SPOILER: Twitteraccounts van een aantal betrouwbare twitteraarsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Kaart van de Gazastrook en informatie over de GazastrookOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Geschiedenis conflictOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Enkele belangrijke links
Liveblog Nu.nl
Liveblog NOS
Liveblog ADSPOILER: LivestreamsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steve Lookner live
Incelfrikandel![]()
Gewoon geen enkel forum of social media.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus die lange post daar moeten we niet serieus nemen, maar onbebouwde onzin hier wel?![]()
NU.nl Live blog: https://www.nu.nl/buitenl(...)era-in-het-land.html
Regeringsleiders morgen bijeen op vredestop in Egypte
Regeringsleiders vanuit de hele wereld komen morgen bijeen op een internationale vredestop in Caro, de hoofdstad van Egypte. Het is een initiatief van de Egyptische president Abdul Fatah Al Sisi. De staatshoofden gaan praten over de huidige situatie in Isral en de Gazastrook. Velen willen een staakt-het-vuren en de opening van de grens zodat er humanitaire hulp Gaza binnen kan.
Europese premiers van Itali, Griekenland en Spanje hebben aangekondigd dat ze aanwezig zullen zijn. Ook de Duitse buitenlandminister Annalena Bearbock zal op de top verschijnen. Verder hebben de leiders uit het Midden-Oosten, Japan en Zuid-Afrika aangegeven dat ze er zullen zijn. Mogelijk melden nog meer staatshoofden of ministers zich aan.![]()
Nou:quote:
Wij hebben hier natuurlijk ook een geschiedenis, een geschiedenis van Jodenvervolging, Jodenhaat en een gruwelijke oorlog, dat is onze geschiedenis in dit land. Dus het zou onze politici sieren, vooral de politici die achter elke boom een nazi zien staan dat ze op het moment dat de Jodenhaat toenemen er afstand van nemen en een standpunt maken. Dat is wat ik bedoel met "De ironie", of was je die geschiedenis vergeten?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dus verder de geschiedenis niet mee laten tellen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Dat gewiewel over dat het zo lastig zou zijn om Hamas uit de tunnels onder de Gazastrook te verdrijven, gewoon bij elk gaatje op je gemakje een BBQ opzetten en een maandje of twee tot tien wachten tot ze eruit komen kruipen.![]()
Daar heb je bepaalde type bommen voor. Die de boel eerst vacuum zuigen en daarna een brandbare nevel verspreiden die daarna boem doet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:01 schreef UitStraling het volgende:
Dat gewiewel over dat het zo lastig zou zijn om Hamas uit de tunnels onder de Gazastrook te verdrijven, gewoon bij elk gaatje op je gemakje een BBQ opzetten en een maandje of twee tot tien wachten tot ze eruit komen kruipen.![]()
Lange post?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus die lange post daar moeten we niet serieus nemen, maar onbebouwde onzin hier wel?
Ik zie alleen foto's.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.![]()
Gelukkig is Amnesty lekker betrouwbaarquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:58 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Gewoon geen enkel forum of social media.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Quora als bron aanhalen is net zo serieus te nemen als een draad op FOK! of Reddit als bron aanhalen.quote:![]()
Thermobarische bommen werken precies andersom, maar die dus.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daar heb je bepaalde type bommen voor. Die de boel eerst vacuum zuigen en daarna een brandbare nevel verspreiden die daarna boem doet.![]()
Meer dan social media en fora ja, dan ben je gewoon compleet af.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gelukkig is Amnesty lekker betrouwbaar
xoxo![]()
Die tweede. En die foto's zijn tevens keihard bewijs dat er geen apartheid is, als je snapt wat die term betekent dan.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Een uitstekende ontwikkeling.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:06 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Meer dan social media en fora ja, dan ben je gewoon compleet af.
xoxo
100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Heeft het enorm versterkt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:08 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Alsof dat al niet je standpunt was vr 7 oktober.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016![]()
Dat is het: bovengronds zullen ze de boel wel kunnen houden, maar die tunnels gaan de boel rekken, maandenlang, en dat betekent dagelijks ontvoeringen van IDF-soldaten, iets wat enorm gevoelig ligt in Isral uit ervaring.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:51 schreef slashdotter3 het volgende:
Meh, Gaza Noord veroveren gaat ze wel lukken, maar gaat het ook lukken om niet maandenlang elke dag soldaten te verliezen in hinderlagen?
[ twitter ]
En je krijgt aan de andere kant de gekken die dan wraak gaan nemen op willekeurige Palestijnen, die dan daar weer op reageren op de bekende wijze. Binnen anderhalve maand zal er besloten worden om de Westoever ook maar weer helemaal aan te pakken voorspel ik.
Maar ik hoop nog steeds dat Isral iets briljants uit de mouw schudt dat dit scenario niet laat uitkomen.![]()
Tja, social media. Daar maken dat soort NGOs en andere organisaties natuurlijk ook gebruik van en daar wordt al hun antizionistische en antisemitische propaganda ook driftig verspreid door menigeen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:06 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Meer dan social media en fora ja, dan ben je gewoon compleet af.
xoxo'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Insgelijks.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
Meteen twee users die mijn post op mooie wijze weten te bevestigen zie ik.
Een rechts radicaal die apartheidsbeleid en vergelding als verdediging aanmoedigt. Goh, verrassend.
Als we toch weer op je standaard 'het ligt allemaal altijd en overal aan links' tour moeten."Pools are perfect for holding water"![]()
Interessante tactiek. Alleen waar haal je het vlees vandaan? Als de ezels geslacht worden zijn de meeste inwoners hun vervoersmiddel kwijtquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:01 schreef UitStraling het volgende:
Is er enig idee hoe groot dat tunnelstelsel is onder Gaza?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is het: bovengronds zullen ze de boel wel kunnen houden, maar die tunnels gaan de boel rekken, maandenlang, en dat betekent dagelijks ontvoeringen van IDF-soldaten, iets wat enorm gevoelig ligt in Isral uit ervaring.
En je krijgt aan de andere kant de gekken die dan wraak gaan nemen op willekeurige Palestijnen, die dan daar weer op reageren op de bekende wijze. Binnen anderhalve maand zal er besloten worden om de Westoever ook maar weer helemaal aan te pakken voorspel ik.
Maar ik hoop nog steeds dat Isral iets briljants uit de mouw schudt dat dit scenario niet laat uitkomen.Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.![]()
Ik zie een post van een MAGA-gekkie die ik niet kan lezen omdat ik geen subscription heb.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die tweede. En die foto's zijn tevens keihard bewijs dat er geen apartheid is, als je snapt wat die term betekent dan.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Het verzinsel van 'apartheid' is inmiddels al tientallen keren ontkracht.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Insgelijks.
Een rechts radicaal die apartheidsbeleid en vergelding als verdediging aanmoedigt. Goh, verrassend.
Als we toch weer op je standaard 'het ligt allemaal altijd en overal aan links' tour moeten.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Nou; ja, eens.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Komt natuurlijk niet echt als een verrassing.
Maar stel dat we daar aan beide kanten consensus over hebben,
Wat kan je dan in alle redelijkheid van israel verwachten?![]()
Gast, dit heeft geen kut te maken met wat ik zeg. De geschiedenis van het conflict daar, daar heb ik het over. En ja, dat er Jodenhaters hier hebben gewoond, dat snap ik ook wel. Overigens was het de oorlog van Duitsland, niet van ons, maar nogmaals het heeft weinig invloed op mijn opmerking. Je kunt niet alleen naar 7 oktober kijken en dat als leidraad nemen in het conflict, het gaat veel verder dan dat. En ja, mensen vormen na een goed aantal jaar ook wel eens een mening over dingen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:00 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Nou:
[..]
Wij hebben hier natuurlijk ook een geschiedenis, een geschiedenis van Jodenvervolging, Jodenhaat en een gruwelijke oorlog, dat is onze geschiedenis in dit land. Dus het zou onze politici sieren, vooral de politici die achter elke boom een nazi zien staan dat ze op het moment dat de Jodenhaat toenemen er afstand van nemen en een standpunt maken. Dat is wat ik bedoel met "De ironie", of was je die geschiedenis vergeten?
Wel vreemd dat je nu dit soort stemmingmakerij gebruikt om totaal mijn punt te negeren. En met stemmingmakerij bedoel ik je drang naar die vreselijke oorlog in mijn schoot te leggen om zogenaamd de angel uit mijn betoog te halen, maar ondanks dat het daarna in stroomversnelling kwam, speelde het conflict zich af al voor de tweede wereldoorlog.Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Ja, de IDF en de Isralische overheid ook.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, social media. Daar maken dat soort NGOs en andere organisaties natuurlijk ook gebruik van en daar wordt al hun antizionistische en antisemitische propaganda ook driftig verspreid door menigeen.
Accounts met slechte intenties op social media, wat een verrassing.![]()
Dat is jouw mening. Geen feit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het verzinsel van 'apartheid' is inmiddels al tientallen keren ontkracht."Pools are perfect for holding water"![]()
Ja, maar het was dus al zo. Doe dan niet net alsof het sinds 7 oktober is.quote:Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!![]()
Hoe vind je die gaatjes en hoe weet je dat je ze allemaal hebt gevonden?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:01 schreef UitStraling het volgende:
Dat gewiewel over dat het zo lastig zou zijn om Hamas uit de tunnels onder de Gazastrook te verdrijven, gewoon bij elk gaatje op je gemakje een BBQ opzetten en een maandje of twee tot tien wachten tot ze eruit komen kruipen.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Net zoals dat van apartheid een mening is en geen feitquote:Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.![]()
Zelfde dus als die beelden waar ze leidingen uit de grond halen om oorlogstuig mee te maken, die mensen hebben zoveel kansen gekregen om iets te maken van dat gebied, ze verknallen het zelf ook gewoon elke keer.quote:3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
4:10 Hezbollah heeft raketten maar ze hebben geen leger. Als ze een grondaanval zouden doen op Israel worden ze kansloos afgemaakt dus dat gaan ze niet doen. Ze kunnen wat kleine groepen terroristen de grens over sturen en met wat raketten schieten maar ze zijn verder geen gevaar.
[ Bericht 9% gewijzigd door slashdotter3 op 20-10-2023 13:26:01 ]![]()
Het is ook wel een bijzondere situatie eigenlijk. Alles wat je krijgt aan hulp en subsidies, materieel of financieel, investeren in terrorisme en zelfverrijking van de leiders en vervolgens naar het buurland wijzen als zogenaamde oorzaak voor de enorme ongelijkheid en armoede. Dan heb je lef hoor.quote:'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Sow, ik klaag flink over de EU maar deze verbaast me. Nu verbaasde mij de reacties van onze Europese leiders en Ursela al, maar dit is toch wel een flink teken dat de EU gewoon volledig achter Isral staat. Helaas zal hierdoor wel de haat, emotie en onrust in onze straten toenemen, maar ja wij buigen niet voor terroristen!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitstekende ontwikkeling.
[ twitter ]3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Saoedische prins en voormalige ambassadeur te Amerika Turki bin Faisal Al Saud veroordeelt Hamas in de sterkste bewoordingen, zegt dat Hamas de gehele Palestijnse zaak schendt en schaadt en zelfs on-islamitisch handelt:![]()
Hamas kan inderdaad heel goed massas bespelen en propaganda maken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook wel een bijzondere situatie eigenlijk. Alles wat je krijgt aan hulp en subsidies, materieel of financieel, investeren in terrorisme en zelfverrijking van de leiders en vervolgens naar het buurland wijzen als zogenaamde oorzaak voor de enorme ongelijkheid en armoede. Dan heb je lef hoor.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Wat betreft hulpgoederen, kunnen ze niet via de lucht voedsel, water en medicatie droppen in bijvoorbeeld die tentenkampen bij Khan Younis? Ik bedoel: Moet daarvoor nu perse die weg gerepareerd zijn?![]()
Dat kan iedereen die wel een beetje zelf kan nadenken zich wel bedenken. Is hier niet anders, alsof ze zich hier druk maken om dode moslimbroeders terwijl ze elkaar in moslim landen met een factor 1000 meer afslachten. Het is gewoon Jodenhaat en haat jegens het westen, dat verenigt in die kringen.quote:3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Waar danquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het verzinsel van 'apartheid' is inmiddels al tientallen keren ontkracht.. Ik heb niks gezien, behalve dan dat er een paar keer geroepen is dat er van apartheid geen sprake kan zijn omdat volgens de Isralische wet iedereen gelijk is.
Nou, een werkelijk ijzersterke 'ontkrachting' hoor.Huilen dan.![]()
Eindelijk iemand uit die hoek die eens iets zinnigs zegt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:19 schreef Rollo het volgende:
Saoedische prins en voormalige ambassadeur te Amerika Turki bin Faisal Al Saud veroordeelt Hamas in de sterkste bewoordingen, zegt dat Hamas de gehele Palestijnse zaak schendt en schaadt en zelfs on-islamitisch handelt:
[ twitter ]![]()
Zou jij er willen vliegen met de raketten die over en weer gaan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:19 schreef littlemindy het volgende:
Wat betreft hulpgoederen, kunnen ze niet via de lucht voedsel, water en medicatie droppen in bijvoorbeeld die tentenkampen bij Khan Younis? Ik bedoel: Moet daarvoor nu perse die weg gerepareerd zijn?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Groot.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:10 schreef Hathor het volgende:
Is er enig idee hoe groot dat tunnelstelsel is onder Gaza?
En worden o.a. vrachtwagens in naar binnen gesmokkeld, maar ook koeien in het verleden, uiteraard wapens en allerlei andere soort materialen. Meer dan 500km lang wordt gezegd door Hamas zelf maar andere bronnen lees ik dat de schatting 200km lang is ongeveer, tussen de 30 en 100 meter diep, afhankelijk van welke tunnel etc omdat ze ook allerlei verschillende ruimtes erin hebben voor verschillende doelen. Maar goed, precies weet niemand het. Maar afentoe hebben ze hier en daar weleens een journalist een kijkje laten nemen.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Hier in een artikel van de Wall Street Journal alvast een voorzet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is er enig idee hoe groot dat tunnelstelsel is onder Gaza?
Kan nu geen plaatje toevoegen want daarvoor moet ik op mijn eigen laptop zitten (geen toegang tot Imgur op werklaptop), maar hier een map van het tunnelsysteem zoals nu bekend.
Concentreert vooral in het noorden (Gaza stad) en Khan Younis in het zuiden. Althans, voor zover bekend."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.![]()
Wat beschouw jij een ijzersterke ontkrachting?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar dan. Ik heb niks gezien, behalve dan dat er een paar keer geroepen is dat er van apartheid geen sprake kan zijn omdat volgens de Isralische wet iedereen gelijk is.
Nou, een werkelijk ijzersterke 'ontkrachting' hoor.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Lijkt me niet meer dan normaal.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:06 schreef HowardRoark het volgende:
Een uitstekende ontwikkeling.
[ twitter ]Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Lees de reacties dan maar terug. Er is je door meerdere users uitleg gegeven over de diverse samenstelling van Isral en dat al deze staatsburgers gewoon dezelfde rechten hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Waar dan. Ik heb niks gezien, behalve dan dat er een paar keer geroepen is dat er van apartheid geen sprake kan zijn omdat volgens de Isralische wet iedereen gelijk is.
Nou, een werkelijk ijzersterke 'ontkrachting' hoor.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
https://www.france24.com/(...)im-brotherhood-claim
Gegeven de strekking van de tweet van Benzema is de reactie van de Franse minister imho zwaar over de top. Beetje jammer wel.![]()
Lijkt me dat je sneller weer weg bent dan dat je erin rijdt met een truck?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Zou jij er willen vliegen met de raketten die over en weer gaan?![]()
Ik wil terug naar de onderkoelde verslaggeving van het Polygoon-journaal in plaats van dit opgeklopte gedoe. Ja, het is een speech die stof tot nadenken en beeld geeft op de Saoedische invalshoek maar CRAZY is dit nietquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:19 schreef Rollo het volgende:
Saoedische prins en voormalige ambassadeur te Amerika Turki bin Faisal Al Saud veroordeelt Hamas in de sterkste bewoordingen, zegt dat Hamas de gehele Palestijnse zaak schendt en schaadt en zelfs on-islamitisch handelt:
[ twitter ]![]()
Toen FOK! nog sepia wasquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik wil terug naar de onderkoelde verslaggeving van het Polygoon-journaal in plaats van dit opgeklopte gedoe. Ja, het is een speech die stof tot nadenken en beeld geeft op de Saoedische invalshoek maar CRAZY is dit niet
got me a movie, I want you to know
slicing up eyeballs, I want you to know![]()
Ja wat boeit mij het ik kwam hier alleen omdat @Isdatzo zei dat het gezellie was.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:41 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Hierom:
https://www.amnesty.nl/ac(...)hankelijke-evaluatie
Mag jij mij de artikelen laten zien van Amnesty waar ze zich druk maken over het recht om te demonstreren als er weer eens een rechtsere demonstratie niet kan doorgaan vanwege dreigend geweld of het recht om te demonstreren ontnomen worden, Pegida demonstraties zeker nooit van gehoord die belaagd werden.
Dan ben je niet meer neutraal, en laten we die leugen ook niet meer in stand houden, we weten allemaal wat voor een volk voor zo'n clubjes werkt, en de jongeren met diezelfde gedachtegang wat bij zo'n clubjes uitkomen lopen nu mee op straat op te roepen tot een genocide op Israel/Joden, die mensen zijn niet neutraal.![]()
Dat hij afstand neemt van Hamas is vrij logisch me dunkt, snap de parade hieromtrent ook niet echt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:23 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik wil terug naar de onderkoelde verslaggeving van het Polygoon-journaal in plaats van dit opgeklopte gedoe. Ja, het is een speech die stof tot nadenken en beeld geeft op de Saoedische invalshoek maar CRAZY is dit niet![]()
Zelfs KFC komt erdoorheenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:21 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Groot.
En worden o.a. vrachtwagens in naar binnen gesmokkeld, maar ook koeien in het verleden, uiteraard wapens en allerlei andere soort materialen. Meer dan 500km lang wordt gezegd door Hamas zelf maar andere bronnen lees ik dat de schatting 200km lang is ongeveer, tussen de 30 en 100 meter diep, afhankelijk van welke tunnel etc omdat ze ook allerlei verschillende ruimtes erin hebben voor verschillende doelen. Maar goed, precies weet niemand het. Maar afentoe hebben ze hier en daar weleens een journalist een kijkje laten nemen.![]()
https://www.nytimes.com/2(...)e-world-outside.html![]()
Krankzinnig is het. Zeker voor een minister. Lijkt steeds gekker te worden alles rondom dit conflict en repercussies zelfs in Europa. Van allerlei kanten. Zal met iets met de tijd te maken hebben ofzo.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:23 schreef Beathoven het volgende:
Gegeven de strekking van de tweet van Benzema is de reactie van de Franse minister imho zwaar over de top. Beetje jammer wel.Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”![]()
Zou jij er willen vliegen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:23 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Lijkt me dat je sneller weer weg bent dan dat je erin rijdt met een truck?Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Kan het ook een beetje beide zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook wel een bijzondere situatie eigenlijk. Alles wat je krijgt aan hulp en subsidies, materieel of financieel, investeren in terrorisme en zelfverrijking van de leiders en vervolgens naar het buurland wijzen als zogenaamde oorzaak voor de enorme ongelijkheid en armoede. Dan heb je lef hoor.
Nee h dat kan niet. Leave Britney Isral alone![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Lees de reacties dan maar terug. Er is je door meerdere users uitleg gegeven over de diverse samenstelling van Isral en dat al deze staatsburgers gewoon dezelfde rechten hebben.quote:Palestinians are systematically subjected to home demolitions and forced evictions, and live in constant fear of losing their homes.
For more than 73 years, Israel has been forcibly displacing entire Palestinian communities. Hundreds of thousands of Palestinians’ homes have been demolished, causing terrible trauma & suffering. More than 6 million Palestinians remain refugees, the vast majority of whom live in refugee camps including outside of Israel/OPT. There are over 100,000 Palestinians in the OPT and another 68,000 inside of Israel at imminent risk of losing their homes, many for the second or third time.
Palestinians are caught in a Catch-22 situation. Israel requires them to obtain a permit to build or even erect a structure such as a tent, but – unlike Jewish Israeli applicants – rarely issues them a permit. Many Palestinians are forced to build without permits. Israel then demolishes Palestinian homes on the basis that they were built “illegally”. Israel uses these discriminatory planning and zoning policies to create unbearable living conditions to force Palestinians to leave their homes to allow for the expansion of Jewish settlement.bronIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Dan leg dit eens uit:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:12 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Gast, dit heeft geen kut te maken met wat ik zeg. De geschiedenis van het conflict daar, daar heb ik het over. En ja, dat er Jodenhaters hier hebben gewoond, dat snap ik ook wel. Overigens was het de oorlog van Duitsland, niet van ons, maar nogmaals het heeft weinig invloed op mijn opmerking. Je kunt niet alleen naar 7 oktober kijken en dat als leidraad nemen in het conflict, het gaat veel verder dan dat. En ja, mensen vormen na een goed aantal jaar ook wel eens een mening over dingen.
Wel vreemd dat je nu dit soort stemmingmakerij gebruikt om totaal mijn punt te negeren. En met stemmingmakerij bedoel ik je drang naar die vreselijke oorlog in mijn schoot te leggen om zogenaamd de angel uit mijn betoog te halen, maar ondanks dat het daarna in stroomversnelling kwam, speelde het conflict zich af al voor de tweede wereldoorlog.Jouw reactie:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hoeven van mij geen puurheidstest doorstaan, maar na een gigantische aanslag moeite hebben met medeleven tonen en tegen het recht van zelfverdediging zijn zegt mij dat die partijen niet integer zijn.Jij wilt je focussen op de geschiedenis van Isral en de Gaza, je zegt letterlijk "De geschiedenis van het conflict daar, daar heb ik het over", maar dit ging over onze politici, in ons land, in onze steden die geen stelling nemen tegen Jodenhaat. Daar reageerde jij op met de opmerking "geschiedenis niet mee laten tellen", dus als ik het goed begrijp en corrigeer mij als ik het fout heb, onze politici met ons verleden moeten rekening houden met de geschiedenis van Isral en Gaza en daardoor afstand nemen van een motie tegen Jodenhaat in Nederland ondanks dat wij in Nederland een geschiedenis hebben met Jodenhaat en die Jodenhaat flink aan het toenemen is?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:51 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En dus verder de geschiedenis niet mee laten tellen.
Begrijp ik het zo goed?3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ik vind het heel wat, omdat ik een openlijke veoordeling van Hamas en maken van onderscheid tussen het belang van de Palestijnen en het belang van Hamas van geen enkele Arabische leider hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:25 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Dat hij afstand neemt van Hamas is vrij logisch me dunkt, snap de parade hieromtrent ook niet echt.
Misschien mis ik belangrijke speeches, maar ik kan er weinig vinden vinden waarin Hamas openlijk vanuit de Islamitische wereld veroordeeld wordt.![]()
Dat het vergoelijken of anderzijds bagatelliseren van de gruwelijke moorden die vorige week door Hamas zijn gepleegd een felle reactie oproept, daar kan ik mij volledig in vinden. Maar in bepaalde kringen slaat men nu door de andere kant op. Elke steunbetuiging voor Gaza wordt bijkans uitgelegd als Isral- of zelfs jodenhaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:23 schreef Beathoven het volgende:
Gegeven de strekking van de tweet van Benzema is de reactie van de Franse minister imho zwaar over de top. Beetje jammer wel.
Terwijl Benzema eigenlijk niets geks schrijft, inderdaad:Maar zoals ik gisteren hier al opmerkte: we moeten beseffen dat het westen wereldwijd vrijwel alleen staat in zijn niet-aflatende steun aan Isral. De meeste niet-westerse landen zijn op z'n zachtst gezegd kritisch op het Isralische optreden in Gaza.quote:"All our prayers are for the inhabitants of Gaza who are once again victims of these unjust bombings which spare no women or children," Benzema wrote on X, formerly Twitter.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r![]()
De VN en vele NGO's zijn het daar niet mee eens.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Lees de reacties dan maar terug. Er is je door meerdere users uitleg gegeven over de diverse samenstelling van Isral en dat al deze staatsburgers gewoon dezelfde rechten hebben.
https://en.wikipedia.org/(...)ons_on_applicability![]()
In de geopolitiek is dit weinig verrassend omdat SA zijn relatie met de VS niet gaat opgeven door Hamas niet te veroordelen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:28 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Ik vind het heel wat, omdat ik een openlijke veoordeling van Hamas en maken van onderscheid tussen het belang van de Palestijnen en het belang van Hamas van geen enkele Arabische leider hoor.
Misschien mis ik belangrijke speeches, maar ik kan er weinig vinden vinden waarin Hamas openlijk vanuit de Islamitische wereld veroordeeld wordt.![]()
Flink wat speklapjes op de BBQ gooien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:01 schreef UitStraling het volgende:
Mooi dat ie zo begaan is met de Palestijnse zaakquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:19 schreef Rollo het volgende:
[ twitter ]![]()
![]()
Varkensvlees!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:31 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Flink wat speklapjes op de BBQ gooien.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
De minister ging gewoon op de laster-toer, maar vergat even dat Benzima een goede advocaat kan betalen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:25 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Krankzinnig is het. Zeker voor een minister. Lijkt steeds gekker te worden alles rondom dit conflict en repercussies zelfs in Europa. Van allerlei kanten. Zal met iets met de tijd te maken hebben ofzo.![]()
Mooi dat er ook eens een kritisch geluid komt uit SA op Hamas.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:19 schreef Rollo het volgende:
[ twitter ]3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Het is een ijzersterke ontkrachting als je de term begrijpt. Als je hem niet begrijpt, snap ik dat je dom blijft volhouden dat het slaat op Isral.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:20 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nou, een werkelijk ijzersterke 'ontkrachting' hoor.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Volgens mij betrof de kritiek op Benzema vooral zijn banden met de Moslimbroederschap maar verder helemaal eens, mensen hebben zich ingegraven en alle nuance lijkt zoek in beide kampen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat het vergoelijken of anderzijds bagatelliseren van de gruwelijke moorden die vorige week door Hamas zijn gepleegd een felle reactie oproept, daar kan ik mij volledig in vinden. Maar in bepaalde kringen slaat men nu door de andere kant op. Elke steunbetuiging voor Gaza wordt bijkans uitgelegd als Isral- of zelfs jodenhaat.
Terwijl Benzema eigenlijk niets geks schrijft, inderdaad:
[..]
Maar zoals ik gisteren hier al opmerkte: we moeten beseffen dat het westen wereldwijd vrijwel alleen staat in zijn niet-aflatende steun aan Isral. De meeste niet-westerse landen zijn op z'n zachtst gezegd kritisch op het Isralische optreden in Gaza.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Vind hem weinig genuanceerd, dat welquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:32 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Mooi dat er ook eens een kritisch geluid komt uit SA op Hamas.got me a movie, I want you to know
En gezien de demonstraties in het westen, is 'het westen' hier ook enkel synoniem voor de regeringsleiders in die landen. Want 'het volk' wordt steeds minder pro-Israel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat het vergoelijken of anderzijds bagatelliseren van de gruwelijke moorden die vorige week door Hamas zijn gepleegd een felle reactie oproept, daar kan ik mij volledig in vinden. Maar in bepaalde kringen slaat men nu door de andere kant op. Elke steunbetuiging voor Gaza wordt bijkans uitgelegd als Isral- of zelfs jodenhaat.
[..]
Maar zoals ik gisteren hier al opmerkte: we moeten beseffen dat het westen wereldwijd vrijwel alleen staat in zijn niet-aflatende steun aan Isral. De meeste niet-westerse landen zijn op z'n zachtst gezegd kritisch op het Isralische optreden in Gaza.
Meeste Nederlanders zijn neutraal, maar van hen die wel fel een kant kiezen zijn de meeste pro-Palestina.![]()
Er wordt gewoon een putinje gedaan hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een ijzersterke ontkrachting als je de term begrijpt. Als je hem niet begrijpt, snap ik dat je dom blijft volhouden dat het slaat op Isral.
Alles wat er komt niet als bewijs beschouwen en stug volhouden dat er geen bewijs is en vragen om bewijs.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Dat Hamas een absolute ramp is voor Gaza, dat staat volgens mij buiten kijf. Al zullen veel Gazanen dat anders zien. In hun ogen is de terreurbeweging juist de enige partij die voor hen opkomt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook wel een bijzondere situatie eigenlijk. Alles wat je krijgt aan hulp en subsidies, materieel of financieel, investeren in terrorisme en zelfverrijking van de leiders en vervolgens naar het buurland wijzen als zogenaamde oorzaak voor de enorme ongelijkheid en armoede. Dan heb je lef hoor.
Maar Isral volledig vrijpleiten en presenteren als een of andere bamhartige samaritaan, doet ook geen recht aan de werkelijke situatie. Gaza ligt aan de ketting, is afgesloten van de rest van de wereld en Isral bepaalt wat daar in en uit gaat. Dat maakt het verdomd lastig om te komen tot een enigszins normale situatie, zoals in andere landen.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Van Baarle is zijn denken kwijt en geen idee over welke staat hij het denkt te hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Aanvullend. De motie
* constaterende dat de Palestijnse bevolking al decennialang onderdrukt wordt en in een apartheidsstaat leeft;
* constaterende dat Isral tot op heden de Oslo-akkoorden niet heeft gemplementeerd en steeds meer Palestijns land illegaal annexeert;
* overwegende dat de Palestijnen recht hebben op een realistisch tijdspad voor gelijke rechten;
* verzoekt de regering om de Palestijnse Staat te erkennen en in internati- onaal verband te komen tot een realistisch tijdpad voor gelijkwaardigheid en gelijke rechten voor de Palestijnen,
en gaat over tot de orde van de dag.
https://www.tweedekamer.nl/downloads/document?id=2023D41885
Voor de wat rechtsere fokkers is het een aanrader om te lezen wat die Van Baarle allemaal ingediend heeft![]()
https://www.tweedekamer.n(...)t=date%3Adesc%3Adate"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:31 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Flink wat speklapjes op de BBQ gooien.Weinig origineel wel.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
Ik heb eventjes het aantal argumenten in deze reactie geteld. Score: nul.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is een ijzersterke ontkrachting als je de term begrijpt. Als je hem niet begrijpt, snap ik dat je dom blijft volhouden dat het slaat op Isral.Huilen dan.![]()
Ook dat, inderdaad.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En gezien de demonstraties in het westen, is 'het westen' hier ook enkel synoniem voor de regeringsleiders in die landen. Want 'het volk' wordt steeds minder pro-Israel.
Meeste Nederlanders zijn neutraal, maar van hen die wel fel een kant kiezen zijn de meeste pro-Palestina.
Ik durf ook wel te stellen dat de overgrote meerderheid van de wereldbevolking kritisch is op het handelen van Isral.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Of gewoon een rits varkens of varkensmest in die tunnels storten, zal lekker ruiken daar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:01 schreef UitStraling het volgende:
Dat gewiewel over dat het zo lastig zou zijn om Hamas uit de tunnels onder de Gazastrook te verdrijven, gewoon bij elk gaatje op je gemakje een BBQ opzetten en een maandje of twee tot tien wachten tot ze eruit komen kruipen.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:34 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Ja want dat eten joden, in tegenstelling tot moslims, wel.!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.![]()
Mooi putinje van jequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb eventjes het aantal argumenten in deze reactie geteld. Score: nul.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Hou maar op. Ik heb je om bewijs gevraagd en je levert niks, als ik tegenbewijs lever, wordt het genegeerd en nu doe je alsof het aan mij ligt. Het is goed met je.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ik heb eventjes het aantal argumenten in deze reactie geteld. Score: nul.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik denk dat geen enkel fatsoenlijke persoon op deze wereld niet kritisch kan zijn op Isral, er valt meer dan genoeg over te zeggen en klagen, en dat moet ook, dat moeten we ook vooral blijven doen. Want na dit conflict moet het eens voor eeuwig afgelopen zijn met die ellende daar in dat gebied.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat, inderdaad.
Ik durf ook wel te stellen dat de overgrote meerderheid van de wereldbevolking kritisch is op het handelen van Isral.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ik vind het ook niet sterk om met deze motie mee te stemmen. Israel heeft zeker fundamentele kenmerken van een apartheidsstaat maar om dat juist nu voor het eerst zo expliciet te benoemen vind ik niet zo handig van de PvdA, omdat je daarmee de schijn wekt dat het terrorisme van Hamas dan het voor hun gewenste effect sorteert, dat moet je te allen tijde vermijden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:35 schreef Vallon het volgende:
[..]
Van Baarle is zijn denken kwijt en geen idee over welke staat hij het denkt te hebben.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
De overgrote meerderheid van de wereldbevolking wordt via propaganda vertelt wat ze moeten denken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
Ik durf ook wel te stellen dat de overgrote meerderheid van de wereldbevolking kritisch is op het handelen van Isral.
Tot zover de naieve concepten als ware er een wereldwijde consensus, ofzo.![]()
Absoluut. Veel mensen over de wereld bekijken geopolitiek van een geheel andere bril. Dat zie je dus ook in Nederland. Want veel van die pro-Palestina demonstranten zijn van buitenlandse afkomst.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook dat, inderdaad.
Ik durf ook wel te stellen dat de overgrote meerderheid van de wereldbevolking kritisch is op het handelen van Isral.
Die bekijken het conflict gewoon met een andere bril. Die zien Israel niet als een land, dat een thuishaven is geworden voor Joden uit diaspora die anders werden afgeslacht en/of onderdrukt, maar als een koloniale staat die zelf juist al 75 jaar lang onderdrukt.
Daar kun je dan als rechtse-boomer van alle van vinden. Maar wij hebben die mensen zelf binnen gelaten, en onze regering kiest er nu weer zelf voor om direct achter Israel te staan. Een keer gaat dat fout.![]()
All of this has happened before and all of this will happen againquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:37 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkel fatsoenlijke persoon op deze wereld niet kritisch kan zijn op Isral, er valt meer dan genoeg over te zeggen en klagen, en dat moet ook, dat moeten we ook vooral blijven doen. Want na dit conflict moet het eens voor eeuwig afgelopen zijn met die ellende daar in dat gebied.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Mooie nikszeggende postquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:37 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik denk dat geen enkel fatsoenlijke persoon op deze wereld niet kritisch kan zijn op Isral, er valt meer dan genoeg over te zeggen en klagen, en dat moet ook, dat moeten we ook vooral blijven doen. Want na dit conflict moet het eens voor eeuwig afgelopen zijn met die ellende daar in dat gebied.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Letterlijk en figuurlijk .quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:16 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Zelfde dus als die beelden waar ze leidingen uit de grond halen om oorlogstuig mee te maken, die mensen hebben zoveel kansen gekregen om iets te maken van dat gebied, ze verknallen het zelf ook gewoon elke keer.![]()
Ik krijg ook al geen antwoord op mijn vraag wat wel als argument of bewijs wordt gezien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op. Ik heb je om bewijs gevraagd en je levert niks, als ik tegenbewijs lever, wordt het genegeerd en nu doe je alsof het aan mij ligt. Het is goed met je.
Dat bestaat namelijk niet bij een putinje.
Als er geen instelling isdie iets als bewijs kan neerzetten waardoor meningen worden gewijzigd zullen veel meningen nooit veranderen.
Putin gebruikt dit geregeld. Hij heeft gelijk tot er tegenbewijs komt echter niks wordt als tegenbewijs door putin geaccepteerd.Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Je draagt een Quora-post van een MAGA-wappie aan en de kritieken van Amnesty en Human Rights Watch verwijs je naar de prullenmand.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op. Ik heb je om bewijs gevraagd en je levert niks, als ik tegenbewijs lever, wordt het genegeerd en nu doe je alsof het aan mij ligt. Het is goed met je.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Koos en ik liggen nog wel eens in de clinch met elkaar, soms wil ik nog wel even een teken tonen dat ik zijn bijdrages wel degelijk kan waarderen ook al ben ik het niet altijd met hem eens.quote:
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Dat klopt deels, maar dat verandert verder niets aan de feitelijke situatie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
De overgrote meerderheid van de wereldbevolking wordt via propaganda vertelt wat ze moeten denken.
Tot zover de naieve concepten als ware er een wereldwijde consensus, ofzo.
Het is goed om te beseffen dat de meerderheid van de wereldbevolking dit soort situaties niet bekijkt door een westerse bril. Sterker, het feit dat westerse regeringen zich zo uitgesproken achter Isral scharen voedt dit sentiment juist.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Volgende keer gewoon een Feestboek-post van Ria als legitieme bron aanhalen en boos worden als mensen dat niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Je draagt een Quora-post van een MAGA-wappie aan en de kritieken van Amnesty en Human Rights Watch verwijs je naar de prullenmand.
[ Bericht 2% gewijzigd door Erasmus op 20-10-2023 13:48:39 ]![]()
Aha. En hoe noem je het dan wanneer die Isralische wetgeving voor Joodse kolonisten niet wordt toegepast op de gebieden in bezet gebied, maar op juist de individuele Isralische burgers die daar wonen (denk even na over het verschil tussen die twee). En anderzijds worden er militaire verordeningen toegepast (maar hey dat zijn geen wetten dus het kan geen apartheid zijn) om aan de ene kant de Joodse gemeenschappen te ondersteunen bij de bouw van nederzettingen, en anderzijds de Palestijnse gemeenschappen in te perken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Lees de reacties dan maar terug. Er is je door meerdere users uitleg gegeven over de diverse samenstelling van Isral en dat al deze staatsburgers gewoon dezelfde rechten hebben.
https://www.ohchr.org/en/(...)international-law-unHuilen dan.![]()
Voor die tunnels is misschien ook nog wel een technologische oplossing. Er zijn manieren om bijv met satellieten methaan uitstoot op te sporen. Dan kun je dat misschien gebruiken om meerdere ingangen of ventilatie schachten te detecteren als je ergens methaan naar binnen pompt. Dan kun je die opblazen of anderszins afsluiten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:07 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat is het: bovengronds zullen ze de boel wel kunnen houden, maar die tunnels gaan de boel rekken, maandenlang, en dat betekent dagelijks ontvoeringen van IDF-soldaten, iets wat enorm gevoelig ligt in Isral uit ervaring.
Maar ik hoop nog steeds dat Isral iets briljants uit de mouw schudt dat dit scenario niet laat uitkomen.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw![]()
Maar het feit dat die meerderheid niet tot die conclusie komt vanuit vrije nieuwsgaring, maar vanuit dat het de huidige machthebbers wel uitkomt dat een bepaalde conclusie getrokken wordt, geeft aan hoeveel waarde je er aan dient toe te dichten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat klopt deels, maar dat verandert verder niets aan de feitelijke situatie.
Het is goed om te beseffen dat de meerderheid van de wereldbevolking dit soort situaties niet bekijkt door een westerse bril. Sterker, het feit dat westerse regeringen zich zo uitgesproken achter Isral scharen voedt dit sentiment juist.![]()
Ooit na lange bloederige gevechten zal Israel dit tunnel netwerk in bezit hebben. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Ze gaan het uiteraard niet achterlaten zodat de volgende terreurgroep weer verder gaat met hun smokkel en terroristen netwerk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:21 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Groot.
En worden o.a. vrachtwagens in naar binnen gesmokkeld, maar ook koeien in het verleden, uiteraard wapens en allerlei andere soort materialen. Meer dan 500km lang wordt gezegd door Hamas zelf maar andere bronnen lees ik dat de schatting 200km lang is ongeveer, tussen de 30 en 100 meter diep, afhankelijk van welke tunnel etc omdat ze ook allerlei verschillende ruimtes erin hebben voor verschillende doelen. Maar goed, precies weet niemand het. Maar afentoe hebben ze hier en daar weleens een journalist een kijkje laten nemen.
Zou wel wat zijn als Israel Noord Gaza inlijft inclusief alle tunnels onder Zuid Gaza en Egypte![]()
Het probleem is vooral dat de rest van de wereld zich steeds minder makkelijk laat negeren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar het feit dat die meerderheid niet tot die conclusie komt vanuit vrije nieuwsgaring, maar vanuit dat het de huidige machthebbers wel uitkomt dat een bepaalde conclusie getrokken wordt, geeft aan hoeveel waarde je er aan dient toe te dichten.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Maargoed, ik ben schijnbaar de enige die daadwerkelijk het linkje van @Isdatzo aan het doornemen is. Ik vind dat er wat concrete voorbeelden worden genoemd waar Isral niet goed vanaf komt:quote:Israel imposed a comprehensive closure system on the movement of Palestinians in the West Bank following
the outbreak of the second intifada at the end of 2000, which remains in effect in various forms.366 This
closure system includes a web of Israeli military checkpoints, blockades, blocked roads, gates and the
winding fence/wall. In addition to curtailing movement between Palestinian communities, it separates
Palestinians from their agricultural land, and hampers Palestinians’ access to basic services, such as
education and healthcare, and to workquote:The Israeli military declares the jurisdictional boundaries of settlements as closed or
restricted areas, which only Palestinians are prohibited from entering. At the same time, the 700km fence/wall that Israel began constructing in 2002 mostly illegally on Palestinian land inside the occupied West Bank, of which 465km is completed,372 has isolated 38 Palestinian localities that together cover 9.4% of the
area of the West Bank,373 and has trapped them in enclaves known as “seam zones”. These are sections of
Palestinian land within the West Bank that fall between the fence/wall and the Green Line and are therefore
severed from the OPT. Israel’s military commander declared “seam zones” as closed military zones.374 As
a result, all Palestinian residents of these localities or Palestinians who want to visit have to obtain special
permits for entry and exit to their homes and acquire separate permits to access their agricultural land
(see section 5.5.2 “Discriminatory allocation of resources”).375 In the declaration, the military commander
exempted Jewish settlers, Israeli citizens and foreign nationals from these restrictions.quote:Since the 1967 annexation of East Jerusalem, Israeli governments have set targets for the demographic
ratio of Jews to Palestinians in Jerusalem as a whole. Successive Israeli government decisions endorsed
a target ratio of 70% to 30%. In 2006, the target was revised to 65% to 35% within the framework of the
regional zoning plan 30/1. In 2009, a new target of 60% Jews to 40% Palestinians, which was set in the
“Jerusalem 2000” Local Outline Plan, was deposited with the Regional Planning Committee.182 Whereas the
demographic increase of the Palestinian population of Jerusalem was based on natural growth, the Jewish
demographic growth would be primarily from internal migration and absorption of Jewish immigrants.quote:The authorities also clearly consider Palestinian citizens of Israel as a single group different from Druze and Circassians since they exempt this group alone from military service in “consideration for their family, religious, and cultural affiliations with the Arab world (which has subjected Israel to frequent attacks), as well as concern
over possible dual loyaltiesquote:While Palestinian citizens of Israel have Israeli citizenship, this has not been translated into their full
societal integration into Israel. This is partly because Israeli law defines Jewish Israelis as national
citizens, whereas Palestinian citizens of Israel are considered citizens but not nationals of Israel and as
such they enjoy different and inferior rights and privileges in law and practicequote:The 2003 law, which was in effect for 18 years, did not allow spouses from the occupied West Bank and
Gaza Strip to receive permanent residency or Israeli citizenship. Instead, “successful” applicants would
receive temporary six-month permits to enter Israel or East Jerusalem to live with their spouses. The law was
blatantly discriminatory against Palestinian citizens of Israel and residents of East Jerusalem by denying their
right to live with their spouses and families in their own country if they married a Palestinian from the OPT,
while explicitly excluding residents of Jewish settlements in the West Bank.quote:Jewish settlers, other Israeli citizens
and Israel’s military have illegally moved archaeological artefacts unearthed in the OPT and displayed them
as Jewish and Israeli in exhibitions in Israel and abroad, in contravention of international law and treaties on
cultural property.1059 Israel’s intensive destruction and capture of archaeological sites significantly deprives
Palestinians of the right to their cultural heritage and property.quote:State land in Israel is largely used to develop Jewish towns and localities; Palestinian citizens of Israel are
effectively blocked from leasing land on 80% of state land. Jewish national bodies generally do not lease
land to non-Jews and do not accept them in the housing projects and/or communities they establish on state
lands that have been developed specifically for new Jewish immigrants. About 13% of state land in Israel, or
over 2.5 million dunams, is owned and administered solely through the Jewish National Fund for exclusive
use by Jews.quote:For Palestinian Bedouins living in the Negev/Naqab, accessibility of health services is even worse, as there
are no medical clinics in most Bedouin villages.1126 Israel does not provide healthcare facilities or medical
services in unrecognized villages. These villages are not connected to public transport, forcing families to
travel long distances to receive basic healthcare.1127 Adalah has argued that Israeli authorities intentionally
make healthcare inaccessible for Palestinian citizens of Israel in unrecognized villages, in part to create a
coercive environment to force residents to leave the village.Damnquote:in 2019, the Ministry of Agriculture and Rural Development allocated only 1% of its budget to the Arab
sector while transferring grants to Jewish farmers, according to the Mossawa Center
Incelfrikandel![]()
https://www.timesofisrael.com/liveblog-october-20-2023/
Gallant sets out 3 phases of war; says after Hamas vanquished, Israel will seek new ‘security regime’ in Gaza
He says the objectives include eliminating the Hamas terror group by destroying its military and governmental capabilities, and completely removing any responsibility Israel has over Gaza by creating a new “security regime” in the Strip.
Gallant tells the committee members that the war will have three main phases.
“We are in the first phase, in which a military campaign is taking place with [airstrikes] and later with a [ground] maneuver with the purpose of destroying operatives and damaging infrastructure in order to defeat and destroy Hamas,” Gallant says.
He says the second phase will be continued fighting but at a lower intensity as troops work to “eliminate pockets of resistance.”
“The third step will be the creation of a new security regime in the Gaza Strip, the removal of Israel’s responsibility for day-to-day life in the Gaza Strip, and the creation of a new security reality for the citizens of Israel and the residents of the [area surrounding Gaza],” he says.![]()
Ik denk/hoop dat er nog wel meer manieren zijn om die tunnels in kaart te brengen. We kunnen verdeurie methaan op exoplaneten opsporen, het oppervlak van Venus in beeld brengen onder een wolkendek uit de hel en een sonde laten landen op een kosmisch stofje van een komeet, dan moet dit toch ook mogelijk zijn?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:48 schreef nixxx het volgende:
[..]
Voor die tunnels is misschien ook nog wel een technologische oplossing. Er zijn manieren om bijv met satellieten methaan uitstoot op te sporen. Dan kun je dat misschien gebruiken om meerdere ingangen of ventilatie schachten te detecteren als je ergens methaan naar binnen pompt. Dan kun je die opblazen of anderszins afsluiten.![]()
Ik las dit vandaagquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:55 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ooit na lange bloederige gevechten zal Israel dit tunnel netwerk in bezit hebben. Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Ze gaan het uiteraard niet achterlaten zodat de volgende terreurgroep weer verder gaat met hun smokkel en terroristen netwerk.
Zou wel wat zijn als Israel Noord Gaza inlijft inclusief alle tunnels onder Zuid Gaza en EgypteMoet je ook wel goede rijkunsten hebbenquote:Volgens Kwarten werd er meer bekend over de tunnels in 2012, nadat de Moslimbroederschap de Egyptische verkiezingen had gewonnen. Hamas, feitelijk voortgekomen uit die broederschap, organiseerde toen - tijdens de Isralische blokkade - de export van voedsel en kleding, allerlei goederen tot aan complete keukeninrichtingen. Kwarten: ,,Er reden zelfs auto’s in een speciale VIP-tunnel die dan een bepaalde Egyptische minister of vertegenwoordiger vanaf de grens ondergronds naar Gazastad bracht, zonder dat iemand het zag. Vervolgens schakelde die auto in zijn achteruit en reed dan terug, want keren kon niet. Er zijn hele kuddes koeien en schapen door die tunnels gegaan.”VBL SC influencer
Left, right, behind![]()
China PLA stationed up to 6 warships in Middle East over past week amid rising tensions from Israel-Gaza war:
The arrival of a replacement escort group in the Gulf region meant two advanced 052D destroyers have been stationed there at a time of heightened tensions
The PLA’s 44th task force left Muscat for an unspecified location on Saturday after taking part in a joint exercise with the Omani navy
https://www.scmp.com/news(...)-east-over-past-week“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Niet goed op welk gebied? en: je wist dit nog niet??quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:59 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maargoed, ik ben schijnbaar de enige die daadwerkelijk het linkje van @:isdatzo aan het doornemen is. Ik vind dat er wat concrete voorbeelden worden genoemd waar Isral niet goed vanaf komt:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Damn![]()
Deze dan nog een keer.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Hou maar op. Ik heb je om bewijs gevraagd en je levert niks, als ik tegenbewijs lever, wordt het genegeerd en nu doe je alsof het aan mij ligt. Het is goed met je.
https://paxvoorvrede.nl/n(...)-bij-het-checkpoint/And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Eigenlijk had je als regering jaren geleden gewoon gelijk achter de islam moeten gaan staan. Probleem opgelost en had je ook geen optochten nodig gehad.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar kun je dan als rechtse-boomer van alle van vinden. Maar wij hebben die mensen zelf binnen gelaten, en onze regering kiest er nu weer zelf voor om direct achter Israel te staan. Een keer gaat dat fout.
Zo simpel kan het zijn.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Grotendeels wel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet goed op welk gebied? en: je wist dit nog niet??Incelfrikandel![]()
Maar hoe zou dat dan werken als Hamas stil zou blijven zitten bij de invasie? Hoe weten ze wie ze moeten hebben?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:59 schreef slashdotter3 het volgende:
Gallant sets out 3 phases of war; says after Hamas vanquished, Israel will seek new ‘security regime’ in Gaza
He says the objectives include eliminating the Hamas terror group by destroying its military and governmental capabilities, and completely removing any responsibility Israel has over Gaza by creating a new “security regime” in the Strip.
Gallant tells the committee members that the war will have three main phases.
“We are in the first phase, in which a military campaign is taking place with [airstrikes] and later with a [ground] maneuver with the purpose of destroying operatives and damaging infrastructure in order to defeat and destroy Hamas,” Gallant says.
He says the second phase will be continued fighting but at a lower intensity as troops work to “eliminate pockets of resistance.”
“The third step will be the creation of a new security regime in the Gaza Strip, the removal of Israel’s responsibility for day-to-day life in the Gaza Strip, and the creation of a new security reality for the citizens of Israel and the residents of the [area surrounding Gaza],” he says.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Of het nooit zover moeten laten komen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:01 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Eigenlijk had je als regering jaren geleden gewoon gelijk achter de islam moeten gaan staan. Probleem opgelost en had je ook geen optochten nodig gehad.
Zo simpel kan het zijn.![]()
Zo leer je elke dag wel weer wat nieuws over dit conflict:quote:Palestinian Authority Martyrs Fund
The Palestinian Authority Martyrs Fund is a fund operated by the Palestinian Authority (PA) that pays monthly cash stipends to the families of Palestinians killed, injured, or imprisoned while carrying out politically motivated violence against Israel.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:02 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Maar hoe zou dat dan werken als Hamas stil zou blijven zitten bij de invasie? Hoe weten ze wie ze moeten hebben?Het gaat vooral om het vernietigen van de infrastructuur van Hamas.quote:“We are in the first phase, in which a military campaign is taking place with [airstrikes] and later with a [ground] maneuver with the purpose of destroying operatives and damaging infrastructure in order to defeat and destroy Hamas,” Gallant says.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
https://twitter.com/kenklippenstein/status/1715167397886206297
Israel moet opschieten. De pr voor hun richting de bevolking van hun belangrijkste bondgenoot wordt slechter en slechter.![]()
Het was, is en wordt nooit een normale situatie wanneer een bevolking met haar leiders niet bereid zijn om af te zien van geweld en misdaden jegens anderen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat Hamas een absolute ramp is voor Gaza, dat staat volgens mij buiten kijf. Al zullen veel Gazanen dat anders zien. In hun ogen is de terreurbeweging juist de enige partij die voor hen opkomt.
Maar Isral volledig vrijpleiten en presenteren als een of andere bamhartige samaritaan, doet ook geen recht aan de werkelijke situatie. Gaza ligt aan de ketting, is afgesloten van de rest van de wereld en Isral bepaalt wat daar in en uit gaat. Dat maakt het verdomd lastig om te komen tot een enigszins normale situatie, zoals in andere landen.
Het lastige in dat soort contreien en vooral ingesleten "normalisaties" is dat de terreurorganisatie, lokaal ook zg veel "goeds" doet. Iets dan bv ook drugsorganisaties en andere misdadigers hanteren om daarmee de ernst van hun door hun feitelijke toegebrachte misdaden te kunnen bedekken.
Ik zou zelf geen betere manier weten dan er een hek omheen zetten met de hoop dat de inwoners daarachter de aangereikte steun als mogelijkheid gaan zien om ieders vrijheden te gaan respecteren. Verder iets met knopen tellen en (be)kijken wat in een situatie wel kan zonder anderen te (willen) vertrappen.
Inzake die nederzettingenpolitiek, mag iemand vinden wat die vindt waarbij de democratisch gekozen regering van Isral dat (als beleid heeft ge)legitimeert. Het land wordt overigens niet gestolen maar in bezit verworven door mensen die "meer" te besteden hebben dan degene die het overdroeg. Dat het achteraf bekeken zo onrechtvaardig aanvoelt, met een "jaeren voor gewerkt en nu weggepakt" gevoel, is dan een feitelijk beleving.
De oorzaak van frustratie zit wmb vele dieper dat de ander een handiger (ver)koopman is of visie had dan de noodlijdende pauper die tot zijn machteloze verbijstering ziet dat die links & rechts wordt ingekapseld en moet - blijven - buigen.
Verongelijkt verzetten met geweld/aanslagen op wie/wat dan ook, is wmb nooit gerechtvaardigd.
Kut idd dat het land weg is en rechtvaardigt nog om daarom dan maar een andere burger die zich daar (wellicht opportunistisch op in beginsel waardeloos geacht land) heeft gevestigd, z'n nek af te snijden."On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Ja, dat denk ik ook wel, in de industrie gebruiken we bijvoorbeeld ook drones voor interne inspecties van tanks en drukvaten. Die zitten dan helemaal in een soort kooitje zodat de rotors niet beschadigen. Die kun je in zulke tunnels ook gebruiken. Granaat eraan vast en gaan met die banaan. Je zou ze misschien nog een beetje autonoom moeten laten werken vanwege beperkt radio bereik ondergronds.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:59 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik denk/hoop dat er nog wel meer manieren zijn om die tunnels in kaart te brengen. We kunnen verdeurie methaan op exoplaneten opsporen, het oppervlak van Venus in beeld brengen onder een wolkendek uit de hel en een sonde laten landen op een kosmisch stofje van een komeet, dan moet dit toch ook mogelijk zijn?ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Ik zie weinigen zich druk maken over hoe SA aan het huishouden is in yemen. Of vervang dat maar door een conflict anders dan deze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat de rest van de wereld zich steeds minder makkelijk laat negeren.![]()
Dit is niet iets nieuws toch?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:04 schreef Tekaschi het volgende:
Zo leer je elke dag wel weer wat nieuws over dit conflict:
[..]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Conflicten buiten de Westerse wereld zijn nu eenmaal vaker ver-van-mijn-bed-shows.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie weinigen zich druk maken over hoe SA aan het huishouden is in yemen. Of vervang dat maar door een conflict anders dan deze.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ik claim dan ook nergens dat er binnen de context van verschuivende geopolitieke verhoudingen geen sprake is van hypocrisie en selectieve verontwaardiging.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie weinigen zich druk maken over hoe SA aan het huishouden is in yemen. Of vervang dat maar door een conflict anders dan deze.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Citeer even precies het stukje waaruit blijkt dat Isral een apartheidsstaat is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze dan nog een keer.
https://paxvoorvrede.nl/n(...)-bij-het-checkpoint/100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Oekranequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie weinigen zich druk maken over hoe SA aan het huishouden is in yemen. Of vervang dat maar door een conflict anders dan deze.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Jij vindt de uitgifte van twee verschillende kleuren ID-kaart op basis waarvan je al dan niet medische hulp kunt krijgen daar geen voorbeeld van?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Citeer even precies het stukje waaruit blijkt dat Isral een apartheidsstaat is.
Dan houdt het inderdaad wel een beetje op.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
BBC admits mistakes in coverage of Gaza hospital blast; still won’t call Hamas terrorists![]()
Een land dat onderscheid maakt tussen burgers, is niet per definitie een apartheidsstaat nee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt de uitgifte van twee verschillende kleuren ID-kaart op basis waarvan je al dan niet medische hulp kunt krijgen daar geen voorbeeld van?
Dan houdt het inderdaad wel een beetje op.
Die definitie is wel wat ruimer.![]()
Nee, je claimde dat de rest van de wereld zich steeds minder makkelijk laat negeren. Maar dat blijkt dus totaal niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik claim dan ook nergens dat er binnen de context van verschuivende geopolitieke verhoudingen geen sprake is van hypocrisie en selectieve verontwaardiging.
Israel/palestina is voor wat oudere generaties een geloofsartikel bij uitstek, maar die engagement is verre van de norm.![]()
Police locate, arrest 4 Gazans hiding in Beersheba apartment
Gazans arrested in a hideout apartment in Beersheba on October 20, 2023
Police say four residents of the Gaza Strip have been found and arrested in a hideout apartment in Beersheba.
Border Police officers acted upon intelligence indicating that Gazans are staying in Israel illegally, according to a police statement. They found and broke into an apartment and found the four Gazans.
They have been taken for questioning.
The police statement doesn’t say whether they are Gazans who were in Israel when the Israel-Hamas war began and became stuck, or if they participated in the mass infiltration on October 7 in which terrorists massacred some 1,400 people in Israel.![]()
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezen op zoek naar wat apartheid is volgens jullie foute definitie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt de uitgifte van twee verschillende kleuren ID-kaart op basis waarvan je al dan niet medische hulp kunt krijgen daar geen voorbeeld van?
Dan houdt het inderdaad wel een beetje op.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Why BBC doesn't call Hamas militants 'terrorists'quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:14 schreef slashdotter3 het volgende:
BBC admits mistakes in coverage of Gaza hospital blast; still won’t call Hamas terroristsIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Standaardreflex van user @Nattekat wanneer hij bang is dat het lezen van een artikel voor cognitieve dissonantie zorgt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezenHuilen dan.![]()
Battlestar Galactica?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
All of this has happened before and all of this will happen again![]()
Nee, ik kan heel dit artikel lezen en nog steeds niet weten welk stuk apartheid inhoudt volgens jullie nog altijd foute definitie die ik niet eens ken, dan is verdere discussie onmogelijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Standaardreflex van user @:Nattekat wanneer hij bang is dat het lezen van een artikel voor cognitieve dissonantie zorgt.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Aldus degene die een Quora-post van een MAGA-wappie als legitieme bron aanhaaltquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezen op zoek naar wat apartheid is volgens jullie foute definitie.![]()
![]()
Maar verschillende id kaarten op basis van waar je geboren bent. Waar ken ik dat ook al weer van? Manmanmanman wat is dit een onzinnige argumentatie voor apartheid.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Police arrest Palestinian Hamas supporter suspected of planning to ram West Bank troops
An 18-year-old Palestinian from Ramallah was arrested overnight while staying in Israel illegally, on suspicion of stealing a car with the intention of carrying out a ramming attack against Israeli forces at the West Bank’s Hizma checkpoint near Jerusalem, the Israel Police says.
Cops near the checkpoint noticed a vehicle approaching with no headlights and a broken windshield, suspecting it was stolen. They signaled to the driver to stop and he tried to flee.
The driver was taken for questioning, where police found out he is a supporter of the Hamas terror group who planned to harm the forces at the checkpoint, according to police.![]()
Ik kan het hele artikel en alle "feiten" wel even samenvatten voor je in 3 woorden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezen op zoek naar wat apartheid is volgens jullie foute definitie.
"Van horen zeggen". Dat vat het wel samen.quote:Tijdens n van onze eerste waarnemingen bij het Qalandia Checkpoint, spraken we een jong gezin, een vader en moeder met een jonge baby van 6 maanden.quote:Begin van deze maand ontmoetten we een vrouw uit Gaza. Na een lang proces kreeg zij een medische vergunning om Gaza te verlaten, maar toen we haar tegenkwamen was ze net weggestuurd bij het checkpoint Qalandia.quote:De PRCS vertelt ons dat ze vorig jaar 856 keer probeerde Jeruzalem binnen te komen vanaf de Westelijke Jordaanoever. In slecht 58 gevallen konden ze doorrijden.Dat vat het wel samen allemaal, eenzijdige verhalen, een rechter zou dit soort eenzijdige verhalen meteen afschieten. Er staan 0 reacties over Isral in, waarom Isral het doet, of dat ze het hebben kunnen verifiren.quote:Begin van deze maand spraken we met een jonge vrouw die nog niet lang geleden haar broer verloren heeft door de weigering van de het Israelisch leger om de ambulance te laten passeren bij de controlepost.
[ Bericht 23% gewijzigd door Tekaschi op 20-10-2023 14:26:38 ]3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Andere voorbeelden heeft @Frikandelbroodje hierboven even samengevat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een land dat onderscheid maakt tussen burgers, is niet per definitie een apartheidsstaat nee.
Die definitie is wel wat ruimer.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
https://www.amnesty.nl/co(...)estinians.pdf?x14071quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezen op zoek naar wat apartheid is volgens jullie foute definitie.
https://www.hrw.org/news/(...)partheid-persecution
https://news.un.org/en/story/2022/03/1114702Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Je ziet bijvoorbeeld dat een China zich steeds meer begint te bemoeien met het Isral/Palestina-conflict. In Peking kijken ze hier heel anders tegenaan dan in het westen. En China wordt in zijn kielzog gevolgd door een groeiende groep landen uit de tweede en derde wereld, die hier ook iets van vinden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je claimde dat de rest van de wereld zich steeds minder makkelijk laat negeren. Maar dat blijkt dus totaal niet.
Het is niet meteen zichtbaar of doorslaggevend, maar heel voorzichtig krijgt het westen concurrentie op het wereldtoneel. Daarbij zijn 'wij' in de toekomst mogelijk niet langer de dominantie factie binnen de geopolitiek.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Al die figuren die de term apartheid verkrachten snappen niet wat het betekent. Geen uitzondering, echt allemaal. Kan je Isral nog van zo veel criminele feiten beschuldigden, moet het zo'n domme modeterm zijn met een enorme lading die hier helemaal niet op gaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik kan het hele artikel en alle "feiten" wel even samenvatten voor je in 3 woorden.
"Van horen zeggen". Dat vat het wel samen.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Eens.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:19 schreef Nattekat het volgende:
Maar verschillende id kaarten op basis van waar je geboren bent. Waar ken ik dat ook al weer van? Manmanmanman wat is dit een onzinnige argumentatie voor apartheid.
Bonaire heeft ook een andere ID-kaart dan die wij hier hebben, terwijl het wel een onderdeel van ons koninkrijk is.
Op zich zegt dat dus niet zo veel over wel of geen apartheid."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"![]()
OK, duidelijk. Je wil dus helemaal geen 'bewijzen' ofzo, je wil gewoon halsstarrig vasthouden aan je eigen waarheid. Succes.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezen op zoek naar wat apartheid is volgens jullie foute definitie.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Kap eens met die kutartikelen. Argumenteer zelf even waarom het zo is.quote:100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Nederland is dan ook een apartheidsstaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Eens.
Bonaire heeft ook een andere ID-kaart dan die wij hier hebben, terwijl het wel een onderdeel van ons koninkrijk is.
[ afbeelding ]
Op zich zegt dat dus niet zo veel over wel of geen apartheid.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Jij hebt het artikel dus ook niet gelezen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik kan het hele artikel en alle "feiten" wel even samenvatten voor je in 3 woorden.
"Van horen zeggen". Dat vat het wel samen.
Lekker bezig.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Heb je zelf eigenlijk al argumenten aangedragen ipv artikelen en rapporten van de VN, HRW en Amnesty te verwerpen?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kap eens met die kutartikelen. Argumenteer zelf even waarom het zo is.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Krijg je nou ook maagden cadeau bij zo'n mislukte actie?
https://www.reddit.com/r/(...)_to_set_ied_against/
Palestinian terrorist trying to set IED against IDF and explodes himself - Awarta, West Bank - 19 October 2023![]()
Dat Isral een ordinaire nederzettingenbeleid voert, is helder.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Andere voorbeelden heeft @:Frikandelbroodje hierboven even samengevat.
Maar een apartheidsstaat, is een staat waarin binnen het land zelf ook een bevolkingsgroep wordt onderdrukt. En dat is niet zo. Binnen de groene lijnen zijn Palestijnen gewoon Israelische burgers met alle rechten die Joodse Israeli's ook hebben.![]()
Link van de VN: kutartikelquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kap eens met die kutartikelen. Argumenteer zelf even waarom het zo is.
Social media post van een wappie: legitiem en als je dit niet snapt ben je ziek
![]()
[ Bericht 6% gewijzigd door Erasmus op 20-10-2023 14:25:46 ]![]()
Ik ga niet jouw werk voor je doen, de groeten. Als jij niet kan beargumenteren waarom het zo is, is het nu klaar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heb je zelf eigenlijk al argumenten aangedragen ipv artikelen en rapporten van de VN, HRW en Amnesty te verwerpen?100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Post #107.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Andere voorbeelden heeft @:Frikandelbroodje hierboven even samengevat.
Maar ik ben er nog steeds niet helemaal van overtuigd om dat nou apartheid te noemen. Het is duidelijk dat Isralische staatsburgers van Palestijnse afkomst minder rechten hebben dan Isralische staatsburgers van Joodse afkomst. Laat staan Palestijnen zonder Isralisch paspoort. Ik vind het wel allemaal minder heftig dan waar ik apartheid nou echt mee associeer; segregatie op werkelijk elk vlak, in elk aspect van het dagelijks bestaan.
Maargoed, semantische discussie. Mensenrechtenschendingen zijn het zeker.Incelfrikandel![]()
Whoopsquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Palestinian terrorist trying to set IED against IDF and explodes himself - Awarta, West Bank - 19 October 2023![]()
Die is wel van zijn pukkeltjes afquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:24 schreef slashdotter3 het volgende:
Palestinian terrorist trying to set IED against IDF and explodes himself - Awarta, West Bank - 19 October 2023got me a movie, I want you to know
Jazeker:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Heb je zelf eigenlijk al argumenten aangedragen ipv artikelen en rapporten van de VN, HRW en Amnesty te verwerpen?
"Hurpdurp definitie"
"Hurpdurp lang artikel dat ga ik niet lezen"
"Hurpdurp lekker betrouwbaar niet meer serieus te nemen want oekrane"Huilen dan.![]()
Begrijpelijke zienswijze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dan houdt het inderdaad wel een beetje op.
Het hebben van een onderscheidende identificatiekaart komt niet op grond van afkomst of ras e.d. maar op grond waar men woont, ingeschreven, geboren of is gezeteld.
Sommige zaken zij nu eenmaal onlosmakelijk verbonden aan een persoon.
Helaas is daarin altijd wel een (pijnlijk/schrijnend) onderscheid te maken.
Er is nooit een recht te claimen op welke (medische) hulp dan ook.
Hopelijk is er met wat geluk wel de mogelijkheid om die waar dat wel voorhanden is, hulp te (ver)krijgen.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 20-10-2023 14:42:03 (niet vergeten) ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
je begrijpt er weer eens niks vanquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet jouw werk voor je doen, de groeten. Als jij niet kan beargumenteren waarom het zo is, is het nu klaar.
(lol)![]()
Ja oke, maar ook 'operatives'.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:04 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[..]
Het gaat vooral om het vernietigen van de infrastructuur van Hamas.“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa![]()
Misschien Quora, Feestboek of 4chan als bronnen aanhalen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jazeker:
"Hurpdurp definitie"
"Hurpdurp lekker betrouwbaar niet meer serieus te nemen want oekrane"![]()
Ik moet zeggen dat hij me eigenlijk positief verrast want ik geloof dat hij Hamas afkeurt toch? Gezien zijn extremistische pohi lag het meer in de lijn der verwachting dat hij vol achter Hamas zou staan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
Insgelijks.
Als we toch weer op je standaard 'het ligt allemaal altijd en overal aan links' tour moeten.Incelfrikandel![]()
Dat bedoel ik dus. Mijn posts met daadwerkelijke argumentatie negeren jullie, maar owe als ik eens geen argument geef. Maar goed, we kunnen nu concluderen dat Nederland een apartheidsstaat is, mooi einde.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:27 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Jazeker:
"Hurpdurp definitie"
"Hurpdurp lekker betrouwbaar niet meer serieus te nemen want oekrane"100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Verdere berichtgeving: het lijkt te gaan om in elk geval n infiltrant gewapend met een pistool die op een auto van een burger schoot. Schotenwisseling bij de Har Dov (berg) gemeld.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:20 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Initial reports about a number of armed men storming an Israeli settlement on the border with Lebanon
[ twitter ]
Twitter down trouwens ? Als ik de tweet op de website probeer te laden geeft ie een down error aan.![]()
Ik zag van de week een uitslag van de Senaat van 97-0, dus dat zal wel loslopen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:05 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/kenklippenstein/status/1715167397886206297
Israel moet opschieten. De pr voor hun richting de bevolking van hun belangrijkste bondgenoot wordt slechter en slechter.Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/![]()
Een social media post van een random user is geen argument.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus. Mijn posts met daadwerkelijke argumentatie negeren jullie, maar owe als ik eens geen argument geef. Maar goed, we kunnen nu concluderen dat Nederland een apartheidsstaat is, mooi einde.![]()
Welke zijn dat? Ik heb ze in elk geval niet gezien.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:30 schreef Nattekat het volgende:
Mijn posts met daadwerkelijke argumentatie
En dat meen ik serieus.Huilen dan.![]()
Ga lekker iemand anders vermoeien met je selectieve leesvaardigheid.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef Erasmus het volgende:
[..]
Een social media post van een random user is geen argument.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Heb je daar een Quora-bron voor?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:32 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga lekker iemand anders vermoeien met je selectieve leesvaardigheid.
[ Bericht 0% gewijzigd door Erasmus op 20-10-2023 14:32:50 ]![]()
Nee, ik heb genoeg van jullie. Ik kom wel weer terug als hier mensen komen die niet zulke extreme oogkleppen hebben.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke zijn dat? Ik heb ze in elk geval niet gezien.
En dat meen ik serieus.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Daar zal het vast aan liggen ja.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb genoeg van jullie. Ik kom wel weer terug als hier mensen komen die niet zulke extreme oogkleppen hebben.![]()
![]()
Dit is niet waar. Palestijnen binnen de groene lijnen (dus wat internationaal en volgens de VN enzo ook als Israel wordt gezien) hebben ze dezelfde rechten als Joodse-Israeli's.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Post #107.
Maar ik ben er nog steeds niet helemaal van overtuigd om dat nou apartheid te noemen. Het is duidelijk dat Isralische staatsburgers van Palestijnse afkomst minder rechten hebben dan Isralische staatsburgers van Joodse afkomst. Laat staan Palestijnen zonder Isralisch paspoort. Ik vind het wel allemaal minder heftig dan waar ik apartheid nou echt mee associeer; segregatie op werkelijk elk vlak, in elk aspect van het dagelijks bestaan.
Maargoed, semantische discussie. Mensenrechtenschendingen zijn het zeker.
De problematiek zit hem in de WestBank. Met Hebron als meest concrete voorbeeld. Wat Israel daar doet is vanuit moreel opzicht werkelijk schandalig.![]()
Precies wat je zegt. De Senaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik zag van de week een uitslag van de Senaat van 97-0, dus dat zal wel loslopen.![]()
Je bedoelt te zeggen: ik kom wel weer terug wanneer ik feitenvrij dingen kan roepen die in mijn straatje passen en mensen die ik tegenspreek me niet vragen om mijn standpunten van gewicht te voorzien door met feiten en argumenten te komen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb genoeg van jullie. Ik kom wel weer terug als hier mensen komen die niet zulke extreme oogkleppen hebben.Huilen dan.![]()
Ik zie enkele concrete voorbeelden voorbij komen waaruit dat niet zo blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Palestijnen binnen de groene lijnen (dus wat internationaal en volgens de VN enzo ook als Israel wordt gezien) hebben ze dezelfde rechten als Joodse-Israeli's.Incelfrikandel![]()
Vertel?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:35 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik zie enkele concrete voorbeelden voorbij komen waaruit dat niet zo blijkt te zijn.![]()
Dit ja, denken dat de VS Israel niet zullen steunen is wel heel naef.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:31 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ik zag van de week een uitslag van de Senaat van 97-0, dus dat zal wel loslopen.![]()
Misschien moet jij mij eens uitleggen waarom de meningen van dictators er toe doen. In ieder geval, in welke mate wij ons er iets van aan moeten trekken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:22 schreef KoosVogels het volgende:
Je ziet bijvoorbeeld dat een China zich steeds meer begint te bemoeien met het Isral/Palestina-conflict.
Nu stijgt er een luchtje op a'la alsof de mening van iedereen en alles, ongeacht de motivatie, er blijkbaar toe doet.![]()
Definitie van Apartheid volgens Artikel 3 lid c van de International Convention on the Suppression and Punishment of thequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:26 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga niet jouw werk voor je doen, de groeten. Als jij niet kan beargumenteren waarom het zo is, is het nu klaar.
Crime of Apartheid:Israels behandeling van Palestijnen:quote:(c) Any legislative measures and other measures calculated to prevent a racial group or
groups from participation in the political, social, economic and cultural life of the country and
the deliberate creation of conditions preventing the full development of such a group or
groups, in particular by denying to members of a racial group or groups basic human rights
and freedoms, including the right to work, the right to form recognized trade unions, the right to
education, the right to leave and to return to their country, the right to a nationality, the right to
freedom of movement and residence, the right to freedom of opinion and expression, and the
right to freedom of peaceful assembly and association;quote:At the same time, Israel has controlled the population registry in the West Bank and Gaza since 1967 and
imposed policies, restrictions and measures to control the demography of the territory. Palestinians in these
territories remain without citizenship and are considered stateless, except for those who have obtained a
citizenship from a third country. The Israeli military issues them with identification cards that enable them to
permanently live and work in the territory. Israel’s control of the population registry since 1967 has further
facilitated the fragmentation of Palestinians and restricted their freedom of movement based on their legal
status and residenceIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
https://www.theguardian.c(...)slation-meta-apology
Meta has apologised after inserting the word “terrorist” into the profile bios of some Palestinian Instagram users, in what the company says was a bug in auto-translation.![]()
BBC vind dat duiden van wat van (on)rechtmatig, is strijdig met de grondbeginselen van haar journalistiek bronquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:14 schreef slashdotter3 het volgende:
BBC admits mistakes in coverage of Gaza hospital blast; still won’t call Hamas terrorists
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
etc.etc.etc.
Best wel raar die duale (eenzijdige oordelende) visie want elders doet BBC niet anders dan dingen "to the point" - duiden zoals een veroordeelde een misdager te noemen - als nieuws te kwalificeren. Nu weet ik niet zeker wat als terreur geldt in het VK maar de VS en de EU hebben Hamas iig op de terreurlijst staan.
Het is het bekende elitaire denken dat - hier de BBC - bepaalt en vindt, wat wel en niet op een bepaalde wijze moet worden belicht.
Een moordenaar is dan soms kennelijk geen terrorist wanneer die met "gepassioneerde" intenties, andermans leven bruut vernietigd.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Daar ligt het altijd aan.quote:And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Straks gaat het topic op slot omdat de mods mot hebbenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:37 schreef Tekaschi het volgende:
Standaard users die hier de mods tegen elkaar in zien gaan:
[ afbeelding ]Wat dan?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Dit is bekeken vanuit het standpunt dat het standpunt van het westen het moreel juiste standpunt is en dat de rest van de wereld zich daaran moet conformeren. En dat heeft de rest van de wereld lange tijd gedaan, maar daarin is wel wat aan het veranderen. Het westen is vooral voor zichzelf nog een lichtend voorbeeld van hoe het zou moeten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet jij mij eens uitleggen waarom de meningen van dictators er toe doen. In ieder geval, in welke mate wij ons er iets van aan moeten trekken.
Nu stijgt er een luchtje op a'la alsof de mening van iedereen en alles, ongeacht de motivatie, er blijkbaar toe doet.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nattekittengatequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Straks gaat het topic op slot omdat de mods mot hebbenWat dan?
got me a movie, I want you to know
Apartheid, het enige Nederlandse woord dat iedereen ter wereld kent, echt iets om trots op te zijn.The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.![]()
Op het moment dat die dictators meer economische en geopolitieke macht naar zich toe trekken gaat hun mening er steeds meer toe doen. Dat is helaas de realiteit. In het verleden konden wij, als westen, het standpunt van de rest van de wereld grotendeels negeren. Het westen had immers alle kaarten in handen (lees: alle macht).quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet jij mij eens uitleggen waarom de meningen van dictators er toe doen. In ieder geval, in welke mate wij ons er iets van aan moeten trekken.
Nu stijgt er een luchtje op a'la alsof de mening van iedereen en alles, ongeacht de motivatie, er blijkbaar toe doet.
Maar de verhoudingen zijn aan het verschuiven. Voormalige ontwikkelingslanden worden economisch sterker en eisen daarmee een stem op het wereldtoneel. En het wordt steeds lastiger om die te negeren, als gevolg van hun soft power en economische kracht.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Wettelijk?quote:quote:The authorities also clearly consider Palestinian citizens of Israel as a single group different from Druze and Circassians since they exempt this group alone from military service in “consideration for their family, religious, and cultural affiliations with the Arab world (which has subjected Israel to frequent attacks), as well as concern
over possible dual loyaltiesquote:While Palestinian citizens of Israel have Israeli citizenship, this has not been translated into their full
societal integration into Israel. This is partly because Israeli law defines Jewish Israelis as national
citizens, whereas Palestinian citizens of Israel are considered citizens but not nationals of Israel and as
such they enjoy different and inferior rights and privileges in law and practiceIncelfrikandel![]()
Hebben jullie hem nou uit jullie cult gegooit?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:35 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je bedoelt te zeggen: ik kom wel weer terug wanneer ik feitenvrij dingen kan roepen die in mijn straatje passen en mensen die ik tegenspreek me niet vragen om mijn standpunten van gewicht te voorzien door met feiten en argumenten te komen.![]()
Allemaal een ban!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Straks gaat het topic op slot omdat de mods mot hebbenWat dan?
3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Nou, moreel juiste hoeft nog niet perse, maar voor ons het juiste standpunt en er is ook helemaal niks mis met goed begrepen eigenbelang. Daar heeft het niet-westen echt geen probleem mee. En in het westen moeten we maar eens stoppen om daar schaamte over te voelen omdat het immoreel is, grow up, de wereld draait om macht en beter het westen dan China, Rusland of de islam bijv.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is bekeken vanuit het standpunt dat het standpunt van het westen het moreel juiste standpunt is en dat de rest van de wereld zich daaran moet conformeren. En dat heeft de rest van de wereld lange tijd gedaan, maar daarin is wel wat aan het veranderen. Het westen is vooral voor zichzelf nog een lichtend voorbeeld van hoe het zou moeten.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Nu is het alleen nog even wachten op iemand die begint over 'superieure' en 'primitieve' culturen. Ik geef het een kwartiertje.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is bekeken vanuit het standpunt dat het standpunt van het westen het moreel juiste standpunt is en dat de rest van de wereld zich daaran moet conformeren. En dat heeft de rest van de wereld lange tijd gedaan, maar daarin is wel wat aan het veranderen. Het westen is vooral voor zichzelf nog een lichtend voorbeeld van hoe het zou moeten.Huilen dan.![]()
Hier staat slechts een statement. Niet een uitleg.quote:
Welke privileges bezitten zijn dan niet vanwege dat theoretische onderscheid??![]()
Ik vind een kwartier al erg lang.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nu is het alleen nog even wachten op iemand die begint over 'superieure' en 'primitieve' culturen. Ik geef het een kwartiertje.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Ik ben, zoals je hebt kunnen zien, in een coulante bui vandaag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind een kwartier al erg lang.Huilen dan.![]()
Might is right, en China heeft veel might.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nu stijgt er een luchtje op a'la alsof de mening van iedereen en alles, ongeacht de motivatie, er blijkbaar toe doet.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Apartheid in Isral ontkennen staat wat mij betreft een beetje gelijk aan iets als het slavernijverleden van Nederland ontkennen, natuurlijk kan je het nuanceren in vergelijking tot (bijvoorbeeld) Zuid-Afrika dat het in Isral minder erg is maar er ligt zo veel bewijs dat je er echt niet omheen kan.Makkelijk eerste![]()
China is toch nog veel te afhankelijk economisch gezien van dat westen en militair gezien is er vooralsnog geen enkele supermacht die militair tegen de VS op kan. We hebben nu de praatjes van Putin ook gezien, die wint het niet eens van de Oekraine met een kleine beetje westerse hulp.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op het moment dat die dictators meer economische en geopolitieke macht naar zich toe trekken gaat hun mening er steeds meer toe doen. Dat is helaas de realiteit. In het verleden konden wij, als westen, het standpunt van de rest van de wereld grotendeels negeren. Het westen had immers alle kaarten in handen (lees: alle macht).
Maar de verhoudingen zijn aan het verschuiven. Voormalige ontwikkelingslanden worden economisch sterker en eisen daarmee een stem op het wereldtoneel. En het wordt steeds lastiger om die te negeren, als gevolg van hun soft power en economische kracht.
Als ze in China daadwerkelijk zo overtuigd van zichzelf waren was Taiwan allang geconfisqueerd.![]()
Neehoor, iedereen moet lekker zelf doen waar die zin in heeft.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dit is bekeken vanuit het standpunt dat het standpunt van het westen het moreel juiste standpunt is en dat de rest van de wereld zich daaran moet conformeren.
Maar dan blijft de vraag waarom wij ons ook maar iets gelegen zouden laten liggen aan de mening van een xi of een putin.![]()
Omdat Xi en Poetin wapens, grondstoffen en (in het geval van China) economische macht hebben en bovendien de halve global south achter zich hebben staan.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:54 schreef ExTec het volgende:
[..]
Neehoor, iedereen moet lekker zelf doen waar die zin in heeft.
Maar dan blijft de vraag waarom wij ons ook maar iets gelegen zouden laten liggen aan de mening van een xi of een putin.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Je verwoordt het goed: 'nog'.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
China is toch nog veel te afhankelijk economisch gezien van dat westen en militair gezien is er vooralsnog geen enkele supermacht die militair tegen de VS op kan. We hebben nu de praatjes van Putin ook gezien, die wint het niet eens van de Oekraine met een kleine beetje westerse hulp.
Als ze in China daadwerkelijk zo overtuigd van zichzelf waren was Taiwan allang geconfisqueerd.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Eeh ja, who gives a fuck?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat Xi en Poetin wapens, grondstoffen en (in het geval van China) economische macht hebben en bovendien de halve global south achter zich hebben staan.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Ook die landen hebben grondstoffen en produceren goederen die wij gebruiken en bovendien wil je landen als India en Brazilie niet te ver van je laten afdrijven richting de grijpgrage handjes van de Chinese mercantilistjes.quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Nouja wettelijk kun je met Palestijnse afkomst dus alleen de nationaliteit krijgen van Isral, burger(citizen) ben je dan nog steeds niet. Dat geeft je dus een aantal nadelen waaronder dus het feit dat je niet in dienst mag, wat als consequentie weer betekent dat je geen gebruik kunt maken van de voordelen van zo'n dienst.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hier staat slechts een statement. Niet een uitleg.
Welke privileges bezitten zijn dan niet vanwege dat theoretische onderscheid??quote:To Israeli citizens who complete military service, the state affords substantial economic compensation
and access to employment in certain fields such as the military and security industries, as well as access
to housing subsidies. The Absorption of Discharged Soldiers Law of 1994 and its later amendments
enumerate a broad range of benefits exclusively available to former soldiers, including educational
grants and housing. By linking benefits to military service, the state ensures that the overwhelming majority of Palestinian
citizens of Israel are excluded from themIncelfrikandel![]()
Ze mogen wel in dienst, maar zijn niet automatisch dienstplichtig. Was ik Palestijn dan was ik daar ongelofelijk blij mee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:01 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Nouja wettelijk kun je met Palestijnse afkomst dus alleen de nationaliteit krijgen van Isral, burger(citizen) ben je dan nog steeds niet. Dat geeft je dus een aantal nadelen waaronder dus het feit dat je niet in dienst mag, wat als consequentie weer betekent dat je geen gebruik kunt maken van de voordelen van zo'n dienst.
[..]![]()
Niets duurt eeuwig maar ik zie dat op de korte termijn niet veranderen dus wat ze nu allemaal roepen is leuk voor de buhne maar niet meer dan dat.quote:![]()
Dat is nog steeds onderscheid.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze mogen wel in dienst, maar zijn niet automatisch dienstplichtig. Was ik Palestijn dan was ik daar ongelofelijk blij mee.Incelfrikandel![]()
Klopt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Maar zoals ik gisteren hier al opmerkte: we moeten beseffen dat het westen wereldwijd vrijwel alleen staat in zijn niet-aflatende steun aan Isral. De meeste niet-westerse landen zijn op z'n zachtst gezegd kritisch op het Isralische optreden in Gaza.
Anders dan de Rusland-Oekraine kwestie is dit veel meer een hoofdpijndossier. En Frankrijk ligt hier flink met zichzelf in de knoop.
Ik zou als er gegronde vermoedens van significant contact tussen Hamas en Benzema zouden zijn de laatste zijn die er wat van zegt. Maar het gaat om een hart onder de riem tweet bij degenen die in dat ziekenhuis zaten. Los van de oorlog en los van schuld is dat iets waar iedereen wel een tweet over had kunnen plaatsen.
Als je daarop iemand een Hamas stempel geeft zit je als minister wel op een hellend vlak.
De tijden veranderen en social media en ook het nieuws laten in de hele mix (in tegenstelling tot wat men vaak beweert) een veel neutraler beeld zien van conflicten waarbij staatspropagandamachines niet meer zo dominant draaien als in het verleden. Dat de gemiddelde Europeanen sympathie krijgen voor slachtoffers (niet voor Hamas) van de 'vijand' is iets wat in de jaren '70 ontdenkbaar was.![]()
Het is niet zozeer het militair expansionisme van China alswel het economisch expansionisme dat het directe gevaar vormt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niets duurt eeuwig maar ik zie dat op de korte termijn niet veranderen dus wat ze nu allemaal roepen is leuk voor de buhne maar niet meer dan dat.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Men blijft er rustig mee doorgaan bij dat NRC. Het is gewoon moedwillig onjuiste informatie verspreiden. En dan ook als bron 'de Palestijnse autoriteiten' (Hamas). Hier zullen dus de "minstens 500 burgerslachtoffers" van de "Isralische luchtaanval op het ziekenhuis" in zijn meegenomen. Reacties onder de tweet zijn wel het lezen waard.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Oke. Maar niet met een onderdrukkend sentiment.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:04 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Dat is nog steeds onderscheid.![]()
Tsja, wat is 'korte termijn'?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:04 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niets duurt eeuwig maar ik zie dat op de korte termijn niet veranderen dus wat ze nu allemaal roepen is leuk voor de buhne maar niet meer dan dat.
En als de Amerikanen volgend jaar toch kiezen voor Trump (of een van zijn discipelen) dan kan het snel gaan.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Bizar ja. In hetzelfde liveblog van NRC:quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:06 schreef HowardRoark het volgende:
Men blijft er rustig mee doorgaan bij dat NRC. Het is gewoon moedwillig onjuiste informatie verspreiden. En dan ook als bron 'de Palestijnse autoriteiten' (Hamas). Hier zullen dus de "minstens 500 burgerslachtoffers" van de "Isralische luchtaanval op het ziekenhuis" in zijn meegenomen. Reacties onder de tweet zijn wel het lezen waard.
[ twitter ]
"Zware schade aan eeuwenoude Grieks-orthodoxe kerk in Gaza-Stad na explosie"
Dat blijkt dus helemaal niet waar:![]()
Als dienstplichtige is de drempel natuurlijk wel lager om carrire op te bouwen dan wanneer je dat volledig zelf moet doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oke. Maar niet met een onderdrukkend sentiment.
Naast het feit dat het wat lullig staat, wel een paspoort maar nog steeds geen burger van het land.Incelfrikandel![]()
Jij, en nog wat anderen hier zijn maar ietsiepietse behind the curve.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:56 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat Xi en Poetin wapens, grondstoffen en (in het geval van China) economische macht hebben en bovendien de halve global south achter zich hebben staan.
Mss je eens in gaan lezen hoe het economisch gaat, met die "aziatische tijger".
Overigens wordt het voor de rest nogal zeer bedenkelijke tegen dictators "aanschurken",
Als het 'onze pallestijnse zaak' maar dient,
Opgemerkt.
Maar geeft niet, overmorgen halen de oeigoeren weer het nieuws, en dan is xi weer als vanouds, "de vuige dictator".![]()
![]()
Bepaalde Orthodoxe Joden kiezen zelf voor die positie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:12 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Als dienstplichtige is de drempel natuurlijk wel lager om carrire op te bouwen dan wanneer je dat volledig zelf moet doen.
Naast het feit dat het wat lullig staat, wel een paspoort maar nog steeds geen burger van het land.
En wat denk jij. Staat de gemiddelde Palestijn binnen de groene lijnen te springen Gaza te bombarderen? of kolonisten te beschermen op de WestBank?
Echt, Palestijnen ook dienstplichtig maken zou in mijn optiek veel meer 'anti-Palestijns' zijn.![]()
Best ok post deze.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Apartheid in Isral ontkennen staat wat mij betreft een beetje gelijk aan iets als het slavernijverleden van Nederland ontkennen, natuurlijk kan je het nuanceren in vergelijking tot (bijvoorbeeld) Zuid-Afrika dat het in Isral minder erg is maar er ligt zo veel bewijs dat je er echt niet omheen kan.![]()
Je bedoelt de Trump die als eerste staatshoofd Jerusalem als hoofdstad van Israel erkende, zijn standpunt over Oekraine zal anders zijn dan dat van de huidige regering maar wat Israel betreft staat hij er extremer in.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, wat is 'korte termijn'?
En als de Amerikanen volgend jaar toch kiezen voor Trump (of een van zijn discipelen) dan kan het snel gaan.![]()
Hmm, nee, het is geen beste vergelijking die je hier maakt. Nederland heeft inderdaad een slavernijverleden maar Isral is geen apartheidsstaat. Een historisch feit op gelijke voet zetten met een leugen, maakt de leugen niet ook ineens een feit.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Apartheid in Isral ontkennen staat wat mij betreft een beetje gelijk aan iets als het slavernijverleden van Nederland ontkennen, natuurlijk kan je het nuanceren in vergelijking tot (bijvoorbeeld) Zuid-Afrika dat het in Isral minder erg is maar er ligt zo veel bewijs dat je er echt niet omheen kan.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Lastig hoor.
Die kinderen die nu hun ouders kwijtraken, grote kans dat dit de Hamasstrijders worden van over 10+ jaar.
Zij weten niet beter dan dat "Isral mijn ouders heeft gedood".
Die burgerbevolking moet niet de dupe worden, en juist kansen houden op een normaal (en beter) leven.
Dat lijkt me ook de enige weg waarin ze zelf afstand kunnen nemen (en zich mogelijk zelfs gaan verzetten tegen) organisaties als Hamas, die hen in feite misbruiken voor eigen macht en gewin.
Maar ja, hoe bereik je dat.![]()
Huh? waar gaat dit over? 'Onze Palestijnse zaak'? Tegen dictators aanschurken?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij, en nog wat anderen hier zijn maar ietsiepietse behind the curve.
Mss je eens in gaan lezen hoe het economisch gaat, met die "aziatische tijger".
Overigens wordt het voor de rest nogal zeer bedenkelijke tegen dictators "aanschurken",
Als het 'onze pallestijnse zaak' maar dient,
Opgemerkt.
Maar geeft niet, overmorgen halen de oeigoeren weer het nieuws, en dan is xi weer als vanouds, "de vuige dictator".
Voor de rest is China's dip natuurlijk ook maar van tijdelijke aard, dat land staat niet op instorten ofzo.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Nee, ik doel vooral op de versnelde verzwakking van de Amerikaanse dominantie op het wereldtoneel, in het geval dat Trump president wordt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je bedoelt de Trump die als eerste staatshoofd Jerusalem als hoofdstad van Israel erkende, zijn standpunt over Oekraine zal anders zijn dan dat van de huidige regering maar wat Israel betreft staat hij er extremer in.
Dat hij Isral steunt staat inderdaad buiten kijf, maar dat doet elke Amerikanense president. Het gaat om de geopolitieke macht van de VS. Als Trump uit de NAVO stapt, en dat is niet ondenkbaar, slaat dat een enorme deuk in de machtspositie van de VS en het westen als geheel.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
https://www.foxnews.com/live-news/october-20-israel-hamas-warquote:Israeli Defense Minister Yoav Gallant on Friday outlined three planned phases for the war against Hamas, detailing what will happen in Gaza if Hamas is destroyed.
The long-term plan is not for Israel to control "life in the Gaza Strip," Galland told lawmakers in a meeting in Tel Aviv.
“We are in the first phase, in which a military campaign is taking place with [airstrikes] and later with a [ground] maneuver with the purpose of destroying operatives and damaging infrastructure in order to defeat and destroy Hamas,” Gallant said, according to the Times of Israel.
The second phase of the war will be to "eliminate pockets of resistance" after Hamas is defeated.
“The third step will be the creation of a new security regime in the Gaza Strip, the removal of Israel’s responsibility for day-to-day life in the Gaza Strip, and the creation of a new security reality for the citizens of Israel and the residents of the [area surrounding Gaza],” Gallant said, according to the report.
Was dit al gepost?got me a movie, I want you to know
Misschien is Hamas ook wel aan het feesten in die ondergrondse rukbunkers van ze. Weet jij veelquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:24 schreef Rupibma het volgende:
[ tiktok ]
Dikke feest zo voor het begint.“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”![]()
Hmm, nee, het is geen beste argumentatie waar je hier mee komt. Een feit een leugen noemen, maakt het feit niet ook ineens een leugen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee, het is geen beste vergelijking die je hier maakt. Nederland heeft inderdaad een slavernijverleden maar Isral is geen apartheidsstaat. Een historisch feit op gelijke voet zetten met een leugen, maakt de leugen niet ook ineens een feit.
Met andere woorden: je zegt niks met bovenstaande reactie.Huilen dan.![]()
Ja, komen met dat er vooral maar naar xi, putin, bla, geluisterd moet worden, want "dat is immers de realiteit" en ze hebben "the global south achter zich", e.e.a. natuurlijk volledig in de context van het huidige topic, mag je prima zo noemenquote:![]()
![]()
Muziek is haram voor hun. Roken ook. Neuken ook. Beetje saai.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Misschien is Hamas ook wel aan het feesten in die ondergrondse rukbunkers van ze. Weet jij veel![]()
Nederland is dan ook een apartheidsstaat. Dat is de conclusie die we veilig kunnen trekken nu.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm, nee, het is geen beste vergelijking die je hier maakt. Nederland heeft inderdaad een slavernijverleden maar Isral is geen apartheidsstaat. Een historisch feit op gelijke voet zetten met een leugen, maakt de leugen niet ook ineens een feit.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
China, en ook Rusland hebben op het internationale toneel nu eenmaal een bepaalde macht en nemen een bepaalde positie in, dat kun je leuk of niet leuk vinden, maar dat is inderdaad de realiteit en in de grotemensenwereld wordt dat ook gewoon erkend. Ik raad je aan om eens een boek over internationale betrekkingen te lezen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, komen met dat er vooral maar naar xi, putin, bla, geluisterd moet worden, want "dat is immers de realiteit" en ze hebben "the global south achter zich", e.e.a. natuurlijk volledig in de context van het huidige topic, mag je prima zo noemenIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Er moet niet naar geluisterd worden, maar zij zullen wel luisterende oren vinden in andere staten buiten het westen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, komen met dat er vooral maar naar xi, putin, bla, geluisterd moet worden, want "dat is immers de realiteit" en ze hebben "the global south achter zich", e.e.a. natuurlijk volledig in de context van het huidige topic, mag je prima zo noemenAnd the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
![]()
Nee, dat ze "een positie innnemen", dat wordt niet betwist.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
China, en ook Rusland hebben op het internationale toneel nu eenmaal een bepaalde macht en nemen een bepaalde positie in, dat kun je leuk of niet leuk vinden, maar dat is inderdaad de realiteit en in de grotemensenwereld wordt dat ook gewoon erkend.
De vraag is wat mij met die positie moeten.
Hint: helemaal niets. Dictators die aan de lopende band hun reet afvegen aan mensenrechten en wat dies meer zij, dienen we inhoudelijk te negeren.![]()
Best gevaarlijk als dat soort MSM outlets bewust valse informatie verspreiden. Moet je nagaan hoeveel minder heldere lichten dit soort berichten gewoon klakkeloos geloven. Genoeg NRC leden die te dom om te poepen zijn en blind dit gaan overnemen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:11 schreef Snikkelbeer het volgende:
[..]
Bizar ja. In hetzelfde liveblog van NRC:
"Zware schade aan eeuwenoude Grieks-orthodoxe kerk in Gaza-Stad na explosie"
Dat blijkt dus helemaal niet waar:
[ twitter ]![]()
Israel is nu eenmaal een bondgenoot van de VS, Rusland en China hebben andere belangen dus het is logisch dat ze kritiek hebben, maar of hun kritiek van invloed is op dit conflict betwijfel ik wel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:30 schreef -XOR- het volgende:
[..]
China, en ook Rusland hebben op het internationale toneel nu eenmaal een bepaalde macht en nemen een bepaalde positie in, dat kun je leuk of niet leuk vinden, maar dat is inderdaad de realiteit en in de grotemensenwereld wordt dat ook gewoon erkend. Ik raad je aan om eens een boek over internationale betrekkingen te lezen.![]()
Dat is jouw opvatting, die wordt alleen door niemand die een serieuze politieke rol inneemt op het wereldtoneel gedeeld.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:33 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat ze "een positie innnemen", dat wordt niet betwist.
De vraag is wat mij met die positie moeten.
Hint: helemaal niets. Dictators die aan de lopende band hun reet afvegen aan mensenrechten en wat dies meer zij, dienen we inhoudelijk te negeren.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Ambtenaren in verzet tegen ’onvoorwaardelijke steun’ kabinet aan Isral: ’Willen niet medeplichtig zijn aan catastrofe Gaza’Ach gut, 200 ambtenaren van de 138.376 ambtenaren zijn het er niet mee eens, toch zo'n 0,15% van het ambtenaren apparaat, kunnen we dus negeren in een democratie.quote:„De onvoorwaardelijke steun van ons kabinet aan Isral maakt ons medeplichtig aan de humanitaire catastrofe in Gaza. Dit kunnen en willen wij niet op ons geweten hebben”, staat in een brief die in handen is van De Telegraaf en door zo’n 200 ambtenaren van diverse ministeries is ondertekend.3 maanden ban vanwege vvmu en gewoon n op n teksten overnemen van linkse users waar de PVV in DENK/Links wordt veranderd mag blijkbaar niet. Doei.![]()
Ow, want je wil hier gaan betogen dat de handen in menig land op elkaar gaan oa. mbt hoe china met haar minderheden omgaat?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat is jouw opvatting, die wordt alleen door niemand die een serieuze politieke rol inneemt op het wereldtoneel gedeeld.
Vooruit, doe maar. Ik wacht.![]()
Ik zou hier eerder naar jezelf kijken, samen met wat andere progressief linkse en/of Islamtische users ben je bezig om een leugen als feit te presenteren, met als enige onderbouwing wat een paar antizionistische en antisemitische activisten vinden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hmm, nee, het is geen beste argumentatie waar je hier mee komt. Een feit een leugen noemen, maakt het feit niet ook ineens een leugen.
Met andere woorden: je zegt niks met bovenstaande reactie.
Er is al door verscheidene users uitgelegd dat Isral een staat is met een diverse samenleving, waar alle staatsburgers, ongeacht hun etnische of religieuze achtergrond, dezelfde rechten hebben en in de samenleving zijn vertegenwoordigd.
Dat is dus exact het tegenovergestelde van een apartheidsstaat. Maar blijf de leugen vooral volhouden hoor, weldenkende mensen zul je er niet mee voor de gek houden.'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Medeplichtig nog wel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:35 schreef Tekaschi het volgende:
Ambtenaren in verzet tegen ’onvoorwaardelijke steun’ kabinet aan Isral: ’Willen niet medeplichtig zijn aan catastrofe Gaza’
[..]
Ach gut, 200 ambtenaren van de 138.376 ambtenaren zijn het er niet mee eens, toch zo'n 0,15% van het ambtenaren apparaat, kunnen we dus negeren in een democratie.
Overigens ben ik ook wel van mening dat er duidelijke afspraken moeten zijn, net zoals met Oekrane.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Ik heb het ook niet zozeer over de rol van China op dit conflict want daarin is deze inderdaad nihil. Het enige is dat Israel en Saoedi Arabie aanstuurden op normalisatie van de onderlinge betrekkingen (en dus die van een hele hoop mena-landen waarop SA invloed heeft). Dat vindt Iran geen heel fijn idee en als een van de senior partners in de anti-Westen coalitie hebben die wel iets van invloed maar ik geloof niet dat China per se heel pro-palestijns is en India is dat zeker niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Israel is nu eenmaal een bondgenoot van de VS, Rusland en China hebben andere belangen dus het is logisch dat ze kritiek hebben, maar of hun kritiek van invloed is op dit conflict betwijfel ik wel.Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Klopt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:34 schreef Tarado het volgende:
[..]
Israel is nu eenmaal een bondgenoot van de VS, Rusland en China hebben andere belangen dus het is logisch dat ze kritiek hebben, maar of hun kritiek van invloed is op dit conflict betwijfel ik wel.
Voor met name china is wat er gebeurt in israel-gaza natuurlijk gewoon een talkingpoint. Het heeft 0,0 invloed op china in z'n geheel. Het is handig als stokje om het westen mee te slaan.
Maar dat belet bepaalde dwaalgeesten niet om hier te gaan verkondigen "dat we toch echt naar ze moeten luisteren, want "realiteit", "global south", bla".![]()
Ik vond de oproep eigenlijk wel logisch. Ze veroordelen Hamas en hun daden, willen dat Isral niet te heftig reageert en dat Nederland probeert via diplomatieke kanalen te de-escaleren.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:35 schreef Tekaschi het volgende:
Ambtenaren in verzet tegen ’onvoorwaardelijke steun’ kabinet aan Isral: ’Willen niet medeplichtig zijn aan catastrofe Gaza’
[..]
Ach gut, 200 ambtenaren van de 138.376 ambtenaren zijn het er niet mee eens, toch zo'n 0,15% van het ambtenaren apparaat, kunnen we dus negeren in een democratie.
Kan ik me wel in vinden.![]()
Moeten ze de hele dag stilzitten en de donald duck lezen? Beetje beweging en plezier kan geen kwaad.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:24 schreef Rupibma het volgende:
[ tiktok ]
Dikke feest zo voor het begint.Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).![]()
Dat is een veel hoger percentage dan bij de toeslagenfraude. Daarnaast zijn het wel meer specifiek ambtenaren van buitenlandse zaken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach gut, 200 ambtenaren van de 138.376 ambtenaren zijn het er niet mee eens, toch zo'n 0,15% van het ambtenaren apparaat, kunnen we dus negeren in een democratie.![]()
Zijn we China al binnengevallen? Hebben we Rusland al uit Oekraine weggebrand?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, want je wil hier gaan betogen dat de handen in menig land op elkaar gaan oa. mbt hoe china met haar minderheden omgaat?
Vooruit, doe maar. Ik wacht.
Stel je voor dat Servie Kosovo was binnengevallen, of Algerije de binnenlandse Toeareg was gaan uitmoorden, denk je dat we dan ook zo terughoudend zouden zijn?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Geef maar gewoon antwoord.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zijn we China al binnengevallen? Hebben we Rusland al uit Oekraine weggebrand?
Ik wacht.![]()
Bij apartheid hoef je niet direct alleen aan Zuid-Afrika te denken.quote:According to the Rome Statute of the International Criminal Court, the crime of Apartheid is defined as follows:
“The crime of apartheid” means inhumane acts of a character similar to those referred to in paragraph 1, committed in the context of an institutionalized regime of systematic oppression and domination by one racial group over any other racial group or groups and committed with the intention of maintaining that regime;”Isral is een staat gefundeerd op kolonisch gedachtengoed. De Zionistische beweging heeft op papier gezet dat als de Palestijnen (wie zij Arabieren noemen omdat Zionisten niet geloven dat Palestijnen een daadwerkelijk volk is met binding tot hun land) niet willen vertrekken, dat dit dan evt met brute kracht mag gebeuren. En dit gebeurt nog steeds.quote:There are many inhumane acts listed under paragraph 1, but the most relevant to our case are:
- Deportation or forcible transfer of population.
- Imprisonment and severe deprivation of liberty.
- Persecution based on ethnic, religious or national origins.
- Other inhumane acts of a similar character intentionally causing great suffering, or serious injury to body or to mental or physical health.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Sterker nog ze pretenderen wat van wereldpolitiek af te weten, op hun zolderkamertje, postend op de Foks.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klopt.
Voor met name china is wat er gebeurt in israel-gaza natuurlijk gewoon een talkingpoint. Het heeft 0,0 invloed op china in z'n geheel. Het is handig als stokje om het westen mee te slaan.
Maar dat belet bepaalde dwaalgeesten niet om hier te gaan verkondigen "dat we toch echt naar ze moeten luisteren, want "realiteit", "global south", bla".
Jaja mensen, dat zijn de echte eckte. Hardop gelachen om die grootheidswaanzin.![]()
Is niet per se 'minder heldere lichten' of mensen die 'te dom om te poepen' zijn. Niet iedereen heeft de tijd en/of wil om alle nieuws zelf uit te pluizen, ze vertrouwen erop dat de journalisten hen waarheidsgetrouw en neutraal nieuws voorschotelen, daar betalen ze voor. Dus is een kwestie van vertrouwen. Als NRC bewezen onzin blijft uitbrengen en dit is bekend, dan kan je leden wel dom noemen als ze lid blijven.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Best gevaarlijk als dat soort MSM outlets bewust valse informatie verspreiden. Moet je nagaan hoeveel minder heldere lichten dit soort berichten gewoon klakkeloos geloven. Genoeg NRC leden die te dom om te poepen zijn en blind dit gaan overnemen.![]()
Doen we er wat aan? Nee, daar zijn we te bang voor.quote:Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Fun fact; wat betekent Palestijn / Palestina precies? Wie is de naamgever geweest hiervan?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:42 schreef Nexum het volgende:
Bij apartheid hoef je niet direct alleen aan Zuid-Afrika te denken.
[..]
[..]
Isral is een staat gefundeerd op kolonisch gedachtengoed. De Zionistische beweging heeft op papier gezet dat als de Palestijnen (wie zij Arabieren noemen omdat Zionisten niet geloven dat Palestijnen een daadwerkelijk volk is met binding tot hun land) niet willen vertrekken, dat dit dan evt met brute kracht mag gebeuren. En dit gebeurt nog steeds.![]()
De-escalatie in de huidige situatie is een cynische route richting dit hele drama over 5 jaar nog eens overdoen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik vond de oproep eigenlijk wel logisch. Ze veroordelen Hamas en hun daden, willen dat Isral niet te heftig reageert en dat Nederland probeert via diplomatieke kanalen te de-escaleren.
Kan ik me wel in vinden.![]()
Nee, dat is het antwoord op de tegenvraag die jij stelt. Ik stelde je een andere vraag. Geef eens antwoord op de vraag, die ik je stelde?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:42 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Doen we er wat aan? Nee, daar zijn we te bang voor.![]()
![]()
Ik vind het wel opvallend dat dit conflict internationaal zoveel meer impact heeft dan alle andere dodelijke conflicten die op dit moment wereldwijd plaatsvinden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 12:59 schreef Ebinas het volgende:
NU.nl Live blog: https://www.nu.nl/buitenl(...)era-in-het-land.html
Regeringsleiders morgen bijeen op vredestop in Egypte
Regeringsleiders vanuit de hele wereld komen morgen bijeen op een internationale vredestop in Caro, de hoofdstad van Egypte. Het is een initiatief van de Egyptische president Abdul Fatah Al Sisi. De staatshoofden gaan praten over de huidige situatie in Isral en de Gazastrook. Velen willen een staakt-het-vuren en de opening van de grens zodat er humanitaire hulp Gaza binnen kan.
Europese premiers van Itali, Griekenland en Spanje hebben aangekondigd dat ze aanwezig zullen zijn. Ook de Duitse buitenlandminister Annalena Bearbock zal op de top verschijnen. Verder hebben de leiders uit het Midden-Oosten, Japan en Zuid-Afrika aangegeven dat ze er zullen zijn. Mogelijk melden nog meer staatshoofden of ministers zich aan.
Uiteindelijk gaat het op wereldschaal om een postzegel qua land en qua hoeveelheid mensen (Palestijnen en Israli's bij elkaar opgeteld) om niet meer dan 11 miljoen mensen. Andere conflicten over veel grotere gebieden, met veel meer dodelijke slachtoffers en veel meer vluchtelingen, krijgen niet die prioriteit en uitgebreide aandacht van wereldleiders zoals hier.
Dat wijst er mijns inziens op dat dit conflict veel breder is dan alleen Isral/Palestina en een onderdeel van een veel groter geheel.![]()
Ok, bye.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:35 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ach gut, 200 ambtenaren van de 138.376 ambtenaren zijn het er niet mee eens, toch zo'n 0,15% van het ambtenaren apparaat, kunnen we dus negeren in een democratie.ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
Tja, goedkope gastarbeiders nodig, nietwaar?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Of het nooit zover moeten laten komen.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Niemand vindt dat leuk inderdaad, maar nogmaals, ik raad je aan om eens een boek over internationale betrekkingen te lezen zodat je de verschillende invalshoeken hierop leert begrijpen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat is het antwoord op de tegenvraag die jij stelt. Ik stelde je een andere vraag. Geef eens antwoord op de vraag, die ik je stelde?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Dat doe jij toch ookquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog ze pretenderen wat van wereldpolitiek af te weten, op hun zolderkamertje, postend op de Foks.
Jaja mensen, dat zijn de echte eckte. Hardop gelachen om die grootheidswaanzin.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Nee sp3c, je hoort mij niet vol bravoure vertellen hoe het Westen de eisen van dictators zoals Putin en co interpreteren en hoe ze daar naar moeten handelen.quote:
Dus doe de volgende keer ff moeite om het gesprek te snappen voordat je je erin mengt, nu kom je als een debiel over.![]()
Isral is een bezettingsmacht in Oost-Jeruzalem en omgeving. Dat gebied en haar bewoners zijn geen officile onderdanen van de staat Isral, dus daar gaat elke vergelijking met Zuid-Afrika, toch wel het beste voorbeeld, al mank.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:42 schreef Nexum het volgende:
Bij apartheid hoef je niet direct alleen aan Zuid-Afrika te denken.
[..]
[..]
Isral is een staat gefundeerd op kolonisch gedachtengoed. De Zionistische beweging heeft op papier gezet dat als de Palestijnen (wie zij Arabieren noemen omdat Zionisten niet geloven dat Palestijnen een daadwerkelijk volk is met binding tot hun land) niet willen vertrekken, dat dit dan evt met brute kracht mag gebeuren. En dit gebeurt nog steeds.
Daarnaast hebben Arabische onderdanen van Isral gewoon dezelfde rechten als de joden. Ze doen mee aan alle lagen van de regering, zitten in het leger, mogen bedrijven beginnen, alles. Dat is echt exact het tegenovergestelde van apartheid.
Als je de kolonisatie wil afkeuren, noem het dan kolonisatie, bezetting of iets anders in die richting. Ga geen termen erbij halen die a) berhaupt niets te maken hebben met wat er binnen Isral zelf gebeurt en b) betrekking hebben op een gebied dat niet eens onderdeel van Isral is, tenzij je de nederzettingen als zodanig erkent.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
De naam ‘Palestina’ wordt al eeuwen lang geassocieerd met het gebied tussen Egypte, Libanon, Syri en Jordani. In de ijzertijd woonden er in de kustgebieden volkeren die als ‘Philistines’ werden aangeduid. Dat zou zich dus verspreid kunnen hebben in de geschiedenis. Maar waar doel je op? Waarom is het een fun fact?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Fun fact; wat betekent Palestijn / Palestina precies? Wie is de naamgever geweest hiervan?freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Nope.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:44 schreef Repentless het volgende:
Dat wijst er mijns inziens op dat dit conflict veel breder is dan alleen Isral/Palestina en een onderdeel van een veel groter geheel.Ik zou ook zeker niet raar staan te kijken als het in landen om ons heen helemaal niet zo veel leeft. Het is hier simpelweg een stukje legacy.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef ExTec het volgende:
Israel/palestina is voor wat oudere generaties een geloofsartikel bij uitstek, maar die engagement is verre van de norm.
Het is ook luxe probleem. In bv bangladesh hebben ze het te druk met zorgen dat ze vanavond te eten hebben.![]()
Volgens mij zijn de termen Filistijnen en Palestijnen overigens niet etymologisch aan elkaar verwant.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:51 schreef Nexum het volgende:
[..]
De naam ‘Palestina’ wordt al eeuwen lang geassocieerd met het gebied tussen Egypte, Libanon, Syri en Jordani. In de ijzertijd woonden er in de kustgebieden volkeren die als ‘Philistines’ werden aangeduid. Dat zou zich dus verspreid kunnen hebben in de geschiedenis. Maar waar doel je op? Waarom is het een fun fact?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Het rijtje wordt wel steeds langer zo:
'Isral is een apartheidsstaat'
'Isral bombardeert ziekenhuis, meer dan 500 burgerslachtoffers'
'Hamas vecht alleen maar tegen soldaten'
Misschien kan men bij de NRC of NOS over de laatste bewering nog een leuk artikel schrijven met als bron de 'Palestijnse Autoriteit''I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio![]()
Ow, niemand vind het leuk?quote:
Dus zou je zeggen dat we weliswaar erkennen dat ze een standpunt hebben, maar we voor de rest generlei waarde aan dat standpunt hechten?
Precies zoals ik zei dus?![]()
![]()
Nou je hebt wel de waarheid in pacht vanaf je zolderkamer, ik zie weinig verschilquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee sp3c, je hoort mij niet vol bravoure vertellen hoe het Westen de eisen van dictators zoals Putin en co interpreteren en hoe ze daar naar moeten handelen.
Dus doe de volgende keer ff moeite om het gesprek te snappen voordat je je erin mengt, nu kom je als een debiel over.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Vreemde post.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sterker nog ze pretenderen wat van wereldpolitiek af te weten, op hun zolderkamertje, postend op de Foks.
Jaja mensen, dat zijn de echte eckte. Hardop gelachen om die grootheidswaanzin.
Dan kun je net zo goed heel FOK! opdoeken, want we geven hier allemaal onze mening over onderwerpen waar we niet deskundig in zijn.
Als je het niet eens bent met wat andere posten, dan kun je dat ook gewoon beargumenteren. Met lulkoek zoals hierboven schiet niemand iets op.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
Arabieren en Palestijnen zijn niet hetzelfde. Palestijnen willen aangeduid worden als Palestijn.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Isral is een bezettingsmacht in Oost-Jeruzalem en omgeving. Dat gebied en haar bewoners zijn geen officile onderdanen van de staat Isral, dus daar gaat elke vergelijking met Zuid-Afrika, toch wel het beste voorbeeld, al mank.
Daarnaast hebben Arabische onderdanen van Isral gewoon dezelfde rechten als de joden. Ze doen mee aan alle lagen van de regering, zitten in het leger, mogen bedrijven beginnen, alles. Dat is echt exact het tegenovergestelde van apartheid.
Als je de kolonisatie wil afkeuren, noem het dan kolonisatie, bezetting of iets anders in die richting. Ga geen termen erbij halen die a) berhaupt niets te maken hebben met wat er binnen Isral zelf gebeurt en b) betrekking hebben op een gebied dat niet eens onderdeel van Isral is, tenzij je de nederzettingen als zodanig erkent.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
Blablabla hier gaan we weer hoorquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:36 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou hier eerder naar jezelf kijken, samen met wat andere progressief linkse en/of Islamtische users ben je bezig om een leugen als feit te presenteren, met als enige onderbouwing wat een paar antizionistische en antisemitische activisten vinden.
Er is al door verscheidene users uitgelegd dat Isral een staat is met een diverse samenleving, waar alle staatsburgers, ongeacht hun etnische of religieuze achtergrond, dezelfde rechten hebben en in de samenleving zijn vertegenwoordigd.
Dat is dus exact het tegenovergestelde van een apartheidsstaat. Maar blijf de leugen vooral volhouden hoor, weldenkende mensen zul je er niet mee voor de gek houden.. Ik spiegelde je reactie enkel om te laten zien hoe compleet nietszeggend die is.
Huilen dan.![]()
Ik reageerde op een post waarin een internationale vredestop met regeringsleiders vanuit de hele wereld wordt genoemd.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nope.
[..]
Ik zou ook zeker niet raar staan te kijken als het in landen om ons heen helemaal niet zo veel leeft. Het is hier simpelweg een stukje legacy.
Het is ook luxe probleem. In bv bangladesh hebben ze het te druk met zorgen dat ze vanavond te eten hebben.![]()
Arabieren is de overkoepelende naam. Net zoals dat Turken betrekking kan hebben op heel veel volken.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:56 schreef Nexum het volgende:
[..]
Arabieren en Palestijnen zijn niet hetzelfde. Palestijnen willen aangeduid worden als Palestijn.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Tijd dat er weer eens wat gebeurt.. iedere discussie over het conflict Palestijnen - Joden is zinloos en al zo enorm uitgekauwd.![]()
Het koloniehart klopt telkens wat harder zodra het woord gebruikt kan worden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:43 schreef Pek het volgende:
Apartheid, het enige Nederlandse woord dat iedereen ter wereld kent, echt iets om trots op te zijn.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
Je klinkt gefrustreerdquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nou je hebt wel de waarheid in pacht vanaf je zolderkamer, ik zie weinig verschilmisschien moet je even een luchtje gaan scheppen voordat je weer rare dingen hier gaat roepen.
![]()
China is van mening dat ze rustig de Oeigoerse gemeenschap in kampen kan stoppen en de rest van de wereld hecht daar in zoverre waarde aan dat we ze niet binnenvallen. Niemand in morele zin waarde aan de mening van China, dat heb ik ook nergens beweerd, maar in de grotemensenwereld gelden er andere regels dan moreel gelijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, niemand vind het leuk?
Dus zou je zeggen dat we weliswaar erkennen dat ze een standpunt hebben, maar we voor de rest generlei waarde aan dat standpunt hechten?
Precies zoals ik zei dus?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Tsja zo is er altijd iets he, ik denk dat ze nergens op wachten en gewoon intern al een plan hebbenquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:26 schreef littlemindy het volgende:
Het lijkt me dat ze nu eerst de vredestop van morgen afwachten?
Slecht weer, Blinken, Sabbath, Biden, Sunak, hulp uit Egypte en dan nu weer een vredestopT zouden allemaal redenen zijn om te wachten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!![]()
Nee ik ben de eckte, net als jij, net als de restquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je klinkt gefrustreerdmisschien moet je even een luchtje gaan scheppen voordat je weer rare dingen hier gaat roepen.
Behalve nattekat, die haalt zijn shit van quora
Dat mag wel zo wezen, maar wanneer we spreken over de rechten van Palestijnen in gebied dat Isral bezet, dan hebben Arab Israelis daar niks mee te maken. Dus ik snap niet waarom je dat als argument aanhaalt om te bewijzen dat Isral geen apartheid staat is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Arabieren is de overkoepelende naam. Net zoals dat Turken betrekking kan hebben op heel veel volken.freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.![]()
De laatste 5 topics is het een verzameling van jij-bakken en discussies over de definitie van apartheid, er is teveel troep om berhaupt op te reageren, en het echte daadwerkelijke nieuws sneeuwt onder hierdoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vreemde post.
Dan kun je net zo goed heel FOK! opdoeken, want we geven hier allemaal onze mening over onderwerpen waar we niet deskundig in zijn.
Als je het niet eens bent met wat andere posten, dan kun je dat ook gewoon beargumenteren. Met lulkoek zoals hierboven schiet niemand iets op.![]()
Maar we moesten toch juist wel waarde hechten aan hun meningen, want "realiteit", "grondstoffen", "global south"?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 15:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
China is van mening dat ze rustig de Oeigoerse gemeenschap in kampen kan stoppen en de rest van de wereld hecht daar in zoverre waarde aan dat we ze niet binnenvallen.
Of wil je me nou gaan vertellen dat die dictators kunnen vinden wat ze willen, maar wij far and wide ze gewoon een middelvinger geven?
Precies zoals ik zei dus?![]()
![]()
Kom vechten danquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:00 schreef sp3c het volgende:
Behalve nattekat, die haalt zijn shit van quora100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Strekking van mijn post moge duidelijk zijn, beetje zinloos om het over terminologie te gaan hebben nu.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:00 schreef Nexum het volgende:
[..]
Dat mag wel zo wezen, maar wanneer we spreken over de rechten van Palestijnen in gebied dat Isral bezet, dan hebben Arab Israelis daar niks mee te maken. Dus ik snap niet waarom je dat als argument aanhaalt om te bewijzen dat Isral geen apartheid staat is.100.000 katjes
Fuck the EBU!![]()
Plus dat niemand het meer over de waddeneilanden heeftquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De laatste 5 topics is het een verzameling van jij-bakken en discussies over de definitie van apartheid, er is teveel troep om berhaupt op te reageren, en het echte daadwerkelijke nieuws sneeuwt onder hierdoor.got me a movie, I want you to know
Whats up met de Waddeneilanden?!quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:02 schreef Un_Chien_Andalou het volgende:
[..]
Plus dat niemand het meer over de waddeneilanden heeft![]()
Kunt zeggen wat je wilt, maar die zijn tenminste wel traditioneel in hun opvattingen. In het westen merk je wel duidelijk een verzwakking daarin. En Hamas heeft daar gretig gebruik van gemaakt. Psychologisch gezien is het een tien met een gouden griffel.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:50 schreef nixxx het volgende:
[..]
En in het westen moeten we maar eens stoppen om daar schaamte over te voelen omdat het immoreel is, grow up, de wereld draait om macht en beter het westen dan China, Rusland of de islam bijv.´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´![]()
paar dagen terug, 2 topics vol landmeetkunde. het was een dom grapje want ik heb niet zo veel inhoudelijks te melden en wilde toch wat zeggen... dus jaquote:got me a movie, I want you to know
Jij geeft ze een middelvinger, daarvan slapen Xi en Poetin heel slecht. De realiteit is echter dat Biden, Sunak, Macron, Von der Leyen, Scholz, Rutte, Trudeau en Stoltenberg dat niet doen en wel rekening houden met de macht en positie van Rusland en China.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar we moesten toch juist wel waarde hechten aan hun meningen, want "realiteit", "grondstoffen", "global south"?
Of wil je me nou gaan vertellen dat die dictators kunnen vinden wat ze willen, maar wij far and wide ze gewoon een middelvinger geven?
Precies zoals ik zei dus?Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Semantiek. Het gedrag wordt afgekeurd, tuig zoals xi en putin krijgen geen bijval = middelvinger.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:05 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Jij geeft ze een middelvinger, daarvan slapen Xi en Poetin heel slecht. De realiteit is echter dat Biden, Sunak, Macron, Von der Leyen, Scholz, Rutte, Trudeau en Stoltenberg dat niet doen en wel rekening houden met de macht en positie van Rusland en China.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: