Premier wordt hij toch niet. Zowel VVD als NSC stappen niet in een coalitie met Wilders als regeringsleider.quote:
Inderdaad, zitten wel mooie dingen tussen. BBB bijna weg, Eerdmans mag het alleen uitzoeken (gelukkig geen Nanninga, die kan ik echt heel slecht aanhoren). Dat PVV dan zo groot wordt is vervelend, maar of er nu 15 of 25 PVVers zitten maakt ook niet veel uit: bij elk debat zul je gewoon altijd zo'n figuur er bij hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:
Wel mooi dat BBB nog verder wegzakt. Straks wordt CDA nog groter.
Heb het idee dat we dat effect al hebben gehad na de De Hond-peiling.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:54 schreef Hanca het volgende:
Maar deze peiling zou wel eens heel veel kiezers van bijvoorbeeld D66 nog naar Timmermans kunnen duwen.
Vraag me soms nog steeds af of al dat complot gedoe een act is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Je gaat Baudet nog sympathiek vinden als je zijn interview zo ziet.Blijft raar dat het soms een totale idioot is en soms een keurig formulerende jongeman.
https://nos.nl/collectie/(...)nslag-op-standpunten
Alleen maar gunstig. Programma > poppetjesquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Premier wordt hij toch niet. Zowel VVD als NSC stappen niet in een coalitie met Wilders als regeringsleider.
Fleur Agema als eerste vrouwelijke premier? Zou dat werken?quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen maar gunstig. Programma > poppetjes
Dan kun je beter gewoon PVV stemmen. Tactisch voor Dilan gaan en dan een coalitie met o.a. VVD en PvdA/GL.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja kan best dat sommige PVV'ers nu tactisch voor Dilan gaan
Lijkt me niet echt geschikt als premier.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:10 schreef tufkac het volgende:
[..]
Fleur Agema als eerste vrouwelijke premier? Zou dat werken?
Nee, mij ook niet. Maar Geert ook niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt geschikt als premier.
Na de uitspraken van de VVD en NSC is de kans dat Wilders premier wel nul, denk ik, dus toch Timmermans klopt nog steedsquote:
Neequote:Op dinsdag 21 november 2023 14:10 schreef tufkac het volgende:
[..]
Fleur Agema als eerste vrouwelijke premier? Zou dat werken?
Je bent geen premier als je de verkiezingen wint. Je bent, meestal, premier als je namens de grootste partij in een coalitie zit en de PVV kan geen coalitie vormen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:12 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nee, mij ook niet. Maar Geert ook niet.
Nee, dat lijk me ook. Tenzij Dilan toch nog van mening veranderd, dat zou me ook niks verbazenquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bent geen premier als je de verkiezingen wint. Je bent, meestal, premier als je namens de grootste partij in een coalitie zit en de PVV kan geen coalitie vormen.
Yesilgoz benadrukt vandaag nog een keer dat de PVV geen optie is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:15 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nee, dat lijk me ook. Tenzij Dilan toch nog van mening veranderd, dat zou me ook niks verbazen
Veel werk.quote:
Nee, ze zegt dat ze niet in een regering met Geert als premier wil. Vandaar mijn suggestie voor Fleur A.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yesilgoz benadrukt vandaag nog een keer dat de PVV geen optie is.
https://www.nu.nl/tweede-(...)ier-doe-ik-niet.html
Alsof Wilders die prijs, als enige PVV lid, zal laten lopen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:18 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nee, ze zegt dat ze niet in een regering met Geert als premier wil. Vandaar mijn suggestie voor Fleur A.
Alleen als Wilders premier zou worden is het geen optie, anders wl: Yesilgz wil niet met PVV regeren als Wilders premier wordt - https://nos.nl/l/2498631#UPDATE-container-73555209quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yesilgoz benadrukt vandaag nog een keer dat de PVV geen optie is.
https://www.nu.nl/tweede-(...)ier-doe-ik-niet.html
Blijft het NSC probleem zelfs als de VVD zou instappen vooral nu de rest van rechts dreigt te worden weggevaagd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen als Wilders premier zou worden is het geen optie, anders wl: Yesilgz wil niet met PVV regeren als Wilders premier wordt - https://nos.nl/l/2498631#UPDATE-container-73555209
ee minderheidskabinet gaat er dus komen, geen torentjes beslissingen meer ,quote:
geen coalitie dusquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef tufkac het volgende:
[..]
Het was ook niet zo heel serieus bedoeld. Eerst maar eens zien wie de grootste wordt, en of ze daarna berhaupt een coalitie kunnen vormen. En dan zie we vervolgens wel hoelang die stand gaat houden.
Het was ook niet zo heel serieus bedoeld. Eerst maar eens zien wie de grootste wordt, en of ze daarna berhaupt een coalitie kunnen vormen. En dan zie we vervolgens wel hoelang die stand gaat houden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof Wilders die prijs, als enige PVV lid, zal laten lopen.
Je lult uit je nek, de coalitie bepaalt dan nog steeds wie er ministers wordenquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ee minderheidskabinet gaat er dus komen, geen torentjes beslissingen meer ,
een ploeg waar de hele Tweede kamer de ministers mag kiezen
Democratie, meteen afschaffen als mijn kant niet wint!quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geef Nederland maar een dwangbuis als PVV grootste wordtGenant.
Nouja ze wil Wilders niet premier maken. Maar hem wel als juniorpartner meenemen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kun je beter gewoon PVV stemmen. Tactisch voor Dilan gaan en dan een coalitie met o.a. VVD en PvdA/GL.
Ik hoop ook niet op Geert maar dit is democratie kerelquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Leuke.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Democratie, meteen afschaffen als mijn kant niet wint!
Als je PVV stemt, krijg je de VVD er toch wel bij in een coalitie. Coalitie met PVV, maar zonder VVD is lastig om er een understatement in te gooien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ze wil Wilders niet premier maken. Maar hem wel als juniorpartner meenemen.
Gelet op de sortering is Dilan 2e partijquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Na de uitspraken van de VVD en NSC is de kans dat Wilders premier wel nul, denk ik, dus toch Timmermans klopt nog steeds
komt geen coalitie met de PVVquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je lult uit je nek, de coalitie bepaalt dan nog steeds wie er ministers worden
geen coalitie dusquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef tufkac het volgende:
[..]
Het was ook niet zo heel serieus bedoeld. Eerst maar eens zien wie de grootste wordt, en of ze daarna berhaupt een coalitie kunnen vormen. En dan zie we vervolgens wel hoelang die stand gaat houden.
Niet zo liegen, joh, hij zegt nergens dat hij democratie wil afschaffen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo ging dat met het referendum ook. Als de uitslagen niet bevallen, dan maar afschaffen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
democratie is een teefquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef jigggy het volgende:
[..]
Ik hoop ook niet op Geert maar dit is democratie kerel
Hij somt dan altijd het hele partijprogramma van de PVV op, dus dan mag Wilders alleen mee doen als hij geen enkel standpunt binnen haalt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:17 schreef Caland het volgende:
Ik zie Omtzigt vooral steeds heel specifiek aangeven dat de samenwerking met de PVV niet kan omdat hij dingen als de koran wil verbieden cq. grondwettelijke onmogelijkheden. Juist doordat hij dat steeds zo specificeert denk ik dat die deur nog best op een kiertje staat als Greetje dat laat vallen.
dus geen coalitie , maar een minderheidskabinetquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelet op desortering is Dilan 2e partijquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij somt dan altijd het hele partijprogramma van de PVV op, dus dan mag Wilders alleen mee doen als hij geen enkel standpunt binnen haalt.
Dit slaat ook weer helemaal nergens op, het raadgevend referendum paste gewoon niet in het Nederlandse systeem en kon ook gewoon genegeerd worden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo ging dat met het referendum ook. Als de uitslagen niet bevallen, dan maar afschaffen.
Zelfde percentage als GL/PvdA dus dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelet op de sortering is Dilan 2e partij
dus geen coalitie , maar een minderheidskabinetquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sortering is Dilan 2e partij
een minderheidskabinet kan niet regeren alleenquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
dus geen coalitie , maar een minderheidskabinet
Een minderheidskabinet is nog steeds een coalitie van meerdere partijen, niemand gaat een partij met nog geen 30 zetels alleen laten regeren.
een minderheidskabinet kan niet regeren alleenquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet is nog steeds een coalitie van meerdere partijen, niemand gaat een partij met nog geen 30 zetels alleen laten regeren.
Als er geen coalitie te vormen is, gaan we opnieuw naar de stembus.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een minderheidskabinet kan niet regeren alleen
de tweede kamer vertegenwoordigd de kiezers als er geen coalitie te vormen is
Volgens deze tweet niet: GL/PvdA 18%, VVD 17% https://x.com/EuropeElects/status/1726940702951588109?s=20quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelet op de sortering is Dilan 2e partij
Het zou idd genant zijn aangezien veel van die stemmen min of meer uit wanhoop zouden zijn gegeven omdat t alternatief nog erger is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Omdat hij gigantisch in de lift zit en dat soort trends op de verkiezingsdag meestal alleen maar versterkt worden?quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:28 schreef Hanca het volgende:
We gaan het zien, morgen. Ik wil denk ik ergens ook niet geloven dat Wilders kan winnen, maar ik verwacht het ook gewoon niet. PVV wordt al verkiezingenlang te hoog gepeild, waarom zou dat nu plots niet zo zijn?
Slechte grafiek dan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens deze tweet niet: GL/PvdA 18%, VVD 17% https://x.com/EuropeElects/status/1726940702951588109?s=20
Niet per se. Er kan gekozen worden voor een minderheidskabinet, of dat levensvatbaar is en voor hoe lang is vers twee.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:33 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als er geen coalitie te vormen is, gaan we opnieuw naar de stembus.
Ik stem PVV, al jaren, maar moet het nog maar eens zien of ze de grootste worden, top 4 zullen ze wel bij zitten maar morgen kan nog zoveel gebeuren. Aan de andere kant, al vanaf 7 oktober wordt in heel Europa campagne gevoerd voor partijen zoals de PVV, mensen zijn toch geschrokken nu ze gezien hebben uit welke hoek de echte bruinhemden komen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:28 schreef Hanca het volgende:
We gaan het zien, morgen. Ik wil denk ik ergens ook niet geloven dat Wilders kan winnen, maar ik verwacht het ook gewoon niet. PVV wordt al verkiezingenlang te hoog gepeild, waarom zou dat nu plots niet zo zijn?
Wilders heeft een heel kort programma, die iedereen wel kan invullen. Maar vervolgens zegt hij dat alles vloeibaar is bij de besprekingen. Kortom, je hebt geen idee wat van zijn programma hij nou werkelijk gaat willen bereiken. En dan zijn er nog een aantal passages onverenigbaar met Europees recht en allerlei verdragen dus die vallen al automatisch af.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het zou idd genant zijn aangezien veel van die stemmen min of meer uit wanhoop zouden zijn gegeven omdat t alternatief nog erger is.
PVV peilt 3 2e Kamer verkiezingen op rij te hoog, vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat hij gigantisch in de lift zit en dat soort trends op de verkiezingsdag meestal alleen maar versterkt worden?
Maar het kan ook heel goed de andere kant op vallen. Veel zal ook afhangen van vanavond. En gaat die Wilders-kiezer dan strategisch naar de VVD of richting Omtzigt-BBB. Want dat maakt ook nog uit.
Ik zie een minderheidskabinet ook als een soort van coalitie.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet per se. Er kan gekozen worden voor een minderheidskabinet, of dat levensvatbaar is en voor hoe lang is vers twee.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Aan de andere kant, al vanaf 7 oktober wordt in heel Europa campagne gevoerd voor partijen zoals de PVV, mensen zijn toch geschrokken nu ze gezien hebben uit welke hoek de echte bruinhemden komen.
quote:Met de stelling “Het conflict tussen Isral en de Palestijnen weegt zwaar mee bij mijn partijkeuze bij de Tweede Kamerverkiezingen” is 9 procent het eens. Vooral voor DENK-kiezers is het een belangrijk punt.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
Niet eens op gelet. Maar BBB peilt nu kleiner dan D66?
Al een tijdje hoorquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
Dat vergeet ik niet. Maar ik geef wat tegenargumenten. Voor de balans zouden we elders zeggen. Het blijft gewoon spannend. En de vraag hoe de lijsttrekkers zich vanavond bij de nos tot deze peiling verhouden gaat belangrijk zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PVV peilt 3 2e Kamer verkiezingen op rij te hoog, vergeet dat niet.
Die man is niet geschikt om in de regering te zitten, die kan beter gewoon in de 2e kamer blijven zitten. Ik vermoed dat hij dat zelf ook wel weet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wilders heeft een heel kort programma, die iedereen wel kan invullen. Maar vervolgens zegt hij dat alles vloeibaar is bij de besprekingen. Kortom, je hebt geen idee wat van zijn programma hij nou werkelijk gaat willen bereiken. En dan zijn er nog een aantal passages onverenigbaar met Europees recht en allerlei verdragen dus die vallen al automatisch af.
De bruinhemden komen nog steeds van rechts.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik stem PVV, al jaren, maar moet het nog maar eens zien of ze de grootste worden, top 4 zullen ze wel bij zitten maar morgen kan nog zoveel gebeuren. Aan de andere kant, al vanaf 7 oktober wordt in heel Europa campagne gevoerd voor partijen zoals de PVV, mensen zijn toch geschrokken nu ze gezien hebben uit welke hoek de echte bruinhemden komen.
Dat hebben we gezien in de Europese en Amerikaanse straten de laatste anderhalve maand, geweld tegen andersdenkenden en oproepen tot geweld en genocide terwijl ze de rechtstaat bedreigden, die vlieger gaat niet meer op. Sinds 7 oktober is het voor iedereen zichtbaar, voor iedereen duidelijk en de rest schreeuwt maar wat in de leegte want dat links de meeste bruinhemden omarmt is nog nooit zo zichtbaar en duidelijk geweest.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De bruinhemden komen nog steeds van rechts.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien in de Europese en Amerikaanse straten de laatste anderhalve maand, geweld tegen andersdenkenden en oproepen tot geweld en genocide terwijl ze de rechtstaat bedreigden, die vlieger gaat niet meer op. Sinds 7 oktober is het voor iedereen zichtbaar, voor iedereen duidelijk en de rest schreeuwt maar wat in de leegte want dat links de meeste bruinhemden omarmt is nog nooit zo zichtbaar en duidelijk geweest.
Heb het velen van jullie al gezegd in het israel-palestina topic, al jullie munitie en vingerwijzen is als sneeuw voor de zon verdwenen, het begint zelfs een beetje zielig te worden.
een coalitie heeft altijd de meerderheid in de kamer, altijd,quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
een minderheidskabinet kan niet regeren alleen
de tweede kamer vertegenwoordigd de kiezers als er geen coalitie te vormen is
Wat lul je nu weer voor onzin? De 2e Kamer vertegenwoordigd altijd de kiezers of er nu wel een coalitie, regering of wat dan ook is.
https://x.com/OliLondonTV/status/1726424300104589589?s=20quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een groep wegzetten als nazi's, maar dan leuk verpakt onder bruinhemden, is gewoon genant. Boeiend of het links of rechts is. Weerzinwekkend.
Sommige mensen zijn ook gewoon bruinhemdenquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Een groep wegzetten als nazi's, maar dan leuk verpakt onder bruinhemden, is gewoon genant. Boeiend of het links of rechts is. Weerzinwekkend.
Ik heb je niet zien posten bij de aanval op het Capitool, Jacksonville of Bratislava.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien in de Europese en Amerikaanse straten de laatste anderhalve maand, geweld tegen andersdenkenden en oproepen tot geweld en genocide terwijl ze de rechtstaat bedreigden, die vlieger gaat niet meer op. Sinds 7 oktober is het voor iedereen zichtbaar, voor iedereen duidelijk en de rest schreeuwt maar wat in de leegte want dat links de meeste bruinhemden omarmt is nog nooit zo zichtbaar en duidelijk geweest.
Heb het velen van jullie al gezegd in het israel-palestina topic, al jullie munitie en vingerwijzen is als sneeuw voor de zon verdwenen, het begint zelfs een beetje zielig te worden.
https://x.com/OliLondonTV/status/1726424300104589589?s=20quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Die man is niet geschikt om in de regering te zitten, die kan beter gewoon in de 2e kamer blijven zitten. Ik vermoed dat hij dat zelf ook wel weet.
Ook altijd een dooddoener, lost weinig op. Wilders met een Hitler vergelijken is ook wel dermate belachelijk dat je wel 10 keer achter je oren mag krabben wil je dat serieus menen. Als die in dezelfde tijd hadden geleefd dan had Hitler Wilders waarschijnlijk als links beschouwd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De bruinhemden komen nog steeds van rechts.
Spijtig dat anderen het nog niet geloven, anderhalve maand hebben we meer antisemitisme, racisme, geweld, haat, fascisme kunnen zien uit de linker en islamhoek dan dat we ooit uit de rechterhoek hebben gezien of waarover gefantaseerd wordt in linkse hoofdjes. Mensen die nu nog niet doorhebben welke groepen er opriepen tot genocide, welke groepen er opriepen tot geweld, welke groepen zich beroepen op fascistische uitspraken en gedrag die gaan het nooit meer zien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Als je het zelf maar gelooft..
Nogmaals, het woord coalitie betekent geen meerderheid, je praat weer eens onzin.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:45 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een coalitie heeft altijd de meerderheid in de kamer, altijd,
dus nemen we in dit land al 20 jaar de besliisingen in het torentje met een man of 5 , 6
Gaat 'ie lekker joh?quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Spijtig dat anderen het nog niet geloven, anderhalve maand hebben we meer antisemitisme, racisme, geweld, haat, fascisme kunnen zien uit de linker en islamhoek dan dat we ooit uit de rechterhoek hebben gezien of waarover gefantaseerd wordt in linkse hoofdjes. Mensen die nu nog niet doorhebben welke groepen er opriepen tot genocide, welke groepen er opriepen tot geweld, welke groepen zich beroepen op fascistische uitspraken en gedrag die gaan het nooit meer zien.
In Europa staan ze op de straat op te roepen onze kelen door te snijden, en het domme volk blijft die radicale club maar verdedigen.Ondertussen allemaal pro van alles, homo's, transgenders, kleurtjes, vrijheid blijheid, religie etc. en allemaal niet verenigbaar met de ideologie die zich in alle gevallen vele malen meer schuldiger maakt dan wat een links persoontje op een dag kan krijsen over fatsoenlijke rechtse mensen in dit land.
Of de inval van Rusland in Oekraine en de genocide aldaar.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:49 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik heb je niet zien posten bij de aanval op het Capitool, Jacksonville of Bratislava.
een minderheidscoalitie niet, maar dan uis het Kabinet gevallen zegt menquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nogmaals, het woord coalitie betekent geen meerderheid, je praat weer eens onzin.
Jawel, @Tekaschi vond dat Oekrane het maar zelf moet uitzoeken. Maar bij aanslagen van wappierechts laat hij nooit zijn neus zien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:52 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Of de inval van Rusland in Oekraine en de genocide aldaar.
Al een paar peilingen, dacht ik.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
Wat een verrassing. Wilders en Baudet vinden dat ook maar die krijgen tenminste nog ondersteuning uit Moskou daarvoor terug.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jawel, @:Tekaschi vond dat Oekrane het maar zelf moet uitzoeken.
Anderen geloven het niet omdat het je reinste bullshit is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Spijtig dat anderen het nog niet geloven, anderhalve maand hebben we meer antisemitisme, racisme, geweld, haat, fascisme kunnen zien uit de linker en islamhoek dan dat we ooit uit de rechterhoek hebben gezien of waarover gefantaseerd wordt in linkse hoofdjes. Mensen die nu nog niet doorhebben welke groepen er opriepen tot genocide, welke groepen er opriepen tot geweld, welke groepen zich beroepen op fascistische uitspraken en gedrag die gaan het nooit meer zien.
In Europa staan ze op de straat op te roepen onze kelen door te snijden, en het domme volk blijft die radicale club maar verdedigen.Ondertussen allemaal pro van alles, homo's, transgenders, kleurtjes, vrijheid blijheid, religie etc. en allemaal niet verenigbaar met de ideologie die zich in alle gevallen vele malen meer schuldiger maakt dan wat een links persoontje op een dag kan krijsen over fatsoenlijke rechtse mensen in dit land.
Kijk en zo werkt het nu op FOK! bij enkele users, gewoon weer leugens aan het verspreiden, ik heb nog nooit geroepen dat Oekrane het zelf moest uitzoeken, werkelijk waar nog nooit, ik heb volgens mij nog nooit in dat topic gereageerd. Maar jij maakt dat er gewoon van, jij verzint gewoon wat, maar het maakt niet uit, voor types zoals jou is dat meteen een feit.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jawel, @:Tekaschi vond dat Oekrane het maar zelf moet uitzoeken.
Wel mooi dat die bubbel leeggelopen is. Van mij mag Geert regeren, dan zal ook snel genoeg blijken dat wanneer hij verantwoording moet nemen en afleggen, hij heel weinig werkbare oplossingen heeft. Dat duurt dan een paar maanden, dan klapt de boel, en kunnen we weer naar nieuwe verkiezingen waarin de PVV nauwelijks een rol zal spelen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Al een paar peilingen, dacht ik.
Niet intrappen, ik heb nog nooit wat gezegd over Oekrane, en als mij nu de mening gevraagd wordt ben ik van mening dat Oekrane geholpen dient te worden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Wat een verrassing. Wilders en Baudet vinden dat ook maar die krijgen tenminste nog ondersteuning uit Moskou daarvoor terug.
Nopequote:Op dinsdag 21 november 2023 14:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een minderheidscoalitie niet, maar dan uis het Kabinet gevallen zegt men
quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:57 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Kijk en zo werkt het nu op FOK! bij enkele users, gewoon weer leugens aan het verspreiden, ik heb nog nooit geroepen dat Oekrane het zelf moest uitzoeken, werkelijk waar nog nooit, ik heb volgens mij nog nooit in dat topic gereageerd. Maar jij maakt dat er gewoon van, jij verzint gewoon wat, maar het maakt niet uit, voor types zoals jou is dat meteen een feit.
NWS / Time roept Volodimir Zelenski uit tot persoon van het jaarquote:Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekrane is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media n kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekrane in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekrane is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus. Maar voor deze oorlog was er geen Nederlander te vinden die ook maar een beetje positief stond tegenover de toetreden van Oekraine tot de EU, toch raar he hoe snel zoiets kan veranderen door n oorlog en wat positieve berichtgeving in het nieuws, en dat allemaal binnen n jaar tijd. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.
Welke ideologie heb je het nu eigenlijk over?quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:51 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik vind het alleen zo jammer van de tijd en uitstellen van allerlei belangrijke zaken om er eerst zo'n grove fout doorheen te moeten jassen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wel mooi dat die bubbel leeggelopen is. Van mij mag Geert regeren, dan zal ook snel genoeg blijken dat wanneer hij verantwoording moet nemen en afleggen, hij heel weinig werkbare oplossingen heeft. Dat duurt dan een paar maanden, dan klapt de boel, en kunnen we weer naar nieuwe verkiezingen waarin de PVV nauwelijks een rol zal spelen.
Het had allang geleden gebeurd moeten zijn. Toen er een mindherheidscoalitie was met steun van de PVV was het de ideale mogelijkheid, maar de coalitiepartijen wilde de PVV er niet officieel bij hebben. Dat was ideaal voor de PVV. Geen verantwoordelijkheid, wel de vruchten plukken, en als het misging was het niet hun schuld.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Ik vind het alleen zo jammer van de tijd en uitstellen van allerlei belangrijke zaken om er eerst zo'n grove fout doorheen te moeten jassen.
En dan staat er een nieuwe rattenvanger op die roept alles te gaan veranderen en begint het riedeltje opnieuw.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Wel mooi dat die bubbel leeggelopen is. Van mij mag Geert regeren, dan zal ook snel genoeg blijken dat wanneer hij verantwoording moet nemen en afleggen, hij heel weinig werkbare oplossingen heeft. Dat duurt dan een paar maanden, dan klapt de boel, en kunnen we weer naar nieuwe verkiezingen waarin de PVV nauwelijks een rol zal spelen.
Enige is dat we AL jaren wachten op wat beleid... En dan moeten we nu nog langer wachten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:59 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Nee hoor totaal niet, dit is namelijk jouw uitspraak:quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:00 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
[..]
NWS / Time roept Volodimir Zelenski uit tot persoon van het jaar
Val jij even door de mand.
Dat relaas gaat over de corruptie in Oekrane en het feit dat een corrupte president Times person of the year wordt, wat gewoon een feit is, waar staat in die tekst dat Oekrane het maar zelf moet uitzoeken? Dus het feit dat Zelensky en Oekraine corrupt is mag niet benoemd worden, want bij het zwart/wit denken van het steeds maar dommer wordende volk hier ben je automatisch pro Rusland als je de corruptie in Oekraine benoemt? En heb dan tenminste wel de ballen om de hele reactie te posten met je kinderachtige stemmingsmakerij, want je mist wat interessante alinea's.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:53 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Jawel, @:Tekaschi vond dat Oekrane het maar zelf moet uitzoeken. Maar bij aanslagen van wappierechts laat hij nooit zijn neus zien.
De aanval was op Zelensky en de corruptie in Oekrane, niet het feit dat het westen zich niet moest bemoeien met Oekraine of de Oekraine burgers aan hun lot over te laten. Maar ach wat doe ik de moeite, voor jou en enkelen anderen hier zal het wel weer een feit zijn, want zo discussiren kleuters.quote:Oekraine is een corrupt land, alles werkelijk alles is daar te koop mits je geld en macht hebt. Deze man is niet anders aan de macht gekomen. Net voor deze oorlog lag hij, net zoals veel westerse politici onder vuur, mede door de corona problematiek, het zogenaamd bestrijden van corruptie en bleek dat hij zelf ook voorkomt in de panama papers mbt. corruptie en witwassen. Maar ook voor deze westerse politicus kwam deze oorlog natuurlijk ook zeer toevallig als een godsgeschenk.
Hij heeft Europa in WW3 proberen te storen, meermaals zelfs, heeft propaganda verspreid om maar haat te zaaien tegen de Russen, waar ik (en helaas moet je dit weer elke keer zeggen) totaal geen fan van ben hoor, Rusland en Putin kunnen me gestolen worden.
Ik vind het juist raar om te zien dat jij zo'n man aanbid? Deze man is geen haar beter dan Orban, Putin of wie dan ook, mensen die jij tot op het bot haat? Oekrane is zo corrupt als de pest, wat staan ze, 1 plek hoger dan Rusland op de corruptielijst? Jullie verheerlijken corrupte en criminele politici, dat krijg je als je zwart/wit naar elk conflict kijkt. Ik zie 2 corrupte criminele buurlanden ruzie hebben, 2 corrupte criminele landen die geen haar beter zijn waar door de media n kant gekozen is en het oogklep volk loopt er weer blind achteraan te dom om te zien dat ze beiden even corrupt zijn. Het interesseert mij geen reet als Iran en Irak in oorlog zijn, geen reet als Noord-Korea met China in oorlog is, en ook geen reet dat Rusland met Oekrane in oorlog is, allemaal geef ik geen reet om die corrupte criminele landen. Maar in dit geval, in dit conflict zijn er veel andere belangen, Oekrane is strategisch zeer belangrijk voor Europa en Amerika, ze hebben flink wat grondstoffen, het land ligt achter met ontwikkeling dus er zijn miljarden te verdienen. Daarom wordt er ook zo positief over Oekraense gepraat alsof ze roomser zijn als de paus. Maar voor deze oorlog was er geen Nederlander te vinden die ook maar een beetje positief stond tegenover de toetreden van Oekraine tot de EU, toch raar he hoe snel zoiets kan veranderen door n oorlog en wat positieve berichtgeving in het nieuws, en dat allemaal binnen n jaar tijd. Je zou bijna denken dat er een agenda achter zit.
Houd je hart maar vast als Oekrane bij de EU komt, ken er een wel wat, dan leer je pas echte racisten kennen. Maar dan zullen we jou wel weer zien klagen in topics dat ze zo racistisch zijn, de EU moet ingrijpen en dan zal deze gast van zijn voetstuk vallen en niet meer die held zijn wat jullie nu denken dat hij is.
Lekker Russische praatpuntjes aan het herhalen knul? Hoezo is Zelensky corrupt? En daar waar de Oekraense regering daadwerkelijk probeerde corruptie aan te pakken (en er was wat dat betreft absoluut nog wel een hoop werk te verzetten), is corruptie in Rusland essentieel voor de positie (en rijkdom) van de Russische politieke elite. Dus al met al: een hoop slap gelul van je.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:09 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nee hoor totaal niet, dit is namelijk jouw uitspraak:
[..]
Dat relaas gaat over de corruptie in Oekrane en het feit dat een corrupte president Times person of the year wordt, wat gewoon een feit is, waar staat in die tekst dat Oekrane het maar zelf moet uitzoeken? Dus het feit dat Zelensky en Oekraine corrupt is mag niet benoemd worden, want bij het zwart/wit denken van het steeds maar dommer wordende volk hier ben je automatisch pro Rusland als je de corruptie in Oekraine benoemt? En heb dan tenminste wel de ballen om de hele reactie te posten met je kinderachtige stemmingsmakerij, want je mist wat interessante alinea's.
[..]
De aanval was op Zelensky en de corruptie in Oekrane, niet het feit dat het westen zich niet moest bemoeien met Oekraine of de Oekraine burgers aan hun lot over te laten. Maar ach wat doe ik de moeite, voor jou en enkelen anderen hier zal het wel weer een feit zijn, want zo discussiren kleuters.
Maar ik zie graag de reactie komen waarin ik letterlijk aangeef Oekrane maar aan hun lot over te laten in de oorlog met Rusland?
Heeft niet zo goed voor hem uitgepakt toen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:02 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Het had allang geleden gebeurd moeten zijn. Toen er een mindherheidscoalitie was met steun van de PVV was het de ideale mogelijkheid, maar de coalitiepartijen wilde de PVV er niet officieel bij hebben. Dat was ideaal voor de PVV. Geen verantwoordelijkheid, wel de vruchten plukken, en als het misging was het niet hun schuld.
Tja, dat krijg je ervan als de politiek zich niet werkelijk om de maatschappelijke problemen bekommerdquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan staat er een nieuwe rattenvanger op die roept alles te gaan veranderen en begint het riedeltje opnieuw.
Dat doen ze wel, maar ze doen niet alsof ze een toverstokje hebben die alles op lost.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je ervan als de politiek zich niet werkelijk om de maatschappelijke problemen bekommerd
Er posten hier diverse PVV stemmers tot ieders tevredenheid mee, dus dit is gewoon niet waar.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:19 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Toch apart hoe het hier weer gaat, kom je hier in dit topic, post je mee dat je PVV stemt, en bam beginnen de aanvallen...
Zie anders al een jaar of 20-30 niet echt een oplossing komen voor integratie en migratieproblematiek, woningbouw al veel langer niet, de armoedeval, het niet toenemen van het reeel besteedbaar inkomen, inflatie, en zo nog meerquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat doen ze wel, maar ze doen niet alsof ze een toverstokje hebben die alles op lost.
Met een de grootste VVD loop je het risico Timmermans er gratis bij te krijgen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik wil de rechtse kiezers hier toch nog even oproepen toch allemaal VVD te stemmen. Een VVD die niet de grootste is betekent vrijwel zeker Timmermans als premier.
Er zijn wel oplossingen, maar die duren even. Je ziet dat er dit jaar bijvoorbeeld een recordaantal woningen wordt gebouwd, helaas lopen ze nu tegen een hoge rente aan waardoor de woningbouw weer zal zakken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:25 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Zie anders al een jaar of 20-30 niet echt een oplossing komen voor integratie en migratieproblematiek, woningbouw al veel langer niet, de armoedeval, het niet toenemen van het reeel besteedbaar inkomen, inflatie, en zo nog meer
We gaan je benoemen de komende tijd, als ik je usernaam in ieder geval onthoudt, altijd fijn dat users die ik persoonlijk niet ken altijd alles van mij weten. En dan alsnog nooit een FOK! verkiezing gewonnen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is te merken. En uit dat opstel blijkt duidelijk dat je hulp aan Oekrane maar onzin vindt, anders beschuldig je de mensen die dat wel doen niet van domheid en 'belangen'.
[..]
Nee, dat doe je niet. Wat verder prima is, maar klaag dan niet als je een spiegel wordt voorgehouden.
Mwah, als je als een soort van hoeder van de democratie vervolgens de PVV in je kabinet wil heb je wel helemaal de afslag gemist.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:17 schreef Caland het volgende:
Ik zie Omtzigt vooral steeds heel specifiek aangeven dat de samenwerking met de PVV niet kan omdat hij dingen als de koran wil verbieden cq. grondwettelijke onmogelijkheden. Juist doordat hij dat steeds zo specificeert denk ik dat die deur nog best op een kiertje staat als Greetje dat laat vallen.
We?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
We gaan je benoemen de komende tijd, als ik je usernaam in ieder geval onthoudt, altijd fijn dat users die ik persoonlijk niet ken altijd alles van mij weten. En dan alsnog nooit een FOK! verkiezing gewonnen.
Eens hoor, maar ik weet niet hoe machtsgeil Omtzigt is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Mwah, als je als een soort van hoeder van de democratie vervolgens de PVV in je kabinet wil heb je wel helemaal de afslag gemist.
Das als Rusland meer wapens sturen om Oekrane te beschermen.
Noem je Wilders nou een olifant?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef Cruzinats het volgende:
De olifant in de kamer.
Al die pro-Hamas demonstraties heeft de PVV geen windeieren gelegd. Ik verwacht een monsterzege voor Geert mogen.
Integendeel denk ik. De VVD gaat liever met Timmermans en Omtzigt in zee dan met Wilders.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Ik wil de rechtse kiezers hier toch nog even oproepen toch allemaal VVD te stemmen. Een VVD die niet de grootste is betekent vrijwel zeker Timmermans als premier.
Welnee, eerder de vrijage van Dilanquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:34 schreef Cruzinats het volgende:
De olifant in de kamer.
Al die pro-Hamas demonstraties heeft de PVV geen windeieren gelegd. Ik verwacht een monsterzege voor Geert mogen.
Ipsos komt vanmiddag als het goed is nog met een slotpeiling.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:36 schreef phpmystyle het volgende:
Komen er nog peilingen vandaag of zijn die al geweest?
https://x.com/EuropeElects/status/1726940702951588109?s=20quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:36 schreef phpmystyle het volgende:
Komen er nog peilingen vandaag of zijn die al geweest?
Lees je wel goed?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Integendeel denk ik. De VVD gaat liever met Timmermans en Omtzigt in zee dan met Wilders.
Nee, zo te zien niet.quote:
Dan gaat GL samen met de PVV regeren, iedereen blijquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
https://x.com/EuropeElects/status/1726940702951588109?s=20
Was even vergeten dat die clown nog steeds in de partij zit.quote:
Nou wou eerst opgebaarde zeggen, maar die is wel leuk in de F1 topics en daar zij we hopelijk vriendjes. Dven is meestal wel een goeie nr.3quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie staat er op 3?
Dat moet ook wel echt een topuser zijn dan.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:14 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Jij bent al helemaal af Jodenhater, en kappen met die hyena tactiek, welk topic ik ook open, zodra iemand de aanval op mij opent springen de bekende users weer bij, jij voorop.
Mwah, PVV haalde in 2010 eenzelfde aantal zetels als dat nu gepeild wordt. Lijken vooral proteststemmen te zijn die steeds weer verplaatsen van partij, of dat nu Tsjerry, die dikke van de plusreclames of Greetje is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:41 schreef HeatWave het volgende:
Alsof iemand die demonstaties wat boeit![]()
Hoe ver weg van wat er in de samenleving speelt kan je zijn? Er zijn overal zat mensen te vinden die daar juist door overstag van zijn gegaan, zelfs op het nietige FOK! kreeg een post waarin ik aangeef waarom de PVV nu zo groot lijkt te zijn krijgt tig likes.
De maskers zijn af, waar PVV stemmen voorheen werd weggezet als onterecht "haat" jegens moslims, het niet bestaande "islamofobie" , heeft heel Nederland met eigen ogen kunnen zien wat de islam nou echt wil, niet alleen jodendoden, maar gewoon wereldwijde Sharia.
Bedankt Hamas, I guess.
waar heeft Nederland kunnen zien wat islam nu eigenlijk wil?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:41 schreef HeatWave het volgende:
Hoe ver weg van wat er in de samenleving speelt kan je zijn? Er zijn overal zat mensen te vinden die daar juist door overstag van zijn gegaan, zelfs op het nietige FOK! kreeg een post waarin ik aangeef waarom de PVV nu zo groot lijkt te zijn krijgt tig likes.
De maskers zijn af, waar PVV stemmen voorheen werd weggezet als onterecht "haat" jegens moslims, het niet bestaande "islamofobie" , heeft heel Nederland met eigen ogen kunnen zien wat de islam nou echt wil, niet alleen jodendoden, maar gewoon wereldwijde Sharia.
Bedankt Hamas, I guess.
Je weet wat ik bedoel.quote:
NWS / Duitse neonazi schiet met kruisboog migrant in de rugquote:Mafklapper pur sang, en verward? Ja en nee, ja want die gedachtengang is een verwarde gedachtengang en nee het is een gestoorde ideologie en zulke gasten weten wel degelijk wat ze aanhangen.
Hopelijk 30 jaar de cel in met die idioot, dat die jongen het overleefd heeft is geluk geweest maar zou geen invloed mogen hebben op de straf, want die radicaal had het graag anders gezien.
bij deze lui is het altijd 5 voor 12 wbt de islamisering zo'n beetje vanaf 11 September 2001, zo'n 22 jaar geleden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, PVV haalde in 2010 eenzelfde aantal zetels als dat nu gepeild wordt. Lijken vooral proteststemmen te zijn die steeds weer verplaatsen van partij, of dat nu Tsjerry, die dikke van de plusreclames of Greetje is.
De situatie in Israel boeit over het geheel gezien bijzonder weinig mensen.
Nou ja, dat bedoel ik eigenlijk min of meer. Dat oorlog daar zal me worst zijn, ver van mijn bed show conflict nummer 53454 tijdens mijn leven.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, PVV haalde in 2010 eenzelfde aantal zetels als dat nu gepeild wordt. Lijken vooral proteststemmen te zijn die steeds weer verplaatsen van partij, of dat nu Tsjerry, die dikke van de plusreclames of Greetje is.
En zie waar we nu staan, openlijk oproepen tot wereldwijde intifada, sharia en jodenmoord, op de Dam....quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:52 schreef koemleit het volgende:
[..]
bij deze lui is het altijd 5 voor 12 wbt de islamisering zo'n beetje vanaf 11 September 2001, zo'n 22 jaar geleden.
Ja ik moet ook altijd wel lachen om de ZE MARCHEREN DOOR DE STRATEN posts.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:52 schreef koemleit het volgende:
[..]
bij deze lui is het altijd 5 voor 12 wbt de islamisering zo'n beetje vanaf 11 September 2001, zo'n 22 jaar geleden.
Ja Israel is gewoon een niche onderwerp en voor de meesten zijn die demonstraties een paar seconden op TV. Als dat de reden was dat was het al heel wat eerder gebeurt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:41 schreef HeatWave het volgende:
Bedankt Hamas, I guess.
Zelfs de oorlog in Oekrane, die voor ons toch veel maar dan ook veel belangrijker is komt nauwelijks aan bod tijdens de verkiezingen of debatten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja Israel is gewoon een niche onderwerp en voor de meesten zijn die demonstraties een paar seconden op TV. Als dat de reden was dat was het al heel wat eerder gebeurt.
Dat doen ze dus ook, letterlijk:quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja ik moet ook altijd wel lachen om de ZE MARCHEREN DOOR DE STRATEN posts.
Nee, dat weet ik niet.quote:
Dan wil ik mijn post bij deze aanpassen naar 'weinig gezien', en bied ik mijn excuses aanquote:En kijk eens hier, ff snel gekeken in mijn pohi, en ik kan er nog veel meer vinden, maar ik laat het hierbij:
[..]
NWS / Duitse neonazi schiet met kruisboog migrant in de rug
Gewoon een neo-nazi afgevallen, maar die reactie is je niet opgevallen, want die reactie kreeg geen relaas van jou, Isdatzo of anderen. Niet toevallig dat zo'n topics ook nooit meerdere reeksen halen, na 4 pagina's heeft iedereen zijn kritiek wel geuit en geen types zoals Frikandelbroodje die reacties moet afspeuren om de aanval te openen.
Maar is mooi geweest.
Dan let je niet meer goed op inmiddelsquote:Op dinsdag 21 november 2023 15:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja Israel is gewoon een niche onderwerp en voor de meesten zijn die demonstraties een paar seconden op TV. Als dat de reden was dat was het al heel wat eerder gebeurt.
De truc is dan ook om nooit FOK! of Twitter als spiegel van de maatschappij te zien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat doen ze dus ook, letterlijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De Piratenpartij was op FOK! ooit de grootste.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:58 schreef Caland het volgende:
[..]
De truc is dan ook om nooit FOK! of Twitter als spiegel van de maatschappij te zien.
Dit boeit gewoon te weinig mensen landelijk, de huidige aanloop naar de verkiezingen geeft dat toch wel aan.
Waarom is de PVV dan volgens jou opeens zo populair? Wat is er op het gebied van zijn enige partijpunt, de islam, dan nog meer zo opvallend geweest dat hij zo hoog staat?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:58 schreef Caland het volgende:
[..]
De truc is dan ook om nooit FOK! of Twitter als spiegel van de maatschappij te zien.
Dit boeit gewoon te weinig mensen landelijk, de huidige aanloop naar de verkiezingen geeft dat toch wel aan.
Ik heb nog helemaal niemand, behalve op dit forum, over die demonstraties gehoord. Wel over hoe verschrikkelijk Isral huis houdt in Gaza, trouwens. En dat in de kerk, van pro-Isral mensen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan let je niet meer goed op inmiddels.
huh?quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En zie waar we nu staan, openlijk oproepen tot wereldwijde intifada, sharia en jodenmoord, op de Dam....
Dus die lui hadden sinds 22 jaar geleden 100% gelijk.
Het wegvallen van FvD, JA21 en BBB. Het gezamelijke aantal zetels is niet zo bijzonder, Rita Verdonk stond ook ooit boven de 30 zetels in de peilingen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom is de PVV dan volgens jou opeens zo populair? Wat is er op het gebied van zijn enige partijpunt, de islam, dan nog meer zo opvallend geweest dat hij zo hoog staat?
Hij staat niet eens zo gek hoog, er is gewoon bizarre versplintering waarbij er een aanzienlijk gedeelte van Nederland vrij labiel is qua stemgedrag.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom is de PVV dan volgens jou opeens zo populair? Wat is er op het gebied van zijn enige partijpunt, de islam, dan nog meer zo opvallend geweest dat hij zo hoog staat?
Ik ben buiten een enkel tv-fragment en een hoop gezeur op FOK geen pro-Hamas demonstratie voorbij zien komen. Je moet erg in een niche leven om je daar zo druk om te maken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:57 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan let je niet meer goed op inmiddels.
Je hoeft je excuses niet aan te bieden, het is een discussieforum, ik kan heus wel tegen een stootje.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:56 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik niet.
[..]
Maar is mooi geweest.
Dan wil ik mijn post bij deze aanpassen naar 'nauwelijks gezien', en bied ik mijn excuses aan
Maar het blijft natuurlijk wel gek dat je stelt dat de bruinhemden niet meer van rechts komen, terwijl het aantal aanslagen en oorlogen wel wat anders zeggen.
Dat kan, iets met een bubbel en uiteraard hoe de media bericht. 1 dagje over de moordpartijen van Hamas en daarna een niet te stoppen stroom zielige gazaantjespropaganda.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik heb nog helemaal niemand, behalve op dit forum, over die demonstraties gehoord. Wel over hoe verschrikkelijk Isral huis houdt in Gaza, trouwens. En dat in de kerk, van pro-Isral mensen.
Ik heb een vrij grote 'bubbel'...quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat kan, iets met een bubbel en uiteraard hoe de media bericht. 1 dagje over de moordpartijen van Hamas en daarna een niet te stoppen stroom zielige gazaantjespropaganda.
precies, Geert schoot omhoog nadat ie zei dat er belangrijkere zaken waren dan de Islam om je druk over te maken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben buiten een enkel tv-fragment en een hoop gezeur op FOK geen pro-Hamas demonstratie voorbij zien komen. Je moet erg in een niche leven om je daar zo druk om te maken.
Wilders is pas omhoog gegaan nadat hij "gematigd" ging flikflooien met Dilan en nadat Omtzigt hem vervolgens uitsloot.
Ah, de ervaringdeskundigequote:
Ik weet dat het opzich een voorbeeld van niets is, maar kijk naar post #3 van mij in dit topic:quote:
Neequote:Op dinsdag 21 november 2023 16:03 schreef Gia het volgende:
Ben effe weg geweest. Nog iets verandert in de peilingen?
Je ziet ze dus vooral in internetkanalen die je intensief volgt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ah, de ervaringdeskundige.
Maar goed, je hoeft het niet aan te nemen uiteraard, dat is je goed recht. Maar ik zie ze wel, veelvuldig, zowel in het Gazatopic als idd onder posts op X.
En ja, dat is OOK een bubbel hoor, toegegeven, maar ik zie beide kanten iig blijkbaar.
wat is dit nu weer?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat kan, iets met een bubbel en uiteraard hoe de media bericht. 1 dagje over de moordpartijen van Hamas en daarna een niet te stoppen stroom zielige gazaantjespropaganda.
inderdaad! moslims zou het demonstratierecht moeten worden afgepakt!!!quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat doen ze dus ook, letterlijk:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En waar speelt in 2023 de politieke discussie? Precies, in "internetkanalen".quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je ziet ze dus vooral in internetkanalen die je intensief volgt.
Het is dus niet of de gemiddelde Nederlander dag in dag uit wordt geconfronteerd met pro-Hamas demonstraties.
24 zetels waren dat toen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor de mensen die dat opzoeken ja, maar dat is uiteindelijk ook maar een vrij minimaal clubje.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En waar speelt in 2023 de politieke discussie? Precies, in "internetkanalen".
Dat maak jij er manipulerend weer van, er werd beweerd dat ze niet door de straten marcheren, ik laat zien dat dat wel het geval is. Ik beweer nergens dat het niet zou mogen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:09 schreef koemleit het volgende:
[..]
inderdaad! moslims zou het demonstratierecht moeten worden afgepakt!!!
ze hadden gelijk 22 jaar geleden! ze lopen door de straten!
the Horror.![]()
Dat lijkt me anno 2023 waar iedereen de hele dag op de smartphone zit geen reeel standpunt meer, maar ok.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Voor de mensen die dat opzoeken ja, maar dat is uiteindelijk ook maar een vrij minimaal clubje.
Nee, de meeste kiezers doen een stemwijzertje, kijken een debatje en zien nu.nl. Gaan niet de hele dag Twitter F5'en op Gazanieuws.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is voor jou niet zo wellicht, al is het ook voor jou 2023. Denken dat iedereen zijn politieke nieuws/opinie uit een stapeltje dode bomen haalt loopt wat achter inmiddels.
En in het geval van Amsterdammers wordt je idd wel bijna dagelijks geconfronteerd met demonstaties. Van tuig op de dam, bij CS tot winkelcentra vol Gaza-stickers. Niet eens via internetkanalen
komop jij begint deze hele discussie met "kijk waar nu staan met al die geweldsoproepen bij pro-hamas demonstraties!.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat maak jij er manipulerend weer van, er werd beweerd dat ze niet door de straten marcheren, ik laat zien dat dat wel het geval is. Ik beweer nergens dat het niet zou mogen.
Redelijk misleidende manier van discussieren elke keer.
Maar idd, het is wel horror ja, aanhangers van een terroristische ideologie in de straten, dat deel klopt.
Als jij denkt dat mensen social media vooral gebruiken om politieke discussies te volgen (of zelfs het nieuws wat dat aangaat) dan ben je wel heel erg verwijderd van de realiteit.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat lijkt me anno 2023 waar iedereen de hele dag op de smartphone zit geen reeel standpunt meer, maar ok.
Hoeveel mensen lezen de krant ipv hun "internetbubbel" in de trein bijv?
Vreemd, de PVV heeft nooit hoog gescoord in Amsterdam.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat is voor jou niet zo wellicht, al is het ook voor jou 2023. Denken dat iedereen zijn politieke nieuws/opinie uit een stapeltje dode bomen haalt loopt wat achter inmiddels.
En in het geval van Amsterdammers wordt je idd wel bijna dagelijks geconfronteerd met demonstaties. Van tuig op de dam, bij CS tot winkelcentra vol Gaza-stickers. Niet eens via internetkanalen
Men zit veel op smartphone maar niet gengageerd in discussies. Dat is nog een kleinere groep.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat lijkt me anno 2023 waar iedereen de hele dag op de smartphone zit geen reeel standpunt meer, maar ok.
Hoeveel mensen lezen de krant ipv hun "internetbubbel" in de trein bijv?
yep dat zijn wijquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Men zit veel op smartphone maar niet gengageerd in discussies. Dat is nog een kleinere groep.
Eeeehhh, ik geef zat voorbeeldenquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
komop jij begint deze hele discussie met "kijk waar nu staan met al die geweldsoproepen bij pro-hamas demonstraties!.
en als er dan om voorbeelden wordt gevraagd zijn er enkel krekels.
Verder is "door de straten marcheren" natuurlijk een synoniem van de boel overgenomen met geweld.
Maar dat wist je zelf ook wel, kwam alleen wat minder goed uit.
vooral bang blijven voor de islam.
Jup, meeste van mn vrienden weten ook wel dat er oorlog woedt in Oekraine en in Gaza maar dan houdt het verder wel op.quote:
Kan je in met een krant in discussie gaan dan?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Men zit veel op smartphone maar niet gengageerd in discussies. Dat is nog een kleinere groep.
??????quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Kan je in met een krant in discussie gaan dan?.
Ik stel toch nergens dat we een Islamitisch regiem moeten nastreven?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehhh, ik geef zat voorbeelden.
En nee, dat is het niet dat is terugkrabbelen en de doelpalen verzetten.
Zal ik doen, iedereen die het niet doet zal zijn eigen mensenrechten in rook zien opgaan, zoals in elk land waar de islam de baas is.
Je zegt dat mensen op hun smartphone niet in discussies verzeild raken, dat itt tot als ze de krant lezen?quote:
Ik ben volgens mij een van de weinigen die dit ook vrij overdreven vind. Als je gewoon anderen de ruimte geeft heb ik niks tegen religie (ik heb zelfs meerdere malen confessioneel gestemd). Uiteindelijk heeft het christendom nog steeds een doorslaggevende invloed op onze cultuur, dat afbreken vind ik vrij onzinnig.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:02 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Je hoeft je excuses niet aan te bieden, het is een discussieforum, ik kan heus wel tegen een stootje.En ja ik weet, het beeld wat ik creer is vooral anti islam, anti immigratie, maar als je de rest van mijn posts leest zie je dat ik gewoon anti alles ben, ook anti christendom, autochtoon geweld, ook tegen de vervolging van Joden en Moslims, ik vind bbq'en bij een moskee een kinderachtige provocatie net zoals demonsteren bij een kinderoptocht. Die posts krijgen hier gewoon zelden aandacht, dit is een discussie wat ik al zo vaak heb gevoerd, die posts triggeren niemand dus zien velen het niet gok ik zo en daardoor blijft er een bepaald beeld hangen bij users.
Polarisatie versterkt elkaar, vicieuze cirkel. Daarom ben ik geen voorstander van stemmen op partijen als DENK of PVV, die vooral drijven op die polarisatie. Zoals je zelf zegt ben ik meer voorstander van gesprekken voeren.quote:En dit soort reacties kan ik wat mee, nee bruinhemden komen niet alleen van links, daar bied ik mijn excuses voor aan, maar inmiddels is toch ook duidelijk dat bruinhemden niet alleen maar in het rechterkamp zitten, ik ben best wel geschrokken van het antisemitisme de laatste anderhalve maand ook op universiteiten. Het lijkt wel alsof de uiteinden van beiden kampen steeds nadrukkelijker aanwezig zijn in de samenleving, en bruinhemden zijn bruinhemden, ze moeten gewoon opgepakt of aangepakt worden uit welke politieke hoek ze ook komen.
Hoe dan ook, wij als Nederlanders, of we nu rechts, links of midden stemmen moeten gewoon afstand nemen van dit soort volk, of ze nu uit de linker, rechter en islamitische hoek komen. Geen platform voor "bruinhemden", en laten we vooral de discussie blijven voeren al schelden we elkaar de topics uit.
Wij zijn die lui die eigenlijk zouden moeten werken, maar het niet kunnen laten om toch nog even te reageren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Noem je ons nu kansloze autisten of vul ik dat zelf in?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee dat zeg ik niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je zegt dat mensen op hun smartphone niet in discussies verzeild raken, dat itt tot als ze de krant lezen?.
Ok, jij woont overduidelijk niet in Amsterdam, Rotterdam. iets met nu al zwaar in de meerderheid zijn en een geboortecijfer waar niet tegen op te fokken is icm een migratiebeleid dat elk jaar een nieuw "Apeldoorn" binnenlaat.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik stel toch nergens dat we een Islamitisch regiem moeten nastreven?
Jij stelt dat ze de boel hier komen overnemen.
Gaat nog niet van harte dan.
de islam is hier niet de baas en wordt hier niet de baas..
DENK staat op fucking 4 zetels in de peilingen.
maar vooral doen alsof de Islam de baas wordt hier.
Ik stem VVD, maar heb me al neergelegd bij een premier Timmermans. Hopelijk zal hij in de coalitie-onderhandelingen wat van zijn meest extreme punten moeten inleveren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 15:23 schreef PietjePuk2000 het volgende:
waarom is de pvv dan niet groot in Amsterdam als dat allemaal zo'n probleem is?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ok, jij woont overduidelijk niet in Amsterdam, Rotterdam. iets met nu al zwaar in de meerderheid zijn en een geboortecijfer waar niet tegen op te fokken is icm een migratiebeleid dat elk jaar een nieuw "Apeldoorn" binnenlaat.
Maar vooral doen alsof de invloed van de islam niet dagelijks groter aan het worden is, overal....
Omdat Amsterdam is overlopen door linkse communicatiekutjes en sojaknagende veganhipsters natuurlijk, niet opgelet hoe mijn stad van binnenuit kapot is gemaakt natuurlijkquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
waarom is de pvv dan niet groot in Amsterdam als dat allemaal zo'n probleem is?
https://longreads.cbs.nl/(...)eloof-hangen-we-aan/
zie hier ook het grote gevaar van de Islam.
een wooping 5.2% is Moslim en dat is niet hard stijgende.
vooral niet reageren op de feiten die ook in m'n post staan over de o zooo gevaarlijke islam.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat Amsterdam is overlopen door linkse communicatiekutjes en sojaknagende veganhipsters natuurlijk, niet opgelet hoe mijn stad van binnenuit kapot is gemaakt natuurlijk. .
GL is hier heel groot en dat neem ik elke stemmer erop nog dagelijks kwalijk.
OK, beweer jij dan lekker dat de invloed van de islam in 20 jaar niet exponentieel is gegroeid in Nederland, we hebben islamitische burgermeesters, DENK bestaat inmiddels en in de grote steden zijn inmiddels hele wijken islamitisch. Reclame zijn vrijwel allemaal incl hoofdoekmeisje, joden zijn vogelvrij en Dominos levert alleen nog Halal pizza's hier.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
vooral niet reageren op de feiten die ook in m'n post staan over de o zooo gevaarlijke islam.
Nog even en ze nemen het over! het is 5 voor 12 mensen.
En dat al 20 jaar.
Das toch vermoeiend?
En straks als Geert de grootste is? denk je dat dat ook maar 1 moslim zal schelen?
Gewoon 100% ontopic door de peilingen van de PVV, die partij heeft dat juist als zo'n beetje enige partijpuntquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:51 schreef Caland het volgende:
Och jee, Heatwave heeft er weer eens een vieze Moslims topic van gemaakt.
En het ging er hier zo leuk aan toe.
Dat ik het nog mee zal maken dat Geert widers MP van Nederland is en Dion Grauss op Justitiequote:Op dinsdag 21 november 2023 16:46 schreef koemleit het volgende:
[..]
vooral niet reageren op de feiten die ook in m'n post staan over de o zooo gevaarlijke islam.
Nog even en ze nemen het over! het is 5 voor 12 mensen.
En dat al 20 jaar.
Das toch vermoeiend?
En straks als Geert de grootste is? denk je dat dat ook maar 1 moslim zal schelen?
En juist dat vinden ze geen prioriteit om in de regering te komenquote:Op dinsdag 21 november 2023 16:53 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gewoon 100% ontopic door de peilingen van de PVV, die partij heeft dat juist als zo'n beetje enige partijpunt.
wtf er zitten hoofdoekmeisjes in reclames boehoehoe.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:49 schreef HeatWave het volgende:
[..]
OK, beweer jij dan lekker dat de invloed van de islam in 20 jaar niet exponentieel is gegroeid in Nederland, we hebben islamitische burgermeesters, DENK bestaat inmiddels en in de grote steden zijn inmiddels hele wijken islamitisch. Reclame zijn vrijwel allemaal incl hoofdoekmeisje, joden zijn vogelvrij en Dominos levert alleen nog Halal pizza's hier.
Om over het VK nog maar te zwijgen.
Puur toeval zeker?
En die zijn sinds 20 jaar geleden exponentieel gestegen, en die invloed dus ook.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:55 schreef koemleit het volgende:
[..]
wtf er zitten hoofdoekmeisjes in reclames boehoehoe.
Als je je daaraan stoort heb je wel een probleem ja.
Ik dacht dat je bang was dat de Sharia hier zou worden ingevoerd, en die angst probeerde ik je uit het hoofd te praten.
Maar als je bang bent voor hoofddoekjes en burgemeesters die Moslim zijn dan is je angst wel terecht ja.
Als je het erg vind dat er een politieke partij is die waarde hecht aan de islam, ja, dan heb je een probleem.
Hier kan ik inderdaad niet tegen argumenteren, je hebt gelijk er wonen moslims in Nederland die andere gebruiken hebben als jij.
wat is er dan precies erger als het ergste nu is dat er hoofdoekjes in reclames zitten en er burgemeesters zijn die moslim zijn?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En die zijn sinds 20 jaar geleden exponentieel gestegen, en die invloed dus ook.
En zie het gedram van die hoofddoekjes om onderdeel te worden van een UNIFORM bij de politie.
En dat was 20 jaar geleden allemaal nog niet aan de orde, hoe zal het in nog eens 20 jaar zijn?
Precies, nog erger, dus je rants zijn fout.
Waar zou men dat aan kunnen merken?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:26 schreef HeatWave het volgende:
Maar vooral doen alsof de invloed van de islam niet dagelijks groter aan het worden is, overal....
Benieuwd naar de daadwerkelijke uitslag. Als de PVV echt zoveel zetels haalt en vervolgens alsnog niet meegenomen wordt in de onderhandelingen zal dat niet positief gaan bijdragen aan de polarisatie in het land.quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:24 schreef Gia het volgende:
https://eenvandaag.avrotr(...)eiling-nsc-zakt-weg/
Gaat spannend worden, morgen.
Oproepen tot genocide op de Dam met zijn tienduizenden om 1 klein voorbeeld te noemen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar zou men dat aan kunnen merken?
En heeft die genocide plaatsgevonden, of die vermeende oproep daartoe tractie gekregen? Nee? Nou, dan valt het allicht mee met die invloed.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oproepen tot genocide op de Dam met zijn tienduizenden om 1 klein voorbeeld te noemen..
Oh, dus je mag weer gewoon met je hakenkruis over straat?quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En heeft die genocide plaatsgevonden, of die vermeende oproep daartoe tractie gekregen? Nee? Nou, dan valt het allicht mee met die invloed.
Weet je nog de peiling laatst die peilde hoe kiezers van 18 tm 35 stemmen? 10% van HEEL NL van die groep stemt voor Denk. Geeft te denken toch?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:22 schreef koemleit het volgende:
[..]
Ik stel toch nergens dat we een Islamitisch regiem moeten nastreven?
Jij stelt dat ze de boel hier komen overnemen.
Gaat nog niet van harte dan.
de islam is hier niet de baas en wordt hier niet de baas..
DENK staat op fucking 4 zetels in de peilingen.
maar vooral doen alsof de Islam de baas wordt hier.
Doe vooral wat je niet laten kan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dus je mag weer gewoon met je hakenkruis over straat?
ja de groeten er is niemand die hier stelt dat je de sharia moet invoeren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat dan de islam de baas is, teringjantje, moet ik wijzen naar Afganistan, Iran, Iraq etc om duidelijk te maken hoe enorm ongewenst dat zou zijn? Of onthoofd je zelf graag een 15 jarige omdat ie naar muziek heeft geluisterd.
NOG!quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:07 schreef koemleit het volgende:
[..]
ja de groeten er is niemand die hier stelt dat je de sharia moet invoeren.
ik heb zelfs al gezegd dat dat juist niet is wat ik bedoel.
maar blijf lekker de doelpalen verzetten als de echte argumenten op zijn.
nou! 10%.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:06 schreef wpor het volgende:
[..]
Weet je nog de peiling laatst die peilde hoe kiezers van 18 tm 35 stemmen? 10% van HEEL NL van die groep stemt voor Denk. Geeft te denken toch?
quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:05 schreef Vallon het volgende:
Dit zijn van die foto's die iemand nog lang zal volgen......
[ afbeelding ]
bron: nu.nl
ah we zijn weer terug bij "het is 5 voor 12 jongens!!!!!".quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
NOG!
Dat is het woord dat er bij jou niet in blijkt te gaan, het is nu al zoveel erger dan de door jou aangehaalde 20 jaar geleden.
En er zijn er zat die dat willen, maar die hoor je nog niet, omdat ze NOG in de minderheid zijn. Kijk even naar de buren in het Vk waar hele wijken al Shariapolitie hebben.
Of je bent naief, dat mag, of je bent voor islamisering en dus kwaadaardig.
ja, want je blijft beweren dat er in die 20 jaar helemaal niets is veranderd, er niet meer invloed is etc. Dat is of naief of gelogen, meer smaken zijn er niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
ah we zijn weer terug bij "het is 5 voor 12 jongens!!!!!".
doe even linkjes van die shariapolitie?
Vervelend h, democratie?quote:Op dinsdag 21 november 2023 16:43 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat Amsterdam is overlopen door linkse communicatiekutjes en sojaknagende veganhipsters natuurlijk, niet opgelet hoe mijn stad van binnenuit kapot is gemaakt natuurlijk. .
GL is hier heel groot en dat neem ik elke stemmer erop nog dagelijks kwalijk.
Nou ja, zoals altijd, als de uitkomst je niet bevalt is het gewoon kut natuurlijk. Ik roep nergens op tot afschaffen van de democratie hoorquote:
Amsterdam is toch al decennia een "linkse" stad? Dat kan nauwelijks nieuws zijn voor je..quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, zoals altijd, als de uitkomst je niet bevalt is het gewoon kut natuurlijk. Ik roep nergens op tot afschaffen van de democratie hoor.
Maar dat was gewoon een antwoord op de vraag waarom PVV hier niet zo groot is, that's all.
Het ligt natuurlijk ook wel aan in welke omgeving je zit. Ik zie in het dagelijks leven nauwelijks moslims, maar ik doe wel eens boodschappen in een bepaalde wijk in een stad hier in de buurt, en ik kan me voorstellen dat als je daar dagelijks tussen zit, je echt het idee hebt dat Nederland overspoeld wordt door mensen met een moslim-achtergrond.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:10 schreef koemleit het volgende:
[..]
ah we zijn weer terug bij "het is 5 voor 12 jongens!!!!!".
doe even linkjes van die shariapolitie?
edit- Ik ben overigens niet gelovig, en wmb moet kerk en staat en ook onderwijs strikt gescheiden worden.
Moet er ook worden toegezien hoe mensen in bv Mosken worden gendoctrineerd, maar de angst wordt echt schromelijk overdreven. Maar als jij zegt "er zitten nu hoofddoeken in reclames en het wordt nog erger" dan zijn we uitgepraat. Want ik weet niet wat ik daar mee moet eerlijk gezegd.
Is het ook niet, maar het was altijd letterlijk tolerant en niet de schijntoleratie, diversiteit van meningen is allang dood.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Amsterdam is toch al decennia een "linkse" stad? Dat kan nauwelijks nieuws zijn voor je..
Tja, het onderwerp maar uit de weg gaan omdat het confronterend is of steeds iets meer die kant opschuiven om de extremisten maar de wind uit de zeilen te nemen (en ondertussen meer met ze op te koersen) is ook best gnant en weerzinwekkend…quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:46 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja, en dat geeft dus aan dat de gemiddelde Amsterdammer het allemaal wel mee vind vallen. Misschien wonen al die moslims daarom wel daarquote:Op dinsdag 21 november 2023 17:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Amsterdam is toch al decennia een "linkse" stad? Dat kan nauwelijks nieuws zijn voor je..
Geen angst, maar geeft wel te denken. Jij denkt er anders over blijkbaar. Bij welk percentage geeft het je wel te denken dan?quote:
Niet bij 5% iig waarbij die 5% ook nog niet eens op een religieuze islam partij stemt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:23 schreef wpor het volgende:
[..]
Geen angst, maar geeft wel te denken. Jij denkt er anders over blijkbaar. Bij welk percentage geeft het je wel te denken dan?
Een groot deel van die stemmers komen bij NSC vandaan, dus ik denk dat het allemaal wel mee valt als hun vorige afgod wel mee gaat regeren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Benieuwd naar de daadwerkelijke uitslag. Als de PVV echt zoveel zetels haalt en vervolgens alsnog niet meegenomen wordt in de onderhandelingen zal dat niet positief gaan bijdragen aan de polarisatie in het land.
De PVV heeft altijd mee mogen onderhandelen bij (in)formaties. Het probleem bij de PVV is iets wat je donders goed weet, de eisen van de PVV stuiten bijna alle andere partijen tegen de borst en die zijn geen basis om een akkoord te bereiken.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:02 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Benieuwd naar de daadwerkelijke uitslag. Als de PVV echt zoveel zetels haalt en vervolgens alsnog niet meegenomen wordt in de onderhandelingen zal dat niet positief gaan bijdragen aan de polarisatie in het land.
5? Ik zeg toch 10quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet bij 5% iig waarbij die 5% ook nog niet eens op een religieuze islam partij stemt.
Dat hele gelul over de sharia en moslims die het land overnemen horen wel ook al 20 jaar zonder dat er wat gebeurt.
Sowieso als ze in de regering zitten heb je ook polarisatie. Dus dan beter erbuiten.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De PVV heeft altijd mee mogen onderhandelen bij (in)formaties. Het probleem bij de PVV is iets wat je donders goed weet, de eisen van de PVV stuiten bijna alle andere partijen tegen de borst en die zijn geen basis om een akkoord te bereiken.
Nou jongens dit is fucking zorgwekkend.quote:PVV en FvD grootste bij scholieren en studenten mbo
Bij de scholierenverkiezingen hebben de PVV en Forum voor Democratie de meeste stemmen gekregen. Als de stemming onder jongeren echte verkiezingen zouden zijn geweest, zou de PVV 25 zetels hebben gekregen en FvD 21.
De derde partij is de VVD. Bij de vorige scholierenverkiezingen in 2021 was de partij nog het populairst met 32 zetels, nu blijft de VVD steken op 17 zetels. Vlak achter de VVD eindigden GroenLinks-PvdA en D66. Nieuw Sociaal Contract, de partij van Pieter Omtzigt, krijgt de stem van 2,8 procent van de deelnemende scholieren. Het is daarmee wel de grootste nieuwe binnenkomer.
ProDemos organiseerde voor de dertigste keer de speciale scholierenverkiezing. Leerlingen van het voortgezet onderwijs en het mbo brengen hun stem uit op school. Het doel is om de scholieren en studenten te laten ervaren hoe verkiezingen werken.
Volgens ProDemos brachten deze editie 143.991 scholieren en studenten op 397 onderwijsinstellingen hun stem uit. Dat is een record, zegt de organisatie. Bij de verkiezingen van 2021 stemden 50.287 scholieren.
Ik heb op dit forum geleerd dat men op universiteiten massaal wordt gendoctrineerd dus dat komt wel goed.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:54 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Nou jongens dit is fucking zorgwekkend.![]()
Letterlijk nog niet eens een decennia geleden was de middelbare school een broeinest voor links. Wtf is er gebeurd.
Dit is wat je krijgt als Andrew Tate een rolmodel is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:54 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Letterlijk nog niet eens een decennia geleden was de middelbare school een broeinest voor links. Wtf is er gebeurd.
Dat jongeren massaal voor radicaal rechts gaan, en vooral dat FvD voet aan de grond heeft bij de jonge generatie. Niet best.quote:
Helder, dank!quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat jongeren massaal voor radicaal rechts gaan, en vooral dat FvD voet aan de grond heeft bij de jonge generatie. Niet best.
FVD is ook het meest actief op youtube, twitter en instagram. Ze storten hun bagger over de pubers uit, en het wordt door een aanzienlijk deel geslikt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat jongeren massaal voor radicaal rechts gaan, en vooral dat FvD voet aan de grond heeft bij de jonge generatie. Niet best.
Verschillende oorzaken. Veel edgy ‘trollstemmen’, maar ook de social media fuik (laatst kwam plots mijn Instagram algoritme bij Minecraft-video’s van Thierry Baudet uit) en natuurlijk de consequenties van de Corona lockdowns waar jongeren nogal naar de tering zijn gewerkt door de politiek, FvD was destijds de enige die zeiden dat het onzin was.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:10 schreef Slobeend het volgende:
[..]
D66 ook; kennelijk heeft dat minder effectquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:15 schreef luxerobots het volgende:
[..]
FVD is ook het meest actief op youtube, twitter en instagram. Ze storten hun bagger over de pubers uit, en het wordt door een aanzienlijk deel geslikt.
De multiculturele “samenleving “?quote:Op dinsdag 21 november 2023 17:54 schreef koos_vriendloos het volgende:
[..]
Nou, wat let je? Niemand legt je een strobreed in de weg.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Men kan hier wel weer gaan jeremiren over "indoctrinatie" van kennelijk heel onnozele jongeren die gewoon niet nadenken en/of lekker dwars willen liggen, maar dat is dus precies de oorzaak van het feit dat die rechtse clubs daar hoge ogen scoren.
Men voelt zich (al jaren) niet serieus genomen. En daar heeft die 'progressieve' stoomwals van afgelopen jaren, hoe vervelend heel POL dat ook vindt, enorm aan bijgedragen, dat sentiment.
I.p.v. die groep weer te ridiculiseren of te bagatelliseren, misschien eens navragen waarom men in die partijen hun heil zoekt. Vruchtbaarder dan weer gaan lopen invullen waarom die mensen zo 'dom' en 'onwetend' zijn.
Het George Wallace-effect.
Ik hoef dat niet te doen, dat heb ik al gedaan. Vandaar dat deze uitslag mij niet verbaast.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:39 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nou, wat let je? Niemand legt je een strobreed in de weg.
Tja, op je 25e zijn je hersenen pas volgroeid, dat zal het probleem mischien zijnquote:Op dinsdag 21 november 2023 18:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
D66 ook; kennelijk heeft dat minder effect
Hmmja, dit werkt echt niet meer hoor.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, op je 25e zijn je hersenen pas volgroeid, dat zal het probleem mischien zijn
Het beeld van extreemlinks als klimaatgekkies met roze haar die om alles janken is echter ook gewoon een framing van instanties die voornamelijk zo veel mogelijk geld willen verdienen, ridiculiseer de tegenstander zodat zij raar of hypocriet zijn, helaas trappen veel mensen in die beeldvorming.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Men kan hier wel weer gaan jeremiren over "indoctrinatie" van kennelijk heel onnozele jongeren die gewoon niet nadenken en/of lekker dwars willen liggen, maar dat is dus precies de oorzaak van het feit dat die rechtse clubs daar hoge ogen scoren.
Men voelt zich (al jaren) niet serieus genomen. En daar heeft die 'progressieve' stoomwals van afgelopen jaren, hoe vervelend heel POL dat ook vindt, enorm aan bijgedragen, dat sentiment.
I.p.v. die groep weer te ridiculiseren of te bagatelliseren, misschien eens navragen waarom men in die partijen hun heil zoekt. Vruchtbaarder dan weer gaan lopen invullen waarom die mensen zo 'dom' en 'onwetend' zijn.
Het George Wallace-effect.
Humor werkt altijd behalve bij mensen die geen gevoel voor humor hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hmmja, dit werkt echt niet meer hoor.
Oh ik ben links. Met zowel een hekel aan woke als aan graaikapitalisme.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:41 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het beeld van extreemlinks als klimaatgekkies met roze haar die om alles janken is echter ook gewoon een framing van instanties die voornamelijk zo veel mogelijk geld willen verdienen, ridiculiseer de tegenstander zodat zij raar of hypocriet zijn, helaas trappen veel mensen in die beeldvorming.
Bovendien heeft ‘woke’ vooral een commercile doelstelling, hoe ‘inclusiever’ iets is, hoe groter de mogelijke marktpopulatie. Het is dus een excuus voor censuur. Maar in plaats van dat de commercile instanties die dit sentiment misbruiken de schuld krijgen, wordt geheel links wegens het gebruikelijke selecte groepje schreeuwers aan de schandpaal genageld, waarop de stap naar extremere (rechtse) denkbeelden makkelijk gemaakt is.
Ja alles kan. maar wat het dan gaat worden is hetzelfde wat we al 15 jaar mee maken. A-sociaal beleid voor iedereen beneden modaal met wat uizonderingen om links tevereden te houden. Dus veel asiel en milieu hobbies.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je PVV stemt, krijg je de VVD er toch wel bij in een coalitie. Coalitie met PVV, maar zonder VVD is lastig om er een understatement in te gooien.
Als je VVD stemt, kan alles nog.
Humor is denken dat ik PVV zou stemmen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Humor werkt altijd behalve bij mensen die geen gevoel voor humor hebben.
Daar heb je inderdaad een goed punt. Maar bij vorige verkiezingen piekte de PVV al vrij ver van te voren en was er tijd zat voor een tegenoffensief van zowel rechts als links. Die tijd is er nu niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:28 schreef Hanca het volgende:
Dat denk ik niet hoewel het mij niet echt meer zou verbazen. En humor is het ook niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Humor is denken dat ik PVV zou stemmen.
Ik heb echt totaal geen idee... is voor het eerst.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:00 schreef rutger05 het volgende:
Er valt in elk geval wat te kiezen. Ik ben erg benieuwd naar de uitslag en hoe het toekomstige kabinet geformeerd gaat worden en zal gaan functioneren na zoveel jaren VVD met Mark Rutte die als langstzittende premier toch een zeer ervaren en belangrijke constante factor was in de afgelopen kabinetten.
Ik vind zelf natuur, milieu, klimaat/ verduurzaming, cultuur, betaalbaar wonen en goed onderwijs voor iedereen erg belangrijk als thema's, maar de grote problematiek die al decennia speelt m.b.t. (asiel)migratie en de veranderde samenstelling van de bevolking is ook belangrijk. Deze zaken zie ik het liefst in EU verband aangepakt worden.
Nu speelt ook nog onverwacht sinds oktober de houding van politieke partijen m.b.t. Isral meer mee plus wat ik gezien heb bij pro-Palestina demonstraties en de sterke toename van zichtbaar antisemitisme. Bepaalde nare problemen in de Nederlandse samenleving hangen duidelijk met elkaar samen.
Helaas is er geen politieke partij waarmee al mijn standpunten goed overeenkomen. Vaak ben ik het volledig eens met bepaalde standpunten in een partijprogramma, maar het juist weer volledig oneens met andere standpunten. Het blijft dus wikken en wegen.
In het verleden o.a. GL en D66 gestemd, maar ik heb deze partijen ook vaak genoeg verketterd. Timmermans en Jetten zijn beide intelligente en betrokken lijsttrekkers en bepaalde standpunten van hun partijen komen goed overeen met die van mij. Ik vermoed dat veel stemmers, meer dan verwacht in de laatste peiling, NSC een goede kans gaan geven.
Ik eveneens niet en ben erg nieuwsgierig naar de uitslag. Het is best wel spannend.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:01 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik heb echt totaal geen idee... is voor het eerst.
Oneens. Daarmee overdrijf je mijn inziens aanzienlijk hoe erg die norm is (of ik ben dusdanig gendoctrineerd dat ik het verschil niet meer zie, maar dat denk ik niet, ik ben zelf helemaal niet zo links en probeer mij in alle kanten van het verhaal te verdiepen). Dan ben ik werknemer van de HvA he - wellicht de grootste deugschool die er is- en ik vind het bij ons soms hl ver gaan, te ver als je het mij vraagt. Maar tegelijkertijd worden er zelden onrealistische dingen gevraagd. En zelden wordt het ook niet beredeneerd. Aan de andere kant kan het wel irritant zijn als aan je gevraagd wordt dat alle normen en waarden waarmee je bent opgegroeid aan de kant geflikkerd moeten worden om rekening te houden met anderen. Die achteloosheid mag minder. Maar luisteren aan twee kanten ipv je eigen verhaal doordrammen werkt hier altijd het beste en vergt aanpassingsvermogen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
En het is geen frame, dat heb ik al vaker gezegd. Wat 'woke' heet, is in het bedrijfsleven, academia, het onderwijs en de media al enige tijd de norm. Het blijft me verbazen dat men dat als 'framing' ziet. Het is er gewoon. Teveel. En te lang. En dat wreekt zich nu.
Waarom voel je berhaupt de drang mensen te overtuigen? Laat mensen lekker stemmen op de partij die bij hun aansluit.quote:Op dinsdag 21 november 2023 18:51 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Vandaag in ieder geval een paar mensen overtuigd om toch VVD in plaats van PVV te stemmen.
Ding is: het bedrijfsleven heeft net als de media aanzienlijke invloed.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Oneens. Daarmee overdrijf je mijn inziens aanzienlijk hoe erg die norm is (of ik ben dusdanig gendoctrineerd dat ik het verschil niet meer zie, maar dat denk ik niet, ik ben zelf helemaal niet zo links en probeer mij in alle kanten van het verhaal te verdiepen). Dan ben ik werknemer van de HvA he - wellicht de grootste deugschool die er is- en ik vind het bij ons soms hl ver gaan, te ver als je het mij vraagt. Maar tegelijkertijd worden er zelden onrealistische dingen gevraagd. En zelden wordt jet ook niet beredeneerd. Aan de andere kant kan het wel irritant zijn als aan je gevraagd wordt dat alle normen en waarden waarmee je bent opgegroeid aan de kant geflikkerd moeten worden om rekening te houden met anderen. Die achteloosheid mag minder.
Maar het is wel degelijk een framing, ik erger mij dood eraan dat ik bij iedere enige beslissing die ik maak mbt duurzaamheid bijvoorbeeld geconfronteerd moet worden met mijn eigen hypocrisie of vergeleken wordt met het meest extreme voorbeeld als argument om dit niet te doen, en met mij veel anderen. Dat is echt een beeldvorming, dit is hokjesvorming. Om vervolgens te doen alsof iedereen links van het CDA een extreemlinkse yup is die over het klimaat dramt, en dit als een gemeenschappelijke vijand te vormen. En daar profiteert met name het bedrijfsleven van, zij leggen de druk bij de consument, nemen een regenboogvlaggetje om ‘inclusief’ te zijn maar tegelijkertijd weigeren ze cht te veranderen zodat er daadwerkelijk een verschil gemaakt kan worden.
ja en dat dikgedrukte vind ik persoonlijk dus niet samengaan. Prima dat er lui uit buitenland hier willen wonen - maar als dat islamitische landen zijn, dan staat dat toch haaks op onze cultuur? Dat mengt niet. Plus gemeenten dwingen om asielzoekers op te vangen en daarvoor ook huisvesting te bieden, terwijl er zat mensen zijn die geen huis kunnen huren/kopen - dat vind ik te idioot voor woorden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:00 schreef rutger05 het volgende:
Ik vind zelf natuur, milieu, klimaat/ verduurzaming, cultuur, betaalbaar wonen en goed onderwijs voor iedereen erg belangrijk als thema's, maar de grote problematiek die al decennia speelt m.b.t. (asiel)migratie en de veranderde samenstelling van de bevolking is ook belangrijk. Deze zaken zie ik het liefst in EU verband aangepakt worden.
Zie je wel vaker: veel mensen vinden het moeilijk om vanuit oprechte interesse een gesprek te hebben met mensen die anders tegen zaken aankijken, in plaats van ze van hun eigen standpunt proberen te overtuigen. En het maar gek vinden dat men elkaar niet begrijpt...quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom voel je berhaupt de drang mensen te overtuigen? Laat mensen lekker stemmen op de partij die bij hun aansluit.
Ik hoop dat ze stoppen met pappen en nathouden en beleid gaan voeren. De afgelopen jaren hebben Rutte cs weinig vooruitgang geboekt uit angst voor het electoraat. Je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:07 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik eveneens niet en ben erg nieuwsgierig naar de uitslag. Het is best wel spannend.
Hoop dat de politieke partijen die de meeste invloed krijgen een goede en evenwichtige politiek zullen voeren met niet alleen met oog voor de korte termijn, zoals vaak, maar zeker ook voor de lange termijn.
We gaan een moeilijke coalitie krijgen dus ik verwacht niet dat men nu wel beleid gaat uitvoeren, de vorige regering heeft aangetoond wat er gebeurt als je dat wel doet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:15 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik hoop dat ze stoppen met pappen en nathouden en beleid gaan voeren. De afgelopen jaren hebben Rutte cs weinig vooruitgang geboekt uit angst voor het electoraat. Je kunt nu eenmaal niet iedereen tevreden stellen.
Als ik de programma's lees ben ik niet heel hoopvol. Zeker op rechts zie je heel veel onuitvoerbare plannen en opportunistische oneliners om in de gunst van de kiezer te komen. Dat wordt de volgende teleurstelling voor de kiezer.
Welke partij stelt dat?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:17 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
We gaan een moeilijke coalitie krijgen dus ik verwacht niet dat men nu wel beleid gaat uitvoeren, de vorige regering heeft aangetoond wat er gebeurt als je dat wel doet.
Veel makkelijker om migranten of asielzoekers overal de schuld van te geven en net te doen alsof de problemen opgelost zijn als je die maar de deur uitflikkert.
Toch de angst dat Frans de grootste wordt denk ik.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:10 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Waarom voel je berhaupt de drang mensen te overtuigen? Laat mensen lekker stemmen op de partij die bij hun aansluit.
De kans dat Geert de grootste wordt lijkt me iets angstaanjagender.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch de angst dat Frans de grootste wordt denk ik.
hoezo denk je angstaanjagend?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De kans dat Geert de grootste wordt lijkt me iets angstaanjagender.
Dat zou ik vooral vervelend vinden omdat het in de regering toch helemaal niets wordt. Dus verspilling van zetels.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De kans dat Geert de grootste wordt lijkt me iets angstaanjagender.
Ik denk dat dat wel meevalt hoor? Bedoel hij heeft best sterke mening, maar een ongeleid projectiel is ie nu ook weer niet (in mijn ogen trouwens)quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Trump-taferelen in de polder.
Klaver is op de achtergrond gebleven om Timmermans het leven niet moeilijk te maken, dat was zijn keuze. Zelfde geld voor de PvdA's voormalig leider.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:21 schreef deedeetee het volgende:
Waar is Jesse Klaver gebleven ? Ik hoor erg veel over en van Timmermans. Komt dat omdat die de meeste praatjes heeft en dolgraag zichzelf op de voorgrond plaatst ? Hij heeft natuurlijk wl het postuur om Klaver aan de kant te duwen.
De man die 2 jaar geleden nog een minister beschuldigde hem dood te willen laten maken puur omdat haar ouders Turks zijn, dat is behoorlijk Trump achtig.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:23 schreef kree het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt hoor? Bedoel hij heeft best sterke mening, maar een ongeleid projectiel is ie nu ook weer niet (in mijn ogen trouwens)
Het is vooral triest dat zo veel mensen op een partij stemmen die de grondbeginselen van onze rechtsstaat continu tart. Mensen hebben vaak geen flauw idee wat er met Nederland gebeurt als hij zijn verkiezingsprogramma uit zou kunnen voeren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:22 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Dat zou ik vooral vervelend vinden omdat het in de regering toch helemaal niets wordt.
Interessanter is waarom zoveel mensen daarop stemmen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is vooral triest dat zo veel mensen op een partij stemmen die de grondbeginselen van onze rechtsstaat continu tart. Mensen hebben vaak geen flauw idee wat er met Nederland gebeurt als hij zijn verkiezingsprogramma uit zou kunnen voeren.
Dat wordt een zooitje, dan heeft hij vast binnen de kortste keren ruzie en gerel met jan en alleman.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:23 schreef kree het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel meevalt hoor? Bedoel hij heeft best sterke mening, maar een ongeleid projectiel is ie nu ook weer niet (in mijn ogen trouwens)
Heh, dan zijn we om te beginnen uit de EUquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:25 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Het is vooral triest dat zo veel mensen op een partij stemmen die de grondbeginselen van onze rechtsstaat continu tart. Mensen hebben vaak geen flauw idee wat er met Nederland gebeurt als hij zijn verkiezingsprogramma uit zou kunnen voeren.
Weet ff niet meer waar dat over ging? of gemist ofzo.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De man die 2 jaar geleden nog een minister beschuldigde hem dood te willen laten maken puur omdat haar ouders Turks zijn, dat is behoorlijk Trump achtig.
https://www.linda.nl/nieu(...)-tweet-over-afkomst/quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:27 schreef kree het volgende:
[..]
Weet ff niet meer waar dat over ging? of gemist ofzo.
Nouja ik weet het niet? Een zooitje is het sowieso al.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dat wordt een zooitje, dan heeft hij vast binnen de kortste keren ruzie en gerel met jan en alleman.
Maar we gaan het zien. Of er moeten een paar verstandige personen om hem heen worden gezet.
Nee, dat zie je verkeerd, Yesilgoz wil alleen maar vooruit kijken en niet achterom, dat is iets andersquote:Op dinsdag 21 november 2023 19:28 schreef kree het volgende:
En de VVD dan die de hele boel bij elkaar gelogen heeft jaren achter elkaar en vergeetachtig vooral daarin?
Na sturen we vrouwtje naar voren, van sta aan u zijde. Dikke lul ermee.
Ik trap er niet in.
Useful idiots komen doorgaans niet met goed onderbouwde en met bronnen gelardeerde argumenten om hun opinie te ventileren.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Eerder dacht ik inderdaad dat je een buitenlanderhater was. Maar dat had ik inderdaad fout. Je bent meer een useful idiot die in rechtspopulistische propaganda trapt en die verspreid.
nee joh, dat is toch een onwijs tactische keus van die hele partij?quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat zie je verkeerd, Yesilgoz wil alleen maar vooruit kijken en niet achterom, dat is iets andersHet is een variatie op Rutte's "Geen actieve herinnering", zeg maar.
Dat gebeurd wel, of niet. Die drie mensen die jij ervan weet te overtuigen om anders te stemmen (als ze dat al doen, en niet alleen maar zeggen dat ze van gedachten zijn veranderd) gaan echt het verschil niet maken. GL komt sowieso wel in het kabinet, dat mag wel duidelijk zijn. Zowel de VVD als NSC zullen eerder met GL samen willen werken dan een PVV.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:20 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Toch de angst dat Frans de grootste wordt denk ik.
Nee ook niet, maar voor mij is de PVV geen goed alternatief.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:28 schreef kree het volgende:
En de VVD dan die de hele boel bij elkaar gelogen heeft jaren achter elkaar en vergeetachtig vooral daarin?
Na sturen we vrouwtje naar voren, van sta aan u zijde. Dikke lul ermee.
Ik trap er niet in.
Ik heb met geen van beiden iets en ik geloof niet dat Yesilgoz erg geloofwaardig is met haar verhaal, natuurlijk wil ze niet achterom kijken en uitleggen waarom de VVD het 13 jaar lang niet waar kan maken maar nu ineens wel.quote:Op dinsdag 21 november 2023 19:31 schreef kree het volgende:
[..]
nee joh, dat is toch een onwijs tactische keus van die hele partij?
Niks ten nadele van haar hoor want geloof haar wel nog opzich. Alleen de hele partij erachter wat minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |