er is 'n nuclear verdrag mbt nucleaire wapens, nuken dat gaat nooit gebeuren, de enige nucleaire oorlog die we kennen is die op 't einde van WO2 in Japan, en dat is ook de laatste.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de staat op het randje van faillissement zit volgt daaruit niet automatisch dat ze daarom zonder invasie van de omliggende landen zomaar gaan nuken.
Nou, Hamas dus.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hamas is in hun ogen een 'vrijheidsstrijders' organisatie.....
Welke vrijheidsstrijders echter al groepsverkachtend, borstafsnijdend, keelafsnijdend, in de brand stekend en moordend hun 'vrijheidsstrijd' aangaan, is mij echter onduidelijk.
Kijk dit is nog eens een respectabele post! Ik zal ze eens doornemen vanavond.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef moby_jones het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)-actors-068772255064
https://apnews.com/articl(...)s-actor-687659186517
https://www.snopes.com/ne(...)estinian-man-mother/
https://www.snopes.com/fact-check/film-crew-footage-gaza/
https://www.snopes.com/fact-check/video-body-bag-open-eyes/
https://www.snopes.com/fact-check/video-dead-palestinian-bodies/
https://www.snopes.com/fact-check/al-jazeera-dead-bodies-footage/
https://www.snopes.com/fact-check/gaza-body-bag-pic/
Ruim gesteund door de bevolking in Gaza dus.quote:
Noem je dat vrijheidsstrijders dan?quote:
Bij economische problemen zal Israël inderdaad niet met bommen gaan gooien, maar als ze door economische problemen gedwongen worden om hun bestaanszekerheid te compromitteren… oef, daar zou ik geen geld op willen zetten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als de staat op het randje van faillissement zit volgt daaruit niet automatisch dat ze daarom zonder invasie van de omliggende landen zomaar gaan nuken.
Het halve land is militair en ze hebben best een mooie militaire industrie uit de grond gestamptquote:Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.
We zullen het nooit wetenquote:
Nouja, zolang je Hamas erkent als legitieme representatie van het Palestijnse volk, dan kun je moeilijk klagen dat ze op hun flikker krijgen na een oorlogsverklaring. Dan hadden ze hun huiswerk maar beter moeten doen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:11 schreef Red_85 het volgende:
[..]
hamas is in hun ogen een 'vrijheidsstrijders' organisatie.....
Welke vrijheidsstrijders echter al groepsverkachtend, borstafsnijdend, keelafsnijdend, in de brand stekend en moordend hun 'vrijheidsstrijd' aangaan, is mij echter onduidelijk.
Dat heeft Israël volgens mij niet getekend.. en voor Israël zijn de atoomwapens hun levensverzekering. Er is denk ik geen enkel land dat zo bereid is om die wapens in te zetten.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
er is 'n nuclear verdrag mbt nucleaire wapens, nuken dat gaat nooit gebeuren, de enige nucleaire oorlog die we kennen is die op 't einde van WO2 in Japan, en dat is ook de laatste.
geen enkel land met kernwapens is uit op 'n kernoorlog, 't is meer 'n hebbedingetje dat status geeft.
Kan gewoon beiden waar zijnquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Noem je dat vrijheidsstrijders dan?
Dat zijn terroristen. Geen vrijheidsstrijders.
Israël heeft die dingen niet voor de leuk. Net zoals de VS, Rusland etc ze niet voor de lol hebben. De belangrijkste reden waarom ze niet worden gebruikt is precies omdat de vijand weet dat ze gebruikt zullen worden. Voor Israël is er geen twijfel mogelijk over het feit dat ze die dingen kunnen gebruiken en zullen gebruiken als het bestaan van Eretz Israel in gevaar komt. Het is van een ongekende naïviteit te denken dat een volgende shoah zal worden beantwoord met het gemeenschappelijke zingen van 'give peace a chance'quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef sturmpie het volgende:
[..]
er is 'n nuclear verdrag mbt nucleaire wapens, nuken dat gaat nooit gebeuren, de enige nucleaire oorlog die we kennen is die op 't einde van WO2 in Japan, en dat is ook de laatste.
geen enkel land met kernwapens is uit op 'n kernoorlog, 't is meer 'n hebbedingetje dat status geeft.
O.a. nummer één reden dat Iran zich niet zo openlijk met dit gedonder bemoeit.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Israël heeft die dingen niet voor de leuk. Net zoals de VS, Rusland etc ze niet voor de lol hebben. De belangrijkste reden waarom ze niet worden gebruikt is precies omdat de vijand weet dat ze gebruikt zullen worden. Voor Israël is er geen twijfel mogelijk over het feit dat ze die dingen kunnen gebruiken en zullen gebruiken als het bestaan van Eretz Israel in gevaar komt. Het is van een ongekende naïviteit te denken dat een volgende shoah zal worden beantwoord met het gemeenschappelijke zingen van 'give peace a chance'
Niet in een maandje nee, maar al die militaire speeltjes kosten heel veel geld iedere maand en gebruiken onderdelen uit het buitenland. Daarnaast kan je leger nog zo groot zijn, maar als je economie is ingestort kun je niet lang oorlog voeren of zelfs dat leger in het veld houden zonder buitenlandse hulp.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het halve land is militair en ze hebben best een mooie militaire industrie uit de grond gestampt
Zo snel zal dat echt niet gaan
Ik denk dat je totaal niet begrijpt waar je het over hebt. Die bommen gaan vliegen als zelfs maar dreigt dat Israël een oorlog gaat verliezen. Dat is lang voordat de andere kant Israël verslagen heeft. 7 oktober heeft iedereen in Israël herinnerd aan wat een moment van onoplettendheid kan betekenen.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als een buitenlands leger in Tel Aviv staat: ja. Als ze zoals de SU imploderen hoeft dat helemaal niet.
Zou ja wie zwijgt stemt in. Ik vind het linkdumpen en wegrennen een irritante manier van topics vullen.quote:
Als....quote:Op vrijdag 17 november 2023 15:58 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Dit is er eentje die afhankelijk is van de westerse wereld om te blijven functioneren. Als de geldstromen stoppen en de vliegdekschepen wegvaren is het snel over.
Önder andere. Maar ook dat 'wij' zo nadrukkelijk vinden dat Israël het recht van zelfverdediging heeft. Een conventionele oorlog in Gaza is het mindere probleem.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:18 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
O.a. nummer één reden dat Iran zich niet zo openlijk met dit gedonder bemoeit.
In het verleden hebben ze dat niet gedaan en volgens mij was de SU niet aangevallen door een ander land dus ik snap je post überhaupt niet. Ik spreek daar toch duidelijk over een economische implosie.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik denk dat je totaal niet begrijpt waar je het over hebt. Die bommen gaan vliegen als zelfs maar dreigt dat Israël een oorlog gaat verliezen. Dat is lang voordat de andere kant Israël verslagen heeft. 7 oktober heeft iedereen in Israël herinnerd aan wat een moment van onoplettendheid kan betekenen.
Klopt, Israël heeft het non-proliferatie verdrag nooit ondertekend. Officieel hebben ze geen nucleair arsenaal want dat is nogal gênant voor hun Amerikaanse vrienden. Maar iedereen weet dat ze die dingen hebben en wat de doctrine voor inzetten is. En dat is kortweg : Israël gaat niet alleen ten onder.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:16 schreef nixxx het volgende:
[..]
Dat heeft Israël volgens mij niet getekend.. en voor Israël zijn de atoomwapens hun levensverzekering. Er is denk ik geen enkel land dat zo bereid is om die wapens in te zetten.
Ja hoe en door wie worden ze weggevaagd? En denk je dat dat land daarna zelf nog bestaat?quote:Op vrijdag 17 november 2023 14:54 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, op het moment dat Israel over zou gaan tot het vermoorden van 2 miljoen burgers (natuurlijk doen ze dat niet) trekt de hele internationale gemeenschap daar zijn handen vanaf en is Israel binnen een week van de kaart geveegd.
Nogal een domme quote van je, wederom.
In het verleden hebben ze nooit een oorlog verloren. En ook die economische implosie van jou gaat leiden tot een nucleair conflict als daardoor Israël in een positie komt dat de volgende oorlog mogelijk verloren kan worden. De drempel voor atoombommen is dan lager, niet hoger.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:24 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In het verleden hebben ze dat niet gedaan en volgens mij was de SU niet aangevallen door een ander land dus ik snap je post überhaupt niet. Ik spreek daar toch duidelijk over een economische implosie.
Moet het wel instortenquote:Op vrijdag 17 november 2023 16:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Niet in een maandje nee, maar al die militaire speeltjes kosten heel veel geld iedere maand en gebruiken onderdelen uit het buitenland. Daarnaast kan je leger nog zo groot zijn, maar als je economie is ingestort kun je niet lang oorlog voeren of zelfs dat leger in het veld houden zonder buitenlandse hulp.
Je verlegd het doelpaaltje want in het verleden zijn ze wel degelijk vlakbij een nederlaag gekomen. Je originele claim was dat ze dan zouden nuken.quote:Op vrijdag 17 november 2023 16:30 schreef HiZ het volgende:
[..]
In het verleden hebben ze nooit een oorlog verloren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |