Zelfde percentage als GL/PvdA dus dat lijkt me niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelet op de sortering is Dilan 2e partij
dus geen coalitie , maar een minderheidskabinetquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:26 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
sortering is Dilan 2e partij
een minderheidskabinet kan niet regeren alleenquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
dus geen coalitie , maar een minderheidskabinet
Een minderheidskabinet is nog steeds een coalitie van meerdere partijen, niemand gaat een partij met nog geen 30 zetels alleen laten regeren.
een minderheidskabinet kan niet regeren alleenquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een minderheidskabinet is nog steeds een coalitie van meerdere partijen, niemand gaat een partij met nog geen 30 zetels alleen laten regeren.
Als er geen coalitie te vormen is, gaan we opnieuw naar de stembus.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een minderheidskabinet kan niet regeren alleen
de tweede kamer vertegenwoordigd de kiezers als er geen coalitie te vormen is
Volgens deze tweet niet: GL/PvdA 18%, VVD 17% https://x.com/EuropeElects/status/1726940702951588109?s=20quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelet op de sortering is Dilan 2e partij
Het zou idd genant zijn aangezien veel van die stemmen min of meer uit wanhoop zouden zijn gegeven omdat t alternatief nog erger is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geef Nederland maar een dwangbuis als PVV grootste wordtGenant.
Omdat hij gigantisch in de lift zit en dat soort trends op de verkiezingsdag meestal alleen maar versterkt worden?quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:28 schreef Hanca het volgende:
We gaan het zien, morgen. Ik wil denk ik ergens ook niet geloven dat Wilders kan winnen, maar ik verwacht het ook gewoon niet. PVV wordt al verkiezingenlang te hoog gepeild, waarom zou dat nu plots niet zo zijn?
Slechte grafiek dan.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:33 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens deze tweet niet: GL/PvdA 18%, VVD 17% https://x.com/EuropeElects/status/1726940702951588109?s=20
Niet per se. Er kan gekozen worden voor een minderheidskabinet, of dat levensvatbaar is en voor hoe lang is vers twee.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:33 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Als er geen coalitie te vormen is, gaan we opnieuw naar de stembus.
Ik stem PVV, al jaren, maar moet het nog maar eens zien of ze de grootste worden, top 4 zullen ze wel bij zitten maar morgen kan nog zoveel gebeuren. Aan de andere kant, al vanaf 7 oktober wordt in heel Europa campagne gevoerd voor partijen zoals de PVV, mensen zijn toch geschrokken nu ze gezien hebben uit welke hoek de echte bruinhemden komen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:28 schreef Hanca het volgende:
We gaan het zien, morgen. Ik wil denk ik ergens ook niet geloven dat Wilders kan winnen, maar ik verwacht het ook gewoon niet. PVV wordt al verkiezingenlang te hoog gepeild, waarom zou dat nu plots niet zo zijn?
Wilders heeft een heel kort programma, die iedereen wel kan invullen. Maar vervolgens zegt hij dat alles vloeibaar is bij de besprekingen. Kortom, je hebt geen idee wat van zijn programma hij nou werkelijk gaat willen bereiken. En dan zijn er nog een aantal passages onverenigbaar met Europees recht en allerlei verdragen dus die vallen al automatisch af.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het zou idd genant zijn aangezien veel van die stemmen min of meer uit wanhoop zouden zijn gegeven omdat t alternatief nog erger is.
PVV peilt 3 2e Kamer verkiezingen op rij te hoog, vergeet dat niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Omdat hij gigantisch in de lift zit en dat soort trends op de verkiezingsdag meestal alleen maar versterkt worden?
Maar het kan ook heel goed de andere kant op vallen. Veel zal ook afhangen van vanavond. En gaat die Wilders-kiezer dan strategisch naar de VVD of richting Omtzigt-BBB. Want dat maakt ook nog uit.
Ik zie een minderheidskabinet ook als een soort van coalitie.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:36 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet per se. Er kan gekozen worden voor een minderheidskabinet, of dat levensvatbaar is en voor hoe lang is vers twee.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Aan de andere kant, al vanaf 7 oktober wordt in heel Europa campagne gevoerd voor partijen zoals de PVV, mensen zijn toch geschrokken nu ze gezien hebben uit welke hoek de echte bruinhemden komen.
quote:Met de stelling “Het conflict tussen Israël en de Palestijnen weegt zwaar mee bij mijn partijkeuze bij de Tweede Kamerverkiezingen” is 9 procent het eens. Vooral voor DENK-kiezers is het een belangrijk punt.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
Niet eens op gelet. Maar BBB peilt nu kleiner dan D66?
Al een tijdje hoorquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef capricia het volgende:
Niet eens op gelet. Maar BBB peilt nu kleiner dan D66?
Dat vergeet ik niet. Maar ik geef wat tegenargumenten. Voor de balans zouden we elders zeggen. Het blijft gewoon spannend. En de vraag hoe de lijsttrekkers zich vanavond bij de nos tot deze peiling verhouden gaat belangrijk zijn.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PVV peilt 3 2e Kamer verkiezingen op rij te hoog, vergeet dat niet.
Die man is niet geschikt om in de regering te zitten, die kan beter gewoon in de 2e kamer blijven zitten. Ik vermoed dat hij dat zelf ook wel weet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:37 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wilders heeft een heel kort programma, die iedereen wel kan invullen. Maar vervolgens zegt hij dat alles vloeibaar is bij de besprekingen. Kortom, je hebt geen idee wat van zijn programma hij nou werkelijk gaat willen bereiken. En dan zijn er nog een aantal passages onverenigbaar met Europees recht en allerlei verdragen dus die vallen al automatisch af.
De bruinhemden komen nog steeds van rechts.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:36 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik stem PVV, al jaren, maar moet het nog maar eens zien of ze de grootste worden, top 4 zullen ze wel bij zitten maar morgen kan nog zoveel gebeuren. Aan de andere kant, al vanaf 7 oktober wordt in heel Europa campagne gevoerd voor partijen zoals de PVV, mensen zijn toch geschrokken nu ze gezien hebben uit welke hoek de echte bruinhemden komen.
Dat hebben we gezien in de Europese en Amerikaanse straten de laatste anderhalve maand, geweld tegen andersdenkenden en oproepen tot geweld en genocide terwijl ze de rechtstaat bedreigden, die vlieger gaat niet meer op. Sinds 7 oktober is het voor iedereen zichtbaar, voor iedereen duidelijk en de rest schreeuwt maar wat in de leegte want dat links de meeste bruinhemden omarmt is nog nooit zo zichtbaar en duidelijk geweest.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De bruinhemden komen nog steeds van rechts.
quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:43 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Dat hebben we gezien in de Europese en Amerikaanse straten de laatste anderhalve maand, geweld tegen andersdenkenden en oproepen tot geweld en genocide terwijl ze de rechtstaat bedreigden, die vlieger gaat niet meer op. Sinds 7 oktober is het voor iedereen zichtbaar, voor iedereen duidelijk en de rest schreeuwt maar wat in de leegte want dat links de meeste bruinhemden omarmt is nog nooit zo zichtbaar en duidelijk geweest.
Heb het velen van jullie al gezegd in het israel-palestina topic, al jullie munitie en vingerwijzen is als sneeuw voor de zon verdwenen, het begint zelfs een beetje zielig te worden.
een coalitie heeft altijd de meerderheid in de kamer, altijd,quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:33 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
een minderheidskabinet kan niet regeren alleen
de tweede kamer vertegenwoordigd de kiezers als er geen coalitie te vormen is
Wat lul je nu weer voor onzin? De 2e Kamer vertegenwoordigd altijd de kiezers of er nu wel een coalitie, regering of wat dan ook is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |