Conflicten buiten de Westerse wereld zijn nu eenmaal vaker ver-van-mijn-bed-shows.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie weinigen zich druk maken over hoe SA aan het huishouden is in yemen. Of vervang dat maar door een conflict anders dan deze.
Ik claim dan ook nergens dat er binnen de context van verschuivende geopolitieke verhoudingen geen sprake is van hypocrisie en selectieve verontwaardiging.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik zie weinigen zich druk maken over hoe SA aan het huishouden is in yemen. Of vervang dat maar door een conflict anders dan deze.
Citeer even precies het stukje waaruit blijkt dat Israël een apartheidsstaat is.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Deze dan nog een keer.
https://paxvoorvrede.nl/n(...)-bij-het-checkpoint/
Oekraïnequote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij vindt de uitgifte van twee verschillende kleuren ID-kaart op basis waarvan je al dan niet medische hulp kunt krijgen daar geen voorbeeld van?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Citeer even precies het stukje waaruit blijkt dat Israël een apartheidsstaat is.
Een land dat onderscheid maakt tussen burgers, is niet per definitie een apartheidsstaat nee.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt de uitgifte van twee verschillende kleuren ID-kaart op basis waarvan je al dan niet medische hulp kunt krijgen daar geen voorbeeld van?
Dan houdt het inderdaad wel een beetje op.
Nee, je claimde dat de rest van de wereld zich steeds minder makkelijk laat negeren. Maar dat blijkt dus totaal niet.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik claim dan ook nergens dat er binnen de context van verschuivende geopolitieke verhoudingen geen sprake is van hypocrisie en selectieve verontwaardiging.
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezen op zoek naar wat apartheid is volgens jullie foute definitie.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Jij vindt de uitgifte van twee verschillende kleuren ID-kaart op basis waarvan je al dan niet medische hulp kunt krijgen daar geen voorbeeld van?
Dan houdt het inderdaad wel een beetje op.
Why BBC doesn't call Hamas militants 'terrorists'quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:14 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.timesofisrael.com/liveblog-october-20-2023/
BBC admits mistakes in coverage of Gaza hospital blast; still won’t call Hamas terrorists
Standaardreflex van user @Nattekat wanneer hij bang is dat het lezen van een artikel voor cognitieve dissonantie zorgt.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezen
Battlestar Galactica?quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 13:40 schreef sp3c het volgende:
[..]
All of this has happened before and all of this will happen again
Nee, ik kan heel dit artikel lezen en nog steeds niet weten welk stuk apartheid inhoudt volgens jullie nog altijd foute definitie die ik niet eens ken, dan is verdere discussie onmogelijk.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:17 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Standaardreflex van user @:Nattekat wanneer hij bang is dat het lezen van een artikel voor cognitieve dissonantie zorgt.
Aldus degene die een Quora-post van een MAGA-wappie als legitieme bron aanhaaltquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezen op zoek naar wat apartheid is volgens jullie foute definitie.
Ik kan het hele artikel en alle "feiten" wel even samenvatten voor je in 3 woorden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen zin om een heel kutartikel te lezen op zoek naar wat apartheid is volgens jullie foute definitie.
quote:Tijdens één van onze eerste waarnemingen bij het Qalandia Checkpoint, spraken we een jong gezin, een vader en moeder met een jonge baby van 6 maanden.
quote:Begin van deze maand ontmoetten we een vrouw uit Gaza. Na een lang proces kreeg zij een medische vergunning om Gaza te verlaten, maar toen we haar tegenkwamen was ze net weggestuurd bij het checkpoint Qalandia.
quote:De PRCS vertelt ons dat ze vorig jaar 856 keer probeerde Jeruzalem binnen te komen vanaf de Westelijke Jordaanoever. In slecht 58 gevallen konden ze doorrijden.
Dat vat het wel samen allemaal, eenzijdige verhalen, een rechter zou dit soort eenzijdige verhalen meteen afschieten. Er staan 0 reacties over Israël in, waarom Israël het doet, of dat ze het hebben kunnen verifiëren.quote:Begin van deze maand spraken we met een jonge vrouw die nog niet lang geleden haar broer verloren heeft door de weigering van de het Israelisch leger om de ambulance te laten passeren bij de controlepost.
Andere voorbeelden heeft @Frikandelbroodje hierboven even samengevat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een land dat onderscheid maakt tussen burgers, is niet per definitie een apartheidsstaat nee.
Die definitie is wel wat ruimer.
https://www.amnesty.nl/co(...)estinians.pdf?x14071quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je ziet bijvoorbeeld dat een China zich steeds meer begint te bemoeien met het Israël/Palestina-conflict. In Peking kijken ze hier heel anders tegenaan dan in het westen. En China wordt in zijn kielzog gevolgd door een groeiende groep landen uit de tweede en derde wereld, die hier ook iets van vinden.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, je claimde dat de rest van de wereld zich steeds minder makkelijk laat negeren. Maar dat blijkt dus totaal niet.
Al die figuren die de term apartheid verkrachten snappen niet wat het betekent. Geen uitzondering, echt allemaal. Kan je Israël nog van zo veel criminele feiten beschuldigden, moet het zo'n domme modeterm zijn met een enorme lading die hier helemaal niet op gaat.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:20 schreef Tekaschi het volgende:
[..]
Ik kan het hele artikel en alle "feiten" wel even samenvatten voor je in 3 woorden.
"Van horen zeggen". Dat vat het wel samen.
Eens.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:19 schreef Nattekat het volgende:
Maar verschillende id kaarten op basis van waar je geboren bent. Waar ken ik dat ook al weer van? Manmanmanman wat is dit een onzinnige argumentatie voor apartheid.
OK, duidelijk. Je wil dus helemaal geen 'bewijzen' ofzo, je wil gewoon halsstarrig vasthouden aan je eigen waarheid. Succes.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 14:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kap eens met die kutartikelen. Argumenteer zelf even waarom het zo is.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |