abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211380184
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Welnee.
Jawel, zelfs al is de kans niet heel groot, de kans is wel gewoon aanwezig. Verder vertonen computers nog regelmatig storingen, potloden doen dat niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 22 november 2023 @ 12:47:54 #252
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211380188
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Waarom zou dat beter zijn?
Tellen in 1 seconde klaar, makkelijker stemmen dan met zo'n lap papier, scheelt dode bomen, veiliger, moderner.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_211380191
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jawel, zelfs al is de kans niet heel groot, de kans is wel gewoon aanwezig. Verder vertonen computers nog regelmatig storingen, potloden doen dat niet.
Alsof dat handmatig tellen zo lekker werkt.
pi_211380203
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Tellen in 1 seconde klaar, makkelijker stemmen dan met zo'n lap papier, scheelt dode bomen, veiliger, moderner.
Die lap papier is dan ook niet nodig, dat kan dus gewoon met het kleine stembiljet wat ik toonde. Uitprinten van elke stem en die in een bus doen is ook bij digitaal stemmen namelijk gewoon nodig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  woensdag 22 november 2023 @ 12:50:33 #255
38496 Perrin
pi_211380214
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die lap papier is dan ook niet nodig, dat kan dus gewoon met het kleine stembiljet wat ik toonde. Uitprinten van elke stem en die in een bus doen is ook bij digitaal stemmen namelijk gewoon nodig.
Voor mij hoeft dat niet hoor, maar sommige meer analoog georiënteerden worden zenuwachtig van puur digitaal.

Je kunt digitaal stemmen zo waterdicht maken als je wil, veel waterdichter dan je ooit met papier in bakken kunt bereiken.
pi_211380222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:47 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik ben afgestudeerd in de informatica, ik weet echt wel waarover ik praat, een digitale stemomgeving kan dusdanig ingericht worden dat de kans op fraude veel kleiner is dan de huidige papieren methode. De kans op storingen met dit soort apparatuur is vrijwel nihil, het zijn geen reguliere PC's en je kan simpelweg ook de papieren biljetten achter de hand houden voor het geval dat.
pi_211380226
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:50 schreef Perrin het volgende:

[..]
Voor mij hoeft dat niet hoor, maar sommige meer analoog georiënteerden worden zenuwachtig van puur digitaal.
Natuurlijk wel, anders heb je geen enkel controlesysteem.
pi_211380233
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan ook prima digitaal natuurlijk. Ook een ICT'er hier.

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge :')
pi_211380234
#TeamDigitaalStemmen
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon één op één teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:54:22 #260
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_211380252
Ligt er ook aan wat we onder digitaal stemmen bedoelen.
Op lokatie op een apparaat dat offline is.

Of vanuit thuis of waar dan ook met je DigiD of zo.
pi_211380254
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:52 schreef alpeko het volgende:

[..]
Dat kan ook prima digitaal natuurlijk.
Nee, dat kan dus niet. Controle op fraude moet altijd plaats kunnen vinden door de uitgeprinte stemmen te tellen. Je kunt niet de computer zichzelf laten controleren.

En het liefst heeft elke persoon zelf nog de controle of die print klopt, dus gelijk printen zodat die persoon hem in de bus kan doen.

Het enige is wel: je bent dan de exitpolls kwijt en hebt gewoon om 21:30 oid de uitslag. Dat is in feite het enige voordeel.
pi_211380257
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Zoddie het volgende:

Laatste is niet anoniem meer.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:54:57 #263
38496 Perrin
pi_211380258
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:51 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarom heb je dat nodig? Je hebt voor het huidige systeem ook geen tweede controlesysteem. Het is puur omdat sommige mensen onterecht digitaal niet vertrouwen.
pi_211380269
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Waarom heb je dat nodig? Je hebt voor het huidige systeem ook geen tweede controlesysteem. Het is puur omdat sommige mensen onterecht digitaal niet vertrouwen.
Je kunt in het huidige systeem in principe oneindig hertellen. Dat is dus wel een controlesysteem.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:56:38 #265
38496 Perrin
pi_211380279
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt in het huidige systeem in principe oneindig hertellen. Dat is dus wel een controlesysteem.
Dat kan in het digitale systeem ook als je dat zo bouwt. Het kan totaal waterdicht gebouwd worden, waterdichter dan je ooit kunt krijgen met analoog.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:57:21 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_211380288
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Zoddie het volgende:

Dat laatste ben ik echt pertinent op tegen. Dat is enorm fraudegevoelig.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_211380296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:56 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat kan in het digitale systeem ook als je dat zo bouwt.
Nee, dan laat je de computer zichzelf controleren. Een systeem waarbij men fysieke bewijzen heeft van de stem is veel betrouwbaarder.
pi_211380301
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat kan dus niet. Controle op fraude moet altijd plaats kunnen vinden door de uitgeprinte stemmen te tellen. Je kunt niet de computer zichzelf laten controleren.
Natuurlijk kan dat wel. De vraag is of mensen dat durven los te laten maar anno 2023 mag je dat toch wel verwachten. Kan wel wat ideeën aandragen maar denk dat anderen daar beter in zijn.
  woensdag 22 november 2023 @ 12:59:47 #269
38496 Perrin
pi_211380320
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dan laat je de computer zichzelf controleren. Een systeem waarbij men fysieke bewijzen heeft van de stem is veel betrouwbaarder.
Dat bedoel ik, onterechte angsten van analoog georiënteerden.
pi_211380332
quote:
1s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:55 schreef Hanca het volgende:

[..]
Je kunt als teller evengoed stemmen ongeldig maken (ja ik weet dat er meerdere mensen zijn en dat je mee mag kijken). Maar niemand kan controleren of zijn stem ook is meegeteld tenzij je de enige stemmer bent van een partij op dat stembureau.
pi_211380339
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 12:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
De computer is een vaag begrip. Dat hoeft niet hetzelfde systeem te zijn.
pi_211380365
Hier een blog over digitaal stemmen: https://tweakers.net/revi(...)ij-verkiezingen.html

Hierin ook voorbeelden van landen die het wel gebruiken, ondanks dat ze volgens experts bewezen fouten bevatten.

ICT en overheid is een drama, daar moet je echt de democratie niet van laten afhangen.
pi_211380412
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 10:25 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Voorbeeld: in jouw ideale wereld, bij welk bedrag aan spaargeld moet men extra vermogensbelasting gaan betalen?
In een ideale wereld, geen. Maar wel over elke cent inkomen ongeacht of die uit arbeid, vermogen, giften of erfenissen komt. Inkomen is inkomen, daar draag je belasting over af. Probleem is dat wij schijnbaar niet het daadwerkelijk behaalde rendement over vermogen kunnen achterhalen (België bijvoorbeeld wel), dus hebben we dat gedrocht met fictief rendement van 4% ofzo maar in het leven geroepen. Dat mocht dan weer niet van de rechter, dus nu heffen we niets. Gaaf land...
  woensdag 22 november 2023 @ 13:10:43 #274
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_211380456
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 09:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Opnieuw: wat een dedain.

Wanneer krijgen mensen als jij nu eens door dat dit precies de reden is dat de peilingen zijn wat ze zijn?
Wat zie je hier precies dedain in? Ik mag geen ervaringen delen?
Ik heb er toch vroeger op gezeten. Ik was Lonsdalejeugd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_211380458
quote:
0s.gif Op woensdag 22 november 2023 13:03 schreef Hanca het volgende:
Hier een blog over digitaal stemmen: https://tweakers.net/revi(...)ij-verkiezingen.html

Hierin ook voorbeelden van landen die het wel gebruiken, ondanks dat ze volgens experts bewezen fouten bevatten.

ICT en overheid is een drama, daar moet je echt de democratie niet van laten afhangen.
Eens.
Wat me wel stoort is dat je niet zonder een of ander ruim van te voren aan te vragen vodje gewoon in een andere plaats kan stemmen.

Ben tot het begin van de avond in Eindhoven dus hoop maar dat ik op tijd terug ben in mijn woonplaats in NH om nog te gaan stemmen.
blablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')