Dit soort staatsgevaarlijke idioten moet je meteen hardhandig arresteren, paspoort afnemen en het land uitzetten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:17 schreef Scorpie het volgende:
Student in Ierland die ervoor uitkomt dat 7 oktober herhaald zal worden:
https://9gag.com/gag/ajVw(...)tm_medium=post_share
“Vreedzaam protest”
Daarom is het prima dat ze ontslag genomen heeft.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder dat beelden van kinderen in couveuses de druppel waren. Je zou toch zeggen dat de beelden van 7 oktober van een duidelijke schokkendere aard waren.
Het artikel laat wel duidelijk zien dat er interne problemen zijn bij de overheid. Het is niet de taak van deze mensen om politieke standpunten in te nemen. Je kunt geen overheid hebben met activisten vermomd als ambtenaar of diplomaat.
Hadden ze in de jaren zeventig of tachtig moeten proberen, dan stonden er misschien wel Europese boots op de grond in Gaza… om de Israli’s te helpen hquote:Op vrijdag 17 november 2023 17:37 schreef HeatWave het volgende:
Oh, die 2de had alleen de 2de tweet moeten zijn, maar soit.
Echt, hoe kunnen mensen die oproepen tot intifada, het posten van joodse doelen nou nog aanhangers hebben in het westen?
Mooi als al die mensen nu ontslag nemen trouwens.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Bijzonder dat beelden van kinderen in couveuses de druppel waren. Je zou toch zeggen dat de beelden van 7 oktober van een duidelijke schokkendere aard waren.
Het artikel laat wel duidelijk zien dat er interne problemen zijn bij de overheid. Het is niet de taak van deze mensen om politieke standpunten in te nemen. Je kunt geen overheid hebben met activisten vermomd als ambtenaar of diplomaat.
Maskers van anti-semieten vallen dan idd af.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mooi als al die mensen nu ontslag nemen trouwens.
Marc van Ranst de viroloog spamt twitter vol over het overschrijden van mensenrechten door Isral met het vermoorden van artsen en patinten in ziekenhuizen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het is ook weer niet zo dat ze zomaar zonder gegronde intelligence dat ziekenhuis als doel hadden.
[ twitter ]
Er is dagenlang om en in het ziekenhuis gevochten en dat is niet omdat IDF lukraak wat die kant op stond te piefpafpoefen natuurlijk. Er zaten gewoon militanten en die hebben het lang genoeg afgehouden om een hoop vol te storten en weg te halen.
Overigens zou zelfs als ze live via een bodycamverbinding Stargate Command aan hadden getroffen in vol bedrijf, er nog steeds geroepen worden dat het nep was.
Lijkt me niet dat 350 man ontslag nemen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:35 schreef nixxx het volgende:
[..]
Mooi als al die mensen nu ontslag nemen trouwens.
Wellicht niet, maar het westen blijft overal maar achter de Gazanen staan, NL heeft net ook weer iets geregeld dat ze versneld hierheen kunnen komen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:39 schreef rechtse_brammetje het volgende:
[ twitter ]
Dus dit is het plan van Israel. Dump alle Palestijnen maar aan de rand van Europa.
Israel is niet onze vriend.
Er zijn nogal wat mensen helemaal vol van Israel, dus ik neem aan dat deze mensen die vluchtelingen dolgraag in huis willen nemen om zo het leed van hun geliefde Isralische broeders en zusters te verzachten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:39 schreef rechtse_brammetje het volgende:
[ twitter ]
Dus dit is het plan van Israel. Dump alle Palestijnen maar aan de rand van Europa.
Die term zou ik zelf niet gebruiken, maar ze lijken me zeker ongeschikt voor een functie bij buza.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maskers van anti-semieten vallen dan idd af.
Als er nou n land vrij onvoorwaardelijk achter Israel blijft staan, helemaal in vergelijking met andere landen in Europa, dan is dat Nederland wel.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wellicht niet, maar het westen blijft overal maar achter de Gazanen staan, NL heeft net ook weer iets geregeld dat ze versneld hierheen kunnen komen.
Dus ik snap de insteek van Israel wel, overal openbaar steun uitdragen voor Gaza? Nemen jullie dat tuig maar op dan, zal je zien hoe gezellig en vredelievend die mensen zijn.
FAFO, helaas.
#nietonzeoorlogquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:39 schreef rechtse_brammetje het volgende:
[ twitter ]
Nou ja, zie dat vorige artikel, er is nogal wat verdeeldheid.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Als er nou n land vrij onvoorwaardelijk achter Israel blijft staan, helemaal in vergelijking met andere landen in Europa, dan is dat Nederland wel.
Goh, het is net een afspiegeling van de maatschappijquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, zie dat vorige artikel, er is nogal wat verdeeldheid.
Heb je het artikel gelezen? Het aantal orthodox- rechtse Isralirs groeit, en hun gedachten worden ook steeds extremer.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:22 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, zij heeft gewerkt als vertegenwoordiger van Nederland bij de 'Palestijnse Autoriteit' en is nu actief voor het The Rights Forum, een notoire anti-Isralische organisatie. Dit zijn van die radicale activisten, die zich vervolgens in de media doodleuk komen presteren als een 'neutrale' expert.
[..]
Dat is een heel bijzonder standpunt. Vertel eens, waarom denk je dat?
Waarschijnlijk nog bekeerde moslima ookquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je dan biasedwat is dit nou.
Waarschijnlijk nog bekeerde moslima ook. Zulke partijdige mensen moet je eigenlijk ook niet op zulke posten willen hebben.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je dan biasedwat is dit nou.
Dat probleem mogen ze lekker zelf oplossen hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:46 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat mensen helemaal vol van Israel, dus ik neem aan dat deze mensen die vluchtelingen dolgraag in huis willen nemen om zo het leed van hun geliefde Isralische broeders en zusters te verzachten.
In Riyad is het voor Joden veel beter.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
En heb verschillende keren gelezen dat Arabieren het in Isral zo goed hebben, nou, dat valt toch wel vies tegen.
Och,arabieren klagen weer eens dat ze zo slecht behandeld worden hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
En heb verschillende keren gelezen dat Arabieren het in Isral zo goed hebben, nou, dat valt toch wel vies tegen.
De vraag is dan hoe hamas uit te roeien wanneer meerderheden ontstaan om dat te voorkomen ?quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:42 schreef sturmpie het volgende:
[..]
dat is volgens mij heel simpel uitgelegd.
Hamas komt in opstand tegen de onderdrukker Israel.
vanuit de Palestijnse kant zijn Hamas de vrijheidsstrijders.
Het is wel zo dat Hamas de muis is en Israel de leeuw, dus de kans op winnen zit er niet in.
Maar omdat ze van tijd tot tijd tegen Israel strijden, tegen de onderdrukker, voor vrijheid, dat maakt ze vrijheidsstrijder.
Hamas is 'n speerpunt van haat tegen Israel. Alle frustratie en haat die in 't palestijnse volk zit tegen Israel dat uit zich via Hamas.
Maar nu na 7 oktober is 't dus hoog tijd om Hamas en iedereen die Hamas steunt uit te roeien.
Als ultraorthodoxe joden zichzelf maximaal voortplanten en extreme moslims ook, dan is dit een verloren zaakquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:55 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat probleem mogen ze lekker zelf oplossen hoor.
Nou er zijn grenzen , is Isral Isral nog welquote:Op vrijdag 17 november 2023 18:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Als er nou n land vrij onvoorwaardelijk achter Israel blijft staan, helemaal in vergelijking met andere landen in Europa, dan is dat Nederland wel.
Nou, dat ze in bepaalde steden en wijken in Isral rasters voor hun ramen hebben omdat er continu stenen doorheen gaan vind ik niet bepaald rustig en vredelievend overkomen. Zie artikel NRC.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Och,arabieren klagen weer eens dat ze zo slecht behandeld worden hoor.
Van Gaza tot Schilderswijk, het ligt nooit aan de arabier zelf.
Dat bedoel ik, zie de toekomst somber in.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Als ultraorthodoxe joden zichzelf maximaal voortplanten en extreme moslims ook, dan is dit een verloren zaak
Waarom valt dat volgens jou tegen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Heb je het over Isral?quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.
Oh daar zal me worst zijn. Het gaat me erom dat arabieren wereldwijd roepen dat ze zo slecht behandeld worden als ze een minderheid zijn maar alle mensenrechten en met name vrouwenrechten met het badwater het raam uitkieperen als ze ergens de baas zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dat ze in bepaalde steden en wijken in Isral rasters voor hun ramen hebben omdat er continu stenen doorheen gaan vind ik niet bepaald rustig en vredelievend overkomen. Zie artikel NRC.
Zoals gezegd, de haat en onveiligheid is groot daar, aan beide zijden.
Echt consequent is het allemaal niet inderdaad. Het is ook opmerkelijk hoeveel aandacht dit conflict krijgt terwijl er amper aandacht is voor Jemen waar honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh daar zal me worst zijn. Het gaat me erom dat arabieren wereldwijd roepen dat ze zo slecht behandeld worden als ze een minderheid zijn maar alle mensenrechten en met name vrouwenrechten met het badwater het raam uitkieperen als ze ergens de baas zijn.
Dat dus, ook allemaal afgeslachte moslims, maar ja, daar kan je de vuige joden de schuld niet van geven, dus die moslims kunnen lekker doodvallenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Echt consequent is het allemaal niet inderdaad. Het is ook opmerkelijk hoeveel aandacht dit conflict krijgt terwijl er amper aandacht is voor Jemen waar honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen.
Ja zo zijn er nog wel meer conflicten waar niet veel aandacht voor is hier.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Echt consequent is het allemaal niet inderdaad. Het is ook opmerkelijk hoeveel aandacht dit conflict krijgt terwijl er amper aandacht is voor Jemen waar honderdduizenden slachtoffers zijn gevallen.
Het helpt altijd als beide zijden van het conflict nogal onsympathiek zijn.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja zo zijn er nog wel meer conflicten waar niet veel aandacht voor is hier.
Jemen is een beetje een ver van het bed show. Weinig mensen zijn er ooit geweest of kennen er mensen.
Er zijn naar mijn weten ook geen vluchtelingen hier uit Jemen. Of wel?
Ondertussen in Jemen:quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het laat gewoon zien dat het over het algemeen helemaal geen pro-gaza protesten zijn, ze geven geen moer om gazanen. Het zijn anti-joden en vaak ook anti-westen protesten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
De oorlog in Jemen begon toen de oorlog in Syri ook bezig was, waar de hele wereld naar keek.
Ik lees dat Saudi Arabi wapens krijgt van het westen om er te vechten.![]()
En de meeste mensen uit Jemen zijn te arm om naar het westen te vluchten.
Ik snap niet zo goed dat het aan moslims ligt dat er weinig aandacht wordt besteedt aan het conflict?
Dat is zeker ook weer de schuld van het Westenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:23 schreef MissButterflyy het volgende:
De oorlog in Jemen begon toen de oorlog in Syri ook bezig was, waar de hele wereld naar keek.
Ik lees dat Saudi Arabi wapens krijgt van het westen om er te vechten.![]()
En de meeste mensen uit Jemen zijn te arm om naar het westen te vluchten.
Ik snap niet zo goed dat het aan moslims ligt dat er weinig aandacht wordt besteedt aan het conflict?
Dat stuk gaat over de westelijke jordaanoever, de kolonisten en de palestijnen die daar wonen. Dat kan je niet gelijktrekken met de situatie van arabieren in israel die staatsburgerschap hebben. Snap jij dat verschil niet? Niet dat het niet erg is wat daar aan de hand is, maar dat is een andere situatie…quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:03 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dat ze in bepaalde steden en wijken in Isral rasters voor hun ramen hebben omdat er continu stenen doorheen gaan vind ik niet bepaald rustig en vredelievend overkomen. Zie artikel NRC.
Zoals gezegd, de haat en onveiligheid is groot daar, aan beide zijden.
Carlos79279977. Meer cijfers dan volgersquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:25 schreef moby_jones het volgende:
[..]
Ondertussen in Jemen:
De demonstranten zijn zeker nu ook crisis actorsquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:31 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Carlos79279977. Meer cijfers dan volgers
Mooi tochquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Het laat gewoon zien dat het over het algemeen helemaal geen pro-gaza protesten zijn, ze geven geen moer om gazanen. Het zijn anti-joden en vaak ook anti-westen protesten.
En het is ook voornamelijk de banlieu-jeugdtypes die lekker komen rellen en DOOD schreeuwen.
Als 't ongemakkelijk wordt kan altijd het argument Pallywood uit de kast gehaald wordenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:32 schreef moby_jones het volgende:
[..]
De demonstranten zijn zeker nu ook crisis actors
arabieren hebben een kutleven , behalve de extreem rijke olieboeren, en dat is onze schuld omdat wij groot energiegebruikes als TATA subside gevenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh daar zal me worst zijn. Het gaat me erom dat arabieren wereldwijd roepen dat ze zo slecht behandeld worden als ze een minderheid zijn maar alle mensenrechten en met name vrouwenrechten met het badwater het raam uitkieperen als ze ergens de baas zijn.
Eens kappen met de islam zou helpenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
arabieren hebben een kutleven , behalve de extreem rijke olieboeren, en dat is onze schuld omdat wij groot energiegebruikes als TATA subside geven
Nope, maar daar zullen waarschijnlijk ook geen Jemenieten tussen staan. Dat Houthi tuig daar kun je met Hamas, Hezbollah, een berg andere terreurgroepen en wat mij betreft ook Iran van hetzelfde laken een pak noemen. Dat die daar met die vlaggen staan te zwaaien zou dus geen verbazing moeten wekken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:32 schreef moby_jones het volgende:
[..]
De demonstranten zijn zeker nu ook crisis actors
Achter al die geweldige overwinningen stond de VS extra wapens en munitie te leveren zodra het vechten begon.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:09 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Heb je het over Isral?
Want dan heb je niet goed opgelet bij de geschiedenisles.
Isral heeft het westen niet nodig om het Midden-Oosten de baas te blijven.
Door dit soort posts begin ik echt een grafhekel te krijgen aan pro-Palestijnenposters hier.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:35 schreef moby_jones het volgende:
Goed nieuws trouwens voor iedereen die opeens zo begaan is met het gebrek aan aandacht voor Jemen
[ twitter ]
Vanuit moslim-oogpunt: de enige oplossing is de verwijdering van Israel, daarvoor hoeft Hamas niet te vertrekken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:07 schreef AgLarrr het volgende:
Wat ik niet begrijp is waarom al die pro-palestina mensen, die het immers zo goed voor hebben met de gewone Palestijn die ook enkel slachtoffers is van de situatie, niet roepen om de onvoorwaardelijke overgave van Hamas. Daarmee is dit conflict meteen opgelost.
Sorry, ik zal je wel betichten van antisemitisme om meer in lijn met de pro-israelposters te lopenquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:07 schreef OllieA het volgende:
[..]
Door dit soort posts begin ik echt een grafhekel te krijgen aan pro-Palestijnenposters hier.
Om dan nog maar te zwijgen over 'Hamas' posters.
Lang verhaal over een hamassletje dat ons eigenlijk niet vertegenwoordigde en nu is opgestapt? Mooi, en anders tldr, ik lees geen hamaspropaganda ook niet als het geschreven is door Nederlandse handlangers.quote:Op vrijdag 17 november 2023 17:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou juist een schoolvoorbeeld van iemand die wel iets te persoonlijk betrokken is.
Hoe zit het met de andere helft van de joodse Isralische bevolking? Mogen die wel onderdrukken en zo als overduidelijk niet wit? Of is anti-semitisme sterker dan intersectionalisme?quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:10 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Vanuit moslim-oogpunt: de enige oplossing is de verwijdering van Israel, daarvoor hoeft Hamas niet te vertrekken.
Vanuit naief links-oogpunt: het echte probleem zijn de kolonisten die de zielige bruine mensen onderdrukken. Daarom is Hamas er. Als Israel er niet meer is/niet meer onderdrukt zal Hamas ook verdwijnen. Zielige bruine mensen hebben nooit verantwoordelijkheid voor hun gemaakte keuzes.
Wij ookquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Achter al die geweldige overwinningen stond de VS extra wapens en munitie te leveren zodra het vechten begon.
Helaas.quote:Op vrijdag 17 november 2023 18:40 schreef Caland het volgende:
[..]
Lijkt me niet dat 350 man ontslag nemen.
Was er maar iemand oprecht begaan met de Jemenieten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:35 schreef moby_jones het volgende:
Goed nieuws trouwens voor iedereen die opeens zo begaan is met het gebrek aan aandacht voor Jemen
[ twitter ]
Nee, als je dat gelooft heb je de geschiedenis niet goed tot je genomen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:04 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Achter al die geweldige overwinningen stond de VS extra wapens en munitie te leveren zodra het vechten begon.
Denk dat het kleurtje hier echt niet zoveel meespeelt hoorquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Hoe zit het met de andere helft van de joodse Isralische bevolking? Mogen die wel onderdrukken en zo als overduidelijk niet wit? Of is anti-semitisme sterker dan intersectionalisme?
Dat lijkt me vooral stoerdoenerij. Dat is heel lastig voor Isral. Enige land wat overal oorlog kan voeren is de VS.quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:35 schreef moby_jones het volgende:
[ twitter ]
VanRanstGODquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:38 schreef ludovico het volgende:
https://x.com/vanranstmarc/status/1725548589248663995?s=20
of kappen met alle idiote religie sowieso\\quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eens kappen met de islam zou helpen
Nou ja, mensen doen maar opzich. Alleen wel een totale scheiding van kerk en staat, en dus niet half lafjes met gristelijke en islamitische partijen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
of kappen met alle idiote religie sowieso\\
GOD BESTAAT NIET , wij zijn allemaal dieren met een afwijking , een van de vele zijstapjes in de evolutie
dinosaurussen met vleugels zijn ook niks geworden, te zwaar
Mede daarom zijn ze uiteindelijk lichter en kleiner geworden. We noemen ze tegenwoordig vogels, misschien heb je daar wel eens van gehoord.quote:Op vrijdag 17 november 2023 20:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dinosaurussen met vleugels zijn ook niks geworden, te zwaar
Birds aren't realquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mede daarom zijn ze uiteindelijk lichter en kleiner geworden. We noemen ze tegenwoordig vogels, misschien heb je daar wel eens van gehoord.
Oh.. waarom is Gaza geen ver van je bed-show? Wat heb jij gemeenschappelijk met Palestijnen dat je zo ontzettend begaan bent?quote:Op vrijdag 17 november 2023 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja zo zijn er nog wel meer conflicten waar niet veel aandacht voor is hier.
Jemen is een beetje een ver van het bed show. Weinig mensen zijn er ooit geweest of kennen er mensen.
Er zijn naar mijn weten ook geen vluchtelingen hier uit Jemen. Of wel?
ik ken geen vogels alleen de Dodo maar die is ook doodquote:Op vrijdag 17 november 2023 20:44 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mede daarom zijn ze uiteindelijk lichter en kleiner geworden. We noemen ze tegenwoordig vogels, misschien heb je daar wel eens van gehoord.
Eindelijk gaan moslims wereldwijd een fuck geven om de zielige moslims in Jemenquote:Op vrijdag 17 november 2023 19:35 schreef moby_jones het volgende:
[ twitter ]
Israeli Air Force chief: We have plans to strike Yemen too
quote:Discussie binnen Extinction Rebellion na pro-Palestijns aspect klimaatmars
https://nos.nl/l/2498232
Extinction Rebellion staat bekend om zijn klimaatdemonstraties en won afgelopen jaar aan populariteit en sympathie door de A12-blokkades in Den Haag. Sinds kort demonstreert de actiegroep met Kick Out Zwarte Piet ook tegen Zwarte Piet. En bij de klimaatmars van zondag werd duidelijk dat Extinction Rebellion zich ook uitspreekt over de oorlog tussen Isral en Hamas.
Met name de stellingname over de oorlog leidt bij de achterban tot discussie en ongemak. Tijdens de demonstratie werd een aantal keren de omstreden leus From the river to the sea, Palestine will be free geroepen. Een aantal prominente wetenschappers dat zich vanwege de klimaatproblematiek bij XR had aangesloten, distantieert zich ervan.
Zo noemde emeritus hoogleraar voedingsleer Martijn Katan het op X "diep treurig". "Ik heb mij uit volle overtuiging ingezet voor de klimaatbeweging, maar die is nu een platform geworden voor de Palestijnse kant van het conflict Isral-Hamas. Daar doe ik niet aan mee. Adieu, XR".
En Jan Rotmans, hoogleraar Duurzaamheid en Transities schreef op X: "Zeer onverstandig als de klimaatbeweging de pro-Palestijnse weg inslaat. Klimaat en de kwestie Isral-Palestina zijn wezenlijk verschillend. Ik zal me er in elk geval openlijk en publiekelijk van distantiren."
Dat zou wel schrijnend zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:10 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Eindelijk gaan moslims wereldwijd een fuck geven om de zielige moslims in Jemen
Die levende lijkzakken ben ik inderdaad wel eens tegengekomen. Het merendeel van deze filmpjes echter niet.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef moby_jones het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)-actors-068772255064
https://apnews.com/articl(...)s-actor-687659186517
https://www.snopes.com/ne(...)estinian-man-mother/
https://www.snopes.com/fact-check/film-crew-footage-gaza/
https://www.snopes.com/fact-check/video-body-bag-open-eyes/
https://www.snopes.com/fact-check/video-dead-palestinian-bodies/
https://www.snopes.com/fact-check/al-jazeera-dead-bodies-footage/
https://www.snopes.com/fact-check/gaza-body-bag-pic/
Echt dafuq zeg.. dit lijkt niet eens meer in de verte op objectief.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Oh for fuck's sake, really NOS?.
Misschien moet je eens ophouden te denken dat ik zo ontzettend pro Gaza ben en geen fuck geef om die mensen die op het festival zijn afgeslacht, verder weet je niks van mij dus hou maar op, ok. Ik ben in ieder geval niet christelijk opgevoed.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Oh.. waarom is Gaza geen ver van je bed-show? Wat heb jij gemeenschappelijk met Palestijnen dat je zo ontzettend begaan bent?
Als ik voor mezelf spreek.. christelijk opgevoed en ja, dan heb je een link met Isral. Christelijk zou ik mijzelf niet meer durven noemen en het Joodse-Palestijnse conflict heb ik na 2014 niet meer gevolgd.. gebed zonder end met 2 partijen die er toch nooit uitkomen met elkaar.
Tot 7 oktober. Die terreur vond ik zo verschrikkelijk weerzinwekkend dat ik in n klap weer pro-Isral ben. Doen ze nooit iets verkeerds..vast wel. Maar uiteindelijk is Isral een westers land met een democratische rechtsstaat. Daar heb ik meer mee dan met welke Arabier of moslim dan ook. Dat festival dat is aangevallen was een psytrance festival, dat is een genre waar ik wel van houd en die festivals zijn erg prettig. De mensen die zijn afgeslacht zijn mensen zoals jij en ik.. waren wij toevallig op de verkeerde plek geweest dan hadden wij ook gewoon de kogel gekregen van onze Palestijnse vrienden.
Dat moslims lekker op het antisemitische orgel roffelen verbaast niemand meer, maar de vele autochtonen die erin meegaan begrijp ik niet. Die mensen denken dat ze 'deugen', de Greta Thunberg-ziekte. Heel eng volk.
Wat is er zo erg aan dit artikel? Kan het niet gewoon kloppen wat er staat?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Waarom wordt er alleen maar zo negatief over de slachtoffers geschreven, met een ondertoontje alsof ze eigenlijk wat slechts doen, mas dat we dan toch maar wat begrip tonen. Waar zijn de artikelen over het gebrek aan medeleven met de Isralische slachtoffers door de palestijnen dan? Of verwachten we van de pslestijnen stilzwijgend al niets beters?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan dit artikel? Kan het niet gewoon kloppen wat er staat?
Een groot deel van de mensen in Isral is nog in shock en rouw door wat er 7 oktober is gebeurd, en dan is het logisch dat ze niet bezig zijn met de doden in Gaza, en dat velen het niet erg vinden en hun verdiende loon.
Dat is best wel een logische, menselijke reactie zo kort na wat er is gebeurd.
Laat me raden: Isral had moeten vergeten en vergeven wat er gebeurd is op 7 oktober?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]
Ja? Bij welke medische procedures hebben artsen wapens nodig?quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)iekenhuis~bc94cad9d/
Goed stuk in de Volkskrant. Het bewijs dat uit dat ziekenhuis komt is vooralsnog wel erg magertjes.
Het is eenzijdige, op emoties inspelende propaganda. Alsof die joden eigenlijk wel de schuldige zijn van alles, maar omdat ze net een gewelddadige golf aanslagen hebben ondergaan zijn ze een beetje van slag, daarom doen ze niet mee met de wereldwijde trend van free gazaquote:Op vrijdag 17 november 2023 21:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Wat is er zo erg aan dit artikel? Kan het niet gewoon kloppen wat er staat?
Een groot deel van de mensen in Isral is nog in shock en rouw door wat er 7 oktober is gebeurd, en dan is het logisch dat ze niet bezig zijn met de doden in Gaza, en dat velen het niet erg vinden en hun verdiende loon.
Dat is best wel een logische, menselijke reactie zo kort na wat er is gebeurd.
Mja, ik klikte vooral op deze reeks om te zien of men wat te melden had over het itempje van de NOS deze avond.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:41 schreef nixxx het volgende:
[..]
Echt dafuq zeg.. dit lijkt niet eens meer in de verte op objectief.
Het is natuurlijk niet zo gek dat een ziekenhuis, zeker in een oorlogsgebied, gewapende bewaking heeft. Dat mag ook gewoon. Zolang dat maar om ‘light individual weapons’ gaat die enkel gebruikt worden voor het beschermen van het ziekenhuis en zijn patinten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:06 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja? Bij welke medische procedures hebben artsen wapens nodig?
Dit is waarom ik zo fel op die uitwassen bij de "pro-Palestina"-protesten ben. Er loopt daar, ongehinderd, volk tussen dat openlijk uitdraagt met hun vlaggen en kreten dat ze mensen zoals jij en ik dood willen hebben of op zijn minst in een ondergeschikte positie aan hun godsdienst/cultuur.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
...
De mensen die zijn afgeslacht zijn mensen zoals jij en ik.. waren wij toevallig op de verkeerde plek geweest dan hadden wij ook gewoon de kogel gekregen van onze Palestijnse vrienden.
...
Jouw reactie geeft precies aan waarom ik de pest heb aan de zogenaamd 'neutrale' reacties van types als Butterfly.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom wordt er alleen maar zo negatief over de slachtoffers geschreven, met een ondertoontje alsof ze eigenlijk wat slechts doen, mas dat we dan toch maar wat begrip tonen. Waar zijn de artikelen over het gebrek aan medeleven met de Isralische slachtoffers door de palestijnen dan? Of verwachten we van de pslestijnen stilzwijgend al niets beters?
Bijna helemaal eens met je verhaal, alleen geloof ik niet in de 'bezorgde burgers' Wat ik van de 'bezorgde burgers' vind, laat ik hier maar in het midden.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:16 schreef Qarrad het volgende:
[..]
En nee, ik heb het niet over de bezorgde burgers
Eigenlijk kan het niet natuurlijk, maar moest wel hard lachen om dezequote:Op vrijdag 17 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Goed stuk in de Volkskrant. Het bewijs dat uit dat ziekenhuis komt is vooralsnog wel erg magertjes.
Volgens mij krijgen ze op Gaza continu bommen op hun hoofd, moeten ze vluchten en is er een humanitaire ramp op komst dus kan me voorstellen dat ze overleven ipv bezig te zijn met Isralische slachtoffers, snap je dat echt niet?quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:03 schreef nixxx het volgende:
[..]
Waarom wordt er alleen maar zo negatief over de slachtoffers geschreven, met een ondertoontje alsof ze eigenlijk wat slechts doen, mas dat we dan toch maar wat begrip tonen. Waar zijn de artikelen over het gebrek aan medeleven met de Isralische slachtoffers door de palestijnen dan? Of verwachten we van de pslestijnen stilzwijgend al niets beters?
De bommen op Isral gaan ook doorquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze op Gaza continu bommen op hun hoofd, moeten ze vluchten en is er een humanitaire ramp op komst dus kan me voorstellen dat ze overleven ipv bezig te zijn met Isralische slachtoffers, snap je dat echt niet?
quote:Elon Musk onder vuur na antisemitische tweet
https://nos.nl/l/2498239
Het Witte Huis noemt een bericht van Elon Musk op zijn eigen socialemediaplatform X een "weerzinwekkende promotie" van antisemitisme. Musk reageerde onlangs op een antisemitisch bericht op X dat "Joden de haat tegen blanken aanwakkeren". Hij schreef er de opmerking "Je spreekt de waarheid" bij.
Een woordvoerder van het Witte Huis noemt het "promotie van antisemitisme en racistische haat". Volgens het Witte Huis is de tweet extra schadelijk omdat er sowieso een sterke toename is van antisemitische incidenten sinds de aanval van Hamas op Isral vorig maand.
De AK-47 achter de MRI was van de bewakerquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk niet zo gek dat een ziekenhuis, zeker in een oorlogsgebied, gewapende bewaking heeft. Dat mag ook gewoon. Zolang dat maar om ‘light individual weapons’ gaat die enkel gebruikt worden voor het beschermen van het ziekenhuis en zijn patinten.
Dat XR leek mij ook wel ok, totdat ik op hun website keek. Het zijn gewoon crypto-Marxisten voor wie het ‘klimaat’ een trucje is om goedgelovigen voor het karretje te spannen.quote:
Gelukkig richten de meeste bommen naar Isral weinig schade aan.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:27 schreef Molo het volgende:
[..]
De bommen op Isral gaan ook door
En niet alle Palestijnen wonen op de Gazastrook zoals je weet
Maar het is er wel. En dat is voldoende.quote:Op vrijdag 17 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
Ze hebben tijd genoeg om nog allerlei interviews te geven waarin ze gewoon doorgaan met het oproepen om alle joden te verdelgen en de staat Isral van de kaart te vegen. Geen kritisch journalisme daar.. misschien omdat je dan meteen een kogel krijgt. Zou ook een manier zijn om de nos wat objectiever te krijgen.. de Isralische ambassadeur een interview laten geven terwijl hij met een uzi op schoot zit.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Volgens mij krijgen ze op Gaza continu bommen op hun hoofd, moeten ze vluchten en is er een humanitaire ramp op komst dus kan me voorstellen dat ze overleven ipv bezig te zijn met Isralische slachtoffers, snap je dat echt niet?
Dat is een non-argument. "Hamas kan niet mikken, dus moet Isral niet zo spastisch doen"quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gelukkig richten de meeste bommen naar Isral weinig schade aan.
Jij maakte de vergelijking net. Het is idd niet te vergelijkenquote:Op vrijdag 17 november 2023 22:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Gelukkig richten de meeste bommen naar Isral weinig schade aan.
Het is niet echt vergelijkbaar met de situatie in Gaza.
De westbank is ook niet echt gezellig, eerder een artikel gepost waarin staat dat Palestijnen/ Arabieren huisarrest hebben en bijna niet naar buiten mogen. Zal wel vanwege rellen zijn.
De gewone Palestijnse burger? Gezinnen met kinderen?quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:34 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ze hebben tijd genoeg om nog allerlei interviews te geven waarin ze gewoon doorgaan met het oproepen om alle joden te verdelgen en de staat Isral van de kaart te vegen. Geen kritisch journalisme daar.. misschien omdat je dan meteen een kogel krijgt. Zou ook een manier zijn om de nos wat objectiever te krijgen.. de Isralische ambassadeur een interview laten geven terwijl hij met een uzi op schoot zit.
Ik begon er niet over hoor.quote:Op vrijdag 17 november 2023 22:35 schreef Ulx het volgende:
[..]
Dat is een non-argument. "Hamas kan niet mikken, dus moet Isral niet zo spastisch doen"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |