abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_211329035
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 21:53 schreef trein2000 het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)iekenhuis~bc94cad9d/
Goed stuk in de Volkskrant. Het bewijs dat uit dat ziekenhuis komt is vooralsnog wel erg magertjes.
Ja? Bij welke medische procedures hebben artsen wapens nodig?
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:06:39 #182
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211329039
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 21:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wat is er zo erg aan dit artikel? Kan het niet gewoon kloppen wat er staat?
Een groot deel van de mensen in Israël is nog in shock en rouw door wat er 7 oktober is gebeurd, en dan is het logisch dat ze niet bezig zijn met de doden in Gaza, en dat velen het niet erg vinden en hun verdiende loon.
Dat is best wel een logische, menselijke reactie zo kort na wat er is gebeurd.
Het is eenzijdige, op emoties inspelende propaganda. Alsof die joden eigenlijk wel de schuldige zijn van alles, maar omdat ze net een gewelddadige golf aanslagen hebben ondergaan zijn ze een beetje van slag, daarom doen ze niet mee met de wereldwijde trend van free gaza :').

Mensen die daar wonen zijn blij dat ze nog leven, krijgen nog dagelijks raketten op hun dak vanuit Gaza en die zal het lot van de mensen aan de andere kant, de vijand, aan hun reet roesten.

En volkomen terecht.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211329097
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 21:41 schreef nixxx het volgende:

[..]
Echt dafuq zeg.. dit lijkt niet eens meer in de verte op objectief.
Mja, ik klikte vooral op deze reeks om te zien of men wat te melden had over het itempje van de NOS deze avond.

Terroristen vallen je thuis binnen, en ontvoeren, martelen en vermoorden je medebewoners op vaak gruwelijke manieren. Vind je de landgenoten van de terroristen wel zielig genoeg?
pi_211329104
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:06 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ja? Bij welke medische procedures hebben artsen wapens nodig?
Het is natuurlijk niet zo gek dat een ziekenhuis, zeker in een oorlogsgebied, gewapende bewaking heeft. Dat mag ook gewoon. Zolang dat maar om ‘light individual weapons’ gaat die enkel gebruikt worden voor het beschermen van het ziekenhuis en zijn patiënten.
zie email 27 oktober
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:16:14 #185
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_211329123
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
...
De mensen die zijn afgeslacht zijn mensen zoals jij en ik.. waren wij toevallig op de verkeerde plek geweest dan hadden wij ook gewoon de kogel gekregen van onze Palestijnse vrienden.

...
Dit is waarom ik zo fel op die uitwassen bij de "pro-Palestina"-protesten ben. Er loopt daar, ongehinderd, volk tussen dat openlijk uitdraagt met hun vlaggen en kreten dat ze mensen zoals jij en ik dood willen hebben of op zijn minst in een ondergeschikte positie aan hun godsdienst/cultuur.

Daar helpt geen dialoog bij of een inclusieve maatschappelijke houding waarbij het streven is naar optimale gelijkwaardigheid. Hun streven staat er immers haaks op. Deze mensen willen mijn manier van leven desnoods met geweld kapot maken.

En nee, ik heb het niet over de bezorgde burgers en die ook meelopen maar over een te grote groep ertussen die van hun vrijheden, rechten en veiligheid gebruik maakt om die van anderen te willen inperken en die bijna nul tegengas krijgt en daardoor steeds brutaler en openlijker te werk gaat en hierdoor legitimiteit en meer zielen wint.
pi_211329141
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:03 schreef nixxx het volgende:

[..]
Waarom wordt er alleen maar zo negatief over de slachtoffers geschreven, met een ondertoontje alsof ze eigenlijk wat slechts doen, mas dat we dan toch maar wat begrip tonen. Waar zijn de artikelen over het gebrek aan medeleven met de Israëlische slachtoffers door de palestijnen dan? Of verwachten we van de pslestijnen stilzwijgend al niets beters?
Jouw reactie geeft precies aan waarom ik de pest heb aan de zogenaamd 'neutrale' reacties van types als Butterfly.
pi_211329175
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:16 schreef Qarrad het volgende:

[..]

En nee, ik heb het niet over de bezorgde burgers
Bijna helemaal eens met je verhaal, alleen geloof ik niet in de 'bezorgde burgers' Wat ik van de 'bezorgde burgers' vind, laat ik hier maar in het midden.
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:23:59 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211329203
quote:
Goed stuk in de Volkskrant. Het bewijs dat uit dat ziekenhuis komt is vooralsnog wel erg magertjes.
Eigenlijk kan het niet natuurlijk, maar moest wel hard lachen om deze :')

twitter
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:24:53 #189
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_211329211
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:03 schreef nixxx het volgende:

[..]
Waarom wordt er alleen maar zo negatief over de slachtoffers geschreven, met een ondertoontje alsof ze eigenlijk wat slechts doen, mas dat we dan toch maar wat begrip tonen. Waar zijn de artikelen over het gebrek aan medeleven met de Israëlische slachtoffers door de palestijnen dan? Of verwachten we van de pslestijnen stilzwijgend al niets beters?
Volgens mij krijgen ze op Gaza continu bommen op hun hoofd, moeten ze vluchten en is er een humanitaire ramp op komst dus kan me voorstellen dat ze overleven ipv bezig te zijn met Israëlische slachtoffers, snap je dat echt niet?
Wie dit leest is een lezer van dit
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:27:19 #190
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211329233
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Volgens mij krijgen ze op Gaza continu bommen op hun hoofd, moeten ze vluchten en is er een humanitaire ramp op komst dus kan me voorstellen dat ze overleven ipv bezig te zijn met Israëlische slachtoffers, snap je dat echt niet?
De bommen op Israël gaan ook door

En niet alle Palestijnen wonen op de Gazastrook zoals je weet
pi_211329260
quote:
Elon Musk onder vuur na antisemitische tweet
https://nos.nl/l/2498239

Het Witte Huis noemt een bericht van Elon Musk op zijn eigen socialemediaplatform X een "weerzinwekkende promotie" van antisemitisme. Musk reageerde onlangs op een antisemitisch bericht op X dat "Joden de haat tegen blanken aanwakkeren". Hij schreef er de opmerking "Je spreekt de waarheid" bij.

Een woordvoerder van het Witte Huis noemt het "promotie van antisemitisme en racistische haat". Volgens het Witte Huis is de tweet extra schadelijk omdat er sowieso een sterke toename is van antisemitische incidenten sinds de aanval van Hamas op Israël vorig maand.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211329263
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:13 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Het is natuurlijk niet zo gek dat een ziekenhuis, zeker in een oorlogsgebied, gewapende bewaking heeft. Dat mag ook gewoon. Zolang dat maar om ‘light individual weapons’ gaat die enkel gebruikt worden voor het beschermen van het ziekenhuis en zijn patiënten.
De AK-47 achter de MRI was van de bewaker :D De RPG's in de kelder waren van Ali die nachtdienst doet :D
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:29:41 #193
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_211329266
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 21:12 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat XR leek mij ook wel ok, totdat ik op hun website keek. Het zijn gewoon crypto-Marxisten voor wie het ‘klimaat’ een trucje is om goedgelovigen voor het karretje te spannen.
The End Times are wild
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:32:13 #194
438527 MissButterflyy
pi_211329297
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:27 schreef Molo het volgende:

[..]
De bommen op Israël gaan ook door

En niet alle Palestijnen wonen op de Gazastrook zoals je weet
Gelukkig richten de meeste bommen naar Israël weinig schade aan.
Het is niet echt vergelijkbaar met de situatie in Gaza.

De westbank is ook niet echt gezellig, eerder een artikel gepost waarin staat dat Palestijnen/ Arabieren huisarrest hebben en bijna niet naar buiten mogen. Zal wel vanwege rellen zijn.
pi_211329313
quote:
Maar het is er wel. En dat is voldoende.

En de IDF doet wel voorzichtig als ze een tunnelingang ontdekken. Doe eens een gok of daar boobytraps aanwezig zijn. En: bij de Ingang heeft een soldaat licht in de rug, dus zijn/haar silhouet is goed zichtbaar vanuit de tunnel. Hinderlagen zijn goed mogelijk. Dus het zal niet supersnel gaan.
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:34:41 #196
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211329320
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze hebben tijd genoeg om nog allerlei interviews te geven waarin ze gewoon doorgaan met het oproepen om alle joden te verdelgen en de staat Israël van de kaart te vegen. Geen kritisch journalisme daar.. misschien omdat je dan meteen een kogel krijgt. Zou ook een manier zijn om de nos wat objectiever te krijgen.. de Israëlische ambassadeur een interview laten geven terwijl hij met een uzi op schoot zit.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_211329326
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:32 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]

Dat is een non-argument. "Hamas kan niet mikken, dus moet Israël niet zo spastisch doen"
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:35:08 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211329328
quote:

[..]

De westbank is ook niet echt gezellig, eerder een artikel gepost waarin staat dat Palestijnen/ Arabieren huisarrest hebben en bijna niet naar buiten mogen. Zal wel vanwege rellen zijn.
Jij maakte de vergelijking net. Het is idd niet te vergelijken
Het is beide vreselijk, vanuit een andere context

Er zijn overigens 14 miljoen Palestijnen, waarvan merendeel niet op de Gazastrook of de Westbank wonen
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:36:30 #199
438527 MissButterflyy
pi_211329345
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:34 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ze hebben tijd genoeg om nog allerlei interviews te geven waarin ze gewoon doorgaan met het oproepen om alle joden te verdelgen en de staat Israël van de kaart te vegen. Geen kritisch journalisme daar.. misschien omdat je dan meteen een kogel krijgt. Zou ook een manier zijn om de nos wat objectiever te krijgen.. de Israëlische ambassadeur een interview laten geven terwijl hij met een uzi op schoot zit.
De gewone Palestijnse burger? Gezinnen met kinderen?
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:38:23 #200
438527 MissButterflyy
pi_211329373
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:35 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat is een non-argument. "Hamas kan niet mikken, dus moet Israël niet zo spastisch doen"
Ik begon er niet over hoor.
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:38:56 #201
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211329378
quote:

[..]

Ooh, de Arabieren zijn incompetent dus daarom moet Israël maar niet moeilijk doen en eigenlijk meer stilstaan bij de pslestijnse slachtoffers.. koekoek! Ze waren op 7 oktober competent genoeg, daar plukken ze nu de vruchten van. Ze mogen blij zijn dat Israël zich nog inhoudt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:39:43 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_211329388
Die gegijzelden gaan iig niet meer levend terug komen zo te zien
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:40:51 #203
438527 MissButterflyy
pi_211329401
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:38 schreef nixxx het volgende:

[..]
Ooh, de Arabieren zijn incompetent dus daarom moet Israël maar niet moeilijk doen en eigenlijk meer stilstaan bij de pslestijnse slachtoffers.. koekoek! Ze waren op 7 oktober competent genoeg, daar plukken ze nu de vruchten van. Ze mogen blij zijn dat Israël zich nog inhoudt.
Ik heb geen idee wat je allemaal bent aan het fabriceren, maar zie dat er weer het een en ander in m’n schoenen wordt geschoven wat ik nooit heb gezegd of gedacht.
Kijk eens verder dan je neus lang is, en wie ik eerder was aan het quoten.
  vrijdag 17 november 2023 @ 22:41:49 #204
438527 MissButterflyy
pi_211329411
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:39 schreef Molo het volgende:
Ben er ook bang voor. Iemand hier zei eerder vandaag dat er onderhandelingen waren over 50 gijzelaars?
Maar niks meer van gehoord nu.
pi_211329478
twitter

IDF heeft vandaag een zesde, zevende en achtste commandocentrum gelokaliseerd en onschadelijk gemaakt. Tot op heden zijn er 47 commendocentrums gevonden en naar schatting zijn er nog 167 te gaan
pi_211329513
Nee dat zijn volgens @trein2000 gewoon spullen van bewakers van die scholen
pi_211329558
quote:

[..]

Dit is ook weer zo'n typisch west bank bericht. Dat verandert ook nooit

twitter
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 23:01:08 #208
236264 crew  capricia
pi_211329583
quote:

[..]

Waarom stoppen ze dan niet, met het schieten met raketten op Israel?
Dit lijkt wel een zelfmoord-missie. "Après nous, le déluge"

Hebben ze een andere logica?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_211329608
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 22:39 schreef Molo het volgende:
Dat zei ik in het begin al...

Het is het beste om die mensen al als dood te beschouwen. Het zijn chantagemiddelen, maar met een terroristische organisatie kun je niet onderhandelen.

Zeker niet met een kwaadaardige entiteit als Hamas.
Intolerant voor intolerantie
pi_211329637
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 21:22 schreef HeatWave het volgende:
[ twitter ]

Oh for fuck's sake, really NOS? :').
Neeeeeeeeee...
Wtf zeg.

Wat intens triest dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten