abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:12:22 #26
396386 sturmpie
for night & nature
pi_211325385
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als de staat op het randje van faillissement zit volgt daaruit niet automatisch dat ze daarom zonder invasie van de omliggende landen zomaar gaan nuken.
er is 'n nuclear verdrag mbt nucleaire wapens, nuken dat gaat nooit gebeuren, de enige nucleaire oorlog die we kennen is die op 't einde van WO2 in Japan, en dat is ook de laatste.
geen enkel land met kernwapens is uit op 'n kernoorlog, 't is meer 'n hebbedingetje dat status geeft.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_211325390
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
hamas is in hun ogen een 'vrijheidsstrijders' organisatie.....

Welke vrijheidsstrijders echter al groepsverkachtend, borstafsnijdend, keelafsnijdend, in de brand stekend en moordend hun 'vrijheidsstrijd' aangaan, is mij echter onduidelijk.
Nou, Hamas dus.
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:13:37 #29
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_211325400
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef HiZ het volgende:

[..]
Nou, Hamas dus.
Ruim gesteund door de bevolking in Gaza dus.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_211325409
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef HiZ het volgende:

[..]
Nou, Hamas dus.
Noem je dat vrijheidsstrijders dan?

Dat zijn terroristen. Geen vrijheidsstrijders.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:14:51 #31
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211325415
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als de staat op het randje van faillissement zit volgt daaruit niet automatisch dat ze daarom zonder invasie van de omliggende landen zomaar gaan nuken.
Bij economische problemen zal Israël inderdaad niet met bommen gaan gooien, maar als ze door economische problemen gedwongen worden om hun bestaanszekerheid te compromitteren… oef, daar zou ik geen geld op willen zetten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 16:15:25 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211325417
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.
Het halve land is militair en ze hebben best een mooie militaire industrie uit de grond gestampt

Zo snel zal dat echt niet gaan
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_211325420
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:04 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ben je hier blij over?
We zullen het nooit weten ;(
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:16:42 #34
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211325425
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef Red_85 het volgende:

[..]
hamas is in hun ogen een 'vrijheidsstrijders' organisatie.....

Welke vrijheidsstrijders echter al groepsverkachtend, borstafsnijdend, keelafsnijdend, in de brand stekend en moordend hun 'vrijheidsstrijd' aangaan, is mij echter onduidelijk.
Nouja, zolang je Hamas erkent als legitieme representatie van het Palestijnse volk, dan kun je moeilijk klagen dat ze op hun flikker krijgen na een oorlogsverklaring. Dan hadden ze hun huiswerk maar beter moeten doen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:16:58 #35
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_211325427
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef sturmpie het volgende:

[..]
er is 'n nuclear verdrag mbt nucleaire wapens, nuken dat gaat nooit gebeuren, de enige nucleaire oorlog die we kennen is die op 't einde van WO2 in Japan, en dat is ook de laatste.
geen enkel land met kernwapens is uit op 'n kernoorlog, 't is meer 'n hebbedingetje dat status geeft.
Dat heeft Israël volgens mij niet getekend.. en voor Israël zijn de atoomwapens hun levensverzekering. Er is denk ik geen enkel land dat zo bereid is om die wapens in te zetten.

[ Bericht 0% gewijzigd door nixxx op 17-11-2023 16:23:54 ]
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 16:17:20 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211325429
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Noem je dat vrijheidsstrijders dan?

Dat zijn terroristen. Geen vrijheidsstrijders.
Kan gewoon beiden waar zijn
pi_211325435
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef sturmpie het volgende:

[..]
Israël heeft die dingen niet voor de leuk. Net zoals de VS, Rusland etc ze niet voor de lol hebben. De belangrijkste reden waarom ze niet worden gebruikt is precies omdat de vijand weet dat ze gebruikt zullen worden. Voor Israël is er geen twijfel mogelijk over het feit dat ze die dingen kunnen gebruiken en zullen gebruiken als het bestaan van Eretz Israel in gevaar komt. Het is van een ongekende naïviteit te denken dat een volgende shoah zal worden beantwoord met het gemeenschappelijke zingen van 'give peace a chance'
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:18:45 #38
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_211325438
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:17 schreef HiZ het volgende:

[..]
Israël heeft die dingen niet voor de leuk. Net zoals de VS, Rusland etc ze niet voor de lol hebben. De belangrijkste reden waarom ze niet worden gebruikt is precies omdat de vijand weet dat ze gebruikt zullen worden. Voor Israël is er geen twijfel mogelijk over het feit dat ze die dingen kunnen gebruiken en zullen gebruiken als het bestaan van Eretz Israel in gevaar komt. Het is van een ongekende naïviteit te denken dat een volgende shoah zal worden beantwoord met het gemeenschappelijke zingen van 'give peace a chance'
O.a. nummer één reden dat Iran zich niet zo openlijk met dit gedonder bemoeit.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_211325452
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:15 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het halve land is militair en ze hebben best een mooie militaire industrie uit de grond gestampt

Zo snel zal dat echt niet gaan
Niet in een maandje nee, maar al die militaire speeltjes kosten heel veel geld iedere maand en gebruiken onderdelen uit het buitenland. Daarnaast kan je leger nog zo groot zijn, maar als je economie is ingestort kun je niet lang oorlog voeren of zelfs dat leger in het veld houden zonder buitenlandse hulp.
pi_211325454
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Als een buitenlands leger in Tel Aviv staat: ja. Als ze zoals de SU imploderen hoeft dat helemaal niet.
Ik denk dat je totaal niet begrijpt waar je het over hebt. Die bommen gaan vliegen als zelfs maar dreigt dat Israël een oorlog gaat verliezen. Dat is lang voordat de andere kant Israël verslagen heeft. 7 oktober heeft iedereen in Israël herinnerd aan wat een moment van onoplettendheid kan betekenen.
pi_211325459
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:16 schreef Aether het volgende:

[..]
We zullen het nooit weten ;(
Zou ja wie zwijgt stemt in. Ik vind het linkdumpen en wegrennen een irritante manier van topics vullen.
  vrijdag 17 november 2023 @ 16:22:50 #42
131800 Tarado
capô de fusca
pi_211325463
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.
Als....
pi_211325467
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:18 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
O.a. nummer één reden dat Iran zich niet zo openlijk met dit gedonder bemoeit.
Önder andere. Maar ook dat 'wij' zo nadrukkelijk vinden dat Israël het recht van zelfverdediging heeft. Een conventionele oorlog in Gaza is het mindere probleem.
pi_211325478
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:21 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ik denk dat je totaal niet begrijpt waar je het over hebt. Die bommen gaan vliegen als zelfs maar dreigt dat Israël een oorlog gaat verliezen. Dat is lang voordat de andere kant Israël verslagen heeft. 7 oktober heeft iedereen in Israël herinnerd aan wat een moment van onoplettendheid kan betekenen.
In het verleden hebben ze dat niet gedaan en volgens mij was de SU niet aangevallen door een ander land dus ik snap je post überhaupt niet. Ik spreek daar toch duidelijk over een economische implosie.
pi_211325493
Yasmin wacht op beslissing IND over kinderen in Gaza: 'Elke minuut telt'
https://nos.nl/l/2498166
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_211325502
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:16 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat heeft Israël volgens mij niet getekend.. en voor Israël zijn de atoomwapens hun levensverzekering. Er is denk ik geen enkel land dat zo bereid is om die wapens in te zetten.
Klopt, Israël heeft het non-proliferatie verdrag nooit ondertekend. Officieel hebben ze geen nucleair arsenaal want dat is nogal gênant voor hun Amerikaanse vrienden. Maar iedereen weet dat ze die dingen hebben en wat de doctrine voor inzetten is. En dat is kortweg : Israël gaat niet alleen ten onder.
pi_211325531
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 november 2023 14:54 schreef Caland het volgende:

[..]
Mwah, op het moment dat Israel over zou gaan tot het vermoorden van 2 miljoen burgers (natuurlijk doen ze dat niet) trekt de hele internationale gemeenschap daar zijn handen vanaf en is Israel binnen een week van de kaart geveegd.

Nogal een domme quote van je, wederom.
Ja hoe en door wie worden ze weggevaagd? En denk je dat dat land daarna zelf nog bestaat?
pi_211325534
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In het verleden hebben ze dat niet gedaan en volgens mij was de SU niet aangevallen door een ander land dus ik snap je post überhaupt niet. Ik spreek daar toch duidelijk over een economische implosie.
In het verleden hebben ze nooit een oorlog verloren. En ook die economische implosie van jou gaat leiden tot een nucleair conflict als daardoor Israël in een positie komt dat de volgende oorlog mogelijk verloren kan worden. De drempel voor atoombommen is dan lager, niet hoger.

Het is overigens tamelijk bedroevend dat het onderwijs over MAD zo slecht is.
  Moderator vrijdag 17 november 2023 @ 16:33:02 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_211325548
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Niet in een maandje nee, maar al die militaire speeltjes kosten heel veel geld iedere maand en gebruiken onderdelen uit het buitenland. Daarnaast kan je leger nog zo groot zijn, maar als je economie is ingestort kun je niet lang oorlog voeren of zelfs dat leger in het veld houden zonder buitenlandse hulp.
Moet het wel instorten

Ik gok dat ze in dat geval ineens merkavas en namers gaan verkopen aan floplanden als Angola
pi_211325553
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 november 2023 16:30 schreef HiZ het volgende:

[..]
In het verleden hebben ze nooit een oorlog verloren.
Je verlegd het doelpaaltje want in het verleden zijn ze wel degelijk vlakbij een nederlaag gekomen. Je originele claim was dat ze dan zouden nuken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')