden doen dat niet.quote:
Tellen in 1 seconde klaar, makkelijker stemmen dan met zo'n lap papier, scheelt dode bomen, veiliger, moderner.quote:
Alsof dat handmatig tellen zo lekker werkt.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, zelfs al is de kans niet heel groot, de kans is wel gewoon aanwezig. Verder vertonen computers nog regelmatig storingen, potloden doen dat niet.
Die lap papier is dan ook niet nodig, dat kan dus gewoon met het kleine stembiljet wat ik toonde. Uitprinten van elke stem en die in een bus doen is ook bij digitaal stemmen namelijk gewoon nodig.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
Tellen in 1 seconde klaar, makkelijker stemmen dan met zo'n lap papier, scheelt dode bomen, veiliger, moderner.
Voor mij hoeft dat niet hoor, maar sommige meer analoog georiënteerden worden zenuwachtig van puur digitaal.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die lap papier is dan ook niet nodig, dat kan dus gewoon met het kleine stembiljet wat ik toonde. Uitprinten van elke stem en die in een bus doen is ook bij digitaal stemmen namelijk gewoon nodig.
Ik ben afgestudeerd in de informatica, ik weet echt wel waarover ik praat, een digitale stemomgeving kan dusdanig ingericht worden dat de kans op fraude veel kleiner is dan de huidige papieren methode. De kans op storingen met dit soort apparatuur is vrijwel nihil, het zijn geen reguliere PC's en je kan simpelweg ook de papieren biljetten achter de hand houden voor het geval dat.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jawel, zelfs al is de kans niet heel groot, de kans is wel gewoon aanwezig. Verder vertonen computers nog regelmatig storingen, potloden doen dat niet.
Natuurlijk wel, anders heb je geen enkel controlesysteem.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor mij hoeft dat niet hoor, maar sommige meer analoog georiënteerden worden zenuwachtig van puur digitaal.
Dat kan ook prima digitaal natuurlijk. Ook een ICT'er hier.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, anders heb je geen enkel controlesysteem.
Nee, dat kan dus niet. Controle op fraude moet altijd plaats kunnen vinden door de uitgeprinte stemmen te tellen. Je kunt niet de computer zichzelf laten controleren.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:52 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat kan ook prima digitaal natuurlijk.
Laatste is niet anoniem meer.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Zoddie het volgende:
Ligt er ook aan wat we onder digitaal stemmen bedoelen.
Op lokatie op een apparaat dat offline is.
Of vanuit thuis of waar dan ook met je DigiD of zo.
Waarom heb je dat nodig? Je hebt voor het huidige systeem ook geen tweede controlesysteem. Het is puur omdat sommige mensen onterecht digitaal niet vertrouwen.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, anders heb je geen enkel controlesysteem.
Je kunt in het huidige systeem in principe oneindig hertellen. Dat is dus wel een controlesysteem.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Perrin het volgende:
[..]
Waarom heb je dat nodig? Je hebt voor het huidige systeem ook geen tweede controlesysteem. Het is puur omdat sommige mensen onterecht digitaal niet vertrouwen.
Dat kan in het digitale systeem ook als je dat zo bouwt. Het kan totaal waterdicht gebouwd worden, waterdichter dan je ooit kunt krijgen met analoog.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt in het huidige systeem in principe oneindig hertellen. Dat is dus wel een controlesysteem.
Dat laatste ben ik echt pertinent op tegen. Dat is enorm fraudegevoelig.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Zoddie het volgende:
Ligt er ook aan wat we onder digitaal stemmen bedoelen.
Op lokatie op een apparaat dat offline is.
Of vanuit thuis of waar dan ook met je DigiD of zo.
Nee, dan laat je de computer zichzelf controleren. Een systeem waarbij men fysieke bewijzen heeft van de stem is veel betrouwbaarder.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat kan in het digitale systeem ook als je dat zo bouwt.
Natuurlijk kan dat wel. De vraag is of mensen dat durven los te laten maar anno 2023 mag je dat toch wel verwachten. Kan wel wat ideeën aandragen maar denk dat anderen daar beter in zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dat kan dus niet. Controle op fraude moet altijd plaats kunnen vinden door de uitgeprinte stemmen te tellen. Je kunt niet de computer zichzelf laten controleren.
Dat bedoel ik, onterechte angsten van analoog georiënteerden.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dan laat je de computer zichzelf controleren. Een systeem waarbij men fysieke bewijzen heeft van de stem is veel betrouwbaarder.
Je kunt als teller evengoed stemmen ongeldig maken (ja ik weet dat er meerdere mensen zijn en dat je mee mag kijken). Maar niemand kan controleren of zijn stem ook is meegeteld tenzij je de enige stemmer bent van een partij op dat stembureau.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
Je kunt in het huidige systeem in principe oneindig hertellen. Dat is dus wel een controlesysteem.
De computer is een vaag begrip. Dat hoeft niet hetzelfde systeem te zijn.quote:Op woensdag 22 november 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, dan laat je de computer zichzelf controleren. Een systeem waarbij men fysieke bewijzen heeft van de stem is veel betrouwbaarder.
In een ideale wereld, geen. Maar wel over elke cent inkomen ongeacht of die uit arbeid, vermogen, giften of erfenissen komt. Inkomen is inkomen, daar draag je belasting over af. Probleem is dat wij schijnbaar niet het daadwerkelijk behaalde rendement over vermogen kunnen achterhalen (België bijvoorbeeld wel), dus hebben we dat gedrocht met fictief rendement van 4% ofzo maar in het leven geroepen. Dat mocht dan weer niet van de rechter, dus nu heffen we niets. Gaaf land...quote:Op woensdag 22 november 2023 10:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voorbeeld: in jouw ideale wereld, bij welk bedrag aan spaargeld moet men extra vermogensbelasting gaan betalen?
Wat zie je hier precies dedain in? Ik mag geen ervaringen delen?quote:Op woensdag 22 november 2023 09:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Opnieuw: wat een dedain.
Wanneer krijgen mensen als jij nu eens door dat dit precies de reden is dat de peilingen zijn wat ze zijn?
Eens.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:03 schreef Hanca het volgende:
Hier een blog over digitaal stemmen: https://tweakers.net/revi(...)ij-verkiezingen.html
Hierin ook voorbeelden van landen die het wel gebruiken, ondanks dat ze volgens experts bewezen fouten bevatten.
ICT en overheid is een drama, daar moet je echt de democratie niet van laten afhangen.
Dat gaat over digitaal stemmen. Dat is iets anders dan elektronisch stemmen. Van digitaal stemmen ben ik ook geen fan omdat je geen zicht hebt op wie er stemt.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:03 schreef Hanca het volgende:
Hier een blog over digitaal stemmen: https://tweakers.net/revi(...)ij-verkiezingen.html
De conclusie blijft staan: de enige winst die je haalt is dat je 12 uur eerder de uitslag weet. Nou, geweldig. We hebben het over de democratie, daar kun je best 12 uren op wachten.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat gaat over digitaal stemmen. Dat is iets anders dan elektronisch stemmen. Van digitaal stemmen ben ik ook geen fan omdat je geen zicht hebt op wie er stemt.
Ik zou stemmen voor stemrecht van 12 tot 72!quote:Op woensdag 22 november 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:
Ja doei. Dan ga je toch ook lekker met paard en wagen op vakantie? De enige winst die je haalt door met de auto te gaan is dat 12 uur eerder op je bestemming gaat. Nou, geweldig. We hebben het over vakantie, daar kun je wel 12 uren langer op wachten.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
De conclusie blijft staan: de enige winst die je haalt is dat je 12 uur eerder de uitslag weet. Nou, geweldig. We hebben het over de democratie, daar kun je best 12 uren op wachten.
Vind je dit nu echt een geslaagde vergelijking?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja doei. Dan ga je toch ook lekker met paard en wagen op vakantie? De enige winst die je haalt door met de auto te gaan is dat 12 uur eerder op je bestemming gaat. Nou, geweldig. We hebben het over vakantie, daar kun je wel 12 uren langer op wachten.
waarom geeft dit je hoop voor de toekomstquote:Op woensdag 22 november 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:
Ik vind het een kul argument door aan te komen met dat de enige winst is dat je de uitslag eerder hebt. Terwijl het enige argument tegen is gebaseerd op onwetendheid en irreële angst. Of boek je ook nog geld over met cheques?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vind je dit nu echt een geslaagde vergelijking?
Het is denk ik meer het gevoel dat mensen hebben dat het eerlijker gaat met een papiertje.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:22 schreef Rnie het volgende:
Nooit begrepen waarom ze tegenwoordig nog steeds zo moeilijk doen wat betreft het digitaal stemmen.Alle godsganse data van de gehele maatschappij wordt middels digitale systemen opgeslagen, verwerkt en over het internet verzonden. DigiD is niet meer weg te denken uit onze (overheids)maatschappij, geld (geld!) wordt via het internet over en weer verzonden en dan gaan ze moeilijk doen om de zogenaamde fraudegevoeligheid en corruptie van een simpel vakje aankruisen en verwerken.
![]()
Kwetsbaarheden in de telsoftware. Yeah right![]()
Het enige argument voor is verder "het is moderner", dat is gewoon een zeer slap argument.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik vind het een kul argument door aan te komen met dat de enige winst is dat je de uitslag eerder hebt. Terwijl het enige argument tegen is gebaseerd op onwetendheid en irreële angst. Of boek je ook nog geld over met cheques?
En dat je mee kan kijken tijdens het tellen.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is denk ik meer het gevoel dat mensen hebben dat het eerlijker gaat met een papiertje.
Als onze vorige generaties zo zouden denken, dan hadden we dit hier niet kunnen typen. Maar de democratie is blijkbaar uitgezonderd van enige vorm van vooruitgang. Leve het potlood.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het enige argument voor is verder "het is moderner", dat is gewoon een zeer slap argument.
Jij hebt het systeem al gezien en beoordeeld begrijp ik?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat je mee kan kijken tijdens het tellen.
Hoe zie jij thuis stemmen met digid voor je eigenlijk?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jij hebt het systeem al gezien en beoordeeld begrijp ik?
Modernisering is goed als het een verbetering oplevert. De auto is een verbetering tov paard en wagen. Maar hier zie ik de verbetering niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als onze vorige generaties zo zouden denken, dan hadden we dit hier niet kunnen typen. Maar de democratie is blijkbaar uitgezonderd van enige vorm van vooruitgang. Leve het potlood.
Na gisteravond ben ik er al vanuit gegaan dat ze de grootste worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ook, ik hoop verschrikkelijk dat PVV niet de grootste wordt. Niet alleen qua uitstraling naar het buitenland, maar ook omdat het de coalitievorming enorm zal vertragen en VVD zich nog meer geroepen zal voelen allerlei PVV standpunten over te nemen.
Nee wijsneus, je kan nu zo elk stembureau binnen lopen en meekijken. Dat is in mijn ogen een hele fijne controlemogelijkheid, te meer omdat het fysiek en drempel loos is.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jij hebt het systeem al gezien en beoordeeld begrijp ik?
Zelfs als wordt PVV de grootste verwacht ik inderdaad nog steeds dat ze gaan voor de NSC-VVD-GL combo en dan desnoods nog de D66 of CDA erbij. Word er zelf niet blij van, maar wel wat we gaan krijgen denk ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Na gisteravond ben ik er al vanuit gegaan. Dat ze de grootste worden.
Dan krijg je dus een knetterrechts kabinet inderdaad. En als de armen dan genaaid worden zijn ze dat ook helemaal zelf schuld.
Maar ik hoop stiekem dat ze de PVV gewoon buiten spel zetten, en dat het NSC-VVD-PvdA gaat worden of zo.
Dat kan ook met digitaal of elektronisch stemmen, natuurlijk, we hebben dat al eens gedaan en dat gaf geen problemen op dat vlakquote:Op woensdag 22 november 2023 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee wijsneus, je kan nu zo elk stembureau binnen lopen en meekijken. Dat is in mijn ogen een hele fijne controlemogelijkheid, te meer omdat het fysiek en drempel loos is.
Ik kan prima een methode bedenken waarbij je met digitaal (geen fan van) of elektronisch stemmen kan checken of je eigen stem is meegeteld. Transparanter nog dan het nu is want je kunt zelf echt niet checken of jouw stem nu op het goede stapeltje ligt en wel als geldig wordt gezien. Ik snap die conservatieve houding niet en het al maar hameren op dat het geen vooruitgang is... dat kán het wel degelijk zijn. Onwetendheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee wijsneus, je kan nu zo elk stembureau binnen lopen en meekijken. Dat is in mijn ogen een hele fijne controlemogelijkheid, te meer omdat het fysiek en drempel loos is.
Die luistert naar de naam Mark Rutte zeker?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Met PVV de grootste zou ook nog wel eens een partijloze premier een mogelijke deal kunnen zijn tussen Dilan en Geert.
Dat klopt, maar je verliest een bepaalde mate van anonimiteit en imo voeg je met elektronisch stemmen alleen maar extra stappen en dus mogelijkheden tot falen toe.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan ook met digitaal of elektronisch stemmen, natuurlijk, we hebben dat al eens gedaan en dat gaf geen problemen op dat vlak
Over het Internet stemmen is weer wat anders, natuurlijk, daar sta ik niet achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |