Dat gaat over digitaal stemmen. Dat is iets anders dan elektronisch stemmen. Van digitaal stemmen ben ik ook geen fan omdat je geen zicht hebt op wie er stemt.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:03 schreef Hanca het volgende:
Hier een blog over digitaal stemmen: https://tweakers.net/revi(...)ij-verkiezingen.html
De conclusie blijft staan: de enige winst die je haalt is dat je 12 uur eerder de uitslag weet. Nou, geweldig. We hebben het over de democratie, daar kun je best 12 uren op wachten.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:18 schreef alpeko het volgende:
[..]
Dat gaat over digitaal stemmen. Dat is iets anders dan elektronisch stemmen. Van digitaal stemmen ben ik ook geen fan omdat je geen zicht hebt op wie er stemt.
Ik zou stemmen voor stemrecht van 12 tot 72!quote:Op woensdag 22 november 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:
Op de middelbare van mijn jongste is de uitslag:
1: GLPvdA (19.68%)
2: D66 (14.81%)
3: VVD (12.98%)
4: Volt (8.92%)
5: PVV (8.32%)
6: FVD (7.30%)
Dus dat geeft nog wat hoop voor de toekomst.
Ja doei. Dan ga je toch ook lekker met paard en wagen op vakantie? De enige winst die je haalt door met de auto te gaan is dat 12 uur eerder op je bestemming gaat. Nou, geweldig. We hebben het over vakantie, daar kun je wel 12 uren langer op wachten.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
De conclusie blijft staan: de enige winst die je haalt is dat je 12 uur eerder de uitslag weet. Nou, geweldig. We hebben het over de democratie, daar kun je best 12 uren op wachten.
Vind je dit nu echt een geslaagde vergelijking?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ja doei. Dan ga je toch ook lekker met paard en wagen op vakantie? De enige winst die je haalt door met de auto te gaan is dat 12 uur eerder op je bestemming gaat. Nou, geweldig. We hebben het over vakantie, daar kun je wel 12 uren langer op wachten.
waarom geeft dit je hoop voor de toekomstquote:Op woensdag 22 november 2023 09:35 schreef Leandra het volgende:
Op de middelbare van mijn jongste is de uitslag:
1: GLPvdA (19.68%)
2: D66 (14.81%)
3: VVD (12.98%)
4: Volt (8.92%)
5: PVV (8.32%)
6: FVD (7.30%)
Dus dat geeft nog wat hoop voor de toekomst.
Ik vind het een kul argument door aan te komen met dat de enige winst is dat je de uitslag eerder hebt. Terwijl het enige argument tegen is gebaseerd op onwetendheid en irreële angst. Of boek je ook nog geld over met cheques?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:22 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vind je dit nu echt een geslaagde vergelijking?
Het is denk ik meer het gevoel dat mensen hebben dat het eerlijker gaat met een papiertje.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:22 schreef Rnie het volgende:
Nooit begrepen waarom ze tegenwoordig nog steeds zo moeilijk doen wat betreft het digitaal stemmen.Alle godsganse data van de gehele maatschappij wordt middels digitale systemen opgeslagen, verwerkt en over het internet verzonden. DigiD is niet meer weg te denken uit onze (overheids)maatschappij, geld (geld!) wordt via het internet over en weer verzonden en dan gaan ze moeilijk doen om de zogenaamde fraudegevoeligheid en corruptie van een simpel vakje aankruisen en verwerken.
![]()
Kwetsbaarheden in de telsoftware. Yeah right![]()
Het enige argument voor is verder "het is moderner", dat is gewoon een zeer slap argument.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:24 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik vind het een kul argument door aan te komen met dat de enige winst is dat je de uitslag eerder hebt. Terwijl het enige argument tegen is gebaseerd op onwetendheid en irreële angst. Of boek je ook nog geld over met cheques?
En dat je mee kan kijken tijdens het tellen.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:25 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Het is denk ik meer het gevoel dat mensen hebben dat het eerlijker gaat met een papiertje.
Als onze vorige generaties zo zouden denken, dan hadden we dit hier niet kunnen typen. Maar de democratie is blijkbaar uitgezonderd van enige vorm van vooruitgang. Leve het potlood.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:27 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het enige argument voor is verder "het is moderner", dat is gewoon een zeer slap argument.
Jij hebt het systeem al gezien en beoordeeld begrijp ik?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
En dat je mee kan kijken tijdens het tellen.
Hoe zie jij thuis stemmen met digid voor je eigenlijk?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jij hebt het systeem al gezien en beoordeeld begrijp ik?
Modernisering is goed als het een verbetering oplevert. De auto is een verbetering tov paard en wagen. Maar hier zie ik de verbetering niet.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:29 schreef alpeko het volgende:
[..]
Als onze vorige generaties zo zouden denken, dan hadden we dit hier niet kunnen typen. Maar de democratie is blijkbaar uitgezonderd van enige vorm van vooruitgang. Leve het potlood.
Na gisteravond ben ik er al vanuit gegaan dat ze de grootste worden.quote:Op woensdag 22 november 2023 10:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik ook, ik hoop verschrikkelijk dat PVV niet de grootste wordt. Niet alleen qua uitstraling naar het buitenland, maar ook omdat het de coalitievorming enorm zal vertragen en VVD zich nog meer geroepen zal voelen allerlei PVV standpunten over te nemen.
Nee wijsneus, je kan nu zo elk stembureau binnen lopen en meekijken. Dat is in mijn ogen een hele fijne controlemogelijkheid, te meer omdat het fysiek en drempel loos is.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:29 schreef Rnie het volgende:
[..]
Jij hebt het systeem al gezien en beoordeeld begrijp ik?
Zelfs als wordt PVV de grootste verwacht ik inderdaad nog steeds dat ze gaan voor de NSC-VVD-GL combo en dan desnoods nog de D66 of CDA erbij. Word er zelf niet blij van, maar wel wat we gaan krijgen denk ik.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:34 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Na gisteravond ben ik er al vanuit gegaan. Dat ze de grootste worden.
Dan krijg je dus een knetterrechts kabinet inderdaad. En als de armen dan genaaid worden zijn ze dat ook helemaal zelf schuld.
Maar ik hoop stiekem dat ze de PVV gewoon buiten spel zetten, en dat het NSC-VVD-PvdA gaat worden of zo.
Dat kan ook met digitaal of elektronisch stemmen, natuurlijk, we hebben dat al eens gedaan en dat gaf geen problemen op dat vlakquote:Op woensdag 22 november 2023 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee wijsneus, je kan nu zo elk stembureau binnen lopen en meekijken. Dat is in mijn ogen een hele fijne controlemogelijkheid, te meer omdat het fysiek en drempel loos is.
Ik kan prima een methode bedenken waarbij je met digitaal (geen fan van) of elektronisch stemmen kan checken of je eigen stem is meegeteld. Transparanter nog dan het nu is want je kunt zelf echt niet checken of jouw stem nu op het goede stapeltje ligt en wel als geldig wordt gezien. Ik snap die conservatieve houding niet en het al maar hameren op dat het geen vooruitgang is... dat kán het wel degelijk zijn. Onwetendheid.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee wijsneus, je kan nu zo elk stembureau binnen lopen en meekijken. Dat is in mijn ogen een hele fijne controlemogelijkheid, te meer omdat het fysiek en drempel loos is.
Die luistert naar de naam Mark Rutte zeker?quote:Op woensdag 22 november 2023 13:42 schreef Hexagon het volgende:
Met PVV de grootste zou ook nog wel eens een partijloze premier een mogelijke deal kunnen zijn tussen Dilan en Geert.
Dat klopt, maar je verliest een bepaalde mate van anonimiteit en imo voeg je met elektronisch stemmen alleen maar extra stappen en dus mogelijkheden tot falen toe.quote:Op woensdag 22 november 2023 13:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan ook met digitaal of elektronisch stemmen, natuurlijk, we hebben dat al eens gedaan en dat gaf geen problemen op dat vlak
Over het Internet stemmen is weer wat anders, natuurlijk, daar sta ik niet achter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |