abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211326688
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
En heb verschillende keren gelezen dat Arabieren het in Isral zo goed hebben, nou, dat valt toch wel vies tegen.
In Riyad is het voor Joden veel beter.
  vrijdag 17 november 2023 @ 18:56:49 #122
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211326705
quote:
En heb verschillende keren gelezen dat Arabieren het in Isral zo goed hebben, nou, dat valt toch wel vies tegen.
Och,arabieren klagen weer eens dat ze zo slecht behandeld worden hoor.

Van Gaza tot Schilderswijk, het ligt nooit aan de arabier zelf :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  vrijdag 17 november 2023 @ 18:57:15 #123
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_211326713
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 17:42 schreef sturmpie het volgende:

[..]
dat is volgens mij heel simpel uitgelegd.
Hamas komt in opstand tegen de onderdrukker Israel.
vanuit de Palestijnse kant zijn Hamas de vrijheidsstrijders.
Het is wel zo dat Hamas de muis is en Israel de leeuw, dus de kans op winnen zit er niet in.
Maar omdat ze van tijd tot tijd tegen Israel strijden, tegen de onderdrukker, voor vrijheid, dat maakt ze vrijheidsstrijder.

Hamas is 'n speerpunt van haat tegen Israel. Alle frustratie en haat die in 't palestijnse volk zit tegen Israel dat uit zich via Hamas.

Maar nu na 7 oktober is 't dus hoog tijd om Hamas en iedereen die Hamas steunt uit te roeien.
De vraag is dan hoe hamas uit te roeien wanneer meerderheden ontstaan om dat te voorkomen ?

Hamas nam haar keuze om democratie als middel via aandoenlijke burgers als schild op te offeren met als doel het Kalifaat waar de Sharia het recht van leven bepaalt.
Genoeg zg vrijheidsstrijders voor/van het volk die uiteindelijk op het paard gezeten, hun concurrenten elimineren om vervolgens nog meedogenlozer dan hun voorgangers, de verkozen baas uit te hangen.

Ik begin eerder te denken dat al die georganiseerde haat van o.a. Hamas, vooral is om het werkelijk doel te verb(l)inden. Westers denken en democratie staan hierin hoegenaamd machteloos wanneer zelfs de eigen media in vrijheid vooral de focus leggen op slachtoffers als wapen van terreurorganisaties.

Onlangs de serie Narco's weer 's gebinged waar een President een deal sloot met drugshandelaren met in gedachten dat het beter zou zijn dan de incapaciteit om aangenomen wet(ten) te beschermen ... ... ...
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 17 november 2023 @ 18:57:59 #124
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_211326723
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 18:55 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat probleem mogen ze lekker zelf oplossen hoor.
Als ultraorthodoxe joden zichzelf maximaal voortplanten en extreme moslims ook, dan is dit een verloren zaak
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 17 november 2023 @ 18:58:58 #125
323876 michaelmoore
pi_211326735
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 18:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Als er nou n land vrij onvoorwaardelijk achter Israel blijft staan, helemaal in vergelijking met andere landen in Europa, dan is dat Nederland wel.
Nou er zijn grenzen , is Isral Isral nog wel
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:03:41 #126
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211326787
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 18:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Och,arabieren klagen weer eens dat ze zo slecht behandeld worden hoor.

Van Gaza tot Schilderswijk, het ligt nooit aan de arabier zelf :').
Nou, dat ze in bepaalde steden en wijken in Isral rasters voor hun ramen hebben omdat er continu stenen doorheen gaan vind ik niet bepaald rustig en vredelievend overkomen. Zie artikel NRC.

Zoals gezegd, de haat en onveiligheid is groot daar, aan beide zijden.
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:04:19 #127
438527 MissButterflyy
pi_211326792
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 18:57 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Als ultraorthodoxe joden zichzelf maximaal voortplanten en extreme moslims ook, dan is dit een verloren zaak
Dat bedoel ik, zie de toekomst somber in.
pi_211326821
quote:
Waarom valt dat volgens jou tegen?
pi_211326854
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.
Heb je het over Isral? :?

Want dan heb je niet goed opgelet bij de geschiedenisles.

Isral heeft het westen niet nodig om het Midden-Oosten de baas te blijven.
Intolerant voor intolerantie
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:09:48 #130
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211326855
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou, dat ze in bepaalde steden en wijken in Isral rasters voor hun ramen hebben omdat er continu stenen doorheen gaan vind ik niet bepaald rustig en vredelievend overkomen. Zie artikel NRC.

Oh daar zal me worst zijn. Het gaat me erom dat arabieren wereldwijd roepen dat ze zo slecht behandeld worden als ze een minderheid zijn maar alle mensenrechten en met name vrouwenrechten met het badwater het raam uitkieperen als ze ergens de baas zijn :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:14:42 #131
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_211326886
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh daar zal me worst zijn. Het gaat me erom dat arabieren wereldwijd roepen dat ze zo slecht behandeld worden als ze een minderheid zijn maar alle mensenrechten en met name vrouwenrechten met het badwater het raam uitkieperen als ze ergens de baas zijn :').
Echt consequent is het allemaal niet inderdaad. Het is ook opmerkelijk hoeveel aandacht dit conflict krijgt terwijl er amper aandacht is voor Jemen waar honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:15:51 #132
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211326897
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:14 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Echt consequent is het allemaal niet inderdaad. Het is ook opmerkelijk hoeveel aandacht dit conflict krijgt terwijl er amper aandacht is voor Jemen waar honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen.
Dat dus, ook allemaal afgeslachte moslims, maar ja, daar kan je de vuige joden de schuld niet van geven, dus die moslims kunnen lekker doodvallen :').
Get woke, go broke!
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:18:02 #133
438527 MissButterflyy
pi_211326917
quote:

[..]
Ja zo zijn er nog wel meer conflicten waar niet veel aandacht voor is hier.
Jemen is een beetje een ver van het bed show. Weinig mensen zijn er ooit geweest of kennen er mensen.

Er zijn naar mijn weten ook geen vluchtelingen hier uit Jemen. Of wel?
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:19:43 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_211326928
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja zo zijn er nog wel meer conflicten waar niet veel aandacht voor is hier.
Jemen is een beetje een ver van het bed show. Weinig mensen zijn er ooit geweest of kennen er mensen.

Er zijn naar mijn weten ook geen vluchtelingen hier uit Jemen. Of wel?
Het helpt altijd als beide zijden van het conflict nogal onsympathiek zijn.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:23:02 #135
438527 MissButterflyy
pi_211326952
De oorlog in Jemen begon toen de oorlog in Syri ook bezig was, waar de hele wereld naar keek.
Ik lees dat Saudi Arabi wapens krijgt van het westen om er te vechten. :')

En de meeste mensen uit Jemen zijn te arm om naar het westen te vluchten.

Ik snap niet zo goed dat het aan moslims ligt dat er weinig aandacht wordt besteedt aan het conflict?
pi_211326973
quote:

[..]
Ondertussen in Jemen:
twitter

twitter
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:27:20 #137
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211326989
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
De oorlog in Jemen begon toen de oorlog in Syri ook bezig was, waar de hele wereld naar keek.

Ik snap niet zo goed dat het aan moslims ligt dat er weinig aandacht wordt besteedt aan het conflict?
Het laat gewoon zien dat het over het algemeen helemaal geen pro-gaza protesten zijn, ze geven geen moer om gazanen. Het zijn anti-joden en vaak ook anti-westen protesten.

En het is ook voornamelijk de banlieu-jeugdtypes die lekker komen rellen en DOOD schreeuwen.
Get woke, go broke!
pi_211327005
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:

Dat is zeker ook weer de schuld van het Westen
pi_211327012
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat stuk gaat over de westelijke jordaanoever, de kolonisten en de palestijnen die daar wonen. Dat kan je niet gelijktrekken met de situatie van arabieren in israel die staatsburgerschap hebben. Snap jij dat verschil niet? Niet dat het niet erg is wat daar aan de hand is, maar dat is een andere situatie…
pi_211327028
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:25 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Ondertussen in Jemen:
[ twitter
Carlos79279977. Meer cijfers dan volgers :')
pi_211327038
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Carlos79279977. Meer cijfers dan volgers :')
De demonstranten zijn zeker nu ook crisis actors
pi_211327051
quote:
4s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Het laat gewoon zien dat het over het algemeen helemaal geen pro-gaza protesten zijn, ze geven geen moer om gazanen. Het zijn anti-joden en vaak ook anti-westen protesten.

En het is ook voornamelijk de banlieu-jeugdtypes die lekker komen rellen en DOOD schreeuwen.
Mooi toch
Die mensen geven geen kut om de Palestijn en de filosemieten geven ook geen kut om de Palestijn. Schud elkaar de hand en verbroeder
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:35:00 #143
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211327084
twitter

Ceasefire now!
pi_211327100
Goed nieuws trouwens voor iedereen die opeens zo begaan is met het gebrek aan aandacht voor Jemen

twitter
pi_211327148
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:32 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Als 't ongemakkelijk wordt kan altijd het argument Pallywood uit de kast gehaald worden :Y
  vrijdag 17 november 2023 @ 19:56:35 #146
323876 michaelmoore
pi_211327423
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
arabieren hebben een kutleven , behalve de extreem rijke olieboeren, en dat is onze schuld omdat wij groot energiegebruikes als TATA subside geven
  vrijdag 17 november 2023 @ 20:02:05 #147
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211327520
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
arabieren hebben een kutleven , behalve de extreem rijke olieboeren, en dat is onze schuld omdat wij groot energiegebruikes als TATA subside geven
Eens kappen met de islam zou helpen :7
Get woke, go broke!
  vrijdag 17 november 2023 @ 20:03:03 #148
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211327542
https://nos.nl/artikel/24(...)aza-elke-minuut-telt

In eerste instantie breekt je hart van dit filmpje. Vier kinderen die daar zitten en niet weg kunnen.
Alleen wel erg jammer dat mevrouw een hangertje in de vorm van Isral met de tekst "Palestina is Arabisch" in kalligrafie erin verwerkt om haar nek heeft.

Een erg "mooi" voorbeeld van de conflicterende gevoelens en perspectieven. Ik gun iedereen een veilig gezin en zo, maar dat idee van een etnisch gezuiverd Palestina spreekt mij niet echt aan en de beslissing van haar om dat zo openlijk in die film om te doen geeft me ook te denken dat ze iemand is die in een omgeving zit waarin dit acceptabel is.
pi_211327562
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:32 schreef moby_jones het volgende:

[..]
Nope, maar daar zullen waarschijnlijk ook geen Jemenieten tussen staan. Dat Houthi tuig daar kun je met Hamas, Hezbollah, een berg andere terreurgroepen en wat mij betreft ook Iran van hetzelfde laken een pak noemen. Dat die daar met die vlaggen staan te zwaaien zou dus geen verbazing moeten wekken.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_211327579
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 19:09 schreef Cuendillar het volgende:

[..]
Heb je het over Isral? :?

Want dan heb je niet goed opgelet bij de geschiedenisles.

Isral heeft het westen niet nodig om het Midden-Oosten de baas te blijven.
Achter al die geweldige overwinningen stond de VS extra wapens en munitie te leveren zodra het vechten begon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')