Premier wordt hij toch niet. Zowel VVD als NSC stappen niet in een coalitie met Wilders als regeringsleider.quote:
Inderdaad, zitten wel mooie dingen tussen. BBB bijna weg, Eerdmans mag het alleen uitzoeken (gelukkig geen Nanninga, die kan ik echt heel slecht aanhoren). Dat PVV dan zo groot wordt is vervelend, maar of er nu 15 of 25 PVVers zitten maakt ook niet veel uit: bij elk debat zul je gewoon altijd zo'n figuur er bij hebben.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:30 schreef Jaeger85 het volgende:
Wel mooi dat BBB nog verder wegzakt. Straks wordt CDA nog groter.
Heb het idee dat we dat effect al hebben gehad na de De Hond-peiling.quote:Op dinsdag 21 november 2023 13:54 schreef Hanca het volgende:
Maar deze peiling zou wel eens heel veel kiezers van bijvoorbeeld D66 nog naar Timmermans kunnen duwen.
Vraag me soms nog steeds af of al dat complot gedoe een act is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:02 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Je gaat Baudet nog sympathiek vinden als je zijn interview zo ziet.Blijft raar dat het soms een totale idioot is en soms een keurig formulerende jongeman.
https://nos.nl/collectie/(...)nslag-op-standpunten
Alleen maar gunstig. Programma > poppetjesquote:Op dinsdag 21 november 2023 13:27 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Premier wordt hij toch niet. Zowel VVD als NSC stappen niet in een coalitie met Wilders als regeringsleider.
Fleur Agema als eerste vrouwelijke premier? Zou dat werken?quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Alleen maar gunstig. Programma > poppetjes
Dan kun je beter gewoon PVV stemmen. Tactisch voor Dilan gaan en dan een coalitie met o.a. VVD en PvdA/GL.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:10 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja kan best dat sommige PVV'ers nu tactisch voor Dilan gaan
Lijkt me niet echt geschikt als premier.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:10 schreef tufkac het volgende:
[..]
Fleur Agema als eerste vrouwelijke premier? Zou dat werken?
Nee, mij ook niet. Maar Geert ook niet.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Lijkt me niet echt geschikt als premier.
Na de uitspraken van de VVD en NSC is de kans dat Wilders premier wel nul, denk ik, dus toch Timmermans klopt nog steedsquote:
Neequote:Op dinsdag 21 november 2023 14:10 schreef tufkac het volgende:
[..]
Fleur Agema als eerste vrouwelijke premier? Zou dat werken?
Je bent geen premier als je de verkiezingen wint. Je bent, meestal, premier als je namens de grootste partij in een coalitie zit en de PVV kan geen coalitie vormen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:12 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nee, mij ook niet. Maar Geert ook niet.
Nee, dat lijk me ook. Tenzij Dilan toch nog van mening veranderd, dat zou me ook niks verbazenquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:14 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je bent geen premier als je de verkiezingen wint. Je bent, meestal, premier als je namens de grootste partij in een coalitie zit en de PVV kan geen coalitie vormen.
Yesilgoz benadrukt vandaag nog een keer dat de PVV geen optie is.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:15 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nee, dat lijk me ook. Tenzij Dilan toch nog van mening veranderd, dat zou me ook niks verbazen
Veel werk.quote:
Nee, ze zegt dat ze niet in een regering met Geert als premier wil. Vandaar mijn suggestie voor Fleur A.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yesilgoz benadrukt vandaag nog een keer dat de PVV geen optie is.
https://www.nu.nl/tweede-(...)ier-doe-ik-niet.html
Alsof Wilders die prijs, als enige PVV lid, zal laten lopen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:18 schreef tufkac het volgende:
[..]
Nee, ze zegt dat ze niet in een regering met Geert als premier wil. Vandaar mijn suggestie voor Fleur A.
Alleen als Wilders premier zou worden is het geen optie, anders wl: Yesilgz wil niet met PVV regeren als Wilders premier wordt - https://nos.nl/l/2498631#UPDATE-container-73555209quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Yesilgoz benadrukt vandaag nog een keer dat de PVV geen optie is.
https://www.nu.nl/tweede-(...)ier-doe-ik-niet.html
Blijft het NSC probleem zelfs als de VVD zou instappen vooral nu de rest van rechts dreigt te worden weggevaagd.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen als Wilders premier zou worden is het geen optie, anders wl: Yesilgz wil niet met PVV regeren als Wilders premier wordt - https://nos.nl/l/2498631#UPDATE-container-73555209
ee minderheidskabinet gaat er dus komen, geen torentjes beslissingen meer ,quote:
geen coalitie dusquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef tufkac het volgende:
[..]
Het was ook niet zo heel serieus bedoeld. Eerst maar eens zien wie de grootste wordt, en of ze daarna berhaupt een coalitie kunnen vormen. En dan zie we vervolgens wel hoelang die stand gaat houden.
Het was ook niet zo heel serieus bedoeld. Eerst maar eens zien wie de grootste wordt, en of ze daarna berhaupt een coalitie kunnen vormen. En dan zie we vervolgens wel hoelang die stand gaat houden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alsof Wilders die prijs, als enige PVV lid, zal laten lopen.
Je lult uit je nek, de coalitie bepaalt dan nog steeds wie er ministers wordenquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ee minderheidskabinet gaat er dus komen, geen torentjes beslissingen meer ,
een ploeg waar de hele Tweede kamer de ministers mag kiezen
Democratie, meteen afschaffen als mijn kant niet wint!quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geef Nederland maar een dwangbuis als PVV grootste wordtGenant.
Nouja ze wil Wilders niet premier maken. Maar hem wel als juniorpartner meenemen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:11 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan kun je beter gewoon PVV stemmen. Tactisch voor Dilan gaan en dan een coalitie met o.a. VVD en PvdA/GL.
Ik hoop ook niet op Geert maar dit is democratie kerelquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geef Nederland maar een dwangbuis als PVV grootste wordtGenant.
Leuke.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Democratie, meteen afschaffen als mijn kant niet wint!
Als je PVV stemt, krijg je de VVD er toch wel bij in een coalitie. Coalitie met PVV, maar zonder VVD is lastig om er een understatement in te gooien.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja ze wil Wilders niet premier maken. Maar hem wel als juniorpartner meenemen.
Gelet op de sortering is Dilan 2e partijquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Na de uitspraken van de VVD en NSC is de kans dat Wilders premier wel nul, denk ik, dus toch Timmermans klopt nog steeds
komt geen coalitie met de PVVquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je lult uit je nek, de coalitie bepaalt dan nog steeds wie er ministers worden
geen coalitie dusquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:22 schreef tufkac het volgende:
[..]
Het was ook niet zo heel serieus bedoeld. Eerst maar eens zien wie de grootste wordt, en of ze daarna berhaupt een coalitie kunnen vormen. En dan zie we vervolgens wel hoelang die stand gaat houden.
Niet zo liegen, joh, hij zegt nergens dat hij democratie wil afschaffen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zo ging dat met het referendum ook. Als de uitslagen niet bevallen, dan maar afschaffen.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
democratie is een teefquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:23 schreef jigggy het volgende:
[..]
Ik hoop ook niet op Geert maar dit is democratie kerel
Hij somt dan altijd het hele partijprogramma van de PVV op, dus dan mag Wilders alleen mee doen als hij geen enkel standpunt binnen haalt.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:17 schreef Caland het volgende:
Ik zie Omtzigt vooral steeds heel specifiek aangeven dat de samenwerking met de PVV niet kan omdat hij dingen als de koran wil verbieden cq. grondwettelijke onmogelijkheden. Juist doordat hij dat steeds zo specificeert denk ik dat die deur nog best op een kiertje staat als Greetje dat laat vallen.
dus geen coalitie , maar een minderheidskabinetquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Gelet op desortering is Dilan 2e partijquote:Op dinsdag 21 november 2023 14:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hij somt dan altijd het hele partijprogramma van de PVV op, dus dan mag Wilders alleen mee doen als hij geen enkel standpunt binnen haalt.
Dit slaat ook weer helemaal nergens op, het raadgevend referendum paste gewoon niet in het Nederlandse systeem en kon ook gewoon genegeerd worden.quote:Op dinsdag 21 november 2023 14:24 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zo ging dat met het referendum ook. Als de uitslagen niet bevallen, dan maar afschaffen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |