SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
![]()
In 1948 werd tijdens de Genocide Conventie van de Verenigde Naties besloten dat genocide voortaan volgens het internationaal recht een misdrijf zou zijn. Artikel 2 definieert genocide als “handelingen, gepleegd met de bedoeling een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen door het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel of het doden van leden van de groep, of het opzettelijk opleggen van levensomstandigheden die tot gevolg hebben dat een groep fysiek geheel of gedeeltelijk wordt vernietigd”.
...
Talrijke academici zijn heel duidelijk. Historicus Omar Bartov, professor in Holocaust- en genocidestudies aan Brown University in Providence, Rhode Island, zegt: “Mogelijk zien we op dit moment etnische zuivering plaatsvinden, en in combinatie met grootschalige, buitensporige moord op burgers kan dit uitmonden in genocide.” Professor Ilan Papp, een Isralische historicus die verbonden was aan de Universiteit van Haifa, zegt: “Wat zich voor onze ogen ontvouwt, is een genocidale situatie. Dit is een grootschalige operatie van moord, etnische zuivering en ontvolking.” Er kan dus geen twijfel zijn over het feit dat de Isralische regering zich momenteel schuldig maakt aan etnische zuivering in Gaza.
https://www.demorgen.be/m(...)-stil-zijn~b28d118e/Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri![]()
Waarom zijn die pro-Palestijnse/anti-Isral betogers zo vaak gemaskerd? Schamen ze zich een beetje voor de standpunten die ze uitdragen?And it's only the giving
That makes you
What you are![]()
Eh, zoals gebruikelijk vergeten we dat nucleaire staten nooit echt worden aangepakt. Isral is zo'n staat.quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:54 schreef Caland het volgende: [..] Mwah, op het moment dat Israel over zou gaan tot het vermoorden van 2 miljoen burgers (natuurlijk doen ze dat niet) trekt de hele internationale gemeenschap daar zijn handen vanaf en is Israel binnen een week van de kaart geveegd. Nogal een domme quote van je, wederom.
![]()
Ik kan je garanderen van niet. Het is gewoon pure intimidatie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:56 schreef OllieA het volgende:
Waarom zijn die pro-Palestijnse/anti-Isral betogers zo vaak gemaskerd? Schamen ze zich een beetje voor de standpunten die ze uitdragen?![]()
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Eh, zoals gebruikelijk vergeten we dat nucleaire staten nooit echt worden aangepakt. Isral is zo'n staat.![]()
criminelenquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:56 schreef OllieA het volgende:
Waarom zijn die pro-Palestijnse/anti-Isral betogers zo vaak gemaskerd? Schamen ze zich een beetje voor de standpunten die ze uitdragen?vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
En daar sta je dan op de voorpagina van een krant, nadat je online hebben zitten reppen over hoe bijzonder het gedachtegoed van Bin Laden wel niet is en dat je nu nooit meer op eenzelfde manier naar de wereld kunt kijken.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
*lacht in het Chinees*quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:02 schreef HowardRoark het volgende:
En daar sta je dan op de voorpagina van een krant, nadat je online hebben zitten reppen over hoe bijzonder het gedachtegoed van Bin Laden wel niet is en dat je nu nooit meer op eenzelfde manier naar de wereld kunt kijken.
[ twitter ]![]()
Echt, de kant waar je bij wil horenquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:02 schreef HowardRoark het volgende:
En daar sta je dan op de voorpagina van een krant, nadat je online hebben zitten reppen over hoe bijzonder het gedachtegoed van Bin Laden wel niet is en dat je nu nooit meer op eenzelfde manier naar de wereld kunt kijken.
[ twitter ].
Maar goed, de maskers gaan overal af, het is niet pro-gaza, het is anti-westen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
gaan ze huilie huilie doen, free palestine huilie huilie
hadden ze op 7 oktober moeten bedenken
achterlijke inteelt gaza hamas
plat bombarderen
zootje ongeregeld
't meest debiele nieuwsbericht was dat waar ze zeggen dat Hamas express op reactie uit is, die zijn toch dom, Israel heeft 'n enorm leger en dat uitdagen dan ga je er echt aan, gewoon gaza plat bombarderenvrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ben je hier blij over?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:54 schreef Slayage het volgende:
In 1948 werd tijdens de Genocide Conventie van de Verenigde Naties besloten dat genocide voortaan volgens het internationaal recht een misdrijf zou zijn. Artikel 2 definieert genocide als “handelingen, gepleegd met de bedoeling een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen door het toebrengen van ernstig lichamelijk of geestelijk letsel of het doden van leden van de groep, of het opzettelijk opleggen van levensomstandigheden die tot gevolg hebben dat een groep fysiek geheel of gedeeltelijk wordt vernietigd”.
...
Talrijke academici zijn heel duidelijk. Historicus Omar Bartov, professor in Holocaust- en genocidestudies aan Brown University in Providence, Rhode Island, zegt: “Mogelijk zien we op dit moment etnische zuivering plaatsvinden, en in combinatie met grootschalige, buitensporige moord op burgers kan dit uitmonden in genocide.” Professor Ilan Papp, een Isralische historicus die verbonden was aan de Universiteit van Haifa, zegt: “Wat zich voor onze ogen ontvouwt, is een genocidale situatie. Dit is een grootschalige operatie van moord, etnische zuivering en ontvolking.” Er kan dus geen twijfel zijn over het feit dat de Isralische regering zich momenteel schuldig maakt aan etnische zuivering in Gaza.
https://www.demorgen.be/m(...)-stil-zijn~b28d118e/
[ twitter ]![]()
Als dat gebeurt en het gaat fout voor Isral zullen we paddestoel wolken over het hele Midden-Oosten zien.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Een nucleaire staat is een nucleaire staat. En voor dat soort staten zijn de regels anders. Als de geldstromen stoppen en de bescherming wegvalt, dan hebben wij een probleem. Niet zo groot als het probleem van de Arabische wereld, maar wel bijna zo groot.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.
Dit is ook zo'n realiteit die Hamassletjes (m/v) zich niet kunnen voorstellen. De keuze die leidt tot het einde van de staat Isral is de keuze die leidt tot atoombommen in het middenoosten (minimaal).![]()
is toch gestoord, weten Hamas bij voorbaat dat ze plat gebombardeerd worden gaan ze op 7 oktober hun ondergang even bewerkstelligen, achterlijke inteelt daar, hoe kan je als Hamas nou zo dom zijn, Israel slaat altijd hard terug.
Hamas gedraagt zich zo dom dat ze hun ondergang zelf in gang hebben gezet.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Wat ik niet begrijp is waarom al die pro-palestina mensen, die het immers zo goed voor hebben met de gewone Palestijn die ook enkel slachtoffers is van de situatie, niet roepen om de onvoorwaardelijke overgave van Hamas. Daarmee is dit conflict meteen opgelost."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"
- Oliver Goldsmith, The Deserted Village![]()
ja, juist, ik ben 't helemaal met je eens.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:07 schreef AgLarrr het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom al die pro-palestina mensen, die het immers zo goed voor hebben met de gewone Palestijn die ook enkel slachtoffers is van de situatie, niet roepen om de onvoorwaardelijke overgave van Hamas. Daarmee is dit conflict meteen opgelost.
Als de Gazanen massaal Hamas aangeven of laten zien waar ze schuil houden dan scheelt dat veel burgerslachtoffers.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Als de staat op het randje van faillissement zit volgt daaruit niet automatisch dat ze daarom zonder invasie van de omliggende landen zomaar gaan nuken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:05 schreef nixxx het volgende:
[..]
Als dat gebeurt en het gaat fout voor Isral zullen we paddestoel wolken over het hele Midden-Oosten zien.![]()
https://apnews.com/articl(...)-actors-068772255064quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik lees niet alle posts, maar ik heb nu al denk ik 10x gelezen dat Pallywood helemaal gedebunkt is, maar nooit de daadwerkelijke debunking en als je er naar vraagt krijg je nooit het geweldige bewijs te zien.
https://apnews.com/articl(...)s-actor-687659186517
https://www.snopes.com/ne(...)estinian-man-mother/
https://www.snopes.com/fact-check/film-crew-footage-gaza/
https://www.snopes.com/fact-check/video-body-bag-open-eyes/
https://www.snopes.com/fact-check/video-dead-palestinian-bodies/
https://www.snopes.com/fact-check/al-jazeera-dead-bodies-footage/
https://www.snopes.com/fact-check/gaza-body-bag-pic/![]()
hamas is in hun ogen een 'vrijheidsstrijders' organisatie.....quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:07 schreef AgLarrr het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom al die pro-palestina mensen, die het immers zo goed voor hebben met de gewone Palestijn die ook enkel slachtoffers is van de situatie, niet roepen om de onvoorwaardelijke overgave van Hamas. Daarmee is dit conflict meteen opgelost.
Welke vrijheidsstrijders echter al groepsverkachtend, borstafsnijdend, keelafsnijdend, in de brand stekend en moordend hun 'vrijheidsstrijd' aangaan, is mij echter onduidelijk.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Ik denk dat ze een beetje verrast waren door hun eigen succes. Ze weten dat bombardementen op Gaza altijd negatief werken op de steun voor Isral. Maar deze keer is Isral bozer dan gebruikelijk en wordt het dus een beetje enger.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:06 schreef sturmpie het volgende:
is toch gestoord, weten Hamas bij voorbaat dat ze plat gebombardeerd worden gaan ze op 7 oktober hun ondergang even bewerkstelligen, achterlijke inteelt daar, hoe kan je als Hamas nou zo dom zijn, Israel slaat altijd hard terug.
Hamas gedraagt zich zo dom dat ze hun ondergang zelf in gang hebben gezet.![]()
Als een buitenlands leger in Tel Aviv staat: ja. Als ze zoals de SU imploderen hoeft dat helemaal niet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Een nucleaire staat is een nucleaire staat. En voor dat soort staten zijn de regels anders. Als de geldstromen stoppen en de bescherming wegvalt, dan hebben wij een probleem. Niet zo groot als het probleem van de Arabische wereld, maar wel bijna zo groot.
Dit is ook zo'n realiteit die Hamassletjes (m/v) zich niet kunnen voorstellen. De keuze die leidt tot het einde van de staat Isral is de keuze die leidt tot atoombommen in het middenoosten (minimaal).![]()
er is 'n nuclear verdrag mbt nucleaire wapens, nuken dat gaat nooit gebeuren, de enige nucleaire oorlog die we kennen is die op 't einde van WO2 in Japan, en dat is ook de laatste.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de staat op het randje van faillissement zit volgt daaruit niet automatisch dat ze daarom zonder invasie van de omliggende landen zomaar gaan nuken.
geen enkel land met kernwapens is uit op 'n kernoorlog, 't is meer 'n hebbedingetje dat status geeft.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Nou, Hamas dus.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hamas is in hun ogen een 'vrijheidsstrijders' organisatie.....
Welke vrijheidsstrijders echter al groepsverkachtend, borstafsnijdend, keelafsnijdend, in de brand stekend en moordend hun 'vrijheidsstrijd' aangaan, is mij echter onduidelijk.![]()
Kijk dit is nog eens een respectabele post! Ik zal ze eens doornemen vanavond.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef moby_jones het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)-actors-068772255064
https://www.snopes.com/fact-check/gaza-body-bag-pic/![]()
Ruim gesteund door de bevolking in Gaza dus.quote:A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Noem je dat vrijheidsstrijders dan?quote:
Dat zijn terroristen. Geen vrijheidsstrijders.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Bij economische problemen zal Isral inderdaad niet met bommen gaan gooien, maar als ze door economische problemen gedwongen worden om hun bestaanszekerheid te compromitteren… oef, daar zou ik geen geld op willen zetten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de staat op het randje van faillissement zit volgt daaruit niet automatisch dat ze daarom zonder invasie van de omliggende landen zomaar gaan nuken.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Het halve land is militair en ze hebben best een mooie militaire industrie uit de grond gestamptquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.
Zo snel zal dat echt niet gaanOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
We zullen het nooit wetenquote:
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.![]()
Nouja, zolang je Hamas erkent als legitieme representatie van het Palestijnse volk, dan kun je moeilijk klagen dat ze op hun flikker krijgen na een oorlogsverklaring. Dan hadden ze hun huiswerk maar beter moeten doen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hamas is in hun ogen een 'vrijheidsstrijders' organisatie.....
Welke vrijheidsstrijders echter al groepsverkachtend, borstafsnijdend, keelafsnijdend, in de brand stekend en moordend hun 'vrijheidsstrijd' aangaan, is mij echter onduidelijk."Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Dat heeft Isral volgens mij niet getekend.. en voor Isral zijn de atoomwapens hun levensverzekering. Er is denk ik geen enkel land dat zo bereid is om die wapens in te zetten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
er is 'n nuclear verdrag mbt nucleaire wapens, nuken dat gaat nooit gebeuren, de enige nucleaire oorlog die we kennen is die op 't einde van WO2 in Japan, en dat is ook de laatste.
geen enkel land met kernwapens is uit op 'n kernoorlog, 't is meer 'n hebbedingetje dat status geeft.
[ Bericht 0% gewijzigd door nixxx op 17-11-2023 16:23:54 ]ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Kan gewoon beiden waar zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Noem je dat vrijheidsstrijders dan?
Dat zijn terroristen. Geen vrijheidsstrijders.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Isral heeft die dingen niet voor de leuk. Net zoals de VS, Rusland etc ze niet voor de lol hebben. De belangrijkste reden waarom ze niet worden gebruikt is precies omdat de vijand weet dat ze gebruikt zullen worden. Voor Isral is er geen twijfel mogelijk over het feit dat ze die dingen kunnen gebruiken en zullen gebruiken als het bestaan van Eretz Israel in gevaar komt. Het is van een ongekende naviteit te denken dat een volgende shoah zal worden beantwoord met het gemeenschappelijke zingen van 'give peace a chance'quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
er is 'n nuclear verdrag mbt nucleaire wapens, nuken dat gaat nooit gebeuren, de enige nucleaire oorlog die we kennen is die op 't einde van WO2 in Japan, en dat is ook de laatste.
geen enkel land met kernwapens is uit op 'n kernoorlog, 't is meer 'n hebbedingetje dat status geeft.![]()
O.a. nummer n reden dat Iran zich niet zo openlijk met dit gedonder bemoeit.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Isral heeft die dingen niet voor de leuk. Net zoals de VS, Rusland etc ze niet voor de lol hebben. De belangrijkste reden waarom ze niet worden gebruikt is precies omdat de vijand weet dat ze gebruikt zullen worden. Voor Isral is er geen twijfel mogelijk over het feit dat ze die dingen kunnen gebruiken en zullen gebruiken als het bestaan van Eretz Israel in gevaar komt. Het is van een ongekende naviteit te denken dat een volgende shoah zal worden beantwoord met het gemeenschappelijke zingen van 'give peace a chance'"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Niet in een maandje nee, maar al die militaire speeltjes kosten heel veel geld iedere maand en gebruiken onderdelen uit het buitenland. Daarnaast kan je leger nog zo groot zijn, maar als je economie is ingestort kun je niet lang oorlog voeren of zelfs dat leger in het veld houden zonder buitenlandse hulp.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het halve land is militair en ze hebben best een mooie militaire industrie uit de grond gestampt
Zo snel zal dat echt niet gaan![]()
Ik denk dat je totaal niet begrijpt waar je het over hebt. Die bommen gaan vliegen als zelfs maar dreigt dat Isral een oorlog gaat verliezen. Dat is lang voordat de andere kant Isral verslagen heeft. 7 oktober heeft iedereen in Isral herinnerd aan wat een moment van onoplettendheid kan betekenen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als een buitenlands leger in Tel Aviv staat: ja. Als ze zoals de SU imploderen hoeft dat helemaal niet.![]()
Zou ja wie zwijgt stemt in. Ik vind het linkdumpen en wegrennen een irritante manier van topics vullen.quote:![]()
Als....quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.![]()
nder andere. Maar ook dat 'wij' zo nadrukkelijk vinden dat Isral het recht van zelfverdediging heeft. Een conventionele oorlog in Gaza is het mindere probleem.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
O.a. nummer n reden dat Iran zich niet zo openlijk met dit gedonder bemoeit.![]()
In het verleden hebben ze dat niet gedaan en volgens mij was de SU niet aangevallen door een ander land dus ik snap je post berhaupt niet. Ik spreek daar toch duidelijk over een economische implosie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat je totaal niet begrijpt waar je het over hebt. Die bommen gaan vliegen als zelfs maar dreigt dat Isral een oorlog gaat verliezen. Dat is lang voordat de andere kant Isral verslagen heeft. 7 oktober heeft iedereen in Isral herinnerd aan wat een moment van onoplettendheid kan betekenen.![]()
Yasmin wacht op beslissing IND over kinderen in Gaza: 'Elke minuut telt'
https://nos.nl/l/2498166When the student is ready, the teacher will appear.
Klopt, Isral heeft het non-proliferatie verdrag nooit ondertekend. Officieel hebben ze geen nucleair arsenaal want dat is nogal gnant voor hun Amerikaanse vrienden. Maar iedereen weet dat ze die dingen hebben en wat de doctrine voor inzetten is. En dat is kortweg : Isral gaat niet alleen ten onder.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat heeft Isral volgens mij niet getekend.. en voor Isral zijn de atoomwapens hun levensverzekering. Er is denk ik geen enkel land dat zo bereid is om die wapens in te zetten.![]()
Ja hoe en door wie worden ze weggevaagd? En denk je dat dat land daarna zelf nog bestaat?quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, op het moment dat Israel over zou gaan tot het vermoorden van 2 miljoen burgers (natuurlijk doen ze dat niet) trekt de hele internationale gemeenschap daar zijn handen vanaf en is Israel binnen een week van de kaart geveegd.
Nogal een domme quote van je, wederom.![]()
In het verleden hebben ze nooit een oorlog verloren. En ook die economische implosie van jou gaat leiden tot een nucleair conflict als daardoor Isral in een positie komt dat de volgende oorlog mogelijk verloren kan worden. De drempel voor atoombommen is dan lager, niet hoger.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In het verleden hebben ze dat niet gedaan en volgens mij was de SU niet aangevallen door een ander land dus ik snap je post berhaupt niet. Ik spreek daar toch duidelijk over een economische implosie.
Het is overigens tamelijk bedroevend dat het onderwijs over MAD zo slecht is.![]()
Moet het wel instortenquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niet in een maandje nee, maar al die militaire speeltjes kosten heel veel geld iedere maand en gebruiken onderdelen uit het buitenland. Daarnaast kan je leger nog zo groot zijn, maar als je economie is ingestort kun je niet lang oorlog voeren of zelfs dat leger in het veld houden zonder buitenlandse hulp.
Ik gok dat ze in dat geval ineens merkavas en namers gaan verkopen aan floplanden als AngolaOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Je verlegd het doelpaaltje want in het verleden zijn ze wel degelijk vlakbij een nederlaag gekomen. Je originele claim was dat ze dan zouden nuken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
In het verleden hebben ze nooit een oorlog verloren.![]()
Sterkquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nouja, zolang je Hamas erkent als legitieme representatie van het Palestijnse volk, dan kun je moeilijk klagen dat ze op hun flikker krijgen na een oorlogsverklaring. Dan hadden ze hun huiswerk maar beter moeten doen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Al die dingen zijn niet gratis om te maken en een heel groot deel van de Russische "verkopen" aan dat soort landen worden nooit betaald. Niet een geweldige stroom van inkomsten dus.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Moet het wel instorten
Ik gok dat ze in dat geval ineens merkavas en namers gaan verkopen aan floplanden als Angola![]()
Iedereen weet hoe link zo'n ineenstorting zou zijn (zie USSR) en niemand gaat dat opzettelijk veroorzaken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:33 schreef sp3c het volgende:
[..]
Moet het wel instorten
Ik gok dat ze in dat geval ineens merkavas en namers gaan verkopen aan floplanden als Angola![]()
Als je een verdraaid perspectief hebt over wat een vrijheidsstrijders zijn.. dan ja.quote:
7 oktober was gewoon een pogrom. Jodenjacht in optima forma. Daar is niks vrijheidsstrijd aan, dat was gewoonweg jodenjacht en pogrom om angst in te boezemen, maatschappelijke en sociale zaakschade te veroorzaken en aandacht te vestigen op de eigen zaak. De zuivere definitie van terrorisme. Dus gewoon terrorisme.
Niets meer niets minder.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Wat ik echt ongelofelijk vind is dat progressieve mensen die iedere scheet richting vrouwen al gewelddadig vinden nu opeens verkrachting "verzet" noemen. Niemand die eerlijk naar deze situatie kijkt zal zeggen dat Isral nooit wat stouts heeft gedaan, maar om dat dan maar aan te grijpen om keihard onvervalst misdadige terreur goed te praten snap ik echt niet. Walgelijk is het.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:16 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nouja, zolang je Hamas erkent als legitieme representatie van het Palestijnse volk, dan kun je moeilijk klagen dat ze op hun flikker krijgen na een oorlogsverklaring. Dan hadden ze hun huiswerk maar beter moeten doen.![]()
Okquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:37 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je een verdraaid perspectief hebt over wat een vrijheidsstrijders zijn.. dan ja.
7 oktober was gewoon een pogrom. Jodenjacht in optima forma. Daar is niks vrijheidsstrijd aan, dat was gewoonweg jodenjacht en pogrom om angst in te boezemen, maatschappelijke en sociale zaakschade te veroorzaken en aandacht te vestigen op de eigen zaak. De zuivere definitie van terrorisme. Dus gewoon terrorisme.
Niets meer niets minder.
Definieer vrijheidsstrijderOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Zou ik ook niet doen met (ik meen) 2 carrier flottieljes in de buurt en niet mis te verstane waarschuwingen: don'tquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
O.a. nummer n reden dat Iran zich niet zo openlijk met dit gedonder bemoeit."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
Geen idee.quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:56 schreef OllieA het volgende:
Waarom zijn die pro-Palestijnse/anti-Isral betogers zo vaak gemaskerd? Schamen ze zich een beetje voor de standpunten die ze uitdragen?
Misschien weet @Slayage daarop het antwoord?![]()
Nee, het was de bedoeling dat Hezbollah zou bijspringen om het een 2 front war te maken en dat Hamas het lang genoeg zou volhouden dat Israel net zoals in alle voorgaande oorlogen gedwongen werd door de internationale gemeenschap om te stoppen. Die 'felle' protesten wereldwijd die oproepen tot een wapenstilstand zijn deels geregisseerd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:06 schreef sturmpie het volgende:
Hamas gedraagt zich zo dom dat ze hun ondergang zelf in gang hebben gezet.![]()
Het gaat al mis met de redenering dat Isral een bezettende macht is. Isral bezette Gaza helemaal niet.quote:"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Wel meer volgens mij inmiddelsquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:41 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zou ik ook niet doen met (ik meen) 2 carrier flottieljes in de buurt en niet mis te verstane waarschuwingen: don'tOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Opvallend dat op een CNN het narratief meer en meer richting Hamas aka. Palestijnse tragedie lijkt te gaan verschuiven.
Primair omdat er geen high-tech StarWars-room is aangetoond dat zou liggen onder het ziekenhuisterrein en niet vergeten, dat in IoU verkiezingsretoriek z'n tol gaat (op)eisen. Het feit dat er wapens en andere zaken zijn die geen enkele functie hebben in een ziekenhuisomgeving, wordt gemarginaliseerd en lijkt van geen belang.
Menigeen heeft helaas een beeld van een commandocentrum dat naadloos past in een Hollywood film. Niet in staat te (willen of kunnen) bedenken dat een gedecentraliseerde terreurorganisatie prima uit de weg kan met weet ik veel telegram-kanaal dat vanuit Qatar wordt aangestuurd.
Los daarvan begrijpen veel mensen niet dat Hamas c.s. "rechten" als gevestigd door democratie, niet zien als doel die te bewerkstelligen maar als middel om hun onderdrukking als voorbeeldige zienswijze vanzelf tot stand te laten komen.
Maar goed we gaan zien wat Isral gaat uitspoken om gegijzelden te bevrijden, daders te pakken en terreur te stoppen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ja klopt maar Hamas een soort barbapapa noemen is wel lachwekkend als het niet zo triest was.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het gaat al mis met de redenering dat Isral een bezettende macht is. Isral bezette Gaza helemaal niet.![]()
Tja hoe is dat beeld ontstaanquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:53 schreef Vallon het volgende:
Menigeen heeft helaas een beeld van een commandocentrum dat naadloos past in een Hollywood film. Niet in staat te (willen of kunnen) bedenken dat een gedecentraliseerde terreurorganisatie prima uit de weg kan met weet ik veel telegram-kanaal dat vanuit Qatar wordt aangestuurd.![]()
Het is meer dat mensen vraagtekens zetten bij het beschieten van een ziekenhuis om een laptop 10 geweren en een scherfvest
Niet dat men Stargate Command had verwacht ofzoOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Definieer eerst maar eens waarom hamas vrijheidsstrijders moeten zijn. Daar opende wij immers de discussie mee.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ik stel nergens dat ze vrijheidsstrijders moetenquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Definieer eerst maar eens waarom hamas vrijheidsstrijders moeten zijn. Daar opende wij immers de discussie mee.
Ik stel dat je beiden kunt zijn, jij zegt van niet dus dan hebben we echt jouw definities nodigOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Interessant artikel. Ik denk dat er uiteindelijk nog wel een deportatie van alle Arabieren uit Isral gaat komen.
[url]‘Wraak is een goede zaak’, zegt een Joodse kolonist op de Westelijke Jordaanoever https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/17/wraak-is-een-goede-zaak-zegt-een-kolonist-op-de-westelijke-jordaanoever-a4181109 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/17/wraak-is-een-goede-zaak-zegt-een-kolonist-op-de-westelijke-jordaanoever-a4181109[/url]Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Tja, zij heeft gewerkt als vertegenwoordiger van Nederland bij de 'Palestijnse Autoriteit' en is nu actief voor het The Rights Forum, een notoire anti-Isralische organisatie. Dit zijn van die radicale activisten, die zich vervolgens in de media doodleuk komen presteren als een 'neutrale' expert.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ja klopt maar Hamas een soort barbapapa noemen is wel lachwekkend als het niet zo triest was.Dat is een heel bijzonder standpunt. Vertel eens, waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:16 schreef MissButterflyy het volgende:
Interessant artikel. Ik denk dat er uiteindelijk nog wel een deportatie van alle Arabieren uit Isral gaat komen.
[url]‘Wraak is een goede zaak’, zegt een Joodse kolonist op de Westelijke Jordaanoever https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/17/wraak-is-een-goede-zaak-zegt-een-kolonist-op-de-westelijke-jordaanoever-a4181109 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/17/wraak-is-een-goede-zaak-zegt-een-kolonist-op-de-westelijke-jordaanoever-a4181109[/url]'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Het werkelijke probleem is welk land die lui dan zou moeten opvangen. Ik durf te gokken dat dat weer Europa zal worden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[url]‘Wraak is een goede zaak’, zegt een Joodse kolonist op de Westelijke Jordaanoever https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/17/wraak-is-een-goede-zaak-zegt-een-kolonist-op-de-westelijke-jordaanoever-a4181109 https://www.nrc.nl/nieuws/2023/11/17/wraak-is-een-goede-zaak-zegt-een-kolonist-op-de-westelijke-jordaanoever-a4181109[/url]Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Tanks lijkt meOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het gaat gewoon helemaal niet gebeuren. Ruim twee miljoen staatsburgers in Isral zijn Arabisch. Die zitten in het leger, werken bij de overheid en zitten in de politiek. Het idee dat al die mensen even gaan worden gedeporteerd is echt absurd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:25 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het werkelijke probleem is welk land die lui dan zou moeten opvangen. Ik durf te gokken dat dat weer Europa zal worden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
![]()
Welke kant zou nou het slechtste zijn, het is zoooooo fucking lastig.
Echt, fuck die Gaza-pijpers.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
https://www.timesofisrael.com/liveblog-november-17-2023/
National Security Council chairman Tzachi Hanegbi says that the war cabinet last night agreed to a “special request” from the US to allow two trucks of fuel into Gaza each day to operate the Strip’s sewage treatment system, which is on the verge of collapse.
Hanegbi says the collapse of the system would have risked the mass spread of disease in Gaza, which would impact both the Palestinian civilians in the enclave and the thousands of Israeli troops operating there.![]()
![]()
Waarom staken ze het vuren niet?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Het is vooral ook zo hilarisch dat sommigen met allerlei Palestijnse sympathien hier dan klagen:quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:33 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Welke kant zou nou het slechtste zijn, het is zoooooo fucking lastig.
Echt, fuck die Gaza-pijpers.
'Dit topic is giftig'
'Ik wordt meteen weggezet als antisemitisch'
'Ik steun echt geen terrorisme hoor'_!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Oh, die 2de had alleen de 2de tweet moeten zijn, maar soit.
Echt, hoe kunnen mensen die oproepen tot intifada, het posten van joodse doelen nou nog aanhangers hebben in het westen?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Boven staat mn uitleg waarom het terroristen zijn. Zuivere definitie er van komt overeen met de 7 oktober pogroms.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik stel nergens dat ze vrijheidsstrijders moeten
Ik stel dat je beiden kunt zijn, jij zegt van niet dus dan hebben we echt jouw definities nodig
Daarmee is het genoeg qua uitleg.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Ah, ok, ik dacht dat ze het over de Gazanen had.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:30 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gaat gewoon helemaal niet gebeuren. Ruim twee miljoen staatsburgers in Isral zijn Arabisch. Die zitten in het leger, werken bij de overheid en zitten in de politiek. Het idee dat al die mensen even gaan worden gedeporteerd is echt absurd.Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
dat is volgens mij heel simpel uitgelegd.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:09 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Definieer eerst maar eens waarom hamas vrijheidsstrijders moeten zijn. Daar opende wij immers de discussie mee.
Hamas komt in opstand tegen de onderdrukker Israel.
vanuit de Palestijnse kant zijn Hamas de vrijheidsstrijders.
Het is wel zo dat Hamas de muis is en Israel de leeuw, dus de kans op winnen zit er niet in.
Maar omdat ze van tijd tot tijd tegen Israel strijden, tegen de onderdrukker, voor vrijheid, dat maakt ze vrijheidsstrijder.
Hamas is 'n speerpunt van haat tegen Israel. Alle frustratie en haat die in 't palestijnse volk zit tegen Israel dat uit zich via Hamas.
Maar nu na 7 oktober is 't dus hoog tijd om Hamas en iedereen die Hamas steunt uit te roeien.vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
"Staakt-het-vuren" komt er bij de meesten eigenlijk neer opdat Isral de wapens zou moeten neerleggen, niet de Palestijnen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:36 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Waarom staken ze het vuren niet?Isral onderdrukt niemand. Het geweld van Hamas is een doelbewuste keuze en nergens voor nodig.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:42 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is volgens mij heel simpel uitgelegd.
Het is wel zo dat Hamas de muis is en Israel de leeuw, dus de kans op winnen zit er niet in.
Maar omdat ze van tijd tot tijd tegen Israel strijden, tegen de onderdrukker, voor vrijheid, dat maakt ze vrijheidsstrijder.
Hamas is 'n speerpunt van haat tegen Israel. Alle frustratie en haat die in 't palestijnse volk zit tegen Israel dat uit zich via Hamas.
Maar nu na 7 oktober is 't dus hoog tijd om Hamas en iedereen die Hamas steunt uit te roeien.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ja dat zeg ik ook al de hele tijdquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:38 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Boven staat mn uitleg waarom het terroristen zijn. Zuivere definitie er van komt overeen met de 7 oktober pogroms.
Daarmee is het genoeg qua uitleg.
Waarom kunnen het niet ook vrijheidsstrijdersOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Zolang Isral er baat bij heeft, worth it. Volgens mensen als Howard in ieder geval.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:25 schreef BlaZ het volgende:
Het werkelijke probleem is welk land die lui dan zou moeten opvangen. Ik durf te gokken dat dat weer Europa zal worden.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Hmm, en je kunt vast ook wel de post laten zien waar ik zoiets zou hebben gezegd?quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:47 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Zolang Isral er baat bij heeft, worth it. Volgens mensen als Howard in ieder geval.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik heb gezien hoe je de vraag of het 't je waard zou zijn driemaal ontweken hebt. Wat valt er dan te concluderen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:50 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, en je kunt vast ook wel de post laten zien waar ik zoiets zou hebben gezegd?“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Dat lijkt me nou juist een schoolvoorbeeld van iemand die wel iets te persoonlijk betrokken is.quote:Omgang met Isral doet gemoederen hoog oplopen bij Buitenlandse Zaken. ‘Al onze geloofwaardigheid verloren’
De ontslagbrief van de diplomate die deze week opstapte uit onvrede over de kabinetssteun voor Isral, onderstreept hoezeer dit onderwerp een splijtzwam is op het ministerie van Buitenlandse Zaken.
Beelden van zes vroeggeboren kinderen die waren overleden in het Al Ahli ziekenhuis in Gaza-Stad, omdat de elektriciteit van hun couveuses was uitgeschakeld, waren de druppel voor de ervaren diplomate Anglique Eijpe. Op LinkedIn schrijft ze: ‘Na alle mensonterende beelden die we de afgelopen weken gezien hebben, was deze door mensen gecreerde en te voorkomen tragedie wat me uiteindelijk bewoog mijn ontslagbrief in te dienen.’
In die brief schrijft ze dat de top van het departement niet luisterde naar haar waarschuwingen ‘in de week na 7 oktober’ om de ‘expliciet genocidale intenties geuit door onze bondgenoot Isral’ serieus te nemen. Haar aanvankelijke ‘hoop’ dat het beleid van ‘onvoorwaardelijke steun’ aan Isral zou worden aangepast, vervloog onder andere doordat de regering doorging met het leveren van F-35 onderdelen aan Isral. Dit maakt Nederland volgens Eijpe ‘waarschijnlijk direct betrokken bij oorlogsmisdaden’.
Het is gepeperde taal die aangeeft hoe hoog de gemoederen zijn opgelopen bij Buitenlandse Zaken. Afgelopen maand ondertekenden 350 ambtenaren er een protestbrief tegen het Nederlandse beleid. Daarin wordt onder meer ‘het uitblijven van medeleven met en sympathie voor Palestijnse burgerslachtoffers’ gesignaleerd, wat verklaard wordt uit het ‘institutioneel racisme binnen onze organisatie’.
Grote verdeeldheid
Het brede protest is, zegt een ervaren diplomaat, ‘redelijk uniek’ in de geschiedenis van het ministerie. ‘Ik heb dit niet eerder in die vorm gezien de afgelopen dertig, veertig jaar.’ Het zijn volgens hem vooral jongere ambtenaren. ‘Niet iedereen van de nieuwe generatie loopt automatisch in de pas en accepteert dat ambtenaren ook maar een radertje zijn en dit soort kritiek niet openlijk mogen uiten.’ Verklaarbaar is het wel, zegt hij. ‘Mensenrechten, Den Haag als hoofdstad van recht en vrede, iedereen krijgt het met de paplepel ingegoten. Nu is het verschil met wat we in de praktijk doen voor sommigen wel erg groot.’
Voor de duidelijkheid: er lopen op het ministerie niet alleen protesterende ambtenaren rond. Er zijn genoeg andere (top)diplomaten die vierkant achter Israls recht op zelfverdediging staan en vinden dat Nederland zijn invloed kan optimaliseren met de huidige koers. Daarbij speelt ook een grote rol dat twee van Nederlands belangrijkste bondgenoten – de Verenigde Staten en Duitsland – zich onomwonden achter Isral scharen. Berlijn versnelde sinds 7 oktober de exportprocedures om sneller wapens naar Isral te sturen.
Dat het Isralbeleid een splijtzwam is op het departement, is niets nieuws, beaamt Kamerlid Sjoerd Sjoerdsma (D66), die van 2011 tot 2012 als diplomaat in Ramallah werkte. ‘Ik zag dagelijks de uitbreiding van de nederzettingen die ons tweestatenbeleid in gevaar brachten. Ik zag dagelijks hoe Palestijnse kinderen werden vastgezet. Daar rapporteerden wij over naar Den Haag, maar daar zat toen minister Uri Rosenthal (VVD, red.) en die zat daar helemaal niet op te wachten. Hij lunchte bij wijze van spreken wekelijks met de Isralische ambassadeur en daar had hij genoeg aan. Het is aan ambtenaren om dat te accepteren, maar ik kreeg toen door mijn overstap naar de politiek gelukkig een andere manier om me te uiten.’
Ook in de politieke arena is Isral voor sommige partijen een moeilijk onderwerp. Dat GroenLinks-PvdA-lijsttrekker Frans Timmermans nu door sommigen binnen de partij bekritiseerd wordt omdat hij te pro-Isralisch zou zijn, zal hem bekend voorkomen. Tien jaar geleden stapte partijgenoot Dsire Bonis op als Kamerlid omdat Timmermans, destijds minister van Buitenlandse Zaken, niet zwichtte voor haar oproepen de druk op Isral op te voeren omdat dat land zich niet hield aan zijn internationale verplichtingen.
‘Angstcultuur’
Op Buitenlandse Zaken heeft een nieuwe generatie diplomaten de afgelopen jaren al vaker van zich laten horen. Een rapport waarin ‘institutioneel racisme’ op het departement werd geconstateerd stuitte een jaar geleden op onbegrip bij de oudere generatie diplomaten, maar jongeren herkenden zich zich erin. Een van hen sprak tegen de Volkskrant van een ‘angstcultuur om je uit te spreken over dingen die de incrowd niet goed vindt’.
Ditmaal is die interne onvrede bij een deel van de ambtenaren wel openlijk geuit. Dat er tegelijkertijd vertrouwelijke documenten zijn gelekt, heeft de woede van de departementsleiding gewekt en tot aangifte geleid. Vooral omdat de lekkende ambtenaar hierdoor de veiligheid en het functioneren van een collega in Isral in gevaar heeft gebracht. Ondertussen worden er door de minister en de ambtelijke top wel gesprekken en ‘luistersessies’ gehouden met ambtenaren in Den Haag en op de posten. De ambtelijke top heeft ook met een afvaardiging van de protestbriefschrijvers gesproken.
Eijpe ziet in haar ontslagbrief een ‘pijnlijke herhaling’ van de besluitvorming in aanloop naar de Irak-oorlog en ziet een groot contrast met het Nederlandse Oekranebeleid. ‘We hebben in een paar weken al onze geloofwaardigheid verloren door de heldere en duidelijke inconsistentie van onze stellingname inzake een genocide en etnische zuiveringen die zich voor onze ogen afspelen’.
Ze vermeldt dat sinds 7 oktober ‘het onvoorstelbare aantal’ van 26 familieleden van haar voormalige echtgenoot in Gaza zijn omgekomen. Tegelijk verzet ze zich tegen de neiging binnen Buitenlandse Zaken om haar stellingname te verklaren uit haar ‘persoonlijke en emotionele betrokkenheid’. Het is vaak gebeurd, schrijft ze, dat haar expertise en ervaring zo ten onrechte zijn ‘getrivialiseerd’.
Waar honderden BZ-ambtenaren blijven werken in een systeem dat ze van ‘institutioneel-racistisme’ beschuldigen, zette Eijpe de enige stap die ambtenaren in Nederland kunnen zetten als ze het beleid onverenigbaar vinden met hun geweten: ze stapte op.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Die zat bij BZ sowieso niet op de plek lijkt meOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Ik weet het ook niet. Altijd wanneer ik voor vrijheid aan het strijden ben probeer ik festivalgangers overhoop te knallen. Zal ze leren, die Israelische regering!quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja dat zeg ik ook al de hele tijd
Waarom kunnen het niet ook vrijheidsstrijders´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
ik denk dat iedereen wel zoiets heeft van:
wat er op 7 oktober is gebeurd, massamoord, pogrom, dat is echt ziek, ga die terroristen allemaal vermoorden.
nu zijn ze er mee bezig, en dan heb je allerlei huilie huilie in de media en zelfs Macron die zegt wapenstilstand terwijl iedereen het er wel over eens is dat die massamoordenaars de kogel moeten krijgen.
dus laat Israel gewoon haar gang gaan, Gaza met de grond gelijk maken en Hamas uitroeien want niemand keurt 7 oktober goed behalve een groep ziekelijk gestoorden
en deze is leus is de juiste: Free Palestine from Hamas.
Dus dan heb je Gaza, die klagen en huilie want 't is niet fijn om gebombardeerd te worden. Niemand die de witte vlag hijst en de schuilplaatsen van Hamas aanwijst, zwijgen is in deze steunen dus die hele bevolking zet zichzelf in de slachtofferrol door niet voor zichzelf op te komen en gebukt te gaan onder de terreur van Hamas en blablavrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang![]()
Ze ziet er trouwens wel uit zoals ik verwacht had.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou juist een schoolvoorbeeld van iemand die wel iets te persoonlijk betrokken is.
En de rest van het verhaal verbaast me niks.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
heel raar dat mensen het woord bezetten gebruiken. Waar halen ze het vandaan???quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:51 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het gaat al mis met de redenering dat Isral een bezettende macht is. Isral bezette Gaza helemaal niet.![]()
Bijzonder dat beelden van kinderen in couveuses de druppel waren. Je zou toch zeggen dat de beelden van 7 oktober van een duidelijke schokkendere aard waren.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou juist een schoolvoorbeeld van iemand die wel iets te persoonlijk betrokken is.
Het artikel laat wel duidelijk zien dat er interne problemen zijn bij de overheid. Het is niet de taak van deze mensen om politieke standpunten in te nemen. Je kunt geen overheid hebben met activisten vermomd als ambtenaar of diplomaat.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Student in Ierland die ervoor uitkomt dat 7 oktober herhaald zal worden:
https://9gag.com/gag/ajVw(...)tm_medium=post_share
“Vreedzaam protest”![]()
In je hoofd klonk dit vast messcherpquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:08 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik weet het ook niet. Altijd wanneer ik voor vrijheid aan het strijden ben probeer ik festivalgangers overhoop te knallen. Zal ze leren, die Israelische regering!Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Het is ook weer niet zo dat ze zomaar zonder gegronde intelligence dat ziekenhuis als doel hadden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:09 schreef sp3c het volgende:
Het is meer dat mensen vraagtekens zetten bij het beschieten van een ziekenhuis om een laptop 10 geweren en een scherfvest
Niet dat men Stargate Command had verwacht ofzo
Er is dagenlang om en in het ziekenhuis gevochten en dat is niet omdat IDF lukraak wat die kant op stond te piefpafpoefen natuurlijk. Er zaten gewoon militanten en die hebben het lang genoeg afgehouden om een hoop vol te storten en weg te halen.
Overigens zou zelfs als ze live via een bodycamverbinding Stargate Command aan hadden getroffen in vol bedrijf, er nog steeds geroepen worden dat het nep was.![]()
Natuurlijk ben je dan biasedquote:Ze vermeldt dat sinds 7 oktober ‘het onvoorstelbare aantal’ van 26 familieleden van haar voormalige echtgenoot in Gaza zijn omgekomen. Tegelijk verzet ze zich tegen de neiging binnen Buitenlandse Zaken om haar stellingname te verklaren uit haar ‘persoonlijke en emotionele betrokkenheid’. Het is vaak gebeurd, schrijft ze, dat haar expertise en ervaring zo ten onrechte zijn ‘getrivialiseerd’.wat is dit nou.
![]()
quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
In je hoofd klonk dit vast messcherp
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Dit soort staatsgevaarlijke idioten moet je meteen hardhandig arresteren, paspoort afnemen en het land uitzetten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:17 schreef Scorpie het volgende:
Student in Ierland die ervoor uitkomt dat 7 oktober herhaald zal worden:
https://9gag.com/gag/ajVw(...)tm_medium=post_share
“Vreedzaam protest”'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Daarom is het prima dat ze ontslag genomen heeft.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder dat beelden van kinderen in couveuses de druppel waren. Je zou toch zeggen dat de beelden van 7 oktober van een duidelijke schokkendere aard waren.
Het artikel laat wel duidelijk zien dat er interne problemen zijn bij de overheid. Het is niet de taak van deze mensen om politieke standpunten in te nemen. Je kunt geen overheid hebben met activisten vermomd als ambtenaar of diplomaat.![]()
Hadden ze in de jaren zeventig of tachtig moeten proberen, dan stonden er misschien wel Europese boots op de grond in Gaza… om de Israli’s te helpen hquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:37 schreef HeatWave het volgende:
Oh, die 2de had alleen de 2de tweet moeten zijn, maar soit.
Echt, hoe kunnen mensen die oproepen tot intifada, het posten van joodse doelen nou nog aanhangers hebben in het westen?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Mooi als al die mensen nu ontslag nemen trouwens.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder dat beelden van kinderen in couveuses de druppel waren. Je zou toch zeggen dat de beelden van 7 oktober van een duidelijke schokkendere aard waren.
Het artikel laat wel duidelijk zien dat er interne problemen zijn bij de overheid. Het is niet de taak van deze mensen om politieke standpunten in te nemen. Je kunt geen overheid hebben met activisten vermomd als ambtenaar of diplomaat.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Maskers van anti-semieten vallen dan idd af.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mooi als al die mensen nu ontslag nemen trouwens.![]()
Marc van Ranst de viroloog spamt twitter vol over het overschrijden van mensenrechten door Isral met het vermoorden van artsen en patinten in ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is ook weer niet zo dat ze zomaar zonder gegronde intelligence dat ziekenhuis als doel hadden.
[ twitter ]
Er is dagenlang om en in het ziekenhuis gevochten en dat is niet omdat IDF lukraak wat die kant op stond te piefpafpoefen natuurlijk. Er zaten gewoon militanten en die hebben het lang genoeg afgehouden om een hoop vol te storten en weg te halen.
Overigens zou zelfs als ze live via een bodycamverbinding Stargate Command aan hadden getroffen in vol bedrijf, er nog steeds geroepen worden dat het nep was.
Dezelfde man adviseert dan de staat over het opsluiten van de bevolking ten tijde van een virus dat wat heftiger is dan een zware griep (max capaciteit dus). Terwijl het gros van die maatregelen geen enkel nut heeft.
Anyhow, off topic allicht, maar man ik heb littekens overgehouden van die episode die men weigert te evalueren."Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
![]()
Dus dit is het plan van Israel. Dump alle Palestijnen maar aan de rand van Europa.
Israel is niet onze vriend.![]()
Lijkt me niet dat 350 man ontslag nemen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mooi als al die mensen nu ontslag nemen trouwens.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Wellicht niet, maar het westen blijft overal maar achter de Gazanen staan, NL heeft net ook weer iets geregeld dat ze versneld hierheen kunnen komen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:39 schreef rechtse_brammetje het volgende:
[ twitter ]
Dus dit is het plan van Israel. Dump alle Palestijnen maar aan de rand van Europa.
Israel is niet onze vriend.
Dus ik snap de insteek van Israel wel, overal openbaar steun uitdragen voor Gaza? Nemen jullie dat tuig maar op dan, zal je zien hoe gezellig en vredelievend die mensen zijn.
FAFO, helaas.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Er zijn nogal wat mensen helemaal vol van Israel, dus ik neem aan dat deze mensen die vluchtelingen dolgraag in huis willen nemen om zo het leed van hun geliefde Isralische broeders en zusters te verzachten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:39 schreef rechtse_brammetje het volgende:
[ twitter ]
Israel is niet onze vriend.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Die term zou ik zelf niet gebruiken, maar ze lijken me zeker ongeschikt voor een functie bij buza.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maskers van anti-semieten vallen dan idd af.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Als er nou n land vrij onvoorwaardelijk achter Israel blijft staan, helemaal in vergelijking met andere landen in Europa, dan is dat Nederland wel.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wellicht niet, maar het westen blijft overal maar achter de Gazanen staan, NL heeft net ook weer iets geregeld dat ze versneld hierheen kunnen komen.
Dus ik snap de insteek van Israel wel, overal openbaar steun uitdragen voor Gaza? Nemen jullie dat tuig maar op dan, zal je zien hoe gezellig en vredelievend die mensen zijn.
FAFO, helaas.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
#nietonzeoorlogquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:39 schreef rechtse_brammetje het volgende:
[ twitter ]
Israel is niet onze vriend.ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Nou ja, zie dat vorige artikel, er is nogal wat verdeeldheid.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Als er nou n land vrij onvoorwaardelijk achter Israel blijft staan, helemaal in vergelijking met andere landen in Europa, dan is dat Nederland wel.
En wederom, ik ben niet eens zo pro-israel, wel 100% anti Hamas. Maar ik snap zo'n uitspraak wel, zie de wereldwijde protesten overal pro-gaza. Dan zou ik ook zoiets hebben van, als jullie ze zo aardig lijken te vinden, laat ze maar bij jullie intrekken dan.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Goh, het is net een afspiegeling van de maatschappijquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, zie dat vorige artikel, er is nogal wat verdeeldheid.VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
Heb je het artikel gelezen? Het aantal orthodox- rechtse Isralirs groeit, en hun gedachten worden ook steeds extremer.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zij heeft gewerkt als vertegenwoordiger van Nederland bij de 'Palestijnse Autoriteit' en is nu actief voor het The Rights Forum, een notoire anti-Isralische organisatie. Dit zijn van die radicale activisten, die zich vervolgens in de media doodleuk komen presteren als een 'neutrale' expert.
[..]
Dat is een heel bijzonder standpunt. Vertel eens, waarom denk je dat?
Het zal niet van vandaag op morgen gebeuren, maar zie het over enkele tientallen jaren nog wel gebeuren.
De haat is van beide kanten echt diep.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Waarschijnlijk nog bekeerde moslima ookquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je dan biasedwat is dit nou.
Waarschijnlijk nog bekeerde moslima ook. Zulke partijdige mensen moet je eigenlijk ook niet op zulke posten willen hebben.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je dan biasedwat is dit nou.
![]()
En heb verschillende keren gelezen dat Arabieren het in Isral zo goed hebben, nou, dat valt toch wel vies tegen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat probleem mogen ze lekker zelf oplossen hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat mensen helemaal vol van Israel, dus ik neem aan dat deze mensen die vluchtelingen dolgraag in huis willen nemen om zo het leed van hun geliefde Isralische broeders en zusters te verzachten.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
In Riyad is het voor Joden veel beter.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
En heb verschillende keren gelezen dat Arabieren het in Isral zo goed hebben, nou, dat valt toch wel vies tegen.![]()
Och,arabieren klagen weer eens dat ze zo slecht behandeld worden hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
En heb verschillende keren gelezen dat Arabieren het in Isral zo goed hebben, nou, dat valt toch wel vies tegen.
Van Gaza tot Schilderswijk, het ligt nooit aan de arabier zelf.
Get woke, go broke!![]()
De vraag is dan hoe hamas uit te roeien wanneer meerderheden ontstaan om dat te voorkomen ?quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:42 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is volgens mij heel simpel uitgelegd.
Maar nu na 7 oktober is 't dus hoog tijd om Hamas en iedereen die Hamas steunt uit te roeien.
Hamas nam haar keuze om democratie als middel via aandoenlijke burgers als schild op te offeren met als doel het Kalifaat waar de Sharia het recht van leven bepaalt.
Genoeg zg vrijheidsstrijders voor/van het volk die uiteindelijk op het paard gezeten, hun concurrenten elimineren om vervolgens nog meedogenlozer dan hun voorgangers, de verkozen baas uit te hangen.
Ik begin eerder te denken dat al die georganiseerde haat van o.a. Hamas, vooral is om het werkelijk doel te verb(l)inden. Westers denken en democratie staan hierin hoegenaamd machteloos wanneer zelfs de eigen media in vrijheid vooral de focus leggen op slachtoffers als wapen van terreurorganisaties.
Onlangs de serie Narco's weer 's gebinged waar een President een deal sloot met drugshandelaren met in gedachten dat het beter zou zijn dan de incapaciteit om aangenomen wet(ten) te beschermen ... ... ..."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Als ultraorthodoxe joden zichzelf maximaal voortplanten en extreme moslims ook, dan is dit een verloren zaakquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat probleem mogen ze lekker zelf oplossen hoor.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Nou er zijn grenzen , is Isral Isral nog welquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Als er nou n land vrij onvoorwaardelijk achter Israel blijft staan, helemaal in vergelijking met andere landen in Europa, dan is dat Nederland wel.Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Nou, dat ze in bepaalde steden en wijken in Isral rasters voor hun ramen hebben omdat er continu stenen doorheen gaan vind ik niet bepaald rustig en vredelievend overkomen. Zie artikel NRC.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Och,arabieren klagen weer eens dat ze zo slecht behandeld worden hoor.
Van Gaza tot Schilderswijk, het ligt nooit aan de arabier zelf.
Zoals gezegd, de haat en onveiligheid is groot daar, aan beide zijden.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dat bedoel ik, zie de toekomst somber in.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ultraorthodoxe joden zichzelf maximaal voortplanten en extreme moslims ook, dan is dit een verloren zaakWie dit leest is een lezer van dit![]()
Waarom valt dat volgens jou tegen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
En heb verschillende keren gelezen dat Arabieren het in Isral zo goed hebben, nou, dat valt toch wel vies tegen.![]()
Heb je het over Isral?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Want dan heb je niet goed opgelet bij de geschiedenisles.
Isral heeft het westen niet nodig om het Midden-Oosten de baas te blijven.Intolerant voor intolerantie![]()
Oh daar zal me worst zijn. Het gaat me erom dat arabieren wereldwijd roepen dat ze zo slecht behandeld worden als ze een minderheid zijn maar alle mensenrechten en met name vrouwenrechten met het badwater het raam uitkieperen als ze ergens de baas zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dat ze in bepaalde steden en wijken in Isral rasters voor hun ramen hebben omdat er continu stenen doorheen gaan vind ik niet bepaald rustig en vredelievend overkomen. Zie artikel NRC.
Zoals gezegd, de haat en onveiligheid is groot daar, aan beide zijden..
Get woke, go broke!![]()
Echt consequent is het allemaal niet inderdaad. Het is ook opmerkelijk hoeveel aandacht dit conflict krijgt terwijl er amper aandacht is voor Jemen waar honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh daar zal me worst zijn. Het gaat me erom dat arabieren wereldwijd roepen dat ze zo slecht behandeld worden als ze een minderheid zijn maar alle mensenrechten en met name vrouwenrechten met het badwater het raam uitkieperen als ze ergens de baas zijn.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.![]()
Dat dus, ook allemaal afgeslachte moslims, maar ja, daar kan je de vuige joden de schuld niet van geven, dus die moslims kunnen lekker doodvallenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Echt consequent is het allemaal niet inderdaad. Het is ook opmerkelijk hoeveel aandacht dit conflict krijgt terwijl er amper aandacht is voor Jemen waar honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen..
Get woke, go broke!![]()
Ja zo zijn er nog wel meer conflicten waar niet veel aandacht voor is hier.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Echt consequent is het allemaal niet inderdaad. Het is ook opmerkelijk hoeveel aandacht dit conflict krijgt terwijl er amper aandacht is voor Jemen waar honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen.
Jemen is een beetje een ver van het bed show. Weinig mensen zijn er ooit geweest of kennen er mensen.
Er zijn naar mijn weten ook geen vluchtelingen hier uit Jemen. Of wel?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Het helpt altijd als beide zijden van het conflict nogal onsympathiek zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja zo zijn er nog wel meer conflicten waar niet veel aandacht voor is hier.
Jemen is een beetje een ver van het bed show. Weinig mensen zijn er ooit geweest of kennen er mensen.
Er zijn naar mijn weten ook geen vluchtelingen hier uit Jemen. Of wel?And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?![]()
De oorlog in Jemen begon toen de oorlog in Syri ook bezig was, waar de hele wereld naar keek.
Ik lees dat Saudi Arabi wapens krijgt van het westen om er te vechten.![]()
En de meeste mensen uit Jemen zijn te arm om naar het westen te vluchten.
Ik snap niet zo goed dat het aan moslims ligt dat er weinig aandacht wordt besteedt aan het conflict?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ondertussen in Jemen:quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Echt consequent is het allemaal niet inderdaad. Het is ook opmerkelijk hoeveel aandacht dit conflict krijgt terwijl er amper aandacht is voor Jemen waar honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen.![]()
Het laat gewoon zien dat het over het algemeen helemaal geen pro-gaza protesten zijn, ze geven geen moer om gazanen. Het zijn anti-joden en vaak ook anti-westen protesten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
De oorlog in Jemen begon toen de oorlog in Syri ook bezig was, waar de hele wereld naar keek.
Ik snap niet zo goed dat het aan moslims ligt dat er weinig aandacht wordt besteedt aan het conflict?
En het is ook voornamelijk de banlieu-jeugdtypes die lekker komen rellen en DOOD schreeuwen.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Dat is zeker ook weer de schuld van het Westenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik snap niet zo goed dat het aan moslims ligt dat er weinig aandacht wordt besteedt aan het conflict?![]()
Dat stuk gaat over de westelijke jordaanoever, de kolonisten en de palestijnen die daar wonen. Dat kan je niet gelijktrekken met de situatie van arabieren in israel die staatsburgerschap hebben. Snap jij dat verschil niet? Niet dat het niet erg is wat daar aan de hand is, maar dat is een andere situatie…quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dat ze in bepaalde steden en wijken in Isral rasters voor hun ramen hebben omdat er continu stenen doorheen gaan vind ik niet bepaald rustig en vredelievend overkomen. Zie artikel NRC.
Zoals gezegd, de haat en onveiligheid is groot daar, aan beide zijden.![]()
Carlos79279977. Meer cijfers dan volgersquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:25 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ondertussen in Jemen:![]()
![]()
De demonstranten zijn zeker nu ook crisis actorsquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Carlos79279977. Meer cijfers dan volgers![]()
Mooi tochquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het laat gewoon zien dat het over het algemeen helemaal geen pro-gaza protesten zijn, ze geven geen moer om gazanen. Het zijn anti-joden en vaak ook anti-westen protesten.
En het is ook voornamelijk de banlieu-jeugdtypes die lekker komen rellen en DOOD schreeuwen.
Die mensen geven geen kut om de Palestijn en de filosemieten geven ook geen kut om de Palestijn. Schud elkaar de hand en verbroeder![]()
Goed nieuws trouwens voor iedereen die opeens zo begaan is met het gebrek aan aandacht voor Jemen![]()
Als 't ongemakkelijk wordt kan altijd het argument Pallywood uit de kast gehaald wordenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:32 schreef moby_jones het volgende:
[..]
De demonstranten zijn zeker nu ook crisis actors![]()
![]()
arabieren hebben een kutleven , behalve de extreem rijke olieboeren, en dat is onze schuld omdat wij groot energiegebruikes als TATA subside gevenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh daar zal me worst zijn. Het gaat me erom dat arabieren wereldwijd roepen dat ze zo slecht behandeld worden als ze een minderheid zijn maar alle mensenrechten en met name vrouwenrechten met het badwater het raam uitkieperen als ze ergens de baas zijn.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Eens kappen met de islam zou helpenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
arabieren hebben een kutleven , behalve de extreem rijke olieboeren, en dat is onze schuld omdat wij groot energiegebruikes als TATA subside geven
Get woke, go broke!![]()
https://nos.nl/artikel/24(...)aza-elke-minuut-telt
In eerste instantie breekt je hart van dit filmpje. Vier kinderen die daar zitten en niet weg kunnen.
Alleen wel erg jammer dat mevrouw een hangertje in de vorm van Isral met de tekst "Palestina is Arabisch" in kalligrafie erin verwerkt om haar nek heeft.
Een erg "mooi" voorbeeld van de conflicterende gevoelens en perspectieven. Ik gun iedereen een veilig gezin en zo, maar dat idee van een etnisch gezuiverd Palestina spreekt mij niet echt aan en de beslissing van haar om dat zo openlijk in die film om te doen geeft me ook te denken dat ze iemand is die in een omgeving zit waarin dit acceptabel is.![]()
Nope, maar daar zullen waarschijnlijk ook geen Jemenieten tussen staan. Dat Houthi tuig daar kun je met Hamas, Hezbollah, een berg andere terreurgroepen en wat mij betreft ook Iran van hetzelfde laken een pak noemen. Dat die daar met die vlaggen staan te zwaaien zou dus geen verbazing moeten wekken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:32 schreef moby_jones het volgende:
[..]
De demonstranten zijn zeker nu ook crisis actors“Surrounded by losers, misfits and boozers”![]()
Achter al die geweldige overwinningen stond de VS extra wapens en munitie te leveren zodra het vechten begon.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Heb je het over Isral?
Want dan heb je niet goed opgelet bij de geschiedenisles.
Isral heeft het westen niet nodig om het Midden-Oosten de baas te blijven.![]()
Door dit soort posts begin ik echt een grafhekel te krijgen aan pro-Palestijnenposters hier.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:35 schreef moby_jones het volgende:
Goed nieuws trouwens voor iedereen die opeens zo begaan is met het gebrek aan aandacht voor Jemen
[ twitter ]
Om dan nog maar te zwijgen over 'Hamas' posters.And it's only the giving
That makes you
What you are![]()
Vanuit moslim-oogpunt: de enige oplossing is de verwijdering van Israel, daarvoor hoeft Hamas niet te vertrekken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:07 schreef AgLarrr het volgende:
Vanuit naief links-oogpunt: het echte probleem zijn de kolonisten die de zielige bruine mensen onderdrukken. Daarom is Hamas er. Als Israel er niet meer is/niet meer onderdrukt zal Hamas ook verdwijnen. Zielige bruine mensen hebben nooit verantwoordelijkheid voor hun gemaakte keuzes.![]()
Sorry, ik zal je wel betichten van antisemitisme om meer in lijn met de pro-israelposters te lopenquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:07 schreef OllieA het volgende:
[..]
Door dit soort posts begin ik echt een grafhekel te krijgen aan pro-Palestijnenposters hier.
Om dan nog maar te zwijgen over 'Hamas' posters.![]()
Lang verhaal over een hamassletje dat ons eigenlijk niet vertegenwoordigde en nu is opgestapt? Mooi, en anders tldr, ik lees geen hamaspropaganda ook niet als het geschreven is door Nederlandse handlangers.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou juist een schoolvoorbeeld van iemand die wel iets te persoonlijk betrokken is.![]()
Hoe zit het met de andere helft van de joodse Isralische bevolking? Mogen die wel onderdrukken en zo als overduidelijk niet wit? Of is anti-semitisme sterker dan intersectionalisme?quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vanuit moslim-oogpunt: de enige oplossing is de verwijdering van Israel, daarvoor hoeft Hamas niet te vertrekken.
Vanuit naief links-oogpunt: het echte probleem zijn de kolonisten die de zielige bruine mensen onderdrukken. Daarom is Hamas er. Als Israel er niet meer is/niet meer onderdrukt zal Hamas ook verdwijnen. Zielige bruine mensen hebben nooit verantwoordelijkheid voor hun gemaakte keuzes.![]()
Wij ookquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Achter al die geweldige overwinningen stond de VS extra wapens en munitie te leveren zodra het vechten begon.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Helaas.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat 350 man ontslag nemen.![]()
Was er maar iemand oprecht begaan met de Jemenieten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:35 schreef moby_jones het volgende:
Goed nieuws trouwens voor iedereen die opeens zo begaan is met het gebrek aan aandacht voor Jemen
[ twitter ]
Dat land gaat echt nooit meer iets worden als het zo doorgaat.
De Afghanen hebben tenminste nog een geschiedenis waarin onderwijs en literatuur een groot iets is. Afghanen in Nederland studeren zich meestal de vaantjes.
Toen de Ottomanen Jemen hadden was het al een uithoek waar mensen probeerden weg te komen of van weg te blijven omdat het hopeloos was met al de warlords. Volgens mij is het ook het enige Arabische land waar geen grote universiteit of een dergelijk instituut is van oudsher.![]()
Nee, als je dat gelooft heb je de geschiedenis niet goed tot je genomen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Achter al die geweldige overwinningen stond de VS extra wapens en munitie te leveren zodra het vechten begon.
De VS steunt Isral pas sinds de Jom Kippoer-oorlog van 1973. Alle oorlogen die Isral heeft gevoerd, hebben ze op eigen houtje uitgevochten met wapens die ze moesten kopen bij iedereen die wilde leveren.
De Arabische wereld, echter, kreeg al Sovjet-steun sinds de jaren zestig.
Je bent niet de enige die in die valkuil trapt. Isral kan zijn eigen boontjes doppen, ook zonder de VS.
Intolerant voor intolerantie![]()
Denk dat het kleurtje hier echt niet zoveel meespeelt hoorquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hoe zit het met de andere helft van de joodse Isralische bevolking? Mogen die wel onderdrukken en zo als overduidelijk niet wit? Of is anti-semitisme sterker dan intersectionalisme?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat lijkt me vooral stoerdoenerij. Dat is heel lastig voor Isral. Enige land wat overal oorlog kan voeren is de VS.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:35 schreef moby_jones het volgende:
[ twitter ]A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.![]()
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."![]()
VanRanstGODquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:38 schreef ludovico het volgende:
https://x.com/vanranstmarc/status/1725548589248663995?s=20
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
of kappen met alle idiote religie sowieso\\quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens kappen met de islam zou helpen
GOD BESTAAT NIET , wij zijn allemaal dieren met een afwijking , een van de vele zijstapjes in de evolutie
dinosaurussen met vleugels zijn ook niks geworden, te zwaarEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Nou ja, mensen doen maar opzich. Alleen wel een totale scheiding van kerk en staat, en dus niet half lafjes met gristelijke en islamitische partijen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of kappen met alle idiote religie sowieso\\
GOD BESTAAT NIET , wij zijn allemaal dieren met een afwijking , een van de vele zijstapjes in de evolutie
dinosaurussen met vleugels zijn ook niks geworden, te zwaar
Geloven doe je in je kerk/moskee/synagoge en thuis. Maar als het aan mij lag kreeg het verder geen politieke invloed.
Maar ja, dat is een utopie, I know.
Get woke, go broke!![]()
Mede daarom zijn ze uiteindelijk lichter en kleiner geworden. We noemen ze tegenwoordig vogels, misschien heb je daar wel eens van gehoord.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dinosaurussen met vleugels zijn ook niks geworden, te zwaar![]()
Birds aren't realquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mede daarom zijn ze uiteindelijk lichter en kleiner geworden. We noemen ze tegenwoordig vogels, misschien heb je daar wel eens van gehoord..
Get woke, go broke!![]()
Oh.. waarom is Gaza geen ver van je bed-show? Wat heb jij gemeenschappelijk met Palestijnen dat je zo ontzettend begaan bent?quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja zo zijn er nog wel meer conflicten waar niet veel aandacht voor is hier.
Er zijn naar mijn weten ook geen vluchtelingen hier uit Jemen. Of wel?
Als ik voor mezelf spreek.. christelijk opgevoed en ja, dan heb je een link met Isral. Christelijk zou ik mijzelf niet meer durven noemen en het Joodse-Palestijnse conflict heb ik na 2014 niet meer gevolgd.. gebed zonder end met 2 partijen die er toch nooit uitkomen met elkaar.
Tot 7 oktober. Die terreur vond ik zo verschrikkelijk weerzinwekkend dat ik in n klap weer pro-Isral ben. Doen ze nooit iets verkeerds..vast wel. Maar uiteindelijk is Isral een westers land met een democratische rechtsstaat. Daar heb ik meer mee dan met welke Arabier of moslim dan ook. Dat festival dat is aangevallen was een psytrance festival, dat is een genre waar ik wel van houd en die festivals zijn erg prettig. De mensen die zijn afgeslacht zijn mensen zoals jij en ik.. waren wij toevallig op de verkeerde plek geweest dan hadden wij ook gewoon de kogel gekregen van onze Palestijnse vrienden.
Dat moslims lekker op het antisemitische orgel roffelen verbaast niemand meer, maar de vele autochtonen die erin meegaan begrijp ik niet. Die mensen denken dat ze 'deugen', de Greta Thunberg-ziekte. Heel eng volk.![]()
ik ken geen vogels alleen de Dodo maar die is ook doodquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mede daarom zijn ze uiteindelijk lichter en kleiner geworden. We noemen ze tegenwoordig vogels, misschien heb je daar wel eens van gehoord.
https://colossal.com/the-dodo-bird/
Dieren met hersens dat gaat ook niet werkenEr gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels![]()
Eindelijk gaan moslims wereldwijd een fuck geven om de zielige moslims in Jemenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:35 schreef moby_jones het volgende:
[ twitter ]
Israeli Air Force chief: We have plans to strike Yemen too![]()
![]()
quote:Discussie binnen Extinction Rebellion na pro-Palestijns aspect klimaatmars
https://nos.nl/l/2498232
Extinction Rebellion staat bekend om zijn klimaatdemonstraties en won afgelopen jaar aan populariteit en sympathie door de A12-blokkades in Den Haag. Sinds kort demonstreert de actiegroep met Kick Out Zwarte Piet ook tegen Zwarte Piet. En bij de klimaatmars van zondag werd duidelijk dat Extinction Rebellion zich ook uitspreekt over de oorlog tussen Isral en Hamas.
Met name de stellingname over de oorlog leidt bij de achterban tot discussie en ongemak. Tijdens de demonstratie werd een aantal keren de omstreden leus From the river to the sea, Palestine will be free geroepen. Een aantal prominente wetenschappers dat zich vanwege de klimaatproblematiek bij XR had aangesloten, distantieert zich ervan.
Zo noemde emeritus hoogleraar voedingsleer Martijn Katan het op X "diep treurig". "Ik heb mij uit volle overtuiging ingezet voor de klimaatbeweging, maar die is nu een platform geworden voor de Palestijnse kant van het conflict Isral-Hamas. Daar doe ik niet aan mee. Adieu, XR".
En Jan Rotmans, hoogleraar Duurzaamheid en Transities schreef op X: "Zeer onverstandig als de klimaatbeweging de pro-Palestijnse weg inslaat. Klimaat en de kwestie Isral-Palestina zijn wezenlijk verschillend. Ik zal me er in elk geval openlijk en publiekelijk van distantiren."When the student is ready, the teacher will appear.
Dat zou wel schrijnend zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Eindelijk gaan moslims wereldwijd een fuck geven om de zielige moslims in Jemen![]()
![]()
![]()
Oh for fuck's sake, really NOS?.
Get woke, go broke!![]()
Die levende lijkzakken ben ik inderdaad wel eens tegengekomen. Het merendeel van deze filmpjes echter niet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef moby_jones het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)-actors-068772255064
https://www.snopes.com/fact-check/gaza-body-bag-pic/
Is dit ook fake Palywood?
Of deze? Ik kan mij hier een ongecensureerde versie van herinneren waarin ze langzaam uitzoemden terwijl die onderste meneer het lijk van een baby omhoog hield.
Je weet wel de slachtoffers die door eigen vuur waren veroorzaakt.
Niet alle Pallywood claims zijn waar, maar volgens mij kun je moeilijk ontkennen dat ook zij met een jarenlange propaganda oorlog bezig zijn.![]()
Echt dafuq zeg.. dit lijkt niet eens meer in de verte op objectief.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Misschien moet je eens ophouden te denken dat ik zo ontzettend pro Gaza ben en geen fuck geef om die mensen die op het festival zijn afgeslacht, verder weet je niks van mij dus hou maar op, ok. Ik ben in ieder geval niet christelijk opgevoed.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oh.. waarom is Gaza geen ver van je bed-show? Wat heb jij gemeenschappelijk met Palestijnen dat je zo ontzettend begaan bent?
Als ik voor mezelf spreek.. christelijk opgevoed en ja, dan heb je een link met Isral. Christelijk zou ik mijzelf niet meer durven noemen en het Joodse-Palestijnse conflict heb ik na 2014 niet meer gevolgd.. gebed zonder end met 2 partijen die er toch nooit uitkomen met elkaar.
Tot 7 oktober. Die terreur vond ik zo verschrikkelijk weerzinwekkend dat ik in n klap weer pro-Isral ben. Doen ze nooit iets verkeerds..vast wel. Maar uiteindelijk is Isral een westers land met een democratische rechtsstaat. Daar heb ik meer mee dan met welke Arabier of moslim dan ook. Dat festival dat is aangevallen was een psytrance festival, dat is een genre waar ik wel van houd en die festivals zijn erg prettig. De mensen die zijn afgeslacht zijn mensen zoals jij en ik.. waren wij toevallig op de verkeerde plek geweest dan hadden wij ook gewoon de kogel gekregen van onze Palestijnse vrienden.
Dat moslims lekker op het antisemitische orgel roffelen verbaast niemand meer, maar de vele autochtonen die erin meegaan begrijp ik niet. Die mensen denken dat ze 'deugen', de Greta Thunberg-ziekte. Heel eng volk.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
https://www.volkskrant.nl(...)iekenhuis~bc94cad9d/
Goed stuk in de Volkskrant. Het bewijs dat uit dat ziekenhuis komt is vooralsnog wel erg magertjes.zie email 27 oktober![]()
Wat is er zo erg aan dit artikel? Kan het niet gewoon kloppen wat er staat?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Een groot deel van de mensen in Isral is nog in shock en rouw door wat er 7 oktober is gebeurd, en dan is het logisch dat ze niet bezig zijn met de doden in Gaza, en dat velen het niet erg vinden en hun verdiende loon.
Dat is best wel een logische, menselijke reactie zo kort na wat er is gebeurd.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Waarom wordt er alleen maar zo negatief over de slachtoffers geschreven, met een ondertoontje alsof ze eigenlijk wat slechts doen, mas dat we dan toch maar wat begrip tonen. Waar zijn de artikelen over het gebrek aan medeleven met de Isralische slachtoffers door de palestijnen dan? Of verwachten we van de pslestijnen stilzwijgend al niets beters?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan dit artikel? Kan het niet gewoon kloppen wat er staat?
Een groot deel van de mensen in Isral is nog in shock en rouw door wat er 7 oktober is gebeurd, en dan is het logisch dat ze niet bezig zijn met de doden in Gaza, en dat velen het niet erg vinden en hun verdiende loon.
Dat is best wel een logische, menselijke reactie zo kort na wat er is gebeurd.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Laat me raden: Isral had moeten vergeten en vergeven wat er gebeurd is op 7 oktober?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
![]()
Ja? Bij welke medische procedures hebben artsen wapens nodig?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Goed stuk in de Volkskrant. Het bewijs dat uit dat ziekenhuis komt is vooralsnog wel erg magertjes.![]()
Het is eenzijdige, op emoties inspelende propaganda. Alsof die joden eigenlijk wel de schuldige zijn van alles, maar omdat ze net een gewelddadige golf aanslagen hebben ondergaan zijn ze een beetje van slag, daarom doen ze niet mee met de wereldwijde trend van free gazaquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan dit artikel? Kan het niet gewoon kloppen wat er staat?
Dat is best wel een logische, menselijke reactie zo kort na wat er is gebeurd..
Mensen die daar wonen zijn blij dat ze nog leven, krijgen nog dagelijks raketten op hun dak vanuit Gaza en die zal het lot van de mensen aan de andere kant, de vijand, aan hun reet roesten.
En volkomen terecht.A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Mja, ik klikte vooral op deze reeks om te zien of men wat te melden had over het itempje van de NOS deze avond.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Echt dafuq zeg.. dit lijkt niet eens meer in de verte op objectief.
Terroristen vallen je thuis binnen, en ontvoeren, martelen en vermoorden je medebewoners op vaak gruwelijke manieren. Vind je de landgenoten van de terroristen wel zielig genoeg?![]()
Het is natuurlijk niet zo gek dat een ziekenhuis, zeker in een oorlogsgebied, gewapende bewaking heeft. Dat mag ook gewoon. Zolang dat maar om ‘light individual weapons’ gaat die enkel gebruikt worden voor het beschermen van het ziekenhuis en zijn patinten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja? Bij welke medische procedures hebben artsen wapens nodig?zie email 27 oktober![]()
Dit is waarom ik zo fel op die uitwassen bij de "pro-Palestina"-protesten ben. Er loopt daar, ongehinderd, volk tussen dat openlijk uitdraagt met hun vlaggen en kreten dat ze mensen zoals jij en ik dood willen hebben of op zijn minst in een ondergeschikte positie aan hun godsdienst/cultuur.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
...
De mensen die zijn afgeslacht zijn mensen zoals jij en ik.. waren wij toevallig op de verkeerde plek geweest dan hadden wij ook gewoon de kogel gekregen van onze Palestijnse vrienden.
...
Daar helpt geen dialoog bij of een inclusieve maatschappelijke houding waarbij het streven is naar optimale gelijkwaardigheid. Hun streven staat er immers haaks op. Deze mensen willen mijn manier van leven desnoods met geweld kapot maken.
En nee, ik heb het niet over de bezorgde burgers en die ook meelopen maar over een te grote groep ertussen die van hun vrijheden, rechten en veiligheid gebruik maakt om die van anderen te willen inperken en die bijna nul tegengas krijgt en daardoor steeds brutaler en openlijker te werk gaat en hierdoor legitimiteit en meer zielen wint.![]()
Jouw reactie geeft precies aan waarom ik de pest heb aan de zogenaamd 'neutrale' reacties van types als Butterfly.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom wordt er alleen maar zo negatief over de slachtoffers geschreven, met een ondertoontje alsof ze eigenlijk wat slechts doen, mas dat we dan toch maar wat begrip tonen. Waar zijn de artikelen over het gebrek aan medeleven met de Isralische slachtoffers door de palestijnen dan? Of verwachten we van de pslestijnen stilzwijgend al niets beters?![]()
Bijna helemaal eens met je verhaal, alleen geloof ik niet in de 'bezorgde burgers' Wat ik van de 'bezorgde burgers' vind, laat ik hier maar in het midden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En nee, ik heb het niet over de bezorgde burgers![]()
Eigenlijk kan het niet natuurlijk, maar moest wel hard lachen om dezequote:Op vrijdag 17 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Goed stuk in de Volkskrant. Het bewijs dat uit dat ziekenhuis komt is vooralsnog wel erg magertjes.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Volgens mij krijgen ze op Gaza continu bommen op hun hoofd, moeten ze vluchten en is er een humanitaire ramp op komst dus kan me voorstellen dat ze overleven ipv bezig te zijn met Isralische slachtoffers, snap je dat echt niet?quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom wordt er alleen maar zo negatief over de slachtoffers geschreven, met een ondertoontje alsof ze eigenlijk wat slechts doen, mas dat we dan toch maar wat begrip tonen. Waar zijn de artikelen over het gebrek aan medeleven met de Isralische slachtoffers door de palestijnen dan? Of verwachten we van de pslestijnen stilzwijgend al niets beters?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
De bommen op Isral gaan ook doorquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze op Gaza continu bommen op hun hoofd, moeten ze vluchten en is er een humanitaire ramp op komst dus kan me voorstellen dat ze overleven ipv bezig te zijn met Isralische slachtoffers, snap je dat echt niet?
En niet alle Palestijnen wonen op de Gazastrook zoals je weetOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
quote:Elon Musk onder vuur na antisemitische tweet
https://nos.nl/l/2498239
Het Witte Huis noemt een bericht van Elon Musk op zijn eigen socialemediaplatform X een "weerzinwekkende promotie" van antisemitisme. Musk reageerde onlangs op een antisemitisch bericht op X dat "Joden de haat tegen blanken aanwakkeren". Hij schreef er de opmerking "Je spreekt de waarheid" bij.
Een woordvoerder van het Witte Huis noemt het "promotie van antisemitisme en racistische haat". Volgens het Witte Huis is de tweet extra schadelijk omdat er sowieso een sterke toename is van antisemitische incidenten sinds de aanval van Hamas op Isral vorig maand.When the student is ready, the teacher will appear.
De AK-47 achter de MRI was van de bewakerquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo gek dat een ziekenhuis, zeker in een oorlogsgebied, gewapende bewaking heeft. Dat mag ook gewoon. Zolang dat maar om ‘light individual weapons’ gaat die enkel gebruikt worden voor het beschermen van het ziekenhuis en zijn patinten.De RPG's in de kelder waren van Ali die nachtdienst doet
![]()
![]()
Dat XR leek mij ook wel ok, totdat ik op hun website keek. Het zijn gewoon crypto-Marxisten voor wie het ‘klimaat’ een trucje is om goedgelovigen voor het karretje te spannen.quote:The End Times are wild![]()
Gelukkig richten de meeste bommen naar Isral weinig schade aan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]
De bommen op Isral gaan ook door
En niet alle Palestijnen wonen op de Gazastrook zoals je weet
Het is niet echt vergelijkbaar met de situatie in Gaza.
De westbank is ook niet echt gezellig, eerder een artikel gepost waarin staat dat Palestijnen/ Arabieren huisarrest hebben en bijna niet naar buiten mogen. Zal wel vanwege rellen zijn.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Maar het is er wel. En dat is voldoende.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Goed stuk in de Volkskrant. Het bewijs dat uit dat ziekenhuis komt is vooralsnog wel erg magertjes.
En de IDF doet wel voorzichtig als ze een tunnelingang ontdekken. Doe eens een gok of daar boobytraps aanwezig zijn. En: bij de Ingang heeft een soldaat licht in de rug, dus zijn/haar silhouet is goed zichtbaar vanuit de tunnel. Hinderlagen zijn goed mogelijk. Dus het zal niet supersnel gaan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ze hebben tijd genoeg om nog allerlei interviews te geven waarin ze gewoon doorgaan met het oproepen om alle joden te verdelgen en de staat Isral van de kaart te vegen. Geen kritisch journalisme daar.. misschien omdat je dan meteen een kogel krijgt. Zou ook een manier zijn om de nos wat objectiever te krijgen.. de Isralische ambassadeur een interview laten geven terwijl hij met een uzi op schoot zit.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze op Gaza continu bommen op hun hoofd, moeten ze vluchten en is er een humanitaire ramp op komst dus kan me voorstellen dat ze overleven ipv bezig te zijn met Isralische slachtoffers, snap je dat echt niet?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Dat is een non-argument. "Hamas kan niet mikken, dus moet Isral niet zo spastisch doen"quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gelukkig richten de meeste bommen naar Isral weinig schade aan.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Jij maakte de vergelijking net. Het is idd niet te vergelijkenquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gelukkig richten de meeste bommen naar Isral weinig schade aan.
De westbank is ook niet echt gezellig, eerder een artikel gepost waarin staat dat Palestijnen/ Arabieren huisarrest hebben en bijna niet naar buiten mogen. Zal wel vanwege rellen zijn.
Het is beide vreselijk, vanuit een andere context
Er zijn overigens 14 miljoen Palestijnen, waarvan merendeel niet op de Gazastrook of de Westbank wonenOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
De gewone Palestijnse burger? Gezinnen met kinderen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ze hebben tijd genoeg om nog allerlei interviews te geven waarin ze gewoon doorgaan met het oproepen om alle joden te verdelgen en de staat Isral van de kaart te vegen. Geen kritisch journalisme daar.. misschien omdat je dan meteen een kogel krijgt. Zou ook een manier zijn om de nos wat objectiever te krijgen.. de Isralische ambassadeur een interview laten geven terwijl hij met een uzi op schoot zit.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik begon er niet over hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een non-argument. "Hamas kan niet mikken, dus moet Isral niet zo spastisch doen"Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ooh, de Arabieren zijn incompetent dus daarom moet Isral maar niet moeilijk doen en eigenlijk meer stilstaan bij de pslestijnse slachtoffers.. koekoek! Ze waren op 7 oktober competent genoeg, daar plukken ze nu de vruchten van. Ze mogen blij zijn dat Isral zich nog inhoudt.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De westbank is ook niet echt gezellig, eerder een artikel gepost waarin staat dat Palestijnen/ Arabieren huisarrest hebben en bijna niet naar buiten mogen. Zal wel vanwege rellen zijn.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Die gegijzelden gaan iig niet meer levend terug komen zo te zienOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Ik heb geen idee wat je allemaal bent aan het fabriceren, maar zie dat er weer het een en ander in m’n schoenen wordt geschoven wat ik nooit heb gezegd of gedacht.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:38 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ooh, de Arabieren zijn incompetent dus daarom moet Isral maar niet moeilijk doen en eigenlijk meer stilstaan bij de pslestijnse slachtoffers.. koekoek! Ze waren op 7 oktober competent genoeg, daar plukken ze nu de vruchten van. Ze mogen blij zijn dat Isral zich nog inhoudt.
Kijk eens verder dan je neus lang is, en wie ik eerder was aan het quoten.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ben er ook bang voor. Iemand hier zei eerder vandaag dat er onderhandelingen waren over 50 gijzelaars?quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:39 schreef Molo het volgende:
Die gegijzelden gaan iig niet meer levend terug komen zo te zien
Maar niks meer van gehoord nu.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
![]()
IDF heeft vandaag een zesde, zevende en achtste commandocentrum gelokaliseerd en onschadelijk gemaakt. Tot op heden zijn er 47 commendocentrums gevonden en naar schatting zijn er nog 167 te gaan![]()
Dit is ook weer zo'n typisch west bank bericht. Dat verandert ook nooitquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De westbank is ook niet echt gezellig, eerder een artikel gepost waarin staat dat Palestijnen/ Arabieren huisarrest hebben en bijna niet naar buiten mogen. Zal wel vanwege rellen zijn.![]()
Waarom stoppen ze dan niet, met het schieten met raketten op Israel?quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Dit lijkt wel een zelfmoord-missie. "Aprs nous, le dluge"
Hebben ze een andere logica?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat zei ik in het begin al...quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:39 schreef Molo het volgende:
Die gegijzelden gaan iig niet meer levend terug komen zo te zien
Het is het beste om die mensen al als dood te beschouwen. Het zijn chantagemiddelen, maar met een terroristische organisatie kun je niet onderhandelen.
Zeker niet met een kwaadaardige entiteit als Hamas.Intolerant voor intolerantie![]()
Neeeeeeeeee...quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Wtf zeg.
Wat intens triest dit.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Het is een grote zelfmoordmissie. Niet alleen een Hamas lid die een martelaar wordt maar eentje die de bevolking meeneemt. Ze willen dat Isral zo hard mogelijk slaat. Hoe meer leed bij de burgers, des te beter dat het is. Alles voor de buitenwereld.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom stoppen ze dan niet, met het schieten met raketten op Israel?
Hebben ze een andere logica?
Ze kunnen ook niks anders. Ze zijn ontevreden met de huidige situatie en israel is veel en veel te sterk. Dus dan krijg je zo'n achterlijk conflict waar al 80 jaar de camera's en pers op staat. Dit verandert niet![]()
Dan kun je dit met recht een doodscultus noemen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een grote zelfmoordmissie. Niet alleen een Hamas lid die een martelaar wordt maar eentje die de bevolking meeneemt. Ze willen dat Isral zo hard mogelijk slaat. Hoe meer leed bij de burgers, des te beter dat het is. Alles voor de buitenwereld.
Ze kunnen ook niks anders. Ze zijn ontevreden met de huidige situatie en israel is veel en veel te sterk. Dus dan krijg je zo'n achterlijk conflict waar al 80 jaar de camera's en pers op staat. Dit verandert niet
Wat vindt @MissButterflyy hier van?"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
Dat is de islam dan ook gewoon:quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kun je dit met recht een doodscultus noemen.
Wat vindt @:MissButterflyy hier van?A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!![]()
Miss Butterfly doet mij denken aan Esther Ouwehand. De Miss Butterfly in dit topic uiteraard, kennen doe ik haar natuurlijk niet 🙂quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:24 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan kun je dit met recht een doodscultus noemen.
Wat vindt @:MissButterflyy hier van?![]()
Het is geen logica van niet weten waarom maar dat dat dwangmatig veroorzaken dat Isral zonder uitzondering zal reageren op schoten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat Isral simpel doet, en niet te begrijpen lijkt voor mensen die het operationeel niet willen/kunnen snappen, zijn van te voren Hamas geselecteerde doelwitten n voor n uitschakelen.
Het lastige van hamas is dat zij zich tussen de bevolkjng ophouden die ze voorts bij zich in de buurt willen houden als bescherming waarvan isral de schande ontvangt.
Doelwitten zijn waarvandaan wordt/is geschoten, aangevallen, Hamas leden zich ophouden (iets met intelligence/surveillance) en zich (mogelijk) tunnels & offensieve voorraden bevinden.
Dat dit ongecordineerd overkomt of dat Isral bewust doelt op de burger (en niet op Hamas) is vooral omdat mensen niet willen snappen hoe je een guerrilla vijand opruimt in stedelijk gebied.
Hier een aardig mapje waar de (bekende) tunnels zijn en je dus als burger sws niet moet zijn.
Dat burgers verder nergens naar toe zouden kunnen, is verder je reinste bullshit. (duckduck map, grijs is gebouwm groen is veld)
Dat het vervelemd is dat je als burger steeds wordt verjaagd is vervelend en allemaal te danken aan hun Hamas'aanse overheid.
Desnoods trekken de burgers maar met hun tentje naar de open veld (Gaza is maar voor 20% werkelijk bebouwd) om daar hutje mutje onder de koperen ploert het te gaan uitzitten."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Meermalen heeft hamas (in Qatar'aanse kastelen) aangegeven dat ze de boel willen omkantelen, iets dat Isral dus niet over z'n kant kan laten gaan. De rest zittend aan de kant, vindt aangedaan terreurgeweld eenzijdig beindigen kennelijk geen probleem (meer).quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:19 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het is een grote zelfmoordmissie. Niet alleen een Hamas lid die een martelaar wordt maar eentje die de bevolking meeneemt. Ze willen dat Isral zo hard mogelijk slaat. Hoe meer leed bij de burgers, des te beter dat het is. Alles voor de buitenwereld.
Ze kunnen ook niks anders. Ze zijn ontevreden met de huidige situatie en israel is veel en veel te sterk. Dus dan krijg je zo'n achterlijk conflict waar al 80 jaar de camera's en pers op staat. Dit verandert niet"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hamas hoopt op steun van andere groepen Isral van alle kanten aan te vallen? Dat is geloof ik het plan toch? Isral heeft zich al decennia voorbereid. Dus de uitkomst is duizenden doden aan alle kanten, nog meer dan nu al. Of ben ik nu gek?quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:38 schreef Vallon het volgende:
[..]
Meermalen heeft hamas (in Qatar'aanse kastelen) aangegeven dat ze de boel willen omkantelen, iets dat Isral dus niet over z'n kant kan laten gaan. De rest zittend aan de kant, vindt aangedaan terreurgeweld eenzijdig beindigen kennelijk geen probleem (meer).Lach met een schone bips![]()
Ik kan mij niet goed voorstellen dat iemand bij zinnen, anders dan tijd winnen, serieus gaat onderhandelen want het is vooral chantage.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben er ook bang voor. Iemand hier zei eerder vandaag dat er onderhandelingen waren over 50 gijzelaars?
Maar niks meer van gehoord nu.
Mag/zal formeel zeker niet gezegd worden, dat militair gezien men er bij tactische beslissingen vanuit zal gaan dat de gegijzelden dood zijn. De opinie, denkend aan hun eigen geliefden, zal natuurlijk niet begrijpen dat acties nu eenmaal moeten worden genomen. Het land als rechtstaat is belangrijker dan de burgers.
Mocht uit intelligence blijken dat er ergens wel gegijzelden zijn, wordt dat natuurlijk anders en wel meegewogen."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
De reden dat USA vrij snel heeft (als ws reeds van te voren ingezien) aangegeven dat zij pogingen voor een meerfronten oorlog daartoe zullen blokkeren. De andere woestijnrovers houden zich - daarom - relatief kalm.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hamas hoopt op steun van andere groepen Isral van alle kanten aan te vallen? Dat is geloof ik het plan toch? Isral heeft zich al decennia voorbereid. Dus de uitkomst is duizenden doden aan alle kanten, nog meer dan nu al. Of ben ik nu gek?
Ik vrees verder dat er nog wel veel meer mensen het loodje gaan leggen.
De normale sterfte bron in Gaza is sws al 3 op de 1000 per jaar (met 30/1000 geboorten met een levensverwachting van ca 75 jaar, dus Gaza zal niet snel zonder burgers komen te zitten)."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Bij de term "woestijnrovers" gaf ik het op om verder te lezen sorry.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:56 schreef Vallon het volgende:
[..]
De reden dat USA vrij snel heeft (als ws reeds van te voren ingezien) aangegeven dat zij pogingen voor een meerfronten oorlog daartoe zullen blokkeren. De andere woestijnrovers houden zich - daarom - relatief kalm.
Ik vrees verder dat er nog wel veel meer mensen het loodje gaan leggen.
De normale sterfte bron in Gaza is sws al 3 op de 1000 per jaar (met 30/1000 geboorten met een levensverwachting van ca 75 jaar, dus Gaza zal niet snel zonder burgers komen te zitten).Lach met een schone bips![]()
Dan zou ik geen Catan spelen, heb je struikrovers en zeerovers.quote:Op zaterdag 18 november 2023 00:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Bij de term "woestijnrovers" gaf ik het op om verder te lezen sorry.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Bier drinkers, wijn drinkers, water drinkers.. BBQ at my placequote:Op zaterdag 18 november 2023 00:36 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dan zou ik geen Catan spelen, heb je struikrovers en zeerovers.
Lach met een schone bips![]()
Hij zegt nu:quote:
“Decolonization, ‘From the river to the sea’ and similar euphemisms implies genocide. Clear calls for extreme violence are against our terms of services and will result in suspension.”
Voor ieder wat wils dus![]()
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Ze worden niet gedwongen.quote:“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell![]()
Zonde, tis echt een klassieker. https://nl.wikipedia.org/wiki/De_woestijnroversquote:Op zaterdag 18 november 2023 00:01 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Bij de term "woestijnrovers" gaf ik het op om verder te lezen sorry."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Las net de link, dat zijn wel de oude boekjes die je snel weg leest als ik het goed begrijp? Ik heb dat met SAS, heb de hele serie hier staanquote:Op zaterdag 18 november 2023 01:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zonde, tis echt een klassieker. https://nl.wikipedia.org/wiki/De_woestijnroversDank U pa voor die erfenis
![]()
Dat leest zo heerlijk zonder alle BS van nu.Lach met een schone bips![]()
Kende het echt nietquote:Op zaterdag 18 november 2023 01:40 schreef Vallon het volgende:
[..]
Zonde, tis echt een klassieker. https://nl.wikipedia.org/wiki/De_woestijnroversIk zoek het boek op
Lach met een schone bips![]()
Overigens maakt dit conflict ook wel erg duidelijk dat het personeelsbeleid van buitenlandse zaken niet deugt. Nou was het feit dat medewerkers een open brief over steun aan Isral schreven al een moment om even bij stil te staan. Maar als je vervolgens wat nauwkeuriger gaat kijken naar de mensen achter die standpunten kom je bijna altijd mensen tegen die wat de Britten 'gone native' noemen zijn. Mensen met een zo groot persoonlijk belang in een zaak dat je je serieus moet afvragen wiens belang ze eigenlijk behartigen. De medewerker die deze week met veel kabaal vertrok refereerde aan de omgekomen familieleden van haar ex-man. Daar waren er 26 van. Dat zijn veel mensen, en een persoonlijk verlies. Maar je kunt er serieus grote vraagtekens bij zetten of iemand in die positie nog wel de aangewezen vertegenwoordiger is van een land dat uiteindelijk geen partij is in het conflict.
Ze was in ieder geval geen vertegenwoordiger van het grootste deel van de bevolking van dit land. Ik heb er weinig hoop op dat dit voor andere medewerkers van BZ erg anders is.![]()
Deze oorlog stopt zodra de moslim meer liefde voor hun kinderen dan haat voor de Joden hebben.quote:Op zaterdag 18 november 2023 02:25 schreef superniger het volgende:
Tsja. Stank voor dank.
[ twitter ]![]()
Als Hamas hun zin zou krijgen wel ja, maar de rest is er niet gek genoeg voor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:44 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Hamas hoopt op steun van andere groepen Isral van alle kanten aan te vallen? Dat is geloof ik het plan toch? Isral heeft zich al decennia voorbereid. Dus de uitkomst is duizenden doden aan alle kanten, nog meer dan nu al. Of ben ik nu gek?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Ambtenaren moeten gewoon het beleid van de politiek uitvoeren. Hun eigen mening is ondergeschikt.quote:Op zaterdag 18 november 2023 07:52 schreef HiZ het volgende:
Overigens maakt dit conflict ook wel erg duidelijk dat het personeelsbeleid van buitenlandse zaken niet deugt. Nou was het feit dat medewerkers een open brief over steun aan Isral schreven al een moment om even bij stil te staan. Maar als je vervolgens wat nauwkeuriger gaat kijken naar de mensen achter die standpunten kom je bijna altijd mensen tegen die wat de Britten 'gone native' noemen zijn. Mensen met een zo groot persoonlijk belang in een zaak dat je je serieus moet afvragen wiens belang ze eigenlijk behartigen. De medewerker die deze week met veel kabaal vertrok refereerde aan de omgekomen familieleden van haar ex-man. Daar waren er 26 van. Dat zijn veel mensen, en een persoonlijk verlies. Maar je kunt er serieus grote vraagtekens bij zetten of iemand in die positie nog wel de aangewezen vertegenwoordiger is van een land dat uiteindelijk geen partij is in het conflict.
Ze was in ieder geval geen vertegenwoordiger van het grootste deel van de bevolking van dit land. Ik heb er weinig hoop op dat dit voor andere medewerkers van BZ erg anders is.The End Times are wild![]()
wtfquote:Op zaterdag 18 november 2023 02:15 schreef slashdotter3 het volgende:
Gordijn om een muur te verbergen? 🤔
[ twitter ]
Af en toe een grapje moet kunnen. Dit is een grapje.![]()
IDF said to tell Gaza’s Shifa Hospital to evacuate ‘in the next hour’
https://www.timesofisrael(...)te-in-the-next-hour/When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is ready, the teacher will appear.
Crche moet er ook nog bij.quote:I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Das waar ook, Lanius hebben ze vorig jaar geintroduceerd, het is een kleine AI zelfsturende drone die in gebouwen kan navigeren en een kaart van kan maken. Dat kan natuurlijk ook in tunnels worden gebruikt. Omdat het AI gebruikt hoeft het niet een constante verbinding te hebben met de bestuurder wat ondergronds niet mogelijk is.
Je stuurt het op pad, omdat het vliegt triggert het geen boobytraps en 5 minuten later komt ie terug met een compleet uitgewerkte kaart van het tunnelstelsel.
![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Een putdeksel waar een boobytrap aan vast zat...
https://www.jpost.com/ara(...)-news/article-773545
One such bomb, rigged to the cover of a tunnel-access shaft at ground level, had killed four special forces reservists last week.![]()
Ik snap het ook niet. Heeft alleen denk ik weinig te maken met vluchtende vrouwen en kinderen. Daar geven ze ook niks om, de burgers.quote:Op vrijdag 17 november 2023 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Ze zullen zichzelf wel echt wijs maken deze oorlog te kunnen winnen. Of dat elke Isralische dode een enorme overwinning is ofzo.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
https://www.jpost.com/ara(...)/live-updates-773699
Hamas confirms death of senior official Ahmed Bahr
Bahr was the Vice President of the Palestinian Legislative Council and the former Speaker of the Hamas parliament in Gaza.
Hamas has announced the death of one of their officials from their political bureau, Ahmed Bahr, early Saturday morning, N12 reported citing Arabic media.
Bahr, 76, was the Vice President of the Palestinian Legislative Council, according to Arabic media, which claimed that he died on Friday from his injuries caused by an Israeli airstrike in Gaza.
Bahr was also the Speaker of the Hamas parliament in Gaza, Walla reported.
This is a developing story.![]()
Dit vat het conflict ZO goed samen...quote:Op zaterdag 18 november 2023 02:25 schreef superniger het volgende:
Tsja. Stank voor dank.
[ twitter ]
Als je dit leest als links idealist, dan kun je toch niet anders dan heroverwegen of jij wel de goede kant van het conflict steunt?
Maar linkse idealisten lezen dit niet of geloven dit niet. Wat vind jij, @Slayage? Propaganda?Intolerant voor intolerantie![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door sp3c op 18-11-2023 12:22:01 ]I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
@Ulx dat mag wel in een spoiler aub, voor de wat teerdere zielen in het topicik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Wat heeft dat nu met tere zielen te maken? zoiets moet zelfs onder een spoiler hier.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:24 schreef nixxx het volgende:
@:Ulx dat mag wel in een spoiler aub, voor de wat teerdere zielen in het topicWie dit leest is een lezer van dit![]()
Dan zie je de tweet niet. Laat het maar even confronterend zijn. Je ziet ook dode palestijnen.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:24 schreef nixxx het volgende:
@:Ulx dat mag wel in een spoiler aub, voor de wat teerdere zielen in het topic
Als een mod dit niet kan waarderen halen ze het maar weg.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Dat is dan ook de bedoeling, de omgekomen Isralirs moeten we het liefst zo snel mogelijk vergeten. Sterker nog, de NOS vond zelfs dat Isralirs veel te druk zijn met hun eigen trauma's en daarom niet genoeg oog hebben voor het vermeende Palestijnse leed. Dit is dus het bespottelijke niveau van de media tegenwoordig.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:43 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dan zie je de tweet niet. Laat het maar even confronterend zijn. Je ziet ook dode palestijnen.
Als een mod dit niet kan waarderen halen ze het maar weg.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Je weet het wel weer mooi uit zijn verband te rukken, als je het artikel leest is het anders dan jij voorstelt, maar begrijpelijk voor Isralirs dat ze daar niet mee bezig te zijn nu.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is dan ook de bedoeling, de omgekomen Isralirs moeten we het liefst zo snel mogelijk vergeten. Sterker nog, de NOS vond zelfs dat Isralirs veel te druk zijn met hun eigen trauma's en daarom niet genoeg oog hebben voor het vermeende Palestijnse leed. Dit is dus het bespottelijke niveau van de media tegenwoordig.
[ twitter ]
Verder zie ik geen foto’s van Palestijnse lijken zonder spoiler voorbij komen. In ieder geval niet zoals de foto die Ulx post, zo van dichtbij op het gezicht ingezoomd.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Dit dus.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Verder zie ik geen foto’s van Palestijnse lijken zonder spoiler voorbij komen. In ieder geval niet zoals de foto die Ulx post, zo van dichtbij op het gezicht ingezoomd.![]()
Je valt in herhaling.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is dan ook de bedoeling, de omgekomen Isralirs moeten we het liefst zo snel mogelijk vergeten. Sterker nog, de NOS vond zelfs dat Isralirs veel te druk zijn met hun eigen trauma's en daarom niet genoeg oog hebben voor het vermeende Palestijnse leed. Dit is dus het bespottelijke niveau van de media tegenwoordig.
[ twitter ]![]()
In the historical process in which Islam has been attacking Europe for the past 1,400 years, there is no one left to save Europe from itself.
In the battle of Vienna, against Islam, in 1683, the Polish king John III Sobieski, known as the "savior of Europe", moved with his army from Poland, as an aid to save Vienna and in fact to save all of Europe from Islamic conquest from the east.
In the 8th century, the Islamic conquest reached the center of France, the Loire Valley, on its way to the heart of Europe from the southwest, of Spain. In 732 in the battle of Tours/Poitiers, Charles Martel Duke of the Franks (the Hammer), defeated Islam and actually expelled it from France and thus saved France and Europe as a whole from Islamic conquest moving towards it from Spain.
Between the 8th and 15th centuries AD in the Reconquista, in the battles of reconquest, the Spaniards saved themselves and Europe in about 700 years of struggle to expel the Islamic conqueror. In 1492 AD, the armies of Queen Isabella and her husband King Ferdinand drove the rest of the Islamic conquerors back to Africa.
In the last 50 years, Islam has been conquering Europe from the inside, through immigration, with the help of the ignorance of the left and the European Union. Ignorance when it comes to understanding Islam and its goals. After the migration, at the appropriate Islamic critical mass, the Islamic sword will also arrive.
In the 21st century, we no longer see that a Polish king and not a French duke who is a military leader and not a Spanish queen and king will save Europe from the clutches of Islam. There is no one to save Europe.![]()
Het betreft gewoon de letterlijke titel van het artikel.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:52 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je weet het wel weer mooi uit zijn verband te rukken, als je het artikel leest is het anders dan jij voorstelt, maar begrijpelijk voor Isralirs dat ze daar niet mee bezig te zijn nu.
Verder zie ik geen foto’s van Palestijnse lijken zonder spoiler voorbij komen. In ieder geval niet zoals de foto die Ulx post, zo van dichtbij op het gezicht ingezoomd.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ik vind het trouwens erg dat zulke foto’s op X rondgaan. Het is nog een jonge meid.
Hoe zouden haar ouders en familie het vinden dat zulke foto’s rondgaan van het lichaam van hun geliefde?
Het is al erg genoeg wat er 7 oktober is gebeurd en het is vreselijk hoe ze om het leven is gekomen, wat is hier de meerwaarde van?
Als dat mijn dochter was, zou ik dit na alles wat er is gebeurd niet toejuichen.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Daar hebben helaas weinig mensen een boodschap aan, snel en schokkend gaat het om.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Ik vind het trouwens erg dat zulke foto’s op X rondgaan. Het is nog een jonge meid.
Hoe zouden haar ouders en familie het vinden dat zulke foto’s rondgaan van het lichaam van hun geliefde?
Het is al erg genoeg wat er 7 oktober is gebeurd en het is vreselijk hoe ze om het leven is gekomen, wat is hier de meerwaarde van?
Als dat mijn dochter was, zou ik dit na alles wat er is gebeurd niet toejuichen.![]()
Als de ouders niet ook zijn afgeslacht zou het ook zomaar kunnen dat ze het wel steunen om de wereld die de wandaden van Hamas het liefst begraaft onder "Boehoehoe maar Israel is gemeen" even met de neus op de feiten te drukken.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Als dat mijn dochter was, zou ik dit na alles wat er is gebeurd niet toejuichen.I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Allemaal nep volgens de hamas-pali adepten. Vast een paspop....quote:
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Die's echt welquote:Op zaterdag 18 november 2023 11:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat is dan ook de bedoeling, de omgekomen Isralirs moeten we het liefst zo snel mogelijk vergeten. Sterker nog, de NOS vond zelfs dat Isralirs veel te druk zijn met hun eigen trauma's en daarom niet genoeg oog hebben voor het vermeende Palestijnse leed.![]()
Hebben de palestijnen dan wel oog voor het israelische leed?
<signature here>.![]()
Dit is nu de keiharde waarheid van wat hamas en moslimextremisten veroorzaken uit naam van de islam, met haat naar de joden.quote:
Lekker laten staan. Ter confrontatie van hoe lelijk dat is.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kijk nog even naar die foto zou ik zeggen. Kan je dat vergeten? Mag zo vaak mogelijk herhaalt worden dat de nos totaal niet zuiver is.quote:'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
En er is niet meer familie? Ik vind het maar vreemd, en niet met de neus op de feiten drukken maar shockeren.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:00 schreef Ulx het volgende:
[..]
Als de ouders niet ook zijn afgeslacht zou het ook zomaar kunnen dat ze het wel steunen om de wereld die de wandaden van Hamas het liefst begraaft onder "Boehoehoe maar Israel is gemeen" even met de neus op de feiten te drukken.
Wat was haar naam? Weet je die?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Als je de tweet trouwens verder leest gaat dit om onderzoeksrapporten van 7 oktober en getuigenverklaringen. Dus dat lekt zomaar op X?Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Om een ieder te laten zien wat 'islam' eigenlijk betekend.quote:Op zaterdag 18 november 2023 11:56 schreef MissButterflyy het volgende:
Als dat mijn dochter was, zou ik dit na alles wat er is gebeurd niet toejuichen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Hou je eens even een beetje in. Je hoeft mij niet aan te vallen hoor.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Kijk nog even naar die foto zou ik zeggen. Kan je dat vergeten? Mag zo vaak mogelijk herhaalt worden dat de nos totaal niet zuiver is.![]()
Waar wil je naar toe?quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
Wat was haar naam? Weet je die?
Moet Ulx soms even toestemming gaan vragen voor hij het hier mag posten ofzo?<signature here>.![]()
Nee, maar dat hoeft natuurlijk ook niet. Het is precies dezelfde dubbele standaard dat Isral telkens wordt gevraagd zich aan allerlei internationale oorlogswetten moeten houden en niet te veel burgerslachtoffers te maken, maar de Palestijnen niet.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Die's echt wel![]()
Hebben de palestijnen dan wel oog voor het israelische leed?'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
We hebben hier veel mensen die niet genoeg gegamed hebben, merk ik. Want dan heb je niet zo veel last van die beelden.<signature here>.![]()
Ik speel HayDayquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:11 schreef ExTec het volgende:
We hebben hier veel mensen die niet genoeg gegamed hebben, merk ik. Want dan heb je niet zo veel last van die beelden.![]()
![]()
of uberhaupt geleefd hebben....quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:11 schreef ExTec het volgende:
We hebben hier veel mensen die niet genoeg gegamed hebben, merk ik. Want dan heb je niet zo veel last van die beelden.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Je had ook kunnen zeggen dat je snake speelde, op je oude nokia. Dat telt niet.quote:<signature here>.![]()
Hij heeft gewoon gelijk. Herhaling is primaquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:10 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Hou je eens even een beetje in. Je hoeft mij niet aan te vallen hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
1947-2016![]()
Kom je dan val uiteen gereten rottende lijken tegen? Is iets wat mij nog nooit overkomen is iig.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:12 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
of uberhaupt geleefd hebben....ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn![]()
Je vindt het niet vreemd. Je vindt het ongemakkelijk. Vooral voor jezelf. En dat is logisch, want tja, ga nu nog maar eens roepen dat Isral wel erg hard reageert en blablabla.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En er is niet meer familie? Ik vind het maar vreemd, en niet met de neus op de feiten drukken maar shockeren.
Wat was haar naam? Weet je die?I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Ik ben wel wat gewend. Maar dit hoort hier niet of met een waarschuwing.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:11 schreef ExTec het volgende:
We hebben hier veel mensen die niet genoeg gegamed hebben, merk ik. Want dan heb je niet zo veel last van die beelden.
Gamen
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik snap niet waarom ik daar nu ineens anders over zou moeten denken. Al zou je 1400 foto's van verminkte lijken posten.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:16 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je vindt het niet vreemd. Je vindt het ongemakkelijk. Vooral voor jezelf. En dat is logisch, want tja, ga nu nog maar eens roepen dat Isral wel erg hard reageert en blablabla.
Jij bent degene die het een beetje op de spits drijft zo.Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Ik heb inderdaad een leuker levenquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Kom je dan val uiteen gereten rottende lijken tegen? Is iets wat mij nog nooit overkomen is iig.
Wie dit leest is een lezer van dit![]()
Heel simpel: c/p tekst tweet en zet tweet zelf in spoiler met een waarschuwing erbij. Dan kan degene die het leest zelf beslissen om te klikken of niet.
Heb al genoeg gruwelijke beelden gezien van deze oorlog. Maar dat was dan nog altijd wel MIJN besluit om te kijken.![]()
wat een onzinquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:11 schreef ExTec het volgende:
We hebben hier veel mensen die niet genoeg gegamed hebben, merk ik. Want dan heb je niet zo veel last van die beelden.
ik game al tientallen jaren, en ben echt geen teer zieltje, maar dit soort beelden horen gewoon in een spoiler, dan kan ik zelf beslissen of ik kijk![]()
investeerders houden niet van gore en een heleboel users ook niet dus altijd onder een spoilerquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:03 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit is nu de keiharde waarheid van wat hamas en moslimextremisten veroorzaken uit naam van de islam, met haat naar de joden.
Lekker laten staan. Ter confrontatie van hoe lelijk dat is.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
zijn gewoon de regels dus ik snap ook niet echt dat we er een half topic aan volbrabbelenOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
okI hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.![]()
Denk dat het op andere vlakken gewoon rustig is.quote:Op zaterdag 18 november 2023 12:27 schreef sp3c het volgende:
zijn gewoon de regels dus ik snap ook niet echt dat we er een half topic aan volbrabbelen<signature here>.![]()
dan kunnen we beter gaan zitten bullshitbingo'en over teckels en patat en frietquote:Op zaterdag 18 november 2023 12:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
Denk dat het op andere vlakken gewoon rustig is.
@loveyoulongtimeOp zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: